Niet bepaald.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:27 schreef _serial_ het volgende:
Bruls: mondkapjesplicht in openbare ruimtes is niet reëel
Goed onderbouwd verhaal
Niet echt. Ik zit niet te springen om proefkonijn te spelen voor een vaccin dat in recordtempo wordt geprocedeerd en goedgekeurd. Ik baseer mijn mening op wat ik gelezen en gehoord heb.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:19 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ach ja, jij wil zo snel mogelijk het vaccin. Risicogroep krijgt de griepprik zodat ze beter bestand zijn tegen de griep. Ik denk hetzelfde geldt voor corona vaccin, zodat corona minder erge verloop kan hebben voor die groep.
Ik vind het maar een zwaktebod. In elk ander land kan het, maar in Nederland niet? En dan het argument dat de handhaving rust nodig heeft. Ze worden ze toch voor betaald? Maar dat dit 'goed onderbouwde verhaal' in jouw straatje als anti mondkapjes fundamentalist past verbaast me niets. Accepteer maar gewoon dat ze op termijn ook in Nederland worden ingevoerd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:27 schreef _serial_ het volgende:
Goed onderbouwd verhaal
Ja, en mensen die wel de noodzaak zien van mondkapjes pakken er weer andere artikelen (die naar hun mening goed zijn onderbouwd) bij die hun mening ondersteunt. Circle of life hierquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een zwaktebod. In elk ander land kan het, maar in Nederland niet? En dan het argument dat de handhaving rust nodig heeft. Ze worden ze toch voor betaald? Maar dat dit 'goed onderbouwde verhaal' in jouw straatje als anti mondkapjes fundamentalist past verbaast me niets. Accepteer maar gewoon dat ze op termijn ook in Nederland worden ingevoerd.
En daarop is moeilijk te handhaven. Je kan in principe wel handhaven dat mensen een mondkapje op hebben, maar niet of ze het juist gebruiken en op tijd vervangen. Want ik ben heel bang dat mensen zo'n ding dan alleen maar voor de show gaan dragen en dan wel vinden dat die 1,5 meter niet meer geldt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]Ik ben voorstander van mondkapjes in binnenruimtes, maar ik snap de zorgen wel....ze helpen niet zoveel als mensen er aan gaan zitten frunniken of continue op/af doen. Of wanneer mensen denken dat die 1,5 meter binnen niet meer nodig is met zo'n ding. Op vakantie in Duitsland heb ik aardig wat mensen gezien die hem wel op hebben, maar er telkens aan zaten of zo'n kapje onder aan de kin hadden hangen. Ondertussen luid aan het praten.
Heeft jouw ervaring met het dragen van een mondkapje in Duitsland invloed gehad op je mening daarover?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en mensen die wel de noodzaak zien van mondkapjes pakken er weer andere artikelen (die naar hun mening goed zijn onderbouwd) bij die hun mening ondersteunt. Circle of life hier
Ik ben voorstander van mondkapjes in binnenruimtes, maar ik snap de zorgen wel....ze helpen niet zoveel als mensen er aan gaan zitten frunniken of continue op/af doen. Of wanneer mensen denken dat die 1,5 meter binnen niet meer nodig is met zo'n ding. Op vakantie in Duitsland heb ik aardig wat mensen gezien die hem wel op hebben, maar er telkens aan zaten of zo'n kapje onder aan de kin hadden hangen. Ondertussen luid aan het praten.
Voor beide kanten is er wat te zeggen.
En in Duitsland mag je alles opzetten wat maar een beetje je mond en neus bedekt, over schijnveiligheid gesprokenquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en mensen die wel de noodzaak zien van mondkapjes pakken er weer andere artikelen (die naar hun mening goed zijn onderbouwd) bij die hun mening ondersteunt. Circle of life hier
Ik ben voorstander van mondkapjes in binnenruimtes, maar ik snap de zorgen wel....ze helpen niet zoveel als mensen er aan gaan zitten frunniken of continue op/af doen. Of wanneer mensen denken dat die 1,5 meter binnen niet meer nodig is met zo'n ding. Op vakantie in Duitsland heb ik aardig wat mensen gezien die hem wel op hebben, maar er telkens aan zaten of zo'n kapje onder aan de kin hadden hangen. Ondertussen luid aan het praten.
Ik mis nog steeds of we het wel willen en wat het oplevert.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een zwaktebod. In elk ander land kan het, maar in Nederland niet? En dan het argument dat de handhaving rust nodig heeft. Ze worden ze toch voor betaald? Maar dat dit 'goed onderbouwde verhaal' in jouw straatje als anti mondkapjes fundamentalist past verbaast me niets. Accepteer maar gewoon dat ze op termijn ook in Nederland worden ingevoerd.
Ik snap de mogelijke nadelen ook wel, alleen het argument van de 1.5 meter ben ik niet mee eens. Mensen houden zich daar nu al niet meer aan. Als ze dan een mondkapje verplicht op moeten ben je tenminste nog iets beschermd als iemand in je nek loopt te hijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of het wel willen is niet relevant. Het levert minder risico op besmettingen op als iedereen ze draagt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds of we het wel willen en wat het oplevert.
Daar schuiven ze het over de onderarm zodra ze buiten komen. Of schuiven het andersom de nek in. Of proppen het in de broekzak. In de auto hangt het aan de binnenspiegel of wordt het in het dashboard kastje gepropt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En in Duitsland mag je alles opzetten wat maar een beetje je mond en neus bedekt, over schijnveiligheid gesproken
Wat wij als maatschappij willen is wel degelijk relevant.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:45 schreef Jaeger85 het volgende:
levant. Het levert minder risico op besmettingen op als ied
snap sowieso het argument van handhaven niet, als je het verplicht zal 90% zich er gewoon aan houden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:27 schreef _serial_ het volgende:
Goed onderbouwd verhaal
Dat gaat alleen op bij regels die mensen over het algemeen als 'goed' of 'redelijk' beschouwen. Zoals niet stelen ofzo.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:51 schreef byah het volgende:
[..]
snap sowieso het argument van handhaven niet, als je het verplicht zal 90% zich er gewoon aan houden.
Want in het OV houdt ook niemand zich eraan bedoel je?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op bij regels die mensen over het algemeen als 'goed' of 'redelijk' beschouwen. Zoals niet stelen ofzo.
Ik heb niet het idee dat 90% van de mensen dat idee hebben bij mondkapjes.
En terecht. We zetten een enorm (controversieel) paardenmiddel in wat mogelijk geen fluit helpt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op bij regels die mensen over het algemeen als 'goed' of 'redelijk' beschouwen. Zoals niet stelen ofzo.
Dat zag je al bij 1,5 meter afstand houden en ook bij het je laten testen bij milde klachten. Denk je dat dat met mondkapjes anders zou zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ga maar eens kijken hoeveel mensen hem in het OV verkeerd dragen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:54 schreef byah het volgende:
[..]
Want in het OV houdt ook niemand zich eraan bedoel je?
Daar wordt toch gehandhaafd, of niet dan?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:54 schreef byah het volgende:
[..]
Want in het OV houdt ook niemand zich eraan bedoel je?
Ik was gisteren met de metro Rotterdam centrum in.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ga maar eens kijken hoeveel mensen hem in het OV verkeerd dragen.
Daarnaast, ik heb ook niet het idee dat 90% de anderhalve meter respecteert.
In welk parallel universum is dat een goed onderbouwd verhaal?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:27 schreef _serial_ het volgende:
Goed onderbouwd verhaal
quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was gisteren met de metro Rotterdam centrum in.
Iedereen die ik zag droeg het mondkapje keurig en ook in de binnenstad werd netjes afstand gehouden, horeca en op straat.
Ik was positief verrast.
#tegengeluid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |