abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195302507
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus weet je ook niet zeker dat het wel in de supermarkt is. Hoe kan je dan dat aanwijzen als mogelijke bron als je er geen bewijs voor hebt?
Klopt. Tegelijkertijd zou een mondkapje in de supermarkt een laagdrempelige maatregel zijn die weinig kost en ook weinig neveneffecten heeft. Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.
pi_195302510
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef Arizona het volgende:

[..]

Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.

Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.

Aan de andere kant stellen ze dus dat als je geen klachten MEER hebt, testen nog wél zinnig zou kunnen zijn. Hoelang nadat je geen klachten meer hebt heeft testen nog zin dan? Is dat een dag, drie dagen, een week?
Ze zeggen dat als je een afspraak hebt gemaakt dat je die niet moet cancelen als je geen klachten meer hebt. Dus hoelang nadat je geen klachten meer hebt is simpel: tot wanneer je die testafspraak hebt staan. Daar is toch niets onduidelijks aan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195302512
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef Lingue het volgende:
Overigens ervaar ik dan nu voor het eerst een gaat aan juiste informatie 😊.

Eerste golf hield ik alles goed in de gaten. 2e golf geen tijd voor en nieuws overload gehad.

Maar dan is er dus best een communicatie gebrek... testen ja maar alleen testen bij klachten is wat ik lees en hoor...
Precies, het schort aan eenduidige communicatie. Er is geen centrale plek waar álle informatie staat. Dit bericht, laat je wél testen ookal heb je geen klachten meer, stond op de Twitter van de GGD. Maar op de site van het RIVM vind ik dit niet terug (tenminste afgelopen weekend niet)
pi_195302531
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef Arizona het volgende:

[..]

Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.

Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.

Aan de andere kant stellen ze dus dat als je geen klachten MEER hebt, testen nog wél zinnig zou kunnen zijn. Hoelang nadat je geen klachten meer hebt heeft testen nog zin dan? Is dat een dag, drie dagen, een week?
Dat zeggen ze toch? De afspraak is gemaakt met klachten, dus dan is het hooguit een paar dagen dat je klachtenvrij bent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195302537
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het RIVM heeft dus duidelijke richtlijnen, maar mensen kunnen helaas niet (begrijpend) lezen en komen met dit soort logica op de proppen. Je valt niet onder de noemer 'geen klachten' op het moment dat je klachten weer voorbij zijn.
Dit staat dus niet op de site van het RIVM (tenminste afgelopen weekend niet) maar alleen op de twitter van de GGD.
pi_195302539
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb je klachten die wijzen op corona, ben je in contact gekomen met iemand die corona heeft, dan is het goed om een afspraak voor een test te maken. Die test moet je dan gewoon afnemen ook als je klachten ondertussen weer verdwenen zijn.
Nee niet dat ik weet. En zeker niet bewust.

Wat er buiten los rondloopt in de supermarkt is natuurlijk altijd de vraag....
  maandag 28 september 2020 @ 12:44:23 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302560
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]

Precies, het schort aan eenduidige communicatie. Er is geen centrale plek waar álle informatie staat. Dit bericht, laat je wél testen ookal heb je geen klachten meer, stond op de Twitter van de GGD. Maar op de site van het RIVM vind ik dit niet terug (tenminste afgelopen weekend niet)
Er is wel een centrale plek waar informatie staat, maar je interpreteert alles de hele tijd verkeerd en bent dan verbaasd dat je er niets meer van begrijpt.

Centrale plek:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
Antifa
pi_195302573
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]

Als ik iets niet doe is het social media testen om wat ik moet doen.

Dat moet op het officiële kanaal van de overheid staan.
pi_195302590
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is wel een centrale plek waar informatie staat, maar je interpreteert alles de hele tijd verkeerd en bent dan verbaasd dat je er niets meer van begrijpt.

Centrale plek:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
Dit is alleen voor communicatie van het rivm .. daarnaast zijn er nog 7 miljard andere virologen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195302600
Waarom kunnen we niet gewoon een bepaald aantal doden accepteren. Talloze mensen komen elk jaar door talloze redenen vroegtijdig te overlijden en dat accepteren we ook gewoon. 10.000 doden per jaar vind ik bijvoorbeeld echt prima.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 12:46:14 #111
367000 roos94
pi_195302601
Vandaag denk ik 3k besmettingen wel

377 Adam
254 Rdam
pi_195302607
https://www.rijksoverheid(...)esten/wanneer-testen

quote:
Geen klachten? Geen coronatest
Een afspraak maken voor een coronatest kan alleen als u op dit moment klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus. Zonder klachten heeft het afnemen van een test geen zin.
Ook een site van de overheid over Covid.
pi_195302619
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef Lingue het volgende:

[..]

Als ik iets niet doe is het social media testen om wat ik moet doen.

Dat moet op het officiële kanaal van de overheid staan.
Dat komt waarschijnlijk nog, er zijn nog 17 miljoen andere mensen waarvan sommige wel eerder social media controleren.
pi_195302622
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een bepaald aantal doden accepteren. Talloze mensen komen elk jaar door talloze redenen vroegtijdig te overlijden en dat accepteren we ook gewoon. 10.000 doden per jaar vind ik bijvoorbeeld echt prima.
Behalve dan dat we er, zelfs met de draconische maatregelen in maart, alsnog 10.000 hadden. En dan was dat alleen nog maar in de eerste helft van het jaar.
pi_195302628
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef roos94 het volgende:
Vandaag denk ik 3k besmettingen wel

377 Adam
254 Rdam
Ik denk dat we met gemak de 3200 aantikken vandaag.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195302641
Hoe dan ook, ik denk dat het veel mensen niet duidelijk is dat het advies is om je wél te laten testen ookal ben je inmiddels klachtenvrij, na de "prettesters"-spam van de overheid .
pi_195302642
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef Arizona het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)esten/wanneer-testen
[..]

Ook een site van de overheid over Covid.
Precies, je maakt een afspraak als je klachten gebt. Dat ze daarna verdwijnen betekent niet dat je dus de afspraak moet annuleren.... Precies wat ze schrijven dus
pi_195302649
Hoe zit het eigenlijk met de beschermende middelen? Is er nu wel voldoende?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 september 2020 @ 12:48:46 #119
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302652
Mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is, maar ik hoop dat ze vanavond gaan aankondigen dat we buitenshuis toch écht een mondkapje moeten gaan dragen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195302668
quote:
Een overvolle ziekenhuizen dan? Want daar gaat het over.
pi_195302677
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef Natalie het volgende:
Mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is, maar ik hoop dat ze vanavond gaan aankondigen dat we buitenshuis toch écht een mondkapje moeten gaan dragen.
Overal?
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 12:50:00 #122
367000 roos94
pi_195302682
quote:
Is er een persco?
  maandag 28 september 2020 @ 12:50:04 #123
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302684
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies, je maakt een afspraak als je klachten gebt. Dat ze daarna verdwijnen betekent niet dat je dus de afspraak moet annuleren.... Precies wat ze schrijven dus
Het idee is dat je dat je klachten hebt als de test wordt afgenomen,
pi_195302690
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Overal?
Er staat toch buitenshuis... Dus nee niet overal
  maandag 28 september 2020 @ 12:50:23 #125
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195302692
quote:
Buiten? Als op, ik ga even een ommetje maken met de hond, waar is mijn mondkapje?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302695
Waarom doen ze niet gewoon 5 scenario's specificeren van bepaalde omstandigheden gelinkt aan het corona dashboard. Bijvoorbeeld bij R waarde >1 dan zo en zo, bij IC opnames > 10 per dag gemiddeld dan zo en zo.

Zo weet men vooraf de gevolgen bij uit de hand kopende cijfers en is iederen ook gemotiveerder om samen de besmettingen laag te houden.

Niet elke keer maar wat aankloten en dan maar kijken wat er weer bij de persconferentie komt. Gewoon duidelijk systeem van KPI's en gevolgen verbonden daaraan.
pi_195302702
quote:
Landelijk?
In Southern Sun
pi_195302703
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er staat toch buitenshuis... Dus nee niet overal
'Overal buitenshuis'? :')

(Kom op zeg, dat ik dit nog moet uitspellen)
pi_195302709
Overigens zojuist maar ff wat mondkapjes besteld voor ze na vanavond uitverkocht zijn
pi_195302713
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het idee is dat je dat je klachten hebt als de test wordt afgenomen,
Dat lees ik nergens, waar staat dat? Ik lees dat als je klachten geb je een afspraak moet maken.
pi_195302715
quote:
Alleen in slechtgeventileerde binnenruimten.
  maandag 28 september 2020 @ 12:51:56 #132
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302726
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef roos94 het volgende:

[..]

Is er een persco?
Ja, vanavond.
pi_195302727
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dus voordat je de Kruidvat binnenloopt even vragen hoe de ventilatie zit?
pi_195302728
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

'Overal buitenshuis'? :')

(Kom op zeg, dat ik dit nog moet uitspellen)
Dat staat er toch....
pi_195302743
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat staat er toch....
Het was niet eens een vraag aan jou. :O
pi_195302759
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef VacaLoca het volgende:
Waarom doen ze niet gewoon 5 scenario's specificeren van bepaalde omstandigheden gelinkt aan het corona dashboard. Bijvoorbeeld bij R waarde >1 dan zo en zo, bij IC opnames > 10 per dag gemiddeld dan zo en zo.

Zo weet men vooraf de gevolgen bij uit de hand kopende cijfers en is iederen ook gemotiveerder om samen de besmettingen laag te houden.

Niet elke keer maar wat aankloten en dan maar kijken wat er weer bij de persconferentie komt. Gewoon duidelijk systeem van KPI's en gevolgen verbonden daaraan.
Er zijn scenarios gemaakt...
  maandag 28 september 2020 @ 12:53:44 #137
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302767
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat lees ik nergens, waar staat dat? Ik lees dat als je klachten geb je een afspraak moet maken.
Ze hebben er niet echt rekening mee gehouden dat het soms tot drie dagen kan duren voor je überhaupt getest wordt. Da's tenminste wat ik begrepen heb. Maar we kunnen hier natuurlijk eenvoudig achter komen door te bellen en het te vragen :)
pi_195302769
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sticker met ventilatie certificaat op raam. Ik begin alvast een certificerings bedrijfje.
pi_195302780
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou dat vragen bij alle ruimtes niet alleen de kruidvat
pi_195302786
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er zijn scenarios gemaakt...
Maar er staat niets vast voor de burger dat bij cijfers X maatregelen Y en Z in werking treden of juist weer vervallen.
  maandag 28 september 2020 @ 12:55:18 #141
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195302798
quote:
Omdat het al vanaf dag één NIET om het aantal doden gaat, maar om de enorme belasting die Covid19 op de zorg heeft.

Niks doen resulteert op een gegeven moment op bomvolle ziekenhuizen. Niet alleen de IC's, maar ook, en juist, vooral de reguliere bedden.
Met als gevolg dat er dan géén plek meer is.
Voor niemand. Auto ongeluk gehad? Helaas, vol. Hartaanval? Sorry meneer, geen plek meer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195302803
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 12:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ze hebben er niet echt rekening mee gehouden dat het soms tot drie dagen kan duren voor je überhaupt getest wordt. Da's tenminste wat ik begrepen heb. Maar we kunnen hier natuurlijk eenvoudig achter komen door te bellen en het te vragen :)
Ik snap niet zo goed waarom je af zou willen zeggen. Je hebt die klachten toch op z'n minst gehad of zelfs nog een beetje. Dan test je toch sowieso niet voor niets?
In Southern Sun
pi_195302822
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Omdat het al vanaf dag één NIET om het aantal doden gaat, maar om de enorme belasting die Covid19 op de zorg heeft.

Niks doen resulteert op een gegeven moment op bomvolle ziekenhuizen. Niet alleen de IC's, maar ook, en juist, vooral de reguliere bedden.
Voor niemand. Auto ongeluk gehad? Helaas, vol. Hartaanval? Sorry meneer, geen plek meer.
Dit. Kan niet genoeg benadrukt en herhaalt worden.
pi_195302836
Woensdag online een afspraak gemaakt, zaterdag kon ik terecht.
Ik wacht nu nog op de uitslag.
Ben bijna een week verder dus.
En het vervelende is dat ik het zat ben, thuis blijven. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302837
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:53 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Sticker met ventilatie certificaat op raam. Ik begin alvast een certificerings bedrijfje.
:D
  maandag 28 september 2020 @ 12:57:41 #146
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195302845
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit. Kan niet genoeg benadrukt en herhaalt worden.
Het is bizar dat er mensen zijn die dit na al die maanden nog steeds niet weten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195302853
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef capricia het volgende:
Via DigiD ook nog niets?
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 12:58:26 #148
445514 DonDruiper
pi_195302866
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou dat vragen bij alle ruimtes niet alleen de kruidvat
Dus jij loopt een Etos binnen en daar staat een weekendhulp.. "Hoe zit dat hier met de luchtventilatie, heb je daar wat informatie over voor me?"

Yeah lol.. :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302886
quote:
Had je beter kunnen wachten. Bij Buitenhof werd gezegd dat het als het goed is per 1 oktober weer op orde is. :D
pi_195302890
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Via DigiD ook nog niets?
Nee. Net nog gekeken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302898
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk nog, er zijn nog 17 miljoen andere mensen waarvan sommige wel eerder social media controleren.
Oh ik vind het prima dat ze het óók via social media doen. Maar er zijn er nog steeds genoeg die dat niet doen. En daar moet de overheid dan ook rekening mee houden.

Het betreft serious business dat moet toch eerlijk en duidelijk gecommuniceerd worden? En niet half half voor het gross van de populatie?
  maandag 28 september 2020 @ 13:00:02 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195302901
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Had je beter kunnen wachten. Bij Buitenhof werd gezegd dat het als het goed is per 1 oktober weer op orde is. :D
'Als het goed is'
pi_195302908
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, de klachten zijn zo goed als weer over (hoesten etc). :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2020 @ 13:00:27 #154
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302909
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef Oidipous het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Landelijk?
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Buiten? Als op, ik ga even een ommetje maken met de hond, waar is mijn mondkapje?
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef roos94 het volgende:

[..]

Is er een persco?
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Overal?
Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap :')

Iedereen moet 't natuurlijk lekker voor zichzelf weten. In mijn geval: ook al kondigen ze straks aan dat 't alleen maar in winkels hoeft ofzo, dan maak ik 't voor mezelf nog even wat veiliger door het ook op plekken te doen die ik onveilig acht. Dus ja, dan zet ik er ook één op als ik mijn dochter 's morgens naar school toe breng. Alle ouders staan daar hutjemutje op elkaar alsof er niets aan de hand is: moeten zij weten. Ik doe 't anders.
Kan je lullig en overdreven vinden. Mag, jouw leven.
  maandag 28 september 2020 @ 13:01:35 #155
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195302928
quote:
Je kunt 't, capricia. Het is rot, maar houd even vol. Je krijgt vast vandaag de uitslag.
pi_195302930
Het bandje van de ggd zegt: ‘ test alleen met klachten’.

Tja... laten we het erop houden dat er geen duidelijk beeld is wat er wanneer moet...
pi_195302946
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:00 schreef Natalie het volgende:
Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap
Ik zeg nergens dat het onzin is. Ik stel gewoon een normale vraag hoor. Begrijpend lezen geen kwalificatie? Jij post gewoon onduidelijk en vaag, terecht dat daar vragen over komen. Er is geen enkel land dat mondkapjes overal buitenshuis verplicht.
  maandag 28 september 2020 @ 13:02:34 #158
445514 DonDruiper
pi_195302955
quote:
Mijn vrouw werkt in het onderwijs en is/was verkouden.

Kon gisterochtend 11 uur terecht, 15:00 uur uitslag al.

Het kan dus wel. ;(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302956
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap :')

Iedereen moet 't natuurlijk lekker voor zichzelf weten. In mijn geval: ook al kondigen ze straks aan dat 't alleen maar in winkels hoeft ofzo, dan maak ik 't voor mezelf nog even wat veiliger door het ook op plekken te doen die ik onveilig acht. Dus ja, dan zet ik er ook één op als ik mijn dochter 's morgens naar school toe breng. Alle ouders staan daar hutjemutje op elkaar alsof er niets aan de hand is: moeten zij weten. Ik doe 't anders.
* Tijger_m werkt zijn lijstje bij "subtieler worden"..."voorspellende gaven krijgen"

;)
  Miss 200.000.000! maandag 28 september 2020 @ 13:02:39 #160
367000 roos94
pi_195302961
Wedden dat ze vanavond weer met geen woord reppen over hogeschool/uni lessen zoals altijd :D _O-
pi_195302965
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Lingue het volgende:

Tja... laten we het erop houden dat er geen duidelijk beeld is wat er wanneer moet...
Je hebt toch ook klachten, al dan niet gehad?
In Southern Sun
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:03:00 #162
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195302969
Straks maar even wat mondkapjes inslaan, kwestie van tijd voordat het landelijk ingevoerd gaat worden.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_195302974
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Oh ik vroeg alleen of je het landelijk voor je zag maar sorry.
In Southern Sun
pi_195302977
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je kunt 't, capricia. Het is rot, maar houd even vol. Je krijgt vast vandaag de uitslag.
Ja. Haha! :D
Hopelijk gaat die snelheid komende tijd flink vooruit. Want dit gaat NL niet massaal doen de komende herfst.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302980
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Lingue het volgende:

Als je een klacht heb maak je een afspraak en deze annuleer je niet. Makkelijker kunnen we het niet maken.
  maandag 28 september 2020 @ 13:03:34 #166
445514 DonDruiper
pi_195302982
Ben benieuwd of ze vanavond ook iets gaan zeggen over Miljoenenjacht.

Dat kan dus écht niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195302991
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Mijn vrouw werkt in het onderwijs en is/was verkouden.

Kon gisterochtend 11 uur terecht, 15:00 uur uitslag al.

Het kan dus wel. ;(
Dat is goed. Dat die voorrang werkt. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195302992
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef R-woud93 het volgende:
Straks maar even wat mondkapjes inslaan, kwestie van tijd voordat het landelijk ingevoerd gaat worden.
Beter koop je gewoon van die uitwasbare mondkapjes.
pi_195302993
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.
  maandag 28 september 2020 @ 13:04:13 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195303004
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DonDruiper het volgende:

Dat kan dus écht niet.
Wat was daar dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:04:16 #171
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195303005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DonDruiper het volgende:

Dat kan dus écht niet.
Hij had eerder moeten drukken inderdaad, dom!
~FEYENOORD~
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 13:05:00 #172
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_195303019
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Beter koop je gewoon van die uitwasbare mondkapjes.
Ja slim ^O^
~FEYENOORD~
pi_195303029
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.
Klopt inderdaad... Die groep moet natuurlijk niet te groot zijn.
  maandag 28 september 2020 @ 13:05:36 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195303031
Morgen zijn de scholen hier 2 weken geopend. Inmiddels 0.4% van alle klassen voor twee weken in quarantaine met thuislessen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 28 september 2020 @ 13:05:42 #175
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303035
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom je af zou willen zeggen. Je hebt die klachten toch op z'n minst gehad of zelfs nog een beetje. Dan test je toch sowieso niet voor niets?
Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.

Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
  maandag 28 september 2020 @ 13:06:02 #176
445514 DonDruiper
pi_195303043
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat was daar dan?
Een optocht van een paar honderd man bij de live uitreiking van het geldbedrag.

quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Hij had eerder moeten drukken inderdaad, dom!
Klopt. :P
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195303045
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat ze vanavond weer met geen woord reppen over hogeschool/uni lessen zoals altijd :D _O-
Heb je gelezen in het VK?
Duizenden studenten in isolatie.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-54308329
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195303058
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef R-woud93 het volgende:
Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!
pi_195303062
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.
I'll give you something to do
pi_195303085
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef Glitter_Aardbei het volgende:

[..]

Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!
15 eu voor 50 van die dingen valt toch best nog wel mee?
In Southern Sun
pi_195303111
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.

Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.
pi_195303112
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.
In Southern Sun
pi_195303118
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.
Ik vrees het ook. Mensen laten doodgaan kan nu eenmaal moeilijk in onze maatschappij
pi_195303150

Kijktip:

Diederik Jekel en Bert Slagter behandelen hier uitgebreid alle vragen van #ikdoenietmeermee BN'ers:
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  maandag 28 september 2020 @ 13:12:27 #185
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303155
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het onzin is. Ik stel gewoon een normale vraag hoor. Begrijpend lezen geen kwalificatie? Jij post gewoon onduidelijk en vaag, terecht dat daar vragen over komen. Er is geen enkel land dat mondkapjes overal buitenshuis verplicht.
Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin is :')
En ik maak een heel normale opmerking, hoor. Begrijpend lezen is geen kwalificatie voor een account?
Jij voelt je gewoon snel aangevallen, beledigd en terecht dat daar een reply op komt.
Er is geen enkel land dat mondkapjes overal (waar heb ik 'overal' gezegd dan?) verplicht.

Nope, zover ik weet niet.
Maar ik ga hem mooi wel dragen op plekken waar ik het onveilig acht.
Kan je lullig of overdreven vinden, maar da's verder niet mijn zorg.

:W
pi_195303182
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin is :')
En ik maak een heel normale opmerking, hoor. Begrijpend lezen is geen kwalificatie voor een account?
Jij voelt je gewoon snel aangevallen, beledigd en terecht dat daar een reply op komt.
Er is geen enkel land dat mondkapjes overal (waar heb ik 'overal' gezegd dan?) verplicht.

Nope, zover ik weet niet.
Maar ik ga hem mooi wel dragen op plekken waar ik het onveilig acht.
Kan je lullig of overdreven vinden, maar da's verder niet mijn zorg.

:W
Wie heeft het over lullig of overdreven dan?
In Southern Sun
  maandag 28 september 2020 @ 13:14:15 #187
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303193
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

* Tijger_m werkt zijn lijstje bij "subtieler worden"..."voorspellende gaven krijgen"

;)
Ben trots op je, laiverd ::Y
pi_195303202
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.
Als je op je handen loopt, loop je misschien ook minder risico op een besmetting. Er is alleen geen bewijs voor.

Ga jij op je handen lopen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195303206
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]

Kijktip:

Diederik Jekel en Bert Slagter behandelen hier uitgebreid alle vragen van #ikdoenietmeermee BN'ers:
Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?
  maandag 28 september 2020 @ 13:16:03 #190
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303223
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Haha! :D
Hopelijk gaat die snelheid komende tijd flink vooruit. Want dit gaat NL niet massaal doen de komende herfst.
Mja, ik vrees er ook een beetje voor.
Hoop dat die sneltest gaat helpen. Eerst maar eens wachten of die betrouwbaar genoeg wordt geacht. :)
pi_195303231
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

15 eu voor 50 van die dingen valt toch best nog wel mee?
Ooh dan zijn ze een stuk goedkoper geworden inmiddels! Ik had ze van de zomer al besteld, toen waren ze hier echt nog mega duur!
pi_195303238
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je gelezen in het VK?
Duizenden studenten in isolatie.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-54308329
Het idee van een campus is in het VK natuurlijk wel een stuk belangrijker. Hier in NL wordt dat lastig.
pi_195303241
Nu is het VK niet Nederland maar dit geeft wel aan dat er soms maatregelen genomen worden waarvan je denkt "Weten ze nu wel zeker dat dit iets bijdraagt?"

quote:
The Greater Manchester mayor has called for an urgent review of the 10pm curfew for pubs and restaurants in England, warning it is doing more harm than good and had created an “incentive” for people to gather in homes and streets.

Andy Burnham suggested a 9pm curfew on the sale of alcohol in shops and supermarkets should be put in place alongside the current restriction to prevent a rush to buy supplies for gatherings after pubs closed.

“My gut feeling is that this curfew is doing more harm than good,” he told BBC Radio 4’s Today programme on Monday, adding that over the weekend he “received reports that the supermarkets were absolutely packed out to the rafters”.

https://www.theguardian.c(...)m-coronavirus-curfew
pi_195303281
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?
Dat is natuurlijk een kwinkslag, want het zijn geen virologen en dat pretenderen ze ook helemaal niet.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_195303283
quote:
88s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Natalie het volgende:
(waar heb ik 'overal' gezegd dan?)
Nergens, vandaar mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op gegeven hebt). :')

Eerst heb je het over een verplichting buitenshuis (zonder verdere specificatie wat 'buitenshuis' omhelst, wat ik interpreteer als 'overal') en nu zeg je opeens 'ik ga hem dragen en wat jij doet moet je zelf weten'.

Op de rest van je merkwaardige post ga ik maar niet in.
  maandag 28 september 2020 @ 13:20:11 #196
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303303
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.
Ja, da's het precies, sjorsie1982 :)
Daarom ben ik ook benieuwd wat de overheid ziet als 'mensen zonder klachten die zich laten testen'.

Je krijgt idd geen straf of boete als je je laat testen zonder klachten, maar ze mopperen er wel over. En behoorlijk. Met een goede definitie kunnen we misschien afvangen van 'geen klachten' en 'wel klachten' precies zijn, en komt er, hopelijk, minder hoge druk op de teststraten.
  maandag 28 september 2020 @ 13:20:31 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195303316
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Nu is het VK niet Nederland maar dit geeft wel aan dat er soms maatregelen genomen worden waarvan je denkt "Weten ze nu wel zeker dat dit iets bijdraagt?"
[..]

is hier toch ook niet anders neem ik aan
  maandag 28 september 2020 @ 13:21:06 #198
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195303330
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.
Ja idd... dan zou het eenvoudig zijn: geen koorts = geen corona.
Maar helaas.
pi_195303383
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

is hier toch ook niet anders neem ik aan
De vraag is gerechtvaardigd of dat wel zo is, natuurlijk.
pi_195303385
Toch jammer dat je weer echt zit te wachten op de cijfers van 14:00 uur, tijdje was ik zelfs vergeten dat we überhaupt die cijfers hadden elke dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')