abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194295398

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194295488
Even crossposten omdat ie zo hilarisch is. Dit was dus de mevrouw die wondermiddel HCQ ophemelde:

quote:
Donald Trump Jr. declared the video of Stella Immanuel a “must watch,” while Donald Trump himself retweeted the video.

Before Trump and his supporters embrace Immanuel’s medical expertise, though, they should consider other medical claims Immanuel has made—including those about alien DNA and the physical effects of having sex with witches and demons in your dreams.

Immanuel, a pediatrician and a religious minister, has a history of making bizarre claims about medical topics and other issues. She has often claimed that gynecological problems like cysts and endometriosis are in fact caused by people having sex in their dreams with demons and witches.

She alleges alien DNA is currently used in medical treatments, and that scientists are cooking up a vaccine to prevent people from being religious. And, despite appearing in Washington, D.C. to lobby Congress on Monday, she has said that the government is run in part not by humans but by “reptilians” and other aliens.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194295509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of de vakantiegangers nou zoveel meer kans lopen in het buitenland, maar de hausse aan vakantiegangers is pas net begonnen. Drie weken geleden begon de zomervakantie pas in de eerste regio en een week geleden pas voor de laatste. En het zijn toch vooral mensen met schoolgaande kinderen die nu op vakantie gaan.
Dat is waar, het percentage moet je afzetten tegen de hoeveelheid Nederlanders die naar het buitenland geweest zijn. Hoewel ik dan 8% nog steeds vrij laag vind.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194295522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

Waar baseer je deze uitspraken op?
Je moet er maar eens over lezen (ik heb een poosje terug me een beetje erin verdiept, even geen links zo snel).
Ze proberen dit gedoe wereldwijd te slijten, en namen bv na de BLM demonstratie Amsterdam een voorschotje met "significante toename besmettingen in Amsterdam te zien in rioolwater!" , wat kul bleek en waarbij ze vreselijk af zijn gegaan, hielden dat op een vergissing cq toeval.
Niet is aangetoond, genomen stalen representeren niets, ook nog volgens hun zelf. Er moeten echt duizenden mensen besmet zijn wil je ook maar iets kunnen zien, en zelfs met nul coronabesmettingen komen deze zgn waarnemingen aan het licht, bv uit rioolwater van anderhalf jaar geleden in Spanje.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 16:00:02 #5
5428 crew  miss_sly
pi_194295526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:57 schreef Monolith het volgende:
Even crossposten omdat ie zo hilarisch is. Dit was dus de mevrouw die wondermiddel HCQ ophemelde:
[..]

bron
Heel betrouwbare doctor wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:02:28 #6
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, we proberen nu te voorkomen dat we in eenzelfde situatie belanden als maart/april. Dat is iets heel anders en niets mis mee.
Die situatie hebben we toch ook bedwongen met de maatregelen die er nu waren (en weer zijn versoepeld)? Ik zie niet echt waarom we dan een maatregel zoals het verplichten van mondkapjes nodig hebben, dan heb je veel meer aan het beperken van de horeca bijvoorbeeld.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:03:09 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194295560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die situatie hebben we toch ook bedwongen met de maatregelen die er nu waren (en weer zijn versoepeld)? Ik zie niet echt waarom we dan een maatregel zoals het verplichten van mondkapjes nodig hebben, dan heb je veel meer aan het beperken van de horeca bijvoorbeeld.
Ik denk dat het idee van de mondkapjes-regel vooral is dat bedrijven dan juist niet dicht hoeven.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:05:35 #8
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295588
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het idee van de mondkapjes-regel vooral is dat bedrijven dan juist niet dicht hoeven.
Dat gaat dus in de bedrijven waar het om gaat (in dit geval dus horeca) niet werken, want een groot deel blijft echt uit het café of restaurant weg als daar een mondkapje verplicht wordt.

Dan is vanuit de veiligheidsregio's sturen op sluitingstijden en eventueel niet schenken van alcohol een veel makkelijker plan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:05:50 #9
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194295590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe die rioolwatermetingen gaan, maar is dat niet gewoon een meetfout? Net zoals je ziet dat halverwege juni er niets gevonden wordt? Als je daar het gemiddelde van neemt kom je aardig in de buurt van de trendlijn over de gehele periode.
Je verwacht een hogere concentratie als er weinig regen valt (omdat het rioolwater dan minder verdund is).
Als je de neerslagkaarten van 12 en 13 juni bekijkt ( https://www.knmi.nl/neder(...)rafische-overzichten ) lijkt er op die twee dagen in totaal evenveel neerslag gevallen te zijn als in april + mei (9.9 +14.1 mm, meetstation Buiksloterbeek) .
Dat zou kunnen verklaren waarom er midden juni niets gemeten werd.
are we infinite or am I alone
pi_194295634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat gaat dus in de bedrijven waar het om gaat (in dit geval dus horeca) niet werken, want een groot deel blijft echt uit het café of restaurant weg als daar een mondkapje verplicht wordt.

Dan is vanuit de veiligheidsregio's sturen op sluitingstijden en eventueel niet schenken van alcohol een veel makkelijker plan.
Punt is juist dat je - als je eenmaal zit - geen mondkapje op hoeft in de horeca dus dat is geen reden om niet te gaan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:10:40 #11
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194295656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:57 schreef Monolith het volgende:
[..]

bron
Als facebook haar pagina niet terugzet zal god de servers doen crashen...
twitter
are we infinite or am I alone
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:11:16 #12
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Punt is juist dat je - als je eenmaal zit - geen mondkapje op hoeft in de horeca dus dat is geen reden om niet te gaan.
Voor een restaurant kun je daar nog wat van zeggen, van een café een heel stuk minder.

Bovendien is het niet zo dat je mensen niet kan besmetten als je aan een tafeltje zit natuurlijk.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:12:46 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194295689
quote:
Relaxte vakantie heeft Hugo zo
pi_194295763
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Voor een restaurant kun je daar nog wat van zeggen, van een café een heel stuk minder.

Bovendien is het niet zo dat je mensen niet kan besmetten als je aan een tafeltje zit natuurlijk.
Dat klopt - maar het argument van mensen die wegblijven valt in de praktijk denk ik zeker mee.
pi_194295779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ik ben benieuwd...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:21:24 #17
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194295799
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat klopt - maar het argument van mensen die wegblijven valt in de praktijk denk ik zeker mee.
Maar leg mij eens uit wat de toegevoegde waarde is van mondkapjes als iedereen ze toch niet op heeft in het restaurant als ze zitten te eten? En wanneer ze verkeerd gebruikt worden, of niet vervangen wroden, en mensen geen afstand meer houden want ze hebben een mondkapje op?

Daarom ben ik er tegen, want we raken dan van de regen in de drup. Niet eens zo zeer omdat je ermee voor aap loopt.
pi_194295941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar leg mij eens uit wat de toegevoegde waarde is van mondkapjes als iedereen ze toch niet op heeft in het restaurant als ze zitten te eten? En wanneer ze verkeerd gebruikt worden, of niet vervangen wroden, en mensen geen afstand meer houden want ze hebben een mondkapje op?

Daarom ben ik er tegen, want we raken dan van de regen in de drup. Niet eens zo zeer omdat je ermee voor aap loopt.
Als de tafels ver genoeg uit elkaar staan word het vrij lastig om andere tafels te besmetten, toch? Wellicht via een menu kaart, of serveerders als die zelf geen mondkapje dragen als ze de bestelling opnemen, maar dat is het dan ook.

Sowieso valt het aantal besmettingen binnen de horeca dus enorm mee.
pi_194295954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ twitter ]
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194295965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je verwacht een hogere concentratie als er weinig regen valt (omdat het rioolwater dan minder verdund is).
Als je de neerslagkaarten van 12 en 13 juni bekijkt ( https://www.knmi.nl/neder(...)rafische-overzichten ) lijkt er op die twee dagen in totaal evenveel neerslag gevallen te zijn als in april + mei (9.9 +14.1 mm, meetstation Buiksloterbeek) .
Dat zou kunnen verklaren waarom er midden juni niets gemeten werd.
Plausibel. ^O^
pi_194295969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hmm ik had een hele reactie gepost maar die is plots verdwenen :{

Kort verhaal: een mondkapje kan bijdragen BOVENOP de bestaande maatregelen binnen en buiten de horeca.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:33:46 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194296010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

en dan weer opdoen als je naar de wc moet, is dan ook ook echt van geen idee of het werkt maar het schaadt niet
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:35:33 #23
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194296042
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kort verhaal: een mondkapje kan bijdragen BOVENOP de bestaande maatregelen binnen en buiten de horeca.
Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
pi_194296051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan doe je de aanname dat mensen zich aan de nu al geldende maatregelen houden. En zo lang dat niet gebeurt, gaat het met mondkapjes niet beter worden, alleen maar slechter, want je krijgt er een vals gevoel van veiligheid door.
Dat is niet bewezen.
pi_194296062
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je ziet sowieso dat het fluctueert. De piek van juni daalde weer. Hoe het zich nu gaat ontwikkelen weet natuurlijk niet. Maar desalniettemin zijn dit soort dingen wel goede indicatoren van hoe het ervoor staat.
Fijne bijdragen van je in deze reeks, Tijn. Ik was zelf benieuwd naar de cijfers t.a.v. het rioolwater. We lijken hier wel eens te vergeten dat er niet naar één set cijfers wordt gekeken maar naar een reeks tezamen en dat bovendien context wordt meegewogen. Zo is het reproductiegetal hoger dan in juni en neemt het aantal besmettingen nu toe in de ons omringende landen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:37:18 #26
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194296071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen.
Daarvoor hoef je alleen maar naar de situaties in het buitenland (België, Frankrijk) te kijken.

Bovendien is een mondkapjesverplichting niet met de huidige noodverordening uit te voeren.
pi_194296075
quote:

[..]

Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194296082
quote:

[..]

Idd merkte ik net al op boot naar uk. Tot paar weken Zonder mondkapjes hield iedereen 1.5 meter afstand of meer en in lift max 4. Nu heeft iedereen mondkapjes en was het dringen rond elkaar en hele lift propvol op elkaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194296209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Plausibel. ^O^
Ligt er aan... waar er wordt gemeten...

In de nieuwe delen van Amsterdam ligt een gescheiden rioolstelsel. Dit betekent dat het regenwater los van het afvalwater opgevangen wordt. Het regenwater gaat direct naar een rivier, kanaal of vijver (oppervlaktewater). Afvalwater is vuil water uit bijvoorbeeld toilet en douche. Dit afvalwater maken we eerst schoon. Pas daarna gaat het naar het oppervlaktewater.
pi_194296362
quote:
Slecht geschreven brief. :o (Dieptepunt: 'burgermeester'.) Wel interessante passages:

Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.

Opvallend is dat er veel positief geteste mensen zijn in de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Deze groep heeft doorgaans milde klachten. Het gaat om een leeftijdscategorie die mogelijk zelf niet snel in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Het risico is echter wel dat wanneer zij zich niet laten testen en/of zich niet houden aan de gedragsregels, zij andere en meer kwetsbare mensen zullen besmetten.

In Rotterdam zien we een stijging van clusters in Marokkaans-Rotterdamse gezinnen.

Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt. NB. BCO betekent bron- en contactonderzoek.
pi_194296402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt.
Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_194296428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is toch vrij eenvoudig op te lossen lijkt me?
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.
Ze zijn ook bezig werven van meer personeel die die talen machtig is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:57:41 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194296463
Is er een persco vanavond?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:58:21 #34
3542 Gia
User under construction
pi_194296474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

En dan zijn er mensen die zeggen een mondkapje te dragen in de winkel om zichzelf te beschermen, maar daarmee beschermen ze vooral de andere klanten.
pi_194296486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit. het versmalt de discussie. En mensen zijn dan helemaal geneigd minder afstand te houden, want ja, toch mondkapje op. (en dan is het nog maar de vraag of mensen zo graag nog even gezellig uit eten gaan, of winkelen)
Ik weet niet of dat per se waar is dat men zich veilig(er) waant, hoewel ik me er iets bij kan voorstellen.
Maar inderdaad het versmalt enorm de discussie. Van het vrij brede scala aan maatregelen die je kan treffen, is het nu juist deze die aan het hypen is. Als Aboutaleb, Halsema en dat soort lui het aan de experts hadden overgelaten en geen olie op het vuur hadden gegooid dan was vooral de media er ook niet zo bovenop gedoken.
I'll give you something to do
pi_194296504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:55 schreef _serial_ het volgende:
Ja dat doen ze met een tolk, maar een dergelijk onderzoek kost dan veel meer tijd dan een gebruikelijk onderzoek.
Ze zijn ook bezig werven van meer personeel die die talen machtig is.
Niet echt vooruit gedacht dan, deze problematiek komt in bijna alle communicatie van overheden met burgers terug. En het is ook weer niet alsof je hier beëdigd vertalers voor nodig hebt natuurlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_194296513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Slecht geschreven brief. :o (Dieptepunt: 'burgermeester'.) Wel interessante passages:

Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.

Opvallend is dat er veel positief geteste mensen zijn in de leeftijdscategorie 20 tot 40 jaar. Deze groep heeft doorgaans milde klachten. Het gaat om een leeftijdscategorie die mogelijk zelf niet snel in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. Het risico is echter wel dat wanneer zij zich niet laten testen en/of zich niet houden aan de gedragsregels, zij andere en meer kwetsbare mensen zullen besmetten.

In Rotterdam zien we een stijging van clusters in Marokkaans-Rotterdamse gezinnen.

Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt. NB. BCO betekent bron- en contactonderzoek.
Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.
I'll give you something to do
pi_194296582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Wordt het beestje toch even bij de naam genoemd.
ja tis gewoon hoe het is.
Toen het met carnaval was, zijden ze ook "door carnaval".
En als er straks een uitbraak is onder "religieuze Urkers" zal dat vast zo gecommuniceerd worden.
pi_194296585
Ik maak mij soms meer zorgen om de mensheid dan om corona.

Vroeger gingen mensen dood al tal van ziektes en aandoeningen vanwege gebrek aan medische kennis, terwijl maatschappelijk nooit vrijheidsbeperkende maatregelen getroffen werden.
Echter zijn we qua kennis veel verder, hebben vele ziektes overwonnen, maar lijken we ons hele wezen te moeten aanpassen om het virus te verslaan.
Er worden allerlei theorieën verkondigd, aangevuld met psychologische indoctrinaties.
Er wordt volledig ingezet op negatieve berichtgeving. En het enige waar we hoop uit lijken te putten is een vaccin van Bill Gates.
De mens blijft soms een gemakkelijk manipulatief projectiel.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_194296624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen.
Integendeel, door mondkapjes zijn mensen zich beter bewust van de situatie waarin we verkeren, en houden ze zich juist beter aan de maatregelen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:07:03 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194296628
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
Nee
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:08:15 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194296641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:04 schreef Viesdik het volgende:

Vroeger gingen mensen dood al tal van ziektes en aandoeningen vanwege gebrek aan medische kennis, terwijl maatschappelijk nooit vrijheidsbeperkende maatregelen getroffen werden.
Jij denkt serieus dat in de tijden van de zwarte dood je gewoon kon doen en laten wat je wil? Haha ok dan 8)7
pi_194296658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:04 schreef Viesdik het volgende:
Ik maak mij soms meer zorgen om de mensheid dan om corona.

Echter zijn we qua kennis veel verder, hebben vele ziektes overwonnen, maar lijken we ons hele wezen te moeten aanpassen om het virus te verslaan.
Er worden allerlei theorieën verkondigd, aangevuld met psychologische indoctrinaties.
Er wordt volledig ingezet op negatieve berichtgeving. En het enige waar we hoop uit lijken te putten is een vaccin van Bill Gates.
De mens blijft soms een gemakkelijk manipulatief projectiel.
Ik maak me zorgen om jou.
Met het gros van de mensheid is namelijk niks mis, die letten nu op dat ze niet ziek worden, thats all.
Er wordt zeker niet volop ingezet op negatieve berichtgeving ook. Ik heb maandenlang elke dag een pushbericht gehad over de afname van het aantal covid patiënten op de IC bv.
pi_194296670
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:09 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik maak me zorgen om jou.
Met het gros van de mensheid is namelijk niks mis, die letten nu op dat ze niet ziek worden, thats all.
Er wordt zeker niet volop ingezet op negatieve berichtgeving ook. Ik heb maandenlang elke dag een pushbericht gehad over de afname van het aantal covid patiënten op de IC bv.
Waarom maak je over mij zorgen dan?
pi_194296673
quote:
Momenteel worden 19 coronapatiënten op een ic behandeld . Dat zijn er twee minder dan gisteren. Op andere ziekenhuisafdelingen worden 77 coronapatiënten verzorgd: 7 minder dan een dag eerder
^O^
Zonder wrijving geen glans
pi_194296680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Waarom maak je over mij zorgen dan?
Omdat je blijkbaar denkt dat het een complot is waar Bill gates achter zit.
En omdat je denkt dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal.
pi_194296682
Uit de brief van De Jonge wordt mij wel duidelijk dat de houding van het kabinet is: geen reden voor paniek, wel voor alertheid.

Overigens zijn we bij mij op het werk van plan om vanaf september vaker op locatie te werken. Ik ben benieuwd of die plannen de komende tijd gaan wijzigen. De colleges starten dan bovendien ook weer, waardoor het veel drukker zal worden in o.a. het openbaar vervoer. Ik vraag me af of universiteiten en hogescholen nog iets aan het beleid gaan veranderen in augustus.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:12:58 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194296727
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

^O^
De belangrijke statistieken :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194296747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De belangrijke statistieken :)
Komende 2 weken worden volgens mij wel cruciaal daarin. We gaan het meemaken. Hopelijk blijft het zo laag.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:16:26 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194296783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Komende 2 weken worden volgens mij wel cruciaal daarin. We gaan het meemaken. Hopelijk blijft het zo laag.
Jep. Handen aan de knoppen iig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194296810
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

^O^
^O^

Een/twee weken geleden waren de stijgingen er ook al, dus als het echt effecten zou hebben op de opnames dan hadden we dat deze week al wel moeten merken. Mensen blijven het twee weken opschuiven :P
pi_194296831
Is dit ’m dan: de gevreesde tweede golf?

Een paar passages:

(...) een formele definitie van een 'tweede golf' bestaat niet. In ons land vormen de wijzertjes van het ‘coronadashboard’ een indicatie: bij dagelijks 10 ic-opnames of 40 ziekenhuisopnames gaan die in het rood, als waarschuwing dat het de verkeerde kant op gaat.

Bij onder meer de Spaanse Griep van 1918 was de tweede golf veel dodelijker dan de eerste. En dat is een patroon bij meer epidemieën: een tweede golf treft dan meer mensen, omdat men de maatregelen niet meer volhoudt, waarna er ook meer leed en sterfte is.

Volgens een modelstudie die Harvard-onderzoeker Marc Lipsitch in het begin van de uitbraak uitvoerde, kan de uitbraak na een golf of vijf uitdoven, als meer mensen weerstand tegen het virus krijgen. Maar als de immuniteit tegen het virus van voorbijgaande aard is, is het ook denkbaar dat het virus tot in lengte der dagen over ons heen blijft golven – of in elk geval tot er een vaccin is.
pi_194296883
quote:
Volgens een modelstudie die Harvard-onderzoeker Marc Lipsitch in het begin van de uitbraak uitvoerde, kan de uitbraak na een golf of vijf uitdoven, als meer mensen weerstand tegen het virus krijgen. Maar als de immuniteit tegen het virus van voorbijgaande aard is, is het ook denkbaar dat het virus tot in lengte der dagen over ons heen blijft golven – of in elk geval tot er een vaccin is.
Een werkend vaccin is sowieso nog maar afwachten of dat er ooit komt. De kans is dat we dit virus niet met een vaccin kunnen verslaan acht ik best aannemelijk.
We zullen moeten accepteren dat we dood kunnen gaan aan een virus.
pi_194296893
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:10 schreef koemleit het volgende:

[..]

Omdat je blijkbaar denkt dat het een complot is waar Bill gates achter zit.
En omdat je denkt dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal.
Wat een aannames allemaal :')
pi_194296905
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Een werkend vaccin is sowieso nog maar afwachten of dat er ooit komt. De kans is dat we dit virus niet met een vaccin kunnen verslaan acht ik best aannemelijk.
We zullen moeten accepteren dat we dood kunnen gaan aan een virus.
Het stuk zelf is niet zo alarmistisch. Zie bijv. deze passage:

Wel is de verwachting dat de ziektelast gaandeweg minder wordt. Omdat medici meer ervaring krijgen met de behandeling van covid-19 en ontdekken welke medicijnen werken en welke niet, maar ook omdat het virus zelf doorgaans minder dodelijk wordt.
pi_194296985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het stuk zelf is niet zo alarmistisch. Zie bijv. deze passage:

Wel is de verwachting dat de ziektelast gaandeweg minder wordt. Omdat medici meer ervaring krijgen met de behandeling van covid-19 en ontdekken welke medicijnen werken en welke niet, maar ook omdat het virus zelf doorgaans minder dodelijk wordt.
Het was ook niet alarmistisch bedoeld.
Ik denk dat de eerste golf ervoor zorgt dat de “zwakkeren en minder-resistenten” als eerst zijn getroffen. Uiteindelijk zullen de “sterksten” over blijven en zal het virus in kracht afnemen.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 17:34:43 #57
446930 crew  ESF1Gamer
pi_194297038
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik denk dat de eerste golf ervoor zorgt dat de “zwakkeren en minder-resistenten” als eerst zijn getroffen. Uiteindelijk zullen de “sterksten” over blijven en zal het virus in kracht afnemen.
Dus de Darwin theorie wordt toegepast.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_194297045
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kan er in ieder geval niks over vinden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194297088
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

^O^

Een/twee weken geleden waren de stijgingen er ook al, dus als het echt effecten zou hebben op de opnames dan hadden we dat deze week al wel moeten merken. Mensen blijven het twee weken opschuiven :P
Het zijn ook toch meer jongeren die nu besmet raken?
pi_194297091
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zoiets staat in het stuk zelf ook.

In dit licht vond ik het bericht verontrustend dat ook relatief jonge mensen die niet heel ziek waren vaak littekens op het hart hadden. Ik ben benieuwd wat uit het vervolgonderzoek hiernaar gaat komen. Je bent toch geneigd om te denken dat een mild ziekteverloop niet zo erg is.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:42:15 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194297119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is ook niet echt nieuws te melden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194297146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er is ook niet echt nieuws te melden.
Ja dat de besmettingen weer zijn gestegen, denk ik.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wekelijks-gevallen

Reproductie getal van 1,29 naar 1,4
pi_194297153
quote:
Rotterdamse moskee negeert oproep Aboutaleb om thuis te blijven tijdens Offerfeest
De Kocatepe Moskee in de Afrikaanderwijk legt de oproep van burgemeester Aboutaleb om thuis te bidden tijdens het Offerfeest naast zich neer en roept de achterban om op tijd te komen voor het gebed, willen ze een gebedsplek bemachtigen. ,,We hebben plek voor iedereen, indien nodig maken we ook gebruik van de binnenplaats’’, zo staat er in de oproep. De moskee verwacht rond de 500 bezoekers.
https://www.ad.nl/rotterd(...)offerfeest~a9a355dd/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194297158
Op basis van de brief verwacht in eigenlijk geen verdere maatregelen hoewel ik dit eigenlijk niet kan rijmen.
"
Positieve uitslagen
Er worden meer testen afgenomen via de GGD’en maar het aandeel positieve
uitslagen daarbinnen is niet gestegen. Van alle mensen die worden getest is dus
nog steeds hetzelfde deel positief en we zien dus niet meer positieve uitslagen
omdát we meer testen maar omdat er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn.
Het aandeel van positieve uitslagen per 100.000 inwoners in Nederland is dus wél
gestegen en deze stijging concentreert zich op het moment in de Randstad met
een uitschieter in Rotterdam-Rijnmond. Kortom: het aantal besmettingen neemt
toe."

Verder zijn het voornamelijk privé feestjes/thuissituatie die hogere besmettingen opleveren.
pi_194297168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Daar hebben we toch geen persco voor nodig?

Rutte: “de besmettingen lopen op, ik laat het woord aan dhr de Jonge”
De Jonge: “geen reden voor paniek. We houden een vinger aan de pols en grijpen in als het echt nodig is. Fijne avond.”
pi_194297181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Op basis van de brief verwacht in eigenlijk geen verdere maatregelen hoewel ik dit eigenlijk niet kan rijmen.
"
Positieve uitslagen
Het aandeel van positieve uitslagen per 100.000 inwoners in Nederland is dus wél
toe."
Wat kun je niet met wat rijmen?

Ik vond de brief heel genuanceerd: het aantal besmettingen neemt weliswaar toe maar het aantal ziekenhuisopnames nauwelijks. Geen reden voor alarm. Wel is een aantal patronen zichtbaar en daar worden maatregelen voor getroffen. Verder blijven we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden.
pi_194297187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, dat helpt niks in een moskee die 1,5 meter afstand.
pi_194297197
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
"
Positieve uitslagen
toe."

Verder zijn het voornamelijk privé feestjes/thuissituatie die hogere besmettingen opleveren.
Het aandeel besmetten per 100.000 inwoners stijgt mee als het aantal besmettingen stijgt in absolute aantallen. Die stijging komt dus omdat er meer getest wordt. In relatieve aantallen is geen stijging te zien.
pi_194297210
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het aandeel besmetten per 100.000 inwoners stijgt mee als het aantal besmettingen stijgt in absolute aantallen. Die stijging komt dus omdat er meer getest wordt. In relatieve aantallen is geen stijging te zien.
Heb je de brief gelezen?

pi_194297226
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar hebben we toch geen persco voor nodig?

Rutte: “de besmettingen lopen op, ik laat het woord aan dhr de Jonge”
De Jonge: “geen reden voor paniek. We houden een vinger aan de pols en grijpen in als het echt nodig is. Fijne avond.”
Ja, dat zien we wel aan Antwerpen.

Van mij hoeft die persconferentie ook niet. Iemand vroeg of er eentje zou komen. :)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:53:49 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194297246
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Stijgen van de geconstateerde besmettingen en daarmee de R is voor een deel te verklaren door meer testen.

Zolang we de statistieken terug gaan zien in de ziekenhuisopnames en er maatregelen nodig zijn komt er heus wel een persco.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194297272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Stijgen van de geconstateerde besmettingen en daarmee de R is voor een deel te verklaren door meer testen.

Zolang we de statistieken terug gaan zien in de ziekenhuisopnames en er maatregelen nodig zijn komt er heus wel een persco.
Die ziekenhuis-opnames gaan pas omhoog, als dat virus in plaats van nu de jonge, mensen straks ook de mensen in de risico-groepen weer besmet.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:56:14 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194297283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee
tnx.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:57:10 #74
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194297299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die ziekenhuis-opnames gaan pas omhoog, als dat virus in plaats van nu de jonge, mensen straks ook de mensen in de risico-groepen weer besmet.
En dat is ook pas het moment dat je in hoeft te grijpen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:58:11 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194297314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ok, omdat het vandaag weer all over the news was... er zal vast weer wat leuks aan komen binnenkort.
pi_194297322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat is ook pas het moment dat je in hoeft te grijpen.
Nou ja, daar zullen de meningen over verdeeld zijn ;)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:59:18 #77
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194297336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou ja, daar zullen de meningen over verdeeld zijn ;)
Het beleid was er toch op gericht om de zorg te ontlasten? Niet om hoe dan ook het aantal besmettingen te minimaliseren?
pi_194297349
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, omdat het vandaag weer all over the news was... er zal vast weer wat leuks aan komen binnenkort.
Ik probeer het positief te bekijken, maar ik kan me heel moeilijk voorstellen dat als er in Antwerpen een avond-klok is ingesteld (o.a) en ontelbare andere maatregelen zijn genomen, dat wij er hier mee wegkomen.
pi_194297364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je de brief gelezen?

Mijn conclusie zou dus zijn dat het aantal personen die besmet zijn niet zozeer stijgt (het % is immers gelijk), maar dat we er hoogstens meer vinden door meer testen.
pi_194297391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het beleid was er toch op gericht om de zorg te ontlasten? Niet om hoe dan ook het aantal besmettingen te minimaliseren?
ja, maar sommige mensen zouden dan de instelling hebben "neem maatregelen voordat die mensen uit die risico-groepen weer op de IC terecht konen."

Ondanks inderdaad beleid.

Maar goed.
pi_194297595
Toch is De Jonge positief. Hij wijst erop dat er de laatste weken meer besmettingen zijn, maar dat er ook meer testen zijn afgenomen.

Precies het probleem: pure angst en sensatie de afgelopen weken. Er is gewoon veel meer getest, omdat dat toegankelijker is geworden. Logisch dat het aantal dan oploopt.

Echt kansloos dat mensen nu al spreken van een 2e golf. Ook in de supermarkt merk je meer angst. Totaal onnodig. Het meest absurde vind ik nog jonge mensen met een mondkapje over straat. Komop man :')
Love is in the air!
pi_194297615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mijn conclusie zou dus zijn dat het aantal personen die besmet zijn niet zozeer stijgt (het % is immers gelijk), maar dat we er hoogstens meer vinden door meer testen.
Klopt exact. We zijn gewoon op de goede weg. Ondanks de versoepelingen.
Love is in the air!
pi_194297625
“Nederland komt ook nog aan de beurt!”
( die Belg op Nu.nl)
pi_194297630
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:22 schreef quirina het volgende:
( die Belg op Nu.nl)
Gert Verhulst?
pi_194297642
quote:
( die Belg op Nu.nl)
Pure sensatie - onzin dus!
Love is in the air!
pi_194297644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gert Verhulst?
https://www.nu.nl/coronav(...)en-en-vakanties.html

Hier zo
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:25:21 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194297667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gert Verhulst?
Mwoah Gertjuh, waarom moet gij de hele tijd zo hoesten he, ja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194297693
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

“Joah zotteke heb net een Nederlandse Corona gedronken eh”
pi_194297755
Antwerpen code oranje
zie email 27 oktober
pi_194297761
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bij Gert kun je een geslachtsziekte ook niet uitsluiten als oorzaak natuurlijk.
pi_194297801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij Gert kun je een geslachtsziekte ook niet uitsluiten als oorzaak natuurlijk.
Wie oh wie van K3?
pi_194297856
quote:

[..]

Daar valt verder niet zoveel zinnigs over te zeggen. Als je meer test is de kans groter dat je meer besmette personen vind. Het aandeel positieven blijft gelijk dus laten meer mensen zich testen dan omdat er meer mensen een vermoeden hebben of omdat mensen meer aangespoord worden?
pi_194297859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
Ook in de supermarkt merk je meer angst.
Ik heb daar helemaal niets van gemerkt.
pi_194297867
quote:

[..]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Worden meer positieve gevallen gevonden omdat er meer getest wordt, óf wordt er meer getest omdat er meer positieve gevallen zijn?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:37:49 #95
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194297872
quote:
( die Belg op Nu.nl)
Dat noemen ze wishful thinking.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:38:31 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194297880
quote:
Toch is De Jonge positief. Hij wijst erop dat er de laatste weken meer besmettingen zijn, maar dat er ook meer testen zijn afgenomen.

Precies het probleem: pure angst en sensatie de afgelopen weken. Er is gewoon veel meer getest, omdat dat toegankelijker is geworden. Logisch dat het aantal dan oploopt.

Echt kansloos dat mensen nu al spreken van een 2e golf. Ook in de supermarkt merk je meer angst. Totaal onnodig. Het meest absurde vind ik nog jonge mensen met een mondkapje over straat. Komop man :')
Als je uit de tram oid komt is het beter om hem op te houden dan in je zak te frommelen natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194297944
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:23 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Pure sensatie - onzin dus!
Dus jij denkt dat Antwerpen en Barcelona en alle verrhogingen in de rest van Europa gewoon toeval zijn?

Dat is natuurlijk ook een optie.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:59:25 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_194298151
quote:
Toch is De Jonge positief.
Dan moet ie in quarantaine :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194298190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Onverstandig!
pi_194298268
Hmm weer tijd om wc-papier te hamsteren _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: