niet peer reviewed maar inmiddels zijn er zoveel praktijkvoorbeelden dat men kan aannemen dat het een probleem is binnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Één iemand heeft iedereen in het gezicht gehoest. Enige logische conclusie volgens veel mensen hier.
Want aerosols zijn niet peer reviewed aangetoond als oorzaak dus bestaat het niet.
wij zitten nu in de buitenring en nog genoeg toeristen ......ik mis alleen de vele chinesen/japannersquote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is bijna het zelfde als dat Halsema steeds roept dat er geen toeristen meer dan Amsterdam moeten komen.
Die komen toch.
Australië kunnen we maar beter geen voorbeeld aan nemen, daar loopt het helemaal uit de hand nu.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen gewoon uitzonderingen voor gemaakt worden.....hebben ze in australië ook gedaan ( staatsgrenzen waren dicht )
Dat vind ik in deze tijd niet verantwoord.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en hoe is dat dan als een een groep van 500 mensen in een moskee zit te bidden?
Zonder mondkapje?
alleen in de staat Victoria.....het land is "iets" groter dan NL hequote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Australië kunnen we maar beter geen voorbeeld aan nemen, daar loopt het helemaal uit de hand nu.
graag een BRON dat Aerosolen door mondkapjes heen gaan....quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, de mondkapjesfetisjisten trekken weer de aerosolenkaart. Jammer alleen dat die aerosolen dwars door de meeste mondkapjes heengaan. En verwijzen naar het buitenland? Die landen waar zelfs een gatenkaassjaal nog volgens de regels is?
Jep, met teveel mensen dicht op elkaar in slecht gebentileerde ruimtes.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet peer reviewed maar inmiddels zijn er zoveel praktijkvoorbeelden dat men kan aannemen dat het een probleem is binnen.
Houdt het eigenlijk de grotere druppels tegen wat de voornaamste manier van besmetting is?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, de mondkapjesfetisjisten trekken weer de aerosolenkaart. Jammer alleen dat die aerosolen dwars door de meeste mondkapjes heengaan. En verwijzen naar het buitenland? Die landen waar zelfs een gatenkaassjaal nog volgens de regels is?
Hier één (van de velen): https://bmjopen.bmj.com/content/5/4/e006577quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
graag een BRON dat Aerosolen door mondkapjes heen gaan....
quote:Penetration of cloth masks by particles was almost 97% and medical masks 44%.
Dat kun je ook niet zo stellen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt heel goed die mondkapjes in Servië!
[ afbeelding ]
In Bulgarije werkt het ook top!
Ongetwijfeld, maar daarom moet je dan ook in je elleboog hoesten en op 1,5 meter blijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Houdt het eigenlijk de grotere druppels tegen wat de voornaamste manier van besmetting is?
Als ik op mijn beeldscherm nies/hoest zit er meer op zonder iets voor mijn gezicht dan met bv een sjaal.
Dat snap ik ook wel, maar ik speel gewoon het spelletje mee van 'kijk naar land X, die hebben mondkapjes en weinig besmettingen, dus mondkapjes werken'.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kun je ook niet zo stellen natuurlijk.
Daarom, en het dan zo verprutsen.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen in de staat Victoria.....het land is "iets" groter dan NL he
Hoe weet je dat het niet erger zou zijn zonder mondkapjes?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, ik zit een kwartiertje rijden van de Belgische grens, dusquote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij zitten nu in de buitenring en nog genoeg toeristen ......ik mis alleen de vele chinesen/japanners
Ja eens, maar bv op plekken waar de afstand niet gehouden kan worden of langere tijd met een verjaardag/samenkomst binnen met meer mensen. Helpt het dan meer wel dan niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar daarom moet je dan ook in je elleboog hoesten en op 1,5 meter blijven.
we zullen nooit weten of dat juist meer of minder geweest zou zijn zonder mondkapjes, dus je weet niet hoe goed het werkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is dus precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 20:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe weet je dat het niet erger zou zijn zonder mondkapjes?
Voor Vietnam, Zuid Korea en Japan werkt het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |