abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194229220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies, vermijd drukte. Zo moeilijk is het niet. Maar geen reden om algeheel mondkapjes in te voeren.
Maar er zijn nu eenmaal heel veel asociale,, egoistische mensen die dat niet doen. Als je dan zelf een mondkapje draagt, ben je daar tenminste (gedeeltelijk) tegen beschermd.

Dat ligt eraan wat voor mondkapje je draagt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 21:01:56 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194229227
Zelfs nu blijft het RIVM beweren dat het geen nut heeft :D

https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F

quote:
Het standpunt van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) over mondkapjes in de openbare ruimte is ongewijzigd. ”Wij zien geen eenduidig wetenschappelijk bewijs dat het werkt”, zegt een woordvoerster van het instituut. ”
Als men dit blijft roepen gaan de burgers niet gehoorzamen nee.
pi_194229241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef hooibaal het volgende:
Binnen de kortste keren worden die dingen een standaard accessoire en een mode-item. Is iedereen niet anders gewend.
Je ziet nu al vrouwen rondlopen met van die nutteloze stofkappen in hetzelfde motief als hun jurk.

En dan constant op en af zetten. :')
pi_194229261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar er zijn nu eenmaal heel veel asociale,, egoistische mensen die dat niet doen. Als je dan zelf een mondkapje draagt, ben je daar tenminste (gedeeltelijk) tegen beschermd.

Dat ligt eraan wat voor mondkapje je draagt.
Als je zelf ook die drukte vermijdt heb je er toch ook geen last van?
Het staat je natuurlijk altijd vrij om er eentje op te zetten, dat zie je de oudjes en hier ook regelmatig doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194229264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heeft het RIVM toch nog enigzins een beetje zelfdenkend vermogen.
pi_194229283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je zelf ook die drukte vermijdt heb je er toch ook geen last van?
Het staat je natuurlijk altijd vrij om er eentje op te zetten, dat zie je de oudjes en hier ook regelmatig doen.
Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 21:05:50 #232
416575 crew  Evenstar
pi_194229294
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Heeft het RIVM toch nog enigzins een beetje zelfdenkend vermogen.
Alleen klopt het niet echt wat ze zeggen. Het gaat zelfs tegen hun eigen onderzoek in.

Ze roepen zelfs nu dat er geen "eenduidig" bewijs is. Er is dus wel wat bewijs, maar niet eenduidig, dus roepen ze maar dat het geen nut heeft. Ze hadden dus net zo goed "er is geen eenduidig bewijs dat het niet helpt" kunnen roepen.
pi_194229297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.
In de praktijk kan je gewoon aan de voordeur reserveren?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194229323
Aan de ene kant hoop ik dat de economisch klap zo groot wordt dat iedereen weer terug komt tot normale zinnen.
pi_194229327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In de praktijk kan je gewoon aan de voordeur reserveren?
Nee, nu moet je bijvoorbeeld tussen 0.200 uur en 03.30 uur reserveren en dan mag je nog maar met dertig mensen tegelijk.

Dan gaan ze ook failliet.

Dan verdien je echt niks.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:08:59 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194229350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zal blijken, baat het niet dan schaad het niet denk ik maar..
Ik ga liever voor aantoonbare onderbouwing waarbij iedereen die dat zelf wil van mij geheel vrijwillig met een muilkorf mag rondlopen. Dit opleggen omdat het kan (en de mondkappers zich voorts kunnen rechtvaardigen) is vooral religie bedrijven.

"Baat het niet schaadt het niet" is een open deur voor meer onzinnige regels die onze samenleving op z'n kop zal zetten. Genoeg mensen verder die om wat voor reden dan ook, een mondkapje niet (willen) verdragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 21:09:48 #237
236264 crew  capricia
pi_194229361
Heb voor de vakantie een paar uitwasbare (neopreen) en wegwerp maskers gekocht.

Lijkt er nu op dat de prijzen wel wat aan het stijgen zijn weer.

Ik zou het vervelend vinden om hier te dragen in NL. Maar als dat hier geadviseerd wordt, en het draagt bij tegen de verspreiding, zou ik dat doen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:11:53 #238
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194229400
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Aan de ene kant hoop ik dat de economisch klap zo groot wordt dat iedereen weer terug komt tot normale zinnen.
Want?
.
pi_194229416
quote:
18s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga liever voor aantoonbare onderbouwing waarbij iedereen die dat zelf wil van mij geheel vrijwillig met een muilkorf mag rondlopen. Dit opleggen omdat het kan (en de mondkappers zich voorts kunnen rechtvaardigen) is vooral religie bedrijven.

"Baat het niet schaadt het niet" is een open deur voor meer onzinnige regels die onze samenleving op z'n kop zal zetten. Genoeg mensen verder die om wat voor reden dan ook, een mondkapje niet (willen) verdragen.
Als jij vijf verschillende mensen met een aantoonbare onderbouwing over het nut van mondkapjes kan vinden geef ik een rondje voor het hele cafe.
pi_194229420
Ik zie ook steeds vaker van die vieze kappen in de struiken/ op straat liggen. Lekker zwerfvuil produceren ;) goed bezig.
pi_194229421
Experts waarschuwen kabinet: neem binnen drie dagen nieuwe maatregelen

Waarom moeten dit soort brieven altijd expres naar de pers lekken?
Om de druk op de publieke opinie op te voeren, net zoals toen we de scholen sloten?
pi_194229440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er is ook helemaal geen wetenschappelijk bewijs of en hoeveel nut het heeft. Ja, er zal ongetwijfeld onderzoek zijn dat in een laboratorium setting heeft aangetoond dat (niet medische) mondkapjes toch een deel van de virusdeeltjes tegen zal houden. Dus in die zin is er wetenschappelijk bewijs.

Maar voor zover ik weet is er geen wetenschappelijk bewijs wat de bijdrage van mondkapjes is in combinatie met andere maatregelen, zoals afstand houden, en wat de gedragsinvloed is bij het gebruik van mondkapjes.

Oftewel: in welke praktijksituaties heeft het mondkapje, wanneer ook de afstandsregel van kracht is, bewezen nut. En hoe significant is die bijdrage? Hoe gaan mensen zich gedragen met een mondkapje op? Zijn ze dan minder geneigd om afstand te houden? Of maakt dat niet uit?

Daar heb ik nog geen grootschalig onderzoek over gezien. Maar het kan zijn dat het al wel bestaat.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:14:41 #243
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194229451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Volgens mij moeten ze dat (voor binnen) ook nog steeds, alleen wordt dat omzeild door reserveren aan de deur mogelijk te maken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194229457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat vinden jullie van het in quarantaine plaatsen van luchtreizigers?
Onbegrijpelijk dat dat niet gebeurt. Mensen die nu gaan vliegen voor vakantie zijn echt extreem egoïstisch.
pi_194229459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:11 schreef Yankee het volgende:

[..]

Want?
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 21:15:32 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_194229463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:

Om de druk op de publieke opinie op te voeren, net zoals toen we de scholen sloten?
Om de bevolking bang te houden.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:16:35 #247
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194229479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:

Omdat die experts de noodzaak zien, en weten dat maatschappelijke druk zorgt voor sneller handelen door de politiek.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 21:16:46 #248
416575 crew  Evenstar
pi_194229482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Om de bevolking bang te houden.
Wat is het nu van de bevolking bang houden? Wat heeft de regering aan een bevolking dat bang is? Waarom wil de regering ons economie kapot maken? Ik vind dit soort opmerkingen zo jammer.
pi_194229494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.
Dat kan niet als het aantal besmettingen weer verder oploopt, dan zijn straks de IC's weer vol.

Dat kan gewoon niet.

Ze zijn gewoon bezig met een oplossing te vinden om alles nog enigszins te kunnen laten functioneren.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:19:09 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194229521
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?

Of uitstoten?

Hoe komt iedereen er nu ineens bij dat die mondkapjes geen nut hebben?
Het is niet zo zwart/wit. Mondkapjes hebben nut in -en voor bepaalde situaties.
Draag ze wanneer je dat wilt maar dat opleggen aan een ander is vooral de easy-way-out om nut niet willen of hoeven te betwijfelen.

Ook de gedachte dat de hoeveelheid virus bepaalt of je wel of niet besmet zal worden compleet drijfzand.
Virologen zeggen dat op grond van kansbereking en statistiek waarbij voor het individu één virusdeeltje van 0,125µm (net als één spermacel) al genoeg kan zijn om doel te schieten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')