abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194301902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je kunt gewoon "Verboden voor Belgen" bordjes ophangen in supermarkten en cafés. Iedere ondernemer mag namelijk zelf beslissen wie hij wel of niet tot zijn zaak toe laat.
Artikel 7 lid 1 sub a AWGB
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:25:21 #252
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194301905
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens mij valt dat dan onder discriminatie en dat mag niet ?
Daar kun je over discussiëren, maar je moet wat om het virus buiten de deur te houden. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 29-07-2020 00:13:22 ]
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:30:22 #253
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_194301949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je kunt gewoon "Verboden voor Belgen" bordjes ophangen in supermarkten en cafés. Iedere ondernemer mag namelijk zelf beslissen wie hij wel of niet tot zijn zaak toe laat.
Die hingen toch ook lange tijd in coffeeshops?
pi_194301950
Kabinet gaat mondkapje in openbare ruimte niet verplichten

Er komt geen landelijke mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Het kabinet wil hier (voorlopig) niet aan, zo stellen Haagse ingewijden. Woensdag, als ook de 25 veiligheidsregio’s elkaar treffen, licht het kabinet dit besluit toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 23:35:28 #255
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194301976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:30 schreef Claudia_x het volgende:

Er komt geen landelijke mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Het kabinet wil hier (voorlopig) niet aan, zo stellen Haagse ingewijden. Woensdag, als ook de 25 veiligheidsregio’s elkaar treffen, licht het kabinet dit besluit toe.
Gelukkig maar
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 28 juli 2020 @ 23:41:58 #256
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194302021
quote:

Ze kunnen het nog steeds wel adviseren natuurlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_194302086
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ze kunnen het nog steeds wel adviseren natuurlijk.
We hebben een verbod op gezichtsbedekkende kleding op veel plekken (bron). Ik ben wel benieuwd hoe het daar nu mee staat. Zou je niet zelfs in overtreding zijn als je een mondkapje draagt op plekken waar je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen? Ik weet dat er nu een uitzondering voor het openbaar vervoer is, maar hoe zit het met andere plekken?

Trouw vroeg zich dit ook af: Is het dragen van mondkapjes in strijd met het nikabverbod? Er schijnt een uitzondering te zijn als de gezichtsbedekkende kleding als doel het beschermen van de gezondheid heeft, maar op de meeste plekken kon ik die uitzondering niet vinden.
pi_194302344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben een verbod op gezichtsbedekkende kleding op veel plekken (bron). Ik ben wel benieuwd hoe het daar nu mee staat. Zou je niet zelfs in overtreding zijn als je een mondkapje draagt op plekken waar je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen? Ik weet dat er nu een uitzondering voor het openbaar vervoer is, maar hoe zit het met andere plekken?
Over verplicht mondkapjes gesproken, ik ben tegen, tenzij je zelf vermoed dat je iets onder de leden hebt en toch naar buiten moet voor een of andere dringende afspraak, gewoon waar het voor dient, andere zwakke mensen beschermen. En dan ook nog het juiste gebruik toepassen.

Voor de rest, dikke flauwekul! Enorme schijnveiligheid.
pi_194302369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Daar kun je over discussiëren, maar je moet wat om het virus buiten de deur te houden. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Doen ze in thailand ook :D

twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 29 juli 2020 @ 04:10:19 #260
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194302842
quote:
Russia prepares for world's first approval of a Covid-19 vaccine by mid-August, but questions remain

Russia intends to be the first in the world to approve a coronavirus vaccine, in less than two weeks -- despite concerns about its safety, effectiveness and over whether the country has cut essential corners in development, CNN has learned.
Russian officials told CNN they are working toward a date of August 10 or earlier for approval of the vaccine, which has been created by the Moscow-based Gamaleya Institute.
It will be approved for public use, with frontline healthcare workers getting it first, they said.

"It's a Sputnik moment," said Kirill Dmitriev, head of Russia's sovereign wealth fund, which is financing Russian vaccine research, referring to the successful 1957 launch of the world's first satellite by the Soviet Union.
"Americans were surprised when they heard Sputnik's beeping. It's the same with this vaccine. Russia will have got there first," he added.
But Russia has released no scientific data on its vaccine testing and CNN is unable to verify its claimed safety or effectiveness. Critics say the country's push for a vaccine comes amid political pressure from the Kremlin, which is keen to portray Russia as a global scientific force.
There are also wide concerns the human testing of the vaccine is incomplete.
https://edition.cnn.com/2(...)cnnbrk&utm_term=link
are we infinite or am I alone
pi_194302861
quote:
Mwah... van mij mogen ze 'winnen' en hoeft Nederland niet zo nodig mee te doen aan die wedstrijd. We lopen wat betreft dit virus toch overal net achteraan, dus laten we dat met een vaccin ook maar doen dan! :{w
pi_194303049
Volgens dit artikel is het aantal doden tot twee keer hoger dan de RIVM telling.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)covid-19-test-regels

...en ook nog....

Duitsland zeer bezorgd over snelle stijging besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarschuwing-zorgen

[ Bericht 36% gewijzigd door tesssssssss op 29-07-2020 07:11:29 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194303099
quote:

*O* :W
pi_194303102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:14 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

*O* :W
Okee, dat zijn waarschijnlijk nog meer besmettingen erbij.

Ik zie het somber in.

(verkeerde bericht gequote sorry)
pi_194303106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 06:52 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens dit artikel is het aantal doden tot twee keer hoger dan de RIVM telling.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)covid-19-test-regels

...en ook nog....

Duitsland zeer bezorgd over snelle stijging besmettingen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarschuwing-zorgen
Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
pi_194303111
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:17 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dit heeft in alle kranten gestaan Hans.
Dat geloof ik graag. :)
pi_194303194
Bij deze de cijfers uit de wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu die vandaag verscheen. Even de feiten op een rijtje:

Op 1 juni werden er 58864 personen per week getest in Nederland. Het percentage positief geteste personen lag toen op 2,1% (1222 personen positief per week).

Inmiddels worden er 111025 (!) personen per week getest, en is het percentage positief geteste personen 1% (1080 personen positief per week).

Het aantal personen dat getest wordt stijgt, en dus stijgt het aantal besmettingen. Maar het percentage besmettingen blijft al weken 1%. Dit was ooit 29,2%.

Dus laten we heel snel stoppen over mondkapjes en verscherpen van de maatregelen. Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Bron: RIVM https://lnkd.in/eDTyTgS
Love is in the air!
pi_194303425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:43 schreef Landgeld het volgende:

Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Nou net waar het juist mis gaat - mensen missen verantwoordelijkheidsgevoel of kunnen de symptomen niet goed genoeg onderscheiden van andere kwaaltjes.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194303660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 07:43 schreef Landgeld het volgende:
Bij deze de cijfers uit de wekelijkse update epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu die vandaag verscheen. Even de feiten op een rijtje:

Op 1 juni werden er 58864 personen per week getest in Nederland. Het percentage positief geteste personen lag toen op 2,1% (1222 personen positief per week).

Inmiddels worden er 111025 (!) personen per week getest, en is het percentage positief geteste personen 1% (1080 personen positief per week).

Het aantal personen dat getest wordt stijgt, en dus stijgt het aantal besmettingen. Maar het percentage besmettingen blijft al weken 1%. Dit was ooit 29,2%.

Dus laten we heel snel stoppen over mondkapjes en verscherpen van de maatregelen. Blijf gewoon thuis als je symptomen van Corona hebt, houd gepaste afstand en gebruik vooral gewoon je gezonde verstand.

Bron: RIVM https://lnkd.in/eDTyTgS
Het onderzoek gemist dat het grootste gedeelte van de Nederlanders met symptomen rustig gaat winkelen of naar het werk gaat? Die oproep heeft geen zin.
pi_194303682
https://www.ad.nl/buitenl(...)-voorkomen~a3986116/

Echt die viroloog in België, bemoei je met je eigen problemen, in je eigen land.
En daarbij heeft belgie volgens de open data sinds 1-3 1,2 miljoen tests gedaan en NL sinds 1-3 bijna 1,5 miljoen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194303709
Die Belgen, immer in paniek, ben er echt wel klaar mee.
pi_194303724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou net waar het juist mis gaat - mensen missen verantwoordelijkheidsgevoel of kunnen de symptomen niet goed genoeg onderscheiden van andere kwaaltjes.
Ik vind de huidige strategie niet zo gek: kijken waar de besmettingen plaatsvinden en bepalen of er lokale of centrale maatregelen nodig zijn. Als we weten dat besmettingen vooral plaatsvinden onder jongeren en Marokkanen en met name in de thuissituatie, dan is het goed om maatregelen daarop toe te spitsen. Intussen zal de recente berichtgeving vast zorgen dat mensen weer voorzichtiger worden. De toename in het aantal testen zou daarop kunnen wijzen.

Ik ben benieuwd wat burgemeesters gaan doen. Als Halsema bijvoorbeeld in de binnenstad van Amsterdam mondkapjes gaat verplichten, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denkt dat de 1,5 meter afstand niet te handhaven is. En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
pi_194303784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
In een stad als Amsterdam lijkt het me onbegonnen werk om NIET uit te gaan van drukte - zeker nu de toeristen weer massaal de stad aan doen. Juist verstandig dus om dit op lokaal niveau er wel door te drukken.
pi_194303788
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind de huidige strategie niet zo gek: kijken waar de besmettingen plaatsvinden en bepalen of er lokale of centrale maatregelen nodig zijn. Als we weten dat besmettingen vooral plaatsvinden onder jongeren en Marokkanen en met name in de thuissituatie, dan is het goed om maatregelen daarop toe te spitsen. Intussen zal de recente berichtgeving vast zorgen dat mensen weer voorzichtiger worden. De toename in het aantal testen zou daarop kunnen wijzen.

Ik ben benieuwd wat burgemeesters gaan doen. Als Halsema bijvoorbeeld in de binnenstad van Amsterdam mondkapjes gaat verplichten, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denkt dat de 1,5 meter afstand niet te handhaven is. En dat lijkt me niet zo verstandig, want daarmee sanctioneert ze in feite de drukte en het overtreden van de regel. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen.
Ik denk dat je beter kunt inzetten in het regulieren van bezoekersstromen in de drukke straten.
Dat kunnen ze op grote festivals ook op drukke doorgangen, dus waarom niet in een winkelstraat hetzelfde principe toepassen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194303796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het onderzoek gemist dat het grootste gedeelte van de Nederlanders met symptomen rustig gaat winkelen of naar het werk gaat? Die oproep heeft geen zin.
En dat vind ik veel kwalijker en daar moet eens wat aan gedaan worden. Dat afstand houden en drukke plekken vermijden niet altijd lukt, kan ik begrijpen, maar met symptomen alsnog naar de winkel of naar het werk gaan, onbegrijpelijk. Ligt denk ik ook een rol weggelegd voor de werkgevers hierbij.
pi_194303828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:01 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

En dat vind ik veel kwalijker en daar moet eens wat aan gedaan worden. Dat afstand houden en drukke plekken vermijden niet altijd lukt, kan ik begrijpen, maar met symptomen alsnog naar de winkel of naar het werk gaan, onbegrijpelijk. Ligt denk ik ook een rol weggelegd voor de werkgevers hierbij.
Dat werd inderdaad vorige week ook aangestipt. Mensen die een test gepland hebben staan gaan nog even op de koffie, even werken, even winkelen. WHY -O-
pi_194303838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter kunt inzetten in het regulieren van bezoekersstromen in de drukke straten.
Dat kunnen ze op grote festivals ook op drukke doorgangen, dus waarom niet in een winkelstraat hetzelfde principe toepassen
Dat zou ik zelf ook zinniger vinden dan de mierenhoop intact laten maar dan met mondkapjes op. Maar hé, ik ben geen burgemeester.

Overigens lijken wij dit moment meer toeristen net buiten Amsterdam te zien. Ze komen regelmatig langs ons huis met hun elektrische scootertjes. Misschien is er al wat meer spreiding dan normaal.
pi_194303966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat werd inderdaad vorige week ook aangestipt. Mensen die een test gepland hebben staan gaan nog even op de koffie, even werken, even winkelen. WHY -O-
Omdat ze niet direct terecht kunnen en daarna ook nog eens te lang moeten wachten op de uitslag.
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:18:52 #279
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_194304011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De kan is zo ontzettend klein. De kans op terminale kanker is groter.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_194304019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat ze niet direct terecht kunnen en daarna ook nog eens te lang moeten wachten op de uitslag.
Ja alsof even thuisblijven halte einde van de wereld is. mijn god
De zweep moeten ze krijgen ~O>
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:20:06 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194304032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oei zeg, 4 dagen thuisblijven.

Het is wat...
pi_194304048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is wat...
Voor sommige mensen is dat een flinke afweging mbt het inleveren van vakantiedagen en/of druk van bovenaf op de werkvloer. Er komt veel meer bij kijken dan simpelweg 'effe thuis blijven'..
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:02 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194304052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:51 schreef _serial_ het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-voorkomen~a3986116/

Echt die viroloog in België, bemoei je met je eigen problemen, in je eigen land.
En daarbij heeft belgie volgens de open data sinds 1-3 1,2 miljoen tests gedaan en NL sinds 1-3 bijna 1,5 miljoen.
Mwa, hij heeft daar wel een punt. Belgie testte mensen met coronaklachten op het hoogtepunt van de uitbraak, in Nederland werd amper getest in de lente, maar in de zomer mocht opeens iedereen met een neusverkoudheid testen. Het daadwerkelijke % besmettingen en overlijdens zal niet zo heel veel verschillen tussen Nederland en Belgie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194304054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is wat...
In de meeste gevallen is het ook nog eens sneller dan dat
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:41 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194304062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is dat een flinke afweging mbt het inleveren van vakantiedagen en/of druk van bovenaf op de werkvloer. Er komt veel meer bij kijken dan simpelweg 'effe thuis blijven'..
Ziek: betaal ik het loon van mijn werknemer door als hij vanwege besmettingsgevaar niet op zijn werkplek kan werken? Of als hij in isolatie of quarantaine is op advies van de GGD of het RIVM?

U betaalt dan het loon van uw werknemer door. Soms kunt u voor uw werknemer een Ziektewet-uitkering aanvragen bij UWV. Lees meer hierover bij Mijn werknemer is ziek: Ziektewet-uitkering. Wij accepteren uw aanvraag alleen wanneer uw werknemer zijn werk niet thuis of op afstand kan doen.

quote:
Daarnaast heeft de werkgever een groter probleem als hij op werkvloer nog meer mensen besmet...
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:23:10 #286
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194304068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dus, als je ergens op een project aan de gang bent dan kun je niet een paar dagen 'effe thuis blijven', of als je storingsdienst hebt. Al helemaal niet als je op een klus zit in het buitenland.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:23:18 #287
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194304069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mwa, hij heeft daar wel een punt. Belgie testte mensen met coronaklachten op het hoogtepunt van de uitbraak, in Nederland werd amper getest in de lente, maar in de zomer mocht opeens iedereen met een neusverkoudheid testen. Het daadwerkelijke % besmettingen en overlijdens zal niet zo heel veel verschillen tussen Nederland en Belgie.
Ja en dus? Het is geen wedstrijdje ofzo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:25:20 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194304089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja en dus? Het is geen wedstrijdje ofzo.
Van Ranst wordt het volgende gevraagd: "De lockdown in Nederland was minder streng dan in België, maar werkte minstens zo goed. Wij hadden en hebben aanzienlijk minder besmettingen dan jullie. Hoe verklaart u dat?" Daar zijn de testprotocollen dus een verklaring voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194304153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daarnaast heeft de werkgever een groter probleem als hij op werkvloer nog meer mensen besmet...
Uiteraard, maar dat kan ook gebeuren als je asymptomatisch bent. Ergo, daar echt iemand schuldig voor maken is best wel lastig.
pi_194304195
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ziek: betaal ik het loon van mijn werknemer door als hij vanwege besmettingsgevaar niet op zijn werkplek kan werken? Of als hij in isolatie of quarantaine is op advies van de GGD of het RIVM?

U betaalt dan het loon van uw werknemer door. Soms kunt u voor uw werknemer een Ziektewet-uitkering aanvragen bij UWV. Lees meer hierover bij Mijn werknemer is ziek: Ziektewet-uitkering. Wij accepteren uw aanvraag alleen wanneer uw werknemer zijn werk niet thuis of op afstand kan doen.
[..]

Zo werkt het op papier ja. In de praktijk is het echter niet zo zwart-wit.

Bv. wat als je een zzp'er bent? Eigen zaak hebt met een beperkt budget en personeel? Je belangrijk werk hebt en een zwaar onderbezette werkvloer? Je slechts hele licht klachten hebt? Je een einzelgänger bent en eigenlijk niemand kent om boodschappen voor je te doen?
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:35:59 #291
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194304227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo werkt het op papier ja. In de praktijk is het echter niet zo zwart-wit.

Bv. wat als je een zzp'er bent? Eigen zaak hebt met een beperkt budget en personeel? Je belangrijk werk hebt en een zwaar onderbezette werkvloer? Je slechts hele licht klachten hebt? Je een einzelgänger bent en eigenlijk niemand kent om boodschappen voor je te doen?
Dat lijken me uitzonderingen. Grote deel van de mensen kan prima thuis op afstand werken of kan paar dagen ziektewet in tot hun uitslag binnen is. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij er druk wordt uitgeoefend door werkgever of dat het niet kan vanwege soort werk, maar nu lijkt het alsof half Nederland niet paar dagen thuis kan blijven. Dat kan wel. Ze willen het alleen niet.
pi_194304286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens lijken wij dit moment meer toeristen net buiten Amsterdam te zien. Ze komen regelmatig langs ons huis met hun elektrische scootertjes. Misschien is er al wat meer spreiding dan normaal.
Valt hier in Haarlem ook op inderdaad. Veel meer Duitsers en Belgen dan normaal (althans voor mijn gevoel).
pi_194304298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat kan wel. Ze willen het alleen niet.
Dan ben je er toch? Bereidwilligheid is er in veel gevallen niet om hier meerdere dagen van onzekerheid en inkomstenderving voor in te wisselen.
pi_194305764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:53 schreef skrn het volgende:
Die Belgen, immer in paniek, ben er echt wel klaar mee.
Dit is een afleidingsmaneuvre. Zij hebben het vooralsnog, wat betreft het aantal slachtoffers, nogal slecht gedaan. Zij zijn één van de uitschieters in negatieve zin.
pi_194305810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:15 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dit is een afleidingsmaneuvre. Zij hebben het vooralsnog, wat betreft het aantal slachtoffers, nogal slecht gedaan. Zij zijn één van de uitschieters in negatieve zin.
Wij doen het beter dan de Belgen dan?
pi_194305848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat lijken me uitzonderingen. Grote deel van de mensen kan prima thuis op afstand werken of kan paar dagen ziektewet in tot hun uitslag binnen is. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij er druk wordt uitgeoefend door werkgever of dat het niet kan vanwege soort werk, maar nu lijkt het alsof half Nederland niet paar dagen thuis kan blijven. Dat kan wel. Ze willen het alleen niet.
De werkgever wil het niet icm jarenlang nuchtere Nederlander gelul en hart voor de zaak te hebben door met symptomen gewoon te gaan werken.
" ajoh, valt wel mee, ben geen aansteller, allemaal overdreven"

Dit soort gedrag, gestimuleerd en gewaardeerd door werkgevers zorgt hiervoor.
Als de werkgever benadrukt dat je met klachten thuis moet blijven gaat men niet. Maar stiekem denken ze dat werknemers dan gaan liegen over symptomen om te gaan netflixen dus beter laat je ze maar gewoon komen.
99% test negatief immers, verwaarloosbaar risico om de controle te houden.
pi_194305897
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De werkgever wil het niet icm jarenlang nuchtere Nederlander gelul en hart voor de zaak te hebben door met symptomen gewoon te gaan werken.
" ajoh, valt wel mee, ben geen aansteller, allemaal overdreven"

Dit soort gedrag, gestimuleerd en gewaardeerd door werkgevers zorgt hiervoor.
Als de werkgever benadrukt dat je met klachten thuis moet blijven gaat men niet. Maar stiekem denken ze dat werknemers dan gaan liegen over symptomen om te gaan netflixen dus beter laat je ze maar gewoon komen.
99% test negatief immers, verwaarloosbaar risico om de controle te houden.
Gelukkig denken niet alle werkgevers zo. Bij mij op het werk mag je met klachten niet komen totdat je getest bent.
pi_194305984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Gelukkig denken niet alle werkgevers zo. Bij mij op het werk mag je met klachten niet komen totdat je getest bent.
Ook bij lichte verkoudheidklachten? Snotterende neus of een kuch hebben veel mensen.
"Nee is me hooikoorts".

Ik vind het persoonlijk niks dat mensen gewoon naar kantoor komen terwijl iemand in het huishouden op de uitslag van een test wacht.
Keer op keer dezelfde geïrriteerde reactie dat het onzin is als mensen zeggen dat je dan zelf ook thuis moet blijven.
"Doe ik wel als ze positief test" , werkgever zag dat het goed was.
pi_194306035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ook bij lichte verkoudheidklachten? Snotterende neus of een kuch hebben veel mensen.
"Nee is me hooikoorts".

Ik vind het persoonlijk niks dat mensen gewoon naar kantoor komen terwijl iemand in het huishouden op de uitslag van een test wacht.
Keer op keer dezelfde geïrriteerde reactie dat het onzin is als mensen zeggen dat je dan zelf ook thuis moet blijven.
"Doe ik wel als ze positief test" , werkgever zag dat het goed was.
Ook dan ja. Maar ik werk bij de rechtspraak en ze willen wel het goede voorbeeld geven.
pi_194306241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Ook bij lichte klachten mag je gewoon niet op kantoor komen, ook niet met hooikoorts klachten.
(We hebben ook sowieso thuiswerk tot minimaal 1-9, maar je mag wel afspreken om naar kantoor te gaan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')