Oh ik vind het prima dat ze het óók via social media doen. Maar er zijn er nog steeds genoeg die dat niet doen. En daar moet de overheid dan ook rekening mee houden.quote:Op maandag 28 september 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk nog, er zijn nog 17 miljoen andere mensen waarvan sommige wel eerder social media controleren.
'Als het goed is'quote:Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had je beter kunnen wachten. Bij Buitenhof werd gezegd dat het als het goed is per 1 oktober weer op orde is.
Nou ja, de klachten zijn zo goed als weer over (hoesten etc).quote:Op maandag 28 september 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Had je beter kunnen wachten. Bij Buitenhof werd gezegd dat het als het goed is per 1 oktober weer op orde is.
quote:Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Alleen in slechtgeventileerde binnenruimten.
quote:
quote:Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten? Als op, ik ga even een ommetje maken met de hond, waar is mijn mondkapje?
quote:
Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschapquote:
Je kunt 't, capricia. Het is rot, maar houd even vol. Je krijgt vast vandaag de uitslag.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef capricia het volgende:
Woensdag online een afspraak gemaakt, zaterdag kon ik terecht.
Ik wacht nu nog op de uitslag.
Ben bijna een week verder dus.
En het vervelende is dat ik het zat ben, thuis blijven.
Ik zeg nergens dat het onzin is. Ik stel gewoon een normale vraag hoor. Begrijpend lezen geen kwalificatie? Jij post gewoon onduidelijk en vaag, terecht dat daar vragen over komen. Er is geen enkel land dat mondkapjes overal buitenshuis verplicht.quote:Op maandag 28 september 2020 13:00 schreef Natalie het volgende:
Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap
Mijn vrouw werkt in het onderwijs en is/was verkouden.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef capricia het volgende:
Woensdag online een afspraak gemaakt, zaterdag kon ik terecht.
Ik wacht nu nog op de uitslag.
Ben bijna een week verder dus.
En het vervelende is dat ik het zat ben, thuis blijven.
* Tijger_m werkt zijn lijstje bij "subtieler worden"..."voorspellende gaven krijgen"quote:Op maandag 28 september 2020 13:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Mijn voorspellende gaven zijn echt legendarisch. Een van de kwalificaties voor het modschap
Iedereen moet 't natuurlijk lekker voor zichzelf weten. In mijn geval: ook al kondigen ze straks aan dat 't alleen maar in winkels hoeft ofzo, dan maak ik 't voor mezelf nog even wat veiliger door het ook op plekken te doen die ik onveilig acht. Dus ja, dan zet ik er ook één op als ik mijn dochter 's morgens naar school toe breng. Alle ouders staan daar hutjemutje op elkaar alsof er niets aan de hand is: moeten zij weten. Ik doe 't anders.
Kan je lullig en overdreven vinden. Mag, jouw leven.
Je hebt toch ook klachten, al dan niet gehad?quote:Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Lingue het volgende:
Het bandje van de ggd zegt: ‘ test alleen met klachten’.
Tja... laten we het erop houden dat er geen duidelijk beeld is wat er wanneer moet...
Oh ik vroeg alleen of je het landelijk voor je zag maar sorry.quote:Op maandag 28 september 2020 13:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Iedereen moet 't natuurlijk lekker voor zichzelf weten. In mijn geval: ook al kondigen ze straks aan dat 't alleen maar in winkels hoeft ofzo, dan maak ik 't voor mezelf nog even wat veiliger door het ook op plekken te doen die ik onveilig acht. Dus ja, dan zet ik er ook één op als ik mijn dochter 's morgens naar school toe breng. Alle ouders staan daar hutjemutje op elkaar alsof er niets aan de hand is: moeten zij weten. Ik doe 't anders.
Kan je lullig en overdreven vinden. Mag, jouw leven.
Ja. Haha!quote:Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je kunt 't, capricia. Het is rot, maar houd even vol. Je krijgt vast vandaag de uitslag.
Als je een klacht heb maak je een afspraak en deze annuleer je niet. Makkelijker kunnen we het niet maken.quote:Op maandag 28 september 2020 13:01 schreef Lingue het volgende:
Het bandje van de ggd zegt: ‘ test alleen met klachten’.
Tja... laten we het erop houden dat er geen duidelijk beeld is wat er wanneer moet...
Dat is goed. Dat die voorrang werkt.quote:Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt in het onderwijs en is/was verkouden.
Kon gisterochtend 11 uur terecht, 15:00 uur uitslag al.
Het kan dus wel.
Beter koop je gewoon van die uitwasbare mondkapjes.quote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef R-woud93 het volgende:
Straks maar even wat mondkapjes inslaan, kwestie van tijd voordat het landelijk ingevoerd gaat worden.
Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.quote:Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Omdat het al vanaf dag één NIET om het aantal doden gaat, maar om de enorme belasting die Covid19 op de zorg heeft.
Niks doen resulteert op een gegeven moment op bomvolle ziekenhuizen. Niet alleen de IC's, maar ook, en juist, vooral de reguliere bedden.
Met als gevolg dat er dan géén plek meer is.
Voor niemand. Auto ongeluk gehad? Helaas, vol. Hartaanval? Sorry meneer, geen plek meer.
Wat was daar dan?quote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ben benieuwd of ze vanavond ook iets gaan zeggen over Miljoenenjacht.
Dat kan dus écht niet.
Hij had eerder moeten drukken inderdaad, dom!quote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ben benieuwd of ze vanavond ook iets gaan zeggen over Miljoenenjacht.
Dat kan dus écht niet.
Ja slimquote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Beter koop je gewoon van die uitwasbare mondkapjes.
Klopt inderdaad... Die groep moet natuurlijk niet te groot zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.
Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.quote:Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je af zou willen zeggen. Je hebt die klachten toch op z'n minst gehad of zelfs nog een beetje. Dan test je toch sowieso niet voor niets?
Een optocht van een paar honderd man bij de live uitreiking van het geldbedrag.quote:
Klopt.quote:Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hij had eerder moeten drukken inderdaad, dom!
Heb je gelezen in het VK?quote:Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat ze vanavond weer met geen woord reppen over hogeschool/uni lessen zoals altijd![]()
Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!quote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef R-woud93 het volgende:
Straks maar even wat mondkapjes inslaan, kwestie van tijd voordat het landelijk ingevoerd gaat worden.
Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.quote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dan moeten we dat dus ook accepteren en het liefst altijd plekken vrijhouden voor niet-covidpatiënten. Maar gewoon accepteren dat sommige patiënten niet meer geholpen kunnen worden.
15 eu voor 50 van die dingen valt toch best nog wel mee?quote:Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Denk dat je het nog wel red als je nu op aliexpress besteld, de prijzen hier in Nederland zijn absurd!
Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.quote:Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.
Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.quote:Op maandag 28 september 2020 13:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als je een beetje klachten hebt, dan heb je klachten. Maakt niet uit of het er veel of weinig zijn, lijkt me.
Feitelijk gezien: geen klachten = geen klachten. Geen klachten = niet een beetje klachten.
Maarrrrrrr ik ben het wel met je eens dat dit soort dingen, welke kant het op op gaat, wel iets beter gedefinieerd mogen worden. Wij denken al al verschillend over, en we zullen niet de enige zijn.
Geldt overigens ook voor 'klachten'. Als je 's morgens een keer niest of hoest, zijn dat klachten? Dat doet iedereen zo ongeveer, dat zegt niet dat je meteen verkouden (of erger) bent. Dus wanneer heb je dan precies verkoudheidsklachten? Als je een combi hebt, als het langer aan houdt? In mijn omgeving zie ik mensen hiermee worstelen, en ik snap 't wel.
Ik vrees het ook. Mensen laten doodgaan kan nu eenmaal moeilijk in onze maatschappijquote:Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Utilitaristisch gezien wellicht een valide idee. Maar ik vrees dat je voorstel weinig stemmen gaat krijgen.
Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin isquote:Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het onzin is. Ik stel gewoon een normale vraag hoor. Begrijpend lezen geen kwalificatie? Jij post gewoon onduidelijk en vaag, terecht dat daar vragen over komen. Er is geen enkel land dat mondkapjes overal buitenshuis verplicht.
Wie heeft het over lullig of overdreven dan?quote:Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat het onzin is
En ik maak een heel normale opmerking, hoor. Begrijpend lezen is geen kwalificatie voor een account?
Jij voelt je gewoon snel aangevallen, beledigd en terecht dat daar een reply op komt.
Er is geen enkel land dat mondkapjes overal (waar heb ik 'overal' gezegd dan?) verplicht.
Nope, zover ik weet niet.
Maar ik ga hem mooi wel dragen op plekken waar ik het onveilig acht.
Kan je lullig of overdreven vinden, maar da's verder niet mijn zorg.
Ben trots op je, laiverd ::Yquote:Op maandag 28 september 2020 13:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m werkt zijn lijstje bij "subtieler worden"..."voorspellende gaven krijgen"
Als je op je handen loopt, loop je misschien ook minder risico op een besmetting. Er is alleen geen bewijs voor.quote:Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.
Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?quote:Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Kijktip:
Diederik Jekel en Bert Slagter behandelen hier uitgebreid alle vragen van #ikdoenietmeermee BN'ers:
Mja, ik vrees er ook een beetje voor.quote:Op maandag 28 september 2020 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Haha!![]()
Hopelijk gaat die snelheid komende tijd flink vooruit. Want dit gaat NL niet massaal doen de komende herfst.
Ooh dan zijn ze een stuk goedkoper geworden inmiddels! Ik had ze van de zomer al besteld, toen waren ze hier echt nog mega duur!quote:Op maandag 28 september 2020 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
15 eu voor 50 van die dingen valt toch best nog wel mee?
Het idee van een campus is in het VK natuurlijk wel een stuk belangrijker. Hier in NL wordt dat lastig.quote:Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je gelezen in het VK?
Duizenden studenten in isolatie.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-54308329
quote:The Greater Manchester mayor has called for an urgent review of the 10pm curfew for pubs and restaurants in England, warning it is doing more harm than good and had created an “incentive” for people to gather in homes and streets.
Andy Burnham suggested a 9pm curfew on the sale of alcohol in shops and supermarkets should be put in place alongside the current restriction to prevent a rush to buy supplies for gatherings after pubs closed.
“My gut feeling is that this curfew is doing more harm than good,” he told BBC Radio 4’s Today programme on Monday, adding that over the weekend he “received reports that the supermarkets were absolutely packed out to the rafters”.
https://www.theguardian.c(...)m-coronavirus-curfew
Dat is natuurlijk een kwinkslag, want het zijn geen virologen en dat pretenderen ze ook helemaal niet.quote:Op maandag 28 september 2020 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zullen we de studie virologie maar afschaffen als het ook vanaf de bank kan?
Nergens, vandaar mijn vraag (waar je nog steeds geen antwoord op gegeven hebt).quote:
Ja, da's het precies, sjorsie1982quote:Op maandag 28 september 2020 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed... Je krijgt toch geen straf als je je last testen terwijl de overheid vindt dat dat niet mocht? Je hoeft toch geen bewijs te geven dat je klachten hebt? Laat je testen als jij vindt dat je klachten hebt, en ja dat kan na 1 kuchje of niesje bij persoon A maar bij persoon B is dat na 1 pakje zakdoekjes per dag. Allebei hebben ze gelijk en handelen goed.
is hier toch ook niet anders neem ik aanquote:Op maandag 28 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Nu is het VK niet Nederland maar dit geeft wel aan dat er soms maatregelen genomen worden waarvan je denkt "Weten ze nu wel zeker dat dit iets bijdraagt?"
[..]
Ja idd... dan zou het eenvoudig zijn: geen koorts = geen corona.quote:Op maandag 28 september 2020 13:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja 'klachten' is te persoonlijk om daar nog in te specificeren. En was het bijvoorbeeld maar zo dat corona bijvoorbeeld niet zonder koorts kwam.
De vraag is gerechtvaardigd of dat wel zo is, natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
is hier toch ook niet anders neem ik aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |