Dat is inderdaad wel de goede verwoording: NAAST. Vooralsnog is in Nederland volgens mij de consensus onder gedragswetenschappers (of dan in ieder geval die in of rondom het OMT) dat mensen de mondmaskers niet alleen NAAST de geldende maatregelen inzetten, maar ook deels ter vervanging.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ben Cowling legt hier het nut van mondmaskers NAAST de andere maatregelen perfect uit wat mij betreft:
[ twitter ]
Als het zover is.. rand ik at random mensen aan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
Als dat Oxford-vaccin nou effectief en veilig blijkt kan het snel gaan. In september komen er dan een miljoen vaccins beschikbaar voor de Europese markt, Nederland heeft ook ingekocht.
Vrij realistisch is dat natuurlijk niet echt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
Als dat Oxford-vaccin nou effectief en veilig blijkt kan het snel gaan. In september komen er dan een miljoen vaccins beschikbaar voor de Europese markt, Nederland heeft ook ingekocht.
En de behandelmethode van een Nederlands ziekenhuis wat een hele hoop doden heeft voorkomen..quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
Dan is het nog niet in september beschikbaar voor de massa, midden volgend jaar op zijn vroegst.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
De vraag is of het voor de massa beschikbaar moet zijn. Je hoeft in beginsel niet iedereen te vaccineren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan is het nog niet in september beschikbaar voor de massa, midden volgend jaar op zijn vroegst.
Inderdaad.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En de behandelmethode van een Nederlands ziekenhuis wat een hele hoop doden heeft voorkomen..
Nee moet ondertussen wel verplicht een kap op in de bus, sinds een paar weken verplicht hier in Zwitserland.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Buiten ja daar loop je ook amper risico.
Er komt heus geen mondkapjesplicht voor het bos hoor, maak je geen zorgen
Geschiedenis is leuk, maar om het nu mee te maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad.
Gelukkig staat de wetenschap niet stil.
Blij als deze nachtmerrie voorbij is.
Het is ook allemaal een beetje een wassen neus natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee moet ondertussen wel verplicht een kap op in de bus, sinds een paar weken verplicht hier in Zwitserland.
Zin om de bus te pakken is zo al op een laag pitje. Ik ben zelfs al voor een auto aan het kijken, terwijl het OV netwerk hier heel goed geregeld is.
Daarvoor heeft het het trouwens 0 invloed gehad op het verloop van de cijfers, de periode tot begin juni dat men geen kappen droeg.
In de periode tot juni zag Nederland er compleet anders uit dan nu qua maatregelen. Een keer in april met de trein geweest toen had ik een hele coupé voor mezelf.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daarvoor heeft het het trouwens 0 invloed gehad op het verloop van de cijfers, de periode tot begin juni dat men geen kappen droeg.
Eerst wordt de risicogroep gevaccineerd, die normaal jaarlijks de griepprik krijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan is het nog niet in september beschikbaar voor de massa, midden volgend jaar op zijn vroegst.
Mee eens, het heeft weinig zin om telkens terug te kijken op de periode April - Juni. De trendbreuk is ontstaan in de afgelopen weken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
In de periode tot juni zag Nederland er compleet anders uit dan nu qua maatregelen. Een keer in april met de trein geweest toen had ik een hele coupé voor mezelf.
Bij ouderen werken vaccins minder goed. Ik denk juist dat de rest een vaccin krijgt zodat de risicogroepen beschermd worden via kudde immuniteitquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Eerst wordt de risicogroep gevaccineerd, die normaal jaarlijks de griepprik krijgen.
Die hele heisa rond corona is overdreven. Ik lees af en toe dat er weer ergens een besmettingshaardje is van 300 geïnfecteerde, maar je kan echt nergens teruglezen hoeveel mensen dood-ziek worden (ziekenhuisziek).quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook allemaal een beetje een wassen neus natuurlijk.
Het is prima om de cijfers te monitoren en vervolgens te kijken waar/waardoor het aantal besmettingen toeneemt en daar vervolgens eventueel maatregelen op te nemen.
Maar het roepen om een algemene mondkapjes plicht lijkt me echt overdreven.
Dan zou ik zeggen waarom gaan we niet terug naar de situatie van juni als de actualiteit erom vraagt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, het heeft weinig zin om telkens terug te kijken op de periode April - Juni. De trendbreuk is ontstaan in de afgelopen weken.
Bestaande vaccins, je weet niet wat ze er nu uitrollen. Men kan bijvoorbeeld adjuvans toevoegen aan het vaccin.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij ouderen werken vaccins minder goed. Ik denk juist dat de rest een vaccin krijgt zodat de risicogroepen beschermd worden via kudde immuniteit
Omdat dat teveel geld kost. Iedereen een kapje op laten zetten is goedkoper, of je het effect er mee bereikt dat je wilt, tja...quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen waarom gaan we niet terug naar de situatie van juni als de actualiteit erom vraagt.
Zo hou je een volk dus in de greepquote:Op donderdag 23 juli 2020 12:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die hele heisa rond corona is overdreven. Ik lees af en toe dat er weer ergens een besmettingshaardje is van 300 geïnfecteerde, maar je kan echt nergens teruglezen hoeveel mensen dood-ziek worden (ziekenhuisziek).
Ik ga er vanuit dat het er afgerond 0 zijn, als er een haardje is in een club ofzo. Je leest het iig nergens.
De mens is gereduceerd tot een statistisch getalletje, de echte interessante info blijft buiten beeld. Op de radio hoor ik af en toe nog een mooi hoog cijfers; van onderhand 8473927 mensen geinfecteerd. Niks over dat 99.9% alweer genezen is.
En dan heb je nog steeds mensen die blijven janken om meer en meer maatregelen.
Ik woon in Zwitserland, daar is de mondkappen plicht OV sinds 10 juli ingevoerd. Alle treinen en bussen zaten die weken daarvoor bomvol en 0 besmettingshaarden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
In de periode tot juni zag Nederland er compleet anders uit dan nu qua maatregelen. Een keer in april met de trein geweest toen had ik een hele coupé voor mezelf.
Want kroegen, theaters, musea, poppodia die failliet gaan is natuurlijk gratis?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat dat teveel geld kost. Iedereen een kapje op laten zetten is goedkoper, of je het effect er mee bereikt dat je wilt, tja...
Ach ja, jij wil zo snel mogelijk het vaccin. Risicogroep krijgt de griepprik zodat ze beter bestand zijn tegen de griep. Ik denk hetzelfde geldt voor corona vaccin, zodat corona minder erge verloop kan hebben voor die groep.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij ouderen werken vaccins minder goed. Ik denk juist dat de rest een vaccin krijgt zodat de risicogroepen beschermd worden via kudde immuniteit
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want kroegen, theaters, musea, poppodia die failliet gaan is natuurlijk gratis?
Daar mag jij gerust van uitgaan omdat die informatie om onder andere privacyredenen in Nederland vrij goed stilgehouden wordt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 12:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik lees af en toe dat er weer ergens een besmettingshaardje is van 300 geïnfecteerde, maar je kan echt nergens teruglezen hoeveel mensen dood-ziek worden (ziekenhuisziek).
Ik ga er vanuit dat het er afgerond 0 zijn, als er een haardje is in een club ofzo. Je leest het iig nergens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |