en daarom zijn mondkapjes effectief binnen, vooral als de besmettingen blijven stijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een afstand van 8 meter is ook niet te realiseren.
https://www.ad.nl/rotterd(...)offerfeest~a9a355dd/
als ie mensen in die moskee tijdens dat offerfeest geen mondkapjes dragen helpt die 1,5 meter helemaal niks
prima toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik gok dat Halsema eerste zal zijn.
Met Aboutaleb als 2de die het gaat verplichten aan studenten tijdens intro en tijdens het winkelen.
Er lopen 10.000 mensen rond die anderen kunnen besmetten en waarschijnlijk nog veel meer. De vraag is alleen of je het meeste risico loopt op plekken waar je zo'n luier op moet of op hele andere plekken.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom zijn mondkapjes effectief binnen, vooral als de besmettingen blijven stijgen.
niks mis mee, zelf vanmiddag ook gedragen
Ik geloof niet dat het niks uitmaakt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar die 1,5 meter afstand maakt binnen niks uit. Dat zei hij.
Maar hoe dan? Dat die bandbreedte scherp omlaag knikt in de toekomst lijkt me een behoorlijke aanname. Je moet ook kijken naar de tijdschaal, als je hem sinds februari tot nu pakt is de trend inderdaad dat het daalt. Maar kijk eens naar de laatste drie, vier weken, dan ziet het er heel anders uit. En elke maatregel die je neemt zie je pas over 2 a 3 weken het effect van. Als we nu niets doen en over drie weken blijkt dat de getallen dezelfde lijn volgen als in februari zijn we tegen die tijd te laat. Alweer.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:03 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Gewoon gebaseerd op de R-waarde uit het dashboard.
En toe het er was, was het nog niet erg. Immers, "carnaval viert men in kleine groepjes".quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:21 schreef Ener-G het volgende:
Het RIVM riep in februari ook nog dat het hoogst onwaarschijnlijk zou zijn dat het virus naar Europa zou komen :’)
Tuurlijk wel dat virus hangt gewoon in de lucht. Denk je dat dat virus denkt " owh die mensen houden 1,5 meter afstand die zal ik maar niet besmetten dan."quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het niks uitmaakt.
mondkapjes werken niet, schijnveiligheid.....quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En toe het er was, was het nog niet erg. Immers, "carnaval viert men in kleine groepjes".
De concentraties virusdeeltjes zijn niet overal gelijk. Deze zijn het hoogst vlakbij waar de drager het grootste deel van de tijd de deeltjes uitstoot. (zijn werkplek)quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel dat virus hangt gewoon in de lucht. Denk je dat dat virus denkt " owh die mensen houden 1,5 meter afstand die zal ik maar niet besmetten dan."
blijkt dat heel veel mensen en het RIVM de aerosolen zwaar onderschatten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel dat virus hangt gewoon in de lucht. Denk je dat dat virus denkt " owh die mensen houden 1,5 meter afstand die zal ik maar niet besmetten dan."
Want aerosolen werken niet meer als je mondkapjes op zet? En voor aerosolen maakt het niet uit of je 8 meter afstand houdt of 50 centimeter?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijkt dat heel veel mensen en het RIVM de aerosolen zwaar onderschatten.
Ja, en hoe is dat dan als een een groep van 500 mensen in een moskee zit te bidden?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De concentraties virusdeeltjes zijn niet overal gelijk. Deze zijn het hoogst vlakbij waar de drager het grootste deel van de tijd de deeltjes uitstoot. (zijn werkplek)
dat is onderzocht met cameras ( met een speciaal licht ) die aerosolen in beeld brengt en inderdaad mondkapjes filteren heel veel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want aerosolen werken niet meer als je mondkapjes op zet? En voor aerosolen maakt het niet uit of je 8 meter afstand houdt of 50 centimeter?
Tuurlijk is dat leuk scoren als je Willem Engel of Maurice de Hondt heet, maar dat maakt het nog geen feit.
ffp2 en ffp3 filteren alles.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is onderzocht met cameras ( met een speciaal licht ) die aerosolen in beeld brengt en inderdaad mondkapjes filteren heel veel.
Dat moet je ook weer gaan controleren. Plus alle b wegen moet je fysiek gaan afsluiten. Het is een hele operatie als je dat wil doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kan je gewoon een ontheffing geven lijkt me.
dan gewoon maar lui uit hotspots hier binnen laten...quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet je ook weer gaan controleren. Plus alle b wegen moet je fysiek gaan afsluiten. Het is een hele operatie als je dat wil doen.
Precies, daarom zou ik graag een Belgenverbod voor Nederlandse horeca, supermarkten, stranden en binnensteden zien. Maar dat zal helaas wel weer niet mogen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat zou ik graag anders zien. Waarom staan we toe dat er hordes uit een oranje gebied hier de boel komen besmetten? Zeker nu met het instellen van die avondklok, zullen er wel veel de weg naar Breda weten te vinden op zoek naar vertier.
Gelukkig hebben wij 'dringende adviezen'.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies, daarom zou ik graag een Belgenverbod voor Nederlandse horeca, supermarkten, stranden en binnensteden zien. Maar dat zal helaas wel weer niet mogen.
Gewoon de plaatsnaamborden omdraaien dan kunnen die Belgen de weg toch niet vindenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies, daarom zou ik graag een Belgenverbod voor Nederlandse horeca, supermarkten, stranden en binnensteden zien. Maar dat zal helaas wel weer niet mogen.
Dat mag niet nee.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Één iemand heeft iedereen in het gezicht gehoest. Enige logische conclusie volgens veel mensen hier.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en hoe is dat dan als een een groep van 500 mensen in een moskee zit te bidden?
Zonder mondkapje?
Dat is bijna het zelfde als dat Halsema steeds roept dat er geen toeristen meer dan Amsterdam moeten komen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet je ook weer gaan controleren. Plus alle b wegen moet je fysiek gaan afsluiten. Het is een hele operatie als je dat wil doen.
ja lekker toch naar Barcelona gaan en daarna niet in quarantine ( omdat ze moeten werken ), fijn zulke dringende adviezenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij 'dringende adviezen'.
Nou.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Één iemand heeft iedereen in het gezicht gehoest. Enige logische conclusie volgens veel mensen hier.
Want aerosols zijn niet peer reviewed aangetoond als oorzaak dus bestaat het niet.
Ik denk ook eerder dat de hoeveelheid bijdrage van aerosols nu nog niet echt duidelijk is.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou.
Ik denk dat dat virus zich op die manier ook zo snel door verpleeghuizen e.d. heeft verspreid.
niet peer reviewed maar inmiddels zijn er zoveel praktijkvoorbeelden dat men kan aannemen dat het een probleem is binnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Één iemand heeft iedereen in het gezicht gehoest. Enige logische conclusie volgens veel mensen hier.
Want aerosols zijn niet peer reviewed aangetoond als oorzaak dus bestaat het niet.
wij zitten nu in de buitenring en nog genoeg toeristen ......ik mis alleen de vele chinesen/japannersquote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is bijna het zelfde als dat Halsema steeds roept dat er geen toeristen meer dan Amsterdam moeten komen.
Die komen toch.
Australië kunnen we maar beter geen voorbeeld aan nemen, daar loopt het helemaal uit de hand nu.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen gewoon uitzonderingen voor gemaakt worden.....hebben ze in australië ook gedaan ( staatsgrenzen waren dicht )
Dat vind ik in deze tijd niet verantwoord.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en hoe is dat dan als een een groep van 500 mensen in een moskee zit te bidden?
Zonder mondkapje?
alleen in de staat Victoria.....het land is "iets" groter dan NL hequote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Australië kunnen we maar beter geen voorbeeld aan nemen, daar loopt het helemaal uit de hand nu.
graag een BRON dat Aerosolen door mondkapjes heen gaan....quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, de mondkapjesfetisjisten trekken weer de aerosolenkaart. Jammer alleen dat die aerosolen dwars door de meeste mondkapjes heengaan. En verwijzen naar het buitenland? Die landen waar zelfs een gatenkaassjaal nog volgens de regels is?
Jep, met teveel mensen dicht op elkaar in slecht gebentileerde ruimtes.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet peer reviewed maar inmiddels zijn er zoveel praktijkvoorbeelden dat men kan aannemen dat het een probleem is binnen.
Houdt het eigenlijk de grotere druppels tegen wat de voornaamste manier van besmetting is?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, de mondkapjesfetisjisten trekken weer de aerosolenkaart. Jammer alleen dat die aerosolen dwars door de meeste mondkapjes heengaan. En verwijzen naar het buitenland? Die landen waar zelfs een gatenkaassjaal nog volgens de regels is?
Hier één (van de velen): https://bmjopen.bmj.com/content/5/4/e006577quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
graag een BRON dat Aerosolen door mondkapjes heen gaan....
quote:Penetration of cloth masks by particles was almost 97% and medical masks 44%.
Dat kun je ook niet zo stellen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt heel goed die mondkapjes in Servië!
[ afbeelding ]
In Bulgarije werkt het ook top!
Ongetwijfeld, maar daarom moet je dan ook in je elleboog hoesten en op 1,5 meter blijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Houdt het eigenlijk de grotere druppels tegen wat de voornaamste manier van besmetting is?
Als ik op mijn beeldscherm nies/hoest zit er meer op zonder iets voor mijn gezicht dan met bv een sjaal.
Dat snap ik ook wel, maar ik speel gewoon het spelletje mee van 'kijk naar land X, die hebben mondkapjes en weinig besmettingen, dus mondkapjes werken'.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kun je ook niet zo stellen natuurlijk.
Daarom, en het dan zo verprutsen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen in de staat Victoria.....het land is "iets" groter dan NL he
Hoe weet je dat het niet erger zou zijn zonder mondkapjes?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, ik zit een kwartiertje rijden van de Belgische grens, dusquote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij zitten nu in de buitenring en nog genoeg toeristen ......ik mis alleen de vele chinesen/japanners
Ja eens, maar bv op plekken waar de afstand niet gehouden kan worden of langere tijd met een verjaardag/samenkomst binnen met meer mensen. Helpt het dan meer wel dan niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daarom moet je dan ook in je elleboog hoesten en op 1,5 meter blijven.
we zullen nooit weten of dat juist meer of minder geweest zou zijn zonder mondkapjes, dus je weet niet hoe goed het werkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is dus precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe weet je dat het niet erger zou zijn zonder mondkapjes?
Voor Vietnam, Zuid Korea en Japan werkt het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |