abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194223805
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Jij snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Punt is vooral dat offerfeest vaak in hele intieme sfeer wordt gevierd, rustig met 30 man in 1 woonkamer.
En de andere zaken zich afspelen in de buitenlucht.

Ik ben het helemaal met je eens, dat niet heel erg handig is, maar wie gaat dat die mensen vertellen, en wie gaat ze zeggen dat het niet handig is om met zoveel mensen een dergelijk feest te gaat vieren.

Ik heb het gevoel bij deze groep mensen, hoe mooi het feest voor die mensen wellicht ook is, de boodschap niet zo snel aankomt als je hun offerfeest ter sprake brengt om dit in iets uitgeklede vorm te vieren, bijvoorbeeld alleen met je eigen gezin, om zichzelf en andere beter te beschermen.

Maar wellicht denk ik verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194223818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Mwa, als dat offerfeest nu ineens door de vingers gezien wordt moeten we ook niet piepen als mensen straks met kerstmis of oudjaar hetzelfde gaan doen. Of wil je dan ineens wel een legertje BOA's de straat op sturen om bij mensen aan te bellen?
Wil je dat nu wel doen dan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194223843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wil je dat nu wel doen dan?
Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:02:21 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194223861
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.
Sowieso niet in huiselijke kring handhaven idd. Dat wordt ook niet als mogelijkheid opgenomen in de coronawet voor zover ik begreep ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194223868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..
Wat lul je nou ontzettend slap populist. Eerste drie dingen die je noemt zijn allemaal evenementen dat duizenden mensen aan publiek tegelijk trekt. Je pakjesavond met familie en vrienden kan gewoon vrolijk doorgaan, net als dat moslims het offerfeest met familie en vrienden kunnen vieren.
pi_194223869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Want aan dit virus gaat niemand dood?
''Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt'' is wat anders dan ''Want aan dit virus gaat niemand dood''?

Overdrijven is ook een vak.
pi_194223909
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

"Want hullie mochten het ook".
Ik kan me niet voorstellen dat er in december als dit nog aan de gang is wel een controle op huizen komt maar als de situatie op dat moment er om vraagt zie ik de vingertjes inderdaad alweer naar het offerfeest gaan.
In Southern Sun
pi_194223917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Punt is vooral dat offerfeest vaak in hele intieme sfeer wordt gevierd, rustig met 30 man in 1 woonkamer.
En de andere zaken zich afspelen in de buitenlucht.

Ik ben het helemaal met je eens, dat niet heel erg handig is, maar wie gaat dat die mensen vertellen, en wie gaat ze zeggen dat het niet handig is om met zoveel mensen een dergelijk feest te gaat vieren.

Ik heb het gevoel bij deze groep mensen, hoe mooi het feest voor die mensen wellicht ook is, de boodschap niet zo snel aankomt als je hun offerfeest ter sprake brengt om dit in iets uitgeklede vorm te vieren, bijvoorbeeld alleen met je eigen gezin, om zichzelf en andere beter te beschermen.

Maar wellicht denk ik verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
Nee, die boodschap komt ook niet aan maar dat voorkomt niet dat er heel veel mensen komen te overlijden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194223939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Wat lul je nou ontzettend slap populist. Eerste drie dingen die je noemt zijn allemaal evenementen dat duizenden mensen aan publiek tegelijk trekt. Je pakjesavond met familie en vrienden kan gewoon vrolijk doorgaan, net als dat moslims het offerfeest met familie en vrienden kunnen vieren.
Ik bedoel:.

Al de feesten van de oorspronkelijke inwoners van Nederland worden gecanceled om die mensen te beschermen, maar die van Moslim's niet.
pi_194223948
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

''Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt'' is wat anders dan ''Want aan dit virus gaat niemand dood''?

Overdrijven is ook een vak.
Weet je hoeveel moslims er zijn in de wereld?
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:09:44 #61
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194223950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Al de feesten van de oorspronkelijke inwoners van Nederland worden gecanceled om die mensen te beschermen, maar die van Moslim's niet.
Het wordt je niet verboden om thuis Sinterklaas of carnaval te vieren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194223953
Gia al gespot?
Go hard or go home
pi_194223992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het wordt je niet verboden om thuis Sinterklaas of carnaval te vieren.
Nee.

