abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2020 @ 13:06:02 #176
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195303043
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat was daar dan?
Een optocht van een paar honderd man bij de live uitreiking van het geldbedrag.

quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Hij had eerder moeten drukken inderdaad, dom!
Klopt. :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195303045
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat ze vanavond weer met geen woord reppen over hogeschool/uni lessen zoals altijd :D _O-
Heb je gelezen in het VK?
Duizenden studenten in isolatie.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-54308329
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195303058
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef R-woud93 het volgende:
Straks maar even wat mondkapjes inslaan, kwestie van tijd voordat het landelijk ingevoerd gaat worden.
Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!
pi_195303062
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.
Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.
I'll give you something to do
pi_195303085
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef Glitter_Aardbei het volgende:

[..]

Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!
15 eu voor 50 van die dingen valt toch best nog wel mee?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195303111
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.

Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195303112
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.

Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.
In Southern Sun
pi_195303118
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.
Ik vrees het ook. Mensen laten doodgaan kan nu eenmaal moeilijk in onze maatschappij
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195303150

Kijktip:

Diederik Jekel en Bert Slagter behandelen hier uitgebreid alle vragen van #ikdoenietmeermee BN'ers:
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  maandag 28 september 2020 @ 13:12:27 #185
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303155
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het onzin is. Ik stel gewoon een normale vraag hoor. Begrijpend lezen geen kwalificatie? Jij post gewoon onduidelijk en vaag, terecht dat daar vragen over komen. Er is geen enkel land dat mondkapjes overal buitenshuis verplicht.
Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin is :')
En ik maak een heel normale opmerking, hoor. Begrijpend lezen is geen kwalificatie voor een account?
Jij voelt je gewoon snel aangevallen, beledigd en terecht dat daar een reply op komt.
Er is geen enkel land dat mondkapjes overal (waar heb ik 'overal' gezegd dan?) verplicht.

Nope, zover ik weet niet.
Maar ik ga hem mooi wel dragen op plekken waar ik het onveilig acht.
Kan je lullig of overdreven vinden, maar da's verder niet mijn zorg.

:W
(Un)masking for the greater good.
pi_195303182
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin is :')
En ik maak een heel normale opmerking, hoor. Begrijpend lezen is geen kwalificatie voor een account?
Jij voelt je gewoon snel aangevallen, beledigd en terecht dat daar een reply op komt.
Er is geen enkel land dat mondkapjes overal (waar heb ik 'overal' gezegd dan?) verplicht.

Nope, zover ik weet niet.
Maar ik ga hem mooi wel dragen op plekken waar ik het onveilig acht.
Kan je lullig of overdreven vinden, maar da's verder niet mijn zorg.

:W
Wie heeft het over lullig of overdreven dan?
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 13:14:15 #187
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303193
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

* Tijger_m werkt zijn lijstje bij "subtieler worden"..."voorspellende gaven krijgen"

;)
Ben trots op je, laiverd ::Y
pi_195303202
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.
Als je op je handen loopt, loop je misschien ook minder risico op een besmetting. Er is alleen geen bewijs voor.

Ga jij op je handen lopen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195303206
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]

Kijktip:

Diederik Jekel en Bert Slagter behandelen hier uitgebreid alle vragen van #ikdoenietmeermee BN'ers:
Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 28 september 2020 @ 13:16:03 #190
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303223
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Haha! :D
Hopelijk gaat die snelheid komende tijd flink vooruit. Want dit gaat NL niet massaal doen de komende herfst.
Mja, ik vrees er ook een beetje voor.
Hoop dat die sneltest gaat helpen. Eerst maar eens wachten of die betrouwbaar genoeg wordt geacht. :)
pi_195303231
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

15 eu voor 50 van die dingen valt toch best nog wel mee?
Ooh dan zijn ze een stuk goedkoper geworden inmiddels! Ik had ze van de zomer al besteld, toen waren ze hier echt nog mega duur!
pi_195303238
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je gelezen in het VK?
Duizenden studenten in isolatie.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-54308329
Het idee van een campus is in het VK natuurlijk wel een stuk belangrijker. Hier in NL wordt dat lastig.
pi_195303241
Nu is het VK niet Nederland maar dit geeft wel aan dat er soms maatregelen genomen worden waarvan je denkt "Weten ze nu wel zeker dat dit iets bijdraagt?"

quote:
The Greater Manchester mayor has called for an urgent review of the 10pm curfew for pubs and restaurants in England, warning it is doing more harm than good and had created an “incentive” for people to gather in homes and streets.

Andy Burnham suggested a 9pm curfew on the sale of alcohol in shops and supermarkets should be put in place alongside the current restriction to prevent a rush to buy supplies for gatherings after pubs closed.

“My gut feeling is that this curfew is doing more harm than good,” he told BBC Radio 4’s Today programme on Monday, adding that over the weekend he “received reports that the supermarkets were absolutely packed out to the rafters”.

https://www.theguardian.c(...)m-coronavirus-curfew
pi_195303281
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?
Dat is natuurlijk een kwinkslag, want het zijn geen virologen en dat pretenderen ze ook helemaal niet.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_195303283
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Natalie het volgende:
(waar heb ik 'overal' gezegd dan?)
Nergens, vandaar mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op gegeven hebt). :')

Eerst heb je het over een verplichting buitenshuis (zonder verdere specificatie wat 'buitenshuis' omhelst, wat ik interpreteer als 'overal') en nu zeg je opeens 'ik ga hem dragen en wat jij doet moet je zelf weten'.

Op de rest van je merkwaardige post ga ik maar niet in.
  maandag 28 september 2020 @ 13:20:11 #196
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303303
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.
Ja, da's het precies, sjorsie1982 :)
Daarom ben ik ook benieuwd wat de overheid ziet als 'mensen zonder klachten die zich laten testen'.

Je krijgt idd geen straf of boete als je je laat testen zonder klachten, maar ze mopperen er wel over. En behoorlijk. Met een goede definitie kunnen we misschien afvangen van 'geen klachten' en 'wel klachten' precies zijn, en komt er, hopelijk, minder hoge druk op de teststraten.
  maandag 28 september 2020 @ 13:20:31 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195303316
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Nu is het VK niet Nederland maar dit geeft wel aan dat er soms maatregelen genomen worden waarvan je denkt "Weten ze nu wel zeker dat dit iets bijdraagt?"
[..]

is hier toch ook niet anders neem ik aan
  maandag 28 september 2020 @ 13:21:06 #198
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303330
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.
Ja idd... dan zou het eenvoudig zijn: geen koorts = geen corona.
Maar helaas.
pi_195303383
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

is hier toch ook niet anders neem ik aan
De vraag is gerechtvaardigd of dat wel zo is, natuurlijk.
pi_195303385
Toch jammer dat je weer echt zit te wachten op de cijfers van 14:00 uur, tijdje was ik zelfs vergeten dat we überhaupt die cijfers hadden elke dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')