Done.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:32 schreef Noek het volgende:
https://www.bddataplan.nl/corona/
Kan deze in de OP of kijk ik er steeds overheen?
Ja klopt. maar deze betreffende families zitten vanuit hun oorsprong natuurlijk al heel vaak en dicht op elkaar, met het offerfeest zal dat alleen maar toenemen, er is daar dus zeker ook werk aan de winkel m.b.t. voorlichting als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
@:_seriial_ Dat offerfeest waar Halsema en Aboutaleb zich zo druk over maken komt er ook nog aan.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)len-voorbereidt.html
Ja, en dat is wereldwijd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt. maar deze betreffende families zitten vanuit hun oorsprong natuurlijk al heel vaak en dicht op elkaar, met het offerfeest zal dat alleen maar toenemen, er is daar dus zeker werk aan de winkel als je het mij vraagt.
Met mondkapjes opquote:
Dat gaan ze niet buiten vieren, want mensen met een geloof denken toch dat God Of Allah alles regelt.quote:
Tenzij je achter de voordeur gaat handhaven, maar dat is iets wat we niet willen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die mensen vieren dat thuis dus het is onmogelijk om daar maatregelen tegen te treffen.
Haha, wat is nu meer, 6 over 400duizend, of 92 over ~3 miljoen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Het RIVM meldt vandaag 163 nieuwe besmettingen, blijkt uit de open data die het instituut vrijgeeft. De meeste van die besmettingen vonden in Zuid-Holland plaats: daar werden 92 positieve tests afgenomen. Ook in Noord-Holland waren relatief veel positieve tests: 32. In Zeeland waren 6 positieve tests, maar met nog geen 400.000 inwoners is dat relatief veel.
Er moet echt altijd een schepje extra horror overheen bij de pers![]()
![]()
![]()
Bron: NOS liveblog
Nee. Aangezien het in Rotterdam en Amsterdam virus-technisch toch al niet zo goed gaat, denk ik eigenlijk niet dat het bij een klein oplevingkje zal blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tenzij je achter de voordeur gaat handhaven, maar dat is iets wat we niet willen.
Je lijkt Geenstijl wel, die voorspelde ook doom and gloom dat moslims tijdens de ramadan en het suikerfeest geen vna de maatregelen wilden opvolgen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat gaan ze niet buiten vieren, want mensen met een geloof denken toch dat God Of Allah alles regelt.
typische pers/media inderdaadquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Het RIVM meldt vandaag 163 nieuwe besmettingen, blijkt uit de open data die het instituut vrijgeeft. De meeste van die besmettingen vonden in Zuid-Holland plaats: daar werden 92 positieve tests afgenomen. Ook in Noord-Holland waren relatief veel positieve tests: 32. In Zeeland waren 6 positieve tests, maar met nog geen 400.000 inwoners is dat relatief veel.
![]()
![]()
Vooral niet lezen dat ik ook God erbij noem.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:23 schreef skrn het volgende:
[..]
Je lijkt Geenstijl wel, die voorspelde ook doom and gloom dat moslims tijdens de ramadan en het suikerfeest geen vna de maatregelen wilden opvolgen.
Sorry hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Vooral niet lezen dat ik ook God erbij noem.
Waarom maken Aboutaleb en Halsema zich volgens jou dan zorgen over het offerfeest?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Sorry hoor.
Op uitzonderingen na hebben gelovigen in Nederland wel de maatregelen goed opgevolgd. Zo daar. Of laat ik het zeggen: heel veel mensen, ook die in een god geloven, nemen toch het zekere voor het onzekere.
Omdat het Offerfeest een belangrijk (familie)feest is, dat dus thuis of in huiselijke kring wordt gevierd, dus de kans groot in krappe woninkjes.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom maken Aboutaleb en Halsema zich volgens jou dan zorgen over het offerfeest?
In zie andere dingen hier in de wijk waar ik naast woon, vanaf het begin is er bijna niemand die 1,5 meter afstand hebben gehouden, zitten sinds die tijd rustig met 10-20 man binnen, zitten op en dicht naast elkaar bij elkaar op bankjes. Het aanspreken door wijkagent / boa had vaak maar tijdelijk effect.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Sorry hoor.
Op uitzonderingen na hebben gelovigen in Nederland wel de maatregelen goed opgevolgd. Zo daar. Of laat ik het zeggen: heel veel mensen, ook die in een god geloven, nemen toch het zekere voor het onzekere.
Ik zou zeggen zet een hek om de randstad heen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Drenthe 3 besmettingen.
Gelderland 3 besmettingen.
Overijssel 0 besmettingen.
Flevoland 1 besmetting.
Limburg 0 besmettingen.
Friesland 0 besmettingen.
Groningen 0 besmettingen.
Dit zijn toch gewoon bijna perfecte cijfers? Ja, in de Randstad is het anders maar daarbuiten gaat het op heel veel plaatsen gewoon erg goed.
Nee, niet massaal maar de extremen wel, en dat zijn er ook nog best veel wereldwijd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:31 schreef skrn het volgende:
[..]
Omdat het Offerfeest een belangrijk (familie)feest is, dat dus thuis of in huiselijke kring wordt gevierd, dus de kans groot in krappe woninkjes.
Terecht dat daar zorgen over zijn.
Alleen geloof ik niet dat moslims en/of christenen massaal denken dat ze onvatbaar zijn voor het virus en/of de dood.
Echt he. We moeten en zúllen bang gehouden worden. Het gaat gewoon goed. Mag dat niet gezegd worden en waarom dan niet?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
6 op 400.000 veel noemen
Zelfs met de toevoeging relatief slaat het eigenlijk nergens op
nee dan krijgen ze niet genoeg kliks.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt he. We moeten en zúllen bang gehouden worden. Het gaat gewoon goed. Mag dat niet gezegd worden en waarom dan niet?
Of ze offeren iedereen die besmet isquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:12 schreef tesssssssss het volgende:
@:_seriial_ Dat offerfeest waar Halsema en Aboutaleb zich zo druk over maken komt er ook nog aan.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)len-voorbereidt.html
Daar kan je geen maatregelen tegen treffen, want die mensen vieren dat thuis.
Gelukkig denken de meeste mensen offline zelf ook wel na en laten ze zich niet beïnvloeden door dat soort sensatie zoekende artikelen. De meeste mensen in ieder geval.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt he. We moeten en zúllen bang gehouden worden. Het gaat gewoon goed. Mag dat niet gezegd worden en waarom dan niet?
Dat zien ze twee weken later pas, wie er besmet is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Of ze offeren iedereen die besmet is
Nah mag ook op voorhand hoorquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zien ze twee weken later pas, wie er besmet is.
En op het moment is het inwoneraantal van Zeeland minstens 800.000.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
![]()
![]()
Nou ik merk toch wel aan sommige mensen rond mij heen dat ze alles in de pers voor de waarheid aannemen hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig denken de meeste mensen offline zelf ook wel na en laten ze zich niet beïnvloeden door dat soort sensatie zoekende artikelen. De meeste mensen in ieder geval.
Oh, discipline kan een stuk beter, en Nederlanders hebben naast hun eigen hachie een veel betere oog wat het beste is voor de maatschappij, de ouderen en/of de economie, en zijn daarom gedisciplineerder in het opvolgen van de maatregelen. Ik ontken niks he, maar het verhaal dat moslims (en/of christenen) denken dat zij overgeslagen worden door het virus omdat ze in een god geloven, vind ik wel heel kort door de bocht. Daar reageer ik op. Moskeebesturen hebben snel de maatregelen van het RIVM opgevolgd, bijvoorbeeld, om een positieve noot te benoemen. En de Islam, meer dan het Christendom, legt een behoorlijke nadruk om te bekommeren over je (eigen) gezondheid en hygiene.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In zie andere dingen hier in de wijk waar ik naast woon, vanaf het begin is er bijna niemand die 1,5 meter afstand hebben gehouden, zitten sinds die tijd rustig met 10-20 man binnen, zitten op en dicht naast elkaar bij elkaar op bankjes. Het aanspreken door wijkagent / boa had vaak maar tijdelijk effect.
Ik hoop echt dat met het offerfeest anders zal zijn, maar het verhaal van Aboutaleb zegt al een hoop.
Nou dan liggen de IC's in ieder geval niet zo snel vol.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:39 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Nah mag ook op voorhand hoor
Sorry kon het niet laten
Sneu.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:39 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Nah mag ook op voorhand hoor
Sorry kon het niet laten
Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.quote:
Leg eens uit wat er precies grappig aan is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:45 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Geintje kan toch ? Tis allemaal al serieus genoeg overal
Krijgt het woord offerfeest ineens toch een heel andere betekenis.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.
Dat is pas echt sneu.
Ah, dit staat al vast.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.
Dat is pas echt sneu.
Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..quote:
oNzE cUltUuR vErDwIJnTquote:Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..
Lees je uberhaupt wel?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
oNzE cUltUuR vErDwIJnT
Is goed Annie.
Hier in Dordrecht hebben ze alvast maar helemaal een streep door alles gezet wat nog gepland stond dit jaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..
Jij snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier in Dordrecht hebben ze alvast maar helemaal een streep door alles gezet wat nog gepland stond dit jaar.
Geen kerstmarkt (want ze kunnen de 1,5 meter niet garanderen), geen Sinterklaasintocht (want 1,5 meter)
Haha ik was wat kort door de bocht, komt door die belachelijke opmerking van AlwaysConnected.quote:
Ja, maar wat hij zegt dat er vooraf zou gebeuren, gebeurt wel achteraf, omdat niemand tegen die mensen zegt dat ze zichzelf in gevaar brengen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ik was wat kort door de bocht, komt door die belachelijke opmerking van AlwaysConnected.
Ik lees 'm iets anders, maar goed.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar wat hij zegt dat er vooraf zou gebeuren, gebeurt wel achteraf, omdat niemand tegen die mensen zegt dat ze zichzelf in gevaar brengen.
Mwa, als dat offerfeest nu ineens door de vingers gezien wordt moeten we ook niet piepen als mensen straks met kerstmis of oudjaar hetzelfde gaan doen. Of wil je dan ineens wel een legertje BOA's de straat op sturen om bij mensen aan te bellen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
oNzE cUltUuR vErDwIJnT
Is goed Annie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |