abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 14:37:06 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_194207791
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:23 schreef Noek het volgende:
Een lockdown werkte dan weer niet zo positief als het gaat om kindermisbruik.
Nee, helaas is dat heel erg toegenomen. Dit vuilnis waant zich nu veilig om hun gang te gaan :r .
pi_194207793
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
0 ziekenhuisopnames
Dat kan niet kloppen want een kwart wordt opgenomen. Soberzo
Wacht maar over 2 of 4 weken!!! :') Ook weer zo'n trucje om hun paniekmodus te verdedigen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194207797
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Och we bestrijden ten minste corona. That's where it's all about! Het mag ten koste van alles gaan want iedereen gaat dood ^O^ Het leed hebben we het niet over op psychisch en sociaal vlak. Of op economisch vlak. Of kindermisbruik. Ze moeten zich niet zo aanstellen, het is wat het is want het killervirus kan op ieder moment toeslaan en roeit half Nederland uit.

Hypocriete mensen :r
Daar heb ik me de afgelopen maand ook wel aan gestoord ja; nogal selectief allemaal. Volksgezondheid gaat echt veel verder dan enkel koste wat kost Corona voorkomen. Alsof levens op andere manieren niet verwoest worden, oa ook door de maatregelen.
pi_194207801
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
0 ziekenhuisopnames
Dat kan niet kloppen want een kwart wordt opgenomen. Soberzo
Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.
En het is sowieso.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 14:38:12 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_194207803
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wacht maar over 2 of 4 weken!!! :') Ook weer zo'n trucje om hun paniekmodus te verdedigen.
Ja, dat blijft werken he?
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 14:39:02 #231
5428 crew  miss_sly
pi_194207806

Vergevingsgezind Nederland geeft coronavirus tweede kans
'We kunnen het virus niet blijven aankijken op wat het in het verleden heeft gedaan'

22 juli 2020 door Rudolf Julius

Iedereen verdient een tweede kans. Met dat motto zijn veel Nederlanders opgegroeid. Het is dus niet zo gek dat ons vergevingsgezinde volk nu ook het coronavirus een tweede kans geeft.

“Ja, het is verschrikkelijk wat het coronavirus heeft gedaan. Duizenden doden is niet niks”, zegt Lars (22) tijdens een huisfeestje in Goes. “Maar dat was toen. We kunnen het virus niet blijven aankijken op wat het in het verleden heeft gedaan.”

Ook Lize (35) denkt dat het coronavirus zijn leven wellicht heeft gebeterd. “Wat voor land zijn we als we in haat blijven hangen?” hoest ze in de supermarkt.

Bron: https://speld.nl/2020/07/(...)navirus-tweede-kans/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194207813
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar heb ik me de afgelopen maand ook wel aan gestoord ja; nogal selectief allemaal. Volksgezondheid gaat echt veel verder dan enkel koste wat kost Corona voorkomen. Alsof levens op andere manieren niet verwoest worden, oa ook door de maatregelen.
Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen. :r
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194207821
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:38 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.
En het is sowieso.
ja, daaag, 2 weken geleden waren er ook gewoon besmettingen hoor. ZOWIEZO
We hebben het over een kwart. Waar zijn ze?
Go hard or go home
pi_194207844
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef Noek het volgende:

[..]

ja, daaag, 2 weken geleden waren er ook gewoon besmettingen hoor. ZOWIEZO
We hebben het over een kwart. Waar zijn ze?
Dood?
pi_194207862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen. :r
Het wordt wel lekker vergroot, ja.
En het moet ook wel steeds wat gekker zijn anders leest geen hond het meer.
Het loont soms ook echt wel om afstand te nemen.
Go hard or go home
pi_194207863
quote:

[..]

Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''. :+ Dat zag je rond februari/maart ook. RIVM was kut, want die zagen dit niet aankomen, maar user(s) in kwestie natuurlijk wel.
pi_194207871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens ja.
pi_194207888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Het wordt wel lekker vergroot, ja.
En het moet ook wel steeds wat gekker zijn anders leest geen hond het meer.
Het loont soms ook echt wel om afstand te nemen.
Neem anders afstand van dit topic want zo te zien erger je je er alleen maar aan.
pi_194207899
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''. :+ Dat zag je rond februari/maart ook. RIVM was kut, want die zagen dit niet aankomen, maar user(s) in kwestie natuurlijk wel.
Dat laatste klopt wel ja
pi_194207900
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Och we bestrijden ten minste corona. That's where it's all about! Het mag ten koste van alles gaan want iedereen gaat dood ^O^ Het leed hebben we het niet over op psychisch en sociaal vlak. Of op economisch vlak. Of kindermisbruik. Ze moeten zich niet zo aanstellen, het is wat het is want het killervirus kan op ieder moment toeslaan en roeit half Nederland uit.

Hypocriete mensen :r
En als we geen maatregelen zouden nemen, was alles dan normaal gebleven? Hoe zou de Nederlander reageren als we Italiaanse ziekenhuis toestanden hadden in Nederland?
Had dan iedereen nog gewoon lekker naar het café/restaurant gegaan?

quote:
Afgezien dit wel klopt. Cijfers lopen gewoon een paar weken achter.

Dat betekend niet dat we in paniekmodus moeten springen. Maar wel naar alert modus, als deze stijgingen te lang doorgaan, moet/gaat er ingegrepen worden. En je weet dan direct waar de klappen gaan vallen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:50:34 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194207907
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:38 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

En het is sowieso.
Kan, maar het kan ook na 2 dagen al zijn.
pi_194207921
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is in feite ook niets anders aan de situatie. Het is al maanden ontzettend druk, echt overal. Buiten en binnen. Ook hadden veel jongeren maanden geleden al lak aan de regels. Ze maken mij niet wijs dat deze stijging komt doordat de horeca weer open is. Alhoewel sommige mensen dat wel graag zien te willen. De horeca is het pispaaltje hier in COR.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194207938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:49 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

En als we geen maatregelen zouden nemen, was alles dan normaal gebleven? Hoe zou de Nederlander reageren als we Italiaanse ziekenhuis toestanden hadden in Nederland?
Had dan iedereen nog gewoon lekker naar het café/restaurant gegaan?
[..]

Ik betwijfel of dit zijn stellingname is. Kritisch zijn richting of de keerkant bekijken van maatregelen is niet hetzelfde als het afzweren ervan.
I'll give you something to do
pi_194207986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:48 schreef Questular het volgende:

[..]

Neem anders afstand van dit topic want zo te zien erger je je er alleen maar aan.
Neh, onjuiste aanname. Ik vermaak me prima. Et tu?
Go hard or go home
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 14:58:10 #245
249559 crew  Lavenderr
pi_194207989
Het lijkt er op dat Zweden het met hun relaxte houding tav de corona-crisis heel goed doet.
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:59:04 #246
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194207999
Iedere keer als ik de afgelopen berichten postte uit het buitenland waarbij te enthousiaste versoepelingen leiden tot grote stijgingen in de besmettingen werd ik hier uitgelachen, maar we kunnen nu aan de cijfers in eigen land zien dat ik gewoon gelijk gehad heb.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194208003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt er op dat Zweden het met hun relaxte houding tav de corona-crisis heel goed doet.
En Denemarken dan?
Hebben die al mondkapjesplicht?
Ga zo eens zoeken aangezien zij net voor ons waren qua beleid.
Go hard or go home
pi_194208038
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er is in feite ook niets anders aan de situatie. Het is al maanden ontzettend druk, echt overal. Buiten en binnen. Ook hadden veel jongeren maanden geleden al lak aan de regels. Ze maken mij niet wijs dat deze stijging komt doordat de horeca weer open is. Alhoewel sommige mensen dat wel graag zien te willen. De horeca is het pispaaltje hier in COR.
Sommigen worden gewoon nerveus van een paar extra besmettingen, terwijl dat gewoon ingecalculeerd is door de overheid. En er word veel meer getest. Betere brononderzoeken, etc. Het doel is nooit geweest om nooit meer een stijging (qua besmettingen) te hebben. Het doel heeft altijd gedraaid rondom ziekenhuizen; dat de zorg het aan zou kunnen. Er moet écht meer aanleiding zijn om Nederlanders ervan te gaan overtuigen dat we weer maatregelen moeten nemen. Elke week een onderbuikgevoel hebben (want twee weken geleden maakten mensen zich hier ook zorgen; vier weken geleden ook, etc) dat het twee weken later fout gaat is niet een goede reden imo. Rond maart/april werd er geroepen dat besmettingen niet relevant waren en dat we weer konden versoepelen als de zorg het allemaal aan zou kunnen. Nu is het al maanden stabiel in de ziekenhuizen en nu zijn de besmettingen opeens reden genoeg om versoepelingen terug te draaien. Gewoon niet logisch.

Dat laatste valt mij ook op. Horeca en het toerisme. Maakt niet uit dat er procentueel maar weinig besmettingen ontstaan. Makkelijk doelwit of zo.
pi_194208055
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:59 schreef hooibaal het volgende:
Iedere keer als ik de afgelopen berichten postte uit het buitenland waarbij te enthousiaste versoepelingen leiden tot grote stijgingen in de besmettingen werd ik hier uitgelachen, maar we kunnen nu aan de cijfers in eigen land zien dat ik gewoon gelijk gehad heb.
Welke cijfers tonen aan dat jij gelijk hebt? Lopen de ziekenhuizen al over hier? Bron?

Er word goed getest in NL. Veel meer dan de afgelopen maanden. Alleen maar goed.

Sorry dat je niet je gelijk kan halen nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2020 15:06:10 ]
pi_194208070
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Welke cijfers tonen aan dat jij gelijk hebt? Lopen de ziekenhuizen al over hier? Bron?

Er word goed getest in NL. Veel meer dan de afgelopen maanden. Alleen maar goed.
Meneer wil zn gelijk halen.
Allemaal prima als het maar niet over die kwart opnames gaat. Soberzowie
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')