abonnement Unibet Coolblue
pi_195300661


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden


Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 11:05:02 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195300666
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Belangrijke toevoeging gedaan. Want het daadwerkelijke cijfer kan zowel lager, als hoger liggen. Mogelijk een stuk lager.
Er zijn meer teststromen dan alleen de standaard GGD-testen.
pi_195300695
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er zijn meer teststromen dan alleen de standaard GGD-testen.
Feit is dat het niet zo hard gemaakt kan worden. Het zijn namelijk nog steeds vrijwillige testen, veelal alleen afgenomen als er een vorm van klachten is. Beetje nuance kan echt geen kwaad.
pi_195300707
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In maart waren er veel en veel meer besmettingen dan nu echter die werden niet gevonden omdat ze niet getest werden.
Maar de aantallen die nu besmet raken resulteren nog niet in dood en verderf, we zien plusjes en minnetjes op de IC's, mensen krijgen een betere behandeling en de oversterfte is niet veel hoger dan in een mild griepseizoen.

Wellicht zitten we dan toch nog relatief laag in de besmettingen vergeleken met maart, maar er kunnen ook andere scenario's zijn bijvoorbeeld risicogroepen die zich veel verstandiger gedragen of gewoon het feit dat we in een anderhalve meter samenleving wonen. Voordat we de hele economie weer gaan ontwrichten moet daar wel goed naar gekeken worden.
blablablabla
pi_195300708
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:

[..]

Feit is dat het niet zo hard gemaakt kan worden. Het zijn namelijk nog steeds vrijwillige testen, veelal alleen afgenomen als er een vorm van klachten is. Beetje nuance kan echt geen kwaad.
Dan klopt alleen een conclusie die leken eraan verbinden niet. De cijfers kloppen toch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 11:08:53 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195300721
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:

[..]

Feit is dat het niet zo hard gemaakt kan worden. Het zijn namelijk nog steeds vrijwillige testen, veelal alleen afgenomen als er een vorm van klachten is. Beetje nuance kan echt geen kwaad.
Ja, ik dacht ook dat ik op een ander bericht reageerde.
pi_195300725
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar de aantallen die nu besmet raken resulteren nog niet in dood en verderf, we zien plusjes en minnetjes op de IC's, mensen krijgen een betere behandeling en de oversterfte is niet veel hoger dan in een mild griepseizoen.

Wellicht zitten we dan toch nog relatief laag in de besmettingen vergeleken met maart, maar er kunnen ook andere scenario's zijn bijvoorbeeld risicogroepen die zich veel verstandiger gedragen of gewoon het feit dat we in een anderhalve meter samenleving wonen.
Dat klopt inderdaad... Maar een vergelijk op positief geteste mensen gaat scheef tussen maart en nu.

Zelfs van dissel trapte hierin toen hij zei dat nu meer jonge mensen besmet zijn.... In jan/feb/mrt werden die amper getest.... Dus wellicht was die groep toen nog groter dan nu, of juist kleiner, men weet het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300746
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar de aantallen die nu besmet raken resulteren nog niet in dood en verderf, we zien plusjes en minnetjes op de IC's, mensen krijgen een betere behandeling en de oversterfte is niet veel hoger dan in een mild griepseizoen.

Wellicht zitten we dan toch nog relatief laag in de besmettingen vergeleken met maart, maar er kunnen ook andere scenario's zijn bijvoorbeeld risicogroepen die zich veel verstandiger gedragen of gewoon het feit dat we in een anderhalve meter samenleving wonen. Voordat we de hele economie weer gaan ontwrichten moet daar wel goed naar gekeken worden.
Natuurlijk zitten we nog laag, maar het kan (zoals we gezien hebben) hard gaan in een maand tijd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300750
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hij heeft het over commercieel vliegen.
Luchtvracht is ook commercieel vliegen.

Weet je waar veel luchtvracht zit? Onder je reet als je vliegt. En weet jij wanneer jij begint te janken over zaken die niet verkrijgbaar zijn in de winkels? Als de luchtvracht capaciteit niet meer beschikbaar is. Opeens veel medicijnen niet meer beschikbaar, eten en ook gewone producten omdat essentiële halffabricaten soms ook vliegen.

Maar het bekt natuurlijk wel lekker, ff je onderbuikje legen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195300769
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad... Maar een vergelijk op positief geteste mensen gaat scheef tussen maart en nu.
In maart waren er veel meer mensen positief. Maar omdat de corrupte overheid gewoon de testcapaciteit niet op orde wilde krijgen, werden ze niet gevonden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195300792
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Luchtvracht is ook commercieel vliegen.

Weet je waar veel luchtvracht zit? Onder je reet als je vliegt. En weet jij wanneer jij begint te janken over zaken die niet verkrijgbaar zijn in de winkels? Als de luchtvracht capaciteit niet meer beschikbaar is. Opeens veel medicijnen niet meer beschikbaar, eten en ook gewone producten omdat essentiële halffabricaten soms ook vliegen.

Maar het bekt natuurlijk wel lekker, ff je onderbuikje legen.
Sommige mensen hebben moeite om precies te omschrijven wat ze bedoelen. Uit de context versta ik passagiersvluchten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300796
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad... Maar een vergelijk op positief geteste mensen gaat scheef tussen maart en nu.
Zullen we stoppen met vergelijken met maart?
Ja we hebben toen goed kunnen zien waar het virus toe in staat is, anderzijds is de hele samenleving inmiddels compleet anders ingericht dan in die periode.

Het is helemaal niet met zekerheid vast te stellen dat je met het aantal besmettingen van maart per se zal resulteren in een overbelast zorgstelsel.
blablablabla
pi_195300827
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:48 schreef chratnox het volgende: [..] Dat idd. Ik heb tijdje terug (tegen beter weten in) gewoon 's contact opgenomen met de vertegenwoordigers van de rijksoverheid. Stukje uit die mail: [..] Ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet :D
Opzich goede mail! Maar mensen vergeten dat deze situatie zowieso tijdelijk is, aan het einde van de dag, alleen al omdat mensen het gewoon niet eindeloos gaan pikken. Ik GARANDEER je dat veel mensen straks gewoon kerst gaan vieren met familie en vrienden thuis, ook meer dan 6, met knuffels en zonder afstand. Hoeveel mediacampagne of dreigementen over lockdowns of gezever van experts er ook komt. Mensen zijn done.

Ik ga zoals ik eerder schreef in een ander topic (maar dat topic was een troll dus nu weg) volgende week donderdag ook gewoon gezellig normaal xhillen met een nieuwe vriendin bij me thuis en knuffelen en lol hebben en fanfics schrijven en samen series lezen en kijken. Naast elkaar. Punt. Lol en gezelligheid.


Ik heb behoefte aan normaal menselijk sociaal contact en zij ook en dat gaan we dus gewoon doen, punt klaar uit. En eerst volgende week dinsdag lekker fun bij mij thuis met een random dude van discord, en komende zondag met een andere vriendin van me ook. En iedereen die daar over wilt zeuren, kan z'n klachten inleveren bij /dev/null (voor de linux kenners onder ons), want ik *hoor* ze letterlijk niet eens meer. Ene oor in, andere oor uit. Gaap. Achtergrondgeruis. Het mag ook allemaal gewoon, is netjes bij mij thuis. Heb er nu al zin in 😁

Dus whatever de papieren werkelijkheid met z'n alle levensplezier verwijderende kutregeltjes ook beweerd, tijdelijk is deze situatie toch wel, deal er maar mee.
#WeesGeenWhales
pi_195300845
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Zullen we stoppen met vergelijken met maart?
Ja we hebben toen goed kunnen zien waar het virus toe in staat is, anderzijds is de hele samenleving inmiddels compleet anders ingericht dan in die periode.

Het is helemaal niet met zekerheid vast te stellen dat je met het aantal besmettingen van maart per se zal resulteren in een overbelast zorgstelsel.
Ik ben voorstander, nu nog de andere 17 miljoen andere virologen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195300860
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Opzich goede mail! Maar mensen vergeten dat deze situatie zowieso tijdelijk is, aan het einde van de dag, alleen al omdat mensen het gewoon niet eindeloos gaan pikken. Ik GARANDEER je dat veel mensen straks gewoon kerst gaan vieren met familie en vrienden thuis, ook meer dan 6, met knuffels en zonder afstand. Hoeveel mediacampagne of dreigementen over lockdowns of gezever van experts er ook komt. Mensen zijn done. Ik ga zoals ik eerder schreef in een ander topic (maar dat topic was een troll dus nu weg) volgende week donderdag ook gewoon gezellig normaal xhillen met een nieuwe vriendin bij me thuis en knuffelen en lol hebben en fanfics schrijven. Ik heb behoefte aan normaal menselijk sociaal contact en zij ook en dat gaan we dus gewoon doen, punt klaar uit. En eerst volgende week dinsdag lekker fun bij mij thuis met een random dude van discord, en komende zondag met een andere vriendin van me ook. En iedereen die daar over wilt zeuren, kan z'n klachten inleveren bij /dev/null (voor de linux kenners onder ons), want ik *hoor* ze letterlijk niet eens meer. Ene oor in, andere oor uit. Gaap. Achtergrondgeruis. Het mag ook allemaal gewoon, is netjes bij mij thuis. Heb er nu al zin in 😁

Dus whatever de papieren werkelijkheid met z'n alle levensplezier verwijderende kutregeltjes ook beweerd, tijdelijk is deze situatie toch wel, deal er maar mee.
Zou je die lappen tekst over je hobbies/knuffelen/etc misschien wat kunnen verminderen? Het voegt niet zo veel toe aan het punt dat je wilt maken eigenlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300880
- Niet doen -

[ Bericht 99% gewijzigd door Tijger_m op 28-09-2020 11:35:40 ]
  maandag 28 september 2020 @ 11:17:39 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195300881
quote:
Nederland, en vooral Amsterdam, staat er ten opzichte van andere landen in West-Europa slecht voor als het gaat om de verspreiding van het coronavirus. Datajournalist Jasper Bunskoek van RTL Nieuws heeft alle cijfers onderzocht en daaruit blijkt dat na vijf Franse regio's Amsterdam op nummer zes staat met de meeste besmettingen, zo schrijft AT5.

Parijs heeft met 231 positieve testen per 100.000 inwoners de twijfelachtige eer om de ranglijst van de 950 onderzochte regio's aan te voeren. Amsterdam is met 194 positieve testen de eerste niet-Franse regio op de lijst.

Ook de Belgische hoofdstad Brussel is met 190 positieve testen per 100.000 inwoners in de top-10 te vinden. De eerste Duitse regio volgt pas op plaats 72. Het gaat om de stad Hamm, met 96 positieve testen per 100.000 inwoners.

De 40 Nederlandse regio's uit het onderzoek scoren niet goed, vertelt Bunskoek. 'Een doorsnee regio heeft op dit moment ongeveer 15 nieuwe positieve testen per 100.000 inwoners per week. Alle Nederlandse regio's zitten daar boven. Amsterdam en Den Haag behoren zelfs tot de top-10 van meest besmettelijke regio's in West-Europa.'
JE MOET ER WAT VOOR OVER HEBBEN OM JE NIET TE LATEN BEKAPPEN!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 11:19:12 #18
186611 Haags
pi_195300914
Amsterdam op slot ole Ole *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_195300968
Toch nog even deze hoor voor de vrolijke noot:


vanaf 1:20 _O- _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195300991
- Reactie op verwijderde post -

[ Bericht 95% gewijzigd door Tijger_m op 28-09-2020 11:36:07 ]
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 11:23:00 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195300996
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 11:17 schreef Dven het volgende:

[..]

JE MOET ER WAT VOOR OVER HEBBEN OM JE NIET TE LATEN BEKAPPEN!
Je weet dat ze in Parijs al een maand een mondkapjesplicht hebben voor binnen en buiten?

https://www.reuters.com/a(...)france-idUSKBN25N143
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 28 september 2020 @ 11:23:23 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195301003
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 11:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Je weet dat ze in Parijs al een maand een mondkapjesplicht hebben voor binnen en buiten?

https://www.reuters.com/a(...)france-idUSKBN25N143
Jep. Kan je nagaan hoe het daar zonder zou zijn geweest :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195301118
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou je die lappen tekst over je hobbies/knuffelen/etc misschien wat kunnen verminderen? Het voegt niet zo veel toe aan het punt dat je wilt maken eigenlijk.
Fair enough, m'n punt is gewoon dat ze zich moeten realiseren dat steeds meer mensen er gewoon klaar mee zijn en gewoon weer normaal gaan doen, zeker met vrienden thuis waar de regels niet gelden, en dat ik denk dat ze erg overschatten hoeveel persconferenties, campagnes etc daar aan kunnen doen. Veel mensen kijken die niet eens meer.

Een groot deel, waaronder ik, is er gewoon klaar mee en wilt weer op z'n minst thuis met vrienden wat gezelligheid en lol in het leven, en niets en niemand gaat hun nog tegenhouden om gewoon boordspelavondje, Netflixen met vrienden etc te houden of Kerstmis te vieren met de hele familie, zeker niet thuis waar get gewoon mag.

Punt.

Dat moeten ze echt ff goed realiseren bij het kabinet, en er misschien iets mee doen, zoals in België, waar advies nu is om nauwe contacten tot 5 per maand te beperken (en dat is dus nadrukkelijk een advies en geen verplichting meer!) en bij niet nauwe contacten 1.5m ook niet meer hoeft als je maar een mondkapje draagt (dus naast die contacten met 10 vrienden een boordspelavond thuis kan gewoon volgens het zowieso maar een advies, maar dan met mondkapje).

Zoiets zouden ze hier ook moeten doen.

Anders doet de bevolking het namelijk zelf wel, zonder sturing.

Dat is m'n punt.
#WeesGeenWhales
pi_195301150
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kan je natuurlijk net zo makkelijk zeggen van het eten tussen de maaltijden door. Handeling war je simpelweg mee kunt stoppen. Eigenlijk misschien wel makkelijker, want je mag wel een paar keer per dag blijven eten. Doe je dat met roken, ben je niet gestopt. ;)
Afvallen is voor menig mens niet zo makkelijk als stoppen met eten tussen de maaltijden door. Mensen verschillen van elkaar mbt stofwisseling, lichaamsbouw, noem maar op. Daarnaast is het lichaam een complex systeem. Op een gegeven moment went een lijf ook aan de brandstoffen die erin gaan, bijvoorbeeld, en kan het zijn dat je niet meer afvalt met je bestaande eetpatroon. En dan moet je dat weer aanpassen. Stoppen met teveel eten maakt je niet automatisch slanker maar stoppen met roken maakt je wel automatisch een niet-roker.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 11:36:46 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195301234
Iets civieler en minder op de persoon mag wel, waarde posters
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195301277
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 11:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep. Kan je nagaan hoe het daar zonder zou zijn geweest :o
Of het helpt gewoon geen flikker.
Dat kan ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301295
quote:
Ernst Kuipers: drastischer ingrijpen is nodig
De extra maatregelen die anderhalve week geleden zijn genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zijn niet genoeg. Dat zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "Dat betekent dat je rigoureuzer moet ingrijpen, dat je drastischer moet ingrijpen", zegt hij in het programma Spraakmakers op NPO Radio 1.

Kuipers noemt het verplicht dragen van mondkapjes in de openbare ruimte "een verstandige maatregel om te overwegen". Maar alleen het dragen van mondkapjes is niet voldoende, benadrukt hij. "Het is één extra druppel, maar je hebt op dit moment veel druppels nodig om het om te keren."

Andere opties zijn volgens Kuipers het verkleinen van de maximale grootte van groepen, het niet meer toelaten van publiek bij grote sportwedstrijden en het opnieuw oproepen tot thuiswerken.
hier dus de maatregelen
pi_195301309
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of het helpt gewoon geen flikker.
Dat kan ook.
Is wel belangrijk om te weten waar het daar dan mis gaat?
En worden ze daar even ziek als hier zonder mondkapjes? Ik las onlangs minder viral load, minder ziek dus dan zouden mondkapjes enigszins moeten helpen.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 11:45:45 #29
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195301346
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:42 schreef byah het volgende:

[..]

hier dus de maatregelen
Het gaat een lange donkere winter worden
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_195301494
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:42 schreef byah het volgende:

[..]

hier dus de maatregelen
Hij zei vorige week exact hetzelfde bij Jinek. Ik vermoed dat dit een beetje inmasseren en peilen van het sentiment is. Dat dit ook zo wordt genoemd vanavond.
pi_195301570
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is wel belangrijk om te weten waar het daar dan mis gaat?
En worden ze daar even ziek als hier zonder mondkapjes? Ik las onlangs minder viral load, minder ziek dus dan zouden mondkapjes enigszins moeten helpen.
Dan moet dus de concentratie bij de berekening op ziekenhuis en IC opnames gaan, niet op besmettingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301597
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan moet dus de concentratie bij de berekening op ziekenhuis en IC opnames gaan, niet op besmettingen.
Maar dan ben je te laat met ingrijpen.
pi_195301604
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:51 schreef iBenny het volgende:

[..]

Hij zei vorige week exact hetzelfde bij Jinek. Ik vermoed dat dit een beetje inmasseren en peilen van het sentiment is. Dat dit ook zo wordt genoemd vanavond.
Die Kuipers had al voorgesorteerd op een ministerspost na de vorige verkiezingen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301611
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:42 schreef byah het volgende:

[..]

hier dus de maatregelen
- Er zijn geen besmettingen in de openbare ruimten
- Er is nog geen besmettingshaard geweest bij sportwedstrijden die in de buitenlucht plaats vinden.

Maatregelen zetten dus geen zoden aan de dijk. Pure symboolpolitiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301640
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar dan ben je te laat met ingrijpen.
Nee. Als de virusload minder wordt door mondmaskers, dan is het nutteloos om te kijken naar besmettingen, maar waardevol om naar de ernst van die besmettingen te kijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301647
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:56 schreef Red_85 het volgende:
- Er zijn geen besmettingen in de openbare ruimten
:?

quote:
- Er is nog geen besmettingshaard geweest bij sportwedstrijden die in de buitenlucht plaats vinden.
Als al die supporters netjes weg zouden gaan na de wedstrijden zou het probleem niet zo groot zijn, nee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301665
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

- Er zijn geen besmettingen in de openbare ruimten
- Er is nog geen besmettingshaard geweest bij sportwedstrijden die in de buitenlucht plaats vinden.

Maatregelen zetten dus geen zoden aan de dijk. Pure symboolpolitiek.
Dat eerste is niet waar. Tuurlijk zijn er wel besmettingen in openbare ruimtes binnen.
  maandag 28 september 2020 @ 11:59:06 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195301680
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

- Er zijn geen besmettingen in de openbare ruimten
- Er is nog geen besmettingshaard geweest bij sportwedstrijden die in de buitenlucht plaats vinden.

Maatregelen zetten dus geen zoden aan de dijk. Pure symboolpolitiek.
Hoe verzin je het toch elke keer weer?
pi_195301681
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

:?
[..]

Als al die supporters netjes weg zouden gaan na de wedstrijden zou het probleem niet zo groot zijn, nee.
Ging prima afgelopen weekend. En daarvoor ook. Over 1 wedstrijd is ophef geweest in 3 totale speelronden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301699
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Als de virusload minder wordt door mondmaskers, dan is het nutteloos om te kijken naar besmettingen, maar waardevol om naar de ernst van die besmettingen te kijken.
Ja maar zit daar dan een wezenlijk verschil in tov Nederland?
pi_195301708
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ging prima afgelopen weekend. En daarvoor ook. Over 1 wedstrijd is ophef geweest in 3 totale speelronden.
Jij hebt het over betaald voetbal alleen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301712
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat eerste is niet waar. Tuurlijk zijn er wel besmettingen in openbare ruimtes binnen.
Nou whoeptiedoe.

Noem eens 1 winkel dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301733
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij hebt het over betaald voetbal alleen?
Waar zou de politiek anders op doelen na de fophef en de dreigende taal van vorige week?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301737
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar zou de politiek anders op doelen na de fophef en de dreigende taal van vorige week?
Ook de amateursport.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301768
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook de amateursport.
Ik zie uit de qoute van Kuipers:
quote:
het niet meer toelaten van publiek bij grote sportwedstrijden
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195301769
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou whoeptiedoe.

Noem eens 1 winkel dan.
Je kunt tientallen voorbeelden vinden als je wil. Zeg niet per se dat het een belangrijke besmettingsroute is, maar "noem eens 1 winkel" is wel een hele makkelijke bet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301780
Zou de intocht van tevoren al gefilmd worden? Hij blijft nu geheim, maar kinderen herkennen echt hun eigen dorp wel lijkt mij.

Sorry ik weet dat het geen relevante toevoeging aan dit topic is voor velen, maar vraag het mij gewoon af..
pi_195301784
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie uit de qoute van Kuipers:
[..]

Kuipers is geen politicus.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195301795
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou whoeptiedoe.

Noem eens 1 winkel dan.
Hema in Tilburg, Bijenkorf in Amsterdam.
pi_195301807
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt tientallen voorbeelden vinden als je wil. Zeg niet per se dat het een belangrijke besmettingsroute is, maar "noem eens 1 winkel" is wel een hele makkelijke bet.
Maar het blijft wel symboolpolitiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')