Dat duurt ook niet lang meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk toch ook wel dat het te maken heeft met de laconiekere houding hier tov mondkapjes etc. dan kiezen mensen uit de omringende landen makkelijker NL uit voor een stedentrip en dat is dan 9 van de 10 Amsterdam.
Je kan ook overdrijven. Alsof iedereen alleen maar elkaar onder zit te hoestenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:12 schreef RetepV het volgende:
Ik was afgelopen weekend in België, in Brussel, Brugge en Oostende. Wtf? Daar zaten gewoon café's vol met mensen die zaten te zuipen. Zo veel mensen opeengepakt dat ik er niet in de buurt durfde te komen.
Echt, zo dom. In de winkels doet iedereen braaf zijn mondkapje op. Maar in de avond gaat iedereen in de café's in elkaar's gezicht zitten hoesten. Terwijl het aantal besmettingen daar al weer met 60% was gestegen.
Tja, over dat bubbelbeleid is volgens mij niet echt goed nagedacht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:12 schreef RetepV het volgende:
Ik was afgelopen weekend in België, in Brussel, Brugge en Oostende. Wtf? Daar zaten gewoon café's vol met mensen die zaten te zuipen. Zo veel mensen opeengepakt dat ik er niet in de buurt durfde te komen.
Echt, zo dom. In de winkels doet iedereen braaf zijn mondkapje op. Maar in de avond gaat iedereen in de café's in elkaar's gezicht zitten hoesten. Terwijl het aantal besmettingen daar al weer met 60% was gestegen.
Ok, ze zaten in elkaar's gezicht te schreeuwen om over de luide muziek heen te komen. Zelfde resultaat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Alsof iedereen alleen maar elkaar onder zit te hoesten
Ja, in maart. En toen is er net op tijd aan de bel getrokken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hebben we dat soort dingen niet vaker gehoord?
Die datum denk ik ook ja.quote:
mondkapjes in de kroeg, dan maar niet naar de kroeg, er gaan er toch wel heel veel omvallenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Die datum denk ik ook ja.
Zeker met dit soort onderzoeken kunnen ze er niet meer omheen. Helaas.
https://www.ad.nl/binnenl(...)odzakelijk~a74e43c7/
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwensquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch maar een doos kopen voor ze weer duurder worden
Het zal zich voornamelijk richten op binnen en daar waar afstand niet gegarandeerd kan worden. Bij sporten zal dat niet zo snel noodzakelijk zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwens.
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
mondkapjes in de kroeg, dan maar niet naar de kroeg, er gaan er toch wel heel veel omvallen
ze zijn nog steeds duurder dan pre coronaquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwens.
We weten allemaal dat de mondkapjes niet bedoeld zijn om jezelf tegen anderen te beschermen, maar om anderen tegen jou te beschermen. Dus hoe kan zo'n mondkapje het personeel beschermen? Dat personeel is dus ook al niet bijster slim.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).
quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).
dan gaat het ook om de bezoekers neem ik aanquote:Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
Ja, nou ja die paar euro kan er nog wel vanaf.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zijn nog steeds duurder dan pre corona
En van het weekend gaan ze met papa en mama naar Oma toe, en een week later ligt die op haar buik in de IC te vechten voor haar laatste adem. Mooi cadeautje van haar kleinkind gekregen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
In winkels kun je toch ook afstand houden in die landen waar het verplicht is geldt het daar ook. Zelfde met de publieke ruimte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zal zich voornamelijk richten op binnen en daar waar afstand niet gegarandeerd kan worden. Bij sporten zal dat niet zo snel noodzakelijk zijn.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan gaat het ook om de bezoekers neem ik aan
dat is toch wel vervelend want in hoeverre hadden deze 6 anderen kunnen besmetten zonder er bewust van te zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
sowieso kan je geen bier drinken met mondkapje op dus een zinloze ondernemingquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef RetepV het volgende:
[..]Bezoekers met een lading alcohol op, en je denkt echt nog dat je die kan vertrouwen?
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In winkels kun je toch ook afstand houden in die landen waar het verplicht is geldt het daar ook. Zelfde met de publieke ruimte.
In elk geval positief (no pun intended) dat ze zichzelf meteen hebben laten testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch wel vervelend want in hoeverre hadden deze 6 anderen kunnen besmetten zonder er bewust van te zijn?
? Gewoon even een paar seconden wachten tot je weer door kan? Is dat niet te doen? Jezus, wat een loze bullshit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.
Vraag is hoeveel besmettingen daar plaatsvinden. Die winkels zijn al maanden open zonder al teveel problemen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.
Nee, dat is in een Kruidvat niet te doen helaas. Personeel en winkelend publiek buitelen daar (in mijn ervaring) soms over elkaar heen in de ramvolle, nauwe gangpaden en de een wacht netjes om verder te kunnen, terwijl drie anderen je gewoon voorbij lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
? Gewoon even een paar seconden wachten tot je weer door kan? Is dat niet te doen? Jezus, wat een loze bullshit.
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Er zit een vertraging tussen stijging van het aantal besmettingen en de stijging van het aantal ziekenhuisopnames.
Als het daar om gaat kun je beter zo'n systeem hanteren als ze eerst deden en een maximum aantal klanten toe laten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, als Kruidvat daar dan niets aan wil doen, dan moeten we ze dus mijden. Dan gaan ze vanzelf kapot aan hun eigen onvermogen om hun zaakjes te regelen. Prima. Er zijn zat winkels die dezelfde dingen verkopen en het wel kunnen regelen. Waarom zouden we de Kruidvat willen behouden? De dingen die zij verkopen kun je ook online kopen. Laat ze zichzelf maar uitroeien.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, dat is in een Kruidvat niet te doen helaas. Personeel en winkelend publiek buitelen daar (in mijn ervaring) soms over elkaar heen in de ramvolle, nauwe gangpaden en de een wacht netjes om verder te kunnen, terwijl drie anderen je gewoon voorbij lopen.
Die winkels waren open met een beperkt aantal bezoekers. Mandjes op = wachten. Dat hoeft nu niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag is hoeveel besmettingen daar plaatsvinden. Die winkels zijn al maanden open zonder al teveel problemen.
Krijg sterk de indruk dat het nu echt vooral het loslaten van de toeristen is dat het weer in een stroomvernelling brengt.
Was al bekend.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
We zullen zien. Als ik het goed heb, duurt het gemiddeld een week voordat mensen zich beginnen te realiseren dat hun klachten niet vanzelf overgaan, en ze naar het ziekenhuis moeten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.
Dat er een groei is in besmettingen kan ik begrijpen, meer testen en meer contactmomenten. Daarom was ik ook benieuwd naar de ziekenhuiscijfers. Maar die vallen momenteel dus nog mee.
Ik ga uit van wat jij zegt. Kan niet raden wat er in jou hoofd om gaat natuurlijkquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, ze zaten in elkaar's gezicht te schreeuwen om over de luide muziek heen te komen. Zelfde resultaat.
Waarom downplay je het, terwijl je begrijpt wat ik bedoel?
Ik heb ook liever een max aantal klanten per winkel en de 1,5 meter afstand dan mondkapjes.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Die winkels waren open met een beperkt aantal bezoekers. Mandjes op = wachten. Dat hoeft nu niet meer.
Maar als daar een mondkapjesplicht tegenover staat wacht ik persoonlijk liever een paar minuten.
Hoe sta jij daar in?
Hoe het straks loopt zullen we idd nog moeten zien.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef RetepV het volgende:
We zullen zien. Als ik het goed heb, duurt het gemiddeld een week voordat mensen zich beginnen te realiseren dat hun klachten niet vanzelf overgaan, en ze naar het ziekenhuis moeten.
Idem.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een max aantal klanten per winkel en de 1,5 meter afstand dan mondkapjes.
In de supermarkt wil ik ze dan nog wel dragen, maar als het overal binnen verplicht wordt zul je mij niet meer op veel plekken zien.
Twee weken geleden waren besmettingen ook al wat aan het stijgen en dat zagen we niet in de ziekenhuizen de afgelopen dagen. Begin juni hadden we ook nog aardig wat besmettingen, en het bleef dalen/stabiel in het ziekenhuis, dus het kan nog alle kanten op ja. Hoeft ook helemaal geen ramp te zijn, zolang de ziekenhuizen niet weer overstromen. Een kleine toename in ziekenhuizen is denk ik wel ingecalculeerd door de overheid gezien start toerisme en meer versoepelingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.
Dat er een groei is in besmettingen kan ik begrijpen, meer testen en meer contactmomenten. Daarom was ik ook benieuwd naar de ziekenhuiscijfers. Maar die vallen momenteel dus nog mee.
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga uit van wat jij zegt. Kan niet raden wat er in jou hoofd om gaat natuurlijkDat is wat anders dan downplayen. Als je niet zegt wat je denkt ligt dat toch echt bij jou. Daarnaast ben je nogal generaliserend, maar dat terzijde.
Contact vermijden met alle mensen bedoel je toch zeker? Want als ze contact hebben met jongere mensen, geven ze de ziekte ook door, en op een dag is er wel weer eentje die wel contact heeft met een oudere, waarna er weer een verzorgingshuis met meerdere doden aangetekend kan worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
Op zich wel goed dat al die jongeren zich laten testen, daar ligt denk ik ook de sleutel. Zolang jongeren zich laten testen bij milde klachten en daarna contact vermijden met oudere mensen (liefst gewoon een persoonlijke semi lockdown) dan blijft het ergste leed bespaard.
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, als Kruidvat daar dan niets aan wil doen, dan moeten we ze dus mijden. Dan gaan ze vanzelf kapot aan hun eigen onvermogen om hun zaakjes te regelen. Prima. Er zijn zat winkels die dezelfde dingen verkopen en het wel kunnen regelen. Waarom zouden we de Kruidvat willen behouden? De dingen die zij verkopen kun je ook online kopen. Laat ze zichzelf maar uitroeien.
Als je de logica van je eerste alinea volgt is het eigenlijk beter om jezelf thuis op te sluiten. Zoveel plekken waar je het op zou kunnen lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.
Het is onzichtbaar. Hoe ga je met een onzichtbare vijand om? Door altijd zo ver mogelijk weg te blijven van situaties waarin je kwetsbaar voor je vijand bent. Er is geen andere mogelijkheid. Want je kan de vijand niet zien.
Wegblijven uit kwetsbare situaties is de enige strategie om een onzichtbare vijand de baas te blijven. Je kan er je vijand niet mee overwinnen. Maar je koopt er tijd mee, tijd waarmee je je 100% bezig moet houden om de kwetsbare plek van je vijand proberen te vinden. Want die kwetsbare plek van je vijand is je enige kans om jezelf uit je benarde situatie te redden.
Er is geen andere winnende strategie. Elke andere strategie is zelfmoord, waarbij het alleen maar sneller of langzamer zal duren voordat je het van je vijand verliest. Strategieboeken vol zijn er over geschreven.
Misschien moeten we onze kinderen eens 'strategie' gaan leren op de basisschool. Misschien dat ons volk dan eindelijk een winnaar zal worden.
"Liever winkels dood dan mensen", denk ik altijd maar.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.
Laten we allemaal weer stoppen met werken voor een paar mensen boven de 70. Kom op man.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu veel sneller dan begin juni al is er nog geen reden tot blinde paniek, de versoepelingen van 1 juli moeten gedeeltelijk teruggedraaid worden en wel zo snel mogelijk....
[ afbeelding ]
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er per 1 juli zo ontzettend was versoepeld weer. Maar goed, ik kom zelf ook nog steeds amper in horeca o.i.d.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu veel sneller dan begin juni al is er nog geen reden tot blinde paniek, de versoepelingen van 1 juli moeten gedeeltelijk teruggedraaid worden en wel zo snel mogelijk....
[ afbeelding ]
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Aan de hand van deze grafiek vraag je je toch af wat ze gaan doen als binnen 1 of enkele weken weer 2000-3000 besmettingen geregistreerd worden. Daarmee zit je effectief weer terug op het niveau van eind April zo'n beetje.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen in de horeca, toen zijn we gewoon opeens gestopt met een maximumaantal bezoekers voor gebouwen toestaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er per 1 juli zo ontzettend was versoepeld weer. Maar goed, ik kom zelf ook nog steeds amper in horeca o.i.d.
Is dezelfde groep, Wanneperveen is gemeente Steenwijkerland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.
Gaat dit over dezelfde groep of lijkt het in die regio een probleem te gaan worden?
Zie hier het belang van de app.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Wat bedoel je te zeggen met deze reply?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je de logica van je eerste alinea volgt is het eigenlijk beter om jezelf thuis op te sluiten. Zoveel plekken waar je het op zou kunnen lopen.
Het virus heeft geen persoonlijkheid hè, je brengt het wel heel erg dramatisch. Random woorden dikgedrukt maken zorgt er niet spontaan voor dat het een grote impact geeft
Gestopt met lezen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf.
Precies.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf. De afgelopen vier dagen waren er 0! doden en een aantal ziekenhuisopnames. Zelfs met elke dag 100 nieuwe besmettingen, met de nieuwe maatregelen kan je ervan uit gaan dat het aantal besmettingen stijgt, maar als het aantal doden en ziekenhuisopnames laag blijft is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me.
Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Eindelijk eens een goede opmerking !quote:
Maar dat zou dan ingecalculeerd moeten zijn, als je ineens een x aantal mensen meer toestaat per winkel/gebouw.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet alleen in de horeca, toen zijn we gewoon opeens gestopt met een maximumaantal bezoekers voor gebouwen toestaan.
Sindsdien gaat het bergafwaarts.
quote:SGP wil weer persconferentie Rutte/De Jonge
Nu het aantal besmettingen met het coronavirus verdubbeld is, wil de SGP dat premier Rutte en/of minister De Jonge op een persconferentie iedereen opnieuw op de gevaren en maatregelen wijst. Volgens Kamerlid Stoffer kan op die manier het "urgentiebesef" wordt versterkt.
Gisteren meldde het RIVM dat het aantal besmettingen in een week tijd is verdubbeld, van 534 naar 987. Intussen steeg het percentage positieve tests met twee derde.
Het ministerie van Volksgezondheid roept iedereen op tot extra alertheid, meer aandacht voor de 1,5 meter afstand en het vermijden van drukte. Volgens de SGP kan die boodschap beter in een persconferentie worden verspreid.
De SGP spreekt van een wake-up call. De laatste persconferentie was ten tijde van betere cijfers, voor de vakantie. Nu moet iedereen, en vooral jongeren, via een persbriefing worden opgeroepen tot verantwoordelijk gedrag, aldus Stoffer. "Denk aan je opa's en oma's."
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waarom kan ik ook niet verklaren.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Echo_chamber_(media)quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Precies.
De angst zit er hier op FOK! flink in. Waarom kan ik ook niet verklaren.
Als de SGP nou op zou roepen tot stoppen met zingen in kerken....quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Dit lijkt mij geen slecht idee... even Rutte en de jonge optrommelen. Al zijn ze misschien op vakantie met TUI en worden ze sowieso teruggehaald![]()
NOS liveblog
[..]
Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf. De afgelopen vier dagen waren er 0! doden en een aantal ziekenhuisopnames. Zelfs met elke dag 100 nieuwe besmettingen, met de nieuwe maatregelen kan je ervan uit gaan dat het aantal besmettingen stijgt, maar als het aantal doden en ziekenhuisopnames laag blijft is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me.
Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Je weet dat ziekenhuisopnames en vooral de doden enorm vertraagd zijn altijd?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?
Dat horeca zwaardere richtlijnen heeft is ook logisch gezien in winkels contact veel vluchtiger is. Daarom zie je ook dat wanneer het in de horeca mis gaat, het dikwijls goed mis gaat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.
Twijfelde al, kwam dit bericht namelijk tegen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dezelfde groep, Wanneperveen is gemeente Steenwijkerland.
Rutte schijnt een eu topje te hebben gehad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Dit lijkt mij geen slecht idee... even Rutte en de jonge optrommelen. Al zijn ze misschien op vakantie met TUI en worden ze sowieso teruggehaald![]()
NOS liveblog
[..]
Waarschijnlijk zullen ze weer het enige doen dat ze kunnen: mensen vragen om verstandig te zijn, en tegelijkertijd nieuwe begraafplaatsen openen omdat ze wel weten dat er enorm veel domme lullen rondlopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de hand van deze grafiek vraag je je toch af wat ze gaan doen als binnen 1 of enkele weken weer 2000-3000 besmettingen geregistreerd worden. Daarmee zit je effectief weer terug op het niveau van eind April zo'n beetje.
Hij kan daarna met een TUI zijn meegevlogen all inclusivequote:Op woensdag 22 juli 2020 12:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Rutte schijnt een eu topje te hebben gehad.
1. het virus kijkt niet naar familiebanden. Als ik stop met mijn ouders/oma te bezoeken wil dat niet zeggen dat het virus hen dan niet kan bereiken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?
Waarom zou heel Nederland weer moeten stoppen met werken? Dan klapt de economie echt en idem voor het zorgstelsel.
Dat is misschien wel zo, maar probeer een tweede lockdown of sluiting van de horeca nu maar uit te leggen aan Nederland. Dat lukt je niet. Helemaal niet richting de groep onder de 30.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.
Je kunt met de huidige stand ook gerust nog even wachten, want er is inderdaad feitelijk nog niet zoveel aan de hand. Maar dan moet je straks wellicht weer harder op de rem trappen en strengere maatregelen opleggen.
Het lijkt dat tot 1 juni alles eigenlijk koek en ei was en dat wat we nu allemaal willen gewoon nog te vroeg is.
Je weet waarom er signaalwaarden zijn opgenomen voor ziekenhuis- en IC-opnames maar niet voor het aantal positieve testen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je weet dat ziekenhuisopnames en vooral de doden enorm vertraagd zijn altijd?
Ze doen uiteindelijk ook maar wat omdat de kennis van het virus nog maar heel beperkt is, ze weten bijvoorbeeld totaal niet wat nou precies de rol van die aerosolen is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dat zou dan ingecalculeerd moeten zijn, als je ineens een x aantal mensen meer toestaat per winkel/gebouw.
Mag verwachten dat ze hierover nagedacht hebben bij het RIVM en het OMT.
Of gewoon andere Fok!kers die ook niet jong meer zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?
Dus die ouderen moeten maar in eenzaamheid wegkwijnen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?
Waarom zou heel Nederland weer moeten stoppen met werken? Dan klapt de economie echt en idem voor het zorgstelsel.
Wat is dit nu weer voor raar gelul joh.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf.
Jij verwijt anderen te overdrijven maar durft wel dit met droge ogen te zeggen ja?quote:Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.
Je kunt met de huidige stand ook gerust nog even wachten, want er is inderdaad feitelijk nog niet zoveel aan de hand. Maar dan moet je straks wellicht weer harder op de rem trappen en strengere maatregelen opleggen.
Het lijkt dat tot 1 juni alles eigenlijk koek en ei was en dat wat we nu allemaal willen gewoon nog te vroeg is.
Ok Jensen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. het virus kijkt niet naar familiebanden. Als ik stop met mijn ouders/oma te bezoeken wil dat niet zeggen dat het virus hen dan niet kan bereiken.
2. We zijn nooit gestopt met werken, enkel anders. Thuiswerken werd even de norm, maar is in veel gevallen ook alweer snel losgelaten.
3. Als we een tweede golf niet voorkomen zal de economie nog grotere schade oplopen dan nu tijdig ingrijpen dmv minimale/lokale maatregelen zoals een app en mondkapjes. Vroegtijdig traceren en volgen.
Oja, dat is het punt om de economie te laten klappen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus die ouderen moeten maar in eenzaamheid wegkwijnen?
1. Mijn ouders moeten ook leven. Een boodschap doen etc. Je kunt ze niet opsluiten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.
2. Mensen die voor klm werkte? Mensen die in de horeca werken? Hoe kunnen die thuiswerken?
3. Minimale maatregelen prima.
Influx van toeristen sinds 6 juli ook. Toen mochten b.v. de Engelsen weer deze kant op komen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.
Klopt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.
We leven niet in Communistisch Rusland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze doen uiteindelijk ook maar wat omdat de kennis van het virus nog maar heel beperkt is, ze weten bijvoorbeeld totaal niet wat nou precies de rol van die aerosolen is.
Men had nu allang bezig moeten zijn allerlei openbare gebouwen en scholen van adequate ventilatie te voorzien voor het komende najaar als de ramen en deuren weer dicht moeten omdat het te koud is.
In juni waren alle evenementen ook nog verboden. Met name samenkomsten binnen zijn pas in juli weer mogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.
Daar valt vast wel wat op te verzinnen toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. Mijn ouders moeten ook leven. Een boodschap doen etc. Je kunt ze niet opsluiten.
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Per 1 juli is men gestopt met maximum aantal bezoekers in de binnenruimte, dus gewoon weer volle winkels en drukke kroegen. Als je begint met dat terug te draaien dan kun je de boel wellicht eenvoudig weer vlot trekken lijkt me dan.
Wat doet jouw baas concreet dan? Wij werken op kantoor weliswaar wel met anderhalve meter en een extra schoonmaakploeg die elke dag komt in plaats van twee keer per week maar toen het zo warm was stond de airco gewoon te loeien, en er is verder naar mijn weten ook niks aangepast.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leven niet in Communistisch Rusland.
'Men' zijn jouw en mijn baas. Als die niks doen, is het aan ons om hen erop te wijzen dat ze iets moeten doen.
Mijn baas doet er overigens iets aan. Jouw baas niet? Tijd om voor een echte baas te gaan werken in plaats van een lamzak. Daar zal je leven beter van worden (en langer duren).
Kun je niet weg bij je baas, en doet hij ook niet wat je vraagt? Dan ben je fucked. Je had voorzichtiger in je leven moeten zijn, meer moeten leren, en beter voor jezelf moeten zorgen. Nu is het te laat. Nu hoor je bij het klootjesvolk, en dat klootjesvolk is altijd het slachtoffer. Het is niet alsof jou dat nooit verteld is toen je nog op school zat.
Ik vind je posts wel steeds raarder worden. Wat een onzin komt er uit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leven niet in Communistisch Rusland.
'Men' zijn jouw en mijn baas. Als die niks doen, is het aan ons om hen erop te wijzen dat ze iets moeten doen.
Mijn baas doet er overigens iets aan. Jouw baas niet? Tijd om voor een echte baas te gaan werken in plaats van een lamzak. Daar zal je leven beter van worden (en langer duren).
Kun je niet weg bij je baas, en doet hij ook niet wat je vraagt? Dan ben je fucked. Je had voorzichtiger in je leven moeten zijn, meer moeten leren, en beter voor jezelf moeten zorgen. Nu is het te laat. Nu hoor je bij het klootjesvolk, en dat klootjesvolk is altijd het slachtoffer. Het is niet alsof jou dat nooit verteld is toen je nog op school zat.
Ja zo ging het prima.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.
Daar is ook wel draagvlak voor, veel meer dan voor verplichte mondkapjes.
Door die bangmakerij heeft het gros van Nederland heen geprikt met als gevolg dat men lak heeft aan alle regels.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Maar dan wel redelijk neutraal en geen bangmakerij idee.
Zelfs nu is het percentage werklozen al opgelopen tot 4,3% wat zal gaan oplopen tot 7% en dan durf jij te beweren dat bij een tweede lockdown er niet nog meer mensen werkloos worden? Wow..quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor raar gelul joh.
[..]
Jij verwijt anderen te overdrijven maar durft wel dit met droge ogen te zeggen ja?
Aantal testen steeg met 0.6%, aantal besmettingen met 1%. Dus het is niet volledig toe te schrijven aan meer testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Komt die dubbeling van besmettingen niet ook gewoon doordat er meer getest wordt dan daarvoor? OF is dat nu redelijk stabiel (het aantal tests)?
Verder vind ik het opzich geen slecht idee dat Rutte weer es een woordje doet om nog even aan te geven dat het nog speelt en wat de status is.
Dit zijn jongens van een jaar of 17 en geen idee of het van dezelfde groep is. Eén jongen van die groep ken ik, die was toevallig negatief maar het zijn allemaal gasten die wel uitgaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.
Gaat dit over dezelfde groep of lijkt het in die regio een probleem te gaan worden?
Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aantal testen steeg met 0.6%, aantal besmettingen met 1%. Dus het is niet volledig toe te schrijven aan meer testen.
Meer tests maar ook gerichtere tests.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Komt die dubbeling van besmettingen niet ook gewoon doordat er meer getest wordt dan daarvoor? OF is dat nu redelijk stabiel (het aantal tests)?
Verder vind ik het opzich geen slecht idee dat Rutte weer es een woordje doet om nog even aan te geven dat het nog speelt en wat de status is.
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat doet jouw baas concreet dan? Wij werken op kantoor weliswaar wel met anderhalve meter en een extra schoonmaakploeg die elke dag komt in plaats van twee keer per week maar toen het zo warm was stond de airco gewoon te loeien, en er is verder naar mijn weten ook niks aangepast.
Ik zie echt een heel ander beeld dan dat iedereen lak heeft aan alle regels.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Door die bangmakerij heeft het gros van Nederland heen geprikt met als gevolg dat men lak heeft aan alle regels.
Nee sorry, het is geen onzin. Je begrijpt de strekking gewoon niet. Of wil het niet begrijpen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je posts wel steeds raarder worden. Wat een onzin komt er uit.
Heeft ook geen zin als je niet op z'n minst lichte klachten hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.
Ik lees al zoveel verhalen over verkeerd gebruik van mondkapjes in het OV, dat ik wel weet waar het op uitdraait als je die overal moet gaan dragen. Let maar op, dat wordt een groot festival van mensen die ze maar half opzetten, er steeds aan zitten, weer in groepen dicht bij elkaar gaan staan praten omdat ze zich onschendbaar wanen met een kapje op etc.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja zo ging het prima.
De vraag is ook gewoon welke bijdrage die mondkapjes leveren in het afremmen van het aantal besmettingen als je verder geen kloot doet.
En wat je zegt verban die klotetoeristen die hier lekker komen zuipen en schijt aan alles hebben. Ik kan daar echt boos om worden.
In de supermarkten en binnenstad/horeca merk ik er vrij weinig meer van.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie echt een heel ander beeld dan dat iedereen lak heeft aan alle regels.
Ik zag dat voorheen ook al, maar wij zijn afgelopen weekend twee dagen in de Efteling geweest en echt het gros van de mensen houdt zich echt aan afstandregels.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.
Maar waarom moet ik uitleggen wat mijn baas concreet doet?
Het ging er om dat jij moet weten wat jouw baas concreet doet. Wat mijn baas concreet doet, is mijn zaak, en ik zorg dat mijn baas de juiste dingen doet. En als hij niet de juiste dingen doet, dan zal ik er met hem over praten.
Ik begin het echt ongeloofelijk zat te worden, altijd dit soort 'terugwerp' posts van mensen die alleen maar iets in hun leven doen wanneer andere mensen het ook doen. Wat zijn jullie voor mensen? Kippen? Schapen? Honden? Doe je alleen wat je buurman ook doet?
Ah ja, dus wat jij in jouw eigen omgeving denkt te zien (confirmation bias?) projecteer je dan op "niemand houdt zich meer aan de maatregelen". Nederland is groter dan jouw bubbelquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
In de supermarkten en binnenstad/horeca merk ik er vrij weinig meer van.
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?quote:
Jij doet toch precies hetzelfde met je verhaal van de Efteling?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, dus wat jij in jouw eigen omgeving denkt te zien (confirmation bias?) projecteer je dan op "niemand houdt zich meer aan de maatregelen". Nederland is groter dan jouw bubbel
Ik denk dat het vooral de toon van je berichten is die maakt dat mensen weinig zin hebben te antwoorden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?
Of ik wel of niet aan de fles zou zijn, zou je niet moeten tegenhouden om die vragen te beantwoorden, toch?
Dat heb ik je net vertelt toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?
Of ik wel of niet aan de fles zou zijn, zou je niet moeten tegenhouden om die vragen te beantwoorden, toch?
Alles goed verder?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.
Maar waarom moet ik uitleggen wat mijn baas concreet doet?
Het ging er om dat jij moet weten wat jouw baas concreet doet. Wat mijn baas concreet doet, is mijn zaak, en ik zorg dat mijn baas de juiste dingen doet. En als hij niet de juiste dingen doet, dan zal ik er met hem over praten.
Ik begin het echt ongeloofelijk zat te worden, altijd dit soort 'terugwerp' posts van mensen die alleen maar iets in hun leven doen wanneer andere mensen het ook doen. Wat zijn jullie voor mensen? Kippen? Schapen? Honden? Doe je alleen wat je buurman ook doet?
Oh, vast wel. Ik vind het moeilijk om mijn verbazing over sommige posts te verbergen. Ik kan niet begrijpen hoe er zo veel mensen met zo weinig verstand en verantwoordelijkheidsgevoel kunnen zijn. En al helemaal niet hoe ze met zo weinig verstand en verantwoordelijkheidsgevoel, tegelijkertijd zo'n groot ego kunnen hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral de toon van je berichten is die maakt dat mensen weinig zin hebben te antwoorden.
Ik woon niet in de Efteling. Ik zag er wel ongeveer 10.000 mensen, denk ik, uit alle windstreken en ook buitenland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Jij doet toch precies hetzelfde met je verhaal van de Efteling?
Wellicht heeft het met de regio te maken. Ik woon zelf in Amsterdam.
Meer werklozen is gelijk aan een economie die het niet overleeft? Raar, dat was in de jaren '30 en '70 toch wel anders. Buiten dat gaat het herstel hiervan ook wel een beetje sneller. Zie economische ramingen voor 2021/2022. Dat is bij een reguliere crisis toch iéts anders.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zelfs nu is het percentage werklozen al opgelopen tot 4,3% wat zal gaan oplopen tot 7% en dan durf jij te beweren dat bij een tweede lockdown er niet nog meer mensen werkloos worden? Wow..
Dit heeft trouwens niks met Jensen te maken of iets, we moeten zorgen voor een werkbare samenleving.
Raar. Dat zie je in de landen met die plicht namelijk ook niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees al zoveel verhalen over verkeerd gebruik van mondkapjes in het OV, dat ik wel weet waar het op uitdraait als je die overal moet gaan dragen. Let maar op, dat wordt een groot festival van mensen die ze maar half opzetten, er steeds aan zitten, weer in groepen dicht bij elkaar gaan staan praten omdat ze zich onschendbaar wanen met een kapje op etc.
Daar zullen de meeste kroegen en restaurants inderdaad blij mee zijnquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.
Daar is ook wel draagvlak voor, veel meer dan voor verplichte mondkapjes.
* Airco is gewoon aan, maar wordt regelmatig schoongemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heb ik je net vertelt toch?
Was gewoon oprecht benieuwd naar wat jouw werkgever allemaal deed haal je meteen de hele kinderboerderij er bij (lol)
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis. Maar toen hij dood was, mochten we hem dezelfde dag wel komen bekijken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Mijn ma heeft zich pas laten testen vanwege een lichte verhoging.
Het bleek geen corona te zijn maar gewoon lichte koorts.
Ik hou het eerder op korte termijn geheugen. De corona piek is ondertussen al lang geleden en de cijfers zijn laag. Dus kunnen we alles weer normaal doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef RetepV het volgende:
De meeste mensen zijn net als honden gericht op beloningen. Ze willen zich prima aan de regels houden, maar er moet een beloning zijn. En die beloning is dat ze naar het café of naar de discotheek kunnen.
Dus wat zie je? De hele dag houden ze zich helemaal aan de regels. Maar tegen de avond moet de beloning komen, anders voelen ze zich kut. En dus gaan ze met z'n allen naar het café om de beloning binnen te harken. "We nemen het risico wel", en alle voorzichtigheid gaat de deur uit.
Echt, niveau van intelligentie dat niet veel hoger is dan dat van een hond.
En er beginnen ook alweer capaciteitsproblemen te ontstaan. Heb voor morgen een test staan en de meest logische optie voor mij is Breda maar dat is helemaal vol waardoor ik noodgedwongen naar Dordrecht moet uitwijken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.
Als er al concerten voor duizenden mensen gegeven kunnen worden dan zal die voorstelling ook wel doorgaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef Tijn het volgende:
Ik had dus kaartjes voor een theatervoorstelling in april. Logischerwijs ging dat niet door. Maar nu kreeg ik vorige week een mailtje dat de voorstelling is verzet naar 19 september.
Errr, ok. Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren, toch?
Jonger dan 18?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Ik begrijp dat de huidige regels dat toelaten. Maar aangezien het aantal gevallen weer begint te stijgen, zal tegen de tijd dat het september is de wel weer op slot zijn, toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Als er al concerten voor duizenden mensen gegeven kunnen worden dan zal die voorstelling ook wel doorgaan.
Alleen mensen die klachten hadden mochten niet doneren, en dat was redelijk tijdens de piek. Dus in werkelijkheid zal het hoger liggen idd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:41 schreef Za het volgende:
[..]
Jonger dan 18?
Wie weet liepen ook in maart een miljoen jongeren ermee.
Uit de bloeddonoren test bleek in maart 3,3% van de bevolking besmet, ouder dan 18.
Waarschijnlijk moeten ze het weer doorschuiven, maar ze moeten toch een planning maken. Dalijk blijft het allemaal goed gaan en dan heb je geen voorstellingen ingeplanned.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef Tijn het volgende:
Ik had dus kaartjes voor een theatervoorstelling in april. Logischerwijs ging dat niet door. Maar nu kreeg ik vorige week een mailtje dat de voorstelling is verzet naar 19 september.
Errr, ok. Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren, toch?
Korte-termijn geheugen is precies dat: korte-termijn, 30 seconden. Deze mensen hebben dus geen lange-termijn geheugen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik hou het eerder op korte termijn geheugen. De corona piek is ondertussen al lang geleden en de cijfers zijn laag. Dus kunnen we alles weer normaal doen.
Tsja, daar kan je eind juli nog geen uitspraken over doen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de huidige regels dat toelaten. Maar aangezien het aantal gevallen weer begint te stijgen, zal tegen de tijd dat het september is de wel weer op slot zijn, toch?
Nee, maar ik zal toch iets moeten besluiten, want als ik voor 31 juli niks heb laten weten, kan ik de kaartjes ook niet meer omruilen voor vouchersquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, daar kan je eind juli nog geen uitspraken over doen natuurlijk.
Heel droevig om dit te lezen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis.
Ik weet van mijn post ook niet wat het verder aan deze discussie toevoegt...
17/18 jarigenquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:41 schreef Za het volgende:
[..]
Jonger dan 18?
Wie weet liepen ook in maart een miljoen jongeren ermee.
Uit de bloeddonoren test bleek in maart 3,3% van de bevolking besmet, ouder dan 18.
Ik ben er nog niet overheen. Maar het enige dat ik kan denken is dat het voor hem nog veel heftiger was, om zijn kinderen en kleinkinderen niet te mogen zien, en in eenzaamheid te sterven.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel droevig om dit te lezen.
Lijkt me heftig, dat je geen afscheid hebt kunnen nemen.
Boh, wat heftig en pijnlijk, sterkte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis. Maar toen hij dood was, mochten we hem dezelfde dag wel komen bekijken.
Nee. Begrijpelijk dat je er nog niet overheen bent. Geef die dingen tijd. Je kunt je gevoelens niet afdwingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet overheen. Maar het enige dat ik kan denken is dat het voor hem nog veel heftiger was, om zijn kinderen en kleinkinderen niet te mogen zien, en in eenzaamheid te sterven.
Genoeg mensen die in maart riepen dat we niet zo moesten zeuren en alle maatregelen maar voor zoete koek moesten slikken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet overheen. Maar het enige dat ik kan denken is dat het voor hem nog veel heftiger was, om zijn kinderen en kleinkinderen niet te mogen zien, en in eenzaamheid te sterven.
Heftig om te lezen, mijn oprechte deelneming.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis. Maar toen hij dood was, mochten we hem dezelfde dag wel komen bekijken.
Dat klinkt als een voorbeeldige werkgever. Het potentiële risico in het gebruik van airco zit hem echter in de transitie van luchtcirculatie. Die pompjes staan hier ook en qua randmaatregelen komt het aardig overeen. Verder zie ik niet echt wezenlijke verschillen minus dat mensen die naar het buitenland zijn geweest hier niet twee weken verplicht thuis hoeven te blijven. Tenzij ze naar een risicogebied geweest zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
* Airco is gewoon aan, maar wordt regelmatig schoongemaakt.
* Mensen zijn in 2 groepen verdeeld en elke groep komt om de week op kantoor. Zo kan er geen kruisbesmetting komen.
* Mensen zitten met een bureau tussenruimte. Meer dan 1.5 meter dus.
* Mensen mogen alleen nog buiten eten, niet meer in de keuken.
* Bij elk apparaat staat een fles ontsmettingsmiddel. Je handen ontsmetten voor en na gebruik van het apparaat.
* Overal waarschuwingen: eerst je handen ontsmetten, dan pas gebruiken.
* Bij de deur een bord: als je binnenkomt, eerst je handen wassen en ontsmetten, dan pas verder komen.
* Geen handen schudden
* Binnen in kantoor niet bij elkaar gaan staan praten. Wil je met elkaar praten, dan kan dat buiten, met mondkapjes.
* Vergaderruimtes zijn allen gereserveerd voor 1 persoon, geen uitzonderingen.
* De WC ruimte mag maar door 1 persoon tegelijkertijd gebruikt worden.
* De douche is verboden terrein.
* Op elk bureau staat een flesje ontsmettingsmiddel.
* Alle bureaus en apparaten worden elke avond ontsmet.
* Thuiswerken wordt aangemoedigd.
* De baas controleert zelf of men zich aan de regels houdt.
* De baas geeft zelf het juiste voorbeeld.
* Bezoekers worden geisoleerd, mogen maar met 1 persoon tegelijkertijd spreken, en worden linea-recta naar 1 van de vergaderruimtes geleid die speciaal voor bezoekers is gereserveerd.
* Iedereen die ziek, zwak of misselijk is, is verplicht om thuis te blijven.
* Mensen die zich niet aan de gestelde regels houden, lopen de kans op repercussies.
* Mensen die naar het buitenland zijn geweest, moeten verplicht minimaal 2 weken thuis blijven.
Het rivm/kabinet zal vast wel een keer een kosten/baten analyse hebben gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
De Bazaar in Beverwijk gaat mondkapjes al verplichten dit weekend - als ondernemers dit al uit eigen beweging gaan doen is een gecentraliseerde oproep hiervoor niet ver weg.
En de goede redenen, waarom we niet hetzelfde meer willen als in die periode noodzakelijk was.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Genoeg mensen die in maart riepen dat we niet zo moesten zeuren en alle maatregelen maar voor zoete koek moesten slikken.
Maar dit soort verhalen maken wel weer duidelijk dat het allemaal niet zo zwart-wit was. Heftig.
Het is geen ziekte laat staan "ding" maar een ordinaire virale besmetting waar mensen met onderliggende aandoeningen, met een reeds aangetast immuunsysteem, na een besmetting vooral (soms erg veel) last van kunnen hebben. Strategie is de eigen (on)gezondheid, het handelen daarin laten bepalen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.
Het is onzichtbaar. Hoe ga je met een onzichtbare vijand om? Door altijd zo ver mogelijk weg te blijven van situaties waarin je kwetsbaar voor je vijand bent. Er is geen andere mogelijkheid. Want je kan de vijand niet zien.
Wegblijven uit kwetsbare situaties is de enige strategie om een onzichtbare vijand de baas te blijven. Je kan er je vijand niet mee overwinnen. Maar je koopt er tijd mee, tijd waarmee je je 100% bezig moet houden om de kwetsbare plek van je vijand proberen te vinden. Want die kwetsbare plek van je vijand is je enige kans om jezelf uit je benarde situatie te redden.
Er is geen andere winnende strategie. Elke andere strategie is zelfmoord, waarbij het alleen maar sneller of langzamer zal duren voordat je het van je vijand verliest. Strategieboeken vol zijn er over geschreven.
Misschien moeten we onze kinderen eens 'strategie' gaan leren op de basisschool. Misschien dat ons volk dan eindelijk een winnaar zal worden.
Klinkt mooi. Maar de Bazaar en soortgelijke zal ik sowieso compleet vermijden. Honderden mensen op elkaar gepakt in gebouwen met slechte ventilatie... Hoeveel meer risico kun je nog nemen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
De Bazaar in Beverwijk gaat mondkapjes al verplichten dit weekend - als ondernemers dit al uit eigen beweging gaan doen is een gecentraliseerde oproep hiervoor niet ver weg.
Wel een voorspelling. Of die voorspelling klopt is een tweede.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, daar kan je eind juli nog geen uitspraken over doen natuurlijk.
Hoe mensen tegelijkertijd kunnen betogen dat we nog lang niet alles over Corona weten, maar wel stellig zijn in hun geloof in hun genuanceerde strategie, dat kan ik niet rijmen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is geen ziekte laat staan "ding" maar een ordinaire virale besmetting waar mensen met onderliggende aandoeningen, met een reeds aangetast immuunsysteem, na een besmetting vooral (soms erg veel) last van kunnen hebben. Strategie is de eigen (on)gezondheid, het handelen daarin laten bepalen.
Een voorspelling waarvan je niet weet of die klopt, heeft een naam: een gok. Ben jij een gokker, en vind jij dat je met de levens van een ander mag gokken?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:33 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wel een voorspelling. Of die voorspelling klopt is een tweede.
Door je (of de) situatie ben je dus niet langer geschikt of zul je bepaalde werkzaamheden niet (meer) kunnen uitoefenen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.
2. Mensen die voor klm werkte? Mensen die in de horeca werken? Hoe kunnen die thuiswerken?
3. Minimale maatregelen prima.
Aldus Yoshiro Mori, hoofd van het organisatiecomité in Tokio. Het IOC zal daar anders over denken uiteraard en die beslissen.quote:
Het is allemaal gokken. Lockdowns zijn ook gokken. Door de geinduceerde recessie gaan x aantal burgers achteruit in inkomen. Dit kun je gewoon keihard doorberekenen naar een lagere levensverwachting voor wellicht miljoenen mensen, oftewel ontzettend veel verloren levensjaren. Benieuwd hoe die zich verhoudt tot de verloren levensjaren tgv corona zonder maatregelen. Let wel, ik vind ook: geen maatregelen was geen optie vanwege de chaos die dat zou veroorzaken, maar de langetermijn effecten zijn m.i. een compleet onderbelicht onderwerp.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een voorspelling waarvan je niet weet of die klopt, heeft een naam: een gok. Ben jij een gokker, en vind jij dat je met de levens van een ander mag gokken?
Gok dat hun mening minder zwaar weegt dan die van hem.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Aldus Yoshiro Mori, hoofd van het organisatiecomité in Tokio. Het IOC zal daar anders over denken uiteraard.
Gok ik niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Gok dat hun mening minder zwaar weegt dan die van hem.
Oh.quote:
Nee eerder pressie (middels geld) om het wel door te laten gaan zonder publiek.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh.
Wat stel je voor. Dat ze als Tokio niet meewerkt het hele evenement maar gewoon ff verplaatsen naar een andere locatie in minder dan een jaar tijd?
Dat lijkt me gelden voor alle grote evenementen.quote:
https://www.gelderlander.(...)erplichten~af1dcac6/quote:Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat het absoluut noodzakelijk is om een mondkapje te dragen in de kroeg. Volgens hoogleraar en natuurkundige Detlef Lohse spelen kleine druppeltjes in de lucht een grotere rol bij de verspreiding van het virus dan eerder werd gedacht. Dat geldt ook voor andere binnenruimtes waar mensen bij elkaar komen en ook voor voetbalstadions.
Volgens de hoogleraar moet Nederland zo snel mogelijk mondkapjes binnen verplichten. In februari waarschuwde de hoogleraar al voor de grotere rol van kleine druppeltjes in de lucht bij de verspreiding van het corona-virus, maar het RIVM negeerde zijn boodschap.
Nu leidt de hoogleraar van Universiteit Twente een groot onderzoek naar deze aerosolen. Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
Mondkapjes in de kroeg. Zie je dat al voor je?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)erplichten~af1dcac6/
Per direct invoeren in alle binnenruimtes.
Tussenoplossing met minder publiek lijkt me het meest aannemelijk en ook wel haalbaar, zoals je nu ook in het voetbal ziet ontstaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee eerder pressie (middels geld) om het wel door te laten gaan zonder publiek.
Ik weet het zo net nog niet. Zonder een Godwin te willen doen, maar tijdens WOII was het ook allemaal heel slecht. Na WOII kwam er een wederobouw. Mensen waren heel gemotiveerd om alles weer goed of zelfs beter te maken. En we hadden een economische groei, een verhoogde levensverwachting, en een vergroting van de welvaart als nooit tevoren was meegemaakt in Nederland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is allemaal gokken. Lockdowns zijn ook gokken. Door de geinduceerde recessie gaan x aantal burgers achteruit in inkomen. Dit kun je gewoon keihard doorberekenen naar een lagere levensverwachting voor wellicht miljoenen mensen, oftewel ontzettend veel verloren levensjaren. Benieuwd hoe die zich verhoudt tot de verloren levensjaren tgv corona zonder maatregelen. Let wel, ik vind ook: geen maatregelen was geen optie vanwege de chaos die dat zou veroorzaken, maar de langetermijn effecten zijn m.i. een compleet onderbelicht onderwerp.
Zou dat voor kantoor gelden? Is ook gewoon een binnenruimte. Zit je met 1. een derde van je collega's ivm 1,5 meter en dan 2. met z'n allen gezellig met een mondkapje op.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En geen autonomie geven aan dit soort sectoren. Dat de een het wel doet en de ander niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lijkt me wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zou dat voor kantoor gelden? Is ook gewoon een binnenruimte. Zit je met 1. een derde van je collega's ivm 1,5 meter en dan 2. met z'n allen gezellig met een mondkapje op.
Het is graag of niet, denk ik dan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Mondkapjes in de kroeg. Zie je dat al voor je?
Beter dan gezellig thuis liggen aan de beademingsapparatuur. Zelfs als je niet dood gaat an Corona, zul je het toch heel benauwd hebben en je longen uit je lijf hoesten, wanneer je het krijgt. Ook als je jong bent. Dit is wat ik tenminste begrijp van alle mensen hier op Fok! die Corona hebben gehad en er over vertelden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zou dat voor kantoor gelden? Is ook gewoon een binnenruimte. Zit je met 1. een derde van je collega's ivm 1,5 meter en dan 2. met z'n allen gezellig met een mondkapje op.
Dat laatste is niet waar, zat mensen die er nauwelijks iets van merken als ze het hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beter dan gezellig thuis liggen aan de beademingsapparatuur. Zelfs als je niet dood gaat an Corona, zul je het toch heel benauwd hebben en je longen uit je lijf hoesten, wanneer je het krijgt. Ook als je jong bent.
Zal eerst wel voor publieke ruimtes gaan gelden. Een Coronabesmetting op kantoor is nu eenmaal veel makkelijker te herleiden dan als iemand ergens in een bibliotheek, bioscoop of winkel anderen heeft lopen besmetten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik ben een 50+er. Misschien wil je die mensen ook meenemen in je overwegingen? Wij werken ook hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, zat mensen die er nauwelijks iets van merken als ze het hebben.
Dan wordt het een niet, vrees ik. Hoe wil je dan ooit aan je pilsje lurken? En hoe ga je dat ooit handhaven? Gooi ze dan gewoon meteen dicht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:53 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Het is graag of niet, denk ik dan.
Een operatie aan je longen kán hele heftige gevolgen hebben, dat kan je toch niet bagetaliseren?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, zat mensen die er nauwelijks iets van merken als ze het hebben.
Bedoel meer, ben benieuwd als dit zou gelden hoe krampachtig de baas toch gaat proberen je op kantoor te krijgen ook al zou je naast 1,5 meter dan opeens ook allemaal een mondkapje op moeten. Als je niet anders kan omdat je fysiek je werk daar hebt....maar anders lijkt het toch makkelijker lekker thuis te blijven werken (als je dat trekt, heb wel een paar collega's die qua thuiswerken er inmiddels wel doorheen zitten).quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beter dan gezellig thuis liggen aan de beademingsapparatuur. Zelfs als je niet dood gaat an Corona, zul je het toch heel benauwd hebben en je longen uit je lijf hoesten, wanneer je het krijgt. Ook als je jong bent. Dit is wat ik tenminste begrijp van alle mensen hier op Fok! die Corona hebben gehad en er over vertelden.
Voetbalwedstrijden gaan (nog steeds) gewoon door en er zullen bepaalde evenementen ook gewoon via zoom gaan (bv. comic con deze week).quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat lijkt me gelden voor alle grote evenementen.
Klopt. Maar nee, er is echt niks aan de hand hoor!quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Bekijkt iemand hier vaak dat dashboard?
Want: Geschat aantal besmettelijke mensen in Nederland: 6.479
Dat stond een dag of 2 geleden nog op 2600 ofzo toch?
Meh. Laat ze zelf kiezen. En drink je biertje in je achtertuin. Er zal niet minder bier verkocht worden, dus dat aanbod is niet in gevaar.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan wordt het een niet, vrees ik. Hoe wil je dan ooit aan je pilsje lurken? En hoe ga je dat ooit handhaven? Gooi ze dan gewoon meteen dicht.
Echt hoor!quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat klopt in maart waren het er 300.000quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Bekijkt iemand hier vaak dat dashboard?
Want: Geschat aantal besmettelijke mensen in Nederland: 6.479
Dat stond een dag of 2 geleden nog op 2600 ofzo toch?
Als je dat doet moet je ze als overheid natuurlijk gaan compenseren. Mondkapje invoeren is dan slimmer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan wordt het een niet, vrees ik. Hoe wil je dan ooit aan je pilsje lurken? En hoe ga je dat ooit handhaven? Gooi ze dan gewoon meteen dicht.
Keiharde bias natuurlijk. De verhalen van de asymptomaten hoor je niet, want die weten niet eens dat ze het hadden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beter dan gezellig thuis liggen aan de beademingsapparatuur. Zelfs als je niet dood gaat an Corona, zul je het toch heel benauwd hebben en je longen uit je lijf hoesten, wanneer je het krijgt. Ook als je jong bent. Dit is wat ik tenminste begrijp van alle mensen hier op Fok! die Corona hebben gehad en er over vertelden.
Gelukkig maar dat een café geen primaire levensbehoefte is, niet?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat bagetalliseer ik dan. Het is gewoon een feit dat heel veel besmette mensen amper klachten hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:56 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Een operatie aan je longen kán hele heftige gevolgen hebben, dat kan je toch niet bagetaliseren?
Nouja, of er iets aan de hand is, geen idee. Vind het wel opmerkelijk, zo'n stijging. Ik neem maar even aan dat dat getal niet dagelijks bijgewerkt is, en dat er daarom ineens zo'n hoge stijging is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Klopt. Maar nee, er is echt niks aan de hand hoor!
Maar ook keihard je kop in het zand steken. Want je weet pas of je asymptomaat bent wanneer je het krijgt. En dan is het al te laat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Keiharde bias natuurlijk. De verhalen van de asymptomaten hoor je niet, want die weten niet eens dat ze het hadden.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:56 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat klopt in maart waren het er 300.000
Oh ja want dat is natuurlijk nog het enige dat telt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat een café geen primaire levensbehoefte is, niet?
Als het je werk is wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat een café geen primaire levensbehoefte is, niet?
Daar hebben we steunregelingen voor.quote:
Is het nou echt nodig om in ieder bericht zo in hyperbolen te praten?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:05 schreef hooibaal het volgende:
Als half Nederland dood ligt te gaan aan corona verdien je ook niks met je kroeg hoor.
Denk niet dat er over 2 maanden al een vaccin zal zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Daar hebben we steunregelingen voor.
Als half Nederland dood ligt te gaan aan corona verdien je ook niks met je kroeg hoor.
Half Nederland? Jouw werk is overdrijven? Steunregelingen voorzien niet in alle kosten. Dat weet jij ook wel. Denk aan leveringscontracten, verzekeringen, huur, voorraad derving.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Berichtgeving van de laatste week suggereert dat er wellicht in september/oktober toch ietes mogelijk zou moeten zijn. Al zal dat nog geen 100 procent wondermiddel zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk niet dat er over 2 maanden al een vaccin zal zijn.
"Heel vervelend"quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat bagetalliseer ik dan. Het is gewoon een feit dat heel veel besmette mensen amper klachten hebben.
Als je wel de pech hebt dat je een zware variant hebt is dat inderdaad heel vervelend, dat ontken ik toch niet.
Iets van 97% ofzo heeft geen tot milde klachten dus dit is ook overdreven.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, al zijn er de laatste week natuurlijk wel positieve berichten. Als we begin 2021 iets in handen hebben om op enige schaal te starten met vaccineren dan mogen we denk ik niet ontevreden zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk niet dat er over 2 maanden al een vaccin zal zijn.
Waarom draait dan op dit moment bijna elke bier brouwerij verlies?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Meh. Laat ze zelf kiezen. En drink je biertje in je achtertuin. Er zal niet minder bier verkocht worden, dus dat aanbod is niet in gevaar.
Ze liggen dood te gaan, de helft van Nederland. Welke milde klachten?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Iets van 97% ofzo heeft geen tot milde klachten dus dit is ook overdreven.
Nou, dat lijkt me niet aangezien bijna een kwart van de positief geteste mensen in het ziekenhuis belandt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:12 schreef galantis het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:27 schreef Noek het volgende:
21-07
Positief getest 52.073, toename: 163
Ziekenhuisopnames 11.902 (22,9% van positief getest), toename: 2
IC-opnames 2.930 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.136 (11,8% van positief getest), toename: 0
Half Nederland die dood ligt te gaan, ja hoor. Overdrijf niet zo ontzettend met je paniekzaaierij.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Vaccin kan ook wat later komen, is ook een van de mogelijkheid wat er ook kan geburen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, al zijn er de laatste week natuurlijk wel positieve berichten. Als we begin 2021 iets in handen hebben om op enige schaal te starten met vaccineren dan mogen we denk ik niet ontevreden zijn.
Omdat er op fusten in de kroeg veel meer verdiend wordt dan op kratten in de supermarkt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom draait dan op dit moment bijna elke bier brouwerij verlies?
Volgens mij is het vaccin er al. Alleen moeten ze uitgebreid getest gaan woorden, voordat we weten welk vaccin uiteindelijk ook massaal ingezet gaat worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Berichtgeving van de laatste week suggereert dat er wellicht in september/oktober toch ietes mogelijk zou moeten zijn. Al zal dat nog geen 100 procent wondermiddel zijn.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me niet aangezien bijna een kwart van de positief geteste mensen in het ziekenhuis belandt.
[..]
Omdat je de meeste omzet draait aan kroegen/restaurants en daarvan is een deel dicht en de rest draait grotendeels halve bezetting (en dus ook minder inkoop nodig).quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Serieus? Hier zijn we al lang geweest. Onder welke steen heb je gelegen? Er zijn waarschijnlijk al een miljoen NL'ers ofzo besmet geweest.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me niet aangezien bijna een kwart van de positief geteste mensen in het ziekenhuis belandt.
[..]
En daarvan kan een gedeelte nog maanden last van die milde klachten hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:12 schreef galantis het volgende:
Ik denk omdat mensen verstandiger worden en minder drinken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Zuid-Afrika hebben ze inmiddels al maanden een alcoholverbod. Heeft erg positief gewerkt voor de aantallen van huiselijk geweld.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk omdat mensen verstandiger worden en minder drinken.
Dat is eigenlijk best mooi. Dat compenseert dan weer die vermeende verloren levensjaren door de economische problemen.
Denk dat dat nog al gaat tegenvallen. Stress zorgt ook voor heel veel gezondheidsproblemen en dat zijn sommige mensen hier massaal aan het kweken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk omdat mensen verstandiger worden en minder drinken.
Dat is eigenlijk best mooi. Dat compenseert dan weer die vermeende verloren levensjaren door de economische problemen.
Dude hoe moeilijk is het en dat is hier al vele malen gemeld. In het beginstadium t/m. Juni werden alleen mensen die bijna dood neervielen getest. En werden dus niet mensen met milde klachten getest en meegenomen in de cijfers. Zo krijg je een hoog ziekenhuisopname getal.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
[..]
Niet alleen dat, vergeet niet de psychologische problemen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:23 schreef Noek het volgende:
Een lockdown werkte dan weer niet zo positief als het gaat om kindermisbruik.
Sommige mensen hebben er een handje van om de voordelen op te noemen van een lockdown en het leed wat daaruit voortvloeit te downplayen naar de offers die er gebracht moeten worden voor een samenleving maar zulke mensen hoor je dan nooit over de stijging van kinderporno in al die maanden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet alleen dat, vergeet niet de psychologische problemen.
Voor sommige heeft het wel een positief effect
quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze liggen dood te gaan, de helft van Nederland. Welke milde klachten?
DOOD!
+ dat er zat mensen zullen zijn die met hele lichte symptomen niet meteen naar de GGD rennen voor een test. Die zieken gewoon uit, of die kuchen even een dagje en gaan daarna weer verder. Die worden dan niet meegenomen in het aantal positieve testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Vanaf maart toen er enkel werd getest wanneer er een ziekenhuisopname nodig was.
Nogal wiedes.
Maar WO 2 en deze halfslachtige lockdown staan toch wel mijlenver uit elkaar. En dan heb ik het nog niet eens over het verschil in mentaliteit van toen en nu.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet. Zonder een Godwin te willen doen, maar tijdens WOII was het ook allemaal heel slecht. Na WOII kwam er een wederobouw. Mensen waren heel gemotiveerd om alles weer goed of zelfs beter te maken. En we hadden een economische groei, een verhoogde levensverwachting, en een vergroting van de welvaart als nooit tevoren was meegemaakt in Nederland.
Wat dat betreft vertelt de historie ons volgens mij dus eerder dat je het niet kunt doorberekenen in verloren levensjaren. Mogelijk verloren levensjaren bij mensen die niet meewerken aan de 'wederopbouw' en dus tussen wal en schip vallen en vroegtijdig dood gaan. Maar ook gewonnen levensjaren bij mensen die wel positief bleven en wederopbouwend bezig waren.
Volgens mij is het allemaal niet zo keihard en zwart op wit.
Och we bestrijden ten minste corona. That's where it's all about! Het mag ten koste van alles gaan want iedereen gaat doodquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben er een handje van om de voordelen op te noemen van een lockdown en het leed wat daaruit voortvloeit te downplayen naar de offers die er gebracht moeten worden voor een samenleving maar zulke mensen hoor je dan nooit over de stijging van kinderporno in al die maanden.
Dat dus.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]Maar gelukkig zitten er hier geen users die paniekerig overkomen hoor (en dan heb ik het niet over jou uiteraard
)
[..]
+ dat er zat mensen zullen zijn die met hele lichte symptomen niet meteen naar de GGD rennen voor een test. Die zieken gewoon uit, of die kuchen even een dagje en gaan daarna weer verder. Die worden dan niet meegenomen in het aantal positieve testen.
Het blijft stabiel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Status 22-7
Positief getest 52.241, toename: 168
Ziekenhuisopnames 11.902 (22,8% van positief getest), toename: 0
IC-opnames 2.932 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,8% van positief getest), toename: 3
Uitschieters
+28 Rotterdam (was +23)
+18 Amsterdam (was +21)
+9 Den haag (was +9)
+6 Breda (was +3)
+5 Utrecht (was +6)
Nee, helaas is dat heel erg toegenomen. Dit vuilnis waant zich nu veilig om hun gang te gaanquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:23 schreef Noek het volgende:
Een lockdown werkte dan weer niet zo positief als het gaat om kindermisbruik.
Wacht maar over 2 of 4 weken!!!quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
0 ziekenhuisopnames
Dat kan niet kloppen want een kwart wordt opgenomen. Soberzo
Daar heb ik me de afgelopen maand ook wel aan gestoord ja; nogal selectief allemaal. Volksgezondheid gaat echt veel verder dan enkel koste wat kost Corona voorkomen. Alsof levens op andere manieren niet verwoest worden, oa ook door de maatregelen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Och we bestrijden ten minste corona. That's where it's all about! Het mag ten koste van alles gaan want iedereen gaat doodHet leed hebben we het niet over op psychisch en sociaal vlak. Of op economisch vlak. Of kindermisbruik. Ze moeten zich niet zo aanstellen, het is wat het is want het killervirus kan op ieder moment toeslaan en roeit half Nederland uit.
Hypocriete mensen
Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
0 ziekenhuisopnames
Dat kan niet kloppen want een kwart wordt opgenomen. Soberzo
Ja, dat blijft werken he?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wacht maar over 2 of 4 weken!!!Ook weer zo'n trucje om hun paniekmodus te verdedigen.
Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar heb ik me de afgelopen maand ook wel aan gestoord ja; nogal selectief allemaal. Volksgezondheid gaat echt veel verder dan enkel koste wat kost Corona voorkomen. Alsof levens op andere manieren niet verwoest worden, oa ook door de maatregelen.
ja, daaag, 2 weken geleden waren er ook gewoon besmettingen hoor. ZOWIEZOquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:38 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.
En het is sowieso.
Dood?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef Noek het volgende:
[..]
ja, daaag, 2 weken geleden waren er ook gewoon besmettingen hoor. ZOWIEZO
We hebben het over een kwart. Waar zijn ze?
Het wordt wel lekker vergroot, ja.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen.
Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wacht maar over 2 of 4 weken!!!Ook weer zo'n trucje om hun paniekmodus te verdedigen.
Eens ja.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen.
Neem anders afstand van dit topic want zo te zien erger je je er alleen maar aan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het wordt wel lekker vergroot, ja.
En het moet ook wel steeds wat gekker zijn anders leest geen hond het meer.
Het loont soms ook echt wel om afstand te nemen.
Dat laatste klopt wel jaquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''.Dat zag je rond februari/maart ook. RIVM was kut, want die zagen dit niet aankomen, maar user(s) in kwestie natuurlijk wel.
En als we geen maatregelen zouden nemen, was alles dan normaal gebleven? Hoe zou de Nederlander reageren als we Italiaanse ziekenhuis toestanden hadden in Nederland?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Och we bestrijden ten minste corona. That's where it's all about! Het mag ten koste van alles gaan want iedereen gaat doodHet leed hebben we het niet over op psychisch en sociaal vlak. Of op economisch vlak. Of kindermisbruik. Ze moeten zich niet zo aanstellen, het is wat het is want het killervirus kan op ieder moment toeslaan en roeit half Nederland uit.
Hypocriete mensen
Afgezien dit wel klopt. Cijfers lopen gewoon een paar weken achter.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan, maar het kan ook na 2 dagen al zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:38 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.
En het is sowieso.
Er is in feite ook niets anders aan de situatie. Het is al maanden ontzettend druk, echt overal. Buiten en binnen. Ook hadden veel jongeren maanden geleden al lak aan de regels. Ze maken mij niet wijs dat deze stijging komt doordat de horeca weer open is. Alhoewel sommige mensen dat wel graag zien te willen. De horeca is het pispaaltje hier in COR.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''.Dat zag je rond februari/maart ook. RIVM was kut, want die zagen dit niet aankomen, maar user(s) in kwestie natuurlijk wel.
Ik betwijfel of dit zijn stellingname is. Kritisch zijn richting of de keerkant bekijken van maatregelen is niet hetzelfde als het afzweren ervan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:49 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
En als we geen maatregelen zouden nemen, was alles dan normaal gebleven? Hoe zou de Nederlander reageren als we Italiaanse ziekenhuis toestanden hadden in Nederland?
Had dan iedereen nog gewoon lekker naar het café/restaurant gegaan?
[..]
Neh, onjuiste aanname. Ik vermaak me prima. Et tu?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Neem anders afstand van dit topic want zo te zien erger je je er alleen maar aan.
En Denemarken dan?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt er op dat Zweden het met hun relaxte houding tav de corona-crisis heel goed doet.
Sommigen worden gewoon nerveus van een paar extra besmettingen, terwijl dat gewoon ingecalculeerd is door de overheid. En er word veel meer getest. Betere brononderzoeken, etc. Het doel is nooit geweest om nooit meer een stijging (qua besmettingen) te hebben. Het doel heeft altijd gedraaid rondom ziekenhuizen; dat de zorg het aan zou kunnen. Er moet écht meer aanleiding zijn om Nederlanders ervan te gaan overtuigen dat we weer maatregelen moeten nemen. Elke week een onderbuikgevoel hebben (want twee weken geleden maakten mensen zich hier ook zorgen; vier weken geleden ook, etc) dat het twee weken later fout gaat is niet een goede reden imo. Rond maart/april werd er geroepen dat besmettingen niet relevant waren en dat we weer konden versoepelen als de zorg het allemaal aan zou kunnen. Nu is het al maanden stabiel in de ziekenhuizen en nu zijn de besmettingen opeens reden genoeg om versoepelingen terug te draaien. Gewoon niet logisch.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is in feite ook niets anders aan de situatie. Het is al maanden ontzettend druk, echt overal. Buiten en binnen. Ook hadden veel jongeren maanden geleden al lak aan de regels. Ze maken mij niet wijs dat deze stijging komt doordat de horeca weer open is. Alhoewel sommige mensen dat wel graag zien te willen. De horeca is het pispaaltje hier in COR.
Welke cijfers tonen aan dat jij gelijk hebt? Lopen de ziekenhuizen al over hier? Bron?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:59 schreef hooibaal het volgende:
Iedere keer als ik de afgelopen berichten postte uit het buitenland waarbij te enthousiaste versoepelingen leiden tot grote stijgingen in de besmettingen werd ik hier uitgelachen, maar we kunnen nu aan de cijfers in eigen land zien dat ik gewoon gelijk gehad heb.
Meneer wil zn gelijk halen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welke cijfers tonen aan dat jij gelijk hebt? Lopen de ziekenhuizen al over hier? Bron?
Er word goed getest in NL. Veel meer dan de afgelopen maanden. Alleen maar goed.
Je werd helemaal niet uitgelachen, mensen hebben alleen kritiek op je altijd negatieve posts. En als je dan ergens terechtgewezen wordt (bv van die kwart van de besmette mensen die in het ziekenhuis belandt) reageer je daar totaal niet op.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:59 schreef hooibaal het volgende:
Iedere keer als ik de afgelopen berichten postte uit het buitenland waarbij te enthousiaste versoepelingen leiden tot grote stijgingen in de besmettingen werd ik hier uitgelachen, maar we kunnen nu aan de cijfers in eigen land zien dat ik gewoon gelijk gehad heb.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Meneer wil zn gelijk halen.
Allemaal prima als het maar niet over die kwart opnames gaat. Soberzowie
Hij bewijst wel mooi mijn punt van paar posts eerderquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je met "heel goed" bedoelt, denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt er op dat Zweden het met hun relaxte houding tav de corona-crisis heel goed doet.
Valt pas over een jaar, of over een paar jaar te concluderen welk land het nou het beste heeft gedaan. En dan moeten we niet alleen maar kijken naar het aantal doden. Wat is de stand van de economie? Van de zorg? Etc.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je met "heel goed" bedoelt, denk ik.![]()
Als je op worldometers.info kijkt naar de kolom Deaths/1M pop, dan doen ze het stukken slechter dan de landen om hen heen (met vergelijkbare omstandigheden maar strengere maatregelen):
Zweden: 559
Noorwegen: 47
Finland: 59
Denemarken: 105
Eh, is dit een grap? Ze hebben daar veel meer gevallen (en dus ook doden) dan hun buurlanden, zonder dat ze het economisch nou veel beter doen. Hoe is dat beter?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Mee eens hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Valt pas over een jaar, of over een paar jaar te concluderen welk land het nou het beste heeft gedaan. En dan moeten we niet alleen maar kijken naar het aantal doden. Wat is de stand van de economie? Van de zorg? Etc.
Daarom vergeleek ik Zweden ook met hun buurlanden, die zitten qua welvaart, gezondheidszorg en andere omstandigheden op een redelijk vergelijkbaar niveau.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso kun je niet meten welk land het et beste heeft gedaan. Een pakweg Mexico met een metropool als Mexico stad kun je niet vergelijken met Zweden.
Geen grap. Dat is toch echt wat ik gelezen heb.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, is dit een grap? Ze hebben daar veel meer gevallen (en dus ook doden) dan hun buurlanden, zonder dat ze het economisch nou veel beter doen. Hoe is dat beter?
Noorwegen is wat dat allemaal betreft toch een totaal ander land dan Zweden? Zitten ook niet in de EU.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Daarom vergeleek ik Zweden ook met hun buurlanden, die zitten qua welvaart, gezondheidszorg en andere omstandigheden op een redelijk vergelijkbaar niveau.
Maar wel eens met @:AlwaysHappy dat Deaths/1M pop een eenzijdige manier van vergelijken is.
Wat was de datum van datgene wat je gelezen hebt?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen grap. Dat is toch echt wat ik gelezen heb.
Heb het al diverse keren gelezen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat was de datum van datgene wat je gelezen hebt?Want op 3 juni is al erkend dat Zweden ernaast zat met hun strategie, door de architect ervan.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-moeten-nemen.html
We moeten Nederland dan ook vergelijken met vergelijkbare situaties. Zoals België of Nord Rhein Westfalen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Noorwegen is wat dat allemaal betreft toch een totaal ander land dan Zweden? Zitten ook niet in de EU.
@Kyran had precies hetzelfde. Ze belden uiteindelijk pas op woensdag aan het einde van de middag, met de vraag of er al gebeld was.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:38 schreef Dreassic het volgende:
Heb Zondag ochtend getest on nog niks gehoord nu, heeft het enige nut om de lokale GGD te bellen erover in geval ze mss het mobiel nummer niet goed genoteerd hebben tijdens doorgave op het landelijk nummer?
Ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Ik denk dat we in het stadium zijn dat de mensen die de maatregelen wel nog in acht willen nemen, dat zullen doen, en de mensen die dat minder belangrijk vinden, dat minder zullen doen. Daar zal Grapperhaus niet veel aan veranderen, denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:42 schreef maxi-mus het volgende:
DEN HAAG - Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zal vanavond tijdens een ingelaste persbijeenkomst andermaal hameren op het naleven van de coronaregels. Aanleiding is dat het virus weer oplaait met bijna duizend nieuwe besmettingen afgelopen week.
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie).
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie).Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE / ANP
De CDA-bewindsman zal om 19 uur vanavond op het ministerie van Justitie en Veiligheid reageren op de nieuwste cijfers. Volgens zijn woordvoerster kondigt de minister dan geen nieuwe maatregelen aan.
Dus maar zelf bellen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
@:Kyran had precies hetzelfde. Ze belden uiteindelijk pas op woensdag aan het einde van de middag, met de vraag of er al gebeld was.
Als dit niet helpt zullen de maatregelen wel weer wat aangeschroefd worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Ik denk dat we in het stadium zijn dat de mensen die de maatregelen wel nog in acht willen nemen, dat zullen doen, en de mensen die dat minder belangrijk vinden, dat minder zullen doen. Daar zal Grapperhaus niet veel aan veranderen, denk ik.
We moeten afgaan op berichten van de media. Kan best zijn dat ik het mis heb hoor. Heb de hele tijd lovende berichten gelezen over Zweden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, dan zal het wel waar zijn hè, mijn excuses.
Met dit soort meningen zaten we nu nog in de middeleeuwen. Gelukkig voor jou denken de meeste mensen niet meer zo, en laten ze jou daar ook de vruchten van mee plukken. Had ook anders kunnen zijn: iedere ontwikkelde denker in een ivoren torentje en jij en je mededenkers overgeleverd aan de natuur.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:13 schreef Noek het volgende:
Oh ja, 50% gaat dood. Alweer!
Dan laat die tweede golf maar komen, is het virus zo weg.
Dat is zoals met zoveel berichten: ze zijn allemaal gekleurd, of ze nou de cijfers opkloppen om angst te zaaien of juist een land als Zweden de hemel in prijzen omdat ze het zo goed zouden doen. Voor bijna ieder bericht is een ander te vinden dat iets heel anders zegt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten afgaan op berichten van de media. Kan best zijn dat ik het mis heb hoor. Heb de hele tijd lovende berichten gelezen over Zweden.
Dat is zeker zo.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zoals met zoveel berichten: ze zijn allemaal gekleurd, of ze nou de cijfers opkloppen om angst te zaaien of juist een land als Zweden de hemel in prijzen omdat ze het zo goed zouden doen. Voor bijna ieder bericht is een ander te vinden dat iets heel anders zegt.
Mensen snappen niet dat de economie niet meer alleen per land beheerst kan worden. Je kan alle winkels wel openhouden, maar als er geen spullen uit China, Taiwan, Amerika, Engeland, Afrika komen, dan zijn alle winkels open en leeg. Ik zie niet helemaal hoe die open winkels dan de economie moeten redden. Maar misschien kan iemand het even uitleggen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, is dit een grap? Ze hebben daar veel meer gevallen (en dus ook doden) dan hun buurlanden, zonder dat ze het economisch nou veel beter doen. Hoe is dat beter?
Gewoon doen. Bel ze maar.quote:
Het is de minister van Justitie. Als iemand de mogelijkheden heeft om gedrag te veranderen dan is hij het wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Ik denk dat we in het stadium zijn dat de mensen die de maatregelen wel nog in acht willen nemen, dat zullen doen, en de mensen die dat minder belangrijk vinden, dat minder zullen doen. Daar zal Grapperhaus niet veel aan veranderen, denk ik.
Hoe vond je de test zelf? Ik heb hooikoortsklachten en mag op mijn werk komen als ik negatief getest ben op corona.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
@:Kyran had precies hetzelfde. Ze belden uiteindelijk pas op woensdag aan het einde van de middag, met de vraag of er al gebeld was.
Ja, maar dat was wel vooral voordat ze toegaven dat ze eigenlijk fout zaten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten afgaan op berichten van de media. Kan best zijn dat ik het mis heb hoor. Heb de hele tijd lovende berichten gelezen over Zweden.
Valt mee. Irritant gevoel, maar niet pijnlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe vond je de test zelf? Ik heb hooikoortsklachten en mag op mijn werk komen als ik negatief getest ben op corona.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:55 schreef _serial_ het volgende:
Woensdag 22 juli 2020
17 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten meer dan gisteren. Er liggen daarnaast 593 non-COVID-patiënten op de IC, 14 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 610, 16 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 85, 5 minder dan gisteren.
Bij het huidig geschatte aantal besmettelijke personen verwachten we in de komende 10 dagen een beperkte stijging van het aantal ziekenhuisopnames. Momenteel is het landelijke beeld onveranderd stabiel.’
Bijzonder bericht wel overigens aangezien ook heel Bulgarije de oranje status verkregen heeft terwijl het daar wel regionaal opgesplitst wordt en veel regio's er beter aan toe zijn dan de Spaanse en Portugese gele regio's.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ afbeelding ]
NOS plaatst een foto van een naaktstrand bij dit artikel.Inmiddels aangepast.
Ik zei al dat die andere 2 op vakantie zijnquote:Gisteren liet een woordvoerder weten dat het kabinet nu nog niet fysiek bijeen zal komen voor crisisoverleg. De betrokken ministers De Jonge van Volksgezondheid, Grapperhaus van Justitie en premier Rutte houden de situatie in de gaten. Een woordvoerder van het Ministerie van Justitie laat nu weten dat minister Grapperhaus rond zeven uur vanavond vragen van de pers zal beantwoorden.
Je kunt van Rutte zeggen wat je wilt maar die persco's straalt hij tenminste wel iets uit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zei al dat die andere 2 op vakantie zijn
Fijn dat er eindelijk eens boetes worden uitgedeeld voor dit soort achterlijke acties.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:37 schreef Ven1972 het volgende:
Politie met stenen bekogeld na beëindiging feest in Haagse woning
De politie heeft afgelopen nacht een feest in een Haagse woning beëindigd, omdat de tientallen feestende personen onderling niet de verplichte 1,5 meter afstand konden houden. De feestgangers gooiden vanuit een raam stenen richting de agenten.
Het feest, waar zo'n dertig tot veertig mensen bij aanwezig waren, werd rond 0.45 uur door de politie onderbroken na een melding over overlast. Een aantal feestgangers gaf gehoor aan de agenten en verliet het pand. De overige 25 jongeren keerden zich tegen de politie.
Door de stenen die gegooid werden, raakte een politieauto beschadigd. De politie zette honden in om de situatie onder controle te krijgen. De omliggende straten werden in verband met de veiligheid afgesloten.
Een zeventienjarige is opgepakt wegens belediging. Bij zijn aanhouding heeft hij zich flink verzet. De vier bewoners van de woning kregen een boete vanwege overtreding van de coronaregels. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten. De agenten doen aangifte van geweld.
Bron: nu.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
Zoquote:
Paniekzaaier!1!!quote:In de komende tien dagen zal het aantal ziekenhuisopnames vanwege het coronavirus beperkt stijgen. Dat verwacht Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Hij baseert zich onder meer op het aantal besmettelijke personen. Volgens het coronadashboard van de overheid zijn er momenteel bijna 6500 mensen in Nederland die anderen kunnen besmetten met het coronavirus.
https://www.telegraaf.nl/(...)al-ziekenhuisopnames
Wat is de beweegreden dan? Politiek of omdat lastiger terugkomen is wellicht?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijzonder bericht wel overigens aangezien ook heel Bulgarije de oranje status verkregen heeft terwijl het daar wel regionaal opgesplitst wordt en veel regio's er beter aan toe zijn dan de Spaanse en Portugese gele regio's.
Ondertussen draait de paniek propaganda weer op volle toeren.....quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:55 schreef _serial_ het volgende:
Woensdag 22 juli 2020
17 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten meer dan gisteren. Er liggen daarnaast 593 non-COVID-patiënten op de IC, 14 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 610, 16 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 85, 5 minder dan gisteren.
Bij het huidig geschatte aantal besmettelijke personen verwachten we in de komende 10 dagen een beperkte stijging van het aantal ziekenhuisopnames. Momenteel is het landelijke beeld onveranderd stabiel.’
Jep.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ondertussen draait de paniek propaganda weer op volle toeren.....
Geen idee maar om een beeld te geven : Van de 28 provincies zijn er 4 zonder gemelde besmettingen gisteren en 18 die onder de 10 gebleven zijn. Eigenlijk schieten alleen drie provincies met de drie grootste steden er bovenuit waarvan verreweg de meeste in Sofia (99). Dat is wel gelijk een stad waar zo'n anderhalf miljoen mensen wonen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is de beweegreden dan? Politiek of omdat lastiger terugkomen is wellicht?
Waar?quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ondertussen draait de paniek propaganda weer op volle toeren.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |