abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194225889
Je kunt bij mij bestellen, eurootje per stuk.
blablablabla
pi_194225899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
Hoeveel heb jij er?
pi_194226020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:02 schreef Mr.Silencer het volgende:
+2615 voor Spanje.

22 juli: 267.551
23 juli: 270.166

05 tot 11 juli - 3.363
12 tot 18 juli - 6.347
19 tot 23 juli - 9.911 (nog 2 dagen erbij voor een compleet week overzicht)

Ik ben benieuwd of Frankrijk binnenkort als nog tot een herbesluit komt m.b.t. de grens met Spanje, want het ziet ernaar uit dat Spanje gaat verdubbelen.
Hebben ze morgen niet overleg erover?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_194226034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoeveel heb jij er?
200 vooralsnog.
blablablabla
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:14:29 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194226067
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
Kapitalist!
pi_194226087
Alsof het OMT ineens pro mondkapje wordt?
Rivm doet lekker alles tegendraads tov de rest van de wereld.
- lockdown, gaan wij voor herd immunity
- mondkapjes overal, dan is het voor ons niet nodig.

En maar stug vasthouden aan 1,5m vanwege droplets en handen wassen.
Tunnelvisie,vingers in de oren en heel hard lalala roepen wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Fouten toegeven is gezichtsverlies dus advies voor mondkapjes in binnenruimtes zal uitblijven.
Als ze immers wel werken hebben we voor niks iedereem in verzorgingshuizen laten creperen.
Evenals de vele besmette medewerkers.

Wanneer Jaap van Dissel en zijn team voetballers waren hadden we ze begin maart al gewisseld.
Karius onder de virologen met al die fuck ups.
pi_194226101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Tunnelvisie,vingers in de oren en heel hard lalala roepen wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Wanneer Jaap van Dissel en zijn team voetballers waren hadden we ze begin maart al gewisseld.
Gast je hebt toch gezien hoe het is gegaan met die plicht in het OV.
blablablabla
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:17:27 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194226139
quote:

Vooralsnog gaat het hier nog steeds beter dan in landen als Spanje, Frankrijk, België en de UK.
pi_194226161
quote:

Mwa,
Uiteindelijk hebben we ongeveer hetzelfde gedaan als de rest van Europa.
En raad eens we hebben ook ongeveer hetzelfde resultaat gehaald.
Met je Jaap van Dissel wissel.

En de afgelopen periode heeft aangetoond dat het heel goed zonder mondkapjes zonder controle is te houden.
Deze kapjes zijn er dus alleen voor mensen die de afstand niet willen bewaren. (En dat zullen waarschijnlijk dezelfde mensen zijn die de kapjes niet op willen)
pi_194226184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vooralsnog gaat het hier nog steeds beter dan in landen als Spanje, Frankrijk, België en de UK.
Vooralsnog idd. Het irriteert me dat wij als land perse met alles tegen de draad in moeten en het beter denken te weten.
Misplaatste arrogantie. Dat het hier nu mee viel heeft weinig mey de bevolking of het omt te maken.
Het is desondanks ipv dankzij.
pi_194226208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vooralsnog idd. Het irriteert me dat wij als land perse met alles tegen de draad in moeten en het beter denken te weten.
Misplaatste arrogantie. Dat het hier nu mee viel heeft weinig mey de bevolking of het omt te maken.
Want? Volgens jou hebben we het anders gedaan als de rest, en je geeft hier boven toe dat het resultaat beter is dan bij de rest.

Hoe is dit dan negatief?

(Ik denk niet dat we veel anders gedaan hebben overigens)
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:22:07 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194226217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In Japan is ook wel echt een tweede golf nu...
Holy fuck
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:22:50 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194226227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:21 schreef koemleit het volgende:

[..]

Want? Volgens jou hebben we het anders gedaan als de rest, en je geeft hier boven toe dat het resultaat beter is dan bij de rest.

Hoe is dit dan negatief?

(Ik denk niet dat we veel anders gedaan hebben overigens)
We hebben in elk geval geen hele strenge lockdown gehad zoals in Spanje of Italie, waar je alleen maar de straat op mocht voor boodschappen e.d. Daardoor hebben we vanaf het begin wel iedereen veel gemotiveerder gehouden.
pi_194226237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We hebben in elk geval geen hele strenge lockdown gehad zoals in Spanje of Italie, waar je alleen maar de straat op mocht voor boodschappen e.d. Daardoor hebben we vanaf het begin wel iedereen veel gemotiveerder gehouden.
Denk ik ook.
pi_194226291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:23 schreef koemleit het volgende:

[..]

Denk ik ook.
Precies, de zogenaamde mondkapjes plicht/roep is echt belachelijk.
pi_194226312
Japan heeft amper een eerste golf gehad _O- Laat je aub niet misleiden door grafiekjes maar kijk naar de cijfers.
blablablabla
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:28:03 #117
22565 asco
Los in deze tent
pi_194226316
Als het een beetje mee/tegen zit krijgen we in het najaar/winter een scenario dat de wereldbevolking eens een jaartje niet gaat groeien.
Of is dat wel erg optimistisch/pessimistisch?

Wat is eigenlijk de wetenschappelijke verwachting hoe hoog deze nieuwe bult gaat worden?
pi_194226362
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Fouten toegeven is gezichtsverlies dus advies voor mondkapjes in binnenruimtes zal uitblijven.
Als ze immers wel werken hebben we voor niks iedereem in verzorgingshuizen laten creperen.

Je moet voor de gein eens naar de bijsluiter van je mondkapjes kijken. Staat iets over dat een mondkapje niet beschermt tegen virussen...

En daarnaast. Veel mensen janken over dat mondkapjes verplicht moeten worden, maar geen hond die desinfectie bij zich draagt
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2020 @ 18:31:33 #119
284411 crew  heywoodu
pi_194226371
Sinds wanneer zijn er testen die in één klap aangeven of je het nu hebt óf gehad hebt? Ik dacht dat dat twee aparte dingen waren :@
pi_194226373
quote:

[..]

Hoezo tegendraads? Ik kan zo een aantal landen opnoemen die ongeveer hetzelfde doen als wij. Maar dan gaat vergelijken opeens niet meer op zeker.
I'll give you something to do
pi_194226376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Mijn reactie die je quote ging over jouw opmerking dat in Duitsland voor mensen met een beperkte longcapaciteit een mondkapje niet verplicht is. Kennelijk als argument dat mondkapjes ongezond zijn.
Dan heb je mijn punt niet goed gelezen, ik heb nooit gezegd dat ze ongezond zijn. Ik ging er wel op in dat mondkapjes dus niet per definitie geen ademhalingsproblemen kunnen geven.
pi_194226378

Wel interessant om te bekijken. Al zijn ze wel te trots op zichzelf.
pi_194226401
quote:

[..]

Zou je voor de verandering eens een keer niet zo overdreven willen doen? Word je niet moe van jezelf?

Vrijwel alle Europese landen volgen gewoon dezelfde lijn hoor...
pi_194226416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:12 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Hebben ze morgen niet overleg erover?
Ik heb het één en ander hierover voorbij zien komen, maar dit is de enige recente link die ik voor nu kan vinden waarin wordt gezegd dat er morgen mogelijk (opnieuw) overleg is.

Frankrijk overlegt vrijdag over mogelijke sluiting van landsgrenzen (met spaanse bronnen)

Het ligt er denk ik ook aan in welke Spaanse gebieden de meeste nieuwe gevallen zich voordoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 23-07-2020 18:40:44 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2020 @ 18:47:29 #125
284411 crew  heywoodu
pi_194226661
Het lijkt verdorie wel een zwangerschapstest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:47:48 #126
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194226666
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

dit, zie ook
COR / De amateurs van het RIVM #5
pi_194226850
quote:
Ik begrijp dit niet zo goed, wat willen die mensen, iedereen bij het RIVM ontslaan? Dus iedereen die iets geleerd heeft over infectieziekten en dan de boel laten regelen door amateurs?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2020 @ 19:00:11 #128
284411 crew  heywoodu
pi_194226892
Hoera, negatief op zowel "je hebt het nu" als "je hebt het gehad". Ik was er totaal niet van op de hoogte dat er zo'n gecombineerde bloedtest bestond, maar goed.
pi_194226901
mondkapjes helpen wel degelijk. Mensen hoesten dan minder virus de lucht in.
Ik hou me hart vast als de herfst begint en mensen meer binnen blijven en elkaar weer lekker aanhoesten met van alles en Corona.
pi_194226907
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef heywoodu het volgende:
Hoera, negatief op zowel "je hebt het nu" als "je hebt het gehad". Ik was er totaal niet van op de hoogte dat er zo'n gecombineerde bloedtest bestond, maar goed.
Zijn die dingen betrouwbaar?
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:01:22 #131
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194226917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik nou al fokking 10.000.000 keer uitgelegd.

Er heerst dus een pandemie. Covid 19 virus. Dat verspreidt zich.

Nou.

Wat moet je dus niet doen?

In een niet geventileerde huiskamer hutje op mutje zitten, want dan heb je een grote kand dat je besmet raakt.

Dan krijg je een virale longontsteking, en daar is geen medicijn tegen.

Dan kan je op de IC komen te liggen en als je heel veel pech hebt slaat de medicatie niet aan ( dus de medicatie om de bijwerkingen te bestrijden"

Dan verdrink je in je eigen vloeistoffen en ga je hartstikke dood.
Hou nou eindelijk eens op met die onzin.

Je hebt een kans dat je een virus oploopt, ja. Dat kan zelfs dat covid-virus zijn, maar evengoed een ander coronavirus.

Maar zelfs als je dit covid-virus oploopt is het NIET zo dat je met 100% zekerheid kan stellen dat je die virale longontsteking krijgt. Zowat 95% van de mensen die dat virus oplopen merken er NIETS van. dan grofweg 4% die er was last van heeft en 1% die er last tot zware last van krijgt. Van die 1% zal er nu misschien 10% op een IC komen liggen en 90% wordt gewoon weer beter. Dat hele kleine beetje wat nog overblijft KAN overlijden, maar dat is nog steeds niet een zekerheid.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2020 @ 19:01:53 #132
284411 crew  heywoodu
pi_194226923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Geen idee, maar het is Brazilië, dus het zou me niet verbazen als het antwoord hierop nee is. We houden dan ook gewoon afstand van anderen de eerste twee weken nadat ze hier is gearriveerd.
pi_194226944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:01 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Hou nou eindelijk eens op met die onzin.

Je hebt een kans dat je een virus oploopt, ja. Dat kan zelfs dat covid-virus zijn, maar evengoed een ander coronavirus.

Maar zelfs als je dit covid-virus oploopt is het NIET zo dat je met 100% zekerheid kan stellen dat je die virale longontsteking krijgt. Zowat 95% van de mensen die dat virus oplopen merken er NIETS van. dan grofweg 4% die er was last van heeft en 1% die er last tot zware last van krijgt. Van die 1% zal er nu misschien 10% op een IC komen liggen en 90% wordt gewoon weer beter. Dat hele kleine beetje wat nog overblijft KAN overlijden, maar dat is nog steeds niet een zekerheid.
Ik heb deze informatie van een filmpje van een longarts.

Nee, niet iedereen krijg een longontsteking, maar het ging erover dat je er dus aan kan overlijden.

Het zou wel kwalijk zijn als iedereen zou overlijden, inderdaad.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194226966
quote:

[..]

Wat zeur je nou? Vind je dat het hier zoveel slechter gaat dan de landen die je eerder post? Waar heeft het dan mee te maken?

En dat is dan ineens niet de verdienste van het OMT of de bevolking? Als iets relatief goed gaat?
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:05:19 #135
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194226973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb deze informatie van een filmpje van een longarts.
En die zei jou dat elke "besmetting" gelijk staat aan dood omvallen?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_194226998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:05 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik heb het ge-edit ik heb geen zin in een wedstrijdje "cherry-picken" als je het niet erg vind.
pi_194227006
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef quirina het volgende:
mondkapjes helpen wel degelijk. Mensen hoesten dan minder virus de lucht in.
Ik hou me hart vast als de herfst begint en mensen meer binnen blijven en elkaar weer lekker aanhoesten met van alles en Corona.
Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.

Daarnaast is een mondkapje bijzonder irritant. En met vieze handen aan je mondkapje zitten, is net bijzonder link. Men doet wel op tot dragen mondkapjes maar niet tot het meenemen van de vereiste desinfect... En die kapjes moeten meerdere keren per dag vervangen worden, gaat natuurlijk niemand doen...

Van Dissel is geen mongool
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:10:40 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194227047
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niks werkt zo goed als social distancing. Gaat iedereen met mondkapjes oplopen, dan voelt men zich onterecht veilig en gaat dus meer naar buiten.

Daarnaast is een mondkapje bijzonder irritant. En met vieze handen aan je mondkapje zitten, is net bijzonder link. Men doet wel op tot dragen mondkapjes maar niet tot het meenemen van de vereiste desinfect... En die kapjes moeten meerdere keren per dag vervangen worden, gaat natuurlijk niemand doen...

nee, hij denkt alleen zo over het Nederlandse volk.
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:12:15 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194227068
quote:

[..]

Los daarvan, wat user Vasilevski ook al postte: je hebt er niks aan als jongeren ze zoals in Spanje in de bus netjes opzetten en dan op het strand massaal met honderden tegelijk gaan feesten.
pi_194227078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:05 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Anders wachten we gewoon tot de builenpest hier is dan gaat iedereen wel dood.

Misschien ben je dan tevreden.
pi_194227164
quote:

[..]

je vergeet de aerosolen.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 19:20:01 #142
249559 crew  Lavenderr
pi_194227202
quote:

[..]

Goeie. Vals gevoel van veiligheid.
pi_194227218
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee helaas niet. Daarnaast verdwijnen antilchamen ook weer redelijk snel uit je bloed.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 19:20:47 #144
5428 crew  miss_sly
pi_194227223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan heb je mijn punt niet goed gelezen, ik heb nooit gezegd dat ze ongezond zijn. Ik ging er wel op in dat mondkapjes dus niet per definitie geen ademhalingsproblemen kunnen geven.
Ik heb je punt we goed gelezen. En ik vind je nu wat flauw doen, wat ik niet van je had verwacht.
Ze zijn niet per definitie ongezond, daar ging de post over die jij aanhaalde, als ik me goed herinner. Dat mondkapjes niet ongezond zijn. En jij haalt dan aan dat “daarom in Duitsland mondkapjes zeker verboden zijn voor mensen met longcapaciteitsproblemen en astma”. Dat zijn de uitzonderingen, mensen die al longoroblemen hebben. Dus in de basis zijn ze niet ongezond, tenzij.

En daarnaast vind jij ze oncomfortabel en zou je het zeer onprettig vinden als er een plicht komt ze te dragen.

Volgens mij is dat het geheel in een notendop?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194227327
Chirurgische of stoffen maskers zijn te grofmazig om virussen tegen te houden. Maar ze beschermen wel tegen druppels, speeksel, niezen etc. En ja zelfs bij virussen is het beter dan niets. Als je moet kiezen tussen de volle virale lading krijgen of een lading die tenminste gedeeltelijk opgevangen wordt, kies ik het laatste.

Dan heeft je immuunsysteem nog een kans. Chirurgische maskers zijn wegwerpmaskers, het is niet de bedoeling dat je die een week draagt. En stoffen maskers kun je wassen.

Een FFP2 masker ishetzelfde als een N95. FFP3 filtert nog meer, nl. 99,99%. Die heeft een N99 filter.

Dus die laatste beschermt ook jezelf tegen het virus.

Maar die zijn overal uitverkocht.

Dus, jah.
pi_194227428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je vergeet de aerosolen.....
Ik vergeet wel meer :'(
pi_194227484
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, hij denkt alleen zo over het Nederlandse volk.
Dan had Van Dissel lijkt mij de adviezen geven en die het volk net wilde horen. Dus scholen sluiten, mondkapjes verplichten, Brabant afsluiten, vleesverwerkende bedrijven sluiten, landsgrenzen sluiten, vliegverkeer nog veel meer beperken, verplichte quarantaine etc.
Hij koos niet voor de makkelijke weg
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:44:50 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194227708
Het zou ook niet echt getuigen van geloof in je eigen beleid als je eerst per 1 juli flink versoepelt en 2 weken later alweer in de stress schiet omdat er wat meer besmettingen zijn. Zeker niet omdat er nu ook en masse wordt getest.

Zolang de cijfers binnen het acceptabele blijven - vooral gelet op de ziekenhuisopnamen - is het volstrekt logisch om niet direct weer in een stuip te schieten.
pi_194227739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou ook niet echt getuigen van geloof in je eigen beleid als je eerst per 1 juli flink versoepelt en 2 weken later alweer in de stress schiet omdat er wat meer besmettingen zijn. Zeker niet omdat er nu ook en masse wordt getest.

Zolang de cijfers binnen het acceptabele blijven - vooral gelet op de ziekenhuisopnamen - is het volstrekt logisch om niet direct weer in een stuip te schieten.
Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."

Volgende keer beter, jongens.

Bijj de derde golf.
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:48:34 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194227795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."

Volgende keer beter, jongens.
We zitten nu qua besmettingen zelfs nog onder de cijfers van begin juni, en dat terwijl er toen nog meer restricties golden. En ze zijn heus wel alert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')