Punt is vooral dat offerfeest vaak in hele intieme sfeer wordt gevierd, rustig met 30 man in 1 woonkamer.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jij snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Wil je dat nu wel doen dan?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mwa, als dat offerfeest nu ineens door de vingers gezien wordt moeten we ook niet piepen als mensen straks met kerstmis of oudjaar hetzelfde gaan doen. Of wil je dan ineens wel een legertje BOA's de straat op sturen om bij mensen aan te bellen?
Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.quote:
Sowieso niet in huiselijke kring handhaven idd. Dat wordt ook niet als mogelijkheid opgenomen in de coronawet voor zover ik begreepquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.
Wat lul je nou ontzettend slap populist. Eerste drie dingen die je noemt zijn allemaal evenementen dat duizenden mensen aan publiek tegelijk trekt. Je pakjesavond met familie en vrienden kan gewoon vrolijk doorgaan, net als dat moslims het offerfeest met familie en vrienden kunnen vieren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Carnaval wordt afgeschaft, de Sinterklaas-intocht is zonder publiek, de Olypmpische spelen gaan waarschijnlijk niet door, en dat offerfeest wel..
''Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt'' is wat anders dan ''Want aan dit virus gaat niemand dood''?quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Want aan dit virus gaat niemand dood?
"Want hullie mochten het ook".quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zou mij eigenlijk weinig uit maken, maar wees dan ook wel consequent. Nu niet in huiselijke kring handhaven betekent ook tijdens kerstmis, oudjaar, pasen, enzovoort niet.
Nee, die boodschap komt ook niet aan maar dat voorkomt niet dat er heel veel mensen komen te overlijden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Punt is vooral dat offerfeest vaak in hele intieme sfeer wordt gevierd, rustig met 30 man in 1 woonkamer.
En de andere zaken zich afspelen in de buitenlucht.
Ik ben het helemaal met je eens, dat niet heel erg handig is, maar wie gaat dat die mensen vertellen, en wie gaat ze zeggen dat het niet handig is om met zoveel mensen een dergelijk feest te gaat vieren.
Ik heb het gevoel bij deze groep mensen, hoe mooi het feest voor die mensen wellicht ook is, de boodschap niet zo snel aankomt als je hun offerfeest ter sprake brengt om dit in iets uitgeklede vorm te vieren, bijvoorbeeld alleen met je eigen gezin, om zichzelf en andere beter te beschermen.
Maar wellicht denk ik verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
Ik bedoel:.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat lul je nou ontzettend slap populist. Eerste drie dingen die je noemt zijn allemaal evenementen dat duizenden mensen aan publiek tegelijk trekt. Je pakjesavond met familie en vrienden kan gewoon vrolijk doorgaan, net als dat moslims het offerfeest met familie en vrienden kunnen vieren.
Weet je hoeveel moslims er zijn in de wereld?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt'' is wat anders dan ''Want aan dit virus gaat niemand dood''?
Overdrijven is ook een vak.
Het wordt je niet verboden om thuis Sinterklaas of carnaval te vieren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik bedoel:.
Al de feesten van de oorspronkelijke inwoners van Nederland worden gecanceled om die mensen te beschermen, maar die van Moslim's niet.
Nee.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het wordt je niet verboden om thuis Sinterklaas of carnaval te vieren.
Wat een vreemde post van je schat.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Weet je wat ook sneu is? Dat veel Moslims's straks dood gaan omdat ze allemaal hutje op mutje gaan zitten, en dat niemand daar wat van zegt.
Dat is pas echt sneu.
Que?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Al de feesten van de oorspronkelijke inwoners van Nederland worden gecanceled om die mensen te beschermen, maar die van Moslim's niet.
ja, moet je dan gewoon zeggen " aaaaahhh dat zijn familie-mensen, laat ze maar gewoon dicht op elkaar feest vieren, we zien over twee weken wel wat er gebeurd?"quote:
heb geen idee welk feest er is voor de moslimsquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, moet je dan gewoon zeggen " aaaaahhh dat zijn familie-mensen, laat ze maar gewoon dicht op elkaar feest vieren, we zien over twee weken wel wat er gebeurd?"
Offerfeest.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
heb geen idee welk feest er is voor de moslims
Ken je Google?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
heb geen idee welk feest er is voor de moslims
Er wordt helemaal geen feest afgelast. Wanneer het offerfeest een evenement had gehad waarbij Mohammed over de grachten was gaan varen met duizenden mensen aan publiek was dat ook gewoon afgelast.quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
En, hoe wil je dat verbieden?quote:Op donderdag 23 juli 2020 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Want dat is namelijk hun cultuur, dicht op elkaar staanquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij noemt het achterlijk omdat er een pandemie heerst en omdat je dan dus niet dicht op elkaar moet gaan staan.
met zijn twintigen in een 30m2 flatje is inderdaad niet op elkaar staanquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want dat is namelijk hun cultuur, dicht op elkaar staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |