Maar er zijn nu eenmaal heel veel asociale,, egoistische mensen die dat niet doen. Als je dan zelf een mondkapje draagt, ben je daar tenminste (gedeeltelijk) tegen beschermd.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies, vermijd drukte. Zo moeilijk is het niet. Maar geen reden om algeheel mondkapjes in te voeren.
Als men dit blijft roepen gaan de burgers niet gehoorzamen nee.quote:Het standpunt van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) over mondkapjes in de openbare ruimte is ongewijzigd. ”Wij zien geen eenduidig wetenschappelijk bewijs dat het werkt”, zegt een woordvoerster van het instituut. ”
Je ziet nu al vrouwen rondlopen met van die nutteloze stofkappen in hetzelfde motief als hun jurk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:46 schreef hooibaal het volgende:
Binnen de kortste keren worden die dingen een standaard accessoire en een mode-item. Is iedereen niet anders gewend.
Als je zelf ook die drukte vermijdt heb je er toch ook geen last van?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar er zijn nu eenmaal heel veel asociale,, egoistische mensen die dat niet doen. Als je dan zelf een mondkapje draagt, ben je daar tenminste (gedeeltelijk) tegen beschermd.
Dat ligt eraan wat voor mondkapje je draagt.
Heeft het RIVM toch nog enigzins een beetje zelfdenkend vermogen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:
Zelfs nu blijft het RIVM beweren dat het geen nut heeft
https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
Als men dit blijft roepen gaan de burgers niet gehoorzamen nee.
Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je zelf ook die drukte vermijdt heb je er toch ook geen last van?
Het staat je natuurlijk altijd vrij om er eentje op te zetten, dat zie je de oudjes en hier ook regelmatig doen.
Alleen klopt het niet echt wat ze zeggen. Het gaat zelfs tegen hun eigen onderzoek in.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heeft het RIVM toch nog enigzins een beetje zelfdenkend vermogen.
In de praktijk kan je gewoon aan de voordeur reserveren?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.
Nee, nu moet je bijvoorbeeld tussen 0.200 uur en 03.30 uur reserveren en dan mag je nog maar met dertig mensen tegelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In de praktijk kan je gewoon aan de voordeur reserveren?
Ik ga liever voor aantoonbare onderbouwing waarbij iedereen die dat zelf wil van mij geheel vrijwillig met een muilkorf mag rondlopen. Dit opleggen omdat het kan (en de mondkappers zich voorts kunnen rechtvaardigen) is vooral religie bedrijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal blijken, baat het niet dan schaad het niet denk ik maar..
Want?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Aan de ene kant hoop ik dat de economisch klap zo groot wordt dat iedereen weer terug komt tot normale zinnen.
Als jij vijf verschillende mensen met een aantoonbare onderbouwing over het nut van mondkapjes kan vinden geef ik een rondje voor het hele cafe.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga liever voor aantoonbare onderbouwing waarbij iedereen die dat zelf wil van mij geheel vrijwillig met een muilkorf mag rondlopen. Dit opleggen omdat het kan (en de mondkappers zich voorts kunnen rechtvaardigen) is vooral religie bedrijven.
"Baat het niet schaadt het niet" is een open deur voor meer onzinnige regels die onze samenleving op z'n kop zal zetten. Genoeg mensen verder die om wat voor reden dan ook, een mondkapje niet (willen) verdragen.
Er is ook helemaal geen wetenschappelijk bewijs of en hoeveel nut het heeft. Ja, er zal ongetwijfeld onderzoek zijn dat in een laboratorium setting heeft aangetoond dat (niet medische) mondkapjes toch een deel van de virusdeeltjes tegen zal houden. Dus in die zin is er wetenschappelijk bewijs.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:01 schreef Kyran het volgende:
Zelfs nu blijft het RIVM beweren dat het geen nut heeft
https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]
Als men dit blijft roepen gaan de burgers niet gehoorzamen nee.
Volgens mij moeten ze dat (voor binnen) ook nog steeds, alleen wordt dat omzeild door reserveren aan de deur mogelijk te maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan moeten ze in de horeca blijven werken met dat reserverings-systeem, en dan verdienen ze ook bijna niks.
Onbegrijpelijk dat dat niet gebeurt. Mensen die nu gaan vliegen voor vakantie zijn echt extreem egoïstisch.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat vinden jullie van het in quarantaine plaatsen van luchtreizigers?
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.quote:
Om de bevolking bang te houden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Experts waarschuwen kabinet: neem binnen drie dagen nieuwe maatregelen
Waarom moeten dit soort brieven altijd expres naar de pers lekken?
Om de druk op de publieke opinie op te voeren, net zoals toen we de scholen sloten?
Omdat die experts de noodzaak zien, en weten dat maatschappelijke druk zorgt voor sneller handelen door de politiek.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Experts waarschuwen kabinet: neem binnen drie dagen nieuwe maatregelen
Waarom moeten dit soort brieven altijd expres naar de pers lekken?
Om de druk op de publieke opinie op te voeren, net zoals toen we de scholen sloten?
Wat is het nu van de bevolking bang houden? Wat heeft de regering aan een bevolking dat bang is? Waarom wil de regering ons economie kapot maken? Ik vind dit soort opmerkingen zo jammer.quote:
Dat kan niet als het aantal besmettingen weer verder oploopt, dan zijn straks de IC's weer vol.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.
Het is niet zo zwart/wit. Mondkapjes hebben nut in -en voor bepaalde situaties.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die wel nut, je wil toch niet de volle lading virus binnen krijgen.?
Of uitstoten?
Hoe komt iedereen er nu ineens bij dat die mondkapjes geen nut hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |