Dat duurt ook niet lang meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk toch ook wel dat het te maken heeft met de laconiekere houding hier tov mondkapjes etc. dan kiezen mensen uit de omringende landen makkelijker NL uit voor een stedentrip en dat is dan 9 van de 10 Amsterdam.
Je kan ook overdrijven. Alsof iedereen alleen maar elkaar onder zit te hoestenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:12 schreef RetepV het volgende:
Ik was afgelopen weekend in België, in Brussel, Brugge en Oostende. Wtf? Daar zaten gewoon café's vol met mensen die zaten te zuipen. Zo veel mensen opeengepakt dat ik er niet in de buurt durfde te komen.
Echt, zo dom. In de winkels doet iedereen braaf zijn mondkapje op. Maar in de avond gaat iedereen in de café's in elkaar's gezicht zitten hoesten. Terwijl het aantal besmettingen daar al weer met 60% was gestegen.
Tja, over dat bubbelbeleid is volgens mij niet echt goed nagedacht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:12 schreef RetepV het volgende:
Ik was afgelopen weekend in België, in Brussel, Brugge en Oostende. Wtf? Daar zaten gewoon café's vol met mensen die zaten te zuipen. Zo veel mensen opeengepakt dat ik er niet in de buurt durfde te komen.
Echt, zo dom. In de winkels doet iedereen braaf zijn mondkapje op. Maar in de avond gaat iedereen in de café's in elkaar's gezicht zitten hoesten. Terwijl het aantal besmettingen daar al weer met 60% was gestegen.
Ok, ze zaten in elkaar's gezicht te schreeuwen om over de luide muziek heen te komen. Zelfde resultaat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. Alsof iedereen alleen maar elkaar onder zit te hoesten
Ja, in maart. En toen is er net op tijd aan de bel getrokken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hebben we dat soort dingen niet vaker gehoord?
Die datum denk ik ook ja.quote:
mondkapjes in de kroeg, dan maar niet naar de kroeg, er gaan er toch wel heel veel omvallenquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Die datum denk ik ook ja.
Zeker met dit soort onderzoeken kunnen ze er niet meer omheen. Helaas.
https://www.ad.nl/binnenl(...)odzakelijk~a74e43c7/
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwensquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch maar een doos kopen voor ze weer duurder worden
Het zal zich voornamelijk richten op binnen en daar waar afstand niet gegarandeerd kan worden. Bij sporten zal dat niet zo snel noodzakelijk zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwens.
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
mondkapjes in de kroeg, dan maar niet naar de kroeg, er gaan er toch wel heel veel omvallen
ze zijn nog steeds duurder dan pre coronaquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt gezien de wereldwijde productie-aantallen van die dingen. Lijkt me wel bloedirritant met sporten trouwens.
We weten allemaal dat de mondkapjes niet bedoeld zijn om jezelf tegen anderen te beschermen, maar om anderen tegen jou te beschermen. Dus hoe kan zo'n mondkapje het personeel beschermen? Dat personeel is dus ook al niet bijster slim.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).
quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat om het dragen van mondkapjes door personeel denk ik eerder (kan de link niet openen).
dan gaat het ook om de bezoekers neem ik aanquote:Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
Ja, nou ja die paar euro kan er nog wel vanaf.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zijn nog steeds duurder dan pre corona
En van het weekend gaan ze met papa en mama naar Oma toe, en een week later ligt die op haar buik in de IC te vechten voor haar laatste adem. Mooi cadeautje van haar kleinkind gekregen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
In winkels kun je toch ook afstand houden in die landen waar het verplicht is geldt het daar ook. Zelfde met de publieke ruimte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zal zich voornamelijk richten op binnen en daar waar afstand niet gegarandeerd kan worden. Bij sporten zal dat niet zo snel noodzakelijk zijn.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan gaat het ook om de bezoekers neem ik aan
dat is toch wel vervelend want in hoeverre hadden deze 6 anderen kunnen besmetten zonder er bewust van te zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Clustertje in Wanneperveen. Zeker 10 jongeren hebben zich laten testen want ze waren in contact geweest met iemand die positief was getest. 6 vd 10 blijken positief te zijn zonder klachten.
sowieso kan je geen bier drinken met mondkapje op dus een zinloze ondernemingquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef RetepV het volgende:
[..]Bezoekers met een lading alcohol op, en je denkt echt nog dat je die kan vertrouwen?
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In winkels kun je toch ook afstand houden in die landen waar het verplicht is geldt het daar ook. Zelfde met de publieke ruimte.
In elk geval positief (no pun intended) dat ze zichzelf meteen hebben laten testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch wel vervelend want in hoeverre hadden deze 6 anderen kunnen besmetten zonder er bewust van te zijn?
? Gewoon even een paar seconden wachten tot je weer door kan? Is dat niet te doen? Jezus, wat een loze bullshit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.
Vraag is hoeveel besmettingen daar plaatsvinden. Die winkels zijn al maanden open zonder al teveel problemen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ooit een Kruidvat binnen gelopen? Afstand in winkels is soms totaal niet te doen.
Nee, dat is in een Kruidvat niet te doen helaas. Personeel en winkelend publiek buitelen daar (in mijn ervaring) soms over elkaar heen in de ramvolle, nauwe gangpaden en de een wacht netjes om verder te kunnen, terwijl drie anderen je gewoon voorbij lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
? Gewoon even een paar seconden wachten tot je weer door kan? Is dat niet te doen? Jezus, wat een loze bullshit.
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Er zit een vertraging tussen stijging van het aantal besmettingen en de stijging van het aantal ziekenhuisopnames.
Als het daar om gaat kun je beter zo'n systeem hanteren als ze eerst deden en een maximum aantal klanten toe laten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, als Kruidvat daar dan niets aan wil doen, dan moeten we ze dus mijden. Dan gaan ze vanzelf kapot aan hun eigen onvermogen om hun zaakjes te regelen. Prima. Er zijn zat winkels die dezelfde dingen verkopen en het wel kunnen regelen. Waarom zouden we de Kruidvat willen behouden? De dingen die zij verkopen kun je ook online kopen. Laat ze zichzelf maar uitroeien.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, dat is in een Kruidvat niet te doen helaas. Personeel en winkelend publiek buitelen daar (in mijn ervaring) soms over elkaar heen in de ramvolle, nauwe gangpaden en de een wacht netjes om verder te kunnen, terwijl drie anderen je gewoon voorbij lopen.
Die winkels waren open met een beperkt aantal bezoekers. Mandjes op = wachten. Dat hoeft nu niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag is hoeveel besmettingen daar plaatsvinden. Die winkels zijn al maanden open zonder al teveel problemen.
Krijg sterk de indruk dat het nu echt vooral het loslaten van de toeristen is dat het weer in een stroomvernelling brengt.
Was al bekend.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
We zullen zien. Als ik het goed heb, duurt het gemiddeld een week voordat mensen zich beginnen te realiseren dat hun klachten niet vanzelf overgaan, en ze naar het ziekenhuis moeten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.
Dat er een groei is in besmettingen kan ik begrijpen, meer testen en meer contactmomenten. Daarom was ik ook benieuwd naar de ziekenhuiscijfers. Maar die vallen momenteel dus nog mee.
Ik ga uit van wat jij zegt. Kan niet raden wat er in jou hoofd om gaat natuurlijkquote:Op woensdag 22 juli 2020 11:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, ze zaten in elkaar's gezicht te schreeuwen om over de luide muziek heen te komen. Zelfde resultaat.
Waarom downplay je het, terwijl je begrijpt wat ik bedoel?
Ik heb ook liever een max aantal klanten per winkel en de 1,5 meter afstand dan mondkapjes.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Die winkels waren open met een beperkt aantal bezoekers. Mandjes op = wachten. Dat hoeft nu niet meer.
Maar als daar een mondkapjesplicht tegenover staat wacht ik persoonlijk liever een paar minuten.
Hoe sta jij daar in?
Hoe het straks loopt zullen we idd nog moeten zien.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef RetepV het volgende:
We zullen zien. Als ik het goed heb, duurt het gemiddeld een week voordat mensen zich beginnen te realiseren dat hun klachten niet vanzelf overgaan, en ze naar het ziekenhuis moeten.
Idem.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een max aantal klanten per winkel en de 1,5 meter afstand dan mondkapjes.
In de supermarkt wil ik ze dan nog wel dragen, maar als het overal binnen verplicht wordt zul je mij niet meer op veel plekken zien.
Twee weken geleden waren besmettingen ook al wat aan het stijgen en dat zagen we niet in de ziekenhuizen de afgelopen dagen. Begin juni hadden we ook nog aardig wat besmettingen, en het bleef dalen/stabiel in het ziekenhuis, dus het kan nog alle kanten op ja. Hoeft ook helemaal geen ramp te zijn, zolang de ziekenhuizen niet weer overstromen. Een kleine toename in ziekenhuizen is denk ik wel ingecalculeerd door de overheid gezien start toerisme en meer versoepelingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarom zat ik ook vooral te kijken naar de ziekenhuisopnames / mensen die zich melden bij het ziekenhuis. Dat lijntje is korter.
Dat er een groei is in besmettingen kan ik begrijpen, meer testen en meer contactmomenten. Daarom was ik ook benieuwd naar de ziekenhuiscijfers. Maar die vallen momenteel dus nog mee.
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga uit van wat jij zegt. Kan niet raden wat er in jou hoofd om gaat natuurlijkDat is wat anders dan downplayen. Als je niet zegt wat je denkt ligt dat toch echt bij jou. Daarnaast ben je nogal generaliserend, maar dat terzijde.
Contact vermijden met alle mensen bedoel je toch zeker? Want als ze contact hebben met jongere mensen, geven ze de ziekte ook door, en op een dag is er wel weer eentje die wel contact heeft met een oudere, waarna er weer een verzorgingshuis met meerdere doden aangetekend kan worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
Op zich wel goed dat al die jongeren zich laten testen, daar ligt denk ik ook de sleutel. Zolang jongeren zich laten testen bij milde klachten en daarna contact vermijden met oudere mensen (liefst gewoon een persoonlijke semi lockdown) dan blijft het ergste leed bespaard.
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, als Kruidvat daar dan niets aan wil doen, dan moeten we ze dus mijden. Dan gaan ze vanzelf kapot aan hun eigen onvermogen om hun zaakjes te regelen. Prima. Er zijn zat winkels die dezelfde dingen verkopen en het wel kunnen regelen. Waarom zouden we de Kruidvat willen behouden? De dingen die zij verkopen kun je ook online kopen. Laat ze zichzelf maar uitroeien.
Als je de logica van je eerste alinea volgt is het eigenlijk beter om jezelf thuis op te sluiten. Zoveel plekken waar je het op zou kunnen lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.
Het is onzichtbaar. Hoe ga je met een onzichtbare vijand om? Door altijd zo ver mogelijk weg te blijven van situaties waarin je kwetsbaar voor je vijand bent. Er is geen andere mogelijkheid. Want je kan de vijand niet zien.
Wegblijven uit kwetsbare situaties is de enige strategie om een onzichtbare vijand de baas te blijven. Je kan er je vijand niet mee overwinnen. Maar je koopt er tijd mee, tijd waarmee je je 100% bezig moet houden om de kwetsbare plek van je vijand proberen te vinden. Want die kwetsbare plek van je vijand is je enige kans om jezelf uit je benarde situatie te redden.
Er is geen andere winnende strategie. Elke andere strategie is zelfmoord, waarbij het alleen maar sneller of langzamer zal duren voordat je het van je vijand verliest. Strategieboeken vol zijn er over geschreven.
Misschien moeten we onze kinderen eens 'strategie' gaan leren op de basisschool. Misschien dat ons volk dan eindelijk een winnaar zal worden.
"Liever winkels dood dan mensen", denk ik altijd maar.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.
Laten we allemaal weer stoppen met werken voor een paar mensen boven de 70. Kom op man.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu veel sneller dan begin juni al is er nog geen reden tot blinde paniek, de versoepelingen van 1 juli moeten gedeeltelijk teruggedraaid worden en wel zo snel mogelijk....
[ afbeelding ]
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er per 1 juli zo ontzettend was versoepeld weer. Maar goed, ik kom zelf ook nog steeds amper in horeca o.i.d.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu veel sneller dan begin juni al is er nog geen reden tot blinde paniek, de versoepelingen van 1 juli moeten gedeeltelijk teruggedraaid worden en wel zo snel mogelijk....
[ afbeelding ]
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Aan de hand van deze grafiek vraag je je toch af wat ze gaan doen als binnen 1 of enkele weken weer 2000-3000 besmettingen geregistreerd worden. Daarmee zit je effectief weer terug op het niveau van eind April zo'n beetje.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen in de horeca, toen zijn we gewoon opeens gestopt met een maximumaantal bezoekers voor gebouwen toestaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er per 1 juli zo ontzettend was versoepeld weer. Maar goed, ik kom zelf ook nog steeds amper in horeca o.i.d.
Is dezelfde groep, Wanneperveen is gemeente Steenwijkerland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.
Gaat dit over dezelfde groep of lijkt het in die regio een probleem te gaan worden?
Zie hier het belang van de app.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Wat bedoel je te zeggen met deze reply?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je de logica van je eerste alinea volgt is het eigenlijk beter om jezelf thuis op te sluiten. Zoveel plekken waar je het op zou kunnen lopen.
Het virus heeft geen persoonlijkheid hè, je brengt het wel heel erg dramatisch. Random woorden dikgedrukt maken zorgt er niet spontaan voor dat het een grote impact geeft
Gestopt met lezen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf.
Precies.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf. De afgelopen vier dagen waren er 0! doden en een aantal ziekenhuisopnames. Zelfs met elke dag 100 nieuwe besmettingen, met de nieuwe maatregelen kan je ervan uit gaan dat het aantal besmettingen stijgt, maar als het aantal doden en ziekenhuisopnames laag blijft is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me.
Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Eindelijk eens een goede opmerking !quote:
Maar dat zou dan ingecalculeerd moeten zijn, als je ineens een x aantal mensen meer toestaat per winkel/gebouw.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet alleen in de horeca, toen zijn we gewoon opeens gestopt met een maximumaantal bezoekers voor gebouwen toestaan.
Sindsdien gaat het bergafwaarts.
quote:SGP wil weer persconferentie Rutte/De Jonge
Nu het aantal besmettingen met het coronavirus verdubbeld is, wil de SGP dat premier Rutte en/of minister De Jonge op een persconferentie iedereen opnieuw op de gevaren en maatregelen wijst. Volgens Kamerlid Stoffer kan op die manier het "urgentiebesef" wordt versterkt.
Gisteren meldde het RIVM dat het aantal besmettingen in een week tijd is verdubbeld, van 534 naar 987. Intussen steeg het percentage positieve tests met twee derde.
Het ministerie van Volksgezondheid roept iedereen op tot extra alertheid, meer aandacht voor de 1,5 meter afstand en het vermijden van drukte. Volgens de SGP kan die boodschap beter in een persconferentie worden verspreid.
De SGP spreekt van een wake-up call. De laatste persconferentie was ten tijde van betere cijfers, voor de vakantie. Nu moet iedereen, en vooral jongeren, via een persbriefing worden opgeroepen tot verantwoordelijk gedrag, aldus Stoffer. "Denk aan je opa's en oma's."
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waarom kan ik ook niet verklaren.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Echo_chamber_(media)quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Precies.
De angst zit er hier op FOK! flink in. Waarom kan ik ook niet verklaren.
Als de SGP nou op zou roepen tot stoppen met zingen in kerken....quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Dit lijkt mij geen slecht idee... even Rutte en de jonge optrommelen. Al zijn ze misschien op vakantie met TUI en worden ze sowieso teruggehaald![]()
NOS liveblog
[..]
Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf. De afgelopen vier dagen waren er 0! doden en een aantal ziekenhuisopnames. Zelfs met elke dag 100 nieuwe besmettingen, met de nieuwe maatregelen kan je ervan uit gaan dat het aantal besmettingen stijgt, maar als het aantal doden en ziekenhuisopnames laag blijft is er nog niet zoveel aan de hand lijkt me.
Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Je weet dat ziekenhuisopnames en vooral de doden enorm vertraagd zijn altijd?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?
Dat horeca zwaardere richtlijnen heeft is ook logisch gezien in winkels contact veel vluchtiger is. Daarom zie je ook dat wanneer het in de horeca mis gaat, het dikwijls goed mis gaat.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor: heel veel winkels doen geen ruk aan handhaving of beleid. Dit terwijl 50m verderop de horeca bloed, zweet en tranen moet verzetten om alles volgens richtlijnen te doen. Er moet een veel strenger deurbeleid komen bij elke winkel. Kun of wil je dat niet - dan ga je maar dicht.
Twijfelde al, kwam dit bericht namelijk tegen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dezelfde groep, Wanneperveen is gemeente Steenwijkerland.
Rutte schijnt een eu topje te hebben gehad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef ondeugend het volgende:
Dit lijkt mij geen slecht idee... even Rutte en de jonge optrommelen. Al zijn ze misschien op vakantie met TUI en worden ze sowieso teruggehaald![]()
NOS liveblog
[..]
Waarschijnlijk zullen ze weer het enige doen dat ze kunnen: mensen vragen om verstandig te zijn, en tegelijkertijd nieuwe begraafplaatsen openen omdat ze wel weten dat er enorm veel domme lullen rondlopen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de hand van deze grafiek vraag je je toch af wat ze gaan doen als binnen 1 of enkele weken weer 2000-3000 besmettingen geregistreerd worden. Daarmee zit je effectief weer terug op het niveau van eind April zo'n beetje.
Hij kan daarna met een TUI zijn meegevlogen all inclusivequote:Op woensdag 22 juli 2020 12:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Rutte schijnt een eu topje te hebben gehad.
1. het virus kijkt niet naar familiebanden. Als ik stop met mijn ouders/oma te bezoeken wil dat niet zeggen dat het virus hen dan niet kan bereiken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?
Waarom zou heel Nederland weer moeten stoppen met werken? Dan klapt de economie echt en idem voor het zorgstelsel.
Dat is misschien wel zo, maar probeer een tweede lockdown of sluiting van de horeca nu maar uit te leggen aan Nederland. Dat lukt je niet. Helemaal niet richting de groep onder de 30.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.
Je kunt met de huidige stand ook gerust nog even wachten, want er is inderdaad feitelijk nog niet zoveel aan de hand. Maar dan moet je straks wellicht weer harder op de rem trappen en strengere maatregelen opleggen.
Het lijkt dat tot 1 juni alles eigenlijk koek en ei was en dat wat we nu allemaal willen gewoon nog te vroeg is.
Je weet waarom er signaalwaarden zijn opgenomen voor ziekenhuis- en IC-opnames maar niet voor het aantal positieve testen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je weet dat ziekenhuisopnames en vooral de doden enorm vertraagd zijn altijd?
Ze doen uiteindelijk ook maar wat omdat de kennis van het virus nog maar heel beperkt is, ze weten bijvoorbeeld totaal niet wat nou precies de rol van die aerosolen is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dat zou dan ingecalculeerd moeten zijn, als je ineens een x aantal mensen meer toestaat per winkel/gebouw.
Mag verwachten dat ze hierover nagedacht hebben bij het RIVM en het OMT.
Of gewoon andere Fok!kers die ook niet jong meer zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien omdat we aan onze dierbaren denken? Onze ouders en grootouders die nog altijd een risico lopen?
Dus die ouderen moeten maar in eenzaamheid wegkwijnen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan zorg je toch dat je daar niet naartoe gaat?
Waarom zou heel Nederland weer moeten stoppen met werken? Dan klapt de economie echt en idem voor het zorgstelsel.
Wat is dit nu weer voor raar gelul joh.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Een aantal van jullie blijft negatief en blijft hopen op een tweede golf.
Jij verwijt anderen te overdrijven maar durft wel dit met droge ogen te zeggen ja?quote:Een tweede lockdown gaat de Nederlandse economie niet meer overleven en dan kunnen we sowieso geen zorg meer leveren, omdat de zorg dan niet meer door ons betaald kan worden.
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Hopen? Wat een bullshit. Ziekenhuisopnames en IC-opnames hebben een vertraging. Daar moet je op anticiperen voordat die op begint te lopen.
Je kunt met de huidige stand ook gerust nog even wachten, want er is inderdaad feitelijk nog niet zoveel aan de hand. Maar dan moet je straks wellicht weer harder op de rem trappen en strengere maatregelen opleggen.
Het lijkt dat tot 1 juni alles eigenlijk koek en ei was en dat wat we nu allemaal willen gewoon nog te vroeg is.
Ok Jensen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:54 schreef mir1986 het volgende:
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. het virus kijkt niet naar familiebanden. Als ik stop met mijn ouders/oma te bezoeken wil dat niet zeggen dat het virus hen dan niet kan bereiken.
2. We zijn nooit gestopt met werken, enkel anders. Thuiswerken werd even de norm, maar is in veel gevallen ook alweer snel losgelaten.
3. Als we een tweede golf niet voorkomen zal de economie nog grotere schade oplopen dan nu tijdig ingrijpen dmv minimale/lokale maatregelen zoals een app en mondkapjes. Vroegtijdig traceren en volgen.
Oja, dat is het punt om de economie te laten klappen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus die ouderen moeten maar in eenzaamheid wegkwijnen?
1. Mijn ouders moeten ook leven. Een boodschap doen etc. Je kunt ze niet opsluiten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.
2. Mensen die voor klm werkte? Mensen die in de horeca werken? Hoe kunnen die thuiswerken?
3. Minimale maatregelen prima.
Influx van toeristen sinds 6 juli ook. Toen mochten b.v. de Engelsen weer deze kant op komen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.
Klopt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou zelfs willen zeggen tot 1 juli. In juni ging het prima na de opening van de terrassen en ook de BLM-demo's die maand hebben niet voor veel coronaproblemen gezorgd.
We leven niet in Communistisch Rusland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze doen uiteindelijk ook maar wat omdat de kennis van het virus nog maar heel beperkt is, ze weten bijvoorbeeld totaal niet wat nou precies de rol van die aerosolen is.
Men had nu allang bezig moeten zijn allerlei openbare gebouwen en scholen van adequate ventilatie te voorzien voor het komende najaar als de ramen en deuren weer dicht moeten omdat het te koud is.
In juni waren alle evenementen ook nog verboden. Met name samenkomsten binnen zijn pas in juli weer mogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De toenemende drukte is pas echt zo'n 3-4 weken geleden begonnen inderdaad.
Daar valt vast wel wat op te verzinnen toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. Mijn ouders moeten ook leven. Een boodschap doen etc. Je kunt ze niet opsluiten.
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Per 1 juli is men gestopt met maximum aantal bezoekers in de binnenruimte, dus gewoon weer volle winkels en drukke kroegen. Als je begint met dat terug te draaien dan kun je de boel wellicht eenvoudig weer vlot trekken lijkt me dan.
Wat doet jouw baas concreet dan? Wij werken op kantoor weliswaar wel met anderhalve meter en een extra schoonmaakploeg die elke dag komt in plaats van twee keer per week maar toen het zo warm was stond de airco gewoon te loeien, en er is verder naar mijn weten ook niks aangepast.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leven niet in Communistisch Rusland.
'Men' zijn jouw en mijn baas. Als die niks doen, is het aan ons om hen erop te wijzen dat ze iets moeten doen.
Mijn baas doet er overigens iets aan. Jouw baas niet? Tijd om voor een echte baas te gaan werken in plaats van een lamzak. Daar zal je leven beter van worden (en langer duren).
Kun je niet weg bij je baas, en doet hij ook niet wat je vraagt? Dan ben je fucked. Je had voorzichtiger in je leven moeten zijn, meer moeten leren, en beter voor jezelf moeten zorgen. Nu is het te laat. Nu hoor je bij het klootjesvolk, en dat klootjesvolk is altijd het slachtoffer. Het is niet alsof jou dat nooit verteld is toen je nog op school zat.
Ik vind je posts wel steeds raarder worden. Wat een onzin komt er uit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leven niet in Communistisch Rusland.
'Men' zijn jouw en mijn baas. Als die niks doen, is het aan ons om hen erop te wijzen dat ze iets moeten doen.
Mijn baas doet er overigens iets aan. Jouw baas niet? Tijd om voor een echte baas te gaan werken in plaats van een lamzak. Daar zal je leven beter van worden (en langer duren).
Kun je niet weg bij je baas, en doet hij ook niet wat je vraagt? Dan ben je fucked. Je had voorzichtiger in je leven moeten zijn, meer moeten leren, en beter voor jezelf moeten zorgen. Nu is het te laat. Nu hoor je bij het klootjesvolk, en dat klootjesvolk is altijd het slachtoffer. Het is niet alsof jou dat nooit verteld is toen je nog op school zat.
Ja zo ging het prima.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.
Daar is ook wel draagvlak voor, veel meer dan voor verplichte mondkapjes.
Door die bangmakerij heeft het gros van Nederland heen geprikt met als gevolg dat men lak heeft aan alle regels.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Maar dan wel redelijk neutraal en geen bangmakerij idee.
Zelfs nu is het percentage werklozen al opgelopen tot 4,3% wat zal gaan oplopen tot 7% en dan durf jij te beweren dat bij een tweede lockdown er niet nog meer mensen werkloos worden? Wow..quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor raar gelul joh.
[..]
Jij verwijt anderen te overdrijven maar durft wel dit met droge ogen te zeggen ja?
Aantal testen steeg met 0.6%, aantal besmettingen met 1%. Dus het is niet volledig toe te schrijven aan meer testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Komt die dubbeling van besmettingen niet ook gewoon doordat er meer getest wordt dan daarvoor? OF is dat nu redelijk stabiel (het aantal tests)?
Verder vind ik het opzich geen slecht idee dat Rutte weer es een woordje doet om nog even aan te geven dat het nog speelt en wat de status is.
Dit zijn jongens van een jaar of 17 en geen idee of het van dezelfde groep is. Eén jongen van die groep ken ik, die was toevallig negatief maar het zijn allemaal gasten die wel uitgaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik las het over Steenwijkerland met een hoog aantal besmettingen.
Gaat dit over dezelfde groep of lijkt het in die regio een probleem te gaan worden?
Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aantal testen steeg met 0.6%, aantal besmettingen met 1%. Dus het is niet volledig toe te schrijven aan meer testen.
Meer tests maar ook gerichtere tests.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef Cue_ het volgende:
Komt die dubbeling van besmettingen niet ook gewoon doordat er meer getest wordt dan daarvoor? OF is dat nu redelijk stabiel (het aantal tests)?
Verder vind ik het opzich geen slecht idee dat Rutte weer es een woordje doet om nog even aan te geven dat het nog speelt en wat de status is.
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat doet jouw baas concreet dan? Wij werken op kantoor weliswaar wel met anderhalve meter en een extra schoonmaakploeg die elke dag komt in plaats van twee keer per week maar toen het zo warm was stond de airco gewoon te loeien, en er is verder naar mijn weten ook niks aangepast.
Ik zie echt een heel ander beeld dan dat iedereen lak heeft aan alle regels.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Door die bangmakerij heeft het gros van Nederland heen geprikt met als gevolg dat men lak heeft aan alle regels.
Nee sorry, het is geen onzin. Je begrijpt de strekking gewoon niet. Of wil het niet begrijpen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je posts wel steeds raarder worden. Wat een onzin komt er uit.
Heeft ook geen zin als je niet op z'n minst lichte klachten hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.
Ik lees al zoveel verhalen over verkeerd gebruik van mondkapjes in het OV, dat ik wel weet waar het op uitdraait als je die overal moet gaan dragen. Let maar op, dat wordt een groot festival van mensen die ze maar half opzetten, er steeds aan zitten, weer in groepen dicht bij elkaar gaan staan praten omdat ze zich onschendbaar wanen met een kapje op etc.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja zo ging het prima.
De vraag is ook gewoon welke bijdrage die mondkapjes leveren in het afremmen van het aantal besmettingen als je verder geen kloot doet.
En wat je zegt verban die klotetoeristen die hier lekker komen zuipen en schijt aan alles hebben. Ik kan daar echt boos om worden.
In de supermarkten en binnenstad/horeca merk ik er vrij weinig meer van.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie echt een heel ander beeld dan dat iedereen lak heeft aan alle regels.
Ik zag dat voorheen ook al, maar wij zijn afgelopen weekend twee dagen in de Efteling geweest en echt het gros van de mensen houdt zich echt aan afstandregels.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.
Maar waarom moet ik uitleggen wat mijn baas concreet doet?
Het ging er om dat jij moet weten wat jouw baas concreet doet. Wat mijn baas concreet doet, is mijn zaak, en ik zorg dat mijn baas de juiste dingen doet. En als hij niet de juiste dingen doet, dan zal ik er met hem over praten.
Ik begin het echt ongeloofelijk zat te worden, altijd dit soort 'terugwerp' posts van mensen die alleen maar iets in hun leven doen wanneer andere mensen het ook doen. Wat zijn jullie voor mensen? Kippen? Schapen? Honden? Doe je alleen wat je buurman ook doet?
Ah ja, dus wat jij in jouw eigen omgeving denkt te zien (confirmation bias?) projecteer je dan op "niemand houdt zich meer aan de maatregelen". Nederland is groter dan jouw bubbelquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
In de supermarkten en binnenstad/horeca merk ik er vrij weinig meer van.
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?quote:
Jij doet toch precies hetzelfde met je verhaal van de Efteling?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, dus wat jij in jouw eigen omgeving denkt te zien (confirmation bias?) projecteer je dan op "niemand houdt zich meer aan de maatregelen". Nederland is groter dan jouw bubbel
Ik denk dat het vooral de toon van je berichten is die maakt dat mensen weinig zin hebben te antwoorden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?
Of ik wel of niet aan de fles zou zijn, zou je niet moeten tegenhouden om die vragen te beantwoorden, toch?
Dat heb ik je net vertelt toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beantwoord de vragen eens: wat doet jouw baas concreet, dan? En wat doe jij wanneer hij niet voldoende doet?
Of ik wel of niet aan de fles zou zijn, zou je niet moeten tegenhouden om die vragen te beantwoorden, toch?
Alles goed verder?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Airco is geen probleem, tenzij jullie systeem de lucht binnen rondcirculeert.
Maar waarom moet ik uitleggen wat mijn baas concreet doet?
Het ging er om dat jij moet weten wat jouw baas concreet doet. Wat mijn baas concreet doet, is mijn zaak, en ik zorg dat mijn baas de juiste dingen doet. En als hij niet de juiste dingen doet, dan zal ik er met hem over praten.
Ik begin het echt ongeloofelijk zat te worden, altijd dit soort 'terugwerp' posts van mensen die alleen maar iets in hun leven doen wanneer andere mensen het ook doen. Wat zijn jullie voor mensen? Kippen? Schapen? Honden? Doe je alleen wat je buurman ook doet?
Oh, vast wel. Ik vind het moeilijk om mijn verbazing over sommige posts te verbergen. Ik kan niet begrijpen hoe er zo veel mensen met zo weinig verstand en verantwoordelijkheidsgevoel kunnen zijn. En al helemaal niet hoe ze met zo weinig verstand en verantwoordelijkheidsgevoel, tegelijkertijd zo'n groot ego kunnen hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral de toon van je berichten is die maakt dat mensen weinig zin hebben te antwoorden.
Ik woon niet in de Efteling. Ik zag er wel ongeveer 10.000 mensen, denk ik, uit alle windstreken en ook buitenland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Jij doet toch precies hetzelfde met je verhaal van de Efteling?
Wellicht heeft het met de regio te maken. Ik woon zelf in Amsterdam.
Meer werklozen is gelijk aan een economie die het niet overleeft? Raar, dat was in de jaren '30 en '70 toch wel anders. Buiten dat gaat het herstel hiervan ook wel een beetje sneller. Zie economische ramingen voor 2021/2022. Dat is bij een reguliere crisis toch iéts anders.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zelfs nu is het percentage werklozen al opgelopen tot 4,3% wat zal gaan oplopen tot 7% en dan durf jij te beweren dat bij een tweede lockdown er niet nog meer mensen werkloos worden? Wow..
Dit heeft trouwens niks met Jensen te maken of iets, we moeten zorgen voor een werkbare samenleving.
Raar. Dat zie je in de landen met die plicht namelijk ook niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees al zoveel verhalen over verkeerd gebruik van mondkapjes in het OV, dat ik wel weet waar het op uitdraait als je die overal moet gaan dragen. Let maar op, dat wordt een groot festival van mensen die ze maar half opzetten, er steeds aan zitten, weer in groepen dicht bij elkaar gaan staan praten omdat ze zich onschendbaar wanen met een kapje op etc.
Daar zullen de meeste kroegen en restaurants inderdaad blij mee zijnquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon weer mandjes/karretjes tellen in de winkels en in de horeca alleen terrassen zou inderdaad vrij makkelijk moeten kunnen zonder verder ingrijpende maatregelen.
Daar is ook wel draagvlak voor, veel meer dan voor verplichte mondkapjes.
* Airco is gewoon aan, maar wordt regelmatig schoongemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heb ik je net vertelt toch?
Was gewoon oprecht benieuwd naar wat jouw werkgever allemaal deed haal je meteen de hele kinderboerderij er bij (lol)
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis. Maar toen hij dood was, mochten we hem dezelfde dag wel komen bekijken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Mijn ma heeft zich pas laten testen vanwege een lichte verhoging.
Het bleek geen corona te zijn maar gewoon lichte koorts.
Ik hou het eerder op korte termijn geheugen. De corona piek is ondertussen al lang geleden en de cijfers zijn laag. Dus kunnen we alles weer normaal doen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:18 schreef RetepV het volgende:
De meeste mensen zijn net als honden gericht op beloningen. Ze willen zich prima aan de regels houden, maar er moet een beloning zijn. En die beloning is dat ze naar het café of naar de discotheek kunnen.
Dus wat zie je? De hele dag houden ze zich helemaal aan de regels. Maar tegen de avond moet de beloning komen, anders voelen ze zich kut. En dus gaan ze met z'n allen naar het café om de beloning binnen te harken. "We nemen het risico wel", en alle voorzichtigheid gaat de deur uit.
Echt, niveau van intelligentie dat niet veel hoger is dan dat van een hond.
En er beginnen ook alweer capaciteitsproblemen te ontstaan. Heb voor morgen een test staan en de meest logische optie voor mij is Breda maar dat is helemaal vol waardoor ik noodgedwongen naar Dordrecht moet uitwijken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien vragen meer mensen een test aan, omdat er meer mensen met klachten zijn. Je laat je immers niet zomaar testen.
Als er al concerten voor duizenden mensen gegeven kunnen worden dan zal die voorstelling ook wel doorgaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef Tijn het volgende:
Ik had dus kaartjes voor een theatervoorstelling in april. Logischerwijs ging dat niet door. Maar nu kreeg ik vorige week een mailtje dat de voorstelling is verzet naar 19 september.
Errr, ok. Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren, toch?
Jonger dan 18?quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:20 schreef Noek het volgende:
Ik begrijp dat de huidige regels dat toelaten. Maar aangezien het aantal gevallen weer begint te stijgen, zal tegen de tijd dat het september is de wel weer op slot zijn, toch?quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Als er al concerten voor duizenden mensen gegeven kunnen worden dan zal die voorstelling ook wel doorgaan.
Alleen mensen die klachten hadden mochten niet doneren, en dat was redelijk tijdens de piek. Dus in werkelijkheid zal het hoger liggen idd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:41 schreef Za het volgende:
[..]
Jonger dan 18?
Wie weet liepen ook in maart een miljoen jongeren ermee.
Uit de bloeddonoren test bleek in maart 3,3% van de bevolking besmet, ouder dan 18.
Waarschijnlijk moeten ze het weer doorschuiven, maar ze moeten toch een planning maken. Dalijk blijft het allemaal goed gaan en dan heb je geen voorstellingen ingeplanned.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef Tijn het volgende:
Ik had dus kaartjes voor een theatervoorstelling in april. Logischerwijs ging dat niet door. Maar nu kreeg ik vorige week een mailtje dat de voorstelling is verzet naar 19 september.
Errr, ok. Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren, toch?
Korte-termijn geheugen is precies dat: korte-termijn, 30 seconden. Deze mensen hebben dus geen lange-termijn geheugen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik hou het eerder op korte termijn geheugen. De corona piek is ondertussen al lang geleden en de cijfers zijn laag. Dus kunnen we alles weer normaal doen.
Tsja, daar kan je eind juli nog geen uitspraken over doen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de huidige regels dat toelaten. Maar aangezien het aantal gevallen weer begint te stijgen, zal tegen de tijd dat het september is de wel weer op slot zijn, toch?
Nee, maar ik zal toch iets moeten besluiten, want als ik voor 31 juli niks heb laten weten, kan ik de kaartjes ook niet meer omruilen voor vouchersquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, daar kan je eind juli nog geen uitspraken over doen natuurlijk.
Heel droevig om dit te lezen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis.
Ik weet van mijn post ook niet wat het verder aan deze discussie toevoegt...
17/18 jarigenquote:Op woensdag 22 juli 2020 12:41 schreef Za het volgende:
[..]
Jonger dan 18?
Wie weet liepen ook in maart een miljoen jongeren ermee.
Uit de bloeddonoren test bleek in maart 3,3% van de bevolking besmet, ouder dan 18.
Ik ben er nog niet overheen. Maar het enige dat ik kan denken is dat het voor hem nog veel heftiger was, om zijn kinderen en kleinkinderen niet te mogen zien, en in eenzaamheid te sterven.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel droevig om dit te lezen.
Lijkt me heftig, dat je geen afscheid hebt kunnen nemen.
Boh, wat heftig en pijnlijk, sterkte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis. Maar toen hij dood was, mochten we hem dezelfde dag wel komen bekijken.
Nee. Begrijpelijk dat je er nog niet overheen bent. Geef die dingen tijd. Je kunt je gevoelens niet afdwingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet overheen. Maar het enige dat ik kan denken is dat het voor hem nog veel heftiger was, om zijn kinderen en kleinkinderen niet te mogen zien, en in eenzaamheid te sterven.
Genoeg mensen die in maart riepen dat we niet zo moesten zeuren en alle maatregelen maar voor zoete koek moesten slikken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet overheen. Maar het enige dat ik kan denken is dat het voor hem nog veel heftiger was, om zijn kinderen en kleinkinderen niet te mogen zien, en in eenzaamheid te sterven.
Heftig om te lezen, mijn oprechte deelneming.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een longontsteking gehad. En is twee maanden later aan de gevolgen daarvan overleden. Hij had geen Corona. Toch mochten we hem niet bezoeken en is hij eenzaam gestorven in het ziekenhuis. Maar toen hij dood was, mochten we hem dezelfde dag wel komen bekijken.
Dat klinkt als een voorbeeldige werkgever. Het potentiële risico in het gebruik van airco zit hem echter in de transitie van luchtcirculatie. Die pompjes staan hier ook en qua randmaatregelen komt het aardig overeen. Verder zie ik niet echt wezenlijke verschillen minus dat mensen die naar het buitenland zijn geweest hier niet twee weken verplicht thuis hoeven te blijven. Tenzij ze naar een risicogebied geweest zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
* Airco is gewoon aan, maar wordt regelmatig schoongemaakt.
* Mensen zijn in 2 groepen verdeeld en elke groep komt om de week op kantoor. Zo kan er geen kruisbesmetting komen.
* Mensen zitten met een bureau tussenruimte. Meer dan 1.5 meter dus.
* Mensen mogen alleen nog buiten eten, niet meer in de keuken.
* Bij elk apparaat staat een fles ontsmettingsmiddel. Je handen ontsmetten voor en na gebruik van het apparaat.
* Overal waarschuwingen: eerst je handen ontsmetten, dan pas gebruiken.
* Bij de deur een bord: als je binnenkomt, eerst je handen wassen en ontsmetten, dan pas verder komen.
* Geen handen schudden
* Binnen in kantoor niet bij elkaar gaan staan praten. Wil je met elkaar praten, dan kan dat buiten, met mondkapjes.
* Vergaderruimtes zijn allen gereserveerd voor 1 persoon, geen uitzonderingen.
* De WC ruimte mag maar door 1 persoon tegelijkertijd gebruikt worden.
* De douche is verboden terrein.
* Op elk bureau staat een flesje ontsmettingsmiddel.
* Alle bureaus en apparaten worden elke avond ontsmet.
* Thuiswerken wordt aangemoedigd.
* De baas controleert zelf of men zich aan de regels houdt.
* De baas geeft zelf het juiste voorbeeld.
* Bezoekers worden geisoleerd, mogen maar met 1 persoon tegelijkertijd spreken, en worden linea-recta naar 1 van de vergaderruimtes geleid die speciaal voor bezoekers is gereserveerd.
* Iedereen die ziek, zwak of misselijk is, is verplicht om thuis te blijven.
* Mensen die zich niet aan de gestelde regels houden, lopen de kans op repercussies.
* Mensen die naar het buitenland zijn geweest, moeten verplicht minimaal 2 weken thuis blijven.
Het rivm/kabinet zal vast wel een keer een kosten/baten analyse hebben gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
De Bazaar in Beverwijk gaat mondkapjes al verplichten dit weekend - als ondernemers dit al uit eigen beweging gaan doen is een gecentraliseerde oproep hiervoor niet ver weg.
En de goede redenen, waarom we niet hetzelfde meer willen als in die periode noodzakelijk was.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Genoeg mensen die in maart riepen dat we niet zo moesten zeuren en alle maatregelen maar voor zoete koek moesten slikken.
Maar dit soort verhalen maken wel weer duidelijk dat het allemaal niet zo zwart-wit was. Heftig.
Het is geen ziekte laat staan "ding" maar een ordinaire virale besmetting waar mensen met onderliggende aandoeningen, met een reeds aangetast immuunsysteem, na een besmetting vooral (soms erg veel) last van kunnen hebben. Strategie is de eigen (on)gezondheid, het handelen daarin laten bepalen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat je deze ziekte generaliserend moet aanpakken. Je kan namelijk niet zien waar de ziekte wel en waar die niet is. Dus het enige dat je kan doen is er voor zorgen dat je buiten situaties blijft waar je de ziekte zou kunnen oplopen, als die ziekte in die situatie is.
Het is onzichtbaar. Hoe ga je met een onzichtbare vijand om? Door altijd zo ver mogelijk weg te blijven van situaties waarin je kwetsbaar voor je vijand bent. Er is geen andere mogelijkheid. Want je kan de vijand niet zien.
Wegblijven uit kwetsbare situaties is de enige strategie om een onzichtbare vijand de baas te blijven. Je kan er je vijand niet mee overwinnen. Maar je koopt er tijd mee, tijd waarmee je je 100% bezig moet houden om de kwetsbare plek van je vijand proberen te vinden. Want die kwetsbare plek van je vijand is je enige kans om jezelf uit je benarde situatie te redden.
Er is geen andere winnende strategie. Elke andere strategie is zelfmoord, waarbij het alleen maar sneller of langzamer zal duren voordat je het van je vijand verliest. Strategieboeken vol zijn er over geschreven.
Misschien moeten we onze kinderen eens 'strategie' gaan leren op de basisschool. Misschien dat ons volk dan eindelijk een winnaar zal worden.
Klinkt mooi. Maar de Bazaar en soortgelijke zal ik sowieso compleet vermijden. Honderden mensen op elkaar gepakt in gebouwen met slechte ventilatie... Hoeveel meer risico kun je nog nemen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
De Bazaar in Beverwijk gaat mondkapjes al verplichten dit weekend - als ondernemers dit al uit eigen beweging gaan doen is een gecentraliseerde oproep hiervoor niet ver weg.
Wel een voorspelling. Of die voorspelling klopt is een tweede.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, daar kan je eind juli nog geen uitspraken over doen natuurlijk.
Hoe mensen tegelijkertijd kunnen betogen dat we nog lang niet alles over Corona weten, maar wel stellig zijn in hun geloof in hun genuanceerde strategie, dat kan ik niet rijmen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is geen ziekte laat staan "ding" maar een ordinaire virale besmetting waar mensen met onderliggende aandoeningen, met een reeds aangetast immuunsysteem, na een besmetting vooral (soms erg veel) last van kunnen hebben. Strategie is de eigen (on)gezondheid, het handelen daarin laten bepalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |