Done.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:32 schreef Noek het volgende:
https://www.bddataplan.nl/corona/
Kan deze in de OP of kijk ik er steeds overheen?
Ja klopt. maar deze betreffende families zitten vanuit hun oorsprong natuurlijk al heel vaak en dicht op elkaar, met het offerfeest zal dat alleen maar toenemen, er is daar dus zeker ook werk aan de winkel m.b.t. voorlichting als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
@:_seriial_ Dat offerfeest waar Halsema en Aboutaleb zich zo druk over maken komt er ook nog aan.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)len-voorbereidt.html
Ja, en dat is wereldwijd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt. maar deze betreffende families zitten vanuit hun oorsprong natuurlijk al heel vaak en dicht op elkaar, met het offerfeest zal dat alleen maar toenemen, er is daar dus zeker werk aan de winkel als je het mij vraagt.
Met mondkapjes opquote:
Dat gaan ze niet buiten vieren, want mensen met een geloof denken toch dat God Of Allah alles regelt.quote:
Tenzij je achter de voordeur gaat handhaven, maar dat is iets wat we niet willen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die mensen vieren dat thuis dus het is onmogelijk om daar maatregelen tegen te treffen.
Haha, wat is nu meer, 6 over 400duizend, of 92 over ~3 miljoen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Het RIVM meldt vandaag 163 nieuwe besmettingen, blijkt uit de open data die het instituut vrijgeeft. De meeste van die besmettingen vonden in Zuid-Holland plaats: daar werden 92 positieve tests afgenomen. Ook in Noord-Holland waren relatief veel positieve tests: 32. In Zeeland waren 6 positieve tests, maar met nog geen 400.000 inwoners is dat relatief veel.
Er moet echt altijd een schepje extra horror overheen bij de pers![]()
![]()
![]()
Bron: NOS liveblog
Nee. Aangezien het in Rotterdam en Amsterdam virus-technisch toch al niet zo goed gaat, denk ik eigenlijk niet dat het bij een klein oplevingkje zal blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tenzij je achter de voordeur gaat handhaven, maar dat is iets wat we niet willen.
Je lijkt Geenstijl wel, die voorspelde ook doom and gloom dat moslims tijdens de ramadan en het suikerfeest geen vna de maatregelen wilden opvolgen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat gaan ze niet buiten vieren, want mensen met een geloof denken toch dat God Of Allah alles regelt.
typische pers/media inderdaadquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Het RIVM meldt vandaag 163 nieuwe besmettingen, blijkt uit de open data die het instituut vrijgeeft. De meeste van die besmettingen vonden in Zuid-Holland plaats: daar werden 92 positieve tests afgenomen. Ook in Noord-Holland waren relatief veel positieve tests: 32. In Zeeland waren 6 positieve tests, maar met nog geen 400.000 inwoners is dat relatief veel.
![]()
![]()
Vooral niet lezen dat ik ook God erbij noem.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:23 schreef skrn het volgende:
[..]
Je lijkt Geenstijl wel, die voorspelde ook doom and gloom dat moslims tijdens de ramadan en het suikerfeest geen vna de maatregelen wilden opvolgen.
Sorry hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vooral niet lezen dat ik ook God erbij noem.
Waarom maken Aboutaleb en Halsema zich volgens jou dan zorgen over het offerfeest?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Sorry hoor.
Op uitzonderingen na hebben gelovigen in Nederland wel de maatregelen goed opgevolgd. Zo daar. Of laat ik het zeggen: heel veel mensen, ook die in een god geloven, nemen toch het zekere voor het onzekere.
Omdat het Offerfeest een belangrijk (familie)feest is, dat dus thuis of in huiselijke kring wordt gevierd, dus de kans groot in krappe woninkjes.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom maken Aboutaleb en Halsema zich volgens jou dan zorgen over het offerfeest?
In zie andere dingen hier in de wijk waar ik naast woon, vanaf het begin is er bijna niemand die 1,5 meter afstand hebben gehouden, zitten sinds die tijd rustig met 10-20 man binnen, zitten op en dicht naast elkaar bij elkaar op bankjes. Het aanspreken door wijkagent / boa had vaak maar tijdelijk effect.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Sorry hoor.
Op uitzonderingen na hebben gelovigen in Nederland wel de maatregelen goed opgevolgd. Zo daar. Of laat ik het zeggen: heel veel mensen, ook die in een god geloven, nemen toch het zekere voor het onzekere.
Ik zou zeggen zet een hek om de randstad heen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Drenthe 3 besmettingen.
Gelderland 3 besmettingen.
Overijssel 0 besmettingen.
Flevoland 1 besmetting.
Limburg 0 besmettingen.
Friesland 0 besmettingen.
Groningen 0 besmettingen.
Dit zijn toch gewoon bijna perfecte cijfers? Ja, in de Randstad is het anders maar daarbuiten gaat het op heel veel plaatsen gewoon erg goed.
Nee, niet massaal maar de extremen wel, en dat zijn er ook nog best veel wereldwijd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:31 schreef skrn het volgende:
[..]
Omdat het Offerfeest een belangrijk (familie)feest is, dat dus thuis of in huiselijke kring wordt gevierd, dus de kans groot in krappe woninkjes.
Terecht dat daar zorgen over zijn.
Alleen geloof ik niet dat moslims en/of christenen massaal denken dat ze onvatbaar zijn voor het virus en/of de dood.
Echt he. We moeten en zúllen bang gehouden worden. Het gaat gewoon goed. Mag dat niet gezegd worden en waarom dan niet?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
6 op 400.000 veel noemen
Zelfs met de toevoeging relatief slaat het eigenlijk nergens op
nee dan krijgen ze niet genoeg kliks.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt he. We moeten en zúllen bang gehouden worden. Het gaat gewoon goed. Mag dat niet gezegd worden en waarom dan niet?
Of ze offeren iedereen die besmet isquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
@:_seriial_ Dat offerfeest waar Halsema en Aboutaleb zich zo druk over maken komt er ook nog aan.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)len-voorbereidt.html
Daar kan je geen maatregelen tegen treffen, want die mensen vieren dat thuis.
Gelukkig denken de meeste mensen offline zelf ook wel na en laten ze zich niet beïnvloeden door dat soort sensatie zoekende artikelen. De meeste mensen in ieder geval.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt he. We moeten en zúllen bang gehouden worden. Het gaat gewoon goed. Mag dat niet gezegd worden en waarom dan niet?
Dat zien ze twee weken later pas, wie er besmet is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Of ze offeren iedereen die besmet is
Nah mag ook op voorhand hoorquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zien ze twee weken later pas, wie er besmet is.
En op het moment is het inwoneraantal van Zeeland minstens 800.000.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
![]()
![]()
Nou ik merk toch wel aan sommige mensen rond mij heen dat ze alles in de pers voor de waarheid aannemen hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig denken de meeste mensen offline zelf ook wel na en laten ze zich niet beïnvloeden door dat soort sensatie zoekende artikelen. De meeste mensen in ieder geval.
Oh, discipline kan een stuk beter, en Nederlanders hebben naast hun eigen hachie een veel betere oog wat het beste is voor de maatschappij, de ouderen en/of de economie, en zijn daarom gedisciplineerder in het opvolgen van de maatregelen. Ik ontken niks he, maar het verhaal dat moslims (en/of christenen) denken dat zij overgeslagen worden door het virus omdat ze in een god geloven, vind ik wel heel kort door de bocht. Daar reageer ik op. Moskeebesturen hebben snel de maatregelen van het RIVM opgevolgd, bijvoorbeeld, om een positieve noot te benoemen. En de Islam, meer dan het Christendom, legt een behoorlijke nadruk om te bekommeren over je (eigen) gezondheid en hygiene.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In zie andere dingen hier in de wijk waar ik naast woon, vanaf het begin is er bijna niemand die 1,5 meter afstand hebben gehouden, zitten sinds die tijd rustig met 10-20 man binnen, zitten op en dicht naast elkaar bij elkaar op bankjes. Het aanspreken door wijkagent / boa had vaak maar tijdelijk effect.
Ik hoop echt dat met het offerfeest anders zal zijn, maar het verhaal van Aboutaleb zegt al een hoop.
Nou dan liggen de IC's in ieder geval niet zo snel vol.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:39 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Nah mag ook op voorhand hoor
Sorry kon het niet laten
Sneu.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:39 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Nah mag ook op voorhand hoor
Sorry kon het niet laten
Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.quote:
Leg eens uit wat er precies grappig aan is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:45 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Geintje kan toch ? Tis allemaal al serieus genoeg overal
Krijgt het woord offerfeest ineens toch een heel andere betekenis.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.
Dat is pas echt sneu.
Ah, dit staat al vast.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.
Dat is pas echt sneu.
Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..quote:
oNzE cUltUuR vErDwIJnTquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..
Lees je uberhaupt wel?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
oNzE cUltUuR vErDwIJnT
Is goed Annie.
Hier in Dordrecht hebben ze alvast maar helemaal een streep door alles gezet wat nog gepland stond dit jaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..
Jij snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier in Dordrecht hebben ze alvast maar helemaal een streep door alles gezet wat nog gepland stond dit jaar.
Geen kerstmarkt (want ze kunnen de 1,5 meter niet garanderen), geen Sinterklaasintocht (want 1,5 meter)
Haha ik was wat kort door de bocht, komt door die belachelijke opmerking van AlwaysConnected.quote:
Ja, maar wat hij zegt dat er vooraf zou gebeuren, gebeurt wel achteraf, omdat niemand tegen die mensen zegt dat ze zichzelf in gevaar brengen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ik was wat kort door de bocht, komt door die belachelijke opmerking van AlwaysConnected.
Ik lees 'm iets anders, maar goed.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar wat hij zegt dat er vooraf zou gebeuren, gebeurt wel achteraf, omdat niemand tegen die mensen zegt dat ze zichzelf in gevaar brengen.
Mwa, als dat offerfeest nu ineens door de vingers gezien wordt moeten we ook niet piepen als mensen straks met kerstmis of oudjaar hetzelfde gaan doen. Of wil je dan ineens wel een legertje BOA's de straat op sturen om bij mensen aan te bellen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
oNzE cUltUuR vErDwIJnT
Is goed Annie.
Punt is vooral dat offerfeest vaak in hele intieme sfeer wordt gevierd, rustig met 30 man in 1 woonkamer.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jij snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Wil je dat nu wel doen dan?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mwa, als dat offerfeest nu ineens door de vingers gezien wordt moeten we ook niet piepen als mensen straks met kerstmis of oudjaar hetzelfde gaan doen. Of wil je dan ineens wel een legertje BOA's de straat op sturen om bij mensen aan te bellen?
Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.quote:
Sowieso niet in huiselijke kring handhaven idd. Dat wordt ook niet als mogelijkheid opgenomen in de coronawet voor zover ik begreepquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.
Wat lul je nou ontzettend slap populist. Eerste drie dingen die je noemt zijn allemaal evenementen dat duizenden mensen aan publiek tegelijk trekt. Je pakjesavond met familie en vrienden kan gewoon vrolijk doorgaan, net als dat moslims het offerfeest met familie en vrienden kunnen vieren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
''Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt'' is wat anders dan ''Want aan dit virus gaat niemand dood''?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Want aan dit virus gaat niemand dood?
"Want hullie mochten het ook".quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.
Nee, die boodschap komt ook niet aan maar dat voorkomt niet dat er heel veel mensen komen te overlijden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Punt is vooral dat offerfeest vaak in hele intieme sfeer wordt gevierd, rustig met 30 man in 1 woonkamer.
En de andere zaken zich afspelen in de buitenlucht.
Ik ben het helemaal met je eens, dat niet heel erg handig is, maar wie gaat dat die mensen vertellen, en wie gaat ze zeggen dat het niet handig is om met zoveel mensen een dergelijk feest te gaat vieren.
Ik heb het gevoel bij deze groep mensen, hoe mooi het feest voor die mensen wellicht ook is, de boodschap niet zo snel aankomt als je hun offerfeest ter sprake brengt om dit in iets uitgeklede vorm te vieren, bijvoorbeeld alleen met je eigen gezin, om zichzelf en andere beter te beschermen.
Maar wellicht denk ik verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
Ik bedoel:.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat lul je nou ontzettend slap populist. Eerste drie dingen die je noemt zijn allemaal evenementen dat duizenden mensen aan publiek tegelijk trekt. Je pakjesavond met familie en vrienden kan gewoon vrolijk doorgaan, net als dat moslims het offerfeest met familie en vrienden kunnen vieren.
Weet je hoeveel moslims er zijn in de wereld?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt'' is wat anders dan ''Want aan dit virus gaat niemand dood''?
Overdrijven is ook een vak.
Het wordt je niet verboden om thuis Sinterklaas of carnaval te vieren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik bedoel:.
Al de feesten van de oorspronkelijke inwoners van Nederland worden gecanceled om die mensen te beschermen, maar die van Moslim's niet.
Nee.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het wordt je niet verboden om thuis Sinterklaas of carnaval te vieren.
Wat een vreemde post van je schat.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is pas echt sneu.
Que?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Al de feesten van de oorspronkelijke inwoners van Nederland worden gecanceled om die mensen te beschermen, maar die van Moslim's niet.
ja, moet je dan gewoon zeggen " aaaaahhh dat zijn familie-mensen, laat ze maar gewoon dicht op elkaar feest vieren, we zien over twee weken wel wat er gebeurd?"quote:
heb geen idee welk feest er is voor de moslimsquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, moet je dan gewoon zeggen " aaaaahhh dat zijn familie-mensen, laat ze maar gewoon dicht op elkaar feest vieren, we zien over twee weken wel wat er gebeurd?"
Offerfeest.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
heb geen idee welk feest er is voor de moslims
Ken je Google?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
heb geen idee welk feest er is voor de moslims
Er wordt helemaal geen feest afgelast. Wanneer het offerfeest een evenement had gehad waarbij Mohammed over de grachten was gaan varen met duizenden mensen aan publiek was dat ook gewoon afgelast.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
En, hoe wil je dat verbieden?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Want dat is namelijk hun cultuur, dicht op elkaar staanquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij noemt het achterlijk omdat er een pandemie heerst en omdat je dan dus niet dicht op elkaar moet gaan staan.
met zijn twintigen in een 30m2 flatje is inderdaad niet op elkaar staanquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want dat is namelijk hun cultuur, dicht op elkaar staan.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij noemt het achter lijk dat ze dicht op elkaar staan omdat ze dan kunnen worden besmet met het COVID-19 virus en dan dood gaan omdat ze verdrinken in hun eigen vloeistoffen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het suikerfeest en ramadan waren ook aangepast en veel mensen hebben zich daar aan gehouden. Vast niet alle, zoals bij mensen wel vaker gebruikelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
.quote:De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft zijn kort geding tegen de overheid voorlopig opgeschort en gaat weer in gesprek. Dat bevestigt voorzitter Robèr Willemsen donderdag aan NRC. De horecabedrijven willen dat de coronaregels voor hun sector versoepeld worden en hoopten dat via de rechter af te dwingen. Nu wordt de zaak tot augustus aangehouden.
precies ik heb in het midden van de coronacrisis ook pasen gevierd in een kleiner gezelschapquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het suikerfeest en ramadan waren ook aangepast en veel mensen hebben zich daar aan gehouden. Vast niet alle, zoals bij mensen wel vaker gebruikelijk.
De hajj is niet, de jaariljkse pelgrimtocht voor moslims, is ook heel erg afgeschaald en heel beperkt door gegaan.
Punt is dat zaken als suikerfeest, ramadan, offerfeest, maar ook pasen, kerstmis, pakjesavond, familiefeesten zijn. Het zal dus echt aan de mensen zelf liggen of en hoe ze het dan vieren. Meer dan waarschuwen en hopen dat men er een beetje rekening mee houdt, kan men niet doen.
Ja man want zo gaat dat bij de moslims. Verder heb je geen vooroordelen ouwe reus.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
met zijn twintigen in een 30m2 flatje is inderdaad niet op elkaar staan
maar ze staan meestal buiten inderdaad
alleen met slecht weer is dat lastig
Watquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Hij noemt het achter lijk dat ze dicht op elkaar staan omdat ze dan kunnen worden besmet met het COVID-19 virus en dan dood gaan omdat ze verdrinken in hun eigen vloeistoffen.
Nee, je legt het weer (voor de zoveelste keer) verkeerd uit.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef hooibaal het volgende:
Aha, Koninklijke Horeca Nederland ziet inmiddels ook de kansloosheid van hun aangespannen kort geding tegen de staat in en bindt in:
[..]
.
Nee, precies, en dus is dat Offerfeest heel gevaarlijk als het gaat om dat virus en de verspreiding ervan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het suikerfeest en ramadan waren ook aangepast en veel mensen hebben zich daar aan gehouden. Vast niet alle, zoals bij mensen wel vaker gebruikelijk.
De hajj is niet, de jaariljkse pelgrimtocht voor moslims, is ook heel erg afgeschaald en heel beperkt door gegaan.
Punt is dat zaken als suikerfeest, ramadan, offerfeest, maar ook pasen, kerstmis, pakjesavond, familiefeesten zijn. Het zal dus echt aan de mensen zelf liggen of en hoe ze het dan vieren. Meer dan waarschuwen en hopen dat men er een beetje rekening mee houdt, kan men niet doen.
Nogal wiedes, maar ze zien zelf ook wel in dat de rechter ze geen gelijk gaat geven, zeker niet in een tijd dat de besmettingen weer rap oplopen, dus ze trekken de zaak in. PR-technisch is dat gewoon slimmer dan de zaak verliezen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:27 schreef _serial_ het volgende:
Het standpunt van de horeca is nog niet veranderd.
Ja, dat heb ik nou al fokking 10.000.000 keer uitgelegd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja zo, maar wat bedoel je in godsnaam met verdrinken in hun eigen vloeistoffen.
Het offerfeest is niet heel gevaarlijk. En net als bij die twee andere moslimfeesten wijst men de moslimgemeenschap op de coronaregels. wellicht zou je kerst kunnen vergelijken als familiefeest en we zullen zien of tegen die tijd er dan ook waarschuwingen zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, precies, en dus is dat Offerfeest heel gevaarlijk als het gaat om dat virus en de verspreiding ervan.
....en zelfs Aboutaleb en Halsema hebben erop gewezen.
Nou dan mag je mij popoulist noemen dan zijn zij dat dus ook
(niet dat jij dat hebt gedaan, maar andere mensen wel)
Dat is dan de wil van Allah.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nou al fokking 10.000.000 keer uitgelegd.
Er heerst dus een pandemie. Covid 19 virus. Dat verspreidt zich.
Nou.
Wat moet je dus niet doen?
In een niet geventileerde huiskamer hutje op mutje zitten, want dan heb je een grote kand dat je besmet raakt.
Dan krijg je een virale longontsteking, en daar is geen medicijn tegen.
Dan kan je op de IC komen te liggen en als je heel veel pech hebt slaat de medicatie niet aan ( dus de medicatie om de bijwerkingen te bestrijden"
Dan verdrink je in je eigen vloeistoffen en ga je hartstikke dood.
Daar wordt al tegen gewaarschuwd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het offerfeest is niet heel gevaarlijk. En net als bij die twee andere moslimfeesten wijst men de moslimgemeenschap op de coronaregels. wellicht zou je kerst kunnen vergelijken als familiefeest en we zullen zien of tegen die tijd er dan ook waarschuwingen zijn.
Dood door Corona komt neer op dood door verdrinking dus dat klopt wel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:39 schreef Noek het volgende:
Van al die maanden discussies hier, is dit toch wel de meest vreemde. Opeens gaan er heel veel sneue moslims dood omdat niemand er wat van zegt. Dood door vloeistoffen.
Gelukkig is de Tilburgse kermis niet gecanceld voor het volk.
Vent, doe niet zo onnozel. Anders doe je even al het relevante erbij:quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef hooibaal het volgende:
Aha, Koninklijke Horeca Nederland ziet inmiddels ook de kansloosheid van hun aangespannen kort geding tegen de staat in en bindt in:
[..]
.
Duidelijk op initiatief van de rechter. Niks 'KHN bindt in'quote:Volgens Willemsen heeft de rechter beide partijen gemaand weer met elkaar om tafel te gaan. Ze moeten het met elkaar gaan hebben over een concreet plan voor versoepelingen in de horeca. „De druk ligt er nu bij ons allebei op”, aldus Willemsen.
Vooral in Tokyo en Osaka lopen de besmettingen op. In de rest van het land valt het mee. Het is echter wel belangrijk om te melden dat er in een metropool als Tokyo al 3 weken lang niemand gestorven is aan coronaquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In Japan is ook wel echt een tweede golf nu...
De grafiek lijkt angstaanjagend, maar stelt relatief weinig voor op een bevolking van >100 miljoen. Zeker gezien wij in hoogtijdagen waarschijnlijk rond enkele 10duizenden besmettingen per dag zaten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar en hoe duur?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:04 schreef Gia het volgende:
Voor de zekerheid maar een doos van die dingen besteld.
Hoeveel heb jij er?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
Je kunt bij mij bestellen, eurootje per stuk.
Hebben ze morgen niet overleg erover?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:02 schreef Mr.Silencer het volgende:
+2615 voor Spanje.
22 juli: 267.551
23 juli: 270.166
05 tot 11 juli - 3.363
12 tot 18 juli - 6.347
19 tot 23 juli - 9.911 (nog 2 dagen erbij voor een compleet week overzicht)
Ik ben benieuwd of Frankrijk binnenkort als nog tot een herbesluit komt m.b.t. de grens met Spanje, want het ziet ernaar uit dat Spanje gaat verdubbelen.
Kapitalist!quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
Je kunt bij mij bestellen, eurootje per stuk.
Gast je hebt toch gezien hoe het is gegaan met die plicht in het OV.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Alsof het OMT ineens pro mondkapje wordt?
Rivm doet lekker alles tegendraads tov de rest van de wereld.
- lockdown, gaan wij voor herd immunity
- mondkapjes overal, dan is het voor ons niet nodig.
En maar stug vasthouden aan 1,5m vanwege droplets en handen wassen.
Tunnelvisie,vingers in de oren en heel hard lalala roepen wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Wanneer Jaap van Dissel en zijn team voetballers waren hadden we ze begin maart al gewisseld.
Karius onder de virologen met al die fuck ups.
Vooralsnog gaat het hier nog steeds beter dan in landen als Spanje, Frankrijk, België en de UK.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Tunnelvisie,vingers in de oren en heel hard lalala roepen wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Wanneer Jaap van Dissel en zijn team voetballers waren hadden we ze begin maart al gewisseld.
Mwa,quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Vooralsnog idd. Het irriteert me dat wij als land perse met alles tegen de draad in moeten en het beter denken te weten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat het hier nog steeds beter dan in landen als Spanje, Frankrijk, België en de UK.
Want? Volgens jou hebben we het anders gedaan als de rest, en je geeft hier boven toe dat het resultaat beter is dan bij de rest.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vooralsnog idd. Het irriteert me dat wij als land perse met alles tegen de draad in moeten en het beter denken te weten.
Misplaatste arrogantie. Dat het hier nu mee viel heeft weinig mey de bevolking of het omt te maken.
Het is desondanks ipv dankzij.
Holy fuckquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben in elk geval geen hele strenge lockdown gehad zoals in Spanje of Italie, waar je alleen maar de straat op mocht voor boodschappen e.d. Daardoor hebben we vanaf het begin wel iedereen veel gemotiveerder gehouden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Want? Volgens jou hebben we het anders gedaan als de rest, en je geeft hier boven toe dat het resultaat beter is dan bij de rest.
Hoe is dit dan negatief?
(Ik denk niet dat we veel anders gedaan hebben overigens)
Denk ik ook.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben in elk geval geen hele strenge lockdown gehad zoals in Spanje of Italie, waar je alleen maar de straat op mocht voor boodschappen e.d. Daardoor hebben we vanaf het begin wel iedereen veel gemotiveerder gehouden.
Je moet voor de gein eens naar de bijsluiter van je mondkapjes kijken. Staat iets over dat een mondkapje niet beschermt tegen virussen...quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Fouten toegeven is gezichtsverlies dus advies voor mondkapjes in binnenruimtes zal uitblijven.
Als ze immers wel werken hebben we voor niks iedereem in verzorgingshuizen laten creperen.
Evenals de vele besmette medewerkers.
Hoezo tegendraads? Ik kan zo een aantal landen opnoemen die ongeveer hetzelfde doen als wij. Maar dan gaat vergelijken opeens niet meer op zeker.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vooralsnog idd. Het irriteert me dat wij als land perse met alles tegen de draad in moeten en het beter denken te weten.
Misplaatste arrogantie. Dat het hier nu mee viel heeft weinig mey de bevolking of het omt te maken.
Dan heb je mijn punt niet goed gelezen, ik heb nooit gezegd dat ze ongezond zijn. Ik ging er wel op in dat mondkapjes dus niet per definitie geen ademhalingsproblemen kunnen geven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Mijn reactie die je quote ging over jouw opmerking dat in Duitsland voor mensen met een beperkte longcapaciteit een mondkapje niet verplicht is. Kennelijk als argument dat mondkapjes ongezond zijn.
Zou je voor de verandering eens een keer niet zo overdreven willen doen? Word je niet moe van jezelf?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb het één en ander hierover voorbij zien komen, maar dit is de enige recente link die ik voor nu kan vinden waarin wordt gezegd dat er morgen mogelijk (opnieuw) overleg is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:12 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Hebben ze morgen niet overleg erover?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
dit, zie ookquote:Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Fouten toegeven is gezichtsverlies dus advies voor mondkapjes in binnenruimtes zal uitblijven.
Als ze immers wel werken hebben we voor niks iedereem in verzorgingshuizen laten creperen.
Evenals de vele besmette medewerkers.
Ik begrijp dit niet zo goed, wat willen die mensen, iedereen bij het RIVM ontslaan? Dus iedereen die iets geleerd heeft over infectieziekten en dan de boel laten regelen door amateurs?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit, zie ook
COR / De amateurs van het RIVM #5
Zijn die dingen betrouwbaar?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Hoera, negatief op zowel "je hebt het nu" als "je hebt het gehad". Ik was er totaal niet van op de hoogte dat er zo'n gecombineerde bloedtest bestond, maar goed.
Hou nou eindelijk eens op met die onzin.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nou al fokking 10.000.000 keer uitgelegd.
Er heerst dus een pandemie. Covid 19 virus. Dat verspreidt zich.
Nou.
Wat moet je dus niet doen?
In een niet geventileerde huiskamer hutje op mutje zitten, want dan heb je een grote kand dat je besmet raakt.
Dan krijg je een virale longontsteking, en daar is geen medicijn tegen.
Dan kan je op de IC komen te liggen en als je heel veel pech hebt slaat de medicatie niet aan ( dus de medicatie om de bijwerkingen te bestrijden"
Dan verdrink je in je eigen vloeistoffen en ga je hartstikke dood.
Geen idee, maar het is Brazilië, dus het zou me niet verbazen als het antwoord hierop nee is. We houden dan ook gewoon afstand van anderen de eerste twee weken nadat ze hier is gearriveerd.quote:
Ik heb deze informatie van een filmpje van een longarts.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hou nou eindelijk eens op met die onzin.
Je hebt een kans dat je een virus oploopt, ja. Dat kan zelfs dat covid-virus zijn, maar evengoed een ander coronavirus.
Maar zelfs als je dit covid-virus oploopt is het NIET zo dat je met 100% zekerheid kan stellen dat je die virale longontsteking krijgt. Zowat 95% van de mensen die dat virus oplopen merken er NIETS van. dan grofweg 4% die er was last van heeft en 1% die er last tot zware last van krijgt. Van die 1% zal er nu misschien 10% op een IC komen liggen en 90% wordt gewoon weer beter. Dat hele kleine beetje wat nog overblijft KAN overlijden, maar dat is nog steeds niet een zekerheid.
Wat zeur je nou? Vind je dat het hier zoveel slechter gaat dan de landen die je eerder post? Waar heeft het dan mee te maken?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En die zei jou dat elke "besmetting" gelijk staat aan dood omvallen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb deze informatie van een filmpje van een longarts.
Ik heb het ge-edit ik heb geen zin in een wedstrijdje "cherry-picken" als je het niet erg vind.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En die zei jou dat elke "besmetting" gelijk staat aan dood omvallen?
Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef quirina het volgende:
mondkapjes helpen wel degelijk. Mensen hoesten dan minder virus de lucht in.
Ik hou me hart vast als de herfst begint en mensen meer binnen blijven en elkaar weer lekker aanhoesten met van alles en Corona.
nee, hij denkt alleen zo over het Nederlandse volk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.
Daarnaast is een mondkapje bijzonder irritant. En met vieze handen aan je mondkapje zitten, is net bijzonder link. Men doet wel op tot dragen mondkapjes maar niet tot het meenemen van de vereiste desinfect... En die kapjes moeten meerdere keren per dag vervangen worden, gaat natuurlijk niemand doen...
Van Dissel is geen mongool
Los daarvan, wat user Vasilevski ook al postte: je hebt er niks aan als jongeren ze zoals in Spanje in de bus netjes opzetten en dan op het strand massaal met honderden tegelijk gaan feesten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.
Daarnaast is een mondkapje bijzonder irritant. En met vieze handen aan je mondkapje zitten, is net bijzonder link. Men doet wel op tot dragen mondkapjes maar niet tot het meenemen van de vereiste desinfect... En die kapjes moeten meerdere keren per dag vervangen worden, gaat natuurlijk niemand doen...
Anders wachten we gewoon tot de builenpest hier is dan gaat iedereen wel dood.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En die zei jou dat elke "besmetting" gelijk staat aan dood omvallen?
je vergeet de aerosolen.....quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goeie. Vals gevoel van veiligheid.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb je punt we goed gelezen. En ik vind je nu wat flauw doen, wat ik niet van je had verwacht.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan heb je mijn punt niet goed gelezen, ik heb nooit gezegd dat ze ongezond zijn. Ik ging er wel op in dat mondkapjes dus niet per definitie geen ademhalingsproblemen kunnen geven.
Dan had Van Dissel lijkt mij de adviezen geven en die het volk net wilde horen. Dus scholen sluiten, mondkapjes verplichten, Brabant afsluiten, vleesverwerkende bedrijven sluiten, landsgrenzen sluiten, vliegverkeer nog veel meer beperken, verplichte quarantaine etc.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hij denkt alleen zo over het Nederlandse volk.
Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou ook niet echt getuigen van geloof in je eigen beleid als je eerst per 1 juli flink versoepelt en 2 weken later alweer in de stress schiet omdat er wat meer besmettingen zijn. Zeker niet omdat er nu ook en masse wordt getest.
Zolang de cijfers binnen het acceptabele blijven - vooral gelet op de ziekenhuisopnamen - is het volstrekt logisch om niet direct weer in een stuip te schieten.
We zitten nu qua besmettingen zelfs nog onder de cijfers van begin juni, en dat terwijl er toen nog meer restricties golden. En ze zijn heus wel alert.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."
Volgende keer beter, jongens.
Ja, ik maak me altijd zorgen als zelfs Femke Halsema zich zorgen maakt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten nu qua besmettingen zelfs nog onder de cijfers van begin juni, en dat terwijl er toen nog meer restricties golden. En ze zijn heus wel alert.
Van Femke mag alles toch in Amsterdamquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik maak me altijd zorgen als zelfs Femke Halsema zich zorgen maakt.
Want in mijn beleving is dat niet zo heel erg snel.
Het gaat echt de goede kant op. Ben daar hartstikke blij omquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten nu qua besmettingen zelfs nog onder de cijfers van begin juni, en dat terwijl er toen nog meer restricties golden. En ze zijn heus wel alert.
Top!quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:
België dus vanaf zaterdag overal mondkapjes zowat, zelfs in de horeca als je niet aan een tafel zit.
Yep.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:26 schreef _serial_ het volgende:
Als je het live blog leest in België denk je bijna dat ze daar een paar flessen vodka hebben achterover geslagen.
Met doet daar echt maar wat.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:25 schreef tesssssssss het volgende:
Zorgexperts dringen aan op nieuwe coronamaatregelen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)samenleving-liveblog
Ik snap er ook niks meer van als het allemaal zo goed gaat volgens de cijfers.
De roep wordt steeds luider. Kan nooit lang meer duren.quote:Een van de maatregelen die de deskundigen noemen, is een mondkapjesplicht voor gasten en personeel in de horeca.
Er is geen aanleiding toe, en dan echt niet, we accepteren geen besmettingen lijkt het wel, terwijl we wisten dat er een stijging ging komen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:25 schreef tesssssssss het volgende:
Zorgexperts dringen aan op nieuwe coronamaatregelen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)samenleving-liveblog
Ik snap er ook niks meer van als het allemaal zo goed gaat volgens de cijfers.
Ik stel voor dat je vast een enkeltje koopt naar een onbewoond eiland.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
De roep wordt steeds luider. Kan nooit lang meer duren.
Juist.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Stel voor dat je vast mondkapjes aanschaft.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je vast een enkeltje koopt naar een onbewoond eiland.
Wees gerust, die heb ik, maar alleen in geval van nood voor de trein, in de winkelstraten / horeca ga je mij niet meer zien mocht het daar ingevoerd worden, vals gevoel van veiligheid. Ze zullen mij ook vast niet missen dus dat is primaquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel voor dat je vast mondkapjes aanschaft.
Waarom vinden mensen die maskers eigenlijk een vals gevoel van veiligheid?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wees gerust, die heb ik, maar alleen in geval van nood voor de trein, in de winkelstraten / horeca ga je mij niet meer zien mocht het daar ingevoerd worden, vals gevoel van veiligheid. Ze zullen mij ook vast niet missen dus dat is prima
Op naar de derde golf!quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."
Volgende keer beter, jongens.
Bijj de derde golf.
Daarom snap ik ook niet waarom ze zo in de paniek schieten daar. Jeetje, dat de besmettingen iets zouden stijgen had iedereen toch wel zien aankomen (door die versoepelingen/veel meer testen/mensen die zich eerder testen)? Al zijn ze nu alweer een paar dagen stabiel. Weinig aan de hand.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
Juist.
Alertheid is nodig.
Maar vooralsnog geen reden tot ingrijpen.
De grenswaarden op het dashboard zijn er niet voor niks.
Mischien dat mensen die in de zorg werken hun vakantie-plannen al in rook zien opgaanquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet waarom ze zo in de paniek schieten daar. Jeetje, dat de besmettingen iets zouden stijgen had iedereen toch wel zien aankomen (door die versoepelingen/veel meer testen/mensen die zich eerder testen)? Al zijn ze nu alweer een paar dagen stabiel. Weinig aan de hand.
Kunnen ze aansluiten bij de rest van de bevolking.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mischien dat mensen die in de zorg werken hun vakantie-plannen al in rook zien opgaan
Ik denk dat ik in het weekend even een paar mondkapjes maak. Had er voor de gein weken geleden al een voor mijn dochter gemaakt, ga ook maar twee voor volwassenen maken. Beter mee verlegen dan om verlegenquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat sneller dan ik dacht, vandaag iig mondkapjes aangeschaft (uitwasbare).
Mondkapjes in de horecaquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:
België dus vanaf zaterdag overal mondkapjes zowat, zelfs in de horeca als je niet aan een tafel zit.
Dat kan niet, als iedereen zegt dat het allemaal wel meevalt, he?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kunnen ze aansluiten bij de rest van de bevolking.
Over een week of twee keiharde realiteit, wen er maar aan.quote:
Dit. Volgens de berichten heeft de GGD een testcapaciteit van 30.000 tests per dag. Een tijd terug lieten nog geen 10.000 mensen zich per dag testen. En toen kwam de GGD met het bericht dat we ons veel meer moesten laten testen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:28 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het toch wel weer typisch dat een paar dagen terug nog werd geroepen dat men zich vaker/meer moet laten testen en zodra mensen dat doen loopt alles vastVorige week nog een post gemaakt dat als meer mensen zich gaan laten testen de GGD dat helemaal niet aan kan.
Het is allemaal zo freaking voorspelbaar......
Ja, dat zal lekker zoden aan de dijk zitten, allemaal mensen die om de haverklap hun muilkorf op en af doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over een week of twee keiharde realiteit, wen er maar aan.
Ik ga in het najaar naar Duitsland, dus ik moet sowieso ook wat van die dingen inslaan. Maar ben niet van plan in Nederland nog op veel plekken te komen waar ze eventueel verplicht worden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wees gerust, die heb ik, maar alleen in geval van nood voor de trein, in de winkelstraten / horeca ga je mij niet meer zien mocht het daar ingevoerd worden, vals gevoel van veiligheid. Ze zullen mij ook vast niet missen dus dat is prima
Maar het valt ook gewoon mee. Besmettingen nu alweer stabiel. Opnames stabiel. IC stabiel. Er is totaal geen aanleiding om opeens vrijwel uit het niets na te gaan denken over meer maatregelen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan niet, als iedereen zegt dat het allemaal wel meevalt, he?
Dat zal blijken, baat het niet dan schaad het niet denk ik maar..quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat zal lekker zoden aan de dijk zitten, allemaal mensen die om de haverklap hun muilkorf op en af doen.
Ze zetten ze waarschijnlijk niet eens op.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat zal lekker zoden aan de dijk zitten, allemaal mensen die om de haverklap hun muilkorf op en af doen.
Ik vind bij vijf dagen deze cijfers nog niet echt sprake van stabiel. Ook niet van een zorgwekkende stijging. Vijf dagen is te kort om überhaupt een waardeoordeel over de cijfers te geven, imo.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet waarom ze zo in de paniek schieten daar. Jeetje, dat de besmettingen iets zouden stijgen had iedereen toch wel zien aankomen (door die versoepelingen/veel meer testen/mensen die zich eerder testen)? Al zijn ze nu alweer een paar dagen stabiel. Weinig aan de hand.
Ik heb ook niet de illusie dat kroegbazen van plan zijn te gaan handhaven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zetten ze waarschijnlijk niet eens op.
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal blijken, baat het niet dan schaad het niet denk ik maar..
Nee, maar Grapperhaus heeft ondertussen een personferentie gegeven, Halsema en Aboutaleb schieten in de stress, zorg-experts vragen om extra maatregelen..quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het valt ook gewoon mee. Besmettingen nu alweer stabiel. Opnames stabiel. IC stabiel. Er is totaal geen aanleiding om opeens vrijwel uit het niets na te gaan denken over meer maatregelen.
Juist niet denk ik. Daarbij zorgt het er voor dat de horeca open kan blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
Een mondkapje op als je op je pannenkoek staat te wachtenquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef deedeetee het volgende:
Mondo Verde ook mondkapjes in de rij en bij de horeca
https://www.limburger.nl/(...)8W8RvB8KK52PRurzcVyp
En de winkelstraten natuurlijk ook.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
We zullen zien.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist niet denk ik. Daarbij zorgt het er voor dat de horeca open kan blijven.
sla ze goedkoop in, in Duitsland zelfquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga in het najaar naar Duitsland, dus ik moet sowieso ook wat van die dingen inslaan. Maar ben niet van plan in Nederland nog op veel plekken te komen waar ze eventueel verplicht worden.
Nee, ik denk dat ook niemand graag naar een cafe gaat waar 18 mensen besmet raken. Of hoeveel waren er dat Hillegom?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef hooibaal het volgende:
Binnen de kortste keren worden die dingen een standaard accessoire en een mode-item. Is iedereen niet anders gewend.
Ja dat zien we al in het OV, amper de bus of trein uit en de kap gaat al af.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef hooibaal het volgende:
Binnen de kortste keren worden die dingen een standaard accessoire en een mode-item. Is iedereen niet anders gewend.
Ja, corona ligt op elke straathoek op de loer, pas maar op.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ook niemand graag naar een cafe gaat waar 18 mensen besmet raken. Of hoeveel waren er dat Hillegom?
Als ik het mij goed herinner was er uit een "onderzoek" gekomen dat ongeveer 12% van de burgers met klachten zich lieten testen. In die tijd waren er ook berichten dat ongeveer de helft van testcapaciteit gebruikt werd, dus 15.000 tests per dag.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit. Volgens de berichten heeft de GGD een testcapaciteit van 30.000 tests per dag. Een tijd terug lieten nog geen 10.000 mensen zich per dag testen. En toen kwam de GGD met het bericht dat we ons veel meer moesten laten testen.
En nu loopt het aantal aanvragen voor het eerst een stuk op en loopt de GGD al vast...![]()
Dat wordt een fiasco wanneer een serieuze 2e golf zich aandient. .
Ja, 31 valt best mee.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, corona ligt op elke straathoek op de loer, pas maar op.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Horecabaas Reinier van Dantzig zei van de week in Op1 dat hij denkt dat mondkapjes in de horeca zeker een optie is en de horeca wellicht kan helpen. Al was het maar om open te blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist niet denk ik. Daarbij zorgt het er voor dat de horeca open kan blijven.
Optie 1: Horeca gaat helemaal dichtquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vind ik wel ja. Het lijkt er op alsof ze allemaal collectief een random dag hebben gekozen om weer in paniek te schieten. Er is gewoon geen aanleiding imo. Naast onderbuikgevoelens. Wellicht handelen ze weer uit druk van de harde schreeuwers van de bevolking. Of omdat er in andere landen wat stijgingen te zien zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar Grapperhaus heeft ondertussen een personferentie gegeven, Halsema en Aboutaleb schieten in de stress, zorg-experts vragen om extra maatregelen..
Die zitten er dan allemaal hartstikke naast, gewoon?
Er is vooralsnog helemaal geen reden om de horeca nu helemaal dicht te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Optie 1: Horeca gaat helemaal dicht
Optie 2: Horeca blijft open met allerlei verplichtingen / maatregelen
Denk dat optie 2 altijd nog minder pijnlijk is dan optie 1.
Dit is nou net het probleem.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Confetti het volgende:
Ik raak nog liever besmet dan dat ik mij door de Staat laat opdragen wat ik godverdomme moet aandoen. Wat denken ze wel niet. Het RIVM roept al maanden dat het geen bal uitmaakt, en dan wil de Staat vanwege een gevoel van 'kijk jongens we nemen het serieus' mij een kruidvat-maskertje aansmeren?
Absurd.
Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is vooralsnog helemaal geen reden om de horeca nu helemaal dicht te doen.
Begin juni gingen de terrassen open en accepteerden we ook 200-250 besmettingen per dag.
Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?
Ik zie t probleem niet hoor. Ben ook geen fan van mondkapjes maar je moet gewoon realistisch blijven en ook rekening houden met anders denkende mensen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een mondkapje op als je op je pannenkoek staat te wachten
Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is nou net het probleem.
Ten eerste draait de wereld niet om jou. Leuk dat jij graag besmet wil raken, maar probleem is juist dat ook jij anderen kan besmetten met je geneuzel.
Ten tweede heeft het RIVM zich zelf inderdaad in de voet geschoten door van de daken te schreeuwen dat mondkapjes geen nut hebben. Terwijl ze verdomme zelf een tijd geleden een onderzoek hadden gepubliceerd waarin werd bevestigd dat zelfs simpele mondkapjes daadwerkelijk wel nut hadden.
Er worden ook aanslagen gepleegd in grote steden. Houd mensen ook niet tegen om steden tripjes te doen. Met jouw logica kan je maar beter altijd binnen blijven. Je weet nooit waar er iets kan gebeuren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?
Ik heb heb niet over "mij" ik heb het over de klanten van de horeca.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.
Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie t probleem niet hoor. Ben ook geen fan van mondkapjes maar je moet gewoon realistisch blijven en ook rekening houden met anders denkende mensen.
Ik sprak vandaag nog iemand wiens man half maart corona bleek te hebben. Die man is nog steeds niet klachtenvrij ( morgen zouden er nieuwe longfoto's worden gemaakt, op de vorige was niks te zien...) en onder behandeling van een longarts. Zelf kreeg ze ook corona maar had weinig klachten en herstelde goed. Kan me prima voorstellen dat mensen na een dergelijke ervaring toch wel erg voorzichtig worden.
Waarom moet het meteen weer op zo'n manier afgekapt worden? Wie zegt dat men in angst leeft? Oplettend / alert zijn is niet hetzelfde als in angst leven. Overdrijf niet zo.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.
:’)quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Confetti het volgende:
Ik raak nog liever besmet dan dat ik mij door de Staat laat opdragen wat ik godverdomme moet aandoen. Wat denken ze wel niet. Het RIVM roept al maanden dat het geen bal uitmaakt, en dan wil de Staat vanwege een gevoel van 'kijk jongens we nemen het serieus' mij een kruidvat-maskertje aansmeren?
Absurd.
Het gaat niet over mij of ons, het gaat over de mensen die uitgaan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er worden ook aanslagen gepleegd in grote steden. Houd mensen ook niet tegen om steden tripjes te doen. Met jouw logica kan je maar beter altijd binnen blijven. Je weet nooit waar er iets kan gebeuren.
Ik zeg niet dat ze geen nut hebben he. Roep al sinds maart dat mondkapjes nut hebben en dat men het moet verplichten. Het RIVM riep steeds dat het geen nut had, ondanks hun onderzoekquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?
Of uitstoten?
Hoe komt iedereen er nu ineens bij dat die mondkapjes geen nut hebben?
Owh, excuus.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze geen nut hebben he. Roep al sinds maart dat mondkapjes nut hebben en dat men het moet verplichten. Het RIVM riep steeds dat het geen nut had, ondanks hun onderzoek
Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.
Het 'normale' leven gaat niet door. De 1,5 meter en andere restricties blijven gewoon bestaan. Het is niet alsof we opeens weer met duizenden op een festivalterrein staan met een mondkapje op.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.
Blijkbaar blijven mensen gewoon gaan hoor. In de realiteit schieten mensen niet zo snel in de paniek zonder reden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij of ons, het gaat over de mensen die uitgaan.
Dus de klanten van de horeca.
Carnaval is hier ook afgelast, weet je wat voor klap dat is voor de horeca hier?
Dit.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.
Precies, vermijd drukte. Zo moeilijk is het niet. Maar geen reden om algeheel mondkapjes in te voeren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.
Maar er zijn nu eenmaal heel veel asociale,, egoistische mensen die dat niet doen. Als je dan zelf een mondkapje draagt, ben je daar tenminste (gedeeltelijk) tegen beschermd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies, vermijd drukte. Zo moeilijk is het niet. Maar geen reden om algeheel mondkapjes in te voeren.
Als men dit blijft roepen gaan de burgers niet gehoorzamen nee.quote:Het standpunt van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) over mondkapjes in de openbare ruimte is ongewijzigd. ”Wij zien geen eenduidig wetenschappelijk bewijs dat het werkt”, zegt een woordvoerster van het instituut. ”
Je ziet nu al vrouwen rondlopen met van die nutteloze stofkappen in hetzelfde motief als hun jurk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef hooibaal het volgende:
Als je zelf ook die drukte vermijdt heb je er toch ook geen last van?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar er zijn nu eenmaal heel veel asociale,, egoistische mensen die dat niet doen. Als je dan zelf een mondkapje draagt, ben je daar tenminste (gedeeltelijk) tegen beschermd.
Dat ligt eraan wat voor mondkapje je draagt.
Heeft het RIVM toch nog enigzins een beetje zelfdenkend vermogen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:
Zelfs nu blijft het RIVM beweren dat het geen nut heeft
https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
Als men dit blijft roepen gaan de burgers niet gehoorzamen nee.
Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je zelf ook die drukte vermijdt heb je er toch ook geen last van?
Het staat je natuurlijk altijd vrij om er eentje op te zetten, dat zie je de oudjes en hier ook regelmatig doen.
Alleen klopt het niet echt wat ze zeggen. Het gaat zelfs tegen hun eigen onderzoek in.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heeft het RIVM toch nog enigzins een beetje zelfdenkend vermogen.
In de praktijk kan je gewoon aan de voordeur reserveren?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.
Nee, nu moet je bijvoorbeeld tussen 0.200 uur en 03.30 uur reserveren en dan mag je nog maar met dertig mensen tegelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In de praktijk kan je gewoon aan de voordeur reserveren?
Ik ga liever voor aantoonbare onderbouwing waarbij iedereen die dat zelf wil van mij geheel vrijwillig met een muilkorf mag rondlopen. Dit opleggen omdat het kan (en de mondkappers zich voorts kunnen rechtvaardigen) is vooral religie bedrijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal blijken, baat het niet dan schaad het niet denk ik maar..
Want?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Aan de ene kant hoop ik dat de economisch klap zo groot wordt dat iedereen weer terug komt tot normale zinnen.
Als jij vijf verschillende mensen met een aantoonbare onderbouwing over het nut van mondkapjes kan vinden geef ik een rondje voor het hele cafe.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga liever voor aantoonbare onderbouwing waarbij iedereen die dat zelf wil van mij geheel vrijwillig met een muilkorf mag rondlopen. Dit opleggen omdat het kan (en de mondkappers zich voorts kunnen rechtvaardigen) is vooral religie bedrijven.
"Baat het niet schaadt het niet" is een open deur voor meer onzinnige regels die onze samenleving op z'n kop zal zetten. Genoeg mensen verder die om wat voor reden dan ook, een mondkapje niet (willen) verdragen.
Er is ook helemaal geen wetenschappelijk bewijs of en hoeveel nut het heeft. Ja, er zal ongetwijfeld onderzoek zijn dat in een laboratorium setting heeft aangetoond dat (niet medische) mondkapjes toch een deel van de virusdeeltjes tegen zal houden. Dus in die zin is er wetenschappelijk bewijs.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:
Zelfs nu blijft het RIVM beweren dat het geen nut heeft
https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
Als men dit blijft roepen gaan de burgers niet gehoorzamen nee.
Volgens mij moeten ze dat (voor binnen) ook nog steeds, alleen wordt dat omzeild door reserveren aan de deur mogelijk te maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.
Onbegrijpelijk dat dat niet gebeurt. Mensen die nu gaan vliegen voor vakantie zijn echt extreem egoïstisch.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat vinden jullie van het in quarantaine plaatsen van luchtreizigers?
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.quote:
Om de bevolking bang te houden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Experts waarschuwen kabinet: neem binnen drie dagen nieuwe maatregelen
Waarom moeten dit soort brieven altijd expres naar de pers lekken?
Om de druk op de publieke opinie op te voeren, net zoals toen we de scholen sloten?
Omdat die experts de noodzaak zien, en weten dat maatschappelijke druk zorgt voor sneller handelen door de politiek.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Om de druk op de publieke opinie op te voeren, net zoals toen we de scholen sloten?
Wat is het nu van de bevolking bang houden? Wat heeft de regering aan een bevolking dat bang is? Waarom wil de regering ons economie kapot maken? Ik vind dit soort opmerkingen zo jammer.quote:
Dat kan niet als het aantal besmettingen weer verder oploopt, dan zijn straks de IC's weer vol.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.
Het is niet zo zwart/wit. Mondkapjes hebben nut in -en voor bepaalde situaties.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?
Of uitstoten?
Hoe komt iedereen er nu ineens bij dat die mondkapjes geen nut hebben?
Economie gaat niet naar de kloten als we weer zoals eind maart / begin april overvolle IC's en duizenden doden hebben? Economie gaat niet naar de kloten in landen zoals Brazilië en de Verenigde Staten waar ze veel minder maatregelen hebben of de maatregelen niet naleven?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.
Ik vind het zo jammer dat er op deze manier over anderen wordt gesproken. Mensen die zich zorgen maken, zijn niet voor alles bang. Ze kijken anders tegen zaken aan dan jij. Misschien hebben ze reden om voorzichtiger te zijn. Misschien is het allemaal wat moeilijk te bevatten voor ze. Waarom toch die generaliserende en denigrerende teksten?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zoals Amerika en Brazilië bedoel je? En daar is geen uitzicht op verbetering. Later we maar eens kijken wie er uiteindelijk beter uit gaat komen, ik denk dat ik het wel weet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Angstpost nummer zoveel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan niet als het aantal besmettingen weer verder oploopt, dan zijn straks de IC's weer vol.
Dat kan gewoon niet.
Ze zijn gewoon bezig met een oplossing te vinden om alles nog enigszins te kunnen laten functioneren.
Ik hoop maar dat de Jonge/Rutte dit keer gewoon voet bij stuk houden en zich niet zomaar zonder meer laten manipuleren door een paar experts, waarvan 1 een voormalige epidemioloog is waarvan zijn bv niet eens in google te vinden is, en een een niet prakiserende huisarts, ziekenhuisbestuurder.quote:
Er is geen andere optie.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart/wit. Mondkapjes hebben nut in -en voor bepaalde situaties.
Draag ze wanneer je dat wilt maar dat opleggen aan een ander is vooral de easy-way-out om nut niet willen of hoeven te betwijfelen.
Ook de gedachte dat de hoeveelheid virus bepaalt of je wel of niet besmet zal worden compleet drijfzand.
Virologen zeggen dat op grond van kansbereking en statistiek waarbij voor het individu één virusdeeltje van 0,125µm (net als één spermacel) al genoeg kan zijn om doel te schieten.
Kan je aub. kappen met je "angst"geroep. Je maakt het de hele tijd persoonlijk. Niet nodig. Niet iedereen die even verder wil denken is angstig.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Angstpost nummer zoveel.
Niet iedereen gaat dood die het virus krijgt, eigenlijk gaat zelfs bijna niemand dood aan enkel dat virus.
Ik dacht dat er toch wel redelijke consensus was onder wetenschappers dat de twee belangrijkste zaken bij de besmetting zijn de duur van blootstelling en de hoeveelheid virusload men binnen krijgt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook de gedachte dat de hoeveelheid virus bepaalt of je wel of niet besmet zal worden compleet drijfzand.
Virologen zeggen dat op grond van kansbereking en statistiek waarbij voor het individu één virusdeeltje van 0,125µm (net als één spermacel) al genoeg kan zijn om doel te schieten.
Dat maakt niet uit dat je doodgaat of niet ,die IC's raken toch overvol, dat kan toch niet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Angstpost nummer zoveel.
Niet iedereen gaat dood die het virus krijgt, eigenlijk gaat zelfs bijna niemand dood aan enkel dat virus.
Er is een interessante docu op Netflix over de poltieke situatie in Brazilië. Ondanks dat de leider een idioot is had dat land niks anders kunnen doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:21 schreef wpor het volgende:
[..]
Zoals Amerika en Brazilië bedoel je? En daar is geen uitzicht op verbetering. Later we maar eens kijken wie er uiteindelijk beter uit gaat komen, ik denk dat ik het wel weet.
Gelukkig zijn er mensen aan de macht met iets meer vermogen tot nadenken.
Is het ook.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat er toch wel redelijke consensus was onder wetenschappers dat de twee belangrijkste zaken bij de besmetting zijn de duur van blootstelling en de hoeveelheid virusload men binnen krijgt.
Onzinnig als maatregel, ook omdat het niet te handhaven is en inbreuk maakt op de vrijheid.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat vinden jullie van het in quarantaine plaatsen van luchtreizigers?
Omdat het kabinet nogal eigenwijs lijkt, laten we niet vergeten dat de medisch microbiologenclub er aan te pas moest komen voordat er überhaupt maatregelen genomen werden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Dus jij zegt eigenlijk, ja laat iedereen maar gewoon besmet raken en we zien vanzelf wel hoe het afloopt?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onzinnig als maatregel, ook omdat het niet te handhaven is en inbreuk maakt op de vrijheid.
Beter is mensen te testen die terugkomen, hoe zeker dat dan is te maken; wordt weer de vraag.
Denk aan quarantaine ook over de periode, is twee weken of twee maanden dan de zeker en hoe weet "je" dan (zo zeker) dat die persoon niet alsnog asymtomatisch is ?
Als zelfs jij weer post kan de tweede golf niet lang uitblijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus jij zegt eigenlijk, ja laat iedereen maar gewoon besmet raken en we zien vanzelf wel hoe het afloopt?
Dit is heus wel opzettelijk, even perongeluk bcc naan journalist waar je toevallig keertje kaartje van gekregen hebt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het kabinet nogal eigenwijs lijkt, laten we niet vergeten dat de medisch microbiologenclub er aan te pas moest komen voordat er überhaupt maatregelen genomen werden.
Bovendien weet je niet of dit opzettelijk is.
Nee, ik geef het een maand.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als zelfs jij weer post kan de tweede golf niet lang uitblijven.
Misschien heeft de Jonge wel naar de verkeerde een app gestuurd. Je weet het nietquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit is heus wel opzettelijk, even perongeluk bcc naan journalist waar je toevallig keertje kaartje van gekregen hebt.
Zoiets wordt niet even door de Jonge/Rutte naar de pers gestuurd, eerder andersom.
Nee natuurlijk is een festival samen met een grote menigte mensen nu echt uit den boze. Met het gewone leven bedoel ik andere gewone alledaagse dingen die nu dus nog wel kunnen. Met enige aanpassingen. Zoals afstand houden en het incidenteel dragen van een mondkapje. Je gaat tenslotte echt niet iedere dag pannenkoeken eten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het 'normale' leven gaat niet door. De 1,5 meter en andere restricties blijven gewoon bestaan. Het is niet alsof we opeens weer met duizenden op een festivalterrein staan met een mondkapje op.
Of het is gewoon een ambtenaarquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien heeft de Jonge wel naar de verkeerde een app gestuurd. Je weet het niet
Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat is het nu van de bevolking bang houden? Wat heeft de regering aan een bevolking dat bang is? Waarom wil de regering ons economie kapot maken? Ik vind dit soort opmerkingen zo jammer.
Een maximum aantal van enkele tientallen lijkt me een goede en handhaafbare maatregel. Daarmee zit je het gros van de semi-noodzakelijke bijeenkomsten niet in de weg. Maar het massale feesten wel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Krijg wel het gevoel dat men hard aan het zoeken is naar derderangs maatregelen om te voorkomen dat sommige versoepelingen teruggedraaid moeten worden.
Denk dat het veel meer zou opleveren als men bijvoorbeeld weer gaat verbieden om met de trein te gaan als het niet noodzakelijk is. Ik zie ook steeds meer "outdoor" evenementen met honderden man op het programma staan. Denk dat soort dingen relatief gezien wel gevaarlijker zijn dan cafe's en restaurants.
Ook zoveel mogelijk thuiswerken lijkt te verwateren.
En wat heeft de regering voor belang bij die maatregelen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.
Waarom zal de regering een bepaalde maatregel erdoor willen drukken als ze denken dat het geen nut heeft? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om tegen hun burgers aan te schoppen? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om iedereen verplicht een mondkapje te laten dragen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.
Ja, maar waarom zou je mensen mondkapjes laten dragen als die maatregel niet nodig zou zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Krijg wel het gevoel dat men hard aan het zoeken is naar derderangs maatregelen om te voorkomen dat sommige versoepelingen teruggedraaid moeten worden.
Denk dat het veel meer zou opleveren als men bijvoorbeeld weer gaat verbieden om met de trein te gaan als het niet noodzakelijk is. Ik zie ook steeds meer "outdoor" evenementen met honderden man op het programma staan. Denk dat soort dingen relatief gezien wel gevaarlijker zijn dan cafe's en restaurants.
https://www.nu.nl/muziek/(...)an-in-den-bosch.htmlquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een maximum aantal van enkele tientallen lijkt me een goede en handhaafbare maatregel. Daarmee zit je het gros van de semi-noodzakelijke bijeenkomsten niet in de weg. Maar het massale feesten wel.
Volgens mij is het allemaal niet zo gevaarlijk. Paar honderd man in een slecht beluchte bunker laten feesten is wat gevaarlijker.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze verwachten dat het makkelijker te verkopen is aan de burger dan het opnieuw sluiten van de horeca en het verbieden van dorpskermissen etc.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zal de regering een bepaalde maatregel erdoor willen drukken als ze denken dat het geen nut heeft? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om tegen hun burgers aan te schoppen? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om iedereen verplicht een mondkapje te laten dragen.
Iemand die logisch nadenkt blijkbaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.
Nu is de 1,5 meter buiten en binnen op een hoop gegooid.
Als je de 1,5 meter buiten zou versoepelen, en duidelijk onderscheid zou maken met binnenruimtes kan je eventuele nieuwe aanvullende maatregelen op dat vlak veel makkelijker verkopen en uitleggen.
Maar wie ben ik.
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze geen zin hebben om te "fine tunen".quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.
Als je de 1,5 meter buiten zou versoepelen, en duidelijk onderscheid zou maken met binnenruimtes kan je eventuele nieuwe aanvullende maatregelen op dat vlak veel makkelijker verkopen en uitleggen.
Maar wie ben ik.
Die bruine cafe's zijn meestal ook kleine slecht geventileerde. ruimtes.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die ik juist gezellig vind.
Maar wie ben ik.
Er blijft dan maar 1 ding over om te handhaven / controleren en dat is de binnen horeca / evenementenquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze geen zin hebben om te "fine tunen".
Het is dan ook veel lastiger handhaven natuurlijk.
Dat is dan ook een binnenruimte en geen buitenruimte.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die bruine cafe's zijn meestal ook kleine slecht geventileerde. ruimtes.
Ik denk dat de huidige crisis ons een ding maar weer eens bevestigt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze geen zin hebben om te "fine tunen".
Het is dan ook veel lastiger handhaven natuurlijk.
Ja, maar hoe met je dat dan oplossen? Die vind ik juist gezellig.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is dan ook een binnenruimte en geen buitenruimte.
Dat is precies ook het probleem. Het nut is niet eenduidig, laat staan vast te stellen. Er zijn (veel te) veel situaties waar dat "bewijs" of bruikbaarheid niet van toepassing is of hoeft te zijn Daarom dien je het ook niet eenduidig verplicht stellen om tegemoet te komen aan een "gevoel".quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als jij vijf verschillende mensen met een aantoonbare onderbouwing over het nut van mondkapjes kan vinden geef ik een rondje voor het hele cafe.
Ventilatie flink opkrikken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar hoe met je dat dan oplossen? Die vind ik juist gezellig.
Die uitzonderingen zijn er vooral gekomen omdat er allerlei lobbyclubjes voor hun eigen belangen opkwamen, en omdat iedere burgemeester zo'n beetje zijn eigen visie loslaat op de handhaving.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige crisis ons een ding maar weer eens bevestigt.
Je moet het simpel houden. Hoofdregel formuleren met zo weinig mogelijk uitzonderingen. Inconsequentie is dodelijk voor het draagvlak.
Experts zijn vooral bezig hun tunnelvisie op de kaart te zetten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat die experts de noodzaak zien, en weten dat maatschappelijke druk zorgt voor sneller handelen door de politiek.
Precies. Restaurants en cafés gaan echt niet zo maar dicht meer. Er zit nog een stap tussen maar dat lijkt niemand te beseffen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Je kan ook geen maatregelen treffen bij bijvoorbeeld een Offerfeest van vier dagen, dat mensen thuis vieren (had ook Kerstmis kunnen zijn)quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Duidelijk verhaal van de heren bij Nieuwsuur. Straks niet gaan lopen janken en dan zeggen ‘we waren onvoorbereid’..
In de horeca zitten ze ook niet stil, heb al gelezen over initiatieven om ook in najaar en winter meer mensen 'buiten' te kunnen ontvangen. Dat zijn in principe ook 'maatregelen', alleen ze komen niet zo dwingend over.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:45 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies. Restaurants en cafés gaan echt niet zo maar dicht meer. Er zit nog een stap tussen maar dat lijkt niemand te beseffen.
Natuurlijk gewoon goede terraskachels en je kan prima buiten zitten in onze zachte winters.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de horeca zitten ze ook niet stil, heb al gelezen over initiatieven om ook in najaar en winter meer mensen 'buiten' te kunnen ontvangen. Dat zijn in principe ook 'maatregelen', alleen ze komen niet zo dwingend over.
Werd mij alleen niet helemaal duidelijk waarop zij hun urgentie baseren? De cijfers zijn nog steeds prima.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Duidelijk verhaal van de heren bij Nieuwsuur. Straks niet gaan lopen janken en dan zeggen ‘we waren onvoorbereid’..
Binaire keuzes zijn nooit tot waarheid te maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is geen andere optie.
Geen mondkapjes _---> IC's vol , lockdown, ellende. economische crisis
Wel mondkapjes IC's niet vol, geen lockdown, minder grote economische crisis., minder ellende.
Bij groepen van 40 man waar Aboutaleb het over had zou ik als burgemeester gewoon ingrijpen. Noodbevel er aan wagen. En dan maar zien of het standhoudt bij de rechterquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan ook geen maatregelen treffen bij bijvoorbeeld een Offerfeest van vier dagen, dat mensen thuis vieren (had ook Kerstmis kunnen zijn)
Dat is juist het spannende.
Daarom maken Halsema en Aboutaleb zich zo druk.
...en dat offerfeest moet nog komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |