quote:Akwasi start ’Omroep Zwart’
Waar maandagavond nog tal van BN’ers onder het mom van #ikdoenietmeermee hetzelfde bericht op sociale media plaatsten over de coronamaatregelen, delen dinsdag Akwasi en andere BN’ers en influencers massaal de oproep om lid te worden van een nieuwe omroep waar ’iedereen wordt gehoord en gezien’.
Dinsdag om 12.00 uur is Omroep ZWART gelanceerd, ’een klapper van een nieuwe omroep, waar iedereen wordt gehoord en iedereen wordt gezien’, zo staat te lezen op de website. „Hoe snel hebben we een nieuwe omroep gestart, denk je? Word lid”, schrijven onder meer Akwasi, Bizzey, Dio, Vjeze Fur en Jamie Li op sociale media bij een foto van zichzelf met daarbij de vraag ’Wakker?’. De omroep, waarvan verder nog niets bekend is, wordt tevens gesteund door de merken Top Notch, Noah’s Ark, PATTA, Daily paper, Filling Pieces, Smib, Melkweg, Paradiso en Tony’s Chocolonely.
Om een nieuwe omroep te beginnen moeten er op 31 december 2020 minstens 50.000 leden zijn. Tevens wordt verwacht dat dat de omroep een bepaalde stroming vertegenwoordigt en iets anders te bieden heeft dan het huidige aanbod. Frontman van Omroep Zwart is Akwasi.
Belangrijke maatschappelijke bijdrage
Vorige week ontving Akwasi nog een award voor zijn ’belangrijke maatschappelijke bijdrage’. Radiozenedr Fun X bekroonde hem vanwege zijn rol in de strijd tegen racisme. „Normaal gesproken worden alle awards door het publiek bepaald, maar voor deze bijzondere award maakte FunX een uitzondering door er zelf eentje te geven aan iemand die het verdient. Ondanks alles dat hij over zich heen krijgt, geeft hij niet op en blijft hij doorgaan. En dat allemaal voor de good cause.”
De rapper ligt de laatste maanden flink onder vuur. In juli beloofde hij tijdens een toespraak voor vijfduizend man dat hij ‘hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht zou trappen’ als hij in november een Zwarte Piet zou zien. Nadien doken er verschillende berichten op die de rapper door de jaren heen had geplaatst op Twitter. Stuk voor stuk van gewelddadige aard en hadden Sinterklaas en/of Zwarte Piet als onderwerp. Akwasi verwijderde na de ontdekking zijn volledige twitteraccount, waarmee hij ook zijn berichtengeschiedenis uitwiste. De zaak veroorzaakte veel reuring waarna een groep mensen aangifte deed tegen de rapper. Het OM besloot Akwasi niet te vervolgen omdat hij publiekelijk afstand heeft gedaan van zijn ’opruiende’ uitspraken.
https://www.telegraaf.nl/(...)i-start-omroep-zwart
Neen?quote:
Ik hoop dat we de negers nu kunnen centreren. Sylvana, Akwasi, Jandino, etc. Laat ze lekker op een eigen zender wat doen. Heb ik er ook geen last meer van als ik er per ongeluk langs zap.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:26 schreef possetje het volgende:
Als ik uit mn raam kijken thuis zie ik al genoeg allochtonen dus als ik tv ga kijken zap ik vaak lekker door naar soort van "blanke" content
quote:
Er zal wel hier en daar wat gesjoemeld gaan worden is mijn verwachting.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het bericht waarvan je wist dat zou komen.
Jammer dat ze geen live tellertje hebben op hun website.
quote:Vereniging Omroep Zwart,
KvK 78383420
Wibautstraat 150
1091GR Amsterdam
Rechtspersoon
http://www.omroepzwart.tv/
De onderneming / organisatie wil niet dat haar adresgegevens worden gebruikt voor ongevraagde postreclame en verkoop aan de deur.
Oprichting
24 juni 2020
Rechtsvorm
Vereniging
Status
Actief
KvK-nummer
78383420
Dit klinkt als dat gedoe van vorige week van Clarice Gargard dat op het BNN pand stond.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Volgens de KVK inschrijving is 'Vereniging Omroep Zwart' ingeschreven op "Wibautstraat 150, 1091GR Amsterdam".
Dat is het Volkskrant gebouw. Kan je bij de KVK zomaar een adres invullen zonder daar een simpele check op volgt?
[..]
Hangt af of Margriet van der Linden over gaat stappen denk ik.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:39 schreef Plompzakker het volgende:
Stoppen ze dan op de andere omroepen met deze onzin?
De blanke omroep klinkt beter.quote:
Daarvan sprong echt het glazuur van mijn tanden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:40 schreef Selqae het volgende:
[..]
Hangt af of Margriet van der Linden over gaat stappen denk ik.
Te land, ter zee en op de vluchtquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef Poefbank het volgende:
Met programma’s als;
‘Met het mes in de rug’
‘Nederland in beweging voor de popo’
‘Jouw smatje , mijn smatje’
‘Bij ons in de ghetto’
‘Steenarm en nog steenarmer’
‘Help, mijn man is ervandoor’
'Ik hou van Ghana'quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:44 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Te land, ter zee en op de vlucht
Met DJ Erik de Zwart ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:44 schreef JustinK het volgende:
Eerste programma is nu ook bekend: "Help mijn man is zwart"
Hadden we wel het diepte interview met Pim Fortuyn moeten missen bij ON.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:47 schreef Tarado het volgende:
is wel het teken om definitief de stekker uit de publieke omroep te trekken
"Drugs van Nederland"quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef Poefbank het volgende:
Met programma’s als;
‘Met het mes in de rug’
‘Bij ons in de ghetto’
quote:Een aantal programma’s verhuizen mogelijk naar de nieuwe Omroep Zwart
Opsporing verzocht, Sinterklaasjournaal, wedstrijden van PSV en het Nederlands Eltal worden mogelijk overgeheveld naar de vandaag opgerichte omroep Zwart.
Is het al 1 april of zo?quote:
Black to the Future.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:44 schreef Frutsel het volgende:
en uiteraard blockbusters als "zwartboek" en "Black mirror" en "Black Panther"
Ik zie niet in waarom niet. De intentie is er vooral om racisme in stand te houden zo te zien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:49 schreef JustinK het volgende:
Maar laten we nou niet die omroep al zwart maken voordat er ook maar één minuut is uitgezonden.
Aquasi Cousteau.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:51 schreef thedeedster het volgende:
Aquasi of Sport
What’s tha Aquasi?
Materiaal genoeg
Zo stel je het wel heel zwart wit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom niet. De intentie is er vooral om racisme in stand te houden zo te zien.
Ik wil Akwasie verder niet zwart maken maar hij draaft wel een beetje door.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:52 schreef JustinK het volgende:
[..]
Zo stel je het wel heel zwart wit.
Het lijkt een beetje de nieuwe trend te worden, zelfverkozen segragatie. Apartheid uit eigen bewegingquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoop dat we de negers nu kunnen centreren. Sylvana, Akwasi, Jandino, etc. Laat ze lekker op een eigen zender wat doen. Heb ik er ook geen last meer van als ik er per ongeluk langs zap.
Ben je 'm nou de zwartepiet aan het toespelen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik wil Akwasie verder niet zwart maken maar hij draaft wel een beetje door.
Straks nog eigen voetbalclub.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje de nieuwe trend te worden, zelfverkozen segragatie. Apartheid uit eigen beweging
Wel even veranderen naar DNA Bekend.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:
DNA onbekend kan ook overstappen
Dat pleit toch eerder voor de commerciëlen. Al die sponsors willen wel gezien worden. Waarom zou het op de npo moeten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:48 schreef FreshFruit het volgende:
Er zit al veel geld achter aan de sponsoren te zien.En Akwasi heeft al 2 prijsjes gewonnen.
Dit zou hem weleens kunnen gaan lukken.
Zwarte Spelen, claim leggen op Zwarte Zee, etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Straks nog eigen voetbalclub.
Blacka Rotterdam
ZSV (Zwarte Sport Vereniging)
AZ wordt overgenomen en betekent dan Allemaal Zwart
Etc. Etc.
Tja...quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Kijk eens op zijn insta. Alleen maar zwarten, de enige foto waar blanke mensen op staan is die op de Dam. En deze man weet dan wat racisme is?
quote:Akwasi blijft trots
De 32-jarige is er ontzettend trots op dat hij een donkere huidskleur heeft en refereert daarbij naar een oude, door hem geschreven, tekst. “In 2008 schreef ik een tekst genaamd ‘Sorry dat ik zwart ben’. Ik bedoelde dat sarcastisch, aangezien je eigenlijk vereerd zou moeten zijn dat ik zwart ben. Je zou vereerd moeten zijn dat je in dezelfde ruimte als mij mag ademen, because I’m black. Want ik kom van excellentie. Ik kom van koningen en koninginnen, daar komt Mitchell (Esajas, red.) ook vandaan, daar komt iedereen die zwart is vandaan. Dat mogen mensen weten, maar op het moment dat dat verzwegen wordt in de geschiedenis en er alleen maar wordt gesproken over een slachtofferrol, dan moet je dat benoemen!” De rapper wil deze boodschap graag overbrengen via zijn kunst en hoopt zo mensen te verbinden.
Verbinden
Akwasi hoopt dat mensen zich in de toekomst niet meer stilhouden en zich uitspreken tegen racisme wanneer zij dit nodig achten. Zelf wil hij dit vooral blijven doen in de vorm van kunst en muziek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk hier het hele interview met Akwasi vanaf 27:53.
AXED
Schaken wordt natuurlijk verboden, want wit begint.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zwarte Spelen, claim leggen op Zwarte Zee, etc.
Ja maar... wit begint, zwart wint toch? Toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Schaken wordt natuurlijk verboden, want wit begint.
Er zullen vast veel zwarte censuurbalken door het beeld lopenquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:54 schreef Tmarus het volgende:
Wat een exclusieve naam. Dit zullen SJWers vast niet accepteren!
Ja matuurlijkquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar serieus, dit is toch hartstikke racistisch?
Dat past dan perfect bij black supremacist Akwasi (zie de post boven de jouwe) die op de Dam niet alleen geweld aankondigde maar ook schreeuwde dat het tijd zou zijn voor black privilege.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Vooral als die 50.000 leden niet gehaald worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Misschien kan omroep Zwart/Top Notch @Danny inschakelen, net als Omroep POWNED destijds.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Vooral als die 50.000 leden niet gehaald worden.
Volgens mij is dat officieel al zo’n 60 jaar verboden...quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:04 schreef possetje het volgende:
Ik vind zwarte zender prima, je hebt toch ook gewoon zwarte en witte cafes?
Dus eigenlijk willen ze terug naar die goeie ouwe tijd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat officieel al zo’n 60 jaar verboden...
Ik zal eens beter opletten of ik bordjes zie waar zwarte mensen niet zijn toegestaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:04 schreef possetje het volgende:
Ik vind zwarte zender prima, je hebt toch ook gewoon zwarte en witte cafes?
ja ok maar ik mag gewoon wel een zwart cafe in, alleen net zoals de meeste hollanders kies ik dan voor een wit cafequote:Op dinsdag 22 september 2020 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar dan? In Zuid-Afrika en de USA heeft segregatie gebaseerd op kleur wat decennia langer geleefd. We zijn hier in Nederland, waar we het nooit gekend hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, alleen witte mensen kunnen racistisch zijn. Zelfs als die onopzettelijk te weinig anderskleurigen laten meedoen is dat smerig racisme. Opzettelijk geen witten laten meedoen is juist heel inclusief.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
https://omroepzwart.nl/algemene-voorwaarden/quote:Leden zijn jaarlijks een contributie van tien euro per jaar verschuldigd.
Bij het aangaan van het lidmaatschap verstrekt het lid Omroep Zwart een machtiging voor het afschrijven van de contributie van het bankrekening van het lid. Indien de contributie voor het eerste jaar via IDEAL wordt betaald stemt het lid ermee in dat de contributie vanaf het tweede jaar per automatische incasso wordt geïnd. Bij betaling via acceptgiro wordt een toeslag berekend van ¤10 euro.
Als Omroep Zwart niet in 2021 een voorlopige erkenning als omroepvereniging verkrijgt, zal zij gerechtigd zijn om de ontvangen contributie te gebruiken voor de daarvoor in de plaats komende doelstellingen van Omroep Zwart zonder dat daardoor een restitutierecht ontstaat. Die in de plaats komende doelstellingen zullen niet wezenlijk afwijken van haar huidige doel content te verzorgen waarin de maatschappelijke en (inter-)culturele stromingen van haar leden worden vertegenwoordigd.
Jij hebt makkelijk praten, jij kunt gewoon wijn drinken en pizza eten bij het scheepvaartmuseum.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waar dan? In Zuid-Afrika en de USA heeft segregatie wat decennia langer geleefd. We zijn hier in Nederland, waar we het nooit gekend hebben.
Ik wil wel weer eens fatsoenlijk in de bus voorin kunnen zitten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:07 schreef possetje het volgende:
[..]
ja ok maar ik mag gewoon wel een zwart cafe in, alleen net zoals de meeste hollanders kies ik dan voor een wit cafe
Dus je krijgt je geld niet terug. Oplichting inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:09 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://omroepzwart.nl/algemene-voorwaarden/
Pure oplichting.
Nee, “Als wit start, verliest zwart”.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja maar... wit begint, zwart wint toch? Toch?
Vergis je niet. De man weet precies hoe hij het systeem kan uitmelken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:10 schreef El_Thijs het volgende:
Soms denk ik echt dat bij figuren als Akwasi het vermogen om intelligentie te kunnen toepassen enkele generaties heeft overgeslagen.
Vorige week nog op een terrasje gezeten in Utrecht. Binnenkort weer, als m'n witteprivilegespaarkaart vol is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten, jij kunt gewoon wijn drinken en pizza eten bij het scheepvaartmuseum.
Sowieso 10 euro vragen. Beetje omroep vraagt 5,20 euro of zo.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:11 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus je krijgt je geld niet terug. Oplichting inderdaad.
Die kende ik nog nietquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nee, “Als wit start, verliest zwart”.
Of gebruikt donaties.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Sowieso 10 euro vragen. Beetje omroep vraagt 5,20 euro of zo.
Of juist niet natuurlijk iets als omroep Rwanda Zwart past precies in het leugenachtige racistische agressieve straatje van deze vent.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:10 schreef El_Thijs het volgende:
Soms denk ik echt dat bij figuren als Akwasi het vermogen om intelligentie te kunnen toepassen enkele generaties heeft overgeslagen.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten, jij kunt gewoon wijn drinken en pizza eten bij het scheepvaartmuseum.
Ik denk dat zijn royalty een beetje boven zijn hoofd uitstijgt. Hij voelt zich volgens mij zo'n onderdrukt stamhoofd zoals in Asterix, met als enig verschil dat hij denkt dat hij heel wat is terwijl iedereen hem uitlacht.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Of juist niet natuurlijk iets als omroep Rwanda Zwart past precies in het leugenachtige racistische agressieve straatje van deze vent.
Breng Prem eens niet in verband met dit walgelijke tuig. Prem was/is tof en Premtime ook.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Premtime zal ook wel weer nieuw leven worden ingeblazen.
Je bedoelt 'Premanent'?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Premtime zal ook wel weer nieuw leven worden ingeblazen. Typisch zo'n narcistisch stuk vreten dat zich permanent miskent voelt zogenaamd omdat ie zwart is.
Doet mij denken aan Kanye West.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn royalty een beetje boven zijn hoofd uitstijgt. Hij voelt zich volgens mij zo'n onderdrukt stamhoofd zoals in Asterix, met als enig verschil dat hij denkt dat hij heel wat is terwijl iedereen hem uitlacht.
Kanye West is de dorpsgek die soms een beetje moet worden teruggefloten, zoals die bard.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:16 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Doet mij denken aan Kanye West.
Jeezus Christus, doe eens even normaal. Kanye is tof, (naast misschien wat geestesziek) zeker geen agressieve racist en een heel wat betere muzikant/artiest dan Akwasi.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:16 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Doet mij denken aan Kanye West.
Let's agree to disagreequote:Op dinsdag 22 september 2020 17:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jeezus Christus, doe eens even normaal. Kanye is tof, (naast misschien wat geestesziek) zeker geen agressieve racist en een heel wat betere muzikant/artiest dan Akwasi.
ik heb alleen het volgende vetgedrukt in zijn quote "hij denkt dat hij heel wat is terwijl iedereen hem uitlacht." <- doet mij denken aan Kanye West.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jeezus Christus, doe eens even normaal. Kanye is tof, (naast misschien wat geestesziek) zeker geen agressieve racist en een heel wat betere muzikant/artiest dan Akwasi.
Ik ben bang dat er hele volksstammen zijn die Akwasi fantastisch vinden, maar hadden die in FunX niet al een omroep?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:22 schreef blackmirror het volgende:
[..]
ik heb alleen het volgende vetgedrukt in zijn quote "hij denkt dat hij heel wat is terwijl iedereen hem uitlacht." <- doet mij denken aan Kanye West.
En ik vind slechts 2 liedjes van Kanye goed, en jah dat is al 2 meer dan bij Akwasi.
Zullen wel zwartkijkers zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:29 schreef Montagui het volgende:
50 duizend betalende leden? Hoe dan?
Amsterdam, wie had dat verwachtquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Volgens de KVK inschrijving is 'Vereniging Omroep Zwart' ingeschreven op "Wibautstraat 150, 1091GR Amsterdam".
Dat is het Volkskrant gebouw. Kan je bij de KVK zomaar een adres invullen zonder daar een simpele check op volgt?
[..]
Stuur Sylvana ook gelijk ff mee aub. 2 vliegen in 1 klap weetjewel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:
Kunnen we die gozer niet gewoon terug sturen naar Ghana. Daar voelt meneer zich thuis en daar is het allemaal zo geweldig.
Pleur dan toch gewoon een eind op man. Wat een gedrocht voor de Nederlandse samenleving die “woordenkunstenaar”.
Sylvana gaat het politieke discussieprogramma zwarte hof presenteren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Stuur Sylvana ook gelijk ff mee aub. 2 vliegen in 1 klap weetjewel.
Vroeger misschien, flink in waarde gedaald.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Breng Prem eens niet in verband met dit walgelijke tuig. Prem was/is tof en Premtime ook.
”Willen we meer of minder Ghanezen?!?!?”quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:34 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Stuur Sylvana ook gelijk ff mee aub. 2 vliegen in 1 klap weetjewel.
Misschien moet iemand hem dat eens vragen, hoe zijn ideale wereld eruit ziet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef Eix het volgende:
Ik blijf me er toch over verbazen hoe die Akwasi steeds in het nieuws komt. Toen ik hem op tv zag in Expeditie Robinson vond ik het echt een toffe kandidaat. Inmiddels is mijn mening over hem wel 180 graden gedraaid, want hij lijkt er vooral telkens op uit te zijn tweespalt te zaaien. Wat is het volgende, omroep "wit"? Misschien maar gelijk weer de Apartheid invoeren?
Inherent aan een naam als "omroep zwart" is dat het verschillen benadrukt. En ik maar denken dat lui als Akwasi een meer inclusieve maatschappij nastreven. Wat boeit huidskleur nu überhaupt?
Het gaat om geld. En het zijn gewiekste mensen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef Eix het volgende:
Ik blijf me er toch over verbazen hoe die Akwasi steeds in het nieuws komt. Toen ik hem op tv zag in Expeditie Robinson vond ik het echt een toffe kandidaat. Inmiddels is mijn mening over hem wel 180 graden gedraaid, want hij lijkt er vooral telkens op uit te zijn tweespalt te zaaien. Wat is het volgende, omroep "wit"? Misschien maar gelijk weer de Apartheid invoeren?
Inherent aan een naam als "omroep zwart" is dat het verschillen benadrukt. En ik maar denken dat lui als Akwasi een meer inclusieve maatschappij nastreven. Wat boeit huidskleur nu überhaupt?
quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:46 schreef Aurelius het volgende:
Alsof er in 2020 nog iemand naar de publieke omroep kijkt. :’)
Gewoon een zender voor eckte diehard alcoholisten dus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:42 schreef maxi-mus het volgende:
Zap de neger wordt steeds lastiger.
Natuurlijk, ik vergeet dat steeds...quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, alleen witte mensen kunnen racistisch zijn. Zelfs als die onopzettelijk te weinig anderskleurigen laten meedoen is dat smerig racisme. Opzettelijk geen witten laten meedoen is juist heel inclusief.
Ik vind het allebei niks.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jij vindt Akwasi beter dan Kanye West?
Mogen ze in de ondergrondse parkeergarage.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:08 schreef Oversight het volgende:
Zouden ze dan ook het mediapark moeten aanpassen?
je wilt niet met blanken samen parkeren.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:09 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mogen ze in de ondergrondse parkeergarage.
Zwartkijkers zien sowieso niks.quote:
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zwartkijkers zien sowieso niks.
Speerpunt van dit hele gebeuren is ook 'segregeren kun je leren'.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef Eix het volgende:
Mee eens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:39 schreef BasEnAad het volgende:
Omroepen die zich richten op de Randstad hebben we al meer dan genoeg. Dit voegt niets toe aan de diversiteit en het geeft vooral mensen een stem die al zeer ruim vertegenwoordigd zijn in de media.
Jipquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:11 schreef theunderdog het volgende:
Rassendenken is weer helemaal hip.
Ze?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus eigenlijk willen ze terug naar die goeie ouwe tijd.
Of eisen dat alle boeken over het koloniale verleden verbrand worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:11 schreef Oversight het volgende:
[..]... dalijk gaan ze ook nog toegang eisen tot de openbare bibliotheek.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Of eisen dat alle boeken over het koloniale verleden verbrand worden.
Ff serieus, het zou mij helemaal niets verbazen dat dit uiteindelijk ook een keer gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Of eisen dat alle boeken over het koloniale verleden verbrand worden.
Dat is ook helemaal niet de bedoeling. Zolang het wij tegen zij blijft hebben ze wat te doen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:42 schreef Eix het volgende:
De PvdZ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Is de politieke partij Zwart ook al opgericht?
Nee. 3 otober ga ik wel, bij leven en welzijn, 60 km voor de hartstichting lopen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:24 schreef Zipportal het volgende:
Gaat @:DJMO ook lopen voor Omroep Zwart om geld op te halen?
IK MOET DIT WETEN!
[ afbeelding ]
Ik heb ooit thee gedronken met Bill Cosby, jammer genoeg kan ik me niet veel meer herinneren van die gebeurtenisquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:34 schreef Hathor het volgende:
Oh cool, Nederland krijgt zijn eigen Black Entertainment Television. Straks allemaal reruns van Sanford and son, the Cosby show, Blackish en the Fresh Prince of Bel Air. Ik hoop alleen dat ze het wel een beetje kalm aan doen met de KFC commercials.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:49 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb ooit thee gedronken met Bill Cosby, jammer genoeg kan ik me niet veel meer herinneren van die gebeurtenis![]()
Als hij voor het eind van het jaar maar 35000 leden heeft, gaat de omroep niet door, maar wel 350000 euri verdiend.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:09 schreef Zipportal het volgende:
Pure oplichting.
Niet goed, geld toch weg.quote:Als Omroep Zwart niet in 2021 een voorlopige erkenning als omroepvereniging verkrijgt, zal zij gerechtigd zijn om de ontvangen contributie te gebruiken voor de daarvoor in de plaats komende doelstellingen van Omroep Zwart zonder dat daardoor een restitutierecht ontstaat.
"Ik mocht het land niet in, ik werd enorm gediscrimineerd, mijn kinderen zijn ontzettend gekwetst, ik eis een schadevergoeding."quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:32 schreef Aurelius het volgende:
Misschien een reisprogramma (zijn ze bij de NPO dol op) om te laten zien hoe racistisch ze in het buitenland behandeld worden.
Niet goed voor jou, wel goed voor Akwasi zijn waggie.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Niet goed, geld toch weg.
Een programma over werken in de garage, over hoe je gestolen auto's snel verwerkt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Omroep Zwart. dit staat in de planning:
• Een programma over tuinieren, specifiek wietplanten.
• Een programma over verbouwen, specifiek over hoe je kunt inbreken bij thermopane glas.
• Met het mes op tafel. Consumentenprogramma over messen, voor tieners.
Dat is inderdaad typerend voor dit soort figuren, huilie huilie, maar ondertussen.... 92% van Nederland is blank (of licht getint), maar op zijn foto's lijkt het net of 99% zwart is en 1% anders... Lekker inclusief. Zelfs Pegida is meer inclusief.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Kijk eens op zijn insta. Alleen maar zwarten, de enige foto waar blanke mensen op staan is die op de Dam. En deze man weet dan wat racisme is?
Moeten ze Paul Witteman aannemen, dat zou wel een stunt zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:12 schreef Document1 het volgende:
Van mij mogen ze, al stinkt het ontzettend naar trollbait met die naam. Kunnen ze daarna al die reacties op een hoop gooien en laten zien hoe racistisch iedereen. Is.
Nee. Deze omroep wordt bekostigd door zwart geld.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:24 schreef Zipportal het volgende:
Gaat @:DJMO ook lopen voor Omroep Zwart om geld op te halen?
IK MOET DIT WETEN!
[ afbeelding ]
En een hobby programma over kleine electronica. Handig bij het stelen van autoradio's.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een programma over werken in de garage, over hoe je gestolen auto's snel verwerkt.
Of stelen van mobiele telefoons.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En een hobby programma over kleine electronica. Handig bij het stelen van autoradio's.
Naar wie wijs je dan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
Moet je de reacties al hier zien
"Ik ben niet racistisch, mij maakt het niet uit welke kleur iemand heeft, als hij/zij maar zich gedraagt." Maar als degene een huidskleur en een plan heeft staat iedereen op zijn achterste benen
Als rel actie sowieso dus al geslaagd, heerlijk
Tis maar hoe je het interpreteert, ik zie vooral enthousiaste reacties en geweldige plannen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
"Ik ben niet racistisch, mij maakt het niet uit welke kleur iemand heeft, als hij/zij maar zich gedraagt." Maar als degene een huidskleur en een plan heeft staat iedereen op zijn achterste benen
Nou ja dit dus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
En de realityshow 'Kale Kolonie'.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er ook weer eens live talkshow vanuit 'De Plantage'.
Dit is iemand met een huidskleurplan, dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
Gemiddelde Nederlander zegt dit wel.quote:
Expeditie Vrijdag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En de realityshow 'Kale Kolonie'.
Ach joh ik wens hem echt alle succes, en ben ook oprecht benieuwd waar hij mee komt. Ik verwacht een uitgesproken anti-blank black supremacy gedrocht, de man in kwestie een beetje inschattend. Dus ik kan louter positief verrast worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:03 schreef Gia het volgende:
Aan de andere kant, als ie dan alleen maar bij die omroep uithangt, zijn wij er vanaf.
Sarcasme en ironie vergen natuurlijk enig intellect.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:17 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Tis maar hoe je het interpreteert, ik zie vooral enthousiaste reacties en geweldige plannen.
Je bedoelt Expeditie Vrije dag? Oh wacht, dat is gewoon dagelijks leven.quote:
Nee, Robinson was de blanke. Ben benieuwd of de programma's op tijd beginnen trouwens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:22 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Je bedoelt Expeditie Vrije dag? Oh wacht, dat is gewoon dagelijks leven.
Ja maar hemel, wat verwacht je nou, een zwart iemand wil een zender starten met de naam zwart, hoe treurig wil je het hebben? De segregatie komt van hem he? Dat zie je zelf hopelijk ook?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
Mijn eigen opmerking was sarcastisch goochemerd. Lees mijn onderschrift.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:22 schreef blackmirror het volgende:
[..]
En dat ontbreekt bij jou
Ik was allerminst serieus.
De enige die zijn huidskleur er bij betrekt ben jij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
Ik denk dat niemand hem t misgund omdat hij een kleurtje heeft. Ik denk eerder zijn achterlijke gedrag van de laatste tijd er wat nee van doen heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gemiddelde Nederlander zegt dit wel.
Die zit hier ook op FOK
Excuses, radar stond niet aan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mijn eigen opmerking was sarcastisch goochemerd. Lees mijn onderschrift.
Geen probleem.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:28 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Excuses, radar stond niet aan.
Had je pijn in je bilnaad de volgende dag?quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:49 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb ooit thee gedronken met Bill Cosby, jammer genoeg kan ik me niet veel meer herinneren van die gebeurtenis![]()
Zo iemand is Bill Cosby niet. Ga niet zijn eer en goede naam besmeuren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Had je pijn in je bilnaad de volgende dag?
Mensen mogen er toch een mening over hebben? Als er een "omroep wit" opgericht zou worden hadden we nu protesten op de damquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
ben ook wel benieuwd, als je gewoon probeert die doelgroep aan te boren dan kan dat best een succesverhaal worden ookquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ach joh ik wens hem echt alle succes, en ben ook oprecht benieuwd waar hij mee komt. Ik verwacht een uitgesproken anti-blank black supremacy gedrocht, de man in kwestie een beetje inschattend. Dus ik kan louter positief verrast worden.
Ben oprecht benieuwd
quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:11 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Zo iemand is Bill Cosby niet. Ga niet zijn eer en goede naam besmeuren.
Vort Zondag, terug in je mand!quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:15 schreef Godshand het volgende:
Goed plan.
Ken ik al, goud gewoon.quote:
Ze moeten natuurlijk wel aan diversiteit doen. Ben benieuwd naar hun visiequote:Op dinsdag 22 september 2020 20:56 schreef klipper het volgende:
Als die zender nu maar niet op wit gaat......
Wat voor programmas gaan ze eigenlijk maken ? Zal vast geen spel show zo vader zo zoon zijn ofzo0quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:16 schreef Enchanter het volgende:
Ben benieuwd wat voor programma's we kunnen verwachten op die zender
Help , mijn man is slaaf
Eigen huis en katoenplantage
Tussen woordkunstenaar & kitsch
Daar hoef je toch geen lid voor te worden. Ben ook geen lid van omroep Max, maar kan gewoon kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ga zeker lid worden, soort van Comedy Central elke avond!
Zouden ze hier mee gelezen hebben?quote:
'Wie is de drol'quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:16 schreef Enchanter het volgende:
Ben benieuwd wat voor programma's we kunnen verwachten op die zender
Help , mijn man is slaaf
Eigen huis en katoenplantage
Tussen woordkunstenaar & kitsch
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Is de politieke partij Zwart ook al opgericht?
+1quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:23 schreef Justin_Case het volgende:
Dat deze mongool nog een podium krijgt. Weg met deze terrorist.
IMO is het best een interessante case als deze ZZZ een platform krijgen. Dan zijn we er het snelst vanaf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen lid voor te worden. Ben ook geen lid van omroep Max, maar kan gewoon kijken.
Ben je als roodharige met blauwe ogen ook iemand van kleur?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
Dat 'mensen van kleur' anglicisme, je zou er bijna van over je nek gaan.
Kleurloos... is daar niet een woord voor?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:07 schreef Hathor het volgende:
Mensen van kleur.....hmm....betekent dat dan dat wij kleurloos zijn? Ik begin steeds mee vraagtekens te zetten bij dat soort uitspraken.
Niet transparant zijnquote:Op dinsdag 22 september 2020 23:07 schreef Hathor het volgende:
Mensen van kleur.....hmm....betekent dat dan dat wij kleurloos zijn? Ik begin steeds mee vraagtekens te zetten bij dat soort uitspraken.
Saai, dat is waar je naar zoekt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kleurloos... is daar niet een woord voor?![]()
Wit kan het niet zijn want dat is per definitie alle kleuren bij elkaar!
Racisme moet weer leuk worden.quote:
Dat heb ik ook nooit zo begrepen, qua haar- en oogkleur zijn de blanken vrij divers. En bij huidskleur eigenlijk ook wel, van spierwit tot lichtbruin.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:07 schreef Hathor het volgende:
Wat de volgende vraag naar voren schuift....wie is hier nou eigenlijk de racist?quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit zo begrepen, qua haar- en oogkleur zijn de blanken vrij divers. En bij huidskleur eigenlijk ook wel, van spierwit tot lichtbruin.
Welke RAL-kleur is de grens tussen white en people of color
Je krijgt er jeuk van!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
Dat 'mensen van kleur' anglicisme, je zou er bijna van over je nek gaan.
Ze hebben aangegeven de omroep ‘Zwart’ te noemen omdat dat alle kleuren samen symboliseert (“zodra je elke kleur met elkaar mengt kom je uiteindelijk zelf bij zwart uit”). Ze zeggen zich dus niet alleen op de zwarte medemens te willen richten, maar willen alle culturen in Nederland erbij betrekken om zo inclusiviteit na te streven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
Akwasie streeft dus naar apartheid?
Oh, dan kunnen we ook omroep wit beginnen, want als je alle kleuren licht mengt, krijg je wit licht.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:03 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Ze hebben aangegeven de omroep ‘Zwart’ te noemen omdat dat alle kleuren samen symboliseert (“zodra je elke kleur met elkaar mengt kom je uiteindelijk zelf bij zwart uit.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hoop dat hij snel veroordeelt wordt voor aanzetten tot geweld.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:57 schreef Scorpie het volgende:
Akwasi heeft dus geld nodig en wil met zijn vingers nog verder in de subsidiepot gaan zitten ?
Okay, om die reden lid worden, snap ik.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:
IMO is het best een interessante case als deze ZZZ een platform krijgen. Dan zijn we er het snelst vanaf.
Bij elke verkeerde scheet, ga ik aangifte doen, wegens discriminatie. Dus avond 1 alleen maar zwarte presentatoren, is discriminatie.
Denk dat ze met de naam Omroep Bruinachtig weer andere problemen zouden krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, dan kunnen we ook omroep wit beginnen, want als je alle kleuren licht mengt, krijg je wit licht.
Verf wordt alleen zwart, als je er voldoende zwart aan toevoegt, anders wordt het bruinachtig.
Zie je nu niet dat deze reacties precies is wat Akwasi (of zijn sponsors) willen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar hemel, wat verwacht je nou, een zwart iemand wil een zender starten met de naam zwart, hoe treurig wil je het hebben? De segregatie komt van hem he? Dat zie je zelf hopelijk ook?
Of zal ik maar een zender Blank openen, over de pijn die ik voel na de tweede wereldoorlog en de spaanse inquisitie.
Zie je nou echt niet wat een krankzinnig en ongelofelijk kinderachtig knulletje Akwasi is?
man man
Ik zie het al, u bent woordkunstenaar.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:08 schreef Hathor het volgende:
En trouwens als je een omroep wil gaan stichten op basis van kleur verdien je sowieso een bijl in je nek.
Heel Holland Naktquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef Poefbank het volgende:
Met programma’s als;
‘Met het mes in de rug’
‘Bij ons in de ghetto’
Tuurlijk weet hij wat racisme is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar beetje omroep krijgt dan ook genoeg leden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Sowieso 10 euro vragen. Beetje omroep vraagt 5,20 euro of zo.
En je krijgt je geld niet terug als het mis gaat.quote:Op woensdag 23 september 2020 08:21 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar beetje omroep krijgt dan ook genoeg leden.
Hier niet dus vragen ze aan de paar low lifers meer doekoe te passen
Knap dat iemand met “niks doen” mij en veel andere mensen enorm kan irriteren.quote:Op woensdag 23 september 2020 00:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, om die reden lid worden, snap ik.
Maar ik denk dat Akwasi helemaal geen 50.000 leden wil, die wil alleen cashen. Geen optredens, geen geld. Dit is een manier om geld te genereren. Al melden zich maar 5000 mensen aan, heeft ie toch een aardig loon voor 4 maanden niks doen.
Racist! 😋quote:Op woensdag 23 september 2020 08:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Knap dat iemand met “niks doen” mij en veel andere mensen enorm kan irriteren.
Net zoals al die bedelaar- hee wacht eens even...quote:Op woensdag 23 september 2020 08:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Knap dat iemand met “niks doen” mij en veel andere mensen enorm kan irriteren.
Wedden van niet.quote:een nieuwe omroep waar ’iedereen wordt gehoord en gezien’.
Dus als er meer blanken lid worden dan mensen van kleur dan zal Akwasi de belangen van de blanken moeten vertegenwoordigen? Begrijp ik dat nu goed?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:09 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Pure oplichting.
Als dat zo is kwestie van trollen aan de andere kant zonde van mijn geld.quote:Op woensdag 23 september 2020 09:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus als er meer blanken lid worden dan mensen van kleur dan zal Akwasi de belangen van de blanken moeten vertegenwoordigen? Begrijp ik dat nu goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |