abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 21:32:12 #276
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194229724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.
Waarom zal de regering een bepaalde maatregel erdoor willen drukken als ze denken dat het geen nut heeft? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om tegen hun burgers aan te schoppen? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om iedereen verplicht een mondkapje te laten dragen.
pi_194229734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.
Ja, maar waarom zou je mensen mondkapjes laten dragen als die maatregel niet nodig zou zijn?

Aandelen in mondkapjes?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194229738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Krijg wel het gevoel dat men hard aan het zoeken is naar derderangs maatregelen om te voorkomen dat sommige versoepelingen teruggedraaid moeten worden.

Denk dat het veel meer zou opleveren als men bijvoorbeeld weer gaat verbieden om met de trein te gaan als het niet noodzakelijk is. Ik zie ook steeds meer "outdoor" evenementen met honderden man op het programma staan. Denk dat soort dingen relatief gezien wel gevaarlijker zijn dan cafe's en restaurants.

Ook zoveel mogelijk thuiswerken lijkt te verwateren.
Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.

Nu is de 1,5 meter buiten en binnen op een hoop gegooid.

Als je de 1,5 meter buiten zou versoepelen, en duidelijk onderscheid zou maken met binnenruimtes kan je eventuele nieuwe aanvullende maatregelen op dat vlak veel makkelijker verkopen en uitleggen.

Maar wie ben ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 21:33:32 #279
416575 crew  Evenstar
pi_194229739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een maximum aantal van enkele tientallen lijkt me een goede en handhaafbare maatregel. Daarmee zit je het gros van de semi-noodzakelijke bijeenkomsten niet in de weg. Maar het massale feesten wel.
https://www.nu.nl/muziek/(...)an-in-den-bosch.html

Dit bijvoorbeeld.

Overdekt openluchtconcert _O-
pi_194229747
quote:
Krijg wel het gevoel dat men hard aan het zoeken is naar derderangs maatregelen om te voorkomen dat sommige versoepelingen teruggedraaid moeten worden.

Denk dat het veel meer zou opleveren als men bijvoorbeeld weer gaat verbieden om met de trein te gaan als het niet noodzakelijk is. Ik zie ook steeds meer "outdoor" evenementen met honderden man op het programma staan. Denk dat soort dingen relatief gezien wel gevaarlijker zijn dan cafe's en restaurants.

Volgens mij is het allemaal niet zo gevaarlijk. Paar honderd man in een slecht beluchte bunker laten feesten is wat gevaarlijker.

Hier in Zurich was een week geleden een besmettingshaard in een nachtclub, 300man besmet.

Het komt goed overheen met de hypothese dat tijdens carnaval die overvolle cafés, en de apresskihutten in de Alpen de aanleiding waren voor de grote verspreiding.

Niet de restaurants, niets open-door event, niet de rustige lounge-cafés, bussen, kantoor of treinen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:34:20 #281
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194229750
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waarom zal de regering een bepaalde maatregel erdoor willen drukken als ze denken dat het geen nut heeft? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om tegen hun burgers aan te schoppen? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om iedereen verplicht een mondkapje te laten dragen.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze verwachten dat het makkelijker te verkopen is aan de burger dan het opnieuw sluiten van de horeca en het verbieden van dorpskermissen etc.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194229758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.

Als je de 1,5 meter buiten zou versoepelen, en duidelijk onderscheid zou maken met binnenruimtes kan je eventuele nieuwe aanvullende maatregelen op dat vlak veel makkelijker verkopen en uitleggen.

Maar wie ben ik.
Iemand die logisch nadenkt blijkbaar.
pi_194229759
Sorry, vergissing.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2020 @ 21:36:10 #284
416575 crew  Evenstar
pi_194229769
quote:

[..]

Maar wie ben ik.
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze geen zin hebben om te "fine tunen".

Het is dan ook veel lastiger handhaven natuurlijk.
pi_194229801
quote:

[..]

Die ik juist gezellig vind.

Maar wie ben ik.
Die bruine cafe's zijn meestal ook kleine slecht geventileerde. ruimtes.
pi_194229810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er blijft dan maar 1 ding over om te handhaven / controleren en dat is de binnen horeca / evenementen
Je bent af van het gezeur over drukte in publieke ruimte, en kan de mankracht die je daar gebruikt inzetten om gerichte handhaving/controle.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194229814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die bruine cafe's zijn meestal ook kleine slecht geventileerde. ruimtes.
Dat is dan ook een binnenruimte en geen buitenruimte.
pi_194229823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik denk dat de huidige crisis ons een ding maar weer eens bevestigt.

Je moet het simpel houden. Hoofdregel formuleren met zo weinig mogelijk uitzonderingen. Inconsequentie is dodelijk voor het draagvlak.
zie email 27 oktober
pi_194229829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is dan ook een binnenruimte en geen buitenruimte.
Ja, maar hoe met je dat dan oplossen? Die vind ik juist gezellig.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:40:53 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194229842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als jij vijf verschillende mensen met een aantoonbare onderbouwing over het nut van mondkapjes kan vinden geef ik een rondje voor het hele cafe.
Dat is precies ook het probleem. Het nut is niet eenduidig, laat staan vast te stellen. Er zijn (veel te) veel situaties waar dat "bewijs" of bruikbaarheid niet van toepassing is of hoeft te zijn Daarom dien je het ook niet eenduidig verplicht stellen om tegemoet te komen aan een "gevoel".

Afgezien van medische noodzaak, laat mensen het dragen van bescherming helemaal zelf bepalen.
Net als of iemand wel òf niet een stofmasker wil dragen bij het slopen of voor het eten zijn handen wast. Voorts kan je prima van een ander eisen dat die in jouw "huis" wel mondkapjes draagt. Het bezoek heeft dan de "keuze" te komen of weg te blijven.

Door zelf een geschikt mondkapje te dragen of weg te blijven van "onzalige" drukte, kan je zelf de eigen "vermeende" veiligheid daarvan bepalen. De commercie kan op grond van de marktsituatie (of hun klanten) zelf bepalen of zij wel of niet mondkapjes passend vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194229855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar hoe met je dat dan oplossen? Die vind ik juist gezellig.
Ventilatie flink opkrikken bijvoorbeeld.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:42:28 #292
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194229860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat de huidige crisis ons een ding maar weer eens bevestigt.

Je moet het simpel houden. Hoofdregel formuleren met zo weinig mogelijk uitzonderingen. Inconsequentie is dodelijk voor het draagvlak.
Die uitzonderingen zijn er vooral gekomen omdat er allerlei lobbyclubjes voor hun eigen belangen opkwamen, en omdat iedere burgemeester zo'n beetje zijn eigen visie loslaat op de handhaving.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:43:38 #293
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194229870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Omdat die experts de noodzaak zien, en weten dat maatschappelijke druk zorgt voor sneller handelen door de politiek.
Experts zijn vooral bezig hun tunnelvisie op de kaart te zetten.
pi_194229871
Duidelijk verhaal van de heren bij Nieuwsuur. Straks niet gaan lopen janken en dan zeggen ‘we waren onvoorbereid’..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194229895
quote:

Precies. Restaurants en cafés gaan echt niet zo maar dicht meer. Er zit nog een stap tussen maar dat lijkt niemand te beseffen.
Groot fan van User Wotte
pi_194229904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Duidelijk verhaal van de heren bij Nieuwsuur. Straks niet gaan lopen janken en dan zeggen ‘we waren onvoorbereid’..
Je kan ook geen maatregelen treffen bij bijvoorbeeld een Offerfeest van vier dagen, dat mensen thuis vieren (had ook Kerstmis kunnen zijn)

Dat is juist het spannende.

Daarom maken Halsema en Aboutaleb zich zo druk.

...en dat offerfeest moet nog komen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:47:37 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194229914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:45 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Precies. Restaurants en cafés gaan echt niet zo maar dicht meer. Er zit nog een stap tussen maar dat lijkt niemand te beseffen.
In de horeca zitten ze ook niet stil, heb al gelezen over initiatieven om ook in najaar en winter meer mensen 'buiten' te kunnen ontvangen. Dat zijn in principe ook 'maatregelen', alleen ze komen niet zo dwingend over.
pi_194229940
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In de horeca zitten ze ook niet stil, heb al gelezen over initiatieven om ook in najaar en winter meer mensen 'buiten' te kunnen ontvangen. Dat zijn in principe ook 'maatregelen', alleen ze komen niet zo dwingend over.
Natuurlijk gewoon goede terraskachels en je kan prima buiten zitten in onze zachte winters.
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:50:09 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194229944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Werd mij alleen niet helemaal duidelijk waarop zij hun urgentie baseren? De cijfers zijn nog steeds prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 23 juli 2020 @ 21:51:04 #300
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194229958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is geen andere optie.

Geen mondkapjes _---> IC's vol , lockdown, ellende. economische crisis

Wel mondkapjes IC's niet vol, geen lockdown, minder grote economische crisis., minder ellende.
Binaire keuzes zijn nooit tot waarheid te maken.

Er zit een hele wereld tussen niets en alles. Ihkv mondkapjes stel ik dat het een eigen keuze moet zijn.
Individuen bepalen dan zelf wat die voor hun situatie het beste vindt zonder dat je overgaat tot regels stellen om de regel te kunnen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')