abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 4 september 2020 @ 16:35:47 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194885758
Nou nu is ze het echt *O*

quote:
Sigrid Kaag officieel verkozen tot lijsttrekker van D66
https://www.nu.nl/politie(...)trekker-van-d66.html

Minister Sigrid Kaag (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) is vrijdag officieel verkozen tot partijleider van D66 bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2021, meldt de partij in een persbericht. Kaag haalde bij de verkiezingen 95,7 procent van de stemmen.

"Wie idealen heeft, moet er staan op het moment dat het ertoe doet. Dat moment voor mij is nu. Ik ben de leden van D66 dankbaar voor het vertrouwen. Het is een voorrecht politiek leider te zijn van onze mooie en dynamische partij", zegt Kaag in een eerste reactie.

Kaags enige tegenkandidaat, Ton Visser, kreeg 3,1 procent van de stemmen. 1,2 procent van de D66-leden stemde blanco. 49,7 procent van de stemgerechtigden (11.577 leden) stemden mee, een opkomstrecord voor de lijsttrekkersverkiezingen van D66.

Fractievoorzitter Rob Jetten liet in juni weten geen gooi naar het partijleiderschap van D66 te doen. Hij gaf aan zich volledig te scharen achter de kandidatuur van Kaag. Hierdoor werd de lijsttrekkersverkiezing grotendeels een formaliteit. Eerder haakte minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) wegens gezondheidsklachten af. Kaag volgt Alexander Pechtold op, die eind 2018 de politiek verliet.

De minister spreekt de leden van D66 zaterdag voor het eerst als partijvoorzitter toe vanaf sportcentrum Papendal in Arnhem. Zondag 20 september presenteert de partij haar nieuwe verkiezingsprogramma.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 september 2020 @ 16:47:01 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194885994
Mooi.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 16:47:47 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_194886004
Zelfs Loekasjenko had minder procent van de stemmen.
Dictatuur66
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 4 september 2020 @ 16:47:55 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194886009
En de gallerij kan worden uitgebreid













  vrijdag 4 september 2020 @ 16:58:23 #5
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194886264
Gefeliciteerd met het Noord Koreaanse percentage dat tegenwoordig uitstekend past.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:13:09 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194886644
Nou, dit was spannend hoor. Hoeveel hebben ze die Visser betaald om zich kandidaat te stellen zodat het toch nog op een verkiezing leek?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:31:11 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194886982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dit was spannend hoor. Hoeveel hebben ze die Visser betaald om zich kandidaat te stellen zodat het toch nog op een verkiezing leek?
Nee, daar zat het partijbestuur helemaal niet op te wachten. Dit wilden een maand geleden al klaar zijn.

Sowieso denk ik niet dat een valsemunter uit China echt in het profiel van de veilige tegenkandidaat past
https://www.nrc.nl/nieuws(...)maakte-zaak-a4010338
pi_194887087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dit was spannend hoor. Hoeveel hebben ze die Visser betaald om zich kandidaat te stellen zodat het toch nog op een verkiezing leek?
Waarom zou het op een verkiezing moeten lijken? Als de partijtop iemand naar voren schuift en iedereen het daar mee eens is dan is het toch ook prima?
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:39:38 #9
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194887094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:47 schreef Hexagon het volgende:
En de gallerij kan worden uitgebreid

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Laten we er niet omheen draaien: drie van de vijf waren een mislukking (copyright: PG Kroeger) en Pechtold bleef overeind als bijwagen van de VVD net zoals de pretentieuze Van Mierlo een krabbeltje zette bij het PvdA programma, om zo al snoepend de wereld over te kunnen reizen. Een eigen D66 geluid is een mislukt geluid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194887115
Heb zelf trouwens niets met Kaag, ik vind haar moeilijk te peilen. We zullen zien wat het wordt. Zal wel zwak zijn als ze na de verkiezingen vertrekt en niet in de TK (kabinet of niet) blijft. Ze heeft zelf vgm aangegeven niet te vertrekken, maar met politici weet je het natuurlijk nooit. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze die 4 jaar straks vol gaat maken.
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:41:18 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194887122
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we er niet omheen draaien: drie van de vijf waren een mislukking (copyright: PG Kroeger) en Pechtold bleef overeind als bijwagen van de VVD net zoals de pretentieuze Van Mierlo een krabbeltje zette bij het PvdA programma, om zo al snoepend de wereld over te kunnen reizen. Een eigen D66 geluid is een mislukt geluid.
PG Kroeger kan het beter hebben over waar die wel verstand van heeft en dat is het CDA
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:41:50 #12
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194887129
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:38 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom zou het op een verkiezing moeten lijken? Als de partijtop iemand naar voren schuift en iedereen het daar mee eens is dan is het toch ook prima?
Omdat ze altijd zo hoog van de toren hebben geblazen over democratie, debat cultuur en ga zo maar door.

Gebakken lucht club.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:42:57 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194887152
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat ze altijd zo hoog van de toren hebben geblazen over democratie, debat cultuur en ga zo maar door.

Gebakken lucht club.
Zeiken om het zeiken
pi_194887179
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat ze altijd zo hoog van de toren hebben geblazen over democratie, debat cultuur en ga zo maar door.

Gebakken lucht club.
Als niemand anders zich binnen de partij naar voren schuift, omdat ze allemaal denken dat Kaag in die rol meer voor de partij zal betekenen dan anderen, dan is dat toch ook democratisch? Ik vind het belachelijk om te denken dat een partij iemand aanstuurt om mee te doen aan een lijsttrekkersverkiezing om maar democratisch over te komen.
pi_194887195
Uiteindelijk is het aan de kiezer om te bepalen of een lijsttrekker ook daadwerkelijk diegene is die de stem verdient. D66 is niet mijn favoriet he, maar dat staat hier buiten.
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:51:41 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194887254
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:45 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Als niemand anders zich binnen de partij naar voren schuift, omdat ze allemaal denken dat Kaag in die rol meer voor de partij zal betekenen dan anderen, dan is dat toch ook democratisch? Ik vind het belachelijk om te denken dat een partij iemand aanstuurt om mee te doen aan een lijsttrekkersverkiezing om maar democratisch over te komen.
Och de enigen die zich daar over opwinden zijn azijnzeikers die toch nooit op D66 stemmen.

Sowieso gaat het partijbestuur geen geld uitgeven om dat soort mensen te proberen te foppen. Daar win je helemaal niks mee.
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:59:48 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194887341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:45 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Als niemand anders zich binnen de partij naar voren schuift, omdat ze allemaal denken dat Kaag in die rol meer voor de partij zal betekenen dan anderen, dan is dat toch ook democratisch? Ik vind het belachelijk om te denken dat een partij iemand aanstuurt om mee te doen aan een lijsttrekkersverkiezing om maar democratisch over te komen.
Dat het partijbestuur iemand naar voren schuift zou Van Mierlo letterlijk oude politiek hebben genoemd.

Het is een beetje alsof Willem Alexander even Malle Schoenen Hugo voor 2021 naar voren schuift.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 4 september 2020 @ 18:07:51 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194887487
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeiken om het zeiken
Uhuh, het is waar de partij ooit voor is opgericht. Een nieuwe bestuurlijke cultuur en een nieuwe interne partij democratie; economie e.d. was niet de bestaansreden. Dan is dit natuurlijk lachwekkend, dat de top het allemaal even voor kookt.

Maar goed, ik houd erover op. Het zal moeilijk worden om D66 te negeren voor een volgend kabinet, de kans dat zij als VN en WTO globalist de eerste vrouwelijke premier wordt is nul.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 4 september 2020 @ 18:18:26 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194887627
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 18:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uhuh, het is waar de partij ooit voor is opgericht. Een nieuwe bestuurlijke cultuur en een nieuwe interne partij democratie; economie e.d. was niet de bestaansreden. Dan is dit natuurlijk lachwekkend, dat de top het allemaal even voor kookt.
Welke ondemocratische handeling heeft de partijtop precies gedaan dan? Dat ze Rob Jetten niet gedwongen hebben om zich weg te laten blazen?
  vrijdag 4 september 2020 @ 18:22:22 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194887678
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat het partijbestuur iemand naar voren schuift zou Van Mierlo letterlijk oude politiek hebben genoemd.

Dat werd hij zelf en deed hij ook met zijn opvolger.
pi_194887711
Ze kan het plebs goed misleiden dusja, dat wordt dan beloond :)
pi_194888057
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:41 schreef jameshond7 het volgende:
Zal wel zwak zijn als ze na de verkiezingen vertrekt en niet in de TK (kabinet of niet) blijft. Ze heeft zelf vgm aangegeven niet te vertrekken, maar met politici weet je het natuurlijk nooit. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze die 4 jaar straks vol gaat maken.
Dat is denk ik wel het grote risico. Ik zie Kaag ook niet als oppositieleider. Zeker niet als er een kabinet komt met partijen links en rechts van D66. Gaat de pragmatische Kaag compromissen die ze heel goed begrijpt op een komma aan lopen vallen? Op zich is zo'n houding te prijzen, maar het risico is dan wel dat je een heel kleurloze oppositiepartij bent. Voor Kaag te hopen dat ze het kabinet in mag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:32:59 #23
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_194904147
Weten ze bij D66 niet dat verkiezingsfilmpjes met liftmuziek het slecht doen?

twitter


https://d66.nl/speech-sigrid-kaag-als-d66-leider/
https://www.volkskrant.nl(...)ropa-eerst~b8eff8a7/

"Laat Nederland het voortouw nemen.

Het is tijd voor echte Europese democratie. Tijd voor echte Europese defensie.

Betekent dat een opoffering van nationale soevereiniteit? Ja, daar moeten we eerlijk over zijn.

Maar het betekent ook het aannemen van een grotere soevereiniteit – een Europese soevereiniteit – die de weg plaveit naar welvaart én welzijn voor iedereen.

Wij zijn Nederlanders. En dus zijn wij ook Europeaan. Bij onze nationale driekleur horen de gele sterren net zo goed als de oranje wimpel."


Met dit soort uitspraken weet ik weer waarom ik altijd wat huiverig ben voor D66. Ze heeft het Nederlandse belang te behartigen als door Nederlanders gekozen democrate. Dit type boodschap, gepaard met de afstandelijke, behoorlijk elitaire uitstraling van Kaag zal D66 doen dalen in zetelaantal, is mijn verwachting.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 18:53:19 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194904425
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:32 schreef Smegma. het volgende:
Weten ze bij D66 niet dat verkiezingsfilmpjes met liftmuziek het slecht doen?

[ twitter ]

https://d66.nl/speech-sigrid-kaag-als-d66-leider/
https://www.volkskrant.nl(...)ropa-eerst~b8eff8a7/

"Laat Nederland het voortouw nemen.

Het is tijd voor echte Europese democratie. Tijd voor echte Europese defensie.

Betekent dat een opoffering van nationale soevereiniteit? Ja, daar moeten we eerlijk over zijn.

Maar het betekent ook het aannemen van een grotere soevereiniteit – een Europese soevereiniteit – die de weg plaveit naar welvaart én welzijn voor iedereen.

Wij zijn Nederlanders. En dus zijn wij ook Europeaan. Bij onze nationale driekleur horen de gele sterren net zo goed als de oranje wimpel."


Met dit soort uitspraken weet ik weer waarom ik altijd wat huiverig ben voor D66. Ze heeft het Nederlandse belang te behartigen als door Nederlanders gekozen democrate. Dit type boodschap, gepaard met de afstandelijke, behoorlijk elitaire uitstraling van Kaag zal D66 doen dalen in zetelaantal, is mijn verwachting.
Het Nederlandse belang kan uitstekend bedient zijn met grotere Europese integratie, natuurlijk, het is maar was je als belangrijkste issue ziet, ik zie dat "Nederlandse belang" anders dan jij dat blijkbaar doet.

En elitair, er zijn niet zoveel Nederlandse topdiplomaten...het zal allemaal wel, ik ga niet voor een Hazes kloon stemmen omdat die zo lekker gewoon dom is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194904702
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het Nederlandse belang kan uitstekend bedient zijn met grotere Europese integratie, natuurlijk, het is maar was je als belangrijkste issue ziet, ik zie dat "Nederlandse belang" anders dan jij dat blijkbaar doet.

En elitair, er zijn niet zoveel Nederlandse topdiplomaten...het zal allemaal wel, ik ga niet voor een Hazes kloon stemmen omdat die zo lekker gewoon dom is.
Toch heeft @Smegma. wel een punt. Hoeveel Nederlanders zouden er enthousiast worden van het opofferen van de nationale soevereiniteit voor een Europese? Hoeveel Nederlanders lopen er warm voor de Europese gele sterren? Ik denk niet dat dat echt veel meer dan 10 zetels zijn. De opkomst voor de EU verkiezingen zijn niet voor niets dramatisch laag en een heel deel daarvan stemt niet pro-Europees (al viel dat mee de laatste keer) of stemt omdat ze nou eenmaal altijd stemmen. Tuurlijk is er bijna niemand voor een nexit, maar echt warm voor de EU en zeker voor meer EU lopen we hier ook niet.

Natuurlijk mag D66 een pro-Europees geluid laten horen, maar iets subtieler dan dit zou wel verstandig zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 19:16:23 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194904750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:13 schreef Hanca het volgende:

Toch heeft @:Smegma. wel een punt. Hoeveel Nederlanders zouden er enthousiast worden van het opofferen van de nationale soevereiniteit voor een Europese? Hoeveel Nederlanders lopen er warm voor de Europese gele sterren? Ik denk niet dat dat echt veel meer dan 10 zetels zijn. De opkomst voor de EU verkiezingen zijn niet voor niets dramatisch laag en een heel deel daarvan stemt niet pro-Europees (al viel dat mee de laatste keer) of stemt omdat ze nou eenmaal altijd stemmen. Tuurlijk is er bijna niemand voor een nexit, maar echt warm voor de EU en zeker voor meer EU lopen we hier ook niet.

Natuurlijk mag D66 een pro-Europees geluid laten horen, maar iets subtieler dan dit zou wel verstandig zijn.
Nou ja, ze krijgt onze stem hier wel mee iig. Dat het geen Kamermeerderheid oplevert, soit, ik heb liever dat ze duidelijk zijn waar ze voor staan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194904794
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, ze krijgt onze stem hier wel mee iig. Dat het geen Kamermeerderheid oplevert, soit, ik heb liever dat ze duidelijk zijn waar ze voor staan.
Ja, dat is natuurlijk wel weer waar. Duidelijk aangeven waar je voor staat is belangrijk. Maar dat je het gelijk hebt over inleveren van de nationale soevereiniteit vind ik gewoon niet verstandig.

Maar goed, je zult mij niet horen klagen als D66 zakt in de peilingen, dat is dan ook weer zo. Ondanks de goede samenwerking van de afgelopen jaren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:19:55 #28
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_194904796
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het Nederlandse belang kan uitstekend bedient zijn met grotere Europese integratie, natuurlijk, het is maar was je als belangrijkste issue ziet, ik zie dat "Nederlandse belang" anders dan jij dat blijkbaar doet.

En elitair, er zijn niet zoveel Nederlandse topdiplomaten...het zal allemaal wel, ik ga niet voor een Hazes kloon stemmen omdat die zo lekker gewoon dom is.
De EU is historisch gezien geen bijzonder project. Door de wereldgeschiedenis heen en in verschillende werelddelen zijn er dit soort statenunies geweest, die op een enkele uitzondering hier en daar na in oorlogsvoering eindigde. D66 wil Nederland op laten gaan in de EU, wat neigt naar anti-democratisch beleid, want politici worden gekozen binnen een politieke eenheid die in dit geval door de Nederlandse staat en haar bevolking gevormd wordt.

Wat betreft je Hazes-kloon houd ik het er maar op dat je een karikatuur maakt van mijn woorden.
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:21:22 #29
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194904818
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:32 schreef Smegma. het volgende:
Weten ze bij D66 niet dat verkiezingsfilmpjes met liftmuziek het slecht doen?

[ twitter ]

https://d66.nl/speech-sigrid-kaag-als-d66-leider/
https://www.volkskrant.nl(...)ropa-eerst~b8eff8a7/

"Laat Nederland het voortouw nemen.

Het is tijd voor echte Europese democratie. Tijd voor echte Europese defensie.

Betekent dat een opoffering van nationale soevereiniteit? Ja, daar moeten we eerlijk over zijn.

Maar het betekent ook het aannemen van een grotere soevereiniteit – een Europese soevereiniteit – die de weg plaveit naar welvaart én welzijn voor iedereen.

Wij zijn Nederlanders. En dus zijn wij ook Europeaan. Bij onze nationale driekleur horen de gele sterren net zo goed als de oranje wimpel."


Met dit soort uitspraken weet ik weer waarom ik altijd wat huiverig ben voor D66. Ze heeft het Nederlandse belang te behartigen als door Nederlanders gekozen democrate. Dit type boodschap, gepaard met de afstandelijke, behoorlijk elitaire uitstraling van Kaag zal D66 doen dalen in zetelaantal, is mijn verwachting.
Hoe wil D66 er voor zorgen dat Europa daadwerkelijk democratischer wordt, en niet vooral een lobbyfeest, en speeltuin voor regeringsleiders en de Europese Commissie die de bevolking voor voldongen feiten stelt?

Zoals altijd, blijft het daar stil over en weinig concreet. Federalisering is altijd goed, ook al gaat het gepaard met minder soevereiniteit en volksdemocratie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:25:10 #30
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_194904871
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe wil D66 er voor zorgen dat Europa daadwerkelijk democratischer wordt, en niet vooral een lobbyfeest, en speeltuin voor regeringsleiders en de Europese Commissie die de bevolking voor voldongen feiten stelt?

Zoals altijd, blijft het daar stil over en weinig concreet. Federalisering is altijd goed, ook al gaat het gepaard met minder soevereiniteit en volksdemocratie.
Federalisering leidt historisch gezien tot een centralisatie van macht, speeltuinen voor heersers met een hof aan konkelende lieden die hen tegemoet willen komen ten koste van anderen in ruil voor gunsten, heden ten dage lobbyisten genoemd.

Kun jij concreet maken waarom federalisering "altijd goed" is?
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 19:27:09 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194904896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:19 schreef Smegma. het volgende:

[..]

De EU is historisch gezien geen bijzonder project. Door de wereldgeschiedenis heen en in verschillende werelddelen zijn er dit soort statenunies geweest, die op een enkele uitzondering hier en daar na in oorlogsvoering eindigde. D66 wil Nederland op laten gaan in de EU, wat neigt naar anti-democratisch beleid, want politici worden gekozen binnen een politieke eenheid die in dit geval door de Nederlandse staat en haar bevolking gevormd wordt.
Enigzins vergezocht is dit wel. Sowieso, als de EU in oorlog eindigt dan maakt het vrij weinig uit of wij meer of minder deel uitmaken van de EU, Nederland kan zich niet verdedigen tegen een kernmacht en we hebben de derde kernmacht van de wereld in de EU. En tegen Duitsland met 80 miljoen inwoners kunnen we ons ook niet echt verdedigen.
Daarbij als de EU een Federale staat word dan heb je nog steeds als burger een democratische stem, zie Duitsland, waarbij regionale verschillen en identiteiten gewoon in stand gehouden worden.

quote:
Wat betreft je Hazes-kloon houd ik het er maar op dat je een karikatuur maakt van mijn woorden.
Een beetje wel ja, maar ik word een beetje ziek van het "elite" geneuzel, mensen die wel het beste uit hunzelf halen waren ooit de rolmodellen waar we naar streefden, dat zou nog steeds zo moeten zijn maar in plaats daarvan hebben we inhoudsloze en hersenloze "beroemdheden" gekregen, lijkt het.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194904928
Ik lees niet dat ze Nederland volledig wil opheffen, maar op sommige punten vergaand samenwerken zoals bij defensie lijkt me prima.

Op dat punt lever je dan soevereiniteit in, maar dat betekent niet dat je Nederland volledig opheft natuurlijk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194904944
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees niet dat ze Nederland volledig wil opheffen, maar op sommige punten vergaand samenwerken zoals bij defensie lijkt me prima.

Op dat punt lever je dan soevereiniteit in, maar dat betekent niet dat je Nederland volledig opheft natuurlijk.
Klopt, natuurlijk bedoelt ze dat. Maar zo komt het niet over. Het komt over als "we heffen zo snel mogelijk Nederland op".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194904953
Benieuwd naar Kaag, blij met haar aanstelling. Weer eens wat anders dan de "laten we de shandy nog wat aanlengen, want het is wel wat sterk"-mentaliteit van de afgelopen jaren bij D66.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 19:32:43 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194904965
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees niet dat ze Nederland volledig wil opheffen, maar op sommige punten vergaand samenwerken zoals bij defensie lijkt me prima.

Op dat punt lever je dan soevereiniteit in, maar dat betekent niet dat je Nederland volledig opheft natuurlijk.
Ik hoor nooit iemand klagen dat ons NAVO lidmaatschap ons soevereniteit kost terwijl dat feitelijk onze troepen onder buitenlands (opper) bevel plaatst bij een oorlog. Onder ISAF, een NAVO operatie, stonden de Nederlandse troepen in Afghanistan onder buitenlands bevel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194905021
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik hoor nooit iemand klagen dat ons NAVO lidmaatschap ons soevereniteit kost terwijl dat feitelijk onze troepen onder buitenlands (opper) bevel plaatst bij een oorlog. Onder ISAF, een NAVO operatie, stonden de Nederlandse troepen in Afghanistan onder buitenlands bevel.
Ja, als je roept "we richten een Europese NAVO op", dan is niemand echt heel erg tegen. Ik vind het gewoon een onverstandige woordkeuze.

Bij de NAVO gaat Nederland trouwens nog altijd zelf over inzet in missies en aanschaf van spullen, bij een Europees leger zoals dat meestal bedoeld wordt gaat Nederland dat niet meer. We leggen dan gewoon jaarlijks een bedrag in een Europees budget wat ze in Europa uit mogen geven en Europa gaat dan over de inzet van militairen. Dat laatste kan alleen dacht ik momenteel niet eens in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:39:53 #37
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194905060
Vlag rood wit blauw met Europese sterren haha

Op naar de 0 zetels
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:42:04 #38
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194905089
Lekker man, Nederlandse lijsttrekker die er in eerste instantie niet voor de Nederlanders is.
Toppertje.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 19:44:12 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194905124
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, als je roept "we richten een Europese NAVO op", dan is niemand echt heel erg tegen. Ik vind het gewoon een onverstandige woordkeuze.

Bij de NAVO gaat Nederland trouwens nog altijd zelf over inzet in missies en aanschaf van spullen, bij een Europees leger zoals dat meestal bedoeld wordt gaat Nederland dat niet meer. We leggen dan gewoon jaarlijks een bedrag in een Europees budget wat ze in Europa uit mogen geven en Europa gaat dan over de inzet van militairen. Dat laatste kan alleen dacht ik momenteel niet eens in Nederland.
Waar haal je dat vandaan, als ik vragen mag? Bovenstaande mag in veel EU landen helemaal niet grondwettelijk dus ik snap niet waar dit op gebaseerd is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:50 #40
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_194905183
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Enigzins vergezocht is dit wel. Sowieso, als de EU in oorlog eindigt dan maakt het vrij weinig uit of wij meer of minder deel uitmaken van de EU, Nederland kan zich niet verdedigen tegen een kernmacht en we hebben de derde kernmacht van de wereld in de EU. En tegen Duitsland met 80 miljoen inwoners kunnen we ons ook niet echt verdedigen.
Daarbij als de EU een Federale staat word dan heb je nog steeds als burger een democratische stem, zie Duitsland, waarbij regionale verschillen en identiteiten gewoon in stand gehouden worden.
[..]

Een beetje wel ja, maar ik word een beetje ziek van het "elite" geneuzel, mensen die wel het beste uit hunzelf halen waren ooit de rolmodellen waar we naar streefden, dat zou nog steeds zo moeten zijn maar in plaats daarvan hebben we inhoudsloze en hersenloze "beroemdheden" gekregen, lijkt het.
Dat is helemaal niet vergezocht. Ik heb er eerder wat posts aan gewijd: NWS / Historicus Emmer plaatst kanttekeningen bij slachtoffercultus BLM

In al zulke historische rijken had je weinig in de pap te brokkelen naarmate je verder van het machtscentrum af kwam te wonen, ongeacht of dit nu Babylon, Alexandrië, Rome, diverse hoofdsteden van Chinese dynastieën, Constantinopel of Bagdad betrof.

Elite was uit mijn typende vingers niet als verwijt bedoeld. Meer als een weging van de electorale kansen van D66 met Kaag als aanvoerder. Die schat ik laag in. Stropop van jouw kant, maar zand erover. Het lijkt mij vergezocht om Kaag als rolmodel neer te zetten. Ben je emotioneel betrokken?
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:50:55 #41
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194905230
- Laten we dit maar niet doen -

[ Bericht 34% gewijzigd door Tijger_m op 05-09-2020 19:55:49 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194905255
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan, als ik vragen mag? Bovenstaande mag in veel EU landen helemaal niet grondwettelijk dus ik snap niet waar dit op gebaseerd is.
Dit was het plan van Macron voor een Europees leger:
https://nos.nl/collectie/(...)vooralsnog-niet-komt
https://www.maartenonline(...)aast-elkaar-bestaan/

Macron (en volgens mij inderdaad ook Kaag?) willen een leger waarin de EU gaat over de inzet, niet de landen zelf.

Merkel bedoelt het meer zoals jij het zegt, een soort Europese NAVO met overleg wie wat koopt (en ook samen inkopen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 19:55:27 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194905271
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:47 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vergezocht. Ik heb er eerder wat posts aan gewijd: NWS / Historicus Emmer plaatst kanttekeningen bij slachtoffercultus BLM

In al zulke historische rijken had je weinig in de pap te brokkelen naarmate je verder van het machtscentrum af kwam te wonen, ongeacht of dit nu Babylon, Alexandrië, Rome, diverse hoofdsteden van Chinese dynastieën, Constantinopel of Bagdad betrof.
Dat jij het eerder gepost hebt maakt het niet minder vergezocht. In Rome kwamen er anders aardig wat keizers uit de buitengewesten dus erg accuraat is je historie ook niet. Sowieso vind ik een vergelijking met een keizerlijk rijk en een democratie nogal ridicuul.
Als we naar moderne federaties kijken is het beeld wel wat anders dan jij schildert op basis van 2000 jaar oude (en ouder) keizerrijken.

quote:
Elite was uit mijn typende vingers niet als verwijt bedoeld. Meer als een weging van de electorale kansen van D66 met Kaag als aanvoerder. Die schat ik laag in. Stropop van jouw kant, maar zand erover. Het lijkt mij vergezocht om Kaag als rolmodel neer te zetten. Ben je emotioneel betrokken?
Elitair bedoelde je duidelijk niet als compliment. Maar zand erover. Emotioneel betrokken? Wie is er nu met stropoppen bezig? maar goed, zand erover.

Ik denk dat we allemaal eens wat meer betrokken zouden moeten zijn bij het feit dat mensen die wat presteren als "elite"of "elitair" weggezet worden zonder dat er een adequate vervanging is van wat onze rolmodellen zouden kunnen zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:00:57 #44
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194905329
De waarheid mag hier niet gezegd worden deze doos wilt Nederland opheffen.

En genoeg gaan erop stemmen want t is een vrouw die kijken niet naar de inhoud maar oh zo leuk een keer een hoge vrouw stemmen
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:02:47 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194905359
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:31 schreef nostra het volgende:
Benieuwd naar Kaag, blij met haar aanstelling. Weer eens wat anders dan de "laten we de shandy nog wat aanlengen, want het is wel wat sterk"-mentaliteit van de afgelopen jaren bij D66.
Want jij bent fan van de opheffing van de democratie en opheffing van Nederland?

Moet er niet aan denken dat Duitse bureaucraten straks gaan over de inzet van het leger.

Plus Brussel wordt dan een tweede Washington. Een groot lobbyfeest en corruptie festijn
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194905396
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Want jij bent fan van de opheffing van de democratie en opheffing van Nederland?

Moet er niet aan denken dat Duitse bureaucraten straks gaan over de inzet van het leger.

Plus Brussel wordt dan een tweede Washington. Een groot lobbyfeest en corruptie festijn
Grappig dat je Duitse bureaucraten noemt, want ik denk dat de Duitse grondwet de grootste sta-in-de-weg is voor het plan van Macron.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 20:06:24 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194905408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:00 schreef Nicksanders het volgende:
De waarheid mag hier niet gezegd worden deze doos wilt Nederland opheffen.

En genoeg gaan erop stemmen want t is een vrouw die kijken niet naar de inhoud maar oh zo leuk een keer een hoge vrouw stemmen
Dat mogen de kiezers bepalen, wat Kaag wil. Maar hersenloos schelden doe je maar in een ander topic.

En als Nederlanders om de laatste reden op Kaag stemmen dan is dat hun volste, democratische recht. Ze mogen ook op Baudet stemmen omdat het zo'n knappe man is of op Wouter Bos stemmen vanwege zijn kontje.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 20:08:43 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194905447
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Want jij bent fan van de opheffing van de democratie en opheffing van Nederland?

Moet er niet aan denken dat Duitse bureaucraten straks gaan over de inzet van het leger.

Plus Brussel wordt dan een tweede Washington. Een groot lobbyfeest en corruptie festijn
Grappig, iemand die altijd loopt te klagen hoe ondemocratisch Nederland is en dat de Nederlandse politiek totaal verrot is wil die democratie behouden? Interessante plot wending.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:08:45 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194905448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Grappig dat je Duitse bureaucraten noemt, want ik denk dat de Duitse grondwet de grootste sta-in-de-weg is voor het plan van Macron.
Ik noem die omdat zij in Brussel de grootste invloed hebben

https://www.politico.eu/a(...)n-language-brussels/

Brrrr
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:10:06 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194905470
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig, iemand die altijd loopt te klagen hoe ondemocratisch Nederland is en dat de Nederlandse politiek totaal verrot is wil die democratie behouden? Interessante plot wending.
Lekker goedkoop scoren weer dit. Alsof er een tegenstrijdigheid zit.

Amerikaanse politiek met een zuidelijke en corporatistische inslag in Brussel zie ik niet zitten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:12:54 #51
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_194905497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[..]

Dat jij het eerder gepost hebt maakt het niet minder vergezocht. In Rome kwamen er anders aardig wat keizers uit de buitengewesten dus erg accuraat is je historie ook niet. Sowieso vind ik een vergelijking met een keizerlijk rijk en een democratie nogal ridicuul.
Als we naar moderne federaties kijken is het beeld wel wat anders dan jij schildert op basis van 2000 jaar oude (en ouder) keizerrijken.
[..]

Elitair bedoelde je duidelijk niet als compliment. Maar zand erover. Emotioneel betrokken? Wie is er nu met stropoppen bezig? maar goed, zand erover.

Ik denk dat we allemaal eens wat meer betrokken zouden moeten zijn bij het feit dat mensen die wat presteren als "elite"of "elitair" weggezet worden zonder dat er een adequate vervanging is van wat onze rolmodellen zouden kunnen zijn.
Je wordt onvriendelijk, dat kan ik ook. Ik begrijp dat jij steeds terugkerende patronen in de wereldgeschiedenis niet kunt herkennen. Dat jij zulke vergelijkingen ridicuul vind zegt vooral veel over jouw kennisniveau. De menselijke wil tot het overheersen van anderen is niet veranderd in duizenden jaren tijd. Ook bij moderne federaties zijn en worden verbonden en verdragen gesloten met de beste bedoelingen, het Congres van Wenen uit 1814 leidde tot 100 jaar vrede, een opmars van diplomatieke betrekkingen en is vooralsnog succesvoller dan de EU.

Dan nog één ding. Jij beslist niet voor mij wat de bedoeling van mijn posts is. Ik houd staande dat ik D66 en Kaag gewogen heb als te elitair voor serieuze electorale kansen door een gebrek aan aantrekkingskracht voor niet-D66 stemmers. Daarmee zeg ik niet dat je niet elitair mag zijn of een rolmodel voor mensen, dat is jouw stropop. Ik stelde slechts een vraag of je emotioneel betrokken bent.

Ik heb in een andere eerdere post van mij Sigrid Kaag juist verdedigd als competente vrouw:
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]

Hanca zegt het goed.

Kaag is een uitermate competente mevrouw. Schoolvoorbeeld van een vrouw die nu eens niet in het zadel wordt gehesen omdat er nu eenmaal een vrouw bij moet of naar de top moet, maar echt een vrouw die op kennis en kunde (internationale) topfuncties heeft bekleed en dit nog steeds doet.

De enige kritiek die ik op Kaag kan hebben is dat het ook een schoolvoorbeeld is van wat D66-critici globetrottende politici met weinig binding met Nederland en de gewone man noemen. Ze spreekt ook bijzonder geaffecteerd. Ze zal niet bij alle lagen van de bevolking een gevoel van warmte en betrokkenheid kunnen oproepen.

Kaag is de enige die D66 uit het slop kan trekken, anders zit je straks op 5-8 zetels als partij met zo'n werkelijk lichtgewicht als Jetten. Ik denk dat het hart van Kaag meer in de diplomatie ligt dan in de politiek. Fractievoorzitter zijn, laat staan van een oppositiepartij lijkt mij helemaal niets voor Kaag. De WTO-functie zou op haar lijf geschreven zijn.

Jetten is al kandidaat. Koolmees heeft niet het uiterlijk van een leider, sorry. D66 wil volgens mij graag een vrouw. Een buitenkansje zou de terugkeer van Lousewies van der Laan zijn, al past ze niet binnen de huidige lichting van D66, waar de geest van Pechtold nog rondwaart. Van Engelshoven is volstrekt incompetent en wordt door het onderwijsveld uitgelachen. Ollongren heeft de gave om bij grote delen van de bevolking rechtop staande haren op te roepen en heeft nogal wat op haar kerfstok als het om het inperken van de democratie gaat.
Zand erover.
pi_194905945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het Nederlandse belang kan uitstekend bedient zijn met grotere Europese integratie, natuurlijk, het is maar was je als belangrijkste issue ziet, ik zie dat "Nederlandse belang" anders dan jij dat blijkbaar doet.

En elitair, er zijn niet zoveel Nederlandse topdiplomaten...het zal allemaal wel, ik ga niet voor een Hazes kloon stemmen omdat die zo lekker gewoon dom is.
Hoe zie je die Europese integratie dan voor je? er is nu al nauwelijks een vorm van 'eenheid'.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 20:54:23 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194906187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe zie je die Europese integratie dan voor je? er is nu al nauwelijks een vorm van 'eenheid'.
Dat is dus precies wat anders moet alhoewel eenheid het verkeerde woord is, het hoeft geen eenheid te zijn, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194906540
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat anders moet alhoewel eenheid het verkeerde woord is, het hoeft geen eenheid te zijn, natuurlijk.
Maar hoe dan? landen als Polen, Hongarije zien het bijvoorbeeld al totaal niet zitten.

Volgens mij is de wens tot Europese integratie vooral een fantasie. En ook nog eens lastig te verkopen, aangezien Nederland vaak netto betaler is geweest.
pi_194907224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe dan? landen als Polen, Hongarije zien het bijvoorbeeld al totaal niet zitten.

Volgens mij is de wens tot Europese integratie vooral een fantasie. En ook nog eens lastig te verkopen, aangezien Nederland vaak netto betaler is geweest.
Ik denk dat het weinig met netto betaler te maken heeft. Wel met het feit dat er enorme cultuurverschillen zijn tussen een Nederlander, een Hongaar en een Portugees. En dan kun je wijzen op de cultuurverschillen tussen de staten van de VS, maar die delen veel meer een geschiedenis en delen ook hun taal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 22:36:36 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194908192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe dan? landen als Polen, Hongarije zien het bijvoorbeeld al totaal niet zitten.

Volgens mij is de wens tot Europese integratie vooral een fantasie. En ook nog eens lastig te verkopen, aangezien Nederland vaak netto betaler is geweest.
Hoe is een goede vraag, ik heb het antwoord niet iig. Ik denk ook niet dat het een snel proces is, ik zie het meer als een langdurig, langzaam proces waarin in landen naar elkaar toekruipen ipv dat er grote stappen gezet worden.
Polen veranderd, de oudere generatie stribbelt nu heel erg tegen maar dat gaat veranderen. Niet in een jaar of 5 jaar maar in 15 tot 20 jaar. Hongarije idem. De EU integratie is geen kwestie van grote gebaren en grote stappen meer maar van een langdurig proces.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194908243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe is een goede vraag, ik heb het antwoord niet iig. Ik denk ook niet dat het een snel proces is, ik zie het meer als een langdurig, langzaam proces waarin in landen naar elkaar toekruipen ipv dat er grote stappen gezet worden.
Polen veranderd, de oudere generatie stribbelt nu heel erg tegen maar dat gaat veranderen. Niet in een jaar of 5 jaar maar in 15 tot 20 jaar. Hongarije idem. De EU integratie is geen kwestie van grote gebaren en grote stappen meer maar van een langdurig proces.
In dat langdurige proces heeft een land als China ook al hele flinke stappen gemaakt. Op die manier blijven we achterlopen.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 22:41:54 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194908305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In dat langdurige proces heeft een land als China ook al hele flinke stappen gemaakt. Op die manier blijven we achterlopen.
Dat is een hele manke vergelijking, natuurlijk, China is geen EU met 27 verschillende landen. En we lopen niet achter op China, we lopen voor. Flink voor, zelfs in economisch opzicht en ook in democratisch opzicht.
China maakt grote stappen maar China komt van verder weg, de eerste grote stappen maken in makkelijk, de eerste 90% van een groot project kost 10% van de tijd, de laatste 10% kost 90% van de tijd. Zo moet je dat naar mijn idee zien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194908500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een hele manke vergelijking, natuurlijk, China is geen EU met 27 verschillende landen. En we lopen niet achter op China, we lopen voor. Flink voor, zelfs in economisch opzicht en ook in democratisch opzicht.
China maakt grote stappen maar China komt van verder weg, de eerste grote stappen maken in makkelijk, de eerste 90% van een groot project kost 10% van de tijd, de laatste 10% kost 90% van de tijd. Zo moet je dat naar mijn idee zien.
De reden dat ik die vergelijking maak, is dat ik er vanuit ga dat je voor Europese integratie bent zodat wij (de EU) nog een belangrijke rol kunnen spelen op het geopolitieke schaakbord in de toekomst.

Het ziet er niet naar uit dat China van plan is rustig aan te doen met hun innovatie en progressie. Amerika is steeds meer invloed aan het verliezen, de EU is een rommeltje (brexit, anti-EU populisten die aan populaireit winnen).

Ik zie de toekomst niet rooskleurig.
pi_194908519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig met netto betaler te maken heeft. Wel met het feit dat er enorme cultuurverschillen zijn tussen een Nederlander, een Hongaar en een Portugees. En dan kun je wijzen op de cultuurverschillen tussen de staten van de VS, maar die delen veel meer een geschiedenis en delen ook hun taal.
Ik denk juist dat de cultuurverschillen een overschat ding is.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 22:59:34 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194908708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De reden dat ik die vergelijking maak, is dat ik er vanuit ga dat je voor Europese integratie bent zodat wij (de EU) nog een belangrijke rol kunnen spelen op het geopolitieke schaakbord in de toekomst.

Het ziet er niet naar uit dat China van plan is rustig aan te doen met hun innovatie en progressie. Amerika is steeds meer invloed aan het verliezen, de EU is een rommeltje (brexit, anti-EU populisten die aan populaireit winnen).

Ik zie de toekomst niet rooskleurig.
Ah, op die fiets. Nee, dat is niet waarom ik graag EU integratie zou zien maar het is op de lange termijn wel een relevant punt, ja. Je ziet nu al dat een land als het VK in zijn eentje buiten de EU eigenlijk geen relevantie meer heeft voor landen als China terwijl het als lid van de EU wel serieus genomen werd.

En ja, mits China een echte wereldmacht word zal de EU daar iets tegenover moeten stellen, ik denk niet dat China buiten zijn regio een grote speler gaat zijn, dat lijkt niet erg veel interesse van China te hebben. China heeft vingers in Afrika omdat het grondstoffen nodig heeft, dat is meer pragmatisme dan ideologisch geinspireerd.

Ja, China is in opkomst en dankzij Trumps gestuntel is China in de afgelopen 4 jaar flink wat gegroeid in zelfvertrouwen maar China is nog lang niet op ons nivo qua ontwikkeling. Ze doen wel hun best om daar te komen maar ik vraag mij af of hun politieke systeem zal toestaan dat ze op ons nivo komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194908744
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Nee, dat is niet waarom ik graag EU integratie zou zien maar het is op de lange termijn wel een relevant punt, ja. Je ziet nu al dat een land als het VK in zijn eentje buiten de EU eigenlijk geen relevantie meer heeft voor landen als China terwijl het als lid van de EU wel serieus genomen werd.

En ja, mits China een echte wereldmacht word zal de EU daar iets tegenover moeten stellen, ik denk niet dat China buiten zijn regio een grote speler gaat zijn, dat lijkt niet erg veel interesse van China te hebben. China heeft vingers in Afrika omdat het grondstoffen nodig heeft, dat is meer pragmatisme dan ideologisch geinspireerd.

Ja, China is in opkomst en dankzij Trumps gestuntel is China in de afgelopen 4 jaar flink wat gegroeid in zelfvertrouwen maar China is nog lang niet op ons nivo qua ontwikkeling. Ze doen wel hun best om daar te komen maar ik vraag mij af of hun politieke systeem zal toestaan dat ze op ons nivo komen.
Interessante discussie.

Alleen wat offtopic denk ik, helaas.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 23:01:44 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194908762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Interessante discussie.

Alleen wat offtopic denk ik, helaas.
Beetje wel, ja :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194908844
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoe dan? landen als Polen, Hongarije zien het bijvoorbeeld al totaal niet zitten.

Volgens mij is de wens tot Europese integratie vooral een fantasie. En ook nog eens lastig te verkopen, aangezien Nederland vaak netto betaler is geweest.
Denk je echt dat het feit dat Nederland netto betaler is de doorslag geeft?

In de Nederlandse politiek stemmen mensen uit Holland en Utrecht ook niet primair omdat ze al heel lang netto betaler zijn t.o.v. Drenthe en Limburg?
pi_194908928
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:05 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Denk je echt dat het feit dat Nederland netto betaler is de doorslag geeft?

In de Nederlandse politiek stemmen mensen uit Holland en Utrecht ook niet primair omdat ze al heel lang netto betaler zijn t.o.v. Drenthe en Limburg?
Niet perse de doorslag. Maar 'de EU' heeft best een negatieve reputatie op veel mensen. En zelfs bij veel mensen die wel het nut van de EU inzien, is Europese integratie nog een stap te ver.

Ik denk toch echt dat het vooral een wens van D66 is, en dat ze daar redelijk alleen in staan.
  zaterdag 5 september 2020 @ 23:25:55 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194909299
Goed op het Europees leger plan een nieuwe impuls te geven _O_
pi_194913913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet perse de doorslag. Maar 'de EU' heeft best een negatieve reputatie op veel mensen. En zelfs bij veel mensen die wel het nut van de EU inzien, is Europese integratie nog een stap te ver.

Ik denk toch echt dat het vooral een wens van D66 is, en dat ze daar redelijk alleen in staan.
Maar wat heeft 'netto betaler zijn' daar mee te maken?
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 17:13:05 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194936320
Kaag wil niet met PVV en FvD regeren, lijkt mij niet verassend maar ik vind het wel positief dat het alvast duidelijk uitgesproken word.

Iedere partij die wel bereid is met die parrtijen te regeren krijgt mijn stem iig niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194936401
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
Kaag wil niet met PVV en FvD regeren, lijkt mij niet verassend maar ik vind het wel positief dat het alvast duidelijk uitgesproken word.

Iedere partij die wel bereid is met die parrtijen te regeren krijgt mijn stem iig niet.
PvdA en De Jonge hebben het ook al uitgesproken, ik denk alleen VVD niet expliciet over FvD (Rutte wel over Wilders).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 17:23:32 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194936512
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

PvdA en De Jonge hebben het ook al uitgesproken, ik denk alleen VVD niet expliciet over FvD (Rutte wel over Wilders).
Ik weet bij god niet hoe je met een partij moet regeren die zaken roept als "De warme zeewind verjaagt corona" en nu het geheul met de wappies van Viruswaanzin maar dat is een probleem voor de VVD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 september 2020 @ 17:28:26 #71
408813 crew  trein2000
pi_194936608
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

PvdA en De Jonge hebben het ook al uitgesproken, ik denk alleen VVD niet expliciet over FvD (Rutte wel over Wilders).
Als VVD samen met PVV en FvD een meerderheid zou halen moet ik het nog zien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 september 2020 @ 17:30:21 #72
408813 crew  trein2000
pi_194936639
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Goed op het Europees leger plan een nieuwe impuls te geven _O_
Klinkt leuk en goed. Maar ik zit met een heel groot punt. Wie gaat er beslissen over de inzet van dat leger?

Als je dat met vetorechten en talloze overlegstructuren gaat doen wordt het een tandeloze tijger. Terwijl ik denk dat de Nederlander, maar ik denk meer landen, het ook niet zien zitten dat onze jongens en meisjes door een Eurocraat de dood in gestuurd worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 17:30:33 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194936642
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als VVD samen met PVV en FvD een meerderheid zou halen moet ik het nog zien.
Hm, ik schat dat het kabinet wat daaruit voortkomt binnen 6 maanden valt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 17:31:57 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194936657
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klinkt leuk en goed. Maar ik zit met een heel groot punt. Wie gaat er beslissen over de inzet van dat leger?

Als je dat met vetorechten en talloze overlegstructuren gaat doen wordt het een tandeloze tijger. Terwijl ik denk dat de Nederlander, maar ik denk meer landen, het ook niet zien zitten dat onze jongens en meisjes door een Eurocraat de dood in gestuurd worden.
Maar wel door een Amerikaan of een Brit? Want dat is wel de situatie vandaag met de NAVO. ISAF stond onder Amerikaans of Brits commando. Nederlandse militairen hadden input maar konden volgens mij geen inzet weigeren toen met in Afghanistan was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194936695
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Goed op het Europees leger plan een nieuwe impuls te geven _O_
Komen na 80 jaar de Duitsers eindelijk weer eens hier om een protest tegen de EU neer te slaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 september 2020 @ 17:35:26 #76
408813 crew  trein2000
pi_194936710
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar wel door een Amerikaan of een Brit? Want dat is wel de situatie vandaag met de NAVO. ISAF stond onder Amerikaans of Brits commando. Nederlandse militairen hadden input maar konden volgens mij geen inzet weigeren toen met in Afghanistan was.
Maar het Nederlandse kabinet besloot daar aan deel te nemen en kan (en heeft) onze mensen daar uit terugtrekken.

Een dergelijke opt-out zou je ook bij een EU leger kunnen inbouwen. Maar dan komt de tandeloze tijger weer in beeld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194936724
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar wel door een Amerikaan of een Brit? Want dat is wel de situatie vandaag met de NAVO. ISAF stond onder Amerikaans of Brits commando. Nederlandse militairen hadden input maar konden volgens mij geen inzet weigeren toen met in Afghanistan was.
Ze konden alleen dingen doen die in hun door de kamer afgegeven mandaat vielen. Daar was nog een keer gedoe over, toen ze een vlak bij in de problemen gekomen groep bondgenoten niet te hulp konden schieten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 7 september 2020 @ 17:39:19 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194936767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Goed op het Europees leger plan een nieuwe impuls te geven _O_
Ik zie eigenlijk meer in regionale samenwerking en stimulering daarvan (Nederland-Duitsland, Zweden-Denemarken, Belgie-Frankrijk etc).
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 september 2020 @ 18:03:51 #79
408813 crew  trein2000
pi_194937115
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:36 schreef Hanca het volgende:
Afghanistan was.
Ze konden alleen dingen doen die in hun door de kamer afgegeven mandaat vielen. Daar was nog een keer gedoe over, toen ze een vlak bij in de problemen gekomen groep bondgenoten niet te hulp konden schieten.
Dat eerste deel klopt niet. De inzet van de krijgsmacht is een bevoegdheid die enkel bij de regering ligt. Richting de kamer bestaat slechts een informatieplicht (Artikel 100 Grondwet, daarom heet dat ding ook een artikel 100 brief).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194937196
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat eerste deel klopt niet. De inzet van de krijgsmacht is een bevoegdheid die enkel bij de regering ligt. Richting de kamer bestaat slechts een informatieplicht (Artikel 100 Grondwet, daarom heet dat ding ook een artikel 100 brief).
Ja, ok. Het door het kabinet afgegeven mandaat dat over het algemeen gewoon door een meerderheid van de kamer wordt gesteund (er is bijna altijd een motie die oproept er vanaf te zien en die krijgt nooit voldoende steun).

Maar het ging me er om dat het mandaat dus uit Nederland komt en een opperbevelhebber ter plekke dat niet kan overrulen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194941092
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:13 schreef Tijger_m het volgende:

Iedere partij die wel bereid is met die parrtijen te regeren krijgt mijn stem iig niet.
Zo kennen we onze “democraten” weer! Een partij heeft standpunten die niet overeenkomen met de mijne: “uitsluiten!!!” En er voor het gemak aan voorbijgaan dat die partijen samen zo’n 35 zetels oid hebben. Je kunt zo’n geluid niet negeren omdat het je niet uitkomt.

Maar goed dat Kaag haar pro-EU retoriek eruitgooit, en alle soevereiniteit wil weggeven. D66 op naar 0 zetels!
pi_194941257
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:07 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Zo kennen we onze “democraten” weer! Een partij heeft standpunten die niet overeenkomen met de mijne: “uitsluiten!!!” En er voor het gemak aan voorbijgaan dat die partijen samen zo’n 35 zetels oid hebben. Je kunt zo’n geluid niet negeren omdat het je niet uitkomt.
De andere partijen negeren het geluid ook niet, ze gaan er alleen niet mee regeren. En dat kan prima met 35 zetels, aangezien 115 zetels dan totaal wat anders willen. Of vooruit, 112, SGP zit soms eng dichtbij. Die 112 zetels negeren om je over te geven aan de grillen van 35 zetels, dat zou pas ondemocratisch zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:39:28 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194942226
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:07 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Zo kennen we onze “democraten” weer! Een partij heeft standpunten die niet overeenkomen met de mijne: “uitsluiten!!!” En er voor het gemak aan voorbijgaan dat die partijen samen zo’n 35 zetels oid hebben. Je kunt zo’n geluid niet negeren omdat het je niet uitkomt.

Maar goed dat Kaag haar pro-EU retoriek eruitgooit, en alle soevereiniteit wil weggeven. D66 op naar 0 zetels!
Wat een onzin. Democratie is dat mijn stem op mijn voorwaarden gegeven word. Ik negeer het geluid niet, ik zeg dat ik er op geen enkele wijze steun aan wil verlenen, ook dat is democratie, volgens mij. Een partij die Wilders of Baudet acceptabel vind om mee te regeren is geen partij die ik mijn stem geef. Duidelijk, toch?
Wilders en Baudet mogen zeggen wat ze willen, iedereen mag er op stemmen.

Kaags EU positie is niets nieuws voor D66 en ze staan op 15 zetels dus blijkbaar is er genoeg steun voor die positie en al zou dat nul zijn is dat ook goed, ook democratie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195161882
Een stem op Sigrid Kaag is een stem op extreem links activisme. Het is maar dat je het weet.
quote:
PAX Power to the People is een jaarlijkse manifestatie over activisme en solidariteit, georganiseerd door vredesorganisatie PAX. Samen met o.a. Sigrid Kaag, Jerry Afriyie, Mounir Samuel, Mitchell Esajas en Clarice Gargard onderzoeken we strategieën van vreedzaam verzet. Van protesteren tot procederen, van grass roots werk tot diplomatie, van theater tot universiteit, van de pleinen van Irak tot de Dam. We stellen vragen als:

Wat kunnen activisten wereldwijd van elkaar leren?
Hoe dragen kleine daden van verzet uiteindelijk bij aan een systeemverandering?
Heeft actievoeren via rechtszaken zin?
En hoe kan protest uiteindelijk bijdragen aan politiek beleid?

In TivoliVredenburg vinden zowel op zondagmiddag en -avond 20 september als op dinsdag 22 september de hieronder weergegeven programma's plaats.
https://www.tivolivredenburg.nl/pax/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 20 september 2020 @ 13:14:44 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195161985
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:06 schreef Montagui het volgende:
Een stem op Sigrid Kaag is een stem op extreem links activisme. Het is maar dat je het weet.
[..]

https://www.tivolivredenburg.nl/pax/
PAX of PAX Christie is geen extreem linkse organisatie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:11:58 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195246264
twitter

'Onderwijspartij' D66 in actie. Een doorslaand succes.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:54:01 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195246644
- Grappig maar nog steeds een persoonlijke aanval -

[ Bericht 80% gewijzigd door Tijger_m op 25-09-2020 10:02:57 ]
pi_195246780
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
'Onderwijspartij' D66 in actie. Een doorslaand succes.
Wanneer waren de laatste TK verkiezingen ook al weer?

En welke periode beslaat deze grafiek?
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:09:54 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195246811
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:06 schreef archito het volgende:

[..]

Wanneer waren de laatste TK verkiezingen ook al weer?

En welke periode beslaat deze grafiek?
Oh.... _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:23:42 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195246970
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:06 schreef archito het volgende:

[..]

Wanneer waren de laatste TK verkiezingen ook al weer?

En welke periode beslaat deze grafiek?
Wel exact de periode dat D66 niet in de regering zat ja :D
pi_195338538
Interessant interview met Kaag:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20200930

Al vind ik wel dat hier vooral iemand staat die zoekende is. Ik moet zeggen dat ik haar interviews tot nu toe niet mee vind vallen (of misschien wel, het D66 gedeelte wat ik niet wil horen lijkt ze weinig mee te hebben). Ze komt niet heel sterk uit de startblokken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 september 2020 @ 09:36:59 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195338826
Iets meer afstemming met de programmacommissie zou wel fijn zijn
pi_195338857
twitter


:D
  woensdag 30 september 2020 @ 10:31:07 #94
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195339642
Nou dat interview was best een ramp haha

En :'), "Maar ik ken eerlijk gezegd alleen maar bedrijven die verantwoordelijk willen zijn, aandacht voor het klimaatakkoord willen en eerlijk loon willen betalen. Aandeelhouders verwachten dat ook van die bedrijven.”
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 11:13:41 #95
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195340301
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:31 schreef gniffie het volgende:
Nou dat interview was best een ramp haha

En :'), "Maar ik ken eerlijk gezegd alleen maar bedrijven die verantwoordelijk willen zijn, aandacht voor het klimaatakkoord willen en eerlijk loon willen betalen. Aandeelhouders verwachten dat ook van die bedrijven.”
Zo he, over wereldvreemd gesproken :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 11:18:35 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195340363
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:13 schreef Puddington het volgende:

[..]

Zo he, over wereldvreemd gesproken :')
Ga eens met grote bedrijven praten, zullen we wedden dat dit is wat je hoort op CEO nivo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 11:33:24 #97
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195340651
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ga eens met grote bedrijven praten, zullen we wedden dat dit is wat je hoort op CEO nivo?
Ja, CEOs praten gewoon het stukje na dat is afgesproken met de top. Als je ziet hoe de loon niet mee stijgt met de inflatie en bedrijven voor het overgrote deel verantwoordelijk zijn voor de CO2 uitstoot zet ik daar mijn vraagtekens bij.

Ik heb die verhaaltjes nu wel gehoord. Niet lullen, maar poetsen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 11:34:42 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195340679
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:33 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ja, CEOs praten gewoon het stukje na dat is afgesproken met de top. Als je ziet hoe de loon niet mee stijgt met de inflatie en bedrijven voor het overgrote deel verantwoordelijk zijn voor de CO2 uitstoot zet ik daar mijn vraagtekens bij.

Ik heb die verhaaltjes nu wel gehoord. Niet lullen, maar poetsen.
Oh, ben het met je eens, hoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 11:35:50 #99
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195340719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, ben het met je eens, hoor.
Daarom vind ik het zo verschrikkelijk naïef van Kaag dat ze gelooft dat bedrijven wel meewerken aan de CO2-uitstoot en hoger loon gaan betalen. Aandeelhouders kijken alleen maar naar de winsten, en het zal ze worst wezen wat daarvoor moet lijden.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 11:39:26 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195340802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:35 schreef Puddington het volgende:

[..]

Daarom vind ik het zo verschrikkelijk naïef van Kaag dat ze gelooft dat bedrijven wel meewerken aan de CO2-uitstoot en hoger loon gaan betalen. Aandeelhouders kijken alleen maar naar de winsten, en het zal ze worst wezen wat daarvoor moet lijden.
Daar valt ook wel wat te nuanceren, natuurlijk, het probleem is dat we in Nederland meestal met min of meer vrijwillige convenanten werken waarin partijen toezeggen om zich aan afspraken te houden. Dat is de laatste jaren wat al te vrijblijvend geweest, zie ook de vrouwen aan de top problematiek.

Wel opvallend daarin is dat bedrijven die vrouwen ineens wel kunnen vinden als er dwang achter staat dus ja, blijkbaar is dat gewoon noodzaak en zal dat ook moeten gebeuren voor andere aspecten. En is Kaag naief in deze.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 30 september 2020 @ 12:06:16 #101
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195341402
Verschrikkelijke politicus.

Nog erger dan Jetten.

Die nog erger was dan Pechtold.

Is dit de partij van Boris van der Ham, Boris Dittrich, Hans van Mierlo? Waar zijn ze mee bezig man?

D66 dat een referendum afschaft? Dat is als de SP die uitkeringen afschaft.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 12:08:44 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195341471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:06 schreef Ixnay het volgende:
Verschrikkelijke politicus.

Nog erger dan Jetten.

Die nog erger was dan Pechtold.

Is dit de partij van Boris van der Ham, Boris Dittrich, Hans van Mierlo? Waar zijn ze mee bezig man?

D66 dat een referendum afschaft? Dat is als de SP die uitkeringen afschaft.
Raadgevend referendum wat sowieso een idiote zaak was in een parlementaire democratie.

Heb ik geen enkele moeite mee als voortschrijdend inzicht aantoont dat het niet werkt en dat je dan niet dogmatisch er aan vast blijft houden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:10:16 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195342596
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:06 schreef Ixnay het volgende:
Verschrikkelijke politicus.

Nog erger dan Jetten.

Die nog erger was dan Pechtold.

Is dit de partij van Boris van der Ham, Boris Dittrich, Hans van Mierlo? Waar zijn ze mee bezig man?

D66 dat een referendum afschaft? Dat is als de SP die uitkeringen afschaft.
Wat vreselijk zeg, dat D66 niet meewerkt aan een middel voor populisten om met leugens en geroeptoeter de boel te kunnen ontwrichten. :')
  woensdag 30 september 2020 @ 13:12:45 #104
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195342642
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat vreselijk zeg, dat D66 niet meewerkt aan een middel voor populisten om met leugens en geroeptoeter de boel te kunnen ontwrichten. :')
"Populisten" is een compliment.

Is een teken dat een aanhanger van de gevestigde politiek niet weet wat hij aanmoet en doet alsof het gemakkelijke praat is om zichzelf populair te maken bij de massa.

Terwijl de elite heel goed weet dat niemand, behalve de elite zelf, gebaat is bij het beleid van de gevestigde politiek.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 13:15:03 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195342678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:12 schreef Ixnay het volgende:

[..]

"Populisten" is een compliment.

Is een teken dat een aanhanger van de gevestigde politiek niet weet wat hij aanmoet en doet alsof het gemakkelijke praat is om zichzelf populair te maken bij de massa.

Terwijl de elite heel goed weet dat niemand, behalve de elite zelf, gebaat is bij het beleid van de gevestigde politiek.
Och jee, iemand die nog nooit van zijn leven gewerkt heeft en nu ook geen flikker uitvoert en tonnen per jaar opstrijkt is ineens geen elite? Uiteraard. Het is maar wat je elite noemt zullen we zeggen.

Ik probeer het nog maar eens een keer, wat is volgens jou "de elite"?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195342682
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:12 schreef Ixnay het volgende:

[..]

"Populisten" is een compliment.

Is een teken dat een aanhanger van de gevestigde politiek niet weet wat hij aanmoet en doet alsof het gemakkelijke praat is om zichzelf populair te maken bij de massa.

Terwijl de elite heel goed weet dat niemand, behalve de elite zelf, gebaat is bij het beleid van de gevestigde politiek.
Populisten is dan ook niet het goede woord. Boze schreeuwers, dat dekt de lading beter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 september 2020 @ 13:46:17 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195343221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:12 schreef Ixnay het volgende:

[..]

"Populisten" is een compliment.

Is een teken dat een aanhanger van de gevestigde politiek niet weet wat hij aanmoet en doet alsof het gemakkelijke praat is om zichzelf populair te maken bij de massa.

Terwijl de elite heel goed weet dat niemand, behalve de elite zelf, gebaat is bij het beleid van de gevestigde politiek.
Wie is de elite? Hoor ik daar ook bij?
pi_195343256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat vreselijk zeg, dat D66 niet meewerkt aan een middel voor populisten om met leugens en geroeptoeter de boel te kunnen ontwrichten. :')
Hoezo kom je op het idee om je bevolking tot in het einde der tijden te binden aan een verdrag waar geen breed draagvlak voor is?

En hoezo zouden de vaak individueel belanghebbenden in de politiek het beter zien dan de bevolking? Kennis van de materie hebben onze volksvertegenwoordigers ook niet terwijl ze ook maar gewoon een ja/nee beslissing nemen nadat ze de complexiteit van het vraagstuk genegeerd hebben.

Het maatschappelijk debat inzake de wet op de inlichtingendiensten was van hoog niveau, en het electoraat had heel goed door dat het tot de problemen zou leiden die we nu inderdaad zien en die door de politiek werden gebagatelliseerd. Het Oekraineverdrag bleek ook nogal ongelukkig en het negeren en zelfs belazeren van de 64% die tegen het nieuwe EU verdrag stemden heeft er toe geleid dat de rijke Noord-Italianen in onze portemonnee kunnen graaien, de Oost-Europeanen vrijelijk vakantie mogen vieren van onze WW-premies en niet zelf kunnen beslissen hoeveel legale dan wel illegale immigranten we moeten huisvesten. Om over de euro maar helemaal niet te beginnen.

Als je nou een goed plan hebt, waarom dan zo bang voor 'de populisten'? Aan holle demagogie, populistische argumenten en gladde marketingpraatjes van de zijde van de politieke meerderheid is er immers doorgaans ook geen gebrek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:51:06 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195343290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo kom je op het idee om je bevolking tot in het einde der tijden te binden aan een verdrag waar geen breed draagvlak voor is?

En hoezo zouden de vaak individueel belanghebbenden in de politiek het beter zien dan de bevolking? Kennis van de materie hebben onze volksvertegenwoordigers ook niet terwijl ze ook maar gewoon een ja/nee beslissing nemen nadat ze de complexiteit van het vraagstuk genegeerd hebben.

Het maatschappelijk debat inzake de wet op de inlichtingendiensten was van hoog niveau, en het electoraat had heel goed door dat het tot de problemen zou leiden die we nu inderdaad zien en die door de politiek werden gebagatelliseerd. Het Oekraineverdrag bleek ook nogal ongelukkig en het negeren en zelfs belazeren van de 64% die tegen het nieuwe EU verdrag stemden heeft er toe geleid dat de rijke Noord-Italianen in onze portemonnee kunnen graaien, de Oost-Europeanen vrijelijk vakantie mogen vieren van onze WW-premies en niet zelf kunnen beslissen hoeveel legale dan wel illegale immigranten we moeten huisvesten. Om over de euro maar helemaal niet te beginnen.

Als je nou een goed plan hebt, waarom dan zo bang voor 'de populisten'? Aan holle demagogie, populistische argumenten en gladde marketingpraatjes van de zijde van de politieke meerderheid is er immers doorgaans ook geen gebrek.
Kijk dat is nou een goed voorbeeld van alle leugens en laster die verspreid wordt. Daarom is zo'n referendum totaal niet wenselijk.
pi_195343572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo kom je op het idee om je bevolking tot in het einde der tijden te binden aan een verdrag waar geen breed draagvlak voor is?

En hoezo zouden de vaak individueel belanghebbenden in de politiek het beter zien dan de bevolking? Kennis van de materie hebben onze volksvertegenwoordigers ook niet terwijl ze ook maar gewoon een ja/nee beslissing nemen nadat ze de complexiteit van het vraagstuk genegeerd hebben.

Het maatschappelijk debat inzake de wet op de inlichtingendiensten was van hoog niveau, en het electoraat had heel goed door dat het tot de problemen zou leiden die we nu inderdaad zien en die door de politiek werden gebagatelliseerd. Het Oekraineverdrag bleek ook nogal ongelukkig en het negeren en zelfs belazeren van de 64% die tegen het nieuwe EU verdrag stemden heeft er toe geleid dat de rijke Noord-Italianen in onze portemonnee kunnen graaien, de Oost-Europeanen vrijelijk vakantie mogen vieren van onze WW-premies en niet zelf kunnen beslissen hoeveel legale dan wel illegale immigranten we moeten huisvesten. Om over de euro maar helemaal niet te beginnen.

Als je nou een goed plan hebt, waarom dan zo bang voor 'de populisten'? Aan holle demagogie, populistische argumenten en gladde marketingpraatjes van de zijde van de politieke meerderheid is er immers doorgaans ook geen gebrek.
BNW is een deurtje verderop :s).
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 14:21:12 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195343784
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

BNW is een deurtje verderop :s).
Nee, dat is gewoon de FvD nu. Nou ja, dat was het altijd al maar voorheen lag er nog een sausje van semi-intellectueele zinnetjes en een flinterdun "programma" bij wat ze niet durfden te laten doorrekenen.

Zonder Otten is het de NL afdeling van QAnon aan het worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195344802
Had Wouter Koolmees geen ambities?
Misschien ook maar beter van niet. Waar hij nu zit kan ie ook goede dingen doen.
Ik vind Kaag erg internationaal georiënteerd. Kosmopolitisch. Een erg hip Randstad-imago.
Een lekkere prooi voor D66-haters bij bv GeenStijl. Nu haalt D66 daar toch sobieso niet haar stemmen vandaan. Maar ik denk dat ik een voorkeursstem geef aan Koolmees. Een degelijke boekhouder, die iets meer aanhang heeft bij Henk en Ingrid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195344932
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]
Koolmees heeft niet het uiterlijk van een leider, sorry. D66 wil volgens mij graag een vrouw.
Wat bedoel je met het "uiterlijk" van Koolmees. Dat ie geen vrouw is. Of niet hip genoeg.

Ik vind juist de degelijkheid van Koolmees een plus. Als het om het hippe uiterlijk gaat als graadmeter voor leiderschap dan wil ik wel eens weten wat je van Angela Merkel vindt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:33:16 #114
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195345208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Och jee, iemand die nog nooit van zijn leven gewerkt heeft en nu ook geen flikker uitvoert en tonnen per jaar opstrijkt is ineens geen elite? Uiteraard. Het is maar wat je elite noemt zullen we zeggen.

Ik probeer het nog maar eens een keer, wat is volgens jou "de elite"?
Degenen die in Den Haag op metersdik pluche zitten.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:34:46 #115
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195345244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Populisten is dan ook niet het goede woord. Boze schreeuwers, dat dekt de lading beter.
Wat is er mis met een boze schreeuwer?

Boos zijn mag. Vooral onder deze omstandigheden. En dat mag je uiten ja.

Dat jij het allemaal prima vindt en daardoor niet boos bent is fijn voor jou. Maar ga dat niet bepalen voor anderen.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:35:09 #116
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195345250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie is de elite? Hoor ik daar ook bij?
Hoe moet ik dat nou weten. Ik ken jou helemaal niet.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:38:01 #117
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195345306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat bedoel je met het "uiterlijk" van Koolmees. Dat ie geen vrouw is. Of niet hip genoeg.

Ik vind juist de degelijkheid van Koolmees een plus. Als het om het hippe uiterlijk gaat als graadmeter voor leiderschap dan wil ik wel eens weten wat je van Angela Merkel vindt.
Dat jij dit nog serieus neemt.

Deze zelfde partij heeft Jetten naar voren geschoven omdat ze hem de uitstraling van een leider vonden hebben blijkbaar.
pi_195345640
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:34 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat is er mis met een boze schreeuwer?

Boos zijn mag. Vooral onder deze omstandigheden. En dat mag je uiten ja.

Dat jij het allemaal prima vindt en daardoor niet boos bent is fijn voor jou. Maar ga dat niet bepalen voor anderen.
Altijd een boze schreeuwer zijn, zoals Wilders, is een heleboel mis mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195345651
Na het prachtige interview in het NRC (https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-verder-a4014120) zullen allicht ook de laatste paar stemmers zich bedenken en op iemand stemmen die er wel iets van begrepen heeft.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 30 september 2020 @ 16:12:29 #120
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195346036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Altijd een boze schreeuwer zijn, zoals Wilders, is een heleboel mis mee.
Er is van alles mis en daar mag men best boos om zijn. Misschien is dat bij de D66 anders.
pi_195346315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:12 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Er is van alles mis en daar mag men best boos om zijn. Misschien is dat bij de D66 anders.
Ik ben geen D66'er, hoor. Verre van.

Maar zoveel is er inderdaad niet mis, er bestaan bijna geen positieve lijstjes waar Nederland niet in de top staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 16:44:55 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195346699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:33 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Degenen die in Den Haag op metersdik pluche zitten.
Wilders zit er al 22 jaar, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:23:43 #123
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195347366
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:31 schreef gniffie het volgende:
Nou dat interview was best een ramp haha

En :'), "Maar ik ken eerlijk gezegd alleen maar bedrijven die verantwoordelijk willen zijn, aandacht voor het klimaatakkoord willen en eerlijk loon willen betalen. Aandeelhouders verwachten dat ook van die bedrijven.”
Dit is ook een leuke

twitter


In tegenstelling tot een paar andere partijen is D66 gewoon geen progressieve partij (meer). @Hanca.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 30 september 2020 @ 17:25:18 #124
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195347399
twitter


Denk ik aan D66, dan denk ik aan haat, pure haat, walging en afkeer tegen die club.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 30 september 2020 @ 17:30:37 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195347494
Ik vind een genuanceerd geluid wel prettig naast al dat "JaAh mAaR dUh BeDrIjFuH!!!"-geneuzel.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:32:03 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195347520
twitter


twitter


Apple van de politiek is die partij.

Mensen trappen erin, in al die gebakken lucht van een D66 of Baudet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 30 september 2020 @ 17:34:56 #127
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195347587
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind een genuanceerd geluid wel prettig naast al dat "JaAh mAaR dUh BeDrIjFuH!!!"-geneuzel.
Prima, maar de gegeven onderbouwing deugt van geen kanten.

Na alle uitbuiting en taferelen in slachthuizen, paspoorten afpakken door bedrijven, dit soort onzin uit je strot krijgen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 17:36:34 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195347624
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Prima, maar de gegeven onderbouwing deugt van geen kanten.

Na alle uitbuiting en taferelen in slachthuizen, paspoorten afpakken door bedrijven, dit soort onzin uit je strot krijgen.
Waar gaat dit in godsnaam over?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195347720
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind een genuanceerd geluid wel prettig naast al dat "JaAh mAaR dUh BeDrIjFuH!!!"-geneuzel.
Klopt, ik vind alleen dat ze niet had moeten zeggen dat ze alleen bedrijven kent die het goed doen, ze had beter kunnen zeggen dat de meeste bedrijven het goed willen doen, maar dat er ook wel rotte appels tussen zitten die je aan moet pakken. Breng je het genuanceerd en kom je niet wereldvreemd over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 september 2020 @ 18:18:53 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195348357
Ze heeft wel eens betere interviews gehad inderdaad
  woensdag 30 september 2020 @ 18:37:02 #131
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195348670
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, ik vind alleen dat ze niet had moeten zeggen dat ze alleen bedrijven kent die het goed doen, ze had beter kunnen zeggen dat de meeste bedrijven het goed willen doen, maar dat er ook wel rotte appels tussen zitten die je aan moet pakken. Breng je het genuanceerd en kom je niet wereldvreemd over.
Nee, want dan doe je het af als incidenten in plaats van een structureel probleem. Dat hele uitbuiten van seizoensarbeiders (tot paspoorten afpakken aan toe, ja) is geen gevalletje rotte appels.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195348850
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, want dan doe je het af als incidenten in plaats van een structureel probleem. Dat hele uitbuiten van seizoensarbeiders (tot paspoorten afpakken aan toe, ja) is geen gevalletje rotte appels.
Het zijn wel rotte appels, de meeste bedrijven willen echt het allerbeste voor hun personeel en de meeste eigenaren van bedrijven willen net als alle andere mensen goed om gaan met de wereld en wat doen voor het klimaat. Bedrijfseigenaren zijn gewoon mensen en de meeste mensen bedoelen het echt helemaal niet zo slecht.

Jij mist die nuance, inderdaad. Bij jou is een hele bedrijfstak goed of een hele bedrijfstak fout.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 september 2020 @ 19:01:49 #133
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195349171
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het zijn wel rotte appels, de meeste bedrijven willen echt het allerbeste voor hun personeel en de meeste eigenaren van bedrijven willen net als alle andere mensen goed om gaan met de wereld en wat doen voor het klimaat. Bedrijfseigenaren zijn gewoon mensen en de meeste mensen bedoelen het echt helemaal niet zo slecht.

Jij mist die nuance, inderdaad. Bij jou is een hele bedrijfstak goed of een hele bedrijfstak fout.
Bij sommige bedrijfstakken is het inderdaad structureel, dat hebben we met corona en de seizoensarbeiders wel gezien.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 30 september 2020 @ 19:02:28 #134
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195349193
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben geen D66'er, hoor. Verre van.

Maar zoveel is er inderdaad niet mis, er bestaan bijna geen positieve lijstjes waar Nederland niet in de top staat.
Wachtlijsten in de ziekenhuizen.
  woensdag 30 september 2020 @ 19:02:54 #135
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195349203
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wilders zit er al 22 jaar, he?
Heeft niet geregeerd.
pi_195349476
Blijf het toch ietwat lullig vinden voor Rob Jetten. Verstandig dat hij de strijd niet aan is gegaan want dat was kansloos geweest denk ik maar toch. Voorbij gestreefd door iemand die nog geen 4 jaar lid is van de partij.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 19:36:18 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195349858
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Heeft niet geregeerd.
Daar valt over te twisten zie Rutte 1.

Dus het gaat niet om het pluche maar om regeren? Zeg dat dan gewoon.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195350003
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:16 schreef Raw85 het volgende:
Blijf het toch ietwat lullig vinden voor Rob Jetten. Verstandig dat hij de strijd niet aan is gegaan want dat was kansloos geweest denk ik maar toch. Voorbij gestreefd door iemand die nog geen 4 jaar lid is van de partij.
Hij lijkt mij niet kansloos als opvolger, hij is nog jong. En anders heeft hij met zijn bekendheid nu altijd kans op burgemeestersposten e.d. Wat dat betreft heeft de 'kroonprins' die het net van Jetten verloor, Paternotte, het lastiger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 september 2020 @ 21:15:32 #139
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195352066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar valt over te twisten zie Rutte 1.

Dus het gaat niet om het pluche maar om regeren? Zeg dat dan gewoon.
Gedogen is niet regeren.
pi_195352306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Gedogen is niet regeren.
De manier van gedogen van Wilders was in feite meeregeren zonder ministers te leveren.

Sterker nog: er zijn nu coalitie kamerleden die meer afstand hebben tot Rutte 3 en de ministers scherper durven bevragen dan Wilders toen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 1 oktober 2020 @ 05:53:15 #141
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_195358092
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het zijn wel rotte appels, de meeste bedrijven willen echt het allerbeste voor hun personeel en de meeste eigenaren van bedrijven willen net als alle andere mensen goed om gaan met de wereld en wat doen voor het klimaat.
Zoals bijvoorbeeld de auto-industrie met hun sjoemelsoftware, energiebedrijven die onvoldoende vergroenen, distributiecentra die arbeidsmigranten uitbuiten en hutjemutje huisvesten zelfs in tijden van corona, de financiële sector die (met succes) lobbyt tegen noodzakelijke reguleringen, de boerenbedrijven die Nederland doen verdrogen ten koste van milieu en klimaat (gisteren op nieuwsuur), sociale media bedrijven en de verspreiding van nepnieuws, Rohingya genocide en beïnvloeding verkiezingen, de verderfelijke belastingmoraal van multinationals en werkgevers die hun personeel bespioneren?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:25:12 #142
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195361643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 05:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Zoals bijvoorbeeld de auto-industrie met hun sjoemelsoftware, energiebedrijven die onvoldoende vergroenen, distributiecentra die arbeidsmigranten uitbuiten en hutjemutje huisvesten zelfs in tijden van corona, de financiële sector die (met succes) lobbyt tegen noodzakelijke reguleringen, de boerenbedrijven die Nederland doen verdrogen ten koste van milieu en klimaat (gisteren op nieuwsuur), sociale media bedrijven en de verspreiding van nepnieuws, Rohingya genocide en beïnvloeding verkiezingen, de verderfelijke belastingmoraal van multinationals en werkgevers die hun personeel bespioneren?
Dit ja.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195362110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat vreselijk zeg, dat D66 niet meewerkt aan een middel voor populisten om met leugens en geroeptoeter de boel te kunnen ontwrichten. :')
Zoals in Zwitserland.

Ik begrijp echt de angst voor meer directe democratie niet, zeker van een D66ér. Hef die partij dan gewoon op, of wordt een partij voor medische ethische kwesties.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:52:35 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195362203
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef zoost het volgende:

[..]

Zoals in Zwitserland.

Ik begrijp echt de angst voor meer directe democratie niet, zeker van een D66ér. Hef die partij dan gewoon op, of wordt een partij voor medische ethische kwesties.
Zoals in de UK bijvoorbeeld, een prima voorbeeld van hoe een referendum het land diep in de shit kan krijgen doordat populisten met een stortvloed aan gemakkelijke laster en leugens de boel kapen. En het feit dat types als Baudet de loftrompet over het referendum opzetten geeft al duidelijk aan dat hij het voor dubieuze doelen wil gebruiken. Gewoon weg ermee.

En verder hoeft de partij niet opgeheven te worden. Stem er gewoon niet op als het referendum kennelijk zo'n wensdroom is.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 11:54:40 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195362254
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef zoost het volgende:

[..]

Zoals in Zwitserland.

Ik begrijp echt de angst voor meer directe democratie niet, zeker van een D66ér. Hef die partij dan gewoon op, of wordt een partij voor medische ethische kwesties.
Het probleem is het raadgevende referendum. Zwitserland is ingericht op een democratie feitelijk gebaseerd op direct democratie met bindende referenda, dat is niet vergelijkbaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195362303
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het probleem is het raadgevende referendum. Zwitserland is ingericht op een democratie feitelijk gebaseerd op direct democratie met bindende referenda, dat is niet vergelijkbaar.
Dat heb ik nooit begrepen. Waarom is een raadgevend referendum "gevaarlijker" / "onwenselijker" dan een bindend referendum.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 11:57:48 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195362330
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:56 schreef zoost het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit begrepen. Waarom is een raadgevend referendum "gevaarlijker" / "onwenselijker" dan een bindend referendum.
Omdat het geen ruk voorstelt en de overheid het gewoon naast zich neer kan leggen. Wat is dan de waarde ervan? En we hebben al een parlementaire democratie dus wat voegt het toe?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195362420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat het geen ruk voorstelt en de overheid het gewoon naast zich neer kan leggen. Wat is dan de waarde ervan? En we hebben al een parlementaire democratie dus wat voegt het toe?
Dus een bindend referendum is wel OK?
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 12:03:51 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195362438
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:02 schreef zoost het volgende:

[..]

Dus een bindend referendum is wel OK?
Mits we een zelfde systeem invoeren als Zwitserland qua democratie, ja. Maar dan verdwijnt het huidige politiek bestel in zijn geheel ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195362442
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef zoost het volgende:

[..]

Zoals in Zwitserland.

Ik begrijp echt de angst voor meer directe democratie niet, zeker van een D66ér. Hef die partij dan gewoon op, of wordt een partij voor medische ethische kwesties.
Ik snap die roep om referenda niet. En ik ben dan zeker geen D66'er, maar doen alsof die partij alleen bestaat om referenda in te voeren is ook nogal geschiedsvervalsing.

In Zwitserland werkt het ook niet geweldig, de opkomst is vaak dramatisch. En doen alsof het bij een wet een binaire keuze is (voor of tegen) is echt onzin, amenderen van wetten of bij motie bijvoorbeeld controles afdwingen is vaak veel beter dan tegen stemmen. Uitleggen waarom je voor of tegen iets bent gaat ook niet bij een referendum.

En een referendum is leuk bij zeer los van de rest staande wetten (wet op orgaandonatie, of zoiets), maar niet als de wet onderdeel is van een heel politiek bouwwerk en allerlei gevolgen heeft op veel terreinen, al is het maar financieel.

Ik vind een referendum meer geschikt voor gemeentepolitiek en dan met name bij "wat moeten we met onze wijk, moet er een speeltuin komen of niet".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195362453
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 05:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Zoals bijvoorbeeld de auto-industrie met hun sjoemelsoftware, energiebedrijven die onvoldoende vergroenen, distributiecentra die arbeidsmigranten uitbuiten en hutjemutje huisvesten zelfs in tijden van corona, de financiële sector die (met succes) lobbyt tegen noodzakelijke reguleringen, de boerenbedrijven die Nederland doen verdrogen ten koste van milieu en klimaat (gisteren op nieuwsuur), sociale media bedrijven en de verspreiding van nepnieuws, Rohingya genocide en beïnvloeding verkiezingen, de verderfelijke belastingmoraal van multinationals en werkgevers die hun personeel bespioneren?
Interessant linkje. Dat hele HR-analytics, waar nog het nodige aan mankeert en eigenlijk momenteel niet veel meer is dan kwakzalverij, is een vrij huiveringwekkende ontwikkeling. Dat bedrijven oprecht zo denken het kaf van het koren te kunnen scheiden blijft mij verbazen.
pi_195362515


[ Bericht 100% gewijzigd door Hanca op 01-10-2020 12:09:01 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:01:33 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195383589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Ze heeft wel eens betere interviews gehad inderdaad
Het masker is afgevallen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195387189
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik snap die roep om referenda niet. En ik ben dan zeker geen D66'er, maar doen alsof die partij alleen bestaat om referenda in te voeren is ook nogal geschiedsvervalsing.

In Zwitserland werkt het ook niet geweldig, de opkomst is vaak dramatisch. En doen alsof het bij een wet een binaire keuze is (voor of tegen) is echt onzin, amenderen van wetten of bij motie bijvoorbeeld controles afdwingen is vaak veel beter dan tegen stemmen. Uitleggen waarom je voor of tegen iets bent gaat ook niet bij een referendum.

En een referendum is leuk bij zeer los van de rest staande wetten (wet op orgaandonatie, of zoiets), maar niet als de wet onderdeel is van een heel politiek bouwwerk en allerlei gevolgen heeft op veel terreinen, al is het maar financieel.

Ik vind een referendum meer geschikt voor gemeentepolitiek en dan met name bij "wat moeten we met onze wijk, moet er een speeltuin komen of niet".
Precies.
Mijn vader zaliger heeft bv altijd gestemd (eerst KVP, daarna CDA). Toen er iets van de grondwet EU kwam was mij van mening: "Dat moeten de jonge mensen zelf maar bepalen, ik stem niet".
Vond ik een wijs besluit. Maar ik als "iets jonger" zit ook niet te wachten op de vraag of een "Europese grondwet" er moet komen. Ik stem op een partij waar ik vertrouwen in heb, klaar.
Ik ben dan ook geen voorstander van een referendum. Het is net zoiets als dat de brandweer aan komt rijden bij een brand en dan aan de omstanders vraagt hoe de brand geblust moet worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:17:38 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195387418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies.
Mijn vader zaliger heeft bv altijd gestemd (eerst KVP, daarna CDA). Toen er iets van de grondwet EU kwam was mij van mening: "Dat moeten de jonge mensen zelf maar bepalen, ik stem niet".
Vond ik een wijs besluit. Maar ik als "iets jonger" zit ook niet te wachten op de vraag of een "Europese grondwet" er moet komen. Ik stem op een partij waar ik vertrouwen in heb, klaar.
Ik ben dan ook geen voorstander van een referendum. Het is net zoiets als dat de brandweer aan komt rijden bij een brand en dan aan de omstanders vraagt hoe de brand geblust moet worden.
Referenda werken prima en zijn van toegevoegde waarde in er Scandinavische landen en in Zwitserland. Zeg maar de landen die altijd boven ons staan in de relevante lijstjes

De recente staatscommissie over het parlementaire stelsel (door wetenschappers) heeft niet voor niets het advies afgegeven om daar wat aan te doen.

Net zoals dat er een wet op partijfinanciering moet komen

Ik weet het, dat vinden de regenten en zelfgenoegzame slaafse volgers niet leuk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195387753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind een referendum meer geschikt voor gemeentepolitiek en dan met name bij "wat moeten we met onze wijk, moet er een speeltuin komen of niet".
Ook dat vind ik niks. In zo'n geval stemmen alleen de gezinnen met jonge kinderen. Die weten alleen dat er zulke verkiezingen komen. Als er wel/niet een hondenuitlaatplaats moet komen stemmen de hondenbezitters. Of een rustig parkje met een bankje voor de ouderen, etc.
Het is altijd een afweging van de belangen van alle bewoners van zo'n wijk. Je kunt natuurlijk wel een forum (net als fok) openen waar iedereen zijn grieven kan uiten. Naast de binnenkomende post (voor de digibeten) etc. Maar geen officieel referendum over dat wijkgeneuzel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:40:49 #157
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195387864
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ook dat vind ik niks. In zo'n geval stemmen alleen de gezinnen met jonge kinderen. Die weten alleen dat er zulke verkiezingen komen.
Dan moet je dus beter voorlichten e.d.

Referenda werken gewoon heel goed in een land als Denemarken
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:44:30 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195387943
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het masker is afgevallen
Zeker een reptilian
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:45:49 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195387970
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan moet je dus beter voorlichten e.d.

Referenda werken gewoon heel goed in een land als Denemarken
Tegen de lawine van simplistische leugens en laster uit de populistische hoek valt niet op te voorlichten
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:53:13 #160
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195388108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tegen de lawine van simplistische leugens en laster uit de populistische hoek valt niet op te voorlichten
Dat is in apenlanden zo. Niet in de landen die ik net genoemd heb.

Op die trein kun je net zo goed de vrije verkiezingen afschaffen, want men liegt zichzelf naar de overwinning.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:58:55 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195388256
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is in apenlanden zo. Niet in de landen die ik net genoemd heb.

Op die trein kun je net zo goed de vrije verkiezingen afschaffen, want men liegt zichzelf naar de overwinning.
Politici die zichzelf naar de overwinning gelogen hebben mogen daarna de confrontatie aan met de werkelijkheid als ze het waar moeten maken. Dus die kunnen dan publiekelijk aangepakt worden voor hun daden. Bij een kiezer kan dat niet. Die staat anoniem in het stemhokje. Die hoeft geen verantwoording af te leggen en daarom moet je die dus ook geen inhoudelijke besluiten voorleggen.

Daarbij kunnen domme besluiten van een politicus gemakkelijker ongedaan worden gemaakt. Bij een referendum gijzelt de uitslag het debat.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:59:43 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195388272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeker een reptilian
Een anti-democratische globalist vanuit een bubbel sowieso.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:01:52 #163
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195388312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Politici die zichzelf naar de overwinning gelogen hebben mogen daarna de confrontatie aan met de werkelijkheid als ze het waar moeten maken. Dus die kunnen dan publiekelijk aangepakt worden voor hun daden. Bij een kiezer kan dat niet. Die staat anoniem in het stemhokje. Die hoeft geen verantwoording af te leggen en daarom moet je die dus ook geen inhoudelijke besluiten voorleggen.

Daarbij kunnen domme besluiten van een politicus gemakkelijker ongedaan worden gemaakt. Bij een referendum gijzelt de uitslag het debat.
Lachwekkend dat een d66er zo tegen referenda is en vóór geheimzinnigheid, het volk continu voorliegen en informatie achterhouden.

Maarja, dat D66 enorm is verrechtst is al langer duidelijk. Lijkt in niets meer op de partij van de jaren 60 en 70.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:05:17 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195388396
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lachwekkend dat een d66er zo tegen referenda is en vóór geheimzinnigheid, het volk continu voorliegen en informatie achterhouden.
Waar zeg ik dat ik informatie achter wil houden?

Ik wil alleen geen inhoudelijke politieke besluiten overlaten aan mensen die daar geen verantwoording over af hoeven te leggen.

quote:
Maarja, dat D66 enorm is verrechtst is al langer duidelijk. Lijkt in niets meer op de partij van de jaren 60 en 70.
Degene die het hardst roepen om referenda zijn rechtspopulisten

En verder zou het wat raar zijn als een partij in 50 jaar niets veranderd zou zijn
pi_195389094
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zeker een reptilian
Vooral een ontzettende elitaire tante die heel erg ver van de realiteit af staat. Ze is een erg goede keuze voor D'66 wat dat betreft.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195389348
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maarja, dat D66 enorm is verrechtst is al langer duidelijk. Lijkt in niets meer op de partij van de jaren 60 en 70.
D66 schuift eerder weer naar links: https://images0.persgroep(...)1cca1279&quality=0.8

Ik denk dat ze de komende verkiezingen links uit komen.


En pro-referenda is eerder een boosrechts standpunt, tegenwoordig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:55:06 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195389513
D66 deint ook gewoon met de tijdsgeest mee. Het is geen gesloten sekte.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:50:53 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195390337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:05 schreef Hexagon het volgende:
En verder zou het wat raar zijn als een partij in 50 jaar niets veranderd zou zijn
Natuurlijk, maar voor D66 geldt dat in extreme mate (kan de bronnen er wel bij pakken). Tot begin jaren 00 stonden zij gewoon nog links van het midden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:55 schreef Hexagon het volgende:
D66 deint ook gewoon met de tijdsgeest mee. Het is geen gesloten sekte.
Je moet tenslotte wat als je opportunistisch wilt baantjes jagen, borrelen met paarse broeken, en ingangetjes maken voor jezelf zonder echt verantwoordelijkheid te dragen. Lekker op de bagagedrager van de VVD, CDA of PvdA. Lekker als bijzettafeltje meedeinen met de golven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:54:15 #169
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195390390
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

D66 schuift eerder weer naar links: https://images0.persgroep(...)1cca1279&quality=0.8

Ik denk dat ze de komende verkiezingen links uit komen.

En pro-referenda is eerder een boosrechts standpunt, tegenwoordig.
Dat zijn standpunten in de stemwijzers. Hebben ze slim gedaan om zo van de PvdA wat af te snoepen, een PvdA die toen uiterst kwetsbaar was.

De experts hebben het een slagje anders neer gezet, maar zou inderdaad kunnen dat ze bij een nieuwe ronde meer naar links komen te staan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:55:38 #170
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195390410
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:35 schreef Harlon het volgende:

[..]

Vooral een ontzettende elitaire tante die heel erg ver van de realiteit af staat. Ze is een erg goede keuze voor D'66 wat dat betreft.
"Komt u weleens in een andere buurt en uit uw bubbel?"

"Jawel, met de SG van de Verenigde Naties!"

De segregatie partij (en nu stop ik er weer even mee, met fulmineren en droogkoken).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:03:49 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195390525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar voor D66 geldt dat in extreme mate (kan de bronnen er wel bij pakken). Tot begin jaren 00 stonden zij gewoon nog links van het midden.
In de jaren 90 zaten ze toch in dat verschrikkelijke neoliberale Paarse kabinet?

Los daarvan had D66 altijd ook rechtsere vertegenwoordigers. Zo rechtsliberaal als bijvoorbeeld LJ Brinkhorst, Bert Bakker of Hans Gruijters worden ze al jaren niet meer gemaakt.

quote:
Je moet tenslotte wat als je opportunistisch wilt baantjes jagen, borrelen met paarse broeken, en ingangetjes maken voor jezelf zonder echt verantwoordelijkheid te dragen. Lekker op de bagagedrager van de VVD, CDA of PvdA. Lekker als bijzettafeltje meedeinen met de golven.
Nou nee, een politieke partij bestaat uit leden die gezamenlijk tot een koers komen. En gelukkig kijken die ook nog wel eens naar wat er buiten een partijvergadering gebeurt. Dus zaken die in andere landen gebeuren, inzichten uit de wetenschap, visies van bepaalde denkers en de zorgen uit de samenleving hebben natuurlijk ook hun invloed op de koers van een partij.

Dat verschilt natuurlijk erg van de NCPN die alleen maar in zijn eigen wereldje zit en al jaren roept dat de revolutie nu toch echt gaat komen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:46:34 #172
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195391244
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In de jaren 90 zaten ze toch in dat verschrikkelijke neoliberale Paarse kabinet?

Los daarvan had D66 altijd ook rechtsere vertegenwoordigers. Zo rechtsliberaal als bijvoorbeeld LJ Brinkhorst, Bert Bakker of Hans Gruijters worden ze al jaren niet meer gemaakt.
Toch zat D66 tijdens Paars toch echt dichterbij de PvdA dan VVD qua standpunten.

De inkomensongelijkheid nam dan ook wel wat af in het eerste paarse kabinet, bekijk de cijfers maar eens en D66 zat gewoon op die lijn. Later, toen d66 was gemarginaliseerd en VVD veel groter - en 'de economie' explodeerde - werden de kloven en de publieke armoede zichtbaar.

Het was toen wachten op een volksmenner die na de koude oorlog een nieuwe vijand zicht...

Inkomensverdeling is natuurlijk totdat 'de islam' op kwam misschien wel het primaire issue geweest.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:46:15 #173
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195533024
https://www.nrc.nl/nieuws(...)anval-kiest-a4015389

Een prachtig staaltje D66 blabla door de denktanktijgers.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')