Klopt. Tegelijkertijd zou een mondkapje in de supermarkt een laagdrempelige maatregel zijn die weinig kost en ook weinig neveneffecten heeft. Zoiets valt bij mij onder de categorie 'baat het niet...'.quote:Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus weet je ook niet zeker dat het wel in de supermarkt is. Hoe kan je dan dat aanwijzen als mogelijke bron als je er geen bewijs voor hebt?
Ze zeggen dat als je een afspraak hebt gemaakt dat je die niet moet cancelen als je geen klachten meer hebt. Dus hoelang nadat je geen klachten meer hebt is simpel: tot wanneer je die testafspraak hebt staan. Daar is toch niets onduidelijks aan?quote:Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.
Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.
Aan de andere kant stellen ze dus dat als je geen klachten MEER hebt, testen nog wél zinnig zou kunnen zijn. Hoelang nadat je geen klachten meer hebt heeft testen nog zin dan? Is dat een dag, drie dagen, een week?
Precies, het schort aan eenduidige communicatie. Er is geen centrale plek waar álle informatie staat. Dit bericht, laat je wél testen ookal heb je geen klachten meer, stond op de Twitter van de GGD. Maar op de site van het RIVM vind ik dit niet terug (tenminste afgelopen weekend niet)quote:Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef Lingue het volgende:
Overigens ervaar ik dan nu voor het eerst een gaat aan juiste informatie 😊.
Eerste golf hield ik alles goed in de gaten. 2e golf geen tijd voor en nieuws overload gehad.
Maar dan is er dus best een communicatie gebrek... testen ja maar alleen testen bij klachten is wat ik lees en hoor...
Dat zeggen ze toch? De afspraak is gemaakt met klachten, dus dan is het hooguit een paar dagen dat je klachtenvrij bent.quote:Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.
Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.
Aan de andere kant stellen ze dus dat als je geen klachten MEER hebt, testen nog wél zinnig zou kunnen zijn. Hoelang nadat je geen klachten meer hebt heeft testen nog zin dan? Is dat een dag, drie dagen, een week?
Dit staat dus niet op de site van het RIVM (tenminste afgelopen weekend niet) maar alleen op de twitter van de GGD.quote:Op maandag 28 september 2020 12:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het RIVM heeft dus duidelijke richtlijnen, maar mensen kunnen helaas niet (begrijpend) lezen en komen met dit soort logica op de proppen. Je valt niet onder de noemer 'geen klachten' op het moment dat je klachten weer voorbij zijn.
Nee niet dat ik weet. En zeker niet bewust.quote:Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heb je klachten die wijzen op corona, ben je in contact gekomen met iemand die corona heeft, dan is het goed om een afspraak voor een test te maken. Die test moet je dan gewoon afnemen ook als je klachten ondertussen weer verdwenen zijn.
Er is wel een centrale plek waar informatie staat, maar je interpreteert alles de hele tijd verkeerd en bent dan verbaasd dat je er niets meer van begrijpt.quote:Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Precies, het schort aan eenduidige communicatie. Er is geen centrale plek waar álle informatie staat. Dit bericht, laat je wél testen ookal heb je geen klachten meer, stond op de Twitter van de GGD. Maar op de site van het RIVM vind ik dit niet terug (tenminste afgelopen weekend niet)
Als ik iets niet doe is het social media testen om wat ik moet doen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Precies, het schort aan eenduidige communicatie. Er is geen centrale plek waar álle informatie staat. Dit bericht, laat je wél testen ookal heb je geen klachten meer, stond op de Twitter van de GGD. Maar op de site van het RIVM vind ik dit niet terug (tenminste afgelopen weekend niet)
Dit is alleen voor communicatie van het rivm .. daarnaast zijn er nog 7 miljard andere virologen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is wel een centrale plek waar informatie staat, maar je interpreteert alles de hele tijd verkeerd en bent dan verbaasd dat je er niets meer van begrijpt.
Centrale plek:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19
Ook een site van de overheid over Covid.quote:Geen klachten? Geen coronatest
Een afspraak maken voor een coronatest kan alleen als u op dit moment klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus. Zonder klachten heeft het afnemen van een test geen zin.
Dat komt waarschijnlijk nog, er zijn nog 17 miljoen andere mensen waarvan sommige wel eerder social media controleren.quote:Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef Lingue het volgende:
[..]
Als ik iets niet doe is het social media testen om wat ik moet doen.
Dat moet op het officiële kanaal van de overheid staan.
Behalve dan dat we er, zelfs met de draconische maatregelen in maart, alsnog 10.000 hadden. En dan was dat alleen nog maar in de eerste helft van het jaar.quote:Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een bepaald aantal doden accepteren. Talloze mensen komen elk jaar door talloze redenen vroegtijdig te overlijden en dat accepteren we ook gewoon. 10.000 doden per jaar vind ik bijvoorbeeld echt prima.
Ik denk dat we met gemak de 3200 aantikken vandaag.quote:Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef roos94 het volgende:
Vandaag denk ik 3k besmettingen wel
377 Adam
254 Rdam
Precies, je maakt een afspraak als je klachten gebt. Dat ze daarna verdwijnen betekent niet dat je dus de afspraak moet annuleren.... Precies wat ze schrijven dusquote:Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef Arizona het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)esten/wanneer-testen
[..]
Ook een site van de overheid over Covid.
Een overvolle ziekenhuizen dan? Want daar gaat het over.quote:Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom kunnen we niet gewoon een bepaald aantal doden accepteren. Talloze mensen komen elk jaar door talloze redenen vroegtijdig te overlijden en dat accepteren we ook gewoon. 10.000 doden per jaar vind ik bijvoorbeeld echt prima.
Overal?quote:Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef Natalie het volgende:
Mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is, maar ik hoop dat ze vanavond gaan aankondigen dat we buitenshuis toch écht een mondkapje moeten gaan dragen.
Is er een persco?quote:Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef Natalie het volgende:
Mogelijk gaan er nu een aantal schreeuwen dat het onzin is, maar ik hoop dat ze vanavond gaan aankondigen dat we buitenshuis toch écht een mondkapje moeten gaan dragen.
Het idee is dat je dat je klachten hebt als de test wordt afgenomen,quote:Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies, je maakt een afspraak als je klachten gebt. Dat ze daarna verdwijnen betekent niet dat je dus de afspraak moet annuleren.... Precies wat ze schrijven dus
Er staat toch buitenshuis... Dus nee niet overalquote:
Buiten? Als op, ik ga even een ommetje maken met de hond, waar is mijn mondkapje?quote:Op maandag 28 september 2020 12:48 schreef Natalie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |