Ja, ik maak me altijd zorgen als zelfs Femke Halsema zich zorgen maakt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten nu qua besmettingen zelfs nog onder de cijfers van begin juni, en dat terwijl er toen nog meer restricties golden. En ze zijn heus wel alert.
Van Femke mag alles toch in Amsterdamquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik maak me altijd zorgen als zelfs Femke Halsema zich zorgen maakt.
Want in mijn beleving is dat niet zo heel erg snel.
Het gaat echt de goede kant op. Ben daar hartstikke blij omquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten nu qua besmettingen zelfs nog onder de cijfers van begin juni, en dat terwijl er toen nog meer restricties golden. En ze zijn heus wel alert.
Top!quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:
België dus vanaf zaterdag overal mondkapjes zowat, zelfs in de horeca als je niet aan een tafel zit.
Yep.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:26 schreef _serial_ het volgende:
Als je het live blog leest in België denk je bijna dat ze daar een paar flessen vodka hebben achterover geslagen.
Met doet daar echt maar wat.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:25 schreef tesssssssss het volgende:
Zorgexperts dringen aan op nieuwe coronamaatregelen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)samenleving-liveblog
Ik snap er ook niks meer van als het allemaal zo goed gaat volgens de cijfers.
De roep wordt steeds luider. Kan nooit lang meer duren.quote:Een van de maatregelen die de deskundigen noemen, is een mondkapjesplicht voor gasten en personeel in de horeca.
Er is geen aanleiding toe, en dan echt niet, we accepteren geen besmettingen lijkt het wel, terwijl we wisten dat er een stijging ging komen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:25 schreef tesssssssss het volgende:
Zorgexperts dringen aan op nieuwe coronamaatregelen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)samenleving-liveblog
Ik snap er ook niks meer van als het allemaal zo goed gaat volgens de cijfers.
Ik stel voor dat je vast een enkeltje koopt naar een onbewoond eiland.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
De roep wordt steeds luider. Kan nooit lang meer duren.
Juist.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Stel voor dat je vast mondkapjes aanschaft.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je vast een enkeltje koopt naar een onbewoond eiland.
Wees gerust, die heb ik, maar alleen in geval van nood voor de trein, in de winkelstraten / horeca ga je mij niet meer zien mocht het daar ingevoerd worden, vals gevoel van veiligheid. Ze zullen mij ook vast niet missen dus dat is primaquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel voor dat je vast mondkapjes aanschaft.
Waarom vinden mensen die maskers eigenlijk een vals gevoel van veiligheid?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wees gerust, die heb ik, maar alleen in geval van nood voor de trein, in de winkelstraten / horeca ga je mij niet meer zien mocht het daar ingevoerd worden, vals gevoel van veiligheid. Ze zullen mij ook vast niet missen dus dat is prima
Op naar de derde golf!quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet in een stuip te schieten, maar ook niet dat je straks zegt " owh jah, we zijn weer net te laat, sorry."
Volgende keer beter, jongens.
Bijj de derde golf.
Daarom snap ik ook niet waarom ze zo in de paniek schieten daar. Jeetje, dat de besmettingen iets zouden stijgen had iedereen toch wel zien aankomen (door die versoepelingen/veel meer testen/mensen die zich eerder testen)? Al zijn ze nu alweer een paar dagen stabiel. Weinig aan de hand.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
Juist.
Alertheid is nodig.
Maar vooralsnog geen reden tot ingrijpen.
De grenswaarden op het dashboard zijn er niet voor niks.
Mischien dat mensen die in de zorg werken hun vakantie-plannen al in rook zien opgaanquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet waarom ze zo in de paniek schieten daar. Jeetje, dat de besmettingen iets zouden stijgen had iedereen toch wel zien aankomen (door die versoepelingen/veel meer testen/mensen die zich eerder testen)? Al zijn ze nu alweer een paar dagen stabiel. Weinig aan de hand.
Kunnen ze aansluiten bij de rest van de bevolking.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mischien dat mensen die in de zorg werken hun vakantie-plannen al in rook zien opgaan
Ik denk dat ik in het weekend even een paar mondkapjes maak. Had er voor de gein weken geleden al een voor mijn dochter gemaakt, ga ook maar twee voor volwassenen maken. Beter mee verlegen dan om verlegenquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat sneller dan ik dacht, vandaag iig mondkapjes aangeschaft (uitwasbare).
Mondkapjes in de horecaquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:10 schreef Jor_Dii het volgende:
België dus vanaf zaterdag overal mondkapjes zowat, zelfs in de horeca als je niet aan een tafel zit.
Dat kan niet, als iedereen zegt dat het allemaal wel meevalt, he?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kunnen ze aansluiten bij de rest van de bevolking.
Over een week of twee keiharde realiteit, wen er maar aan.quote:
Dit. Volgens de berichten heeft de GGD een testcapaciteit van 30.000 tests per dag. Een tijd terug lieten nog geen 10.000 mensen zich per dag testen. En toen kwam de GGD met het bericht dat we ons veel meer moesten laten testen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:28 schreef Kyran het volgende:
Ik vind het toch wel weer typisch dat een paar dagen terug nog werd geroepen dat men zich vaker/meer moet laten testen en zodra mensen dat doen loopt alles vastVorige week nog een post gemaakt dat als meer mensen zich gaan laten testen de GGD dat helemaal niet aan kan.
Het is allemaal zo freaking voorspelbaar......
Ja, dat zal lekker zoden aan de dijk zitten, allemaal mensen die om de haverklap hun muilkorf op en af doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over een week of twee keiharde realiteit, wen er maar aan.
Ik ga in het najaar naar Duitsland, dus ik moet sowieso ook wat van die dingen inslaan. Maar ben niet van plan in Nederland nog op veel plekken te komen waar ze eventueel verplicht worden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wees gerust, die heb ik, maar alleen in geval van nood voor de trein, in de winkelstraten / horeca ga je mij niet meer zien mocht het daar ingevoerd worden, vals gevoel van veiligheid. Ze zullen mij ook vast niet missen dus dat is prima
Maar het valt ook gewoon mee. Besmettingen nu alweer stabiel. Opnames stabiel. IC stabiel. Er is totaal geen aanleiding om opeens vrijwel uit het niets na te gaan denken over meer maatregelen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan niet, als iedereen zegt dat het allemaal wel meevalt, he?
Dat zal blijken, baat het niet dan schaad het niet denk ik maar..quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat zal lekker zoden aan de dijk zitten, allemaal mensen die om de haverklap hun muilkorf op en af doen.
Ze zetten ze waarschijnlijk niet eens op.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat zal lekker zoden aan de dijk zitten, allemaal mensen die om de haverklap hun muilkorf op en af doen.
Ik vind bij vijf dagen deze cijfers nog niet echt sprake van stabiel. Ook niet van een zorgwekkende stijging. Vijf dagen is te kort om überhaupt een waardeoordeel over de cijfers te geven, imo.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet waarom ze zo in de paniek schieten daar. Jeetje, dat de besmettingen iets zouden stijgen had iedereen toch wel zien aankomen (door die versoepelingen/veel meer testen/mensen die zich eerder testen)? Al zijn ze nu alweer een paar dagen stabiel. Weinig aan de hand.
Ik heb ook niet de illusie dat kroegbazen van plan zijn te gaan handhaven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze zetten ze waarschijnlijk niet eens op.
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal blijken, baat het niet dan schaad het niet denk ik maar..
Nee, maar Grapperhaus heeft ondertussen een personferentie gegeven, Halsema en Aboutaleb schieten in de stress, zorg-experts vragen om extra maatregelen..quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het valt ook gewoon mee. Besmettingen nu alweer stabiel. Opnames stabiel. IC stabiel. Er is totaal geen aanleiding om opeens vrijwel uit het niets na te gaan denken over meer maatregelen.
Juist niet denk ik. Daarbij zorgt het er voor dat de horeca open kan blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
Een mondkapje op als je op je pannenkoek staat te wachtenquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef deedeetee het volgende:
Mondo Verde ook mondkapjes in de rij en bij de horeca
https://www.limburger.nl/(...)8W8RvB8KK52PRurzcVyp
En de winkelstraten natuurlijk ook.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het schaadt dus wel economisch, want er zullen veel minder mensen naar de horeca gaan.
We zullen zien.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist niet denk ik. Daarbij zorgt het er voor dat de horeca open kan blijven.
sla ze goedkoop in, in Duitsland zelfquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga in het najaar naar Duitsland, dus ik moet sowieso ook wat van die dingen inslaan. Maar ben niet van plan in Nederland nog op veel plekken te komen waar ze eventueel verplicht worden.
Nee, ik denk dat ook niemand graag naar een cafe gaat waar 18 mensen besmet raken. Of hoeveel waren er dat Hillegom?quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef hooibaal het volgende:
Binnen de kortste keren worden die dingen een standaard accessoire en een mode-item. Is iedereen niet anders gewend.
Ja dat zien we al in het OV, amper de bus of trein uit en de kap gaat al af.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef hooibaal het volgende:
Binnen de kortste keren worden die dingen een standaard accessoire en een mode-item. Is iedereen niet anders gewend.
Ja, corona ligt op elke straathoek op de loer, pas maar op.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ook niemand graag naar een cafe gaat waar 18 mensen besmet raken. Of hoeveel waren er dat Hillegom?
Als ik het mij goed herinner was er uit een "onderzoek" gekomen dat ongeveer 12% van de burgers met klachten zich lieten testen. In die tijd waren er ook berichten dat ongeveer de helft van testcapaciteit gebruikt werd, dus 15.000 tests per dag.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit. Volgens de berichten heeft de GGD een testcapaciteit van 30.000 tests per dag. Een tijd terug lieten nog geen 10.000 mensen zich per dag testen. En toen kwam de GGD met het bericht dat we ons veel meer moesten laten testen.
En nu loopt het aantal aanvragen voor het eerst een stuk op en loopt de GGD al vast...![]()
Dat wordt een fiasco wanneer een serieuze 2e golf zich aandient. .
Ja, 31 valt best mee.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, corona ligt op elke straathoek op de loer, pas maar op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |