en aerosolen vermijden....binnenquote:Op donderdag 23 juli 2020 13:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Manipulatie van de publieke opinie in de pers (net zoals de scholen destijds)
Als ze nu die tijd eens zouden gebruiken om te wijzen op het belang van de 1,5 meter en drukte vermijden...
Ik hoop het, want daarmee krijgen hopelijk meer mensen het besef dat we zo niet aan kunnen blijven modderen met alle gevolgen vandien.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar als we nu maar hard hard en nog harder blijven roepen krijgen we vanzelf wel mondkapjes.
roepen op tv door over die 1.5m en drukte vermijden en dat mensen zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen blijkbaar niet genoeg ......tevens is die 1.5m niet genoeg binnen en worden in Nederland de Aerosolen zwaar onderschat ( altijd al gedaan )quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop het, want daarmee krijgen hopelijk meer mensen het besef dat we zo niet aan kunnen blijven modderen met alle gevolgen vandien.
De gevolgen van dien komen van enorme feestjes in de privé sfeer, niet van shoppen in een gemiddelde winkelstraat, dragen mensen mondkapjes in privésfeer? gaan ze dat doen? nee. Heeft het dan zin om in de winkelstraat een mondkapje op te doen? nee. Geeft het sommige mensen rust? Ja.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop het, want daarmee krijgen hopelijk meer mensen het besef dat we zo niet aan kunnen blijven modderen met alle gevolgen vandien.
Lekker sporten buiten met mondkapjequote:Op donderdag 23 juli 2020 13:05 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)nruimte-br~ab2fd00c/
And so it begins.
Valt allemaal wel mee?quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tjaen dit is zelfs nog een doordeweekse dag
er is zeker wel wat geprobeerd en daarvan zie je dat besmettingen daarvan al flink oplopen. laat staan met grote festivals en voetbalclubs.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We zijn te bang geworden, niets kan, niets mag, en iets proberen doen we helemaal niet.
De komende tijd komen er sowieso nog een heleboel faillissementen de evenementenbrance, nachtclubs, die hebben nog 0 perspectief.
Als je nu al ziet dat er kerstmarkten afgelast worden om de 1,5 meter, en sinterklaas intochten, zie ik al helemaal niet dat er publiek komt bij de voetbal.
Besmettingen. Het aantal extra opnames en doden valt voorlopig nog te bezien.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is zeker wel wat geprobeerd en daarvan zie je dat besmettingen daarvan al flink oplopen. laat staan met grote festivals en voetbalclubs.
betekend niet als extra opnames uitblijven ze nog steeds meer kunnen openen als de besmettingen toenemen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Besmettingen. Het aantal extra opnames en doden valt voorlopig nog te bezien.
Toen ik gistermiddag langs Madame Tussaud fietste was het wel redelijk druk vond ik. Op het hele Damrak overigens.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tjaen dit is zelfs nog een doordeweekse dag
Het doel is ook niet nul besmettingen of nul opnames, het doel is het onder controle houden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
betekend niet als extra opnames uitblijven ze nog steeds meer kunnen openen als de besmettingen toenemen.
die opnames komen dan vanzelf als je festivals/sportwedstrijden met publiek toe gaat laten.
Precies - je moet voorkomen dat je binnen enkele weken weer duizenden besmettingen per week krijgt zoals in April.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het doel is ook niet nul besmettingen of nul opnames, het doel is het onder controle houden.
Nul besmettingen bereik je namelijk alleen als iedereen zich maandenlang isoleert.
Niemand heeft echt heel hard bewijs dat deze buitenevenementen bijgedragen hebben. (en dat ze de oorspronkelijke besmetting niet buiten het festival of evenement hebben opgedaan)quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
betekend niet als extra opnames uitblijven ze nog steeds meer kunnen openen als de besmettingen toenemen.
die opnames komen dan vanzelf als je festivals/sportwedstrijden met publiek toe gaat laten.
Ik zou mezelf niet omschrijven als "ontzettend tegen mondkapjes", maar ik vind ze verre van comfortabel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, ok.
Ik vraag me af of veel mensen die zo ontzettend tegen mondkapjes zijn dat misschien vooral zijn omdat ze er nog geen ervaring mee hebben en dat het dan mee blijkt te vallen. In jouw geval heeft de ervaring dus niet veel veranderd.
Je ziet constant groepjes mensen lopen. Kan natuurlijk dat al die groepen onderling zelfde huishouden zijn, al zie je soms ook groepen dat meer lijkt op kantoorpersoneelquote:
Niemand draagt die dingen omdat ze zo lekker zitten, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou mezelf niet omschrijven als "ontzettend tegen mondkapjes", maar ik vind ze verre van comfortabel.
Hangt er vanaf. Een feit was gewoon dat er een gruwelijk te kort was aan mondkapjes. En de ziekenhuizen deze het hardst nodig hadden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Plus het feit dat - achteraf - waarschijnlijk veel meer zieken en doden zijn ontstaan omdat ze (met name in de zorg) dus onvoldoende beschermend materiaal voorhanden hadden. Dat gaat nog wel een staartje krijgen.
Wat is je punt?quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stel je eens voor, een virus dat zo dodelijk en gevaarlijk schijnt te zijn. Maar je alsnog een test nodig hebt om te weten te komen of je het hebt gehad of dat je besmet bent
betekend nog steeds niet dat je met toenemende besmettingen nog meer kan openen......en dan vooral de risicovollere dingen zoals festivals, en stadions, het kan keihard gaan met exponentiële groei en dan komen de opnames weer vanzelf.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het doel is ook niet nul besmettingen of nul opnames, het doel is het onder controle houden.
Nul besmettingen bereik je namelijk alleen als iedereen zich maandenlang isoleert.
Of je nam een kijkje in de ziekenhuizen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Stel je eens voor, een virus dat zo dodelijk en gevaarlijk schijnt te zijn. Maar je alsnog een test nodig hebt om te weten te komen of je het hebt gehad of dat je besmet bent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |