quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
Horecabaas Reinier van Dantzig zei van de week in Op1 dat hij denkt dat mondkapjes in de horeca zeker een optie is en de horeca wellicht kan helpen. Al was het maar om open te blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist niet denk ik. Daarbij zorgt het er voor dat de horeca open kan blijven.
Optie 1: Horeca gaat helemaal dichtquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
Vind ik wel ja. Het lijkt er op alsof ze allemaal collectief een random dag hebben gekozen om weer in paniek te schieten. Er is gewoon geen aanleiding imo. Naast onderbuikgevoelens. Wellicht handelen ze weer uit druk van de harde schreeuwers van de bevolking. Of omdat er in andere landen wat stijgingen te zien zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar Grapperhaus heeft ondertussen een personferentie gegeven, Halsema en Aboutaleb schieten in de stress, zorg-experts vragen om extra maatregelen..
Die zitten er dan allemaal hartstikke naast, gewoon?
Er is vooralsnog helemaal geen reden om de horeca nu helemaal dicht te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Optie 1: Horeca gaat helemaal dicht
Optie 2: Horeca blijft open met allerlei verplichtingen / maatregelen
Denk dat optie 2 altijd nog minder pijnlijk is dan optie 1.
Dit is nou net het probleem.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Confetti het volgende:
Ik raak nog liever besmet dan dat ik mij door de Staat laat opdragen wat ik godverdomme moet aandoen. Wat denken ze wel niet. Het RIVM roept al maanden dat het geen bal uitmaakt, en dan wil de Staat vanwege een gevoel van 'kijk jongens we nemen het serieus' mij een kruidvat-maskertje aansmeren?
Absurd.
Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is vooralsnog helemaal geen reden om de horeca nu helemaal dicht te doen.
Begin juni gingen de terrassen open en accepteerden we ook 200-250 besmettingen per dag.
Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?
Ik zie t probleem niet hoor. Ben ook geen fan van mondkapjes maar je moet gewoon realistisch blijven en ook rekening houden met anders denkende mensen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een mondkapje op als je op je pannenkoek staat te wachten
Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is nou net het probleem.
Ten eerste draait de wereld niet om jou. Leuk dat jij graag besmet wil raken, maar probleem is juist dat ook jij anderen kan besmetten met je geneuzel.
Ten tweede heeft het RIVM zich zelf inderdaad in de voet geschoten door van de daken te schreeuwen dat mondkapjes geen nut hebben. Terwijl ze verdomme zelf een tijd geleden een onderzoek hadden gepubliceerd waarin werd bevestigd dat zelfs simpele mondkapjes daadwerkelijk wel nut hadden.
Er worden ook aanslagen gepleegd in grote steden. Houd mensen ook niet tegen om steden tripjes te doen. Met jouw logica kan je maar beter altijd binnen blijven. Je weet nooit waar er iets kan gebeuren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?
Ik heb heb niet over "mij" ik heb het over de klanten van de horeca.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.
Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie t probleem niet hoor. Ben ook geen fan van mondkapjes maar je moet gewoon realistisch blijven en ook rekening houden met anders denkende mensen.
Ik sprak vandaag nog iemand wiens man half maart corona bleek te hebben. Die man is nog steeds niet klachtenvrij ( morgen zouden er nieuwe longfoto's worden gemaakt, op de vorige was niks te zien...) en onder behandeling van een longarts. Zelf kreeg ze ook corona maar had weinig klachten en herstelde goed. Kan me prima voorstellen dat mensen na een dergelijke ervaring toch wel erg voorzichtig worden.
Waarom moet het meteen weer op zo'n manier afgekapt worden? Wie zegt dat men in angst leeft? Oplettend / alert zijn is niet hetzelfde als in angst leven. Overdrijf niet zo.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.
:’)quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Confetti het volgende:
Ik raak nog liever besmet dan dat ik mij door de Staat laat opdragen wat ik godverdomme moet aandoen. Wat denken ze wel niet. Het RIVM roept al maanden dat het geen bal uitmaakt, en dan wil de Staat vanwege een gevoel van 'kijk jongens we nemen het serieus' mij een kruidvat-maskertje aansmeren?
Absurd.
Het gaat niet over mij of ons, het gaat over de mensen die uitgaan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er worden ook aanslagen gepleegd in grote steden. Houd mensen ook niet tegen om steden tripjes te doen. Met jouw logica kan je maar beter altijd binnen blijven. Je weet nooit waar er iets kan gebeuren.
Ik zeg niet dat ze geen nut hebben he. Roep al sinds maart dat mondkapjes nut hebben en dat men het moet verplichten. Het RIVM riep steeds dat het geen nut had, ondanks hun onderzoekquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?
Of uitstoten?
Hoe komt iedereen er nu ineens bij dat die mondkapjes geen nut hebben?
Owh, excuus.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze geen nut hebben he. Roep al sinds maart dat mondkapjes nut hebben en dat men het moet verplichten. Het RIVM riep steeds dat het geen nut had, ondanks hun onderzoek
Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.
Het 'normale' leven gaat niet door. De 1,5 meter en andere restricties blijven gewoon bestaan. Het is niet alsof we opeens weer met duizenden op een festivalterrein staan met een mondkapje op.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.
Blijkbaar blijven mensen gewoon gaan hoor. In de realiteit schieten mensen niet zo snel in de paniek zonder reden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij of ons, het gaat over de mensen die uitgaan.
Dus de klanten van de horeca.
Carnaval is hier ook afgelast, weet je wat voor klap dat is voor de horeca hier?
Dit.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.
Precies, vermijd drukte. Zo moeilijk is het niet. Maar geen reden om algeheel mondkapjes in te voeren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |