Economie gaat niet naar de kloten als we weer zoals eind maart / begin april overvolle IC's en duizenden doden hebben? Economie gaat niet naar de kloten in landen zoals Brazilië en de Verenigde Staten waar ze veel minder maatregelen hebben of de maatregelen niet naleven?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.
Ik vind het zo jammer dat er op deze manier over anderen wordt gesproken. Mensen die zich zorgen maken, zijn niet voor alles bang. Ze kijken anders tegen zaken aan dan jij. Misschien hebben ze reden om voorzichtiger te zijn. Misschien is het allemaal wat moeilijk te bevatten voor ze. Waarom toch die generaliserende en denigrerende teksten?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De hele economie gaat naar de klote met die berg regels. Misschien dat mensen dan uit de waan komen en weer normaal door het leven kunnen gaan, zonder voor alles bang te zijn.
Zoals Amerika en Brazilië bedoel je? En daar is geen uitzicht op verbetering. Later we maar eens kijken wie er uiteindelijk beter uit gaat komen, ik denk dat ik het wel weet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Angstpost nummer zoveel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan niet als het aantal besmettingen weer verder oploopt, dan zijn straks de IC's weer vol.
Dat kan gewoon niet.
Ze zijn gewoon bezig met een oplossing te vinden om alles nog enigszins te kunnen laten functioneren.
Ik hoop maar dat de Jonge/Rutte dit keer gewoon voet bij stuk houden en zich niet zomaar zonder meer laten manipuleren door een paar experts, waarvan 1 een voormalige epidemioloog is waarvan zijn bv niet eens in google te vinden is, en een een niet prakiserende huisarts, ziekenhuisbestuurder.quote:
Er is geen andere optie.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart/wit. Mondkapjes hebben nut in -en voor bepaalde situaties.
Draag ze wanneer je dat wilt maar dat opleggen aan een ander is vooral de easy-way-out om nut niet willen of hoeven te betwijfelen.
Ook de gedachte dat de hoeveelheid virus bepaalt of je wel of niet besmet zal worden compleet drijfzand.
Virologen zeggen dat op grond van kansbereking en statistiek waarbij voor het individu één virusdeeltje van 0,125µm (net als één spermacel) al genoeg kan zijn om doel te schieten.
Kan je aub. kappen met je "angst"geroep. Je maakt het de hele tijd persoonlijk. Niet nodig. Niet iedereen die even verder wil denken is angstig.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Angstpost nummer zoveel.
Niet iedereen gaat dood die het virus krijgt, eigenlijk gaat zelfs bijna niemand dood aan enkel dat virus.
Ik dacht dat er toch wel redelijke consensus was onder wetenschappers dat de twee belangrijkste zaken bij de besmetting zijn de duur van blootstelling en de hoeveelheid virusload men binnen krijgt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook de gedachte dat de hoeveelheid virus bepaalt of je wel of niet besmet zal worden compleet drijfzand.
Virologen zeggen dat op grond van kansbereking en statistiek waarbij voor het individu één virusdeeltje van 0,125µm (net als één spermacel) al genoeg kan zijn om doel te schieten.
Dat maakt niet uit dat je doodgaat of niet ,die IC's raken toch overvol, dat kan toch niet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Angstpost nummer zoveel.
Niet iedereen gaat dood die het virus krijgt, eigenlijk gaat zelfs bijna niemand dood aan enkel dat virus.
Er is een interessante docu op Netflix over de poltieke situatie in Brazilië. Ondanks dat de leider een idioot is had dat land niks anders kunnen doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:21 schreef wpor het volgende:
[..]
Zoals Amerika en Brazilië bedoel je? En daar is geen uitzicht op verbetering. Later we maar eens kijken wie er uiteindelijk beter uit gaat komen, ik denk dat ik het wel weet.
Gelukkig zijn er mensen aan de macht met iets meer vermogen tot nadenken.
Is het ook.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat er toch wel redelijke consensus was onder wetenschappers dat de twee belangrijkste zaken bij de besmetting zijn de duur van blootstelling en de hoeveelheid virusload men binnen krijgt.
Onzinnig als maatregel, ook omdat het niet te handhaven is en inbreuk maakt op de vrijheid.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat vinden jullie van het in quarantaine plaatsen van luchtreizigers?
Omdat het kabinet nogal eigenwijs lijkt, laten we niet vergeten dat de medisch microbiologenclub er aan te pas moest komen voordat er überhaupt maatregelen genomen werden.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
Experts waarschuwen kabinet: neem binnen drie dagen nieuwe maatregelen
Waarom moeten dit soort brieven altijd expres naar de pers lekken?
Om de druk op de publieke opinie op te voeren, net zoals toen we de scholen sloten?
Dus jij zegt eigenlijk, ja laat iedereen maar gewoon besmet raken en we zien vanzelf wel hoe het afloopt?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onzinnig als maatregel, ook omdat het niet te handhaven is en inbreuk maakt op de vrijheid.
Beter is mensen te testen die terugkomen, hoe zeker dat dan is te maken; wordt weer de vraag.
Denk aan quarantaine ook over de periode, is twee weken of twee maanden dan de zeker en hoe weet "je" dan (zo zeker) dat die persoon niet alsnog asymtomatisch is ?
Als zelfs jij weer post kan de tweede golf niet lang uitblijven.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus jij zegt eigenlijk, ja laat iedereen maar gewoon besmet raken en we zien vanzelf wel hoe het afloopt?
Dit is heus wel opzettelijk, even perongeluk bcc naan journalist waar je toevallig keertje kaartje van gekregen hebt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het kabinet nogal eigenwijs lijkt, laten we niet vergeten dat de medisch microbiologenclub er aan te pas moest komen voordat er überhaupt maatregelen genomen werden.
Bovendien weet je niet of dit opzettelijk is.
Nee, ik geef het een maand.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als zelfs jij weer post kan de tweede golf niet lang uitblijven.
Misschien heeft de Jonge wel naar de verkeerde een app gestuurd. Je weet het nietquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit is heus wel opzettelijk, even perongeluk bcc naan journalist waar je toevallig keertje kaartje van gekregen hebt.
Zoiets wordt niet even door de Jonge/Rutte naar de pers gestuurd, eerder andersom.
Nee natuurlijk is een festival samen met een grote menigte mensen nu echt uit den boze. Met het gewone leven bedoel ik andere gewone alledaagse dingen die nu dus nog wel kunnen. Met enige aanpassingen. Zoals afstand houden en het incidenteel dragen van een mondkapje. Je gaat tenslotte echt niet iedere dag pannenkoeken eten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het 'normale' leven gaat niet door. De 1,5 meter en andere restricties blijven gewoon bestaan. Het is niet alsof we opeens weer met duizenden op een festivalterrein staan met een mondkapje op.
Of het is gewoon een ambtenaarquote:Op donderdag 23 juli 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien heeft de Jonge wel naar de verkeerde een app gestuurd. Je weet het niet
Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat is het nu van de bevolking bang houden? Wat heeft de regering aan een bevolking dat bang is? Waarom wil de regering ons economie kapot maken? Ik vind dit soort opmerkingen zo jammer.
Een maximum aantal van enkele tientallen lijkt me een goede en handhaafbare maatregel. Daarmee zit je het gros van de semi-noodzakelijke bijeenkomsten niet in de weg. Maar het massale feesten wel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:28 schreef Kyran het volgende:
Krijg wel het gevoel dat men hard aan het zoeken is naar derderangs maatregelen om te voorkomen dat sommige versoepelingen teruggedraaid moeten worden.
Denk dat het veel meer zou opleveren als men bijvoorbeeld weer gaat verbieden om met de trein te gaan als het niet noodzakelijk is. Ik zie ook steeds meer "outdoor" evenementen met honderden man op het programma staan. Denk dat soort dingen relatief gezien wel gevaarlijker zijn dan cafe's en restaurants.
Ook zoveel mogelijk thuiswerken lijkt te verwateren.
En wat heeft de regering voor belang bij die maatregelen?quote:Op donderdag 23 juli 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het nut zal zijn om maatregelen erdoor te drukken. En jammer dat je deze opmerking niet leuk vindt maar het lijkt er verdraaid veel op. Eerst was het niet nodig en nu ineens wel terwijl de cijfers heel laag zijn. Waarom dan toch die mondkapjes? Met een mondkapje zijn mensen denk ik eerder geneigd om dichter bij andere mensen te staan dan zonder mondkapje. Ze wanen zich dan veilig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |