Of je moet er een getal aan koppelen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel.
In Antwerpen deden ze dat ook in augustus. De strenge maatregelen daar waren daarna ook echt over.
Ook prima.quote:Op maandag 28 september 2020 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of je moet er een getal aan koppelen.
Bij x aantal besmettingen dan...
Is er in ieder geval perspectief en heeft men meer motivatie zich aan de regels te houden.
Ja, per veiligheidsregio is beter.quote:Op maandag 28 september 2020 12:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kleine moeite, maar wanneer ga je het afschaffen?
Invoeren in de grote steden met veel besmettingen zou naar mijn idee logischer zijn dan het hele land er mee lastig vallen.
in de grote steden maar waar specifiek dan?quote:Op maandag 28 september 2020 12:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Invoeren in de grote steden met veel besmettingen zou naar mijn idee logischer zijn dan het hele land er mee lastig vallen.
Niet weer specifieke straten aub, dat werkt niet. Gewoon binnen gemeente of stadsgrenzen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
in de grote steden maar waar specifiek dan?
quote:Op maandag 28 september 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet weer specifieke straten aub, dat werkt niet. Gewoon binnen gemeente of stadsgrenzen.
Nee... heb dat al geprobeerd.quote:Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef iBenny het volgende:
[..]
Is de maandagdrukte. Kun je het niet online afzeggen?
Hebben we het al geprobeerd? Nee. Maar voor de handhaving is het makkelijker om het binnen bepaalde, duidelijke grenzen te verplichten. Ik sta er niet van te kijken wanneer ze het gaan verplichten voor regio's die nu in fase 2 of fase 3 zijn of komen. Dat haalt het grijze gebied weg.quote:
Omdat het preventief is zou je eerder maatregelen moeten invoeren in de regios waar het nog redelijk gaat zodat deze niet verslechteren.quote:Op maandag 28 september 2020 12:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt, ja. Maar dan zitten we dus weer aan een nationale lockdown eigenlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat het preventief is zou je eerder maatregelen moeten invoeren in de regios waar het nog redelijk gaat zodat deze niet verslechteren.
Advies is om je wél te laten testen ookal heb je geen klachten meer.quote:Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef Lingue het volgende:
Toch irritant dit...
Ik probeer al sinds vanochtend 8u mijn afspraak voor vanmiddag bij de GGD af te zeggen want 24u klachtenvrij.
Maar ze hebben het zo druk dat ze niet in staat zijn mensen te beantwoorden...
Kan mijn plek niet ingevuld worden opnieuw omdat ik ze niet kan bereiken.
Hoeft niet, je kan nu lichte maatregelen invoeren in de gebieden waar het redelijk gaat en zwaardere in de gebieden waar het slecht gaat. Een lockdown van decrandstad bv en daarbuiten horeca eerder dicht, samenkomsten tot 10 man bv.quote:Op maandag 28 september 2020 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt, ja. Maar dan zitten we dus weer aan een nationale lockdown eigenlijk.
We hebben de doodstraf als iemand de regels overtreedt ook nog niet geprobeerd dus dat lijkt me niet zo'n valide argument.quote:Op maandag 28 september 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hebben we het al geprobeerd? Nee. Maar voor de handhaving is het makkelijker om het binnen bepaalde, duidelijke grenzen te verplichten. Ik sta er niet van te kijken wanneer ze het gaan verplichten voor regio's die nu in fase 2 of fase 3 zijn of komen. Dat haalt het grijze gebied weg.
lijkt me heel stug dat je in heel Amsterdam een mondkapje zal moeten dragen en dat zou ook nergens op slaanquote:Op maandag 28 september 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hebben we het al geprobeerd? Nee. Maar voor de handhaving is het makkelijker om het binnen bepaalde, duidelijke grenzen te verplichten. Ik sta er niet van te kijken wanneer ze het gaan verplichten voor regio's die nu in fase 2 of fase 3 zijn of komen. Dat haalt het grijze gebied weg.
Ik kom echt bijna nooit in een winkel eigenlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom alle supermarkten maar verplichten. 2 voorbeelden. Terwijl iedereen iedere dag wel eens in een winkel komt.
Ik snap niets meer van wat wel/niet een advies is. Ik ben ook niet meer in de buurt van mn testlocatie. Ik geloof het wel. Heb precies 1 dag klachten gehad en daarna niet meer.quote:Op maandag 28 september 2020 12:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Advies is om je wél te laten testen ookal heb je geen klachten meer.
Staat haaks op het advies om je niet te laten testen als je geen klachten hebt
Ja kun je om lachen natuurlijk, maar je kunt ook even twee keer nadenken en beseffen dat veel mensen met het virus juist ervoeren dat klachten kwamen en verdwenen en weer kwamen. Of dat het sowieso wel handig is als je probeert de boel in kaart te brengen en te houden. Maar ik begrijp dat lachen om het RIVM leuker is.quote:Op maandag 28 september 2020 12:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik ook niet meer hoor, eigenlijk alleen de supermarkt of een kledingzaak wellicht. Rest gaat gewoon online, ook voor corona al.quote:Op maandag 28 september 2020 12:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik kom echt bijna nooit in een winkel eigenlijk.
Geen klachten meer is toch iets anders dan geen klachten?quote:Op maandag 28 september 2020 12:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 28 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja kun je om lachen natuurlijk, maar je kunt ook even twee keer nadenken en beseffen dat veel mensen met het virus juist ervoeren dat klachten kwamen en verdwenen en weer kwamen. Of dat het sowieso wel handig is als je probeert de boel in kaart te brengen en te houden. Maar ik begrijp dat lachen om het RIVM leuker is.
Heb je klachten die wijzen op corona, ben je in contact gekomen met iemand die corona heeft, dan is het goed om een afspraak voor een test te maken. Die test moet je dan gewoon afnemen ook als je klachten ondertussen weer verdwenen zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 12:33 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik snap niets meer van wat wel/niet een advies is. Ik ben ook niet meer in de buurt van mn testlocatie. Ik geloof het wel. Heb precies 1 dag klachten gehad en daarna niet meer.
Het RIVM heeft dus duidelijke richtlijnen, maar mensen kunnen helaas niet (begrijpend) lezen en komen met dit soort logica op de proppen. Je valt niet onder de noemer 'geen klachten' op het moment dat je klachten weer voorbij zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is helemaal niet lachen om het RIVM. Was het maar zo'n feest.
Het zou fijn zijn als ze eenduidig zijn in hun adviezen en duidelijker communiceren. Aan de ene kant stellen ze heel duidelijk dat ze geen zin hebben in prettesters, mensen die zich laten testen terwijl ze geen klachten hebben. Want, als je geen klachten hebt, heeft testen geen zin, aldus het RIVM. Dus vind ik het niet meer dan logisch dat mensen zich niet meer willen laten testen als ze twee daagjes wat snotterig waren en nu niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |