abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194295398

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194295488
Even crossposten omdat ie zo hilarisch is. Dit was dus de mevrouw die wondermiddel HCQ ophemelde:

quote:
Donald Trump Jr. declared the video of Stella Immanuel a “must watch,” while Donald Trump himself retweeted the video.

Before Trump and his supporters embrace Immanuel’s medical expertise, though, they should consider other medical claims Immanuel has made—including those about alien DNA and the physical effects of having sex with witches and demons in your dreams.

Immanuel, a pediatrician and a religious minister, has a history of making bizarre claims about medical topics and other issues. She has often claimed that gynecological problems like cysts and endometriosis are in fact caused by people having sex in their dreams with demons and witches.

She alleges alien DNA is currently used in medical treatments, and that scientists are cooking up a vaccine to prevent people from being religious. And, despite appearing in Washington, D.C. to lobby Congress on Monday, she has said that the government is run in part not by humans but by “reptilians” and other aliens.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194295509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of de vakantiegangers nou zoveel meer kans lopen in het buitenland, maar de hausse aan vakantiegangers is pas net begonnen. Drie weken geleden begon de zomervakantie pas in de eerste regio en een week geleden pas voor de laatste. En het zijn toch vooral mensen met schoolgaande kinderen die nu op vakantie gaan.
Dat is waar, het percentage moet je afzetten tegen de hoeveelheid Nederlanders die naar het buitenland geweest zijn. Hoewel ik dan 8% nog steeds vrij laag vind.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194295522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

Waar baseer je deze uitspraken op?
Je moet er maar eens over lezen (ik heb een poosje terug me een beetje erin verdiept, even geen links zo snel).
Ze proberen dit gedoe wereldwijd te slijten, en namen bv na de BLM demonstratie Amsterdam een voorschotje met "significante toename besmettingen in Amsterdam te zien in rioolwater!" , wat kul bleek en waarbij ze vreselijk af zijn gegaan, hielden dat op een vergissing cq toeval.
Niet is aangetoond, genomen stalen representeren niets, ook nog volgens hun zelf. Er moeten echt duizenden mensen besmet zijn wil je ook maar iets kunnen zien, en zelfs met nul coronabesmettingen komen deze zgn waarnemingen aan het licht, bv uit rioolwater van anderhalf jaar geleden in Spanje.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 16:00:02 #5
5428 crew  miss_sly
pi_194295526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:57 schreef Monolith het volgende:
Even crossposten omdat ie zo hilarisch is. Dit was dus de mevrouw die wondermiddel HCQ ophemelde:
[..]

bron
Heel betrouwbare doctor wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:02:28 #6
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, we proberen nu te voorkomen dat we in eenzelfde situatie belanden als maart/april. Dat is iets heel anders en niets mis mee.
Die situatie hebben we toch ook bedwongen met de maatregelen die er nu waren (en weer zijn versoepeld)? Ik zie niet echt waarom we dan een maatregel zoals het verplichten van mondkapjes nodig hebben, dan heb je veel meer aan het beperken van de horeca bijvoorbeeld.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:03:09 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194295560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die situatie hebben we toch ook bedwongen met de maatregelen die er nu waren (en weer zijn versoepeld)? Ik zie niet echt waarom we dan een maatregel zoals het verplichten van mondkapjes nodig hebben, dan heb je veel meer aan het beperken van de horeca bijvoorbeeld.
Ik denk dat het idee van de mondkapjes-regel vooral is dat bedrijven dan juist niet dicht hoeven.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:05:35 #8
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295588
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het idee van de mondkapjes-regel vooral is dat bedrijven dan juist niet dicht hoeven.
Dat gaat dus in de bedrijven waar het om gaat (in dit geval dus horeca) niet werken, want een groot deel blijft echt uit het café of restaurant weg als daar een mondkapje verplicht wordt.

Dan is vanuit de veiligheidsregio's sturen op sluitingstijden en eventueel niet schenken van alcohol een veel makkelijker plan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:05:50 #9
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194295590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe die rioolwatermetingen gaan, maar is dat niet gewoon een meetfout? Net zoals je ziet dat halverwege juni er niets gevonden wordt? Als je daar het gemiddelde van neemt kom je aardig in de buurt van de trendlijn over de gehele periode.
Je verwacht een hogere concentratie als er weinig regen valt (omdat het rioolwater dan minder verdund is).
Als je de neerslagkaarten van 12 en 13 juni bekijkt ( https://www.knmi.nl/neder(...)rafische-overzichten ) lijkt er op die twee dagen in totaal evenveel neerslag gevallen te zijn als in april + mei (9.9 +14.1 mm, meetstation Buiksloterbeek) .
Dat zou kunnen verklaren waarom er midden juni niets gemeten werd.
are we infinite or am I alone
pi_194295634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat gaat dus in de bedrijven waar het om gaat (in dit geval dus horeca) niet werken, want een groot deel blijft echt uit het café of restaurant weg als daar een mondkapje verplicht wordt.

Dan is vanuit de veiligheidsregio's sturen op sluitingstijden en eventueel niet schenken van alcohol een veel makkelijker plan.
Punt is juist dat je - als je eenmaal zit - geen mondkapje op hoeft in de horeca dus dat is geen reden om niet te gaan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:10:40 #11
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194295656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:57 schreef Monolith het volgende:
[..]

bron
Als facebook haar pagina niet terugzet zal god de servers doen crashen...
twitter
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:11:16 #12
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Punt is juist dat je - als je eenmaal zit - geen mondkapje op hoeft in de horeca dus dat is geen reden om niet te gaan.
Voor een restaurant kun je daar nog wat van zeggen, van een café een heel stuk minder.

Bovendien is het niet zo dat je mensen niet kan besmetten als je aan een tafeltje zit natuurlijk.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:12:46 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194295689
quote:
Relaxte vakantie heeft Hugo zo
pi_194295763
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Voor een restaurant kun je daar nog wat van zeggen, van een café een heel stuk minder.

Bovendien is het niet zo dat je mensen niet kan besmetten als je aan een tafeltje zit natuurlijk.
Dat klopt - maar het argument van mensen die wegblijven valt in de praktijk denk ik zeker mee.
pi_194295779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ik ben benieuwd...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:21:24 #17
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295799
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat klopt - maar het argument van mensen die wegblijven valt in de praktijk denk ik zeker mee.
Maar leg mij eens uit wat de toegevoegde waarde is van mondkapjes als iedereen ze toch niet op heeft in het restaurant als ze zitten te eten? En wanneer ze verkeerd gebruikt worden, of niet vervangen wroden, en mensen geen afstand meer houden want ze hebben een mondkapje op?

Daarom ben ik er tegen, want we raken dan van de regen in de drup. Niet eens zo zeer omdat je ermee voor aap loopt.
pi_194295941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar leg mij eens uit wat de toegevoegde waarde is van mondkapjes als iedereen ze toch niet op heeft in het restaurant als ze zitten te eten? En wanneer ze verkeerd gebruikt worden, of niet vervangen wroden, en mensen geen afstand meer houden want ze hebben een mondkapje op?

Daarom ben ik er tegen, want we raken dan van de regen in de drup. Niet eens zo zeer omdat je ermee voor aap loopt.
Als de tafels ver genoeg uit elkaar staan word het vrij lastig om andere tafels te besmetten, toch? Wellicht via een menu kaart, of serveerders als die zelf geen mondkapje dragen als ze de bestelling opnemen, maar dat is het dan ook.

Sowieso valt het aantal besmettingen binnen de horeca dus enorm mee.
pi_194295954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194295965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je verwacht een hogere concentratie als er weinig regen valt (omdat het rioolwater dan minder verdund is).
Als je de neerslagkaarten van 12 en 13 juni bekijkt ( https://www.knmi.nl/neder(...)rafische-overzichten ) lijkt er op die twee dagen in totaal evenveel neerslag gevallen te zijn als in april + mei (9.9 +14.1 mm, meetstation Buiksloterbeek) .
Dat zou kunnen verklaren waarom er midden juni niets gemeten werd.
Plausibel. ^O^
pi_194295969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hmm ik had een hele reactie gepost maar die is plots verdwenen :{

Kort verhaal: een mondkapje kan bijdragen BOVENOP de bestaande maatregelen binnen en buiten de horeca.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:33:46 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194296010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

en dan weer opdoen als je naar de wc moet, is dan ook ook echt van geen idee of het werkt maar het schaadt niet
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:35:33 #23
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194296042
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kort verhaal: een mondkapje kan bijdragen BOVENOP de bestaande maatregelen binnen en buiten de horeca.
Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
pi_194296051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
Dat is niet bewezen.
pi_194296062
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je ziet sowieso dat het fluctueert. De piek van juni daalde weer. Hoe het zich nu gaat ontwikkelen weet natuurlijk niet. Maar desalniettemin zijn dit soort dingen wel goede indicatoren van hoe het ervoor staat.
Fijne bijdragen van je in deze reeks, Tijn. Ik was zelf benieuwd naar de cijfers t.a.v. het rioolwater. We lijken hier wel eens te vergeten dat er niet naar één set cijfers wordt gekeken maar naar een reeks tezamen en dat bovendien context wordt meegewogen. Zo is het reproductiegetal hoger dan in juni en neemt het aantal besmettingen nu toe in de ons omringende landen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:37:18 #26
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194296071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen.
Daarvoor hoef je alleen maar naar de situaties in het buitenland (België, Frankrijk) te kijken.

Bovendien is een mondkapjesverplichting niet met de huidige noodverordening uit te voeren.
pi_194296075
quote:

[..]

Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194296082
quote:

[..]

Idd merkte ik net al op boot naar uk. Tot paar weken Zonder mondkapjes hield iedereen 1.5 meter afstand of meer en in lift max 4. Nu heeft iedereen mondkapjes en was het dringen rond elkaar en hele lift propvol op elkaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194296209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Plausibel. ^O^
Ligt er aan... waar er wordt gemeten...

In de nieuwe delen van Amsterdam ligt een gescheiden rioolstelsel. Dit betekent dat het regenwater los van het afvalwater opgevangen wordt. Het regenwater gaat direct naar een rivier, kanaal of vijver (oppervlaktewater). Afvalwater is vuil water uit bijvoorbeeld toilet en douche. Dit afvalwater maken we eerst schoon. Pas daarna gaat het naar het oppervlaktewater.
pi_194296362
quote:
Slecht geschreven brief. :o (Dieptepunt: 'burgermeester'.) Wel interessante passages:

Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.

Opvallend is dat er veel positief geteste mensen zijn in de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Deze groep heeft doorgaans milde klachten. Het gaat om een leeftijdscategorie die mogelijk zelf niet snel in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Het risico is echter wel dat wanneer zij zich niet laten testen en/of zich niet houden aan de gedragsregels, zij andere en meer kwetsbare mensen zullen besmetten.

In Rotterdam zien we een stijging van clusters in Marokkaans-Rotterdamse gezinnen.

Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt. NB. BCO betekent bron- en contactonderzoek.
pi_194296402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt.
Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_194296428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.
Ze zijn ook bezig werven van meer personeel die die talen machtig is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:57:41 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194296463
Is er een persco vanavond?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:58:21 #34
3542 Gia
User under construction
pi_194296474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

En dan zijn er mensen die zeggen een mondkapje te dragen in de winkel om zichzelf te beschermen, maar daarmee beschermen ze vooral de andere klanten.
pi_194296486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)
Ik weet niet of dat per se waar is dat men zich veilig(er) waant, hoewel ik me er iets bij kan voorstellen.
Maar inderdaad het versmalt enorm de discussie. Van het vrij brede scala aan maatregelen die je kan treffen, is het nu juist deze die aan het hypen is. Als Aboutaleb, Halsema en dat soort lui het aan de experts hadden overgelaten en geen olie op het vuur hadden gegooid dan was vooral de media er ook niet zo bovenop gedoken.
I'll give you something to do
pi_194296504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:55 schreef _serial_ het volgende:
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.
Ze zijn ook bezig werven van meer personeel die die talen machtig is.
Niet echt vooruit gedacht dan, deze problematiek komt in bijna alle communicatie van overheden met burgers terug. En het is ook weer niet alsof je hier beëdigd vertalers voor nodig hebt natuurlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_194296513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Slecht geschreven brief. :o (Dieptepunt: 'burgermeester'.) Wel interessante passages:

Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.

Opvallend is dat er veel positief geteste mensen zijn in de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Deze groep heeft doorgaans milde klachten. Het gaat om een leeftijdscategorie die mogelijk zelf niet snel in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Het risico is echter wel dat wanneer zij zich niet laten testen en/of zich niet houden aan de gedragsregels, zij andere en meer kwetsbare mensen zullen besmetten.

In Rotterdam zien we een stijging van clusters in Marokkaans-Rotterdamse gezinnen.

Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt. NB. BCO betekent bron- en contactonderzoek.
Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.
I'll give you something to do
pi_194296582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.
ja tis gewoon hoe het is.
Toen het met carnaval was, zijden ze ook "door carnaval".
En als er straks een uitbraak is onder "religieuze Urkers" zal dat vast zo gecommuniceerd worden.
pi_194296585
Ik maak mij soms meer zorgen om de mensheid dan om corona.

Vroeger gingen mensen dood al tal van ziektes en aandoeningen vanwege gebrek aan medische kennis, terwijl maatschappelijk nooit vrijheidsbeperkende maatregelen getroffen werden.
Echter zijn we qua kennis veel verder, hebben vele ziektes overwonnen, maar lijken we ons hele wezen te moeten aanpassen om het virus te verslaan.
Er worden allerlei theorieën verkondigd, aangevuld met psychologische indoctrinaties.
Er wordt volledig ingezet op negatieve berichtgeving. En het enige waar we hoop uit lijken te putten is een vaccin van Bill Gates.
De mens blijft soms een gemakkelijk manipulatief projectiel.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_194296624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen.
Integendeel, door mondkapjes zijn mensen zich beter bewust van de situatie waarin we verkeren, en houden ze zich juist beter aan de maatregelen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:07:03 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194296628
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
Nee
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:08:15 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194296641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:04 schreef Viesdik het volgende:

Vroeger gingen mensen dood al tal van ziektes en aandoeningen vanwege gebrek aan medische kennis, terwijl maatschappelijk nooit vrijheidsbeperkende maatregelen getroffen werden.
Jij denkt serieus dat in de tijden van de zwarte dood je gewoon kon doen en laten wat je wil? Haha ok dan 8)7
pi_194296658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:04 schreef Viesdik het volgende:
Ik maak mij soms meer zorgen om de mensheid dan om corona.

Echter zijn we qua kennis veel verder, hebben vele ziektes overwonnen, maar lijken we ons hele wezen te moeten aanpassen om het virus te verslaan.
Er worden allerlei theorieën verkondigd, aangevuld met psychologische indoctrinaties.
Er wordt volledig ingezet op negatieve berichtgeving. En het enige waar we hoop uit lijken te putten is een vaccin van Bill Gates.
De mens blijft soms een gemakkelijk manipulatief projectiel.
Ik maak me zorgen om jou.
Met het gros van de mensheid is namelijk niks mis, die letten nu op dat ze niet ziek worden, thats all.
Er wordt zeker niet volop ingezet op negatieve berichtgeving ook. Ik heb maandenlang elke dag een pushbericht gehad over de afname van het aantal covid patiënten op de IC bv.
pi_194296670
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:09 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik maak me zorgen om jou.
Met het gros van de mensheid is namelijk niks mis, die letten nu op dat ze niet ziek worden, thats all.
Er wordt zeker niet volop ingezet op negatieve berichtgeving ook. Ik heb maandenlang elke dag een pushbericht gehad over de afname van het aantal covid patiënten op de IC bv.
Waarom maak je over mij zorgen dan?
pi_194296673
quote:
Momenteel worden 19 coronapatiënten op een ic behandeld . Dat zijn er twee minder dan gisteren. Op andere ziekenhuisafdelingen worden 77 coronapatiënten verzorgd: 7 minder dan een dag eerder
^O^
Zonder wrijving geen glans
pi_194296680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Waarom maak je over mij zorgen dan?
Omdat je blijkbaar denkt dat het een complot is waar Bill gates achter zit.
En omdat je denkt dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal.
pi_194296682
Uit de brief van De Jonge wordt mij wel duidelijk dat de houding van het kabinet is: geen reden voor paniek, wel voor alertheid.

Overigens zijn we bij mij op het werk van plan om vanaf september vaker op locatie te werken. Ik ben benieuwd of die plannen de komende tijd gaan wijzigen. De colleges starten dan bovendien ook weer, waardoor het veel drukker zal worden in o.a. het openbaar vervoer. Ik vraag me af of universiteiten en hogescholen nog iets aan het beleid gaan veranderen in augustus.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:12:58 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194296727
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

^O^
De belangrijke statistieken :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194296747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De belangrijke statistieken :)
Komende 2 weken worden volgens mij wel cruciaal daarin. We gaan het meemaken. Hopelijk blijft het zo laag.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:16:26 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194296783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Komende 2 weken worden volgens mij wel cruciaal daarin. We gaan het meemaken. Hopelijk blijft het zo laag.
Jep. Handen aan de knoppen iig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194296810
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

^O^
^O^

Een/twee weken geleden waren de stijgingen er ook al, dus als het echt effecten zou hebben op de opnames dan hadden we dat deze week al wel moeten merken. Mensen blijven het twee weken opschuiven :P
pi_194296831
Is dit ’m dan: de gevreesde tweede golf?

Een paar passages:

(...) een formele definitie van een 'tweede golf' bestaat niet. In ons land vormen de wijzertjes van het ‘coronadashboard’ een indicatie: bij dagelijks 10 ic-opnames of 40 ziekenhuisopnames gaan die in het rood, als waarschuwing dat het de verkeerde kant op gaat.

Bij onder meer de Spaanse Griep van 1918 was de tweede golf veel dodelijker dan de eerste. En dat is een patroon bij meer epidemieën: een tweede golf treft dan meer mensen, omdat men de maatregelen niet meer volhoudt, waarna er ook meer leed en sterfte is.

Volgens een modelstudie die Harvard-onderzoeker Marc Lipsitch in het begin van de uitbraak uitvoerde, kan de uitbraak na een golf of vijf uitdoven, als meer mensen weerstand tegen het virus krijgen. Maar als de immuniteit tegen het virus van voorbijgaande aard is, is het ook denkbaar dat het virus tot in lengte der dagen over ons heen blijft golven – of in elk geval tot er een vaccin is.
pi_194296883
quote:
Volgens een modelstudie die Harvard-onderzoeker Marc Lipsitch in het begin van de uitbraak uitvoerde, kan de uitbraak na een golf of vijf uitdoven, als meer mensen weerstand tegen het virus krijgen. Maar als de immuniteit tegen het virus van voorbijgaande aard is, is het ook denkbaar dat het virus tot in lengte der dagen over ons heen blijft golven – of in elk geval tot er een vaccin is.
Een werkend vaccin is sowieso nog maar afwachten of dat er ooit komt. De kans is dat we dit virus niet met een vaccin kunnen verslaan acht ik best aannemelijk.
We zullen moeten accepteren dat we dood kunnen gaan aan een virus.
pi_194296893
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:10 schreef koemleit het volgende:

[..]

Omdat je blijkbaar denkt dat het een complot is waar Bill gates achter zit.
En omdat je denkt dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal.
Wat een aannames allemaal :')
pi_194296905
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Een werkend vaccin is sowieso nog maar afwachten of dat er ooit komt. De kans is dat we dit virus niet met een vaccin kunnen verslaan acht ik best aannemelijk.
We zullen moeten accepteren dat we dood kunnen gaan aan een virus.
Het stuk zelf is niet zo alarmistisch. Zie bijv. deze passage:

Wel is de verwachting dat de ziektelast gaandeweg minder wordt. Omdat medici meer ervaring krijgen met de behandeling van covid-19 en ontdekken welke medicijnen werken en welke niet, maar ook omdat het virus zelf doorgaans minder dodelijk wordt.
pi_194296985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het stuk zelf is niet zo alarmistisch. Zie bijv. deze passage:

Wel is de verwachting dat de ziektelast gaandeweg minder wordt. Omdat medici meer ervaring krijgen met de behandeling van covid-19 en ontdekken welke medicijnen werken en welke niet, maar ook omdat het virus zelf doorgaans minder dodelijk wordt.
Het was ook niet alarmistisch bedoeld.
Ik denk dat de eerste golf ervoor zorgt dat de “zwakkeren en minder-resistenten” als eerst zijn getroffen. Uiteindelijk zullen de “sterksten” over blijven en zal het virus in kracht afnemen.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 17:34:43 #57
446930 crew  ESF1Gamer
pi_194297038
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik denk dat de eerste golf ervoor zorgt dat de “zwakkeren en minder-resistenten” als eerst zijn getroffen. Uiteindelijk zullen de “sterksten” over blijven en zal het virus in kracht afnemen.
Dus de Darwin theorie wordt toegepast.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_194297045
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kan er in ieder geval niks over vinden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194297088
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

^O^

Een/twee weken geleden waren de stijgingen er ook al, dus als het echt effecten zou hebben op de opnames dan hadden we dat deze week al wel moeten merken. Mensen blijven het twee weken opschuiven :P
Het zijn ook toch meer jongeren die nu besmet raken?
pi_194297091
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zoiets staat in het stuk zelf ook.

In dit licht vond ik het bericht verontrustend dat ook relatief jonge mensen die niet heel ziek waren vaak littekens op het hart hadden. Ik ben benieuwd wat uit het vervolgonderzoek hiernaar gaat komen. Je bent toch geneigd om te denken dat een mild ziekteverloop niet zo erg is.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:42:15 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194297119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is ook niet echt nieuws te melden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194297146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is ook niet echt nieuws te melden.
Ja dat de besmettingen weer zijn gestegen, denk ik.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wekelijks-gevallen

Reproductie getal van 1,29 naar 1,4
pi_194297153
quote:
Rotterdamse moskee negeert oproep Aboutaleb om thuis te blijven tijdens Offerfeest
De Kocatepe Moskee in de Afrikaanderwijk legt de oproep van burgemeester Aboutaleb om thuis te bidden tijdens het Offerfeest naast zich neer en roept de achterban om op tijd te komen voor het gebed, willen ze een gebedsplek bemachtigen. ,,We hebben plek voor iedereen, indien nodig maken we ook gebruik van de binnenplaats’’, zo staat er in de oproep. De moskee verwacht rond de 500 bezoekers.
https://www.ad.nl/rotterd(...)offerfeest~a9a355dd/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194297158
Op basis van de brief verwacht in eigenlijk geen verdere maatregelen hoewel ik dit eigenlijk niet kan rijmen.
"
Positieve uitslagen
Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve
uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus
nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen
omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.
Het aandeel van positieve uitslagen per 100.000 inwoners in Nederland is dus wél
gestegen en deze stijging concentreert zich op het moment in de Randstad met
een uitschieter in Rotterdam-Rijnmond. Kortom: het aantal besmettingen neemt
toe."

Verder zijn het voornamelijk privé feestjes/thuissituatie die hogere besmettingen opleveren.
pi_194297168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Daar hebben we toch geen persco voor nodig?

Rutte: “de besmettingen lopen op, ik laat het woord aan dhr de Jonge”
De Jonge: “geen reden voor paniek. We houden een vinger aan de pols en grijpen in als het echt nodig is. Fijne avond.”
pi_194297181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Op basis van de brief verwacht in eigenlijk geen verdere maatregelen hoewel ik dit eigenlijk niet kan rijmen.
"
Positieve uitslagen
Het aandeel van positieve uitslagen per 100.000 inwoners in Nederland is dus wél
toe."
Wat kun je niet met wat rijmen?

Ik vond de brief heel genuanceerd: het aantal besmettingen neemt weliswaar toe maar het aantal ziekenhuisopnames nauwelijks. Geen reden voor alarm. Wel is een aantal patronen zichtbaar en daar worden maatregelen voor getroffen. Verder blijven we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden.
pi_194297187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, dat helpt niks in een moskee die 1,5 meter afstand.
pi_194297197
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
"
Positieve uitslagen
toe."

Verder zijn het voornamelijk privé feestjes/thuissituatie die hogere besmettingen opleveren.
Het aandeel besmetten per 100.000 inwoners stijgt mee als het aantal besmettingen stijgt in absolute aantallen. Die stijging komt dus omdat er meer getest wordt. In relatieve aantallen is geen stijging te zien.
pi_194297210
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het aandeel besmetten per 100.000 inwoners stijgt mee als het aantal besmettingen stijgt in absolute aantallen. Die stijging komt dus omdat er meer getest wordt. In relatieve aantallen is geen stijging te zien.
Heb je de brief gelezen?

pi_194297226
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar hebben we toch geen persco voor nodig?

Rutte: “de besmettingen lopen op, ik laat het woord aan dhr de Jonge”
De Jonge: “geen reden voor paniek. We houden een vinger aan de pols en grijpen in als het echt nodig is. Fijne avond.”
Ja, dat zien we wel aan Antwerpen.

Van mij hoeft die persconferentie ook niet. Iemand vroeg of er eentje zou komen. :)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:53:49 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194297246
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Stijgen van de geconstateerde besmettingen en daarmee de R is voor een deel te verklaren door meer testen.

Zolang we de statistieken terug gaan zien in de ziekenhuisopnames en er maatregelen nodig zijn komt er heus wel een persco.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194297272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Stijgen van de geconstateerde besmettingen en daarmee de R is voor een deel te verklaren door meer testen.

Zolang we de statistieken terug gaan zien in de ziekenhuisopnames en er maatregelen nodig zijn komt er heus wel een persco.
Die ziekenhuis-opnames gaan pas omhoog, als dat virus in plaats van nu de jonge, mensen straks ook de mensen in de risico-groepen weer besmet.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:56:14 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194297283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee
tnx.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:57:10 #74
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194297299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die ziekenhuis-opnames gaan pas omhoog, als dat virus in plaats van nu de jonge, mensen straks ook de mensen in de risico-groepen weer besmet.
En dat is ook pas het moment dat je in hoeft te grijpen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:58:11 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194297314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ok, omdat het vandaag weer all over the news was... er zal vast weer wat leuks aan komen binnenkort.
pi_194297322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat is ook pas het moment dat je in hoeft te grijpen.
Nou ja, daar zullen de meningen over verdeeld zijn ;)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:59:18 #77
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194297336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou ja, daar zullen de meningen over verdeeld zijn ;)
Het beleid was er toch op gericht om de zorg te ontlasten? Niet om hoe dan ook het aantal besmettingen te minimaliseren?
pi_194297349
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, omdat het vandaag weer all over the news was... er zal vast weer wat leuks aan komen binnenkort.
Ik probeer het positief te bekijken, maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat als er in Antwerpen een avond-klok is ingesteld (o.a) en ontelbare andere maatregelen zijn genomen, dat wij er hier mee wegkomen.
pi_194297364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je de brief gelezen?

Mijn conclusie zou dus zijn dat het aantal personen die besmet zijn niet zozeer stijgt (het % is immers gelijk), maar dat we er hoogstens meer vinden door meer testen.
pi_194297391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het beleid was er toch op gericht om de zorg te ontlasten? Niet om hoe dan ook het aantal besmettingen te minimaliseren?
ja, maar sommige mensen zouden dan de instelling hebben "neem maatregelen voordat die mensen uit die risico-groepen weer op de IC terecht konen."

Ondanks inderdaad beleid.

Maar goed.
pi_194297595
Toch is De Jonge positief. Hij wijst erop dat er de laatste weken meer besmettingen zijn, maar dat er ook meer testen zijn afgenomen.

Precies het probleem: pure angst en sensatie de afgelopen weken. Er is gewoon veel meer getest, omdat dat toegankelijker is geworden. Logisch dat het aantal dan oploopt.

Echt kansloos dat mensen nu al spreken van een 2e golf. Ook in de supermarkt merk je meer angst. Totaal onnodig. Het meest absurde vind ik nog jonge mensen met een mondkapje over straat. Komop man :')
Love is in the air!
pi_194297615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mijn conclusie zou dus zijn dat het aantal personen die besmet zijn niet zozeer stijgt (het % is immers gelijk), maar dat we er hoogstens meer vinden door meer testen.
Klopt exact. We zijn gewoon op de goede weg. Ondanks de versoepelingen.
Love is in the air!
pi_194297625
“Nederland komt ook nog aan de beurt!”
( die Belg op Nu.nl)
pi_194297630
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:22 schreef quirina het volgende:
( die Belg op Nu.nl)
Gert Verhulst?
pi_194297642
quote:
( die Belg op Nu.nl)
Pure sensatie - onzin dus!
Love is in the air!
pi_194297644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gert Verhulst?
https://www.nu.nl/coronav(...)en-en-vakanties.html

Hier zo
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:25:21 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194297667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gert Verhulst?
Mwoah Gertjuh, waarom moet gij de hele tijd zo hoesten he, ja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194297693
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

“Joah zotteke heb net een Nederlandse Corona gedronken eh”
pi_194297755
Antwerpen code oranje
zie email 27 oktober
pi_194297761
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bij Gert kun je een geslachtsziekte ook niet uitsluiten als oorzaak natuurlijk.
pi_194297801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij Gert kun je een geslachtsziekte ook niet uitsluiten als oorzaak natuurlijk.
Wie oh wie van K3?
pi_194297856
quote:

[..]

Daar valt verder niet zoveel zinnigs over te zeggen. Als je meer test is de kans groter dat je meer besmette personen vind. Het aandeel positieven blijft gelijk dus laten meer mensen zich testen dan omdat er meer mensen een vermoeden hebben of omdat mensen meer aangespoord worden?
pi_194297859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
Ook in de supermarkt merk je meer angst.
Ik heb daar helemaal niets van gemerkt.
pi_194297867
quote:

[..]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Worden meer positieve gevallen gevonden omdat er meer getest wordt, óf wordt er meer getest omdat er meer positieve gevallen zijn?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:37:49 #95
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194297872
quote:
( die Belg op Nu.nl)
Dat noemen ze wishful thinking.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:38:31 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194297880
quote:
Toch is De Jonge positief. Hij wijst erop dat er de laatste weken meer besmettingen zijn, maar dat er ook meer testen zijn afgenomen.

Precies het probleem: pure angst en sensatie de afgelopen weken. Er is gewoon veel meer getest, omdat dat toegankelijker is geworden. Logisch dat het aantal dan oploopt.

Echt kansloos dat mensen nu al spreken van een 2e golf. Ook in de supermarkt merk je meer angst. Totaal onnodig. Het meest absurde vind ik nog jonge mensen met een mondkapje over straat. Komop man :')
Als je uit de tram oid komt is het beter om hem op te houden dan in je zak te frommelen natuurlijk.
pi_194297944
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:23 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Pure sensatie - onzin dus!
Dus jij denkt dat Antwerpen en Barcelona en alle verrhogingen in de rest van Europa gewoon toeval zijn?

Dat is natuurlijk ook een optie.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:59:25 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_194298151
quote:
Toch is De Jonge positief.
Dan moet ie in quarantaine :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194298190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Onverstandig!
pi_194298268
Hmm weer tijd om wc-papier te hamsteren _O-
pi_194298284
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194298444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Worden meer positieve gevallen gevonden omdat er meer getest wordt, óf wordt er meer getest omdat er meer positieve gevallen zijn?
Er worden meer positieve gevallen in absoluut aantal gevonden omdat er meer getest wordt. Wat waarschijnlijk ook inderdaad meer personen weer aanzet tot een test.
Hoewel het absolute aantal wel stijgt(en dat zijn natuurlijk mooie headliners) is het percentage gelijk en is er eigenlijk niet zoveel aan de hand.

Nu de besmettingen ook voornamelijk bij besloten feestjes/thuissituaties en Marokkaanse gezinnen zitten ga ik er ook wel vanuit dat de roep om mondkapjes wel gaat afnemen.

Eigenlijk is in die zin de avondklok in bijvoorbeeld Antwerpen (even aangenomen dat daar hetzelfde optreed) waarschijnlijk alleen maar een fout besluit, immers zal het aantal privé feesten toenemen.
pi_194298619
Als het aantal tests evenredig oploopt met het aantal besmettingen blijft het percentage gelijk. In absolute zin stijgt het aantal besmettingen per hoofd van de bevolking dus wel degelijk.
pi_194298641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Er worden meer positieve gevallen in absoluut aantal gevonden omdat er meer getest wordt. Wat waarschijnlijk ook inderdaad meer personen weer aanzet tot een test.
Hoewel het absolute aantal wel stijgt(en dat zijn natuurlijk mooie headliners) is het percentage gelijk en is er eigenlijk niet zoveel aan de hand.

Nu de besmettingen ook voornamelijk bij besloten feestjes/thuissituaties en Marokkaanse gezinnen zitten ga ik er ook wel vanuit dat de roep om mondkapjes wel gaat afnemen.

Eigenlijk is in die zin de avondklok in bijvoorbeeld Antwerpen (even aangenomen dat daar hetzelfde optreed) waarschijnlijk alleen maar een fout besluit, immers zal het aantal privé feesten toenemen.
Wie roept er eigenlijk om mondkapjes? Ik zie eigenlijk niemand zo'n ding dragen, dus de burgers zelf vinden het niet nodig? En de experts ook niet? De media dan ofzo?
pi_194298661
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:37 schreef wpor het volgende:

[..]

Wie roept er eigenlijk om mondkapjes? Ik zie eigenlijk niemand zo'n ding dragen, dus de burgers zelf vinden het niet nodig? En de experts ook niet? De media dan ofzo?
Druk vanuit de buurlanden en 55% van de Nederlanders wil ook een mondkapje in de openbare ruimte volgens peilingen.
blablablabla
pi_194298683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Druk vanuit de buurlanden en 55% van de Nederlanders wil ook een mondkapje in de openbare ruimte volgens peilingen.
Ja, wat een onzin. Waarom draagt die 55% nu dan geen mondkapje als ze die willen :') Niveautje wel.

Buurlanden hadden al hun winkels ook dicht, ook toen is Nederland gelukkig niet blindelings gevolgd.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:40:35 #107
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194298688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is het dus een beetje, er is geen wetenschappelijke basis voor, maar we gaan er over nadenken omdat genoeg mensen lopen te schreeuwen.
pi_194298714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:40 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is het dus een beetje, er is geen wetenschappelijke basis voor, maar we gaan er over nadenken omdat genoeg mensen lopen te schreeuwen.
er is zeker wel een wetenschappelijke basis voor ....binnen dan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194298746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:34 schreef Jazeg het volgende:
Als het aantal tests evenredig oploopt met het aantal besmettingen blijft het percentage gelijk. In absolute zin stijgt het aantal besmettingen per hoofd van de bevolking dus wel degelijk.
Nee, het aantal positieve test stijgt in absolute zin. Voorheen werden al die mensen met het virus gewoon nooit getest. Maar het zegt weinig over het percentage Nederlanders met corona. Als je voorheen alleen mensen test van wie je al bijna zeker weet dat ze corona hebben en nu test je iedereen die daar zelf om vraagt dan ga je uiteraard een lager percentage positieve testen krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:44:30 #110
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194298754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

En zelfs dan niet... mits mensen zich wel aan de al bestaande maatregelen houden.
pi_194298757
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:40 schreef wpor het volgende:

[..]

Ja, wat een onzin. Waarom draagt die 55% nu dan geen mondkapje als ze die willen :') Niveautje wel.

Buurlanden hadden al hun winkels ook dicht, ook toen is Nederland gelukkig niet blindelings gevolgd.
Omdat het niet verplicht is en het dus een beetje in de taboesfeer ligt om er een te dragen. Als het voor iedereen verplicht is heb je dat niet meer.
blablablabla
pi_194298765
quote:

[..]

Er zijn zeker 300 studies die aantonen dat het wel degelijk zinvol kan zijn in de binnenruimte.
blablablabla
pi_194298782
Na een stijging van de R is op het dashboard te zien dat deze zeer waarschijnlijk weer gaat dalen (wat ook de terughoudendheid van het kabinet verklaart voor strengere maatregelen). Voor 17 juli is de bandbreedte bijvoorbeeld 0,8 en 1,14. De roep om mondkapjes is echt paniekvoetbal.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
pi_194298794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En zelfs dan niet... mits mensen zich wel aan de al bestaande maatregelen houden.
het is gewoon onderzocht dat mondkapjes effectief zijn, dus graag een bron dat ze niet effectief zouden zijn ( het RIVM is geen bron ivm andere belangen )

en waar is de wetenschappelijke basis voor 1.5m ?
pi_194298818
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:46 schreef Rlz12 het volgende:
Na een stijging van de R is op het dashboard te zien dat deze zeer waarschijnlijk weer gaat dalen (wat ook de terughoudendheid van het kabinet verklaart voor strengere maatregelen). Voor 17 juli is de bandbreedte bijvoorbeeld 0,8 en 1,14. De roep om mondkapjes is echt paniekvoetbal.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Media heeft het tegenwoordig ook al over het aantal besmettingen per week :')

Besmettingen per dag levert blijkbaar niet meer genoeg sensatie op
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194298854
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is gewoon onderzocht dat mondkapjes effectief zijn, dus graag een bron dat ze niet effectief zouden zijn ( het RIVM is geen bron ivm andere belangen )

en waar is de wetenschappelijke basis voor 1.5m ?
Volgens mij is op zijn minst controversieel, maar op basis van de plekken waar de besmettingen plaatsvinden heeft het dragen van een mondkapje dus maar effect op het totale aantal.
pi_194298888
Waar is dat “zeer waarschijnlijke dalen” op gebaseerd? Als je naar de grafiek van de concentratie virusdeeltjes in het rioolwater kijkt gaat dat parabolisch omhoog.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_194298933
Antwerpen nu dus code oranje.

Heeft dat nog gevolgen voor grensbelgen die naar Brabant komen? Nee, zeker?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:55:56 #119
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194298945
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat virus kan zich binnen 8 meter verplaatsen. Kan. Dus is niet altijd zo.

https://pbs.twimg.com/med(...)mat=png&name=900x900
pi_194298979
quote:

[..]

Was toch ook met het onderwijs. Moest gesloten worden. Kabinet is overstag gegaan zonder dat er echt medische noodzaak toe was.

Zelfde gaat vrees ik weer gebeuren maar dan met mondkapjes.
pi_194298985
Geen mondkapjesplicht voor de gehele openbare ruimte, mogelijk wel lokaal zo meldt de NOS.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:59:10 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194298999
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:58 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Was toch ook met het onderwijs. Moest gesloten worden. Kabinet is overstag gegaan zonder dat er echt medische noodzaak toe was.

Zelfde gaat vrees ik weer gebeuren maar dan met mondkapjes.
Dat was imo een goede beslissing.

De scholen zijn dicht gegooid maar er is toen ook meteen een groot onderzoek gestart.

Dat lijkt me wenselijker dan openhouden en dan erachter komen dat het niet zo'n goed idee was.
pi_194299003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:55 schreef Hamzoef het volgende:
Antwerpen nu dus code oranje.

Heeft dat nog gevolgen voor grensbelgen die naar Brabant komen? Nee, zeker?
Er is geen grenscontrole hoor.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:00:23 #124
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194299019
pi_194299022
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:59 schreef RipCity het volgende:

[..]

Er is geen grenscontrole hoor.
Belgen deden dat maanden geleden wel om Nederlanders te weren.
Wij waren geen code oranje toen toch?

Waarom wordt er omgekeerd nu niet opgetreden dan?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:02:12 #126
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik dus met " ik denk niet dat wij ermee wegkomen."
pi_194299056
quote:

[..]

Grapperhaus en z’n Belgische collega hebben afgesproken dat de grenzen onder geen beding meer
worden gesloten ook als het virus weer oplaait.
pi_194299063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:51 schreef Ener-G het volgende:
Waar is dat “zeer waarschijnlijke dalen” op gebaseerd? Als je naar de grafiek van de concentratie virusdeeltjes in het rioolwater kijkt gaat dat parabolisch omhoog.
Gewoon gebaseerd op de R-waarde uit het dashboard.
pi_194299072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:51 schreef Ener-G het volgende:
tja....er zijn er een aantal hier die alles tegenspreken hoe hard de feiten ook zijn, en noemen het dan paniekzaaien
pi_194299085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Grapperhaus en z’n Belgische collega hebben afgesproken dat de grenzen onder geen beding meer
worden gesloten ook als het virus weer oplaait.
Met welke motivatie? Economisch zeker weer?
pi_194299090
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat virus kan zich binnen 8 meter verplaatsen. Kan. Dus is niet altijd zo.

https://pbs.twimg.com/med(...)mat=png&name=900x900
juist.....dus die 1.5m is ook maar uit de duim gezogen.
pi_194299099
quote:

[..]

Omdat het voor belgen niet verboden is om naar Nederland te reizen.
zie email 27 oktober
pi_194299107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, het aantal positieve test stijgt in absolute zin. Voorheen werden al die mensen met het virus gewoon nooit getest. Maar het zegt weinig over het percentage Nederlanders met corona. Als je voorheen alleen mensen test van wie je al bijna zeker weet dat ze corona hebben en nu test je iedereen die daar zelf om vraagt dan ga je uiteraard een lager percentage positieve testen krijgen.
Ten opzichte van maart wel inderdaad maar het gaat hier om de periode van de afgelopen weken. Als het percentage gelijk blijft en het aantal afgenomen tests is hoger, dan is het aantal positieve tests dus ook gestegen. Dit kan komen doordat er minder mensen met andere verkoudheidsklachten zich laten testen waardoor het aandeel corona dus hoger is, maar aannemelijker is dat het aantal besmettingen is gestegen.
pi_194299111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nee simpele. 1,5 meter kan het risico enorm verkleinen, maar besmetting niet uitsluiten. 8 meter is geen haalbare kaart. Dus kies je voor een werkbare variant die het risico enorm verkleint.
pi_194299121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik graag anders zien. Waarom staan we toe dat er hordes uit een oranje gebied hier de boel komen besmetten? Zeker nu met het instellen van die avondklok, zullen er wel veel de weg naar Breda weten te vinden op zoek naar vertier. :{
pi_194299128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:58 schreef trein2000 het volgende:
Geen mondkapjesplicht voor de gehele openbare ruimte, mogelijk wel lokaal zo meldt de NOS.
Goed besluit om het landelijk niet te verplichten.
Jammer dat ze de invulling dan weer overlaten aan lokale bestuurders.
pi_194299130
quote:

[..]

kunnen/willen ze niet....zelf
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee simpele. 1,5 meter kan het risico enorm verkleinen, maar besmetting niet uitsluiten. 8 meter is geen haalbare kaart. Dus kies je voor een werkbare variant die het risico enorm verkleint.
mondjkapjes kan het risico nog meer verkleinen....dus
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:09:01 #138
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_194299135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:58 schreef trein2000 het volgende:
en dan ook nog experimenteel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_194299138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat zou ik graag anders zien. Waarom staan we toe dat er hordes uit een oranje gebied hier de boel komen besmetten? Zeker nu met het instellen van die avondklok, zullen er wel veel de weg naar Breda weten te vinden op zoek naar vertier. :{
Dan sluit je de Belgische grens. Dat zou kunnen. Maar dat levert weer meteen heel veel nevenschade op.
zie email 27 oktober
pi_194299150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Lijkt mij juist goed. Niemand weet beter waar zoiets wel eens zin kan hebben dan de plaatselijke burgemeester.
zie email 27 oktober
pi_194299182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Goed besluit om het landelijk niet te verplichten.
lijkt mij prima. Maatwerk ipv algehele hysterie
pi_194299188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komen die Belgen dus massaal hier shoppen en uitgaan nu.

Ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen uit de grensregio.
blablablabla
pi_194299204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komen die Belgen dus massaal hier shoppen en uitgaan nu.

Ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen uit de grensregio.
Dringende oproep om dat niet te doen zou wel op z’n plaats zijn ja. Want dat dit gaat gebeuren lijkt me een zekerheidje :')
zie email 27 oktober
pi_194299213
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan sluit je de Belgische grens. Dat zou kunnen. Maar dat levert weer meteen heel veel nevenschade op.
We hebben die wegen hard nodig voor vrachttransport. Die kunnen niet allemaal via Duitsland gaan omrijden puur omdat ze in Antwerpen oplevingen hebben. NL>be> verder is een van belangrijkste routes.
pi_194299225
quote:

[..]

Lijkt mij juist goed. Niemand weet beter waar zoiets wel eens zin kan hebben dan de plaatselijke burgemeester.
Ja maar gaat de mate van hysterie van de lokale bestuurders dat dan bepalen? Of gaat men puur kijken naar de urgentie/aantal besmettingsgevallen regionaal?
blablablabla
pi_194299229
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:12 schreef Evertjan het volgende:

[..]

lijkt mij prima. Maatwerk ipv algehele hysterie
Ik gok dat Halsema eerste zal zijn.
Met Aboutaleb als 2de die het gaat verplichten aan studenten tijdens intro en tijdens het winkelen.
pi_194299230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

We hebben die wegen hard nodig voor vrachttransport. Die kunnen niet allemaal via Duitsland gaan omrijden puur omdat ze in Antwerpen oplevingen hebben. NL>be> verder is een van belangrijkste routes.
kunnen gewoon uitzonderingen voor gemaakt worden.....hebben ze in australië ook gedaan ( staatsgrenzen waren dicht )
pi_194299234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die kan je gewoon een ontheffing geven lijkt me.
blablablabla
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:16:28 #149
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Een afstand van 8 meter is ook niet te realiseren.

als ie mensen in die moskee tijdens dat offerfeest geen mondkapjes dragen helpt die 1,5 meter helemaal niks
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:17:31 #150
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar die 1,5 meter afstand maakt binnen niks uit. Dat zei hij.
pi_194299262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Een afstand van 8 meter is ook niet te realiseren.

als ie mensen in die moskee tijdens dat offerfeest geen mondkapjes dragen helpt die 1,5 meter helemaal niks
en daarom zijn mondkapjes effectief binnen, vooral als de besmettingen blijven stijgen.
niks mis mee, zelf vanmiddag ook gedragen
pi_194299265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik gok dat Halsema eerste zal zijn.
Met Aboutaleb als 2de die het gaat verplichten aan studenten tijdens intro en tijdens het winkelen.
prima toch?
pi_194299293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en daarom zijn mondkapjes effectief binnen, vooral als de besmettingen blijven stijgen.
niks mis mee, zelf vanmiddag ook gedragen
Er lopen 10.000 mensen rond die anderen kunnen besmetten en waarschijnlijk nog veel meer. De vraag is alleen of je het meeste risico loopt op plekken waar je zo'n luier op moet of op hele andere plekken.
blablablabla
pi_194299303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar die 1,5 meter afstand maakt binnen niks uit. Dat zei hij.
Ik geloof niet dat het niks uitmaakt.
pi_194299324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:03 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Gewoon gebaseerd op de R-waarde uit het dashboard.
Maar hoe dan? Dat die bandbreedte scherp omlaag knikt in de toekomst lijkt me een behoorlijke aanname. Je moet ook kijken naar de tijdschaal, als je hem sinds februari tot nu pakt is de trend inderdaad dat het daalt. Maar kijk eens naar de laatste drie, vier weken, dan ziet het er heel anders uit. En elke maatregel die je neemt zie je pas over 2 a 3 weken het effect van. Als we nu niets doen en over drie weken blijkt dat de getallen dezelfde lijn volgen als in februari zijn we tegen die tijd te laat. Alweer.

Paniekvoetbal is het andere uiterste, maar ik vind dat we toch best rekening mogen houden met bepaalde scenario’s. Het RIVM riep in februari ook nog dat het hoogst onwaarschijnlijk zou zijn dat het virus naar Europa zou komen :’-)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_194299343
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:21 schreef Ener-G het volgende:
Het RIVM riep in februari ook nog dat het hoogst onwaarschijnlijk zou zijn dat het virus naar Europa zou komen :’)
En toe het er was, was het nog niet erg. Immers, "carnaval viert men in kleine groepjes". :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:23:03 #157
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het niks uitmaakt.
Tuurlijk wel dat virus hangt gewoon in de lucht. Denk je dat dat virus denkt " owh die mensen houden 1,5 meter afstand die zal ik maar niet besmetten dan."
pi_194299378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En toe het er was, was het nog niet erg. Immers, "carnaval viert men in kleine groepjes". :')
mondkapjes werken niet, schijnveiligheid..... ;(
pi_194299391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Tuurlijk wel dat virus hangt gewoon in de lucht. Denk je dat dat virus denkt " owh die mensen houden 1,5 meter afstand die zal ik maar niet besmetten dan."
De concentraties virusdeeltjes zijn niet overal gelijk. Deze zijn het hoogst vlakbij waar de drager het grootste deel van de tijd de deeltjes uitstoot. (zijn werkplek)
pi_194299394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

blijkt dat heel veel mensen en het RIVM de aerosolen zwaar onderschatten.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:28:28 #161
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194299420
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

blijkt dat heel veel mensen en het RIVM de aerosolen zwaar onderschatten.
Want aerosolen werken niet meer als je mondkapjes op zet? En voor aerosolen maakt het niet uit of je 8 meter afstand houdt of 50 centimeter?

Tuurlijk is dat leuk scoren als je Willem Engel of Maurice de Hondt heet, maar dat maakt het nog geen feit.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:28:57 #162
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De concentraties virusdeeltjes zijn niet overal gelijk. Deze zijn het hoogst vlakbij waar de drager het grootste deel van de tijd de deeltjes uitstoot. (zijn werkplek)
Ja, en hoe is dat dan als een een groep van 500 mensen in een moskee zit te bidden?

Zonder mondkapje?
pi_194299453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Want aerosolen werken niet meer als je mondkapjes op zet? En voor aerosolen maakt het niet uit of je 8 meter afstand houdt of 50 centimeter?

Tuurlijk is dat leuk scoren als je Willem Engel of Maurice de Hondt heet, maar dat maakt het nog geen feit.
dat is onderzocht met cameras ( met een speciaal licht ) die aerosolen in beeld brengt en inderdaad mondkapjes filteren heel veel.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:32:57 #164
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is onderzocht met cameras ( met een speciaal licht ) die aerosolen in beeld brengt en inderdaad mondkapjes filteren heel veel.
ffp2 en ffp3 filteren alles.
pi_194299504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kan je gewoon een ontheffing geven lijkt me.
Dat moet je ook weer gaan controleren. Plus alle b wegen moet je fysiek gaan afsluiten. Het is een hele operatie als je dat wil doen.
zie email 27 oktober
pi_194299542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat moet je ook weer gaan controleren. Plus alle b wegen moet je fysiek gaan afsluiten. Het is een hele operatie als je dat wil doen.
dan gewoon maar lui uit hotspots hier binnen laten... ^O^
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:36:06 #167
311468 Van_Poppel
pi_194299548
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Precies, daarom zou ik graag een Belgenverbod voor Nederlandse horeca, supermarkten, stranden en binnensteden zien. Maar dat zal helaas wel weer niet mogen.
pi_194299580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Precies, daarom zou ik graag een Belgenverbod voor Nederlandse horeca, supermarkten, stranden en binnensteden zien. Maar dat zal helaas wel weer niet mogen.
Gelukkig hebben wij 'dringende adviezen'.
pi_194299581
quote:

[..]

Gewoon de plaatsnaamborden omdraaien dan kunnen die Belgen de weg toch niet vinden
pi_194299588
quote:

[..]

Dat mag niet nee.
zie email 27 oktober
pi_194299590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, en hoe is dat dan als een een groep van 500 mensen in een moskee zit te bidden?

Zonder mondkapje?
Één iemand heeft iedereen in het gezicht gehoest. Enige logische conclusie volgens veel mensen hier.
Want aerosols zijn niet peer reviewed aangetoond als oorzaak dus bestaat het niet.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:38:55 #172
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299596
quote:

[..]

Dat is bijna het zelfde als dat Halsema steeds roept dat er geen toeristen meer dan Amsterdam moeten komen.

Die komen toch.
pi_194299617
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij 'dringende adviezen'.
ja lekker toch naar Barcelona gaan en daarna niet in quarantine ( omdat ze moeten werken ), fijn zulke dringende adviezen
en dan hopen dat het virus hier uitdooft ? hoe dan ?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:40:18 #174
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Één iemand heeft iedereen in het gezicht gehoest. Enige logische conclusie volgens veel mensen hier.
Want aerosols zijn niet peer reviewed aangetoond als oorzaak dus bestaat het niet.
Nou.

Ik denk dat dat virus zich op die manier ook zo snel door verpleeghuizen e.d. heeft verspreid.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:41:43 #175
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194299638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou.

Ik denk dat dat virus zich op die manier ook zo snel door verpleeghuizen e.d. heeft verspreid.
Ik denk ook eerder dat de hoeveelheid bijdrage van aerosols nu nog niet echt duidelijk is.

Wat het niet is (in tegenstelling tot wat ome Maurice beweert) is dat aerosols de enige verspreidingsvector zijn waardoor afstand houden geen zin heeft.
pi_194299640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

niet peer reviewed maar inmiddels zijn er zoveel praktijkvoorbeelden dat men kan aannemen dat het een probleem is binnen.
pi_194299656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is bijna het zelfde als dat Halsema steeds roept dat er geen toeristen meer dan Amsterdam moeten komen.

Die komen toch.
wij zitten nu in de buitenring en nog genoeg toeristen ......ik mis alleen de vele chinesen/japanners
pi_194299662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kunnen gewoon uitzonderingen voor gemaakt worden.....hebben ze in australië ook gedaan ( staatsgrenzen waren dicht )
Australië kunnen we maar beter geen voorbeeld aan nemen, daar loopt het helemaal uit de hand nu.
pi_194299684
Ah, de mondkapjesfetisjisten trekken weer de aerosolenkaart. Jammer alleen dat die aerosolen dwars door de meeste mondkapjes heengaan. En verwijzen naar het buitenland? Die landen waar zelfs een gatenkaassjaal nog volgens de regels is? :')
pi_194299694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zonder mondkapje?
Dat vind ik in deze tijd niet verantwoord.
pi_194299710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Australië kunnen we maar beter geen voorbeeld aan nemen, daar loopt het helemaal uit de hand nu.
alleen in de staat Victoria.....het land is "iets" groter dan NL he
pi_194299728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, de mondkapjesfetisjisten trekken weer de aerosolenkaart. Jammer alleen dat die aerosolen dwars door de meeste mondkapjes heengaan. En verwijzen naar het buitenland? Die landen waar zelfs een gatenkaassjaal nog volgens de regels is? :')
graag een BRON dat Aerosolen door mondkapjes heen gaan....
pi_194299745
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

niet peer reviewed maar inmiddels zijn er zoveel praktijkvoorbeelden dat men kan aannemen dat het een probleem is binnen.
Jep, met teveel mensen dicht op elkaar in slecht gebentileerde ruimtes.
Focus moet meer daar op liggen dan alles over 1 kam. Buiten is de kans gewoon heel klein. Daar zijn ook zat voorbeelden van.
pi_194299763

Werkt heel goed die mondkapjes in Servië! ^O^

In Bulgarije werkt het ook top!
pi_194299784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Houdt het eigenlijk de grotere druppels tegen wat de voornaamste manier van besmetting is?
Als ik op mijn beeldscherm nies/hoest zit er meer op zonder iets voor mijn gezicht dan met bv een sjaal.
pi_194299785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

graag een BRON dat Aerosolen door mondkapjes heen gaan....
Hier één (van de velen): https://bmjopen.bmj.com/content/5/4/e006577

quote:
Penetration of cloth masks by particles was almost 97% and medical masks 44%.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:51:07 #187
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194299790
Lopen de IC's al vol?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194299794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat kun je ook niet zo stellen natuurlijk.
pi_194299798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Houdt het eigenlijk de grotere druppels tegen wat de voornaamste manier van besmetting is?
Als ik op mijn beeldscherm nies/hoest zit er meer op zonder iets voor mijn gezicht dan met bv een sjaal.
Ongetwijfeld, maar daarom moet je dan ook in je elleboog hoesten en op 1,5 meter blijven. ;)
pi_194299812
twitter
pi_194299815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat kun je ook niet zo stellen natuurlijk.
Dat snap ik ook wel, maar ik speel gewoon het spelletje mee van 'kijk naar land X, die hebben mondkapjes en weinig besmettingen, dus mondkapjes werken'.
pi_194299836
ik ben toch blij met onze Nederlandse aanpak ^O^
pi_194299852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alleen in de staat Victoria.....het land is "iets" groter dan NL he
Daarom, en het dan zo verprutsen.
pi_194299855
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoe weet je dat het niet erger zou zijn zonder mondkapjes?
Voor Vietnam, Zuid Korea en Japan werkt het wel.
Niet dat het de enige manier is natuurlijk maar als additioneel hulpmiddel kan het toch helpen in sommige situaties? Vooral als je de economie draaiende moet houden en uit gaat van het slechte in de mens waarbij zij zonder mondkapje ook gewoon naar buiten zullen gaan bij klachten.
pi_194299878

Hong Kong gaat het ook geweldig! Dat de kinderen t/m eind mei geen onderwijs hebben gehad en de scholen inmiddels weer gesloten zijn is natuurlijk maar bijzaak.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:56:22 #196
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194299893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij zitten nu in de buitenring en nog genoeg toeristen ......ik mis alleen de vele chinesen/japanners
Ja, ik zit een kwartiertje rijden van de Belgische grens, dus -O-
pi_194299913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar daarom moet je dan ook in je elleboog hoesten en op 1,5 meter blijven. ;)
Ja eens, maar bv op plekken waar de afstand niet gehouden kan worden of langere tijd met een verjaardag/samenkomst binnen met meer mensen. Helpt het dan meer wel dan niet?
pi_194299915
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

we zullen nooit weten of dat juist meer of minder geweest zou zijn zonder mondkapjes, dus je weet niet hoe goed het werkt.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:57:33 #199
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194299918
Het aantal besmettingen loopt op..
Lekker belangrijk. Het aantal mensen met verkoudheidsklachten ook.

Zolang opnames en doden achterblijven moeten we uit de paniekmodus
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194299920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe weet je dat het niet erger zou zijn zonder mondkapjes?
Voor Vietnam, Zuid Korea en Japan werkt het wel.
Dit is dus precies wat ik bedoel.

Het werkt volgens jou voor Vietnam, Zuid-Korea en Japan (overigens gaat Japan momenteel belabberd maar dat terzijde), maar anderzijds kun je je voorstellen dat het nog erger zou zonder mondkapjes?

Laat ik een tegenvraag stellen: hoe weet jij dat het zonder mondkapjes erger zou zijn in deze drie landen?
pi_194299936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hier één (van de velen): https://bmjopen.bmj.com/content/5/4/e006577
[..]

Thnx !
duidelijk dat het tegen aerosolen niet goed werkt
pi_194299952
quote:

[..]

Het nadeel is dat je dan een beetje bent overgeleverd aan de willekeur van een lokale bestuurder.

En in hoeverre kunnen die een goede inschatting maken? De afgelopen weken zag je ook verschillende meningen daarover waarbij de ene burgemeester (Bruls?) het min of meer onzin vond terwijl de ander het liefst ze overal terugziet.
pi_194299954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja eens, maar bv op plekken waar de afstand niet gehouden kan worden of langere tijd met een verjaardag/samenkomst binnen met meer mensen. Helpt het dan meer wel dan niet?
Dat is gewoon een complexe vraag en zeker niet zo zwart-wit als sommigen hier willen doen voorkomen. Het is van heel veel factoren afhankelijk.

De basis is gewoon om met klachten überhaupt niet in die positie te komen, wel of geen mondkapje.
pi_194299973
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we zullen nooit weten of dat juist meer of minder geweest zou zijn zonder mondkapjes, dus je weet niet hoe goed het werkt.
Kijk, dit klopt tenminste. ^O^
pi_194299984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:57 schreef DonDruiper het volgende:
Het aantal besmettingen loopt op..
Lekker belangrijk. Het aantal mensen met verkoudheidsklachten ook.

Zolang opnames en doden achterblijven moeten we uit de paniekmodus
die komen weer vanzelf.....
pi_194299993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Thnx !
duidelijk dat het tegen aerosolen niet goed werkt
Het is overigens maar één onderzoek (en bovendien niet met coronadeeltjes uitgevoerd). Er zijn andere studies die lager zitten dan 97%. Stel dat het 50% is, dat is nog altijd 50% meer dan zonder mondkapje. Is het het dan waard?
pi_194300006
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:52 schreef Evertjan het volgende:
[ twitter ]
Even serieus. Hoeveel van die besmettingen zijn de herleiden naar de buitensituaties waar hij naar refereert.

Het probleem lijkt meer binnen te liggen dan buiten: werk,ov,feesten, verjaardagen,visite,cafe's, vliegtuigen? gebedshuizen, begrafenissen, winkels misschien?
Focus daar dan op.
pi_194300019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
En in hoeverre kunnen die een goede inschatting maken? De afgelopen weken zag je ook verschillende meningen daarover waarbij de ene burgemeester (Bruls?) het min of meer onzin vond terwijl de ander het liefst ze overal terugziet.
Ik vermoed echt dat veel mensen denken dat je met mondkapje meer mag/kan doen dan zonder mondkapje.
pi_194300038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je dan een beetje bent overgeleverd aan de willekeur van een lokale bestuurder.

Zo werkt een gedecentraliseerde eenheidsstaat.
zie email 27 oktober
pi_194300084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een complexe vraag en zeker niet zo zwart-wit als sommigen hier willen doen voorkomen. Het is van heel veel factoren afhankelijk.

De basis is gewoon om met klachten überhaupt niet in die positie te komen, wel of geen mondkapje.
Ok maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan helaas. Genoeg mensen lappen de regels aan hun laars.

En ook nog de rol van asymptomatische/presymptomatische besmetting.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:06:19 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194300109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Integendeel, door mondkapjes zijn mensen zich beter bewust van de situatie waarin we verkeren, en houden ze zich juist beter aan de maatregelen.
Kortom het gaat niet om de nuttige effectiviteit (als die er al is) maar het signaal.
Dat kun je ook oplossen door een stikker op je kop te te plakken.

Het gevaar is dat door te sturen op "gedrag" middels een voorwerp als "feit" argument, je vroeger of later door de bodem trapt van de aangeleunde waarheid. Het is geen reclame en marketing.

Eén van de problemen die ik heb met mondkapjes dat het dragen daarvan gaat fungeren als soort van excuustruus om de wel effectieve gedragsregels dan maar niet langer meer te hoeven (ver)volgen.
Isolatie en afstandhouden, hoe sociaal/commercieel/zakelijk onwenselijk ook, is hierbij de hoofdlijn om besmetting van kwetsbaren te beperken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 28-07-2020 21:13:54 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194300147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is evengoed koffiedik kijken.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.05.23.20111302v2

quote:
We use SafeGraph smart device location data to show that the representative American in states that have face mask mandates spent 20-30 minutes less time at home, and increase visits to a number of commercial locations, following the mandate. Since the reproductive rate of SAR-COV2, the pathogen that causes COVID-19 is hovering right around one, such substitution behavior could be the difference between controlling the epidemic and a resurgence of cases.
(en ja ik weet dat correlatie geen causaliteit is)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:14:49 #213
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194300269
Zolang we geen efficiënte contact-tracing + bijhorende quarantainemaatregelen hebben zal het behelpen blijven vrees ik.
pi_194300361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:14 schreef crystal_meth het volgende:
Zolang we geen efficiënte contact-tracing + bijhorende quarantainemaatregelen hebben zal het behelpen blijven vrees ik.
als het blijft oplopen tot de herfst heeft europa wel een "uitdaging"
en ik lees mogelijke tekorten aan testen in de herfst ?
pi_194300368
quote:

[..]

Je kunt toch alleen over en weer vrachtverkeer toestaan?

Volgens mij was dat eerder ook zo, toen de grens wel dicht was.
blablablabla
pi_194300377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel.

Het werkt volgens jou voor Vietnam, Zuid-Korea en Japan (overigens gaat Japan momenteel belabberd maar dat terzijde), maar anderzijds kun je je voorstellen dat het nog erger zou zonder mondkapjes?

Laat ik een tegenvraag stellen: hoe weet jij dat het zonder mondkapjes erger zou zijn in deze drie landen?
Zolang het de kans minimaliseert kan het helpen toch in sommige situaties?
Het is voor mij net zo logisch als een gordel dragen met auto rijden.

Tuurlijk ben je niet 100% safe maar is het erger dan het niet dragen?
Het man een goed hulpmiddel zijn.
Die Aziaten dragen hey sinds sars 2003 en doen het beter dan wij.
We hoeven het niet overal te dragen maar in sommige situaties kan het helpen.
pi_194300386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Je kunt toch alleen vrachtverkeer toestaan?
Dat kan. Alhoewel je dan nog steeds alle b wegen moet afsluiten. Maar wat denk je van grensarbeiders? Het klinkt zo simpel grens dicht. Maar het heeft vergaande gevolgen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:24:28 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194300404
Nieuw onderzoek bewijst: herstelde coronapatiënten hebben vaak littekens op hun hart (ook wie thuis uitziekt)

https://www.hln.be/wetens(...)s-uitziekt~a62d1c45/

Een groep Duitse artsen ontdekte dat coronapatiënten een flinke kans lopen op een beschadigde hartspier. Cardiologen reageren geschrokken: “Dit bewijst opnieuw dat het om een hele nare ziekte gaat die het hele lichaam kan aantasten.”
pi_194300405
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat kan. Alhoewel je dan nog steeds alle b wegen moet afsluiten. Maar wat denk je van grensarbeiders? Het klinkt zo simpel grens dicht. Maar het heeft vergaande gevolgen.
Maar het is gewoon al gedaan in maart, check dit:

https://www.nieuwsbladtra(...)ntroles/?gdpr=accept

30/40 minuten vertraging, wat natuurlijk enorm kut is voor beroepschauffeurs maar nou ook weer niet rampzalig of zo.
blablablabla
pi_194300408
quote:

[..]

in australië hadden ze het binnen een week allemaal geregeld met vergunningen, ook voor de grens arbeiders.
B wegen afgesloten en controles op de hoofdwegen
het is geen rocket science, maar het zal voor NL wel weer allemaal te moeilijk zijn, net zoals een verplichte quarantine.
pi_194300419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Nieuw onderzoek bewijst: herstelde coronapatiënten hebben vaak littekens op hun hart (ook wie thuis uitziekt)

Een groep Duitse artsen ontdekte dat coronapatiënten een flinke kans lopen op een beschadigde hartspier. Cardiologen reageren geschrokken: “Dit bewijst opnieuw dat het om een hele nare ziekte gaat die het hele lichaam kan aantasten.”
fijn "griepje" dit hee :'(
pi_194300453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar het is gewoon al gedaan in maart, check dit:

https://www.nieuwsbladtra(...)ntroles/?gdpr=accept

30/40 minuten vertraging, wat natuurlijk enorm kut is voor beroepschauffeurs maar nou ook weer niet rampzalig of zo.
Van Belgische zijde ja. Het kan ook wel, maar het is een hele zware maatregel. Met veel gevolgen.

Wat ga je doen met mensen die in België werken maar in Nederland wonen of andersom? Of met opa en oma die net over de grens wonen waar je mantelzorger voor bent? Het is nogal iets.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:30:09 #223
311468 Van_Poppel
pi_194300472
quote:

[..]

Op de B-wegen kun je betonblokken leggen. Desnoods laat je daar een aantal militairen wachtlopen. Dan hoef je alleen nog maar de A-wegen te controleren
pi_194300478
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:24 schreef slashdotter3 het volgende:

Was al gepost.

Het gaat om een klein aantal niet randomized aantal patiënten. Het zegt dus niet zoveel.
pi_194300488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Op de B-wegen kun je betonblokken leggen. Desnoods laat je daar een aantal militairen wachtlopen. Dan hoef je alleen nog maar de A-wegen te controleren
Dat snap ik ook wel. Ontwricht je wel de hele grensregio mee.
Nogmaals, ik zeg niet dat het niet kan. Het is alleen nogal een zware maatregel.
zie email 27 oktober
pi_194300506
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kortom het gaat niet om de nuttige effectiviteit (als die er al is) maar het signaal.
Dat kun je ook oplossen door een stikker op je kop te te plakken.

Het gevaar is dat door te sturen op "gedrag" middels een voorwerp als "feit" argument, je vroeger of later door de bodem trapt van de aangeleunde waarheid. Het is geen reclame en marketing.

Eén van de problemen die ik heb met mondkapjes dat het dragen daarvan gaat fungeren als soort van excuustruus om de wel effectieve gedragsregels dan maar niet langer meer te hoeven (ver)volgen.
Isolatie en afstandhouden, hoe sociaal/commercieel/zakelijk onwenselijk ook, is hierbij de hoofdlijn om besmetting van kwetsbaren te beperken.
Maar wat als ze dat zonder mondkapjes net zo min doen?
Een tokkie of nuchtere hollander die zijn symptomen bagatelliseert zal zich net zo makkelijk onder de mensen begeven zonder mondkapje als met maar wel meer schade aanrichten.

Met klachten thuis blijven, thuiswerken waar mogelijk, afstand houden, handen wassen en goed ventileren.
Dat benadrukken en handhaven is het overgrote deel van de oplossing denk ik maar mondkapjes lijken niet nutteloos.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:34:52 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194300521
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren.
pi_194300562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

fijn "griepje" dit hee :'(
Van het influenza virus is ook bekend dat het voor een (tijdelijke) beschadiging van het hart kan zorgen.....
pi_194300621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zolang het de kans minimaliseert kan het helpen toch in sommige situaties?
Het is voor mij net zo logisch als een gordel dragen met auto rijden.

Tuurlijk ben je niet 100% safe maar is het erger dan het niet dragen?
Het man een goed hulpmiddel zijn.
Het verschil is wel dat een autogordel geen enkel schadelijk effect heeft en het een zeer effectieve maatregel is. Niemand gaat harder rijden omdat ze een gordel dragen. Bij mondkapjes is dat verhaal anders. Ten eerste valt de effectiviteit an sich te betwijfelen (m.n. als additionele maatregel bovenop de geldende vuistregels). En ten tweede vermoeden sommige experts dat mensen hun gedrag gaan aanpassen wanneer een mondkapjesplicht ingevoerd wordt. Waarbij sommigen dus verwachten dat (een deel van) de bevolking zich roekelozer gaat gedragen.

quote:
Die Aziaten dragen hey sinds sars 2003 en doen het beter dan wij.
En komt dat door de mondkapjes of door het feit dat ze vroegtijdig een grootschalig testsysteem opgetuigd hebben (zie Zuid-Korea en Taiwan) of ze draconische maatregelen treffen (zie China)?

En je ziet nu dat het aantal besmettingen in landen met mondkapjes ook weer aan het oplopen is (zie bv. Japan en Hongkong). Ik zeg niet dat er per se een relatie is met de mondkapjes. Immers, zonder had het potentieel nog harder op kunnen lopen, maar die onzekerheid geldt beide kanten op.

Ik krijg het idee dat mensen die naar Aziatische landen verwijzen alleen maar de voorbeelden gebruiken die in hun eigen voordeel zijn. Als het ergens goed gaat ligt dat aan de mondkapjes, als het ergens niet goed gaat ligt dat aan andere factoren.
pi_194300626
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Van het influenza virus is ook bekend dat het voor een (tijdelijke) beschadiging van het hart kan zorgen.....
bron ????
pi_194300664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bron ????
Je kunt af en toe ook gewoon zelf googelen, hè. Zo'n beetje de eerste hit op Google als je zoekt op "influenzavirus hartschade"

https://www.gezondheidenw(...)artspier-myocarditis

quote:
Myocarditis is een ontsteking van de hartspier. De oorzaak is vaak ongekend, maar doorgaans ligt een infectie aan de oorsprong.

Mogelijke ziekteverwekkers zijn virussen zoals het coxsackievirus, influenzavirus (griep), cytomegalovirus (CMV), parvovirus, adenovirus.
pi_194300719
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:21 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Maar hoe dan? Dat die bandbreedte scherp omlaag knikt in de toekomst lijkt me een behoorlijke aanname. Je moet ook kijken naar de tijdschaal, als je hem sinds februari tot nu pakt is de trend inderdaad dat het daalt. Maar kijk eens naar de laatste drie, vier weken, dan ziet het er heel anders uit. En elke maatregel die je neemt zie je pas over 2 a 3 weken het effect van. Als we nu niets doen en over drie weken blijkt dat de getallen dezelfde lijn volgen als in februari zijn we tegen die tijd te laat. Alweer.

Paniekvoetbal is het andere uiterste, maar ik vind dat we toch best rekening mogen houden met bepaalde scenario’s. Het RIVM riep in februari ook nog dat het hoogst onwaarschijnlijk zou zijn dat het virus naar Europa zou komen :’-)
Gebaseerd op het dashboard, zelfde dashboard als waar mensen nu een r van 1,4 op baseren.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:54:08 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194300734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt af en toe ook gewoon zelf googelen, hè. Zo'n beetje de eerste hit op Google als je zoekt op "influenzavirus hartschade"

https://www.gezondheidenw(...)artspier-myocarditis
[..]

Jep. Doch gebeurt dat voornamelijk bij de patiënten die al zware schade hebben opgelopen terwijl hartschade n.a.v. covid-19 al meer gebruikelijk is na 'milde' gevallen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194300736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:52 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Gebaseerd op het dashboard, zelfde dashboard als waar mensen nu een r van 1,4 op baseren.
dat was een paar dagen geleden nog 1.29 en 1.5 week terug nog 0.9.....
pi_194300815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat was een paar dagen geleden nog 1.29 en 1.5 week terug nog 0.9.....
Ja niet een getal om je continu op te focussen dus
  dinsdag 28 juli 2020 @ 22:03:01 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194300832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar wat als ze dat zonder mondkapjes net zo min doen?
Een tokkie of nuchtere hollander die zijn symptomen bagatelliseert zal zich net zo makkelijk onder de mensen begeven zonder mondkapje als met maar wel meer schade aanrichten.

Met klachten thuis blijven, thuiswerken waar mogelijk, afstand houden, handen wassen en goed ventileren.
Dat benadrukken en handhaven is het overgrote deel van de oplossing denk ik maar mondkapjes lijken niet nutteloos.
Je moet een gedragsprobleem niet met valse voorwendselen willen oplossen. Dat gaat een tijdje goed bij kinderen (Alice in Wonderland) maar keert zich op termijn tegen je.

Oprechte argumentatie altijd beter dan suggestief rommelen met interpretaties. Daarbij dan ook bereid zijn, "als maatschappij" de consequenties te nemen. Niet dat halfslachtige om zowel de geit als de kool proberen te sparen. (Mondkapjes toestaan om daarmee te kunnen afwijken van de - eveneens bedachte - "1.5m" regel).
Mondkapjes zijn niet nutteloos maar tot op heden weinig significant om als oplossing te dienen. Niet medisch mondkapjes zijn als ze al effectief zijn, handig om het sproeien hoestende mensen te beperken.

Bewustwording van de (eigen) kwetsbaarheden is idd beter en als een meerderheid het vanuit dat principe opvolgt, is het opgelost. De minderheid verzet zich dan mogelijk tegen de redelijkheid en wordt vanzelf buitengesloten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194300835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:01 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja niet een getal om je continu op te focussen dus
aardig belangrijk en niet echt een getal wat je op wilt zien lopen.....want dan komen er gewoon meer maatregelen op den duur
en volgens mij vind jij dat allemaal onzin

[ Bericht 3% gewijzigd door Predator40 op 28-07-2020 22:11:00 ]
pi_194301046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

aardig belangrijk en niet echt een getal wat je op wilt zien lopen.....want dan komen er gewoon meer maatregelen op den duur
en volgens mij vind jij dat allemaal onzin
Lol toen 'ie 0,5 was mochten we er allemaal maar niet te veel waarde aan hechten :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194301177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van Belgische zijde ja. Het kan ook wel, maar het is een hele zware maatregel. Met veel gevolgen.

Wat ga je doen met mensen die in België werken maar in Nederland wonen of andersom? Of met opa en oma die net over de grens wonen waar je mantelzorger voor bent? Het is nogal iets.
In principe gaat het alleen om de provincie Antwerpen niet heel België hoeft volledig op slot. Misschien kun je een gebiedsverbod in stellen voor mensen die geen noodzaak hebben en dat steekproefsgewijs handhaven op laste van hoge boetes? Geen idee of dat middels een noodverordening juridisch valt te realiseren verder. Lijkt me sowieso wel interessant, aangezien we de komende tijd waarschijnlijk nog veel vaker met dit soort lokale brandhaarden/lockdowns te maken gaan krijgen.
blablablabla
pi_194301291
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:25 schreef Elan het volgende:

[..]

In principe gaat het alleen om de provincie Antwerpen niet heel België hoeft volledig op slot. Misschien kun je een gebiedsverbod in stellen voor mensen die geen noodzaak hebben en dat steekproefsgewijs handhaven op laste van hoge boetes? Geen idee of dat middels een noodverordening juridisch valt te realiseren verder. Lijkt me sowieso wel interessant, aangezien we de komende tijd waarschijnlijk nog veel vaker met dit soort lokale brandhaarden/lockdowns te maken gaan krijgen.
Je loopt tegen Europees recht op. Je mag niet mensen gaan weren omdat ze Belg zijn. Je mag wel mensen weren omdat ze uit België komen (even aangenomen dat daar een goede en voldoende zwaarwegende reden voor is). Maar dat is natuurlijk heel lastig handhaven
zie email 27 oktober
pi_194301435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je loopt tegen Europees recht op. Je mag niet mensen gaan weren omdat ze Belg zijn. Je mag wel mensen weren omdat ze uit België komen (even aangenomen dat daar een goede en voldoende zwaarwegende reden voor is). Maar dat is natuurlijk heel lastig handhaven
Europees recht ???
de belgen hadden een paar maanden geleden hun grens toch dicht voor nederlanders ?
pi_194301451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Europees recht ???
de belgen hadden een paar maanden geleden hun grens toch dicht voor nederlanders ?
Nee. De Nederlandse grens was dicht.
zie email 27 oktober
pi_194301461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nouja een Belg in Nederland (of een Nederlander in België) herken je natuurlijk opzich vrij snel :P Als je dan boa's streekproefsgewijs laat controleren en direct de mogelijkheid een (hoge) boete zou uitschrijven denk ik dat dat veel dagjesmensen en jongeren wel zou afschrikken. 100% hou je niet tegen, maar 80% is ook voldoende.

Maar als jij zegt dat dat juridisch onmogelijk is zijn we uitgeluld.
blablablabla
pi_194301474
Van Ranst zit trouwens weer panisch te doen op 1 _O_
blablablabla
pi_194301482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. De Nederlandse grens was dicht.
België gooide de grens dicht:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-onnodige-reizen
pi_194301502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

België gooide de grens dicht:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-onnodige-reizen
Ja precies. Maar voor iedereen. Je mag niet zeggen 'Belgen zijn niet welkom'. Je mag wel zeggen 'Je mag de Belgische grens niet over'.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:14:10 #248
311468 Van_Poppel
pi_194301794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja precies. Maar voor iedereen. Je mag niet zeggen 'Belgen zijn niet welkom'. Je mag wel zeggen 'Je mag de Belgische grens niet over'.
Je kunt gewoon "Verboden voor Belgen" bordjes ophangen in supermarkten en cafés. Iedere ondernemer mag namelijk zelf beslissen wie hij wel of niet tot zijn zaak toe laat.
pi_194301814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je kunt gewoon "Verboden voor Belgen" bordjes ophangen in supermarkten en cafés. Iedere ondernemer mag namelijk zelf beslissen wie hij wel of niet tot zijn zaak toe laat.
volgens mij valt dat dan onder discriminatie en dat mag niet ?
pi_194301896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Een Belgenverbod kan nog wel eens discriminerend zijn ja. Een verbod op mensen uit de regio Antwerpen lijkt me wel rechtmatig.
zie email 27 oktober
pi_194301902
quote:

[..]

Artikel 7 lid 1 sub a AWGB
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:25:21 #252
311468 Van_Poppel
pi_194301905
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Daar kun je over discussiëren, maar je moet wat om het virus buiten de deur te houden. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 29-07-2020 00:13:22 ]
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:30:22 #253
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_194301949
quote:

[..]

Die hingen toch ook lange tijd in coffeeshops?
pi_194301950
Kabinet gaat mondkapje in openbare ruimte niet verplichten

Er komt geen landelijke mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Het kabinet wil hier (voorlopig) niet aan, zo stellen Haagse ingewijden. Woensdag, als ook de 25 veiligheidsregio’s elkaar treffen, licht het kabinet dit besluit toe.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 23:35:28 #255
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194301976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:30 schreef Claudia_x het volgende:

Er komt geen landelijke mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Het kabinet wil hier (voorlopig) niet aan, zo stellen Haagse ingewijden. Woensdag, als ook de 25 veiligheidsregio’s elkaar treffen, licht het kabinet dit besluit toe.
Gelukkig maar
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:41:58 #256
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194302021
quote:

Ze kunnen het nog steeds wel adviseren natuurlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_194302086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ze kunnen het nog steeds wel adviseren natuurlijk.
We hebben een verbod op gezichtsbedekkende kleding op veel plekken (bron). Ik ben wel benieuwd hoe het daar nu mee staat. Zou je niet zelfs in overtreding zijn als je een mondkapje draagt op plekken waar je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen? Ik weet dat er nu een uitzondering voor het openbaar vervoer is, maar hoe zit het met andere plekken?

Trouw vroeg zich dit ook af: Is het dragen van mondkapjes in strijd met het nikabverbod? Er schijnt een uitzondering te zijn als de gezichtsbedekkende kleding als doel het beschermen van de gezondheid heeft, maar op de meeste plekken kon ik die uitzondering niet vinden.
pi_194302344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben een verbod op gezichtsbedekkende kleding op veel plekken (bron). Ik ben wel benieuwd hoe het daar nu mee staat. Zou je niet zelfs in overtreding zijn als je een mondkapje draagt op plekken waar je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen? Ik weet dat er nu een uitzondering voor het openbaar vervoer is, maar hoe zit het met andere plekken?
Over verplicht mondkapjes gesproken, ik ben tegen, tenzij je zelf vermoed dat je iets onder de leden hebt en toch naar buiten moet voor een of andere dringende afspraak, gewoon waar het voor dient, andere zwakke mensen beschermen. En dan ook nog het juiste gebruik toepassen.

Voor de rest, dikke flauwekul! Enorme schijnveiligheid.
pi_194302369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Daar kun je over discussiëren, maar je moet wat om het virus buiten de deur te houden. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Doen ze in thailand ook :D

twitter
  woensdag 29 juli 2020 @ 04:10:19 #260
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194302842
quote:
Russia prepares for world's first approval of a Covid-19 vaccine by mid-August, but questions remain

Russia intends to be the first in the world to approve a coronavirus vaccine, in less than two weeks -- despite concerns about its safety, effectiveness and over whether the country has cut essential corners in development, CNN has learned.
Russian officials told CNN they are working toward a date of August 10 or earlier for approval of the vaccine, which has been created by the Moscow-based Gamaleya Institute.
It will be approved for public use, with frontline healthcare workers getting it first, they said.

"It's a Sputnik moment," said Kirill Dmitriev, head of Russia's sovereign wealth fund, which is financing Russian vaccine research, referring to the successful 1957 launch of the world's first satellite by the Soviet Union.
"Americans were surprised when they heard Sputnik's beeping. It's the same with this vaccine. Russia will have got there first," he added.
But Russia has released no scientific data on its vaccine testing and CNN is unable to verify its claimed safety or effectiveness. Critics say the country's push for a vaccine comes amid political pressure from the Kremlin, which is keen to portray Russia as a global scientific force.
There are also wide concerns the human testing of the vaccine is incomplete.
https://edition.cnn.com/2(...)cnnbrk&utm_term=link
pi_194302861
quote:
Mwah... van mij mogen ze 'winnen' en hoeft Nederland niet zo nodig mee te doen aan die wedstrijd. We lopen wat betreft dit virus toch overal net achteraan, dus laten we dat met een vaccin ook maar doen dan! :{w
pi_194303049
Volgens dit artikel is het aantal doden tot twee keer hoger dan de RIVM telling.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)covid-19-test-regels

...en ook nog....

Duitsland zeer bezorgd over snelle stijging besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarschuwing-zorgen

[ Bericht 36% gewijzigd door tesssssssss op 29-07-2020 07:11:29 ]
pi_194303099
quote:

*O* :W
pi_194303102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

*O* :W
Okee, dat zijn waarschijnlijk nog meer besmettingen erbij.

Ik zie het somber in.

(verkeerde bericht gequote sorry)
pi_194303106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 06:52 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens dit artikel is het aantal doden tot twee keer hoger dan de RIVM telling.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)covid-19-test-regels

...en ook nog....

Duitsland zeer bezorgd over snelle stijging besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarschuwing-zorgen
Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
pi_194303111
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:17 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
Dat geloof ik graag. :)
pi_194303194
Bij deze de cijfers uit de wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu die vandaag verscheen. Even de feiten op een rijtje:

Op 1 juni werden er 58864 personen per week getest in Nederland. Het percentage positief geteste personen lag toen op 2,1% (1222 personen positief per week).

Inmiddels worden er 111025 (!) personen per week getest, en is het percentage positief geteste personen 1% (1080 personen positief per week).

Het aantal personen dat getest wordt stijgt, en dus stijgt het aantal besmettingen. Maar het percentage besmettingen blijft al weken 1%. Dit was ooit 29,2%.

Dus laten we heel snel stoppen over mondkapjes en verscherpen van de maatregelen. Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Bron: RIVM https://lnkd.in/eDTyTgS
Love is in the air!
pi_194303425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:43 schreef Landgeld het volgende:

Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Nou net waar het juist mis gaat - mensen missen verantwoordelijkheidsgevoel of kunnen de symptomen niet goed genoeg onderscheiden van andere kwaaltjes.
pi_194303660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:43 schreef Landgeld het volgende:
Bij deze de cijfers uit de wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu die vandaag verscheen. Even de feiten op een rijtje:

Op 1 juni werden er 58864 personen per week getest in Nederland. Het percentage positief geteste personen lag toen op 2,1% (1222 personen positief per week).

Inmiddels worden er 111025 (!) personen per week getest, en is het percentage positief geteste personen 1% (1080 personen positief per week).

Het aantal personen dat getest wordt stijgt, en dus stijgt het aantal besmettingen. Maar het percentage besmettingen blijft al weken 1%. Dit was ooit 29,2%.

Dus laten we heel snel stoppen over mondkapjes en verscherpen van de maatregelen. Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Bron: RIVM https://lnkd.in/eDTyTgS
Het onderzoek gemist dat het grootste gedeelte van de Nederlanders met symptomen rustig gaat winkelen of naar het werk gaat? Die oproep heeft geen zin.
pi_194303682
https://www.ad.nl/buitenl(...)-voorkomen~a3986116/

Echt die viroloog in België, bemoei je met je eigen problemen, in je eigen land.
En daarbij heeft belgie volgens de open data sinds 1-3 1,2 miljoen tests gedaan en NL sinds 1-3 bijna 1,5 miljoen.
pi_194303709
Die Belgen, immer in paniek, ben er echt wel klaar mee.
pi_194303724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou net waar het juist mis gaat - mensen missen verantwoordelijkheidsgevoel of kunnen de symptomen niet goed genoeg onderscheiden van andere kwaaltjes.
Ik vind de huidige strategie niet zo gek: kijken waar de besmettingen plaatsvinden en bepalen of er lokale of centrale maatregelen nodig zijn. Als we weten dat besmettingen vooral plaatsvinden onder jongeren en Marokkanen en met name in de thuissituatie, dan is het goed om maatregelen daarop toe te spitsen. Intussen zal de recente berichtgeving vast zorgen dat mensen weer voorzichtiger worden. De toename in het aantal testen zou daarop kunnen wijzen.

Ik ben benieuwd wat burgemeesters gaan doen. Als Halsema bijvoorbeeld in de binnenstad van Amsterdam mondkapjes gaat verplichten, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denkt dat de 1,5 meter afstand niet te handhaven is. En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
pi_194303784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
In een stad als Amsterdam lijkt het me onbegonnen werk om NIET uit te gaan van drukte - zeker nu de toeristen weer massaal de stad aan doen. Juist verstandig dus om dit op lokaal niveau er wel door te drukken.
pi_194303788
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind de huidige strategie niet zo gek: kijken waar de besmettingen plaatsvinden en bepalen of er lokale of centrale maatregelen nodig zijn. Als we weten dat besmettingen vooral plaatsvinden onder jongeren en Marokkanen en met name in de thuissituatie, dan is het goed om maatregelen daarop toe te spitsen. Intussen zal de recente berichtgeving vast zorgen dat mensen weer voorzichtiger worden. De toename in het aantal testen zou daarop kunnen wijzen.

Ik ben benieuwd wat burgemeesters gaan doen. Als Halsema bijvoorbeeld in de binnenstad van Amsterdam mondkapjes gaat verplichten, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denkt dat de 1,5 meter afstand niet te handhaven is. En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
Ik denk dat je beter kunt inzetten in het regulieren van bezoekersstromen in de drukke straten.
Dat kunnen ze op grote festivals ook op drukke doorgangen, dus waarom niet in een winkelstraat hetzelfde principe toepassen
pi_194303796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het onderzoek gemist dat het grootste gedeelte van de Nederlanders met symptomen rustig gaat winkelen of naar het werk gaat? Die oproep heeft geen zin.
En dat vind ik veel kwalijker en daar moet eens wat aan gedaan worden. Dat afstand houden en drukke plekken vermijden niet altijd lukt, kan ik begrijpen, maar met symptomen alsnog naar de winkel of naar het werk gaan, onbegrijpelijk. Ligt denk ik ook een rol weggelegd voor de werkgevers hierbij.
pi_194303828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:01 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

En dat vind ik veel kwalijker en daar moet eens wat aan gedaan worden. Dat afstand houden en drukke plekken vermijden niet altijd lukt, kan ik begrijpen, maar met symptomen alsnog naar de winkel of naar het werk gaan, onbegrijpelijk. Ligt denk ik ook een rol weggelegd voor de werkgevers hierbij.
Dat werd inderdaad vorige week ook aangestipt. Mensen die een test gepland hebben staan gaan nog even op de koffie, even werken, even winkelen. WHY -O-
pi_194303838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter kunt inzetten in het regulieren van bezoekersstromen in de drukke straten.
Dat kunnen ze op grote festivals ook op drukke doorgangen, dus waarom niet in een winkelstraat hetzelfde principe toepassen
Dat zou ik zelf ook zinniger vinden dan de mierenhoop intact laten maar dan met mondkapjes op. Maar hé, ik ben geen burgemeester.

Overigens lijken wij dit moment meer toeristen net buiten Amsterdam te zien. Ze komen regelmatig langs ons huis met hun elektrische scootertjes. Misschien is er al wat meer spreiding dan normaal.
pi_194303966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat werd inderdaad vorige week ook aangestipt. Mensen die een test gepland hebben staan gaan nog even op de koffie, even werken, even winkelen. WHY -O-
Omdat ze niet direct terecht kunnen en daarna ook nog eens te lang moeten wachten op de uitslag.
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:18:52 #279
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_194304011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De kan is zo ontzettend klein. De kans op terminale kanker is groter.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_194304019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat ze niet direct terecht kunnen en daarna ook nog eens te lang moeten wachten op de uitslag.
Ja alsof even thuisblijven halte einde van de wereld is. mijn god
De zweep moeten ze krijgen ~O>
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:20:06 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194304032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oei zeg, 4 dagen thuisblijven.

Het is wat...
pi_194304048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is wat...
Voor sommige mensen is dat een flinke afweging mbt het inleveren van vakantiedagen en/of druk van bovenaf op de werkvloer. Er komt veel meer bij kijken dan simpelweg 'effe thuis blijven'..
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:02 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194304052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:51 schreef _serial_ het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-voorkomen~a3986116/

Echt die viroloog in België, bemoei je met je eigen problemen, in je eigen land.
En daarbij heeft belgie volgens de open data sinds 1-3 1,2 miljoen tests gedaan en NL sinds 1-3 bijna 1,5 miljoen.
Mwa, hij heeft daar wel een punt. Belgie testte mensen met coronaklachten op het hoogtepunt van de uitbraak, in Nederland werd amper getest in de lente, maar in de zomer mocht opeens iedereen met een neusverkoudheid testen. Het daadwerkelijke % besmettingen en overlijdens zal niet zo heel veel verschillen tussen Nederland en Belgie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194304054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is wat...
In de meeste gevallen is het ook nog eens sneller dan dat
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:41 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194304062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is dat een flinke afweging mbt het inleveren van vakantiedagen en/of druk van bovenaf op de werkvloer. Er komt veel meer bij kijken dan simpelweg 'effe thuis blijven'..
Ziek: betaal ik het loon van mijn werknemer door als hij vanwege besmettingsgevaar niet op zijn werkplek kan werken? Of als hij in isolatie of quarantaine is op advies van de GGD of het RIVM?

U betaalt dan het loon van uw werknemer door. Soms kunt u voor uw werknemer een Ziektewet-uitkering aanvragen bij UWV. Lees meer hierover bij Mijn werknemer is ziek: Ziektewet-uitkering. Wij accepteren uw aanvraag alleen wanneer uw werknemer zijn werk niet thuis of op afstand kan doen.

quote:
Daarnaast heeft de werkgever een groter probleem als hij op werkvloer nog meer mensen besmet...
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:23:10 #286
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194304068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dus, als je ergens op een project aan de gang bent dan kun je niet een paar dagen 'effe thuis blijven', of als je storingsdienst hebt. Al helemaal niet als je op een klus zit in het buitenland.
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:23:18 #287
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194304069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mwa, hij heeft daar wel een punt. Belgie testte mensen met coronaklachten op het hoogtepunt van de uitbraak, in Nederland werd amper getest in de lente, maar in de zomer mocht opeens iedereen met een neusverkoudheid testen. Het daadwerkelijke % besmettingen en overlijdens zal niet zo heel veel verschillen tussen Nederland en Belgie.
Ja en dus? Het is geen wedstrijdje ofzo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:25:20 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194304089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja en dus? Het is geen wedstrijdje ofzo.
Van Ranst wordt het volgende gevraagd: "De lockdown in Nederland was minder streng dan in België, maar werkte minstens zo goed. Wij hadden en hebben aanzienlijk minder besmettingen dan jullie. Hoe verklaart u dat?" Daar zijn de testprotocollen dus een verklaring voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194304153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daarnaast heeft de werkgever een groter probleem als hij op werkvloer nog meer mensen besmet...
Uiteraard, maar dat kan ook gebeuren als je asymptomatisch bent. Ergo, daar echt iemand schuldig voor maken is best wel lastig.
pi_194304195
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ziek: betaal ik het loon van mijn werknemer door als hij vanwege besmettingsgevaar niet op zijn werkplek kan werken? Of als hij in isolatie of quarantaine is op advies van de GGD of het RIVM?

U betaalt dan het loon van uw werknemer door. Soms kunt u voor uw werknemer een Ziektewet-uitkering aanvragen bij UWV. Lees meer hierover bij Mijn werknemer is ziek: Ziektewet-uitkering. Wij accepteren uw aanvraag alleen wanneer uw werknemer zijn werk niet thuis of op afstand kan doen.
[..]

Zo werkt het op papier ja. In de praktijk is het echter niet zo zwart-wit.

Bv. wat als je een zzp'er bent? Eigen zaak hebt met een beperkt budget en personeel? Je belangrijk werk hebt en een zwaar onderbezette werkvloer? Je slechts hele licht klachten hebt? Je een einzelgänger bent en eigenlijk niemand kent om boodschappen voor je te doen?
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:35:59 #291
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194304227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo werkt het op papier ja. In de praktijk is het echter niet zo zwart-wit.

Bv. wat als je een zzp'er bent? Eigen zaak hebt met een beperkt budget en personeel? Je belangrijk werk hebt en een zwaar onderbezette werkvloer? Je slechts hele licht klachten hebt? Je een einzelgänger bent en eigenlijk niemand kent om boodschappen voor je te doen?
Dat lijken me uitzonderingen. Grote deel van de mensen kan prima thuis op afstand werken of kan paar dagen ziektewet in tot hun uitslag binnen is. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij er druk wordt uitgeoefend door werkgever of dat het niet kan vanwege soort werk, maar nu lijkt het alsof half Nederland niet paar dagen thuis kan blijven. Dat kan wel. Ze willen het alleen niet.
pi_194304286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens lijken wij dit moment meer toeristen net buiten Amsterdam te zien. Ze komen regelmatig langs ons huis met hun elektrische scootertjes. Misschien is er al wat meer spreiding dan normaal.
Valt hier in Haarlem ook op inderdaad. Veel meer Duitsers en Belgen dan normaal (althans voor mijn gevoel).
pi_194304298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat kan wel. Ze willen het alleen niet.
Dan ben je er toch? Bereidwilligheid is er in veel gevallen niet om hier meerdere dagen van onzekerheid en inkomstenderving voor in te wisselen.
pi_194305764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:53 schreef skrn het volgende:
Die Belgen, immer in paniek, ben er echt wel klaar mee.
Dit is een afleidingsmaneuvre. Zij hebben het vooralsnog, wat betreft het aantal slachtoffers, nogal slecht gedaan. Zij zijn één van de uitschieters in negatieve zin.
pi_194305810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:15 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dit is een afleidingsmaneuvre. Zij hebben het vooralsnog, wat betreft het aantal slachtoffers, nogal slecht gedaan. Zij zijn één van de uitschieters in negatieve zin.
Wij doen het beter dan de Belgen dan?
pi_194305848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat lijken me uitzonderingen. Grote deel van de mensen kan prima thuis op afstand werken of kan paar dagen ziektewet in tot hun uitslag binnen is. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij er druk wordt uitgeoefend door werkgever of dat het niet kan vanwege soort werk, maar nu lijkt het alsof half Nederland niet paar dagen thuis kan blijven. Dat kan wel. Ze willen het alleen niet.
De werkgever wil het niet icm jarenlang nuchtere Nederlander gelul en hart voor de zaak te hebben door met symptomen gewoon te gaan werken.
" ajoh, valt wel mee, ben geen aansteller, allemaal overdreven"

Dit soort gedrag, gestimuleerd en gewaardeerd door werkgevers zorgt hiervoor.
Als de werkgever benadrukt dat je met klachten thuis moet blijven gaat men niet. Maar stiekem denken ze dat werknemers dan gaan liegen over symptomen om te gaan netflixen dus beter laat je ze maar gewoon komen.
99% test negatief immers, verwaarloosbaar risico om de controle te houden.
pi_194305897
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De werkgever wil het niet icm jarenlang nuchtere Nederlander gelul en hart voor de zaak te hebben door met symptomen gewoon te gaan werken.
" ajoh, valt wel mee, ben geen aansteller, allemaal overdreven"

Dit soort gedrag, gestimuleerd en gewaardeerd door werkgevers zorgt hiervoor.
Als de werkgever benadrukt dat je met klachten thuis moet blijven gaat men niet. Maar stiekem denken ze dat werknemers dan gaan liegen over symptomen om te gaan netflixen dus beter laat je ze maar gewoon komen.
99% test negatief immers, verwaarloosbaar risico om de controle te houden.
Gelukkig denken niet alle werkgevers zo. Bij mij op het werk mag je met klachten niet komen totdat je getest bent.
pi_194305984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Gelukkig denken niet alle werkgevers zo. Bij mij op het werk mag je met klachten niet komen totdat je getest bent.
Ook bij lichte verkoudheidklachten? Snotterende neus of een kuch hebben veel mensen.
"Nee is me hooikoorts".

Ik vind het persoonlijk niks dat mensen gewoon naar kantoor komen terwijl iemand in het huishouden op de uitslag van een test wacht.
Keer op keer dezelfde geïrriteerde reactie dat het onzin is als mensen zeggen dat je dan zelf ook thuis moet blijven.
"Doe ik wel als ze positief test" , werkgever zag dat het goed was.
pi_194306035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ook bij lichte verkoudheidklachten? Snotterende neus of een kuch hebben veel mensen.
"Nee is me hooikoorts".

Ik vind het persoonlijk niks dat mensen gewoon naar kantoor komen terwijl iemand in het huishouden op de uitslag van een test wacht.
Keer op keer dezelfde geïrriteerde reactie dat het onzin is als mensen zeggen dat je dan zelf ook thuis moet blijven.
"Doe ik wel als ze positief test" , werkgever zag dat het goed was.
Ook dan ja. Maar ik werk bij de rechtspraak en ze willen wel het goede voorbeeld geven.
pi_194306241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Ook bij lichte klachten mag je gewoon niet op kantoor komen, ook niet met hooikoorts klachten.
(We hebben ook sowieso thuiswerk tot minimaal 1-9, maar je mag wel afspreken om naar kantoor te gaan).
pi_194306476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
"Nee is me hooikoorts".
Er is nauwelijks overeenkomst tussen de gangbare hooikoortsklachten en de coronaklachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')