quote:
Een werkend vaccin is sowieso nog maar afwachten of dat er ooit komt. De kans is dat we dit virus niet met een vaccin kunnen verslaan acht ik best aannemelijk.quote:Volgens een modelstudie die Harvard-onderzoeker Marc Lipsitch in het begin van de uitbraak uitvoerde, kan de uitbraak na een golf of vijf uitdoven, als meer mensen weerstand tegen het virus krijgen. Maar als de immuniteit tegen het virus van voorbijgaande aard is, is het ook denkbaar dat het virus tot in lengte der dagen over ons heen blijft golven – of in elk geval tot er een vaccin is.
Wat een aannames allemaalquote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
Omdat je blijkbaar denkt dat het een complot is waar Bill gates achter zit.
En omdat je denkt dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal.
Het stuk zelf is niet zo alarmistisch. Zie bijv. deze passage:quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een werkend vaccin is sowieso nog maar afwachten of dat er ooit komt. De kans is dat we dit virus niet met een vaccin kunnen verslaan acht ik best aannemelijk.
We zullen moeten accepteren dat we dood kunnen gaan aan een virus.
Het was ook niet alarmistisch bedoeld.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het stuk zelf is niet zo alarmistisch. Zie bijv. deze passage:
Wel is de verwachting dat de ziektelast gaandeweg minder wordt. Omdat medici meer ervaring krijgen met de behandeling van covid-19 en ontdekken welke medicijnen werken en welke niet, maar ook omdat het virus zelf doorgaans minder dodelijk wordt.
Dus de Darwin theorie wordt toegepast.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het was ook niet alarmistisch bedoeld.
Ik denk dat de eerste golf ervoor zorgt dat de “zwakkeren en minder-resistenten” als eerst zijn getroffen. Uiteindelijk zullen de “sterksten” over blijven en zal het virus in kracht afnemen.
Het zijn ook toch meer jongeren die nu besmet raken?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Een/twee weken geleden waren de stijgingen er ook al, dus als het echt effecten zou hebben op de opnames dan hadden we dat deze week al wel moeten merken. Mensen blijven het twee weken opschuiven
Zoiets staat in het stuk zelf ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het was ook niet alarmistisch bedoeld.
Ik denk dat de eerste golf ervoor zorgt dat de “zwakkeren en minder-resistenten” als eerst zijn getroffen. Uiteindelijk zullen de “sterksten” over blijven en zal het virus in kracht afnemen.
Er is ook niet echt nieuws te melden.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik kan er in ieder geval niks over vinden.
Ja dat de besmettingen weer zijn gestegen, denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er is ook niet echt nieuws te melden.
quote:Rotterdamse moskee negeert oproep Aboutaleb om thuis te blijven tijdens Offerfeest
De Kocatepe Moskee in de Afrikaanderwijk legt de oproep van burgemeester Aboutaleb om thuis te bidden tijdens het Offerfeest naast zich neer en roept de achterban om op tijd te komen voor het gebed, willen ze een gebedsplek bemachtigen. ,,We hebben plek voor iedereen, indien nodig maken we ook gebruik van de binnenplaats’’, zo staat er in de oproep. De moskee verwacht rond de 500 bezoekers.
https://www.ad.nl/rotterd(...)offerfeest~a9a355dd/
Daar hebben we toch geen persco voor nodig?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat de besmettingen weer zijn gestegen, denk ik.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wekelijks-gevallen
Reproductie getal van 1,29 naar 1,4
Wat kun je niet met wat rijmen?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Op basis van de brief verwacht in eigenlijk geen verdere maatregelen hoewel ik dit eigenlijk niet kan rijmen.
"
Positieve uitslagen
Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve
uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus
nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen
omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.
Het aandeel van positieve uitslagen per 100.000 inwoners in Nederland is dus wél
gestegen en deze stijging concentreert zich op het moment in de Randstad met
een uitschieter in Rotterdam-Rijnmond. Kortom: het aantal besmettingen neemt
toe."
Ja, dat helpt niks in een moskee die 1,5 meter afstand.quote:
Het aandeel besmetten per 100.000 inwoners stijgt mee als het aantal besmettingen stijgt in absolute aantallen. Die stijging komt dus omdat er meer getest wordt. In relatieve aantallen is geen stijging te zien.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Op basis van de brief verwacht in eigenlijk geen verdere maatregelen hoewel ik dit eigenlijk niet kan rijmen.
"
Positieve uitslagen
Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve
uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus
nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen
omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.
Het aandeel van positieve uitslagen per 100.000 inwoners in Nederland is dus wél
gestegen en deze stijging concentreert zich op het moment in de Randstad met
een uitschieter in Rotterdam-Rijnmond. Kortom: het aantal besmettingen neemt
toe."
Verder zijn het voornamelijk privé feestjes/thuissituatie die hogere besmettingen opleveren.
Heb je de brief gelezen?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het aandeel besmetten per 100.000 inwoners stijgt mee als het aantal besmettingen stijgt in absolute aantallen. Die stijging komt dus omdat er meer getest wordt. In relatieve aantallen is geen stijging te zien.
Ja, dat zien we wel aan Antwerpen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar hebben we toch geen persco voor nodig?
Rutte: “de besmettingen lopen op, ik laat het woord aan dhr de Jonge”
De Jonge: “geen reden voor paniek. We houden een vinger aan de pols en grijpen in als het echt nodig is. Fijne avond.”
Stijgen van de geconstateerde besmettingen en daarmee de R is voor een deel te verklaren door meer testen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat de besmettingen weer zijn gestegen, denk ik.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wekelijks-gevallen
Reproductie getal van 1,29 naar 1,4
Die ziekenhuis-opnames gaan pas omhoog, als dat virus in plaats van nu de jonge, mensen straks ook de mensen in de risico-groepen weer besmet.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Stijgen van de geconstateerde besmettingen en daarmee de R is voor een deel te verklaren door meer testen.
Zolang we de statistieken terug gaan zien in de ziekenhuisopnames en er maatregelen nodig zijn komt er heus wel een persco.
tnx.quote:
En dat is ook pas het moment dat je in hoeft te grijpen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die ziekenhuis-opnames gaan pas omhoog, als dat virus in plaats van nu de jonge, mensen straks ook de mensen in de risico-groepen weer besmet.
Ok, omdat het vandaag weer all over the news was... er zal vast weer wat leuks aan komen binnenkort.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik kan er in ieder geval niks over vinden.
Nou ja, daar zullen de meningen over verdeeld zijnquote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dat is ook pas het moment dat je in hoeft te grijpen.
Het beleid was er toch op gericht om de zorg te ontlasten? Niet om hoe dan ook het aantal besmettingen te minimaliseren?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, daar zullen de meningen over verdeeld zijn
Ik probeer het positief te bekijken, maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat als er in Antwerpen een avond-klok is ingesteld (o.a) en ontelbare andere maatregelen zijn genomen, dat wij er hier mee wegkomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, omdat het vandaag weer all over the news was... er zal vast weer wat leuks aan komen binnenkort.
Mijn conclusie zou dus zijn dat het aantal personen die besmet zijn niet zozeer stijgt (het % is immers gelijk), maar dat we er hoogstens meer vinden door meer testen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je de brief gelezen?
Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.
ja, maar sommige mensen zouden dan de instelling hebben "neem maatregelen voordat die mensen uit die risico-groepen weer op de IC terecht konen."quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het beleid was er toch op gericht om de zorg te ontlasten? Niet om hoe dan ook het aantal besmettingen te minimaliseren?
Klopt exact. We zijn gewoon op de goede weg. Ondanks de versoepelingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn conclusie zou dus zijn dat het aantal personen die besmet zijn niet zozeer stijgt (het % is immers gelijk), maar dat we er hoogstens meer vinden door meer testen.
Gert Verhulst?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:22 schreef quirina het volgende:
“Nederland komt ook nog aan de beurt!”
( die Belg op Nu.nl)
Pure sensatie - onzin dus!quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:22 schreef quirina het volgende:
( die Belg op Nu.nl)
Mwoah Gertjuh, waarom moet gij de hele tijd zo hoesten he, ja.quote:
“Joah zotteke heb net een Nederlandse Corona gedronken eh”quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwoah Gertjuh, waarom moet gij de hele tijd zo hoesten he, ja.
Bij Gert kun je een geslachtsziekte ook niet uitsluiten als oorzaak natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwoah Gertjuh, waarom moet gij de hele tijd zo hoesten he, ja.
Wie oh wie van K3?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij Gert kun je een geslachtsziekte ook niet uitsluiten als oorzaak natuurlijk.
Daar valt verder niet zoveel zinnigs over te zeggen. Als je meer test is de kans groter dat je meer besmette personen vind. Het aandeel positieven blijft gelijk dus laten meer mensen zich testen dan omdat er meer mensen een vermoeden hebben of omdat mensen meer aangespoord worden?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn conclusie zou dus zijn dat het aantal personen die besmet zijn niet zozeer stijgt (het % is immers gelijk), maar dat we er hoogstens meer vinden door meer testen.
Ik heb daar helemaal niets van gemerkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
Ook in de supermarkt merk je meer angst.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Worden meer positieve gevallen gevonden omdat er meer getest wordt, óf wordt er meer getest omdat er meer positieve gevallen zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat noemen ze wishful thinking.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:22 schreef quirina het volgende:
( die Belg op Nu.nl)
Als je uit de tram oid komt is het beter om hem op te houden dan in je zak te frommelen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
Toch is De Jonge positief. Hij wijst erop dat er de laatste weken meer besmettingen zijn, maar dat er ook meer testen zijn afgenomen.
Precies het probleem: pure angst en sensatie de afgelopen weken. Er is gewoon veel meer getest, omdat dat toegankelijker is geworden. Logisch dat het aantal dan oploopt.
Echt kansloos dat mensen nu al spreken van een 2e golf. Ook in de supermarkt merk je meer angst. Totaal onnodig. Het meest absurde vind ik nog jonge mensen met een mondkapje over straat. Komop man![]()
Dus jij denkt dat Antwerpen en Barcelona en alle verrhogingen in de rest van Europa gewoon toeval zijn?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |