Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aantal testen steeg met 0.6%, aantal besmettingen met 1%. Dus het is niet volledig toe te schrijven aan meer testen.
Meer tests maar ook gerichtere tests.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Komt die dubbeling van besmettingen niet ook gewoon doordat er meer getest wordt dan daarvoor? OF is dat nu redelijk stabiel (het aantal tests)?
Verder vind ik het opzich geen slecht idee dat Rutte weer es een woordje doet om nog even aan te geven dat het nog speelt en wat de status is.
Maar dan wel redelijk neutraal en geen bangmakerij idee.
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat doet jouw baas concreet dan? Wij werken op kantoor weliswaar wel met anderhalve meter en een extra schoonmaakploeg die elke dag komt in plaats van twee keer per week maar toen het zo warm was stond de airco gewoon te loeien, en er is verder naar mijn weten ook niks aangepast.
Ik zie echt een heel ander beeld dan dat iedereen lak heeft aan alle regels.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Door die bangmakerij heeft het gros van Nederland heen geprikt met als gevolg dat men lak heeft aan alle regels.
Nee sorry, het is geen onzin. Je begrijpt de strekking gewoon niet. Of wil het niet begrijpen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je posts wel steeds raarder worden. Wat een onzin komt er uit.
Heeft ook geen zin als je niet op z'n minst lichte klachten hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.
Ik lees al zoveel verhalen over verkeerd gebruik van mondkapjes in het OV, dat ik wel weet waar het op uitdraait als je die overal moet gaan dragen. Let maar op, dat wordt een groot festival van mensen die ze maar half opzetten, er steeds aan zitten, weer in groepen dicht bij elkaar gaan staan praten omdat ze zich onschendbaar wanen met een kapje op etc.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja zo ging het prima.
De vraag is ook gewoon welke bijdrage die mondkapjes leveren in het afremmen van het aantal besmettingen als je verder geen kloot doet.
En wat je zegt verban die klotetoeristen die hier lekker komen zuipen en schijt aan alles hebben. Ik kan daar echt boos om worden.
In de supermarkten en binnenstad/horeca merk ik er vrij weinig meer van.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie echt een heel ander beeld dan dat iedereen lak heeft aan alle regels.
Ik zag dat voorheen ook al, maar wij zijn afgelopen weekend twee dagen in de Efteling geweest en echt het gros van de mensen houdt zich echt aan afstandregels.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.
Maar waarom moet ik uitleggen wat mijn baas concreet doet?
Het ging er om dat jij moet weten wat jouw baas concreet doet. Wat mijn baas concreet doet, is mijn zaak, en ik zorg dat mijn baas de juiste dingen doet. En als hij niet de juiste dingen doet, dan zal ik er met hem over praten.
Ik begin het echt ongeloofelijk zat te worden, altijd dit soort 'terugwerp' posts van mensen die alleen maar iets in hun leven doen wanneer andere mensen het ook doen. Wat zijn jullie voor mensen? Kippen? Schapen? Honden? Doe je alleen wat je buurman ook doet?
Ah ja, dus wat jij in jouw eigen omgeving denkt te zien (confirmation bias?) projecteer je dan op "niemand houdt zich meer aan de maatregelen". Nederland is groter dan jouw bubbelquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
In de supermarkten en binnenstad/horeca merk ik er vrij weinig meer van.
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?quote:
Jij doet toch precies hetzelfde met je verhaal van de Efteling?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, dus wat jij in jouw eigen omgeving denkt te zien (confirmation bias?) projecteer je dan op "niemand houdt zich meer aan de maatregelen". Nederland is groter dan jouw bubbel
Ik denk dat het vooral de toon van je berichten is die maakt dat mensen weinig zin hebben te antwoorden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?
Of ik wel of niet aan de fles zou zijn, zou je niet moeten tegenhouden om die vragen te beantwoorden, toch?
Dat heb ik je net vertelt toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?
Of ik wel of niet aan de fles zou zijn, zou je niet moeten tegenhouden om die vragen te beantwoorden, toch?
Alles goed verder?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.
Maar waarom moet ik uitleggen wat mijn baas concreet doet?
Het ging er om dat jij moet weten wat jouw baas concreet doet. Wat mijn baas concreet doet, is mijn zaak, en ik zorg dat mijn baas de juiste dingen doet. En als hij niet de juiste dingen doet, dan zal ik er met hem over praten.
Ik begin het echt ongeloofelijk zat te worden, altijd dit soort 'terugwerp' posts van mensen die alleen maar iets in hun leven doen wanneer andere mensen het ook doen. Wat zijn jullie voor mensen? Kippen? Schapen? Honden? Doe je alleen wat je buurman ook doet?
Oh, vast wel. Ik vind het moeilijk om mijn verbazing over sommige posts te verbergen. Ik kan niet begrijpen hoe er zo veel mensen met zo weinig verstand en verantwoordelijkheidsgevoel kunnen zijn. En al helemaal niet hoe ze met zo weinig verstand en verantwoordelijkheidsgevoel, tegelijkertijd zo'n groot ego kunnen hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral de toon van je berichten is die maakt dat mensen weinig zin hebben te antwoorden.
Ik woon niet in de Efteling. Ik zag er wel ongeveer 10.000 mensen, denk ik, uit alle windstreken en ook buitenland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Jij doet toch precies hetzelfde met je verhaal van de Efteling?
Wellicht heeft het met de regio te maken. Ik woon zelf in Amsterdam.
Meer werklozen is gelijk aan een economie die het niet overleeft? Raar, dat was in de jaren '30 en '70 toch wel anders. Buiten dat gaat het herstel hiervan ook wel een beetje sneller. Zie economische ramingen voor 2021/2022. Dat is bij een reguliere crisis toch iéts anders.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zelfs nu is het percentage werklozen al opgelopen tot 4,3% wat zal gaan oplopen tot 7% en dan durf jij te beweren dat bij een tweede lockdown er niet nog meer mensen werkloos worden? Wow..
Dit heeft trouwens niks met Jensen te maken of iets, we moeten zorgen voor een werkbare samenleving.
Raar. Dat zie je in de landen met die plicht namelijk ook niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees al zoveel verhalen over verkeerd gebruik van mondkapjes in het OV, dat ik wel weet waar het op uitdraait als je die overal moet gaan dragen. Let maar op, dat wordt een groot festival van mensen die ze maar half opzetten, er steeds aan zitten, weer in groepen dicht bij elkaar gaan staan praten omdat ze zich onschendbaar wanen met een kapje op etc.
Daar zullen de meeste kroegen en restaurants inderdaad blij mee zijnquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.
Daar is ook wel draagvlak voor, veel meer dan voor verplichte mondkapjes.
* Airco is gewoon aan, maar wordt regelmatig schoongemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heb ik je net vertelt toch?
Was gewoon oprecht benieuwd naar wat jouw werkgever allemaal deed haal je meteen de hele kinderboerderij er bij (lol)
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis. Maar toen hij dood was, mochten we hem dezelfde dag wel komen bekijken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Mijn ma heeft zich pas laten testen vanwege een lichte verhoging.
Het bleek geen corona te zijn maar gewoon lichte koorts.
Ik hou het eerder op korte termijn geheugen. De corona piek is ondertussen al lang geleden en de cijfers zijn laag. Dus kunnen we alles weer normaal doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef RetepV het volgende:
De meeste mensen zijn net als honden gericht op beloningen. Ze willen zich prima aan de regels houden, maar er moet een beloning zijn. En die beloning is dat ze naar het café of naar de discotheek kunnen.
Dus wat zie je? De hele dag houden ze zich helemaal aan de regels. Maar tegen de avond moet de beloning komen, anders voelen ze zich kut. En dus gaan ze met z'n allen naar het café om de beloning binnen te harken. "We nemen het risico wel", en alle voorzichtigheid gaat de deur uit.
Echt, niveau van intelligentie dat niet veel hoger is dan dat van een hond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |