abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194228994
Ik raak nog liever besmet dan dat ik mij door de Staat laat opdragen wat ik godverdomme moet aandoen. Wat denken ze wel niet. Het RIVM roept al maanden dat het geen bal uitmaakt, en dan wil de Staat vanwege een gevoel van 'kijk jongens we nemen het serieus' mij een kruidvat-maskertje aansmeren?

Absurd.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 20:49:28 #202
5428 crew  miss_sly
pi_194228997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Juist niet denk ik. Daarbij zorgt het er voor dat de horeca open kan blijven.
Horecabaas Reinier van Dantzig zei van de week in Op1 dat hij denkt dat mondkapjes in de horeca zeker een optie is en de horeca wellicht kan helpen. Al was het maar om open te blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 20:49:50 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194229007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
Optie 1: Horeca gaat helemaal dicht

Optie 2: Horeca blijft open met allerlei verplichtingen / maatregelen

Denk dat optie 2 altijd nog minder pijnlijk is dan optie 1.
pi_194229021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, maar Grapperhaus heeft ondertussen een personferentie gegeven, Halsema en Aboutaleb schieten in de stress, zorg-experts vragen om extra maatregelen..

Die zitten er dan allemaal hartstikke naast, gewoon?
Vind ik wel ja. Het lijkt er op alsof ze allemaal collectief een random dag hebben gekozen om weer in paniek te schieten. Er is gewoon geen aanleiding imo. Naast onderbuikgevoelens. Wellicht handelen ze weer uit druk van de harde schreeuwers van de bevolking. Of omdat er in andere landen wat stijgingen te zien zijn.

Ik vind alert zijn echt enorm belangrijk (helemaal met die vertraging), want je wil niet dat je ziekenhuizen het niet weer aankunnen. Als er stijgingen binnen de ziekenhuizen zouden zijn dan zou ik er heel anders in staan. Ook als de besmettingen echt dagelijks met tientallen stijgt. Maar nu vallen alle cijfers gewoon binnen alle verwachtingen en binnen de indicatoren die het kabinet zelf bepaald heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2020 20:51:30 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:50:58 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194229034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Optie 1: Horeca gaat helemaal dicht

Optie 2: Horeca blijft open met allerlei verplichtingen / maatregelen

Denk dat optie 2 altijd nog minder pijnlijk is dan optie 1.
Er is vooralsnog helemaal geen reden om de horeca nu helemaal dicht te doen.

Begin juni gingen de terrassen open en accepteerden we ook 200-250 besmettingen per dag.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 20:52:17 #206
416575 crew  Evenstar
pi_194229057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Confetti het volgende:
Ik raak nog liever besmet dan dat ik mij door de Staat laat opdragen wat ik godverdomme moet aandoen. Wat denken ze wel niet. Het RIVM roept al maanden dat het geen bal uitmaakt, en dan wil de Staat vanwege een gevoel van 'kijk jongens we nemen het serieus' mij een kruidvat-maskertje aansmeren?

Absurd.
Dit is nou net het probleem.

Ten eerste draait de wereld niet om jou. Leuk dat jij graag besmet wil raken, maar probleem is juist dat ook jij anderen kan besmetten met je geneuzel.

Ten tweede heeft het RIVM zich zelf inderdaad in de voet geschoten door van de daken te schreeuwen dat mondkapjes geen nut hebben. Terwijl ze verdomme zelf een tijd geleden een onderzoek hadden gepubliceerd waarin werd bevestigd dat zelfs simpele mondkapjes daadwerkelijk wel nut hadden.
pi_194229068
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er is vooralsnog helemaal geen reden om de horeca nu helemaal dicht te doen.

Begin juni gingen de terrassen open en accepteerden we ook 200-250 besmettingen per dag.
Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:53:49 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194229085
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als mensen die verhalen zoals in Hillegom horen dan gaan ze toch niet meer? Dat is niet op iedere straathoek, nee, maar je weet toch nooit van tevoren waar dat weer gaat ziijn?
Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:54:39 #209
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194229098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een mondkapje op als je op je pannenkoek staat te wachten :')
Ik zie t probleem niet hoor. Ben ook geen fan van mondkapjes maar je moet gewoon realistisch blijven en ook rekening houden met anders denkende mensen.
Ik sprak vandaag nog iemand wiens man half maart corona bleek te hebben. Die man is nog steeds niet klachtenvrij ( morgen zouden er nieuwe longfoto's worden gemaakt, op de vorige was niks te zien...) en onder behandeling van een longarts. Zelf kreeg ze ook corona maar had weinig klachten en herstelde goed. Kan me prima voorstellen dat mensen na een dergelijke ervaring toch wel erg voorzichtig worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194229100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is nou net het probleem.

Ten eerste draait de wereld niet om jou. Leuk dat jij graag besmet wil raken, maar probleem is juist dat ook jij anderen kan besmetten met je geneuzel.

Ten tweede heeft het RIVM zich zelf inderdaad in de voet geschoten door van de daken te schreeuwen dat mondkapjes geen nut hebben. Terwijl ze verdomme zelf een tijd geleden een onderzoek hadden gepubliceerd waarin werd bevestigd dat zelfs simpele mondkapjes daadwerkelijk wel nut hadden.
Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?

Of uitstoten?

Hoe komt iedereen er nu ineens bij dat die mondkapjes geen nut hebben?
pi_194229103
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er worden ook aanslagen gepleegd in grote steden. Houd mensen ook niet tegen om steden tripjes te doen. Met jouw logica kan je maar beter altijd binnen blijven. Je weet nooit waar er iets kan gebeuren.
  Manager PR/Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 20:55:03 #212
269689 crew  Viv
pi_194229107
Ik blijf nog liever zoveel mogelijk thuis zoals tijdens de lockdown, dan dat ik buitenshuis steeds zo'n niet-medisch fopkapje zou moeten dragen. :X
pi_194229118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je elke minuut in angst leeft dat je ziek kunt worden heb je niet echt een leuk leven meer, he.
Ik heb heb niet over "mij" ik heb het over de klanten van de horeca.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:55:48 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194229123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zie t probleem niet hoor. Ben ook geen fan van mondkapjes maar je moet gewoon realistisch blijven en ook rekening houden met anders denkende mensen.
Ik sprak vandaag nog iemand wiens man half maart corona bleek te hebben. Die man is nog steeds niet klachtenvrij ( morgen zouden er nieuwe longfoto's worden gemaakt, op de vorige was niks te zien...) en onder behandeling van een longarts. Zelf kreeg ze ook corona maar had weinig klachten en herstelde goed. Kan me prima voorstellen dat mensen na een dergelijke ervaring toch wel erg voorzichtig worden.
Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 20:55:51 #215
416575 crew  Evenstar
pi_194229124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom moet het meteen weer op zo'n manier afgekapt worden? Wie zegt dat men in angst leeft? Oplettend / alert zijn is niet hetzelfde als in angst leven. Overdrijf niet zo.

Dat jij met alle liefde extra risico wil lopen op besmet te raken door een virus waar nog zo weinig over bekend is wil niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten doen.

Ben ik voorzichtig? Ja, absoluut.

Ben ik angstig? Nee, absoluut niet.
pi_194229138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:49 schreef Confetti het volgende:

Absurd.
:’)
pi_194229140
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er worden ook aanslagen gepleegd in grote steden. Houd mensen ook niet tegen om steden tripjes te doen. Met jouw logica kan je maar beter altijd binnen blijven. Je weet nooit waar er iets kan gebeuren.
Het gaat niet over mij of ons, het gaat over de mensen die uitgaan.

Dus de klanten van de horeca.

Carnaval is hier ook afgelast, weet je wat voor klap dat is voor de horeca hier?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 20:57:06 #218
416575 crew  Evenstar
pi_194229142
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?

Of uitstoten?

Hoe komt iedereen er nu ineens bij dat die mondkapjes geen nut hebben?
Ik zeg niet dat ze geen nut hebben he. Roep al sinds maart dat mondkapjes nut hebben en dat men het moet verplichten. Het RIVM riep steeds dat het geen nut had, ondanks hun onderzoek _O-
pi_194229159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze geen nut hebben he. Roep al sinds maart dat mondkapjes nut hebben en dat men het moet verplichten. Het RIVM riep steeds dat het geen nut had, ondanks hun onderzoek _O-
Owh, excuus.
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:58:11 #220
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194229164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heel vervelend, maar misschien moeten ze dan gewoon even niet op publieke plaatsen komen waar het druk is.
Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 juli 2020 @ 20:59:21 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194229179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat doen ze sws al niet, dat is t punt niet. Ik begrijp niet waar de weerzin over t dragen van een mondkapje vandaan komt. Als dat alles is en we gewoon door kunnen gaan met ons normale leven is het gewoon een kwestie van ff wennen.
Het 'normale' leven gaat niet door. De 1,5 meter en andere restricties blijven gewoon bestaan. Het is niet alsof we opeens weer met duizenden op een festivalterrein staan met een mondkapje op.
pi_194229181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het gaat niet over mij of ons, het gaat over de mensen die uitgaan.

Dus de klanten van de horeca.

Carnaval is hier ook afgelast, weet je wat voor klap dat is voor de horeca hier?
Blijkbaar blijven mensen gewoon gaan hoor. In de realiteit schieten mensen niet zo snel in de paniek zonder reden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 20:59:33 #223
416575 crew  Evenstar
pi_194229186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dit.

Het is schoppen om het schoppen bij veel mensen. Als door het dragen van mondkapjes ons economie minder grote klappen krijgt is dat toch een prima middel om voor een paar maanden te gebruiken (tot er bijvoorbeeld een vaccin is).
pi_194229189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Precies, vermijd drukte. Zo moeilijk is het niet. Maar geen reden om algeheel mondkapjes in te voeren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194229211
Wat vinden jullie van het in quarantaine plaatsen van luchtreizigers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')