abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:04:40 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194221370
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:01 schreef Cue_ het volgende:
Maar in hoeverre helpt een mondkapje nog als je hem dus niet goed op/af zet en dus overal aanraakt enzo.
Heeft het dan uberhaupt nog nut? Lijkt me toch wel (hoesten enzo?)

Of kan je hem dan net zo goed afzetten?
Ligt aan de rol van aerosolen. Als dat inderdaad de meest belangrijke manier van overdracht is dan helpt een mondkapje bij verkeerd gebruik qua aanraken nog steeds enorm. Dan bescherm je vooral anderen namelijk.

Of dat echt zo is is op zijn minst discutabel. Het is oa het standpunt van viruswaanzin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194221376
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:01 schreef Cue_ het volgende:
Maar in hoeverre helpt een mondkapje nog als je hem dus niet goed op/af zet en dus overal aanraakt enzo.
Heeft het dan uberhaupt nog nut? Lijkt me toch wel (hoesten enzo?)

Of kan je hem dan net zo goed afzetten?
Ik vind het altijd zo'n vreemde discussie of een mondkapje wel 100% werkt. Al werkt het bij 50/60% van de mensen, dan verkleinen we toch alsnog aanzienlijk de kans op besmettingen. Net als dat een airbag in de auto niet 100% beschermd, maar de kans wel een stuk kleiner maakt op letsel.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:06:57 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194221400
quote:
In de buitenruimte ook nog....
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:07:16 #155
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194221409
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ligt aan de rol van aerosolen. Als dat inderdaad de meest belangrijke manier van overdracht is dan helpt een mondkapje bij verkeerd gebruik qua aanraken nog steeds enorm. Dan bescherm je vooral anderen namelijk.

Of dat echt zo is is op zijn minst discutabel. Het is oa het standpunt van viruswaanzin.
Als aerosolen ook de voornaamste besmetting veroorzaken dan heeft afstand houden geen zin meer. Mondkapjes ook niet trouwens, want door een vol gehoest mondkapje heen ademen betekent dat je het alleen maar meer vernevelt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194221442
quote:
de ENIGE reden waarom in nederland mondkapjes niet verplicht zijn ( indoor ) is dat het RIVM heeft gezegd dat ze niet werken en het schijnveiligheid is, als ze het nu verplichten staan ze compleet voor lul natuurlijk.
tevens is het allang bekend dat ze gewoon wel werken.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194221445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In de buitenruimte ook nog....
Dat gaat er sowieso niet van komen. Zal wel op een compromis uitdraaien.
blablablabla
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:10:23 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194221471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo'n vreemde discussie of een mondkapje wel 100% werkt. Al werkt het bij 50/60% van de mensen, dan verkleinen we toch alsnog aanzienlijk de kans op besmettingen. Net als dat een airbag in de auto niet 100% beschermd, maar de kans wel een stuk kleiner maakt op letsel.
Nouja dat heb ik dus ook. Maar doordat mensen altijd zeggen "jah het heeft weinig zin want mensen gebruiken hem verkeerd" krijg ik het gevoel dat het gewoon uberhaupt geen zin heeft.
en met gebruiken verkeerd, daar versta ik dus het aanraken / niet vaak genoeg vernieuwe mee. Niet dat ze hem op de kin houden of de neus niet bedekken ofzo.
pi_194221491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heeft jouw ervaring met het dragen van een mondkapje in Duitsland invloed gehad op je mening daarover?
Niet echt. Ik had al weinig problemen met mondkapjes en dat geldt nog steeds. In de trein naar Berlijn 7 uur dat ding op gehad (m.u.v. bij eten/drinken) en het viel me alles mee. Maar de risico's van mondkapjes viel ons ook wel op. Meeste mensen gebruikten ze volgens mij gewoon goed overigens, maar nog teveel mensen die hem gewoon onder de kin hadden hangen, of er telkens aan zaten.
pi_194221513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
Als dat Oxford-vaccin nou effectief en veilig blijkt kan het snel gaan. In september komen er dan een miljoen vaccins beschikbaar voor de Europese markt, Nederland heeft ook ingekocht.
ik ga me echt niet laten vaccineren hoor zo snel
pi_194221538
quote:
Binnen snap ik. Buiten niet, amper besmettingen die daar plaatsvinden. Ok, bij hele grote festivals of zo zie ik het ook wel nut hebben, maar dat is het dan ook wel.
pi_194221550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:13 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

ik ga me echt niet laten vaccineren hoor zo snel
Oh ik wel hoor direct als ik mag. Tikkertje spelen met Darwin mogen anderen lekker doen.
blablablabla
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:15:30 #163
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194221557
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Binnen snap ik. Buiten niet, amper besmettingen die daar plaatsvinden. Ok, bij hele grote festivals of zo zie ik het ook wel nut hebben, maar dat is het dan ook wel.
En zelfs dan zullen waarschijnijk driekwart van de mensen niet naar een festival gaan als daar een mondkapje verplicht wordt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194221573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de ENIGE reden waarom in nederland mondkapjes niet verplicht zijn ( indoor ) is dat het RIVM heeft gezegd dat ze niet werken en het schijnveiligheid is, als ze het nu verplichten staan ze compleet voor lul natuurlijk.
tevens is het allang bekend dat ze gewoon wel werken.
Ze kunnen makkelijk hun ego redden door te wijzen op alle recente onderzoeken waaruit blijkt dat het wel degelijk nut heeft en dus tot een nieuw inzicht zijn gekomen.
pi_194221597
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ze kunnen makkelijk hun ego redden door te wijzen op alle recente onderzoeken waaruit blijkt dat het wel degelijk nut heeft en dus tot een nieuw inzicht zijn gekomen.
helaas gebeurd dat gewoon (nog) niet ....

Onderzoek
Het RIVM liet vanmorgen nog eens weten dat er ‘geen eenduidig wetenschappelijk bewijs is dat een mondkapje werkt’. Door mondkapjes in de openbare ruimte verplicht te stellen, zoals in andere landen in toenemende mate gebeurt, ‘geef je ook de verkeerde boodschap af’, aldus een woordvoerster. Het voorschrift om 1,5 meter afstand te houden tot anderen zou weleens aan belang kunnen inboeten, doordat mensen zich beschermd voelen door het mondkapje. Ze worden vaak ook niet goed gebruikt, voegt de woordvoerster eraan toe.

Tegelijk publiceerde de Universiteit van Utrecht vandaag een onderzoek dat het mondkapje op straat juist wel een voorwaarde is om het virus te kunnen bestrijden.

wat een gelul in de ruimte weer eens ....
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:18:04 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194221599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:45 schreef Simmertje het volgende:

[..]

berhaupt gewoon weer lekker naar het stadion kunnen. Moet zeggen dat ik dit toch zo langzamerhand wel begin te missen hoor.
Het You'll never walk alone klinkt zoveeeeeeeel beter als 50.000+ het tegelijk zingen. Gisteravond was toch niet hetzelfde.
Gekkenhuis op de tribune
Himno del Sevilla

Mis dat soort zeker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 13:18:53 #167
5428 crew  miss_sly
pi_194221614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet echt. Ik had al weinig problemen met mondkapjes en dat geldt nog steeds. In de trein naar Berlijn 7 uur dat ding op gehad (m.u.v. bij eten/drinken) en het viel me alles mee. Maar de risico's van mondkapjes viel ons ook wel op. Meeste mensen gebruikten ze volgens mij gewoon goed overigens, maar nog teveel mensen die hem gewoon onder de kin hadden hangen, of er telkens aan zaten.
Ah, ok.
Ik vraag me af of veel mensen die zo ontzettend tegen mondkapjes zijn dat misschien vooral zijn omdat ze er nog geen ervaring mee hebben en dat het dan mee blijkt te vallen. In jouw geval heeft de ervaring dus niet veel veranderd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194221615
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Daarnaast zouden ze best van mij mogen zeggen dat ze het in de eerste maanden af hebben geraden om een stormloop op mondkapjes te voorkomen terwijl de ziekenhuizen nog met enorme tekorten zaten, zou dat best kunnen accepteren. Maar er is nu geen enkele reden om dit vol te blijven houden.
pi_194221664
Edit niet goed gelezen.
pi_194221681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helaas gebeurd dat gewoon (nog) niet ....

Onderzoek
Het RIVM liet vanmorgen nog eens weten dat er ‘geen eenduidig wetenschappelijk bewijs is dat een mondkapje werkt’. Door mondkapjes in de openbare ruimte verplicht te stellen, zoals in andere landen in toenemende mate gebeurt, ‘geef je ook de verkeerde boodschap af’, aldus een woordvoerster. Het voorschrift om 1,5 meter afstand te houden tot anderen zou weleens aan belang kunnen inboeten, doordat mensen zich beschermd voelen door het mondkapje. Ze worden vaak ook niet goed gebruikt, voegt de woordvoerster eraan toe.

Tegelijk publiceerde de Universiteit van Utrecht vandaag een onderzoek dat het mondkapje op straat juist wel een voorwaarde is om het virus te kunnen bestrijden.

wat een gelul in de ruimte weer eens ....
En gisteren kwam een zelfde verhaal naar buiten van een professor van de Universiteit Twente...
pi_194221686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, ok.
Ik vraag me af of veel mensen die zo ontzettend tegen mondkapjes zijn dat misschien vooral zijn omdat ze er nog geen ervaring mee hebben en dat het dan mee blijkt te vallen. In jouw geval heeft de ervaring dus niet veel veranderd.
Op internet zijn er best veel verhalen te vinden van mensen die zo'n kapje 5 seconden op zetten en dan al klagen dat ze niet meer kunnen ademen. Kan zijn dat dat soort verhalen anderen toch onnodig terughoudend maakt ja. Zullen zat mensen zijn die er tegen zijn, omdat ze denken dat het enorm oncomfortabel is ja.
pi_194221694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En gisteren kwam een zelfde verhaal naar buiten van een professor van de Universiteit Twente...
Manipulatie van de publieke opinie in de pers (net zoals de scholen destijds)

Als ze nu die tijd eens zouden gebruiken om te wijzen op het belang van de 1,5 meter en drukte vermijden...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194221709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als ze nu die tijd eens zouden gebruiken om te wijzen op het belang van de 1,5 meter en drukte vermijden...
Het is juist manipulatie van de publieke opinie in de pers geweest door te stellen dat geen nut hadden. Alleen omdat de overheid hun zaakjes niet in orde had en er een tekort aan mondkapjes waren voor medisch personeel.
pi_194221724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is juist manipulatie van de publieke opinie in de pers geweest door te stellen dat geen nut hadden. Alleen omdat de overheid hun zaakjes niet in orde had en er een tekort aan mondkapjes waren voor medisch personeel.
Plus het feit dat - achteraf - waarschijnlijk veel meer zieken en doden zijn ontstaan omdat ze (met name in de zorg) dus onvoldoende beschermend materiaal voorhanden hadden. Dat gaat nog wel een staartje krijgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194221731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is een hele andere orde.
Dat speelt nu niet.

Maar als we nu maar hard hard en nog harder blijven roepen krijgen we vanzelf wel mondkapjes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194221753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

en aerosolen vermijden....binnen :D
pi_194221754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar als we nu maar hard hard en nog harder blijven roepen krijgen we vanzelf wel mondkapjes.
Ik hoop het, want daarmee krijgen hopelijk meer mensen het besef dat we zo niet aan kunnen blijven modderen met alle gevolgen vandien.
pi_194221790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoop het, want daarmee krijgen hopelijk meer mensen het besef dat we zo niet aan kunnen blijven modderen met alle gevolgen vandien.
roepen op tv door over die 1.5m en drukte vermijden en dat mensen zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen blijkbaar niet genoeg ......tevens is die 1.5m niet genoeg binnen en worden in Nederland de Aerosolen zwaar onderschat ( altijd al gedaan )
pi_194221805
https://www.bddataplan.nl/corona/
Kan deze in de OP of kijk ik er steeds overheen?
Go hard or go home
pi_194221814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De gevolgen van dien komen van enorme feestjes in de priv sfeer, niet van shoppen in een gemiddelde winkelstraat, dragen mensen mondkapjes in privsfeer? gaan ze dat doen? nee. Heeft het dan zin om in de winkelstraat een mondkapje op te doen? nee. Geeft het sommige mensen rust? Ja.

We gaan compleet voorbij aan de randvoorwaarden die we gesteld hebben bij deze versoepelingen, ziekenhuisopnames, IC opnames.
Die zijn onverminderd laag.

We lijken te zijn gedraaid van we accepteren een aantal besmettingen (hoeveel is nergens genoemd) naar we accepteren 0 besmettingen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:41:06 #182
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_194221930
quote:
Valt allemaal wel mee?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194221931
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We zijn te bang geworden, niets kan, niets mag, en iets proberen doen we helemaal niet.

De komende tijd komen er sowieso nog een heleboel faillissementen de evenementenbrance, nachtclubs, die hebben nog 0 perspectief.

Als je nu al ziet dat er kerstmarkten afgelast worden om de 1,5 meter, en sinterklaas intochten, zie ik al helemaal niet dat er publiek komt bij de voetbal.
er is zeker wel wat geprobeerd en daarvan zie je dat besmettingen daarvan al flink oplopen. laat staan met grote festivals en voetbalclubs.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:42:09 #184
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194221942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er is zeker wel wat geprobeerd en daarvan zie je dat besmettingen daarvan al flink oplopen. laat staan met grote festivals en voetbalclubs.
Besmettingen. Het aantal extra opnames en doden valt voorlopig nog te bezien.
pi_194221958
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Valt allemaal wel mee?
Yup, maar kan me voorstellen dat het in de krappere winkelstraten een ander gezicht is.
pi_194221979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:42 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Besmettingen. Het aantal extra opnames en doden valt voorlopig nog te bezien.
betekend niet als extra opnames uitblijven ze nog steeds meer kunnen openen als de besmettingen toenemen.
die opnames komen dan vanzelf als je festivals/sportwedstrijden met publiek toe gaat laten.
pi_194221986
quote:
Toen ik gistermiddag langs Madame Tussaud fietste was het wel redelijk druk vond ik. Op het hele Damrak overigens.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:46:45 #188
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194222022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

betekend niet als extra opnames uitblijven ze nog steeds meer kunnen openen als de besmettingen toenemen.
die opnames komen dan vanzelf als je festivals/sportwedstrijden met publiek toe gaat laten.
Het doel is ook niet nul besmettingen of nul opnames, het doel is het onder controle houden.

Nul besmettingen bereik je namelijk alleen als iedereen zich maandenlang isoleert.
pi_194222033
Data analist Maurice de Hond vindt dat virologen onnodig paniek zaaien, nu het aantal besmettingen weer toeneemt.
“Niemand stelt vragen bij het oplopende reproductie getal. Dat staat nu op 1,29 maar in absolute getallen stelt het weinig voor”.

Dit dus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194222041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het doel is ook niet nul besmettingen of nul opnames, het doel is het onder controle houden.

Nul besmettingen bereik je namelijk alleen als iedereen zich maandenlang isoleert.
Precies - je moet voorkomen dat je binnen enkele weken weer duizenden besmettingen per week krijgt zoals in April.
pi_194222046
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Niemand heeft echt heel hard bewijs dat deze buitenevenementen bijgedragen hebben. (en dat ze de oorspronkelijke besmetting niet buiten het festival of evenement hebben opgedaan)
Van binnenevenementen is er genoeg redenen om aan te nemen dat dit zo kan zijn, maar ook geen volledige zekerheid.

Wisten we maar echt goed welke parameter een besmetting echt tot gevolg heeft, dan konden we nog gerichter maatregelen nemen, in plaats met kanonnen blijven schieten op een mug.
pi_194222081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, ok.
Ik zou mezelf niet omschrijven als "ontzettend tegen mondkapjes", maar ik vind ze verre van comfortabel.
pi_194222082
Stel je eens voor, een virus dat zo dodelijk en gevaarlijk schijnt te zijn. Maar je alsnog een test nodig hebt om te weten te komen of je het hebt gehad of dat je besmet bent _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:51:20 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194222093
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Valt allemaal wel mee?
Je ziet constant groepjes mensen lopen. Kan natuurlijk dat al die groepen onderling zelfde huishouden zijn, al zie je soms ook groepen dat meer lijkt op kantoorpersoneel ;)

Maar de groepen onderling passeren elkaar ook de hele tijd op minder dan anderhalve meter.

Snap ik volkomen, maar volgens mij houdt echt niet 90% zich aan de anderhalve meter terwijl daar een boete op staat.

Dus alleen verbieden is niet genoeg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194222104
In Belgi hebben ze zojuist ook mondkapjes verplicht in het caf/restaurant.
Pas als je aan tafel bent mag het af.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:53:33 #196
12221 Tijn