Je weet waarom er signaalwaarden zijn opgenomen voor ziekenhuis- en IC-opnames maar niet voor het aantal positieve testen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je weet dat ziekenhuisopnames en vooral de doden enorm vertraagd zijn altijd?
Ze doen uiteindelijk ook maar wat omdat de kennis van het virus nog maar heel beperkt is, ze weten bijvoorbeeld totaal niet wat nou precies de rol van die aerosolen is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dat zou dan ingecalculeerd moeten zijn, als je ineens een x aantal mensen meer toestaat per winkel/gebouw.
Mag verwachten dat ze hierover nagedacht hebben bij het RIVM en het OMT.
Of gewoon andere Fok!kers die ook niet jong meer zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?
Dus die ouderen moeten maar in eenzaamheid wegkwijnen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?
Waarom zou heel Nederland weer moeten stoppen met werken? Dan klapt de economie echt en idem voor het zorgstelsel.
Wat is dit nu weer voor raar gelul joh.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf.
Jij verwijt anderen te overdrijven maar durft wel dit met droge ogen te zeggen ja?quote:Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.
Je kunt met de huidige stand ook gerust nog even wachten, want er is inderdaad feitelijk nog niet zoveel aan de hand. Maar dan moet je straks wellicht weer harder op de rem trappen en strengere maatregelen opleggen.
Het lijkt dat tot 1 juni alles eigenlijk koek en ei was en dat wat we nu allemaal willen gewoon nog te vroeg is.
Ok Jensen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf. De afgelopen vier dagen waren er 0! doden en een aantal ziekenhuisopnames. Zelfs met elke dag 100 nieuwe besmettingen, met de nieuwe maatregelen kan je ervan uit gaan dat het aantal besmettingen stijgt, maar als het aantal doden en ziekenhuisopnames laag blijft is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me.
Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. het virus kijkt niet naar familiebanden. Als ik stop met mijn ouders/oma te bezoeken wil dat niet zeggen dat het virus hen dan niet kan bereiken.
2. We zijn nooit gestopt met werken, enkel anders. Thuiswerken werd even de norm, maar is in veel gevallen ook alweer snel losgelaten.
3. Als we een tweede golf niet voorkomen zal de economie nog grotere schade oplopen dan nu tijdig ingrijpen dmv minimale/lokale maatregelen zoals een app en mondkapjes. Vroegtijdig traceren en volgen.
Oja, dat is het punt om de economie te laten klappen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus die ouderen moeten maar in eenzaamheid wegkwijnen?
1. Mijn ouders moeten ook leven. Een boodschap doen etc. Je kunt ze niet opsluiten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.
2. Mensen die voor klm werkte? Mensen die in de horeca werken? Hoe kunnen die thuiswerken?
3. Minimale maatregelen prima.
Influx van toeristen sinds 6 juli ook. Toen mochten b.v. de Engelsen weer deze kant op komen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.
Klopt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.
We leven niet in Communistisch Rusland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze doen uiteindelijk ook maar wat omdat de kennis van het virus nog maar heel beperkt is, ze weten bijvoorbeeld totaal niet wat nou precies de rol van die aerosolen is.
Men had nu allang bezig moeten zijn allerlei openbare gebouwen en scholen van adequate ventilatie te voorzien voor het komende najaar als de ramen en deuren weer dicht moeten omdat het te koud is.
In juni waren alle evenementen ook nog verboden. Met name samenkomsten binnen zijn pas in juli weer mogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.
Daar valt vast wel wat op te verzinnen toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. Mijn ouders moeten ook leven. Een boodschap doen etc. Je kunt ze niet opsluiten.
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Per 1 juli is men gestopt met maximum aantal bezoekers in de binnenruimte, dus gewoon weer volle winkels en drukke kroegen. Als je begint met dat terug te draaien dan kun je de boel wellicht eenvoudig weer vlot trekken lijkt me dan.
Wat doet jouw baas concreet dan? Wij werken op kantoor weliswaar wel met anderhalve meter en een extra schoonmaakploeg die elke dag komt in plaats van twee keer per week maar toen het zo warm was stond de airco gewoon te loeien, en er is verder naar mijn weten ook niks aangepast.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leven niet in Communistisch Rusland.
'Men' zijn jouw en mijn baas. Als die niks doen, is het aan ons om hen erop te wijzen dat ze iets moeten doen.
Mijn baas doet er overigens iets aan. Jouw baas niet? Tijd om voor een echte baas te gaan werken in plaats van een lamzak. Daar zal je leven beter van worden (en langer duren).
Kun je niet weg bij je baas, en doet hij ook niet wat je vraagt? Dan ben je fucked. Je had voorzichtiger in je leven moeten zijn, meer moeten leren, en beter voor jezelf moeten zorgen. Nu is het te laat. Nu hoor je bij het klootjesvolk, en dat klootjesvolk is altijd het slachtoffer. Het is niet alsof jou dat nooit verteld is toen je nog op school zat.
Ik vind je posts wel steeds raarder worden. Wat een onzin komt er uit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leven niet in Communistisch Rusland.
'Men' zijn jouw en mijn baas. Als die niks doen, is het aan ons om hen erop te wijzen dat ze iets moeten doen.
Mijn baas doet er overigens iets aan. Jouw baas niet? Tijd om voor een echte baas te gaan werken in plaats van een lamzak. Daar zal je leven beter van worden (en langer duren).
Kun je niet weg bij je baas, en doet hij ook niet wat je vraagt? Dan ben je fucked. Je had voorzichtiger in je leven moeten zijn, meer moeten leren, en beter voor jezelf moeten zorgen. Nu is het te laat. Nu hoor je bij het klootjesvolk, en dat klootjesvolk is altijd het slachtoffer. Het is niet alsof jou dat nooit verteld is toen je nog op school zat.
Ja zo ging het prima.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.
Daar is ook wel draagvlak voor, veel meer dan voor verplichte mondkapjes.
Door die bangmakerij heeft het gros van Nederland heen geprikt met als gevolg dat men lak heeft aan alle regels.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Maar dan wel redelijk neutraal en geen bangmakerij idee.
Zelfs nu is het percentage werklozen al opgelopen tot 4,3% wat zal gaan oplopen tot 7% en dan durf jij te beweren dat bij een tweede lockdown er niet nog meer mensen werkloos worden? Wow..quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor raar gelul joh.
[..]
Jij verwijt anderen te overdrijven maar durft wel dit met droge ogen te zeggen ja?
Aantal testen steeg met 0.6%, aantal besmettingen met 1%. Dus het is niet volledig toe te schrijven aan meer testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Komt die dubbeling van besmettingen niet ook gewoon doordat er meer getest wordt dan daarvoor? OF is dat nu redelijk stabiel (het aantal tests)?
Verder vind ik het opzich geen slecht idee dat Rutte weer es een woordje doet om nog even aan te geven dat het nog speelt en wat de status is.
Maar dan wel redelijk neutraal en geen bangmakerij idee.
Dit zijn jongens van een jaar of 17 en geen idee of het van dezelfde groep is. Eén jongen van die groep ken ik, die was toevallig negatief maar het zijn allemaal gasten die wel uitgaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.
Gaat dit over dezelfde groep of lijkt het in die regio een probleem te gaan worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |