dit, zie ookquote:Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Alsof het OMT ineens pro mondkapje wordt?
Rivm doet lekker alles tegendraads tov de rest van de wereld.
- lockdown, gaan wij voor herd immunity
- mondkapjes overal, dan is het voor ons niet nodig.
En maar stug vasthouden aan 1,5m vanwege droplets en handen wassen.
Tunnelvisie,vingers in de oren en heel hard lalala roepen wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Fouten toegeven is gezichtsverlies dus advies voor mondkapjes in binnenruimtes zal uitblijven.
Als ze immers wel werken hebben we voor niks iedereem in verzorgingshuizen laten creperen.
Evenals de vele besmette medewerkers.
Wanneer Jaap van Dissel en zijn team voetballers waren hadden we ze begin maart al gewisseld.
Karius onder de virologen met al die fuck ups.
Ik begrijp dit niet zo goed, wat willen die mensen, iedereen bij het RIVM ontslaan? Dus iedereen die iets geleerd heeft over infectieziekten en dan de boel laten regelen door amateurs?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit, zie ook
COR / De amateurs van het RIVM #5
Zijn die dingen betrouwbaar?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Hoera, negatief op zowel "je hebt het nu" als "je hebt het gehad". Ik was er totaal niet van op de hoogte dat er zo'n gecombineerde bloedtest bestond, maar goed.
Hou nou eindelijk eens op met die onzin.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nou al fokking 10.000.000 keer uitgelegd.
Er heerst dus een pandemie. Covid 19 virus. Dat verspreidt zich.
Nou.
Wat moet je dus niet doen?
In een niet geventileerde huiskamer hutje op mutje zitten, want dan heb je een grote kand dat je besmet raakt.
Dan krijg je een virale longontsteking, en daar is geen medicijn tegen.
Dan kan je op de IC komen te liggen en als je heel veel pech hebt slaat de medicatie niet aan ( dus de medicatie om de bijwerkingen te bestrijden"
Dan verdrink je in je eigen vloeistoffen en ga je hartstikke dood.
Geen idee, maar het is Brazilië, dus het zou me niet verbazen als het antwoord hierop nee is. We houden dan ook gewoon afstand van anderen de eerste twee weken nadat ze hier is gearriveerd.quote:
Ik heb deze informatie van een filmpje van een longarts.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hou nou eindelijk eens op met die onzin.
Je hebt een kans dat je een virus oploopt, ja. Dat kan zelfs dat covid-virus zijn, maar evengoed een ander coronavirus.
Maar zelfs als je dit covid-virus oploopt is het NIET zo dat je met 100% zekerheid kan stellen dat je die virale longontsteking krijgt. Zowat 95% van de mensen die dat virus oplopen merken er NIETS van. dan grofweg 4% die er was last van heeft en 1% die er last tot zware last van krijgt. Van die 1% zal er nu misschien 10% op een IC komen liggen en 90% wordt gewoon weer beter. Dat hele kleine beetje wat nog overblijft KAN overlijden, maar dat is nog steeds niet een zekerheid.
Wat zeur je nou? Vind je dat het hier zoveel slechter gaat dan de landen die je eerder post? Waar heeft het dan mee te maken?quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vooralsnog idd. Het irriteert me dat wij als land perse met alles tegen de draad in moeten en het beter denken te weten.
Misplaatste arrogantie. Dat het hier nu mee viel heeft weinig mey de bevolking of het omt te maken.
Het is desondanks ipv dankzij.
En die zei jou dat elke "besmetting" gelijk staat aan dood omvallen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb deze informatie van een filmpje van een longarts.
Ik heb het ge-edit ik heb geen zin in een wedstrijdje "cherry-picken" als je het niet erg vind.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En die zei jou dat elke "besmetting" gelijk staat aan dood omvallen?
Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef quirina het volgende:
mondkapjes helpen wel degelijk. Mensen hoesten dan minder virus de lucht in.
Ik hou me hart vast als de herfst begint en mensen meer binnen blijven en elkaar weer lekker aanhoesten met van alles en Corona.
nee, hij denkt alleen zo over het Nederlandse volk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.
Daarnaast is een mondkapje bijzonder irritant. En met vieze handen aan je mondkapje zitten, is net bijzonder link. Men doet wel op tot dragen mondkapjes maar niet tot het meenemen van de vereiste desinfect... En die kapjes moeten meerdere keren per dag vervangen worden, gaat natuurlijk niemand doen...
Van Dissel is geen mongool
Los daarvan, wat user Vasilevski ook al postte: je hebt er niks aan als jongeren ze zoals in Spanje in de bus netjes opzetten en dan op het strand massaal met honderden tegelijk gaan feesten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.
Daarnaast is een mondkapje bijzonder irritant. En met vieze handen aan je mondkapje zitten, is net bijzonder link. Men doet wel op tot dragen mondkapjes maar niet tot het meenemen van de vereiste desinfect... En die kapjes moeten meerdere keren per dag vervangen worden, gaat natuurlijk niemand doen...
Anders wachten we gewoon tot de builenpest hier is dan gaat iedereen wel dood.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En die zei jou dat elke "besmetting" gelijk staat aan dood omvallen?
je vergeet de aerosolen.....quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goeie. Vals gevoel van veiligheid.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb je punt we goed gelezen. En ik vind je nu wat flauw doen, wat ik niet van je had verwacht.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan heb je mijn punt niet goed gelezen, ik heb nooit gezegd dat ze ongezond zijn. Ik ging er wel op in dat mondkapjes dus niet per definitie geen ademhalingsproblemen kunnen geven.
Dan had Van Dissel lijkt mij de adviezen geven en die het volk net wilde horen. Dus scholen sluiten, mondkapjes verplichten, Brabant afsluiten, vleesverwerkende bedrijven sluiten, landsgrenzen sluiten, vliegverkeer nog veel meer beperken, verplichte quarantaine etc.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hij denkt alleen zo over het Nederlandse volk.
Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou ook niet echt getuigen van geloof in je eigen beleid als je eerst per 1 juli flink versoepelt en 2 weken later alweer in de stress schiet omdat er wat meer besmettingen zijn. Zeker niet omdat er nu ook en masse wordt getest.
Zolang de cijfers binnen het acceptabele blijven - vooral gelet op de ziekenhuisopnamen - is het volstrekt logisch om niet direct weer in een stuip te schieten.
We zitten nu qua besmettingen zelfs nog onder de cijfers van begin juni, en dat terwijl er toen nog meer restricties golden. En ze zijn heus wel alert.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."
Volgende keer beter, jongens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |