abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:37:18 #26
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194296071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen.
Daarvoor hoef je alleen maar naar de situaties in het buitenland (België, Frankrijk) te kijken.

Bovendien is een mondkapjesverplichting niet met de huidige noodverordening uit te voeren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194296075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194296082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
Idd merkte ik net al op boot naar uk. Tot paar weken Zonder mondkapjes hield iedereen 1.5 meter afstand of meer en in lift max 4. Nu heeft iedereen mondkapjes en was het dringen rond elkaar en hele lift propvol op elkaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194296209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Plausibel. ^O^
Ligt er aan... waar er wordt gemeten...

In de nieuwe delen van Amsterdam ligt een gescheiden rioolstelsel. Dit betekent dat het regenwater los van het afvalwater opgevangen wordt. Het regenwater gaat direct naar een rivier, kanaal of vijver (oppervlaktewater). Afvalwater is vuil water uit bijvoorbeeld toilet en douche. Dit afvalwater maken we eerst schoon. Pas daarna gaat het naar het oppervlaktewater.
pi_194296362
quote:
Slecht geschreven brief. :o (Dieptepunt: 'burgermeester'.) Wel interessante passages:

Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.

Opvallend is dat er veel positief geteste mensen zijn in de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Deze groep heeft doorgaans milde klachten. Het gaat om een leeftijdscategorie die mogelijk zelf niet snel in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Het risico is echter wel dat wanneer zij zich niet laten testen en/of zich niet houden aan de gedragsregels, zij andere en meer kwetsbare mensen zullen besmetten.

In Rotterdam zien we een stijging van clusters in Marokkaans-Rotterdamse gezinnen.

Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt. NB. BCO betekent bron- en contactonderzoek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194296402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt.
Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?
pi_194296428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.
Ze zijn ook bezig werven van meer personeel die die talen machtig is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:57:41 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194296463
Is er een persco vanavond?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:58:21 #34
3542 Gia
User under construction
pi_194296474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

Hmm ik had een hele reactie gepost maar die is plots verdwenen :{

Kort verhaal: een mondkapje kan bijdragen BOVENOP de bestaande maatregelen binnen en buiten de horeca.
En dan zijn er mensen die zeggen een mondkapje te dragen in de winkel om zichzelf te beschermen, maar daarmee beschermen ze vooral de andere klanten.
pi_194296486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)
Ik weet niet of dat per se waar is dat men zich veilig(er) waant, hoewel ik me er iets bij kan voorstellen.
Maar inderdaad het versmalt enorm de discussie. Van het vrij brede scala aan maatregelen die je kan treffen, is het nu juist deze die aan het hypen is. Als Aboutaleb, Halsema en dat soort lui het aan de experts hadden overgelaten en geen olie op het vuur hadden gegooid dan was vooral de media er ook niet zo bovenop gedoken.
I'll give you something to do
pi_194296504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:55 schreef _serial_ het volgende:
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.
Ze zijn ook bezig werven van meer personeel die die talen machtig is.
Niet echt vooruit gedacht dan, deze problematiek komt in bijna alle communicatie van overheden met burgers terug. En het is ook weer niet alsof je hier beëdigd vertalers voor nodig hebt natuurlijk.
pi_194296513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Slecht geschreven brief. :o (Dieptepunt: 'burgermeester'.) Wel interessante passages:

Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.

Opvallend is dat er veel positief geteste mensen zijn in de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Deze groep heeft doorgaans milde klachten. Het gaat om een leeftijdscategorie die mogelijk zelf niet snel in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Het risico is echter wel dat wanneer zij zich niet laten testen en/of zich niet houden aan de gedragsregels, zij andere en meer kwetsbare mensen zullen besmetten.

In Rotterdam zien we een stijging van clusters in Marokkaans-Rotterdamse gezinnen.

Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt. NB. BCO betekent bron- en contactonderzoek.
Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.
I'll give you something to do
pi_194296582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.
ja tis gewoon hoe het is.
Toen het met carnaval was, zijden ze ook "door carnaval".
En als er straks een uitbraak is onder "religieuze Urkers" zal dat vast zo gecommuniceerd worden.
pi_194296585
Ik maak mij soms meer zorgen om de mensheid dan om corona.

Vroeger gingen mensen dood al tal van ziektes en aandoeningen vanwege gebrek aan medische kennis, terwijl maatschappelijk nooit vrijheidsbeperkende maatregelen getroffen werden.
Echter zijn we qua kennis veel verder, hebben vele ziektes overwonnen, maar lijken we ons hele wezen te moeten aanpassen om het virus te verslaan.
Er worden allerlei theorieën verkondigd, aangevuld met psychologische indoctrinaties.
Er wordt volledig ingezet op negatieve berichtgeving. En het enige waar we hoop uit lijken te putten is een vaccin van Bill Gates.
De mens blijft soms een gemakkelijk manipulatief projectiel.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_194296624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen.
Integendeel, door mondkapjes zijn mensen zich beter bewust van de situatie waarin we verkeren, en houden ze zich juist beter aan de maatregelen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:07:03 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194296628
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
Is er een persco vanavond?
Nee
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten