Dat duurt ook niet lang meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk toch ook wel dat het te maken heeft met de laconiekere houding hier tov mondkapjes etc. dan kiezen mensen uit de omringende landen makkelijker NL uit voor een stedentrip en dat is dan 9 van de 10 Amsterdam.
Je kan ook overdrijven. Alsof iedereen alleen maar elkaar onder zit te hoestenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:12 schreef RetepV het volgende:
Ik was afgelopen weekend in België, in Brussel, Brugge en Oostende. Wtf? Daar zaten gewoon café's vol met mensen die zaten te zuipen. Zo veel mensen opeengepakt dat ik er niet in de buurt durfde te komen.
Echt, zo dom. In de winkels doet iedereen braaf zijn mondkapje op. Maar in de avond gaat iedereen in de café's in elkaar's gezicht zitten hoesten. Terwijl het aantal besmettingen daar al weer met 60% was gestegen.
Tja, over dat bubbelbeleid is volgens mij niet echt goed nagedacht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:12 schreef RetepV het volgende:
Ik was afgelopen weekend in België, in Brussel, Brugge en Oostende. Wtf? Daar zaten gewoon café's vol met mensen die zaten te zuipen. Zo veel mensen opeengepakt dat ik er niet in de buurt durfde te komen.
Echt, zo dom. In de winkels doet iedereen braaf zijn mondkapje op. Maar in de avond gaat iedereen in de café's in elkaar's gezicht zitten hoesten. Terwijl het aantal besmettingen daar al weer met 60% was gestegen.
Ok, ze zaten in elkaar's gezicht te schreeuwen om over de luide muziek heen te komen. Zelfde resultaat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Alsof iedereen alleen maar elkaar onder zit te hoesten
Ja, in maart. En toen is er net op tijd aan de bel getrokken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hebben we dat soort dingen niet vaker gehoord?
Die datum denk ik ook ja.quote:
mondkapjes in de kroeg, dan maar niet naar de kroeg, er gaan er toch wel heel veel omvallenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Die datum denk ik ook ja.
Zeker met dit soort onderzoeken kunnen ze er niet meer omheen. Helaas.
https://www.ad.nl/binnenl(...)odzakelijk~a74e43c7/
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwensquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch maar een doos kopen voor ze weer duurder worden
Het zal zich voornamelijk richten op binnen en daar waar afstand niet gegarandeerd kan worden. Bij sporten zal dat niet zo snel noodzakelijk zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwens.
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
mondkapjes in de kroeg, dan maar niet naar de kroeg, er gaan er toch wel heel veel omvallen
ze zijn nog steeds duurder dan pre coronaquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwens.
We weten allemaal dat de mondkapjes niet bedoeld zijn om jezelf tegen anderen te beschermen, maar om anderen tegen jou te beschermen. Dus hoe kan zo'n mondkapje het personeel beschermen? Dat personeel is dus ook al niet bijster slim.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).
quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).
dan gaat het ook om de bezoekers neem ik aanquote:Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
Ja, nou ja die paar euro kan er nog wel vanaf.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zijn nog steeds duurder dan pre corona
En van het weekend gaan ze met papa en mama naar Oma toe, en een week later ligt die op haar buik in de IC te vechten voor haar laatste adem. Mooi cadeautje van haar kleinkind gekregen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
In winkels kun je toch ook afstand houden in die landen waar het verplicht is geldt het daar ook. Zelfde met de publieke ruimte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zal zich voornamelijk richten op binnen en daar waar afstand niet gegarandeerd kan worden. Bij sporten zal dat niet zo snel noodzakelijk zijn.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan gaat het ook om de bezoekers neem ik aan
dat is toch wel vervelend want in hoeverre hadden deze 6 anderen kunnen besmetten zonder er bewust van te zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
sowieso kan je geen bier drinken met mondkapje op dus een zinloze ondernemingquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef RetepV het volgende:
[..]Bezoekers met een lading alcohol op, en je denkt echt nog dat je die kan vertrouwen?
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In winkels kun je toch ook afstand houden in die landen waar het verplicht is geldt het daar ook. Zelfde met de publieke ruimte.
In elk geval positief (no pun intended) dat ze zichzelf meteen hebben laten testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch wel vervelend want in hoeverre hadden deze 6 anderen kunnen besmetten zonder er bewust van te zijn?
? Gewoon even een paar seconden wachten tot je weer door kan? Is dat niet te doen? Jezus, wat een loze bullshit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.
Vraag is hoeveel besmettingen daar plaatsvinden. Die winkels zijn al maanden open zonder al teveel problemen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.
Nee, dat is in een Kruidvat niet te doen helaas. Personeel en winkelend publiek buitelen daar (in mijn ervaring) soms over elkaar heen in de ramvolle, nauwe gangpaden en de een wacht netjes om verder te kunnen, terwijl drie anderen je gewoon voorbij lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
? Gewoon even een paar seconden wachten tot je weer door kan? Is dat niet te doen? Jezus, wat een loze bullshit.
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Er zit een vertraging tussen stijging van het aantal besmettingen en de stijging van het aantal ziekenhuisopnames.
Als het daar om gaat kun je beter zo'n systeem hanteren als ze eerst deden en een maximum aantal klanten toe laten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, als Kruidvat daar dan niets aan wil doen, dan moeten we ze dus mijden. Dan gaan ze vanzelf kapot aan hun eigen onvermogen om hun zaakjes te regelen. Prima. Er zijn zat winkels die dezelfde dingen verkopen en het wel kunnen regelen. Waarom zouden we de Kruidvat willen behouden? De dingen die zij verkopen kun je ook online kopen. Laat ze zichzelf maar uitroeien.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, dat is in een Kruidvat niet te doen helaas. Personeel en winkelend publiek buitelen daar (in mijn ervaring) soms over elkaar heen in de ramvolle, nauwe gangpaden en de een wacht netjes om verder te kunnen, terwijl drie anderen je gewoon voorbij lopen.
Die winkels waren open met een beperkt aantal bezoekers. Mandjes op = wachten. Dat hoeft nu niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag is hoeveel besmettingen daar plaatsvinden. Die winkels zijn al maanden open zonder al teveel problemen.
Krijg sterk de indruk dat het nu echt vooral het loslaten van de toeristen is dat het weer in een stroomvernelling brengt.
Was al bekend.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
We zullen zien. Als ik het goed heb, duurt het gemiddeld een week voordat mensen zich beginnen te realiseren dat hun klachten niet vanzelf overgaan, en ze naar het ziekenhuis moeten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.
Dat er een groei is in besmettingen kan ik begrijpen, meer testen en meer contactmomenten. Daarom was ik ook benieuwd naar de ziekenhuiscijfers. Maar die vallen momenteel dus nog mee.
Ik ga uit van wat jij zegt. Kan niet raden wat er in jou hoofd om gaat natuurlijkquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, ze zaten in elkaar's gezicht te schreeuwen om over de luide muziek heen te komen. Zelfde resultaat.
Waarom downplay je het, terwijl je begrijpt wat ik bedoel?
Ik heb ook liever een max aantal klanten per winkel en de 1,5 meter afstand dan mondkapjes.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Die winkels waren open met een beperkt aantal bezoekers. Mandjes op = wachten. Dat hoeft nu niet meer.
Maar als daar een mondkapjesplicht tegenover staat wacht ik persoonlijk liever een paar minuten.
Hoe sta jij daar in?
Hoe het straks loopt zullen we idd nog moeten zien.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef RetepV het volgende:
We zullen zien. Als ik het goed heb, duurt het gemiddeld een week voordat mensen zich beginnen te realiseren dat hun klachten niet vanzelf overgaan, en ze naar het ziekenhuis moeten.
Idem.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een max aantal klanten per winkel en de 1,5 meter afstand dan mondkapjes.
In de supermarkt wil ik ze dan nog wel dragen, maar als het overal binnen verplicht wordt zul je mij niet meer op veel plekken zien.
Twee weken geleden waren besmettingen ook al wat aan het stijgen en dat zagen we niet in de ziekenhuizen de afgelopen dagen. Begin juni hadden we ook nog aardig wat besmettingen, en het bleef dalen/stabiel in het ziekenhuis, dus het kan nog alle kanten op ja. Hoeft ook helemaal geen ramp te zijn, zolang de ziekenhuizen niet weer overstromen. Een kleine toename in ziekenhuizen is denk ik wel ingecalculeerd door de overheid gezien start toerisme en meer versoepelingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.
Dat er een groei is in besmettingen kan ik begrijpen, meer testen en meer contactmomenten. Daarom was ik ook benieuwd naar de ziekenhuiscijfers. Maar die vallen momenteel dus nog mee.
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga uit van wat jij zegt. Kan niet raden wat er in jou hoofd om gaat natuurlijkDat is wat anders dan downplayen. Als je niet zegt wat je denkt ligt dat toch echt bij jou. Daarnaast ben je nogal generaliserend, maar dat terzijde.
Contact vermijden met alle mensen bedoel je toch zeker? Want als ze contact hebben met jongere mensen, geven ze de ziekte ook door, en op een dag is er wel weer eentje die wel contact heeft met een oudere, waarna er weer een verzorgingshuis met meerdere doden aangetekend kan worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
Op zich wel goed dat al die jongeren zich laten testen, daar ligt denk ik ook de sleutel. Zolang jongeren zich laten testen bij milde klachten en daarna contact vermijden met oudere mensen (liefst gewoon een persoonlijke semi lockdown) dan blijft het ergste leed bespaard.
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, als Kruidvat daar dan niets aan wil doen, dan moeten we ze dus mijden. Dan gaan ze vanzelf kapot aan hun eigen onvermogen om hun zaakjes te regelen. Prima. Er zijn zat winkels die dezelfde dingen verkopen en het wel kunnen regelen. Waarom zouden we de Kruidvat willen behouden? De dingen die zij verkopen kun je ook online kopen. Laat ze zichzelf maar uitroeien.
Als je de logica van je eerste alinea volgt is het eigenlijk beter om jezelf thuis op te sluiten. Zoveel plekken waar je het op zou kunnen lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.
Het is onzichtbaar. Hoe ga je met een onzichtbare vijand om? Door altijd zo ver mogelijk weg te blijven van situaties waarin je kwetsbaar voor je vijand bent. Er is geen andere mogelijkheid. Want je kan de vijand niet zien.
Wegblijven uit kwetsbare situaties is de enige strategie om een onzichtbare vijand de baas te blijven. Je kan er je vijand niet mee overwinnen. Maar je koopt er tijd mee, tijd waarmee je je 100% bezig moet houden om de kwetsbare plek van je vijand proberen te vinden. Want die kwetsbare plek van je vijand is je enige kans om jezelf uit je benarde situatie te redden.
Er is geen andere winnende strategie. Elke andere strategie is zelfmoord, waarbij het alleen maar sneller of langzamer zal duren voordat je het van je vijand verliest. Strategieboeken vol zijn er over geschreven.
Misschien moeten we onze kinderen eens 'strategie' gaan leren op de basisschool. Misschien dat ons volk dan eindelijk een winnaar zal worden.
"Liever winkels dood dan mensen", denk ik altijd maar.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.
Laten we allemaal weer stoppen met werken voor een paar mensen boven de 70. Kom op man.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu veel sneller dan begin juni al is er nog geen reden tot blinde paniek, de versoepelingen van 1 juli moeten gedeeltelijk teruggedraaid worden en wel zo snel mogelijk....
[ afbeelding ]
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er per 1 juli zo ontzettend was versoepeld weer. Maar goed, ik kom zelf ook nog steeds amper in horeca o.i.d.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu veel sneller dan begin juni al is er nog geen reden tot blinde paniek, de versoepelingen van 1 juli moeten gedeeltelijk teruggedraaid worden en wel zo snel mogelijk....
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |