abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195302088
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jawel.
In Antwerpen deden ze dat ook in augustus. De strenge maatregelen daar waren daarna ook echt over.
Of je moet er een getal aan koppelen.
Bij x aantal besmettingen dan...

Is er in ieder geval perspectief en heeft men meer motivatie zich aan de regels te houden.
pi_195302094
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of je moet er een getal aan koppelen.
Bij x aantal besmettingen dan...

Is er in ieder geval perspectief en heeft men meer motivatie zich aan de regels te houden.
Ook prima.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195302097
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kleine moeite, maar wanneer ga je het afschaffen?

Invoeren in de grote steden met veel besmettingen zou naar mijn idee logischer zijn dan het hele land er mee lastig vallen.
Ja, per veiligheidsregio is beter.
  maandag 28 september 2020 @ 12:19:12 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195302101
quote:

[..]

Invoeren in de grote steden met veel besmettingen zou naar mijn idee logischer zijn dan het hele land er mee lastig vallen.
in de grote steden maar waar specifiek dan?
pi_195302107
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

in de grote steden maar waar specifiek dan?
Niet weer specifieke straten aub, dat werkt niet. Gewoon binnen gemeente of stadsgrenzen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 september 2020 @ 12:21:01 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195302131
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet weer specifieke straten aub, dat werkt niet. Gewoon binnen gemeente of stadsgrenzen.
:D dat werkt wel?
pi_195302145
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef iBenny het volgende:

[..]

Is de maandagdrukte. Kun je het niet online afzeggen?
Nee... heb dat al geprobeerd.
pi_195302152
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D dat werkt wel?
Hebben we het al geprobeerd? Nee. Maar voor de handhaving is het makkelijker om het binnen bepaalde, duidelijke grenzen te verplichten. Ik sta er niet van te kijken wanneer ze het gaan verplichten voor regio's die nu in fase 2 of fase 3 zijn of komen. Dat haalt het grijze gebied weg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195302183
quote:

[..]

Omdat het preventief is zou je eerder maatregelen moeten invoeren in de regios waar het nog redelijk gaat zodat deze niet verslechteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195302201
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat het preventief is zou je eerder maatregelen moeten invoeren in de regios waar het nog redelijk gaat zodat deze niet verslechteren.
Dat is wel een goed punt, ja. Maar dan zitten we dus weer aan een nationale lockdown eigenlijk.
pi_195302213
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef Lingue het volgende:
Toch irritant dit...

Ik probeer al sinds vanochtend 8u mijn afspraak voor vanmiddag bij de GGD af te zeggen want 24u klachtenvrij.

Maar ze hebben het zo druk dat ze niet in staat zijn mensen te beantwoorden...

Kan mijn plek niet ingevuld worden opnieuw omdat ik ze niet kan bereiken.
Advies is om je wél te laten testen ookal heb je geen klachten meer.
twitter

Staat haaks op het advies om je niet te laten testen als je geen klachten hebt :')
pi_195302224
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel een goed punt, ja. Maar dan zitten we dus weer aan een nationale lockdown eigenlijk.
Hoeft niet, je kan nu lichte maatregelen invoeren in de gebieden waar het redelijk gaat en zwaardere in de gebieden waar het slecht gaat. Een lockdown van decrandstad bv en daarbuiten horeca eerder dicht, samenkomsten tot 10 man bv.

Voor de mondkapjes gelovers kan je die ook invoeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195302273
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hebben we het al geprobeerd? Nee. Maar voor de handhaving is het makkelijker om het binnen bepaalde, duidelijke grenzen te verplichten. Ik sta er niet van te kijken wanneer ze het gaan verplichten voor regio's die nu in fase 2 of fase 3 zijn of komen. Dat haalt het grijze gebied weg.
We hebben de doodstraf als iemand de regels overtreedt ook nog niet geprobeerd dus dat lijkt me niet zo'n valide argument.

En de vorige keer waren er toch ook gewoon duidelijke grenzen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 28 september 2020 @ 12:31:51 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195302299
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

lijkt me heel stug dat je in heel Amsterdam een mondkapje zal moeten dragen en dat zou ook nergens op slaan
  maandag 28 september 2020 @ 12:32:35 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195302315
Blijft toch weer het gevoel hangen dat adequaat ingrijpen in de grootste brandhaarden (Amsterdam, Rotterdam) weer een gemiste kans is geweest in augustus.
pi_195302323
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom alle supermarkten maar verplichten. 2 voorbeelden. Terwijl iedereen iedere dag wel eens in een winkel komt.
Ik kom echt bijna nooit in een winkel eigenlijk.
pi_195302330
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:26 schreef Arizona het volgende:

[..]

Staat haaks op het advies om je niet te laten testen als je geen klachten hebt :')
Ik snap niets meer van wat wel/niet een advies is. Ik ben ook niet meer in de buurt van mn testlocatie. Ik geloof het wel. Heb precies 1 dag klachten gehad en daarna niet meer.

Heb alleen per direct voor een afspraak gebeld omdat ik niet 5dgn wil wachten voor een test.

Ik blijf met alle liefde binnen als ik klachten heb of als het langer dan 24u duurt voordat ik klachtenvrij ben. Maar dat is niet het geval.

Ik zie nu pas je screenshot. Ja helaas... ik gun mijn plekje aan iemand die hem echt nodig heeft 😊.
pi_195302349
Vermoedelijk zal er wel een mondkapjesplicht komen op drukkere plekken in grote steden, zoals alle winkels, drukkere winkelstraten en markten, en openbare ruimten/instellingen (ziekenhuizen, gemeentekantoren etc.). Verder gok ik op het terugbrengen van de openingstijden van cafés en verkleining van de maximale toegestane groepsgrootte.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195302355
quote:

[..]

[ twitter ]

Ja kun je om lachen natuurlijk, maar je kunt ook even twee keer nadenken en beseffen dat veel mensen met het virus juist ervoeren dat klachten kwamen en verdwenen en weer kwamen. Of dat het sowieso wel handig is als je probeert de boel in kaart te brengen en te houden. Maar ik begrijp dat lachen om het RIVM leuker is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 28 september 2020 @ 12:34:33 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195302357
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 12:32 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik kom echt bijna nooit in een winkel eigenlijk.
Ik ook niet meer hoor, eigenlijk alleen de supermarkt of een kledingzaak wellicht. Rest gaat gewoon online, ook voor corona al.
  maandag 28 september 2020 @ 12:38:19 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302431
quote:

[..]

[ twitter ]

Geen klachten meer is toch iets anders dan geen klachten?
Antifa
pi_195302453
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja kun je om lachen natuurlijk, maar je kunt ook even twee keer nadenken en beseffen dat veel mensen met het virus juist ervoeren dat klachten kwamen en verdwenen en weer kwamen. Of dat het sowieso wel handig is als je probeert de boel in kaart te brengen en te houden. Maar ik begrijp dat lachen om het RIVM leuker is.
Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.

Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.

Aan de andere kant stellen ze dus dat als je geen klachten MEER hebt, testen nog wél zinnig zou kunnen zijn. Hoelang nadat je geen klachten meer hebt heeft testen nog zin dan? Is dat een dag, drie dagen, een week?
  maandag 28 september 2020 @ 12:40:02 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302459
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:33 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ik snap niets meer van wat wel/niet een advies is. Ik ben ook niet meer in de buurt van mn testlocatie. Ik geloof het wel. Heb precies 1 dag klachten gehad en daarna niet meer.
Heb je klachten die wijzen op corona, ben je in contact gekomen met iemand die corona heeft, dan is het goed om een afspraak voor een test te maken. Die test moet je dan gewoon afnemen ook als je klachten ondertussen weer verdwenen zijn.
Antifa
pi_195302466
Overigens ervaar ik dan nu voor het eerst een gaat aan juiste informatie 😊.

Eerste golf hield ik alles goed in de gaten. 2e golf geen tijd voor en nieuws overload gehad.

Maar dan is er dus best een communicatie gebrek... testen ja maar alleen testen bij klachten is wat ik lees en hoor...
  maandag 28 september 2020 @ 12:41:38 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195302493
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef Arizona het volgende:

[..]

Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.

Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.
Het RIVM heeft dus duidelijke richtlijnen, maar mensen kunnen helaas niet (begrijpend) lezen en komen met dit soort logica op de proppen. Je valt niet onder de noemer 'geen klachten' op het moment dat je klachten weer voorbij zijn.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')