abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194301902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je kunt gewoon "Verboden voor Belgen" bordjes ophangen in supermarkten en cafés. Iedere ondernemer mag namelijk zelf beslissen wie hij wel of niet tot zijn zaak toe laat.
Artikel 7 lid 1 sub a AWGB
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:25:21 #252
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194301905
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens mij valt dat dan onder discriminatie en dat mag niet ?
Daar kun je over discussiëren, maar je moet wat om het virus buiten de deur te houden. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 29-07-2020 00:13:22 ]
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:30:22 #253
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_194301949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je kunt gewoon "Verboden voor Belgen" bordjes ophangen in supermarkten en cafés. Iedere ondernemer mag namelijk zelf beslissen wie hij wel of niet tot zijn zaak toe laat.
Die hingen toch ook lange tijd in coffeeshops?
pi_194301950
Kabinet gaat mondkapje in openbare ruimte niet verplichten

Er komt geen landelijke mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Het kabinet wil hier (voorlopig) niet aan, zo stellen Haagse ingewijden. Woensdag, als ook de 25 veiligheidsregio’s elkaar treffen, licht het kabinet dit besluit toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 23:35:28 #255
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194301976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:30 schreef Claudia_x het volgende:

Er komt geen landelijke mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Het kabinet wil hier (voorlopig) niet aan, zo stellen Haagse ingewijden. Woensdag, als ook de 25 veiligheidsregio’s elkaar treffen, licht het kabinet dit besluit toe.
Gelukkig maar
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:41:58 #256
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194302021
quote:

Ze kunnen het nog steeds wel adviseren natuurlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_194302086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ze kunnen het nog steeds wel adviseren natuurlijk.
We hebben een verbod op gezichtsbedekkende kleding op veel plekken (bron). Ik ben wel benieuwd hoe het daar nu mee staat. Zou je niet zelfs in overtreding zijn als je een mondkapje draagt op plekken waar je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen? Ik weet dat er nu een uitzondering voor het openbaar vervoer is, maar hoe zit het met andere plekken?

Trouw vroeg zich dit ook af: Is het dragen van mondkapjes in strijd met het nikabverbod? Er schijnt een uitzondering te zijn als de gezichtsbedekkende kleding als doel het beschermen van de gezondheid heeft, maar op de meeste plekken kon ik die uitzondering niet vinden.
pi_194302344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben een verbod op gezichtsbedekkende kleding op veel plekken (bron). Ik ben wel benieuwd hoe het daar nu mee staat. Zou je niet zelfs in overtreding zijn als je een mondkapje draagt op plekken waar je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen? Ik weet dat er nu een uitzondering voor het openbaar vervoer is, maar hoe zit het met andere plekken?
Over verplicht mondkapjes gesproken, ik ben tegen, tenzij je zelf vermoed dat je iets onder de leden hebt en toch naar buiten moet voor een of andere dringende afspraak, gewoon waar het voor dient, andere zwakke mensen beschermen. En dan ook nog het juiste gebruik toepassen.

Voor de rest, dikke flauwekul! Enorme schijnveiligheid.
pi_194302369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Daar kun je over discussiëren, maar je moet wat om het virus buiten de deur te houden. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Doen ze in thailand ook :D

twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 29 juli 2020 @ 04:10:19 #260
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194302842
quote:
Russia prepares for world's first approval of a Covid-19 vaccine by mid-August, but questions remain

Russia intends to be the first in the world to approve a coronavirus vaccine, in less than two weeks -- despite concerns about its safety, effectiveness and over whether the country has cut essential corners in development, CNN has learned.
Russian officials told CNN they are working toward a date of August 10 or earlier for approval of the vaccine, which has been created by the Moscow-based Gamaleya Institute.
It will be approved for public use, with frontline healthcare workers getting it first, they said.

"It's a Sputnik moment," said Kirill Dmitriev, head of Russia's sovereign wealth fund, which is financing Russian vaccine research, referring to the successful 1957 launch of the world's first satellite by the Soviet Union.
"Americans were surprised when they heard Sputnik's beeping. It's the same with this vaccine. Russia will have got there first," he added.
But Russia has released no scientific data on its vaccine testing and CNN is unable to verify its claimed safety or effectiveness. Critics say the country's push for a vaccine comes amid political pressure from the Kremlin, which is keen to portray Russia as a global scientific force.
There are also wide concerns the human testing of the vaccine is incomplete.
https://edition.cnn.com/2(...)cnnbrk&utm_term=link
are we infinite or am I alone
pi_194302861
quote:
Mwah... van mij mogen ze 'winnen' en hoeft Nederland niet zo nodig mee te doen aan die wedstrijd. We lopen wat betreft dit virus toch overal net achteraan, dus laten we dat met een vaccin ook maar doen dan! :{w
pi_194303049
Volgens dit artikel is het aantal doden tot twee keer hoger dan de RIVM telling.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)covid-19-test-regels

...en ook nog....

Duitsland zeer bezorgd over snelle stijging besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarschuwing-zorgen

[ Bericht 36% gewijzigd door tesssssssss op 29-07-2020 07:11:29 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194303099
quote:

*O* :W
pi_194303102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

*O* :W
Okee, dat zijn waarschijnlijk nog meer besmettingen erbij.

Ik zie het somber in.

(verkeerde bericht gequote sorry)
pi_194303106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 06:52 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens dit artikel is het aantal doden tot twee keer hoger dan de RIVM telling.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)covid-19-test-regels

...en ook nog....

Duitsland zeer bezorgd over snelle stijging besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarschuwing-zorgen
Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
pi_194303111
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:17 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
Dat geloof ik graag. :)
pi_194303194
Bij deze de cijfers uit de wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu die vandaag verscheen. Even de feiten op een rijtje:

Op 1 juni werden er 58864 personen per week getest in Nederland. Het percentage positief geteste personen lag toen op 2,1% (1222 personen positief per week).

Inmiddels worden er 111025 (!) personen per week getest, en is het percentage positief geteste personen 1% (1080 personen positief per week).

Het aantal personen dat getest wordt stijgt, en dus stijgt het aantal besmettingen. Maar het percentage besmettingen blijft al weken 1%. Dit was ooit 29,2%.

Dus laten we heel snel stoppen over mondkapjes en verscherpen van de maatregelen. Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Bron: RIVM https://lnkd.in/eDTyTgS
Love is in the air!
pi_194303425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:43 schreef Landgeld het volgende:

Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Nou net waar het juist mis gaat - mensen missen verantwoordelijkheidsgevoel of kunnen de symptomen niet goed genoeg onderscheiden van andere kwaaltjes.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194303660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:43 schreef Landgeld het volgende:
Bij deze de cijfers uit de wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu die vandaag verscheen. Even de feiten op een rijtje:

Op 1 juni werden er 58864 personen per week getest in Nederland. Het percentage positief geteste personen lag toen op 2,1% (1222 personen positief per week).

Inmiddels worden er 111025 (!) personen per week getest, en is het percentage positief geteste personen 1% (1080 personen positief per week).

Het aantal personen dat getest wordt stijgt, en dus stijgt het aantal besmettingen. Maar het percentage besmettingen blijft al weken 1%. Dit was ooit 29,2%.

Dus laten we heel snel stoppen over mondkapjes en verscherpen van de maatregelen. Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Bron: RIVM https://lnkd.in/eDTyTgS
Het onderzoek gemist dat het grootste gedeelte van de Nederlanders met symptomen rustig gaat winkelen of naar het werk gaat? Die oproep heeft geen zin.
pi_194303682
https://www.ad.nl/buitenl(...)-voorkomen~a3986116/

Echt die viroloog in België, bemoei je met je eigen problemen, in je eigen land.
En daarbij heeft belgie volgens de open data sinds 1-3 1,2 miljoen tests gedaan en NL sinds 1-3 bijna 1,5 miljoen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194303709
Die Belgen, immer in paniek, ben er echt wel klaar mee.
pi_194303724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou net waar het juist mis gaat - mensen missen verantwoordelijkheidsgevoel of kunnen de symptomen niet goed genoeg onderscheiden van andere kwaaltjes.
Ik vind de huidige strategie niet zo gek: kijken waar de besmettingen plaatsvinden en bepalen of er lokale of centrale maatregelen nodig zijn. Als we weten dat besmettingen vooral plaatsvinden onder jongeren en Marokkanen en met name in de thuissituatie, dan is het goed om maatregelen daarop toe te spitsen. Intussen zal de recente berichtgeving vast zorgen dat mensen weer voorzichtiger worden. De toename in het aantal testen zou daarop kunnen wijzen.

Ik ben benieuwd wat burgemeesters gaan doen. Als Halsema bijvoorbeeld in de binnenstad van Amsterdam mondkapjes gaat verplichten, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denkt dat de 1,5 meter afstand niet te handhaven is. En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
pi_194303784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
In een stad als Amsterdam lijkt het me onbegonnen werk om NIET uit te gaan van drukte - zeker nu de toeristen weer massaal de stad aan doen. Juist verstandig dus om dit op lokaal niveau er wel door te drukken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194303788
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind de huidige strategie niet zo gek: kijken waar de besmettingen plaatsvinden en bepalen of er lokale of centrale maatregelen nodig zijn. Als we weten dat besmettingen vooral plaatsvinden onder jongeren en Marokkanen en met name in de thuissituatie, dan is het goed om maatregelen daarop toe te spitsen. Intussen zal de recente berichtgeving vast zorgen dat mensen weer voorzichtiger worden. De toename in het aantal testen zou daarop kunnen wijzen.

Ik ben benieuwd wat burgemeesters gaan doen. Als Halsema bijvoorbeeld in de binnenstad van Amsterdam mondkapjes gaat verplichten, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denkt dat de 1,5 meter afstand niet te handhaven is. En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
Ik denk dat je beter kunt inzetten in het regulieren van bezoekersstromen in de drukke straten.
Dat kunnen ze op grote festivals ook op drukke doorgangen, dus waarom niet in een winkelstraat hetzelfde principe toepassen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194303796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het onderzoek gemist dat het grootste gedeelte van de Nederlanders met symptomen rustig gaat winkelen of naar het werk gaat? Die oproep heeft geen zin.
En dat vind ik veel kwalijker en daar moet eens wat aan gedaan worden. Dat afstand houden en drukke plekken vermijden niet altijd lukt, kan ik begrijpen, maar met symptomen alsnog naar de winkel of naar het werk gaan, onbegrijpelijk. Ligt denk ik ook een rol weggelegd voor de werkgevers hierbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')