Dat is het punt ook niet echt.

Nou ik wens iedereen in iedereen geval een fijne dag toe.
pi_194223996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.

Dat is pas echt sneu.
Wat een vreemde post van je schat.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:13:46 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194224011
quote:

[..]

Que?
pi_194224015
quote:
19s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:12 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wat een vreemde post van je schat.
ja, moet je dan gewoon zeggen " aaaaahhh dat zijn familie-mensen, laat ze maar gewoon dicht op elkaar feest vieren, we zien over twee weken wel wat er gebeurd?"
pi_194224021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

ja, moet je dan gewoon zeggen " aaaaahhh dat zijn familie-mensen, laat ze maar gewoon dicht op elkaar feest vieren, we zien over twee weken wel wat er gebeurd?"
heb geen idee welk feest er is voor de moslims
Groot fan van User Wotte
pi_194224034
Neem me niet kwalijk, vergissing.
pi_194224037
en de meeste die ik hier zie staan ook op andere dagen hutje mutje op elkaar

dat hoort een beetje bij de cultuur

jij noemt het zielig

ik noem het achterlijk
Groot fan van User Wotte
pi_194224040
quote:
19s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:14 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Offerfeest.
pi_194224042
quote:
19s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:14 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ken je Google?
In Southern Sun
pi_194224076
quote:

[..]

Er wordt helemaal geen feest afgelast. Wanneer het offerfeest een evenement had gehad waarbij Mohammed over de grachten was gaan varen met duizenden mensen aan publiek was dat ook gewoon afgelast.

"feesten van oorspronkelijke inwoners van Nederland" :') zal het even doorgeven aan mijn Turkse collega die vrolijk sinterklaas viert met haar kinderen elk jaar.

Ik blijf mij af en toe verbazen hoor wat ik lees onder de "oorspronkelijke inwoners" van Nederland.
pi_194224083
quote:

[..]

En, hoe wil je dat verbieden?
pi_194224114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hij noemt het achterlijk omdat er een pandemie heerst en omdat je dan dus niet dicht op elkaar moet gaan staan.
Want dat is namelijk hun cultuur, dicht op elkaar staan :').
In Southern Sun
pi_194224131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

met zijn twintigen in een 30m2 flatje is inderdaad niet op elkaar staan

maar ze staan meestal buiten inderdaad

alleen met slecht weer is dat lastig
Groot fan van User Wotte
pi_194224137
quote:

[..]

quote:

[..]

Hij noemt het achter lijk dat ze dicht op elkaar staan omdat ze dan kunnen worden besmet met het COVID-19 virus en dan dood gaan omdat ze verdrinken in hun eigen vloeistoffen.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 16:21:35 #77
5428 crew  miss_sly
pi_194224146
quote:

[..]

Het suikerfeest en ramadan waren ook aangepast en veel mensen hebben zich daar aan gehouden. Vast niet alle, zoals bij mensen wel vaker gebruikelijk.
De hajj is niet, de jaariljkse pelgrimtocht voor moslims, is ook heel erg afgeschaald en heel beperkt door gegaan.

Punt is dat zaken als suikerfeest, ramadan, offerfeest, maar ook pasen, kerstmis, pakjesavond, familiefeesten zijn. Het zal dus echt aan de mensen zelf liggen of en hoe ze het dan vieren. Meer dan waarschuwen en hopen dat men er een beetje rekening mee houdt, kan men niet doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:21:52 #78
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194224149
Aha, Koninklijke Horeca Nederland ziet inmiddels ook de kansloosheid van hun aangespannen kort geding tegen de staat in en bindt in:

quote:
De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft zijn kort geding tegen de overheid voorlopig opgeschort en gaat weer in gesprek. Dat bevestigt voorzitter Robèr Willemsen donderdag aan NRC. De horecabedrijven willen dat de coronaregels voor hun sector versoepeld worden en hoopten dat via de rechter af te dwingen. Nu wordt de zaak tot augustus aangehouden.
.
pi_194224169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het suikerfeest en ramadan waren ook aangepast en veel mensen hebben zich daar aan gehouden. Vast niet alle, zoals bij mensen wel vaker gebruikelijk.
De hajj is niet, de jaariljkse pelgrimtocht voor moslims, is ook heel erg afgeschaald en heel beperkt door gegaan.

Punt is dat zaken als suikerfeest, ramadan, offerfeest, maar ook pasen, kerstmis, pakjesavond, familiefeesten zijn. Het zal dus echt aan de mensen zelf liggen of en hoe ze het dan vieren. Meer dan waarschuwen en hopen dat men er een beetje rekening mee houdt, kan men niet doen.
precies ik heb in het midden van de coronacrisis ook pasen gevierd in een kleiner gezelschap

er waren ook een hoop Nederlanders die zich hier niet aan houden en gewoon verjaardagen door lieten gaan

nu ben ik wss een racist tegen nederlanders
Groot fan van User Wotte
pi_194224195
quote:
19s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:20 schreef Tjacka het volgende:

[..]

met zijn twintigen in een 30m2 flatje is inderdaad niet op elkaar staan

maar ze staan meestal buiten inderdaad

alleen met slecht weer is dat lastig
Ja man want zo gaat dat bij de moslims. Verder heb je geen vooroordelen ouwe reus.
In Southern Sun
pi_194224204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[..]

Hij noemt het achter lijk dat ze dicht op elkaar staan omdat ze dan kunnen worden besmet met het COVID-19 virus en dan dood gaan omdat ze verdrinken in hun eigen vloeistoffen.
Wat
In Southern Sun
pi_194224244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef hooibaal het volgende:
Aha, Koninklijke Horeca Nederland ziet inmiddels ook de kansloosheid van hun aangespannen kort geding tegen de staat in en bindt in:
[..]

.
Nee, je legt het weer (voor de zoveelste keer) verkeerd uit.
De landsadvocaat zegt dat hij vanwege het vanwege oplopende reproductiegetal (sinds wanneer was dat het enige criteria) weinig ruimte ziet tot versoepelingen voor de horeca.

De rechter ziet op zijn beurt weinig ruimte in het kort geding tot een uitspraak te komen. Om die reden raad hij aan om samen weer aan tafel te gaan om er uit te komen, en dat is wat er nu gaat gebeuren.

Het standpunt van de horeca is nog niet veranderd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194224251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, precies, en dus is dat Offerfeest heel gevaarlijk als het gaat om dat virus en de verspreiding ervan.

....en zelfs Aboutaleb en Halsema hebben erop gewezen.

Nou dan mag je mij popoulist noemen dan zijn zij dat dus ook

(niet dat jij dat hebt gedaan, maar andere mensen wel)
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:30:21 #84
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194224306
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:27 schreef _serial_ het volgende:
Het standpunt van de horeca is nog niet veranderd.
Nogal wiedes, maar ze zien zelf ook wel in dat de rechter ze geen gelijk gaat geven, zeker niet in een tijd dat de besmettingen weer rap oplopen, dus ze trekken de zaak in. PR-technisch is dat gewoon slimmer dan de zaak verliezen.
pi_194224387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja zo, maar wat bedoel je in godsnaam met verdrinken in hun eigen vloeistoffen :D.
Ja, dat heb ik nou al fokking 10.000.000 keer uitgelegd.

Er heerst dus een pandemie. Covid 19 virus. Dat verspreidt zich.

Nou.

Wat moet je dus niet doen?

In een niet geventileerde huiskamer hutje op mutje zitten, want dan heb je een grote kand dat je besmet raakt.

Dan krijg je een virale longontsteking, en daar is geen medicijn tegen.

Dan kan je op de IC komen te liggen en als je heel veel pech hebt slaat de medicatie niet aan ( dus de medicatie om de bijwerkingen te bestrijden"

Dan verdrink je in je eigen vloeistoffen en ga je hartstikke dood.
pi_194224392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, precies, en dus is dat Offerfeest heel gevaarlijk als het gaat om dat virus en de verspreiding ervan.

....en zelfs Aboutaleb en Halsema hebben erop gewezen.

Nou dan mag je mij popoulist noemen dan zijn zij dat dus ook

(niet dat jij dat hebt gedaan, maar andere mensen wel)
Het offerfeest is niet heel gevaarlijk. En net als bij die twee andere moslimfeesten wijst men de moslimgemeenschap op de coronaregels. wellicht zou je kerst kunnen vergelijken als familiefeest en we zullen zien of tegen die tijd er dan ook waarschuwingen zijn.
pi_194224457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik nou al fokking 10.000.000 keer uitgelegd.

Er heerst dus een pandemie. Covid 19 virus. Dat verspreidt zich.

Nou.

Wat moet je dus niet doen?

In een niet geventileerde huiskamer hutje op mutje zitten, want dan heb je een grote kand dat je besmet raakt.

Dan krijg je een virale longontsteking, en daar is geen medicijn tegen.

Dan kan je op de IC komen te liggen en als je heel veel pech hebt slaat de medicatie niet aan ( dus de medicatie om de bijwerkingen te bestrijden"

Dan verdrink je in je eigen vloeistoffen en ga je hartstikke dood.
Dat is dan de wil van Allah.
pi_194224472
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het offerfeest is niet heel gevaarlijk. En net als bij die twee andere moslimfeesten wijst men de moslimgemeenschap op de coronaregels. wellicht zou je kerst kunnen vergelijken als familiefeest en we zullen zien of tegen die tijd er dan ook waarschuwingen zijn.
Daar wordt al tegen gewaarschuwd. ;)

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)len-voorbereidt.html
pi_194224525
Donderdag 23 juli 2020

15 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 15. Dat zijn 2 patiënten minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 583 non-COVID-patiënten op de IC, 10 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 598, 12 patiënten minder dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 91, 6 meer dan gisteren.

'Het aantal ziekenhuisopnames blijft stabiel. De gerapporteerde toename van het aantal nieuwe besmettingen maakt het aannemelijk dat het aantal opnames in de komende twee weken zal stijgen. Als het lukt om de huidige trend van het aantal nieuwe besmettingen in te dammen, zal die stijging van het aantal ziekenhuis-opnames beperkt blijven'.
pi_194224529
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:39 schreef Noek het volgende:
Van al die maanden discussies hier, is dit toch wel de meest vreemde. Opeens gaan er heel veel sneue moslims dood omdat niemand er wat van zegt. Dood door vloeistoffen.
Gelukkig is de Tilburgse kermis niet gecanceld voor het volk. :')
Dood door Corona komt neer op dood door verdrinking dus dat klopt wel.
blablablabla
pi_194224534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]

.
Vent, doe niet zo onnozel. Anders doe je even al het relevante erbij:

quote:
Volgens Willemsen heeft de rechter beide partijen gemaand weer met elkaar om tafel te gaan. Ze moeten het met elkaar gaan hebben over een concreet plan voor versoepelingen in de horeca. „De druk ligt er nu bij ons allebei op”, aldus Willemsen.
Duidelijk op initiatief van de rechter. Niks 'KHN bindt in' :')
I'll give you something to do
pi_194224607
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:51:46 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194224652

In Japan is ook wel echt een tweede golf nu...
pi_194224849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral in Tokyo en Osaka lopen de besmettingen op. In de rest van het land valt het mee. Het is echter wel belangrijk om te melden dat er in een metropool als Tokyo al 3 weken lang niemand gestorven is aan corona
pi_194224960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De grafiek lijkt angstaanjagend, maar stelt relatief weinig voor op een bevolking van >100 miljoen. Zeker gezien wij in hoogtijdagen waarschijnlijk rond enkele 10duizenden besmettingen per dag zaten.
En in Japan heb je ook niet zoveel zwaarlijvigen dus hakt het er sowieso minder in.
I'll give you something to do
pi_194225157
blablablabla
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:53:06 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194225675
Tweede Kamer wil nieuw OMT-advies over mondkapjes

Partijen in de Tweede Kamer willen dat het kabinet nieuw onderzoek laat doen naar het inzetten van mondkapjes. Een meerderheid van VVD, CDA, ChristenUnie, D66, SP, GroenLinks en PvdA vindt dat het kabinet het OMT (Outbreak Managament Team) om nieuw advies moet vragen, zo laten ze aan de NOS weten.

De burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam riepen het kabinet deze week op meer maatregelen voor te bereiden nu het aantal besmettingen stijgt en mensen de anderhalvemetermaatregel niet altijd naleven. Aboutaleb en Halsema vinden dat het kabinet op meer plekken een mondkapjesplicht kan overwegen.

Volgens de PvdA is het OMT-advies over mondkapjes al weer van enige tijd terug, en zijn er inmiddels nieuwe studies over mondkapjes, zoals onlangs onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Daarin was de conclusie dat het dragen van mondkapjes helpt om verspreiding van het virus tegen te gaan.

VVD-Kamerlid Veldman noemt de oproep van de burgemeesters "begrijpelijk". "Misschien is een bredere mondkapjesplicht een mogelijke oplossing, maar er kleven ook nadelen aan zoals een belemmering in de persoonlijke levenssfeer. Het is daarom goed een nadere verkenning te doen naar plussen en minnen van een mondkapjesplicht. Als het na OV ook in andere sectoren iets toevoegt dan moeten we dat doen, als het louter schijnveiligheid creëert dan moeten we het niet doen".

Ook andere partijen denken dat er voor- en nadelen aan mondkapjes zitten. Het CDA is het met minister Grapperhaus eens dat afstand houden effectiever is. "Maar we horen graag de laatste stand van zaken en visie op mondkapjes van het OMT", aldus Kamerlid Van den Berg.

GroenLinks vroeg het kabinet al eerder te kijken naar een mondkapjesplicht in de horeca.

Dinsdag meldde het RIVM dat het aantal besmettingen in een week tijd is verdubbeld, van 534 naar 987. Tegelijkertijd steeg het percentage positieve tests met twee derde.

Nog niet alle partijen, waaronder de PVV en Forum voor Democratie, hebben op de vragen van de NOS over de mondkapjes gereageerd.
Afstand houden

Eerder vandaag liet een woordvoerder van het kabinet weten dat het kabinet nog geen reden ziet om een nieuw OMT-advies te vragen.

Het OMT zelf heeft ook geen voornemens nu bij elkaar te komen, aldus een woordvoerder van het OMT.

Niet alle burgemeesters in ons land vinden een mondkapjesplicht verstandig. Hubert Bruls, burgemeester in Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad, vindt het juist een onverstandig idee om op korte termijn een mondkapjesplicht in openbare ruimtes in te voeren, en ziet dat veel burgemeesters dat idee delen.

"De kern van ons beleid is afstand houden. Dat voorkomt besmettingen. Met een mondkapje op, loop je het risico dat de anderhalve meter afstand niet meer wordt nageleefd", zei Bruls in Spraakmakers op NPO Radio 1.

In verschillende Europese landen is het dragen van een mondmasker in openbare gelegenheden inmiddels verplicht. Onder meer Frankrijk en België kennen de plicht om het gezicht te bedekken in afgesloten openbare ruimtes, zoals winkels, bioscopen en gebedshuizen.
pi_194225828
+2615 voor Spanje.

22 juli: 267.551
23 juli: 270.166

05 tot 11 juli - 3.363
12 tot 18 juli - 6.347
19 tot 23 juli - 9.911 (nog 2 dagen erbij voor een compleet week overzicht)

Ik ben benieuwd of Frankrijk binnenkort als nog tot een herbesluit komt m.b.t. de grens met Spanje, want het ziet ernaar uit dat Spanje gaat verdubbelen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:04:14 #99
3542 Gia
User under construction
pi_194225854
Voor de zekerheid maar een doos van die dingen besteld.
pi_194225866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:04 schreef Gia het volgende:
Voor de zekerheid maar een doos van die dingen besteld.
Waar en hoe duur?

@Elan
@maxi-mus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')