Met dit soort meningen zaten we nu nog in de middeleeuwen. Gelukkig voor jou denken de meeste mensen niet meer zo, en laten ze jou daar ook de vruchten van mee plukken. Had ook anders kunnen zijn: iedere ontwikkelde denker in een ivoren torentje en jij en je mededenkers overgeleverd aan de natuur.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:13 schreef Noek het volgende:
Oh ja, 50% gaat dood. Alweer!
Dan laat die tweede golf maar komen, is het virus zo weg.
Dat is zoals met zoveel berichten: ze zijn allemaal gekleurd, of ze nou de cijfers opkloppen om angst te zaaien of juist een land als Zweden de hemel in prijzen omdat ze het zo goed zouden doen. Voor bijna ieder bericht is een ander te vinden dat iets heel anders zegt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten afgaan op berichten van de media. Kan best zijn dat ik het mis heb hoor. Heb de hele tijd lovende berichten gelezen over Zweden.
Dat is zeker zo.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is zoals met zoveel berichten: ze zijn allemaal gekleurd, of ze nou de cijfers opkloppen om angst te zaaien of juist een land als Zweden de hemel in prijzen omdat ze het zo goed zouden doen. Voor bijna ieder bericht is een ander te vinden dat iets heel anders zegt.
Mensen snappen niet dat de economie niet meer alleen per land beheerst kan worden. Je kan alle winkels wel openhouden, maar als er geen spullen uit China, Taiwan, Amerika, Engeland, Afrika komen, dan zijn alle winkels open en leeg. Ik zie niet helemaal hoe die open winkels dan de economie moeten redden. Maar misschien kan iemand het even uitleggen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, is dit een grap? Ze hebben daar veel meer gevallen (en dus ook doden) dan hun buurlanden, zonder dat ze het economisch nou veel beter doen. Hoe is dat beter?
Gewoon doen. Bel ze maar.quote:
Het is de minister van Justitie. Als iemand de mogelijkheden heeft om gedrag te veranderen dan is hij het wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Ik denk dat we in het stadium zijn dat de mensen die de maatregelen wel nog in acht willen nemen, dat zullen doen, en de mensen die dat minder belangrijk vinden, dat minder zullen doen. Daar zal Grapperhaus niet veel aan veranderen, denk ik.
Hoe vond je de test zelf? Ik heb hooikoortsklachten en mag op mijn werk komen als ik negatief getest ben op corona.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
@:Kyran had precies hetzelfde. Ze belden uiteindelijk pas op woensdag aan het einde van de middag, met de vraag of er al gebeld was.
Ja, maar dat was wel vooral voordat ze toegaven dat ze eigenlijk fout zaten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten afgaan op berichten van de media. Kan best zijn dat ik het mis heb hoor. Heb de hele tijd lovende berichten gelezen over Zweden.
Valt mee. Irritant gevoel, maar niet pijnlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe vond je de test zelf? Ik heb hooikoortsklachten en mag op mijn werk komen als ik negatief getest ben op corona.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:55 schreef _serial_ het volgende:
Woensdag 22 juli 2020
17 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten meer dan gisteren. Er liggen daarnaast 593 non-COVID-patiënten op de IC, 14 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 610, 16 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 85, 5 minder dan gisteren.
Bij het huidig geschatte aantal besmettelijke personen verwachten we in de komende 10 dagen een beperkte stijging van het aantal ziekenhuisopnames. Momenteel is het landelijke beeld onveranderd stabiel.’
Bijzonder bericht wel overigens aangezien ook heel Bulgarije de oranje status verkregen heeft terwijl het daar wel regionaal opgesplitst wordt en veel regio's er beter aan toe zijn dan de Spaanse en Portugese gele regio's.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:53 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ afbeelding ]
NOS plaatst een foto van een naaktstrand bij dit artikel.Inmiddels aangepast.
Ik zei al dat die andere 2 op vakantie zijnquote:Gisteren liet een woordvoerder weten dat het kabinet nu nog niet fysiek bijeen zal komen voor crisisoverleg. De betrokken ministers De Jonge van Volksgezondheid, Grapperhaus van Justitie en premier Rutte houden de situatie in de gaten. Een woordvoerder van het Ministerie van Justitie laat nu weten dat minister Grapperhaus rond zeven uur vanavond vragen van de pers zal beantwoorden.
Je kunt van Rutte zeggen wat je wilt maar die persco's straalt hij tenminste wel iets uit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zei al dat die andere 2 op vakantie zijn
Fijn dat er eindelijk eens boetes worden uitgedeeld voor dit soort achterlijke acties.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:37 schreef Ven1972 het volgende:
Politie met stenen bekogeld na beëindiging feest in Haagse woning
De politie heeft afgelopen nacht een feest in een Haagse woning beëindigd, omdat de tientallen feestende personen onderling niet de verplichte 1,5 meter afstand konden houden. De feestgangers gooiden vanuit een raam stenen richting de agenten.
Het feest, waar zo'n dertig tot veertig mensen bij aanwezig waren, werd rond 0.45 uur door de politie onderbroken na een melding over overlast. Een aantal feestgangers gaf gehoor aan de agenten en verliet het pand. De overige 25 jongeren keerden zich tegen de politie.
Door de stenen die gegooid werden, raakte een politieauto beschadigd. De politie zette honden in om de situatie onder controle te krijgen. De omliggende straten werden in verband met de veiligheid afgesloten.
Een zeventienjarige is opgepakt wegens belediging. Bij zijn aanhouding heeft hij zich flink verzet. De vier bewoners van de woning kregen een boete vanwege overtreding van de coronaregels. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten. De agenten doen aangifte van geweld.
Bron: nu.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
Zoquote:
Paniekzaaier!1!!quote:In de komende tien dagen zal het aantal ziekenhuisopnames vanwege het coronavirus beperkt stijgen. Dat verwacht Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Hij baseert zich onder meer op het aantal besmettelijke personen. Volgens het coronadashboard van de overheid zijn er momenteel bijna 6500 mensen in Nederland die anderen kunnen besmetten met het coronavirus.
https://www.telegraaf.nl/(...)al-ziekenhuisopnames
Wat is de beweegreden dan? Politiek of omdat lastiger terugkomen is wellicht?quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijzonder bericht wel overigens aangezien ook heel Bulgarije de oranje status verkregen heeft terwijl het daar wel regionaal opgesplitst wordt en veel regio's er beter aan toe zijn dan de Spaanse en Portugese gele regio's.
Ondertussen draait de paniek propaganda weer op volle toeren.....quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:55 schreef _serial_ het volgende:
Woensdag 22 juli 2020
17 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 17. Dat zijn 2 patiënten meer dan gisteren. Er liggen daarnaast 593 non-COVID-patiënten op de IC, 14 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 610, 16 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 85, 5 minder dan gisteren.
Bij het huidig geschatte aantal besmettelijke personen verwachten we in de komende 10 dagen een beperkte stijging van het aantal ziekenhuisopnames. Momenteel is het landelijke beeld onveranderd stabiel.’
Jep.quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ondertussen draait de paniek propaganda weer op volle toeren.....
Geen idee maar om een beeld te geven : Van de 28 provincies zijn er 4 zonder gemelde besmettingen gisteren en 18 die onder de 10 gebleven zijn. Eigenlijk schieten alleen drie provincies met de drie grootste steden er bovenuit waarvan verreweg de meeste in Sofia (99). Dat is wel gelijk een stad waar zo'n anderhalf miljoen mensen wonen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is de beweegreden dan? Politiek of omdat lastiger terugkomen is wellicht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |