Daarvoor hoef je alleen maar naar de situaties in het buitenland (België, Frankrijk) te kijken.quote:
Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
Idd merkte ik net al op boot naar uk. Tot paar weken Zonder mondkapjes hield iedereen 1.5 meter afstand of meer en in lift max 4. Nu heeft iedereen mondkapjes en was het dringen rond elkaar en hele lift propvol op elkaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
Ligt er aan... waar er wordt gemeten...quote:
Slecht geschreven brief.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Briefje van Hugo:
https://www.rijksoverheid(...)elingen-covid-19.pdf
Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt.
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?
En dan zijn er mensen die zeggen een mondkapje te dragen in de winkel om zichzelf te beschermen, maar daarmee beschermen ze vooral de andere klanten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm ik had een hele reactie gepost maar die is plots verdwenen
Kort verhaal: een mondkapje kan bijdragen BOVENOP de bestaande maatregelen binnen en buiten de horeca.
Ik weet niet of dat per se waar is dat men zich veilig(er) waant, hoewel ik me er iets bij kan voorstellen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)
Niet echt vooruit gedacht dan, deze problematiek komt in bijna alle communicatie van overheden met burgers terug. En het is ook weer niet alsof je hier beëdigd vertalers voor nodig hebt natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:55 schreef _serial_ het volgende:
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.
Ze zijn ook bezig werven van meer personeel die die talen machtig is.
Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Slecht geschreven brief.(Dieptepunt: 'burgermeester'.) Wel interessante passages:
Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.
Opvallend is dat er veel positief geteste mensen zijn in de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Deze groep heeft doorgaans milde klachten. Het gaat om een leeftijdscategorie die mogelijk zelf niet snel in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Het risico is echter wel dat wanneer zij zich niet laten testen en/of zich niet houden aan de gedragsregels, zij andere en meer kwetsbare mensen zullen besmetten.
In Rotterdam zien we een stijging van clusters in Marokkaans-Rotterdamse gezinnen.
Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt. NB. BCO betekent bron- en contactonderzoek.
ja tis gewoon hoe het is.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.
Integendeel, door mondkapjes zijn mensen zich beter bewust van de situatie waarin we verkeren, en houden ze zich juist beter aan de maatregelen.quote:
Neequote:
Jij denkt serieus dat in de tijden van de zwarte dood je gewoon kon doen en laten wat je wil? Haha ok danquote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:04 schreef Viesdik het volgende:
Vroeger gingen mensen dood al tal van ziektes en aandoeningen vanwege gebrek aan medische kennis, terwijl maatschappelijk nooit vrijheidsbeperkende maatregelen getroffen werden.
Ik maak me zorgen om jou.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:04 schreef Viesdik het volgende:
Ik maak mij soms meer zorgen om de mensheid dan om corona.
Vroeger gingen mensen dood al tal van ziektes en aandoeningen vanwege gebrek aan medische kennis, terwijl maatschappelijk nooit vrijheidsbeperkende maatregelen getroffen werden.
Echter zijn we qua kennis veel verder, hebben vele ziektes overwonnen, maar lijken we ons hele wezen te moeten aanpassen om het virus te verslaan.
Er worden allerlei theorieën verkondigd, aangevuld met psychologische indoctrinaties.
Er wordt volledig ingezet op negatieve berichtgeving. En het enige waar we hoop uit lijken te putten is een vaccin van Bill Gates.
De mens blijft soms een gemakkelijk manipulatief projectiel.
Waarom maak je over mij zorgen dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen om jou.
Met het gros van de mensheid is namelijk niks mis, die letten nu op dat ze niet ziek worden, thats all.
Er wordt zeker niet volop ingezet op negatieve berichtgeving ook. Ik heb maandenlang elke dag een pushbericht gehad over de afname van het aantal covid patiënten op de IC bv.
quote:Momenteel worden 19 coronapatiënten op een ic behandeld . Dat zijn er twee minder dan gisteren. Op andere ziekenhuisafdelingen worden 77 coronapatiënten verzorgd: 7 minder dan een dag eerder
Omdat je blijkbaar denkt dat het een complot is waar Bill gates achter zit.quote:
De belangrijke statistiekenquote:
Komende 2 weken worden volgens mij wel cruciaal daarin. We gaan het meemaken. Hopelijk blijft het zo laag.quote:
Jep. Handen aan de knoppen iig.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Komende 2 weken worden volgens mij wel cruciaal daarin. We gaan het meemaken. Hopelijk blijft het zo laag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |