Je werd helemaal niet uitgelachen, mensen hebben alleen kritiek op je altijd negatieve posts. En als je dan ergens terechtgewezen wordt (bv van die kwart van de besmette mensen die in het ziekenhuis belandt) reageer je daar totaal niet op.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:59 schreef hooibaal het volgende:
Iedere keer als ik de afgelopen berichten postte uit het buitenland waarbij te enthousiaste versoepelingen leiden tot grote stijgingen in de besmettingen werd ik hier uitgelachen, maar we kunnen nu aan de cijfers in eigen land zien dat ik gewoon gelijk gehad heb.
quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Meneer wil zn gelijk halen.
Allemaal prima als het maar niet over die kwart opnames gaat. Soberzowie
Hij bewijst wel mooi mijn punt van paar posts eerderquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''.Dat zag je rond februari/maart ook. RIVM was kut, want die zagen dit niet aankomen, maar user(s) in kwestie natuurlijk wel.
Dat hangt ervan af wat je met "heel goed" bedoelt, denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt er op dat Zweden het met hun relaxte houding tav de corona-crisis heel goed doet.
Valt pas over een jaar, of over een paar jaar te concluderen welk land het nou het beste heeft gedaan. En dan moeten we niet alleen maar kijken naar het aantal doden. Wat is de stand van de economie? Van de zorg? Etc.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je met "heel goed" bedoelt, denk ik.![]()
Als je op worldometers.info kijkt naar de kolom Deaths/1M pop, dan doen ze het stukken slechter dan de landen om hen heen (met vergelijkbare omstandigheden maar strengere maatregelen):
Zweden: 559
Noorwegen: 47
Finland: 59
Denemarken: 105
Eh, is dit een grap? Ze hebben daar veel meer gevallen (en dus ook doden) dan hun buurlanden, zonder dat ze het economisch nou veel beter doen. Hoe is dat beter?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt er op dat Zweden het met hun relaxte houding tav de corona-crisis heel goed doet.
Mee eens hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Valt pas over een jaar, of over een paar jaar te concluderen welk land het nou het beste heeft gedaan. En dan moeten we niet alleen maar kijken naar het aantal doden. Wat is de stand van de economie? Van de zorg? Etc.
Daarom vergeleek ik Zweden ook met hun buurlanden, die zitten qua welvaart, gezondheidszorg en andere omstandigheden op een redelijk vergelijkbaar niveau.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso kun je niet meten welk land het et beste heeft gedaan. Een pakweg Mexico met een metropool als Mexico stad kun je niet vergelijken met Zweden.
Geen grap. Dat is toch echt wat ik gelezen heb.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, is dit een grap? Ze hebben daar veel meer gevallen (en dus ook doden) dan hun buurlanden, zonder dat ze het economisch nou veel beter doen. Hoe is dat beter?
Noorwegen is wat dat allemaal betreft toch een totaal ander land dan Zweden? Zitten ook niet in de EU.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Daarom vergeleek ik Zweden ook met hun buurlanden, die zitten qua welvaart, gezondheidszorg en andere omstandigheden op een redelijk vergelijkbaar niveau.
Maar wel eens met @:AlwaysHappy dat Deaths/1M pop een eenzijdige manier van vergelijken is.
Wat was de datum van datgene wat je gelezen hebt?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen grap. Dat is toch echt wat ik gelezen heb.
Heb het al diverse keren gelezen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat was de datum van datgene wat je gelezen hebt?Want op 3 juni is al erkend dat Zweden ernaast zat met hun strategie, door de architect ervan.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-moeten-nemen.html
We moeten Nederland dan ook vergelijken met vergelijkbare situaties. Zoals België of Nord Rhein Westfalen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Noorwegen is wat dat allemaal betreft toch een totaal ander land dan Zweden? Zitten ook niet in de EU.
@Kyran had precies hetzelfde. Ze belden uiteindelijk pas op woensdag aan het einde van de middag, met de vraag of er al gebeld was.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:38 schreef Dreassic het volgende:
Heb Zondag ochtend getest on nog niks gehoord nu, heeft het enige nut om de lokale GGD te bellen erover in geval ze mss het mobiel nummer niet goed genoteerd hebben tijdens doorgave op het landelijk nummer?
Ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Ik denk dat we in het stadium zijn dat de mensen die de maatregelen wel nog in acht willen nemen, dat zullen doen, en de mensen die dat minder belangrijk vinden, dat minder zullen doen. Daar zal Grapperhaus niet veel aan veranderen, denk ik.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:42 schreef maxi-mus het volgende:
DEN HAAG - Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zal vanavond tijdens een ingelaste persbijeenkomst andermaal hameren op het naleven van de coronaregels. Aanleiding is dat het virus weer oplaait met bijna duizend nieuwe besmettingen afgelopen week.
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie).
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie).Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE / ANP
De CDA-bewindsman zal om 19 uur vanavond op het ministerie van Justitie en Veiligheid reageren op de nieuwste cijfers. Volgens zijn woordvoerster kondigt de minister dan geen nieuwe maatregelen aan.
Dus maar zelf bellen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
@:Kyran had precies hetzelfde. Ze belden uiteindelijk pas op woensdag aan het einde van de middag, met de vraag of er al gebeld was.
Als dit niet helpt zullen de maatregelen wel weer wat aangeschroefd worden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel verschil zal maken. Ik denk dat we in het stadium zijn dat de mensen die de maatregelen wel nog in acht willen nemen, dat zullen doen, en de mensen die dat minder belangrijk vinden, dat minder zullen doen. Daar zal Grapperhaus niet veel aan veranderen, denk ik.
We moeten afgaan op berichten van de media. Kan best zijn dat ik het mis heb hoor. Heb de hele tijd lovende berichten gelezen over Zweden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, dan zal het wel waar zijn hè, mijn excuses.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |