abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194205413
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.
Gaat dit over dezelfde groep of lijkt het in die regio een probleem te gaan worden?
pi_194205424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu veel sneller dan begin juni al is er nog geen reden tot blinde paniek, de versoepelingen van 1 juli moeten gedeeltelijk teruggedraaid worden en wel zo snel mogelijk....

[ afbeelding ]
Aan de hand van deze grafiek vraag je je toch af wat ze gaan doen als binnen 1 of enkele weken weer 2000-3000 besmettingen geregistreerd worden. Daarmee zit je effectief weer terug op het niveau van eind April zo'n beetje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194205425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er per 1 juli zo ontzettend was versoepeld weer. Maar goed, ik kom zelf ook nog steeds amper in horeca o.i.d.
Niet alleen in de horeca, toen zijn we gewoon opeens gestopt met een maximumaantal bezoekers voor gebouwen toestaan.
Sindsdien gaat het bergafwaarts.
blablablabla
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:53:43 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194205431
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.
Gaat dit over dezelfde groep of lijkt het in die regio een probleem te gaan worden?
Is dezelfde groep, Wanneperveen is gemeente Steenwijkerland.
pi_194205434
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf. De afgelopen vier dagen waren er 0! doden en een aantal ziekenhuisopnames. Zelfs met elke dag 100 nieuwe besmettingen, met de nieuwe maatregelen kan je ervan uit gaan dat het aantal besmettingen stijgt, maar als het aantal doden en ziekenhuisopnames laag blijft is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me.

Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:54:16 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194205436
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
Zie hier het belang van de app.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194205463
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je de logica van je eerste alinea volgt is het eigenlijk beter om jezelf thuis op te sluiten. Zoveel plekken waar je het op zou kunnen lopen.

Het virus heeft geen persoonlijkheid hè, je brengt het wel heel erg dramatisch. Random woorden dikgedrukt maken zorgt er niet spontaan voor dat het een grote impact geeft :P
Wat bedoel je te zeggen met deze reply?

Natuurlijk is het beter om thuis te blijven. Iedere keer dat je op een plek komt waar mensen zijn, loop je opnieuw het risico om het virus op te lopen.

het zou het beste zijn om jezelf op te sluiten. Maar als je enigszins een leven wil hebben, moet je er toch uit. En als je er uit gaat, dan moet je voorzichtig zijn. Voor jezelf en voor anderen.

Wat begrijp je hier niet aan?

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 22-07-2020 12:17:51 ]
pi_194205471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf.
Gestopt met lezen.
pi_194205473
quote:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf. De afgelopen vier dagen waren er 0! doden en een aantal ziekenhuisopnames. Zelfs met elke dag 100 nieuwe besmettingen, met de nieuwe maatregelen kan je ervan uit gaan dat het aantal besmettingen stijgt, maar als het aantal doden en ziekenhuisopnames laag blijft is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me.

Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Precies.

De angst zit er hier op FOK! flink in. Waarom kan ik ook niet verklaren.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_194205476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zie hier het belang van de app.
Eindelijk eens een goede opmerking !
De app gaat bij voldoende adoptie goed helpen in BCO maar dan moet iedereen deze ook installeren
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:57:20 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194205486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet alleen in de horeca, toen zijn we gewoon opeens gestopt met een maximumaantal bezoekers voor gebouwen toestaan.
Sindsdien gaat het bergafwaarts.
Maar dat zou dan ingecalculeerd moeten zijn, als je ineens een x aantal mensen meer toestaat per winkel/gebouw.

Mag verwachten dat ze hierover nagedacht hebben bij het RIVM en het OMT.
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:57:29 #62
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194205490
Dit lijkt mij geen slecht idee... even Rutte en de jonge optrommelen. Al zijn ze misschien op vakantie met TUI en worden ze sowieso teruggehaald :P ;)

NOS liveblog

quote:
SGP wil weer persconferentie Rutte/De Jonge

Nu het aantal besmettingen met het coronavirus verdubbeld is, wil de SGP dat premier Rutte en/of minister De Jonge op een persconferentie iedereen opnieuw op de gevaren en maatregelen wijst. Volgens Kamerlid Stoffer kan op die manier het "urgentiebesef" wordt versterkt.

Gisteren meldde het RIVM dat het aantal besmettingen in een week tijd is verdubbeld, van 534 naar 987. Intussen steeg het percentage positieve tests met twee derde.

Het ministerie van Volksgezondheid roept iedereen op tot extra alertheid, meer aandacht voor de 1,5 meter afstand en het vermijden van drukte. Volgens de SGP kan die boodschap beter in een persconferentie worden verspreid.

De SGP spreekt van een wake-up call. De laatste persconferentie was ten tijde van betere cijfers, voor de vakantie. Nu moet iedereen, en vooral jongeren, via een persbriefing worden opgeroepen tot verantwoordelijk gedrag, aldus Stoffer. "Denk aan je opa's en oma's."
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_194205494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Waarom kan ik ook niet verklaren.
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:58:02 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194205496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Precies.

De angst zit er hier op FOK! flink in. Waarom kan ik ook niet verklaren.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Echo_chamber_(media)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194205506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Dit lijkt mij geen slecht idee... even Rutte en de jonge optrommelen. Al zijn ze misschien op vakantie met TUI en worden ze sowieso teruggehaald :P ;)

NOS liveblog
[..]

Als de SGP nou op zou roepen tot stoppen met zingen in kerken....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194205513
quote:

Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.
Je kunt met de huidige stand ook gerust nog even wachten, want er is inderdaad feitelijk nog niet zoveel aan de hand. Maar dan moet je straks wellicht weer harder op de rem trappen en strengere maatregelen opleggen.

Het lijkt dat tot 1 juni alles eigenlijk koek en ei was en dat wat we nu allemaal willen gewoon nog te vroeg is.
blablablabla
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:58:54 #67
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194205517
quote:

Je weet dat ziekenhuisopnames en vooral de doden enorm vertraagd zijn altijd?
Dus als dat over 4 weken ineens oploopt ben je te laat.
pi_194205520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?

Waarom zou heel Nederland weer moeten stoppen met werken? Dan klapt de economie echt en idem voor het zorgstelsel.
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:59:19 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194205525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.
Dat horeca zwaardere richtlijnen heeft is ook logisch gezien in winkels contact veel vluchtiger is. Daarom zie je ook dat wanneer het in de horeca mis gaat, het dikwijls goed mis gaat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194205544
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dezelfde groep, Wanneperveen is gemeente Steenwijkerland.
Twijfelde al, kwam dit bericht namelijk tegen.
https://steenwijkercouran(...)L8dhPcAj3-EoIX-C67F0
Van de 18 coronapatienten ligt niemand in het ziekenhuis, staat in het bericht.
  woensdag 22 juli 2020 @ 12:00:08 #71
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194205545
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef ondeugend het volgende:

NOS liveblog
[..]

Rutte schijnt een eu topje te hebben gehad.
pi_194205563
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de hand van deze grafiek vraag je je toch af wat ze gaan doen als binnen 1 of enkele weken weer 2000-3000 besmettingen geregistreerd worden. Daarmee zit je effectief weer terug op het niveau van eind April zo'n beetje.
Waarschijnlijk zullen ze weer het enige doen dat ze kunnen: mensen vragen om verstandig te zijn, en tegelijkertijd nieuwe begraafplaatsen openen omdat ze wel weten dat er enorm veel domme lullen rondlopen.

Straks komt het domme klootjesvolk weer in opstand omdat ze vinden dat de overheid te weinig heeft gedaan. De overheid had ze volgens hen natuurlijk niet moeten vragen om zelf verstandig te zijn, maar had zwaardere maatregelen moeten nemen. _O- _O- _O-
  woensdag 22 juli 2020 @ 12:01:30 #73
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194205566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:00 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Rutte schijnt een eu topje te hebben gehad.
Hij kan daarna met een TUI zijn meegevlogen all inclusive :+
pi_194205578
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?

Waarom zou heel Nederland weer moeten stoppen met werken? Dan klapt de economie echt en idem voor het zorgstelsel.
1. het virus kijkt niet naar familiebanden. Als ik stop met mijn ouders/oma te bezoeken wil dat niet zeggen dat het virus hen dan niet kan bereiken.
2. We zijn nooit gestopt met werken, enkel anders. Thuiswerken werd even de norm, maar is in veel gevallen ook alweer snel losgelaten.
3. Als we een tweede golf niet voorkomen zal de economie nog grotere schade oplopen dan nu tijdig ingrijpen dmv minimale/lokale maatregelen zoals een app en mondkapjes. Vroegtijdig traceren en volgen.
pi_194205584
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.
Je kunt met de huidige stand ook gerust nog even wachten, want er is inderdaad feitelijk nog niet zoveel aan de hand. Maar dan moet je straks wellicht weer harder op de rem trappen en strengere maatregelen opleggen.

Het lijkt dat tot 1 juni alles eigenlijk koek en ei was en dat wat we nu allemaal willen gewoon nog te vroeg is.
Dat is misschien wel zo, maar probeer een tweede lockdown of sluiting van de horeca nu maar uit te leggen aan Nederland. Dat lukt je niet. Helemaal niet richting de groep onder de 30.

De regels worden nu al niet gehandhaaft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')