Waarom zal de regering een bepaalde maatregel erdoor willen drukken als ze denken dat het geen nut heeft? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om tegen hun burgers aan te schoppen? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om iedereen verplicht een mondkapje te laten dragen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.
Ja, maar waarom zou je mensen mondkapjes laten dragen als die maatregel niet nodig zou zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.
Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Krijg wel het gevoel dat men hard aan het zoeken is naar derderangs maatregelen om te voorkomen dat sommige versoepelingen teruggedraaid moeten worden.
Denk dat het veel meer zou opleveren als men bijvoorbeeld weer gaat verbieden om met de trein te gaan als het niet noodzakelijk is. Ik zie ook steeds meer "outdoor" evenementen met honderden man op het programma staan. Denk dat soort dingen relatief gezien wel gevaarlijker zijn dan cafe's en restaurants.
Ook zoveel mogelijk thuiswerken lijkt te verwateren.
https://www.nu.nl/muziek/(...)an-in-den-bosch.htmlquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een maximum aantal van enkele tientallen lijkt me een goede en handhaafbare maatregel. Daarmee zit je het gros van de semi-noodzakelijke bijeenkomsten niet in de weg. Maar het massale feesten wel.
Volgens mij is het allemaal niet zo gevaarlijk. Paar honderd man in een slecht beluchte bunker laten feesten is wat gevaarlijker.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Krijg wel het gevoel dat men hard aan het zoeken is naar derderangs maatregelen om te voorkomen dat sommige versoepelingen teruggedraaid moeten worden.
Denk dat het veel meer zou opleveren als men bijvoorbeeld weer gaat verbieden om met de trein te gaan als het niet noodzakelijk is. Ik zie ook steeds meer "outdoor" evenementen met honderden man op het programma staan. Denk dat soort dingen relatief gezien wel gevaarlijker zijn dan cafe's en restaurants.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze verwachten dat het makkelijker te verkopen is aan de burger dan het opnieuw sluiten van de horeca en het verbieden van dorpskermissen etc.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waarom zal de regering een bepaalde maatregel erdoor willen drukken als ze denken dat het geen nut heeft? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om tegen hun burgers aan te schoppen? Wat wint Rutte of dit kabinet er mee om iedereen verplicht een mondkapje te laten dragen.
Iemand die logisch nadenkt blijkbaar.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.
Nu is de 1,5 meter buiten en binnen op een hoop gegooid.
Als je de 1,5 meter buiten zou versoepelen, en duidelijk onderscheid zou maken met binnenruimtes kan je eventuele nieuwe aanvullende maatregelen op dat vlak veel makkelijker verkopen en uitleggen.
Maar wie ben ik.
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze geen zin hebben om te "fine tunen".quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kleine outdoor evenementen zijn echt het probleem niet. De echte problemen zitten in de kleine slechte geventileerde ruimtes, maar dat onderscheid gaat/wil men echt nog niet maken, ondanks de roep daarom steeds groter wordt, dan krijg je naar mijn idee ook veel meer draagvlak voor aanvullende maatregelen in kleine ruimtes.
Als je de 1,5 meter buiten zou versoepelen, en duidelijk onderscheid zou maken met binnenruimtes kan je eventuele nieuwe aanvullende maatregelen op dat vlak veel makkelijker verkopen en uitleggen.
Maar wie ben ik.
Die bruine cafe's zijn meestal ook kleine slecht geventileerde. ruimtes.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die ik juist gezellig vind.
Maar wie ben ik.
Er blijft dan maar 1 ding over om te handhaven / controleren en dat is de binnen horeca / evenementenquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze geen zin hebben om te "fine tunen".
Het is dan ook veel lastiger handhaven natuurlijk.
Dat is dan ook een binnenruimte en geen buitenruimte.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die bruine cafe's zijn meestal ook kleine slecht geventileerde. ruimtes.
Ik denk dat de huidige crisis ons een ding maar weer eens bevestigt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze geen zin hebben om te "fine tunen".
Het is dan ook veel lastiger handhaven natuurlijk.
Ja, maar hoe met je dat dan oplossen? Die vind ik juist gezellig.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is dan ook een binnenruimte en geen buitenruimte.
Dat is precies ook het probleem. Het nut is niet eenduidig, laat staan vast te stellen. Er zijn (veel te) veel situaties waar dat "bewijs" of bruikbaarheid niet van toepassing is of hoeft te zijn Daarom dien je het ook niet eenduidig verplicht stellen om tegemoet te komen aan een "gevoel".quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als jij vijf verschillende mensen met een aantoonbare onderbouwing over het nut van mondkapjes kan vinden geef ik een rondje voor het hele cafe.
Ventilatie flink opkrikken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar hoe met je dat dan oplossen? Die vind ik juist gezellig.
Die uitzonderingen zijn er vooral gekomen omdat er allerlei lobbyclubjes voor hun eigen belangen opkwamen, en omdat iedere burgemeester zo'n beetje zijn eigen visie loslaat op de handhaving.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige crisis ons een ding maar weer eens bevestigt.
Je moet het simpel houden. Hoofdregel formuleren met zo weinig mogelijk uitzonderingen. Inconsequentie is dodelijk voor het draagvlak.
Experts zijn vooral bezig hun tunnelvisie op de kaart te zetten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat die experts de noodzaak zien, en weten dat maatschappelijke druk zorgt voor sneller handelen door de politiek.
Precies. Restaurants en cafés gaan echt niet zo maar dicht meer. Er zit nog een stap tussen maar dat lijkt niemand te beseffen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Je kan ook geen maatregelen treffen bij bijvoorbeeld een Offerfeest van vier dagen, dat mensen thuis vieren (had ook Kerstmis kunnen zijn)quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Duidelijk verhaal van de heren bij Nieuwsuur. Straks niet gaan lopen janken en dan zeggen ‘we waren onvoorbereid’..
In de horeca zitten ze ook niet stil, heb al gelezen over initiatieven om ook in najaar en winter meer mensen 'buiten' te kunnen ontvangen. Dat zijn in principe ook 'maatregelen', alleen ze komen niet zo dwingend over.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:45 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies. Restaurants en cafés gaan echt niet zo maar dicht meer. Er zit nog een stap tussen maar dat lijkt niemand te beseffen.
Natuurlijk gewoon goede terraskachels en je kan prima buiten zitten in onze zachte winters.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de horeca zitten ze ook niet stil, heb al gelezen over initiatieven om ook in najaar en winter meer mensen 'buiten' te kunnen ontvangen. Dat zijn in principe ook 'maatregelen', alleen ze komen niet zo dwingend over.
Werd mij alleen niet helemaal duidelijk waarop zij hun urgentie baseren? De cijfers zijn nog steeds prima.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Duidelijk verhaal van de heren bij Nieuwsuur. Straks niet gaan lopen janken en dan zeggen ‘we waren onvoorbereid’..
Binaire keuzes zijn nooit tot waarheid te maken.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is geen andere optie.
Geen mondkapjes _---> IC's vol , lockdown, ellende. economische crisis
Wel mondkapjes IC's niet vol, geen lockdown, minder grote economische crisis., minder ellende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |