Nee, helaas is dat heel erg toegenomen. Dit vuilnis waant zich nu veilig om hun gang te gaanquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:23 schreef Noek het volgende:
Een lockdown werkte dan weer niet zo positief als het gaat om kindermisbruik.
Wacht maar over 2 of 4 weken!!!quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
0 ziekenhuisopnames
Dat kan niet kloppen want een kwart wordt opgenomen. Soberzo
Daar heb ik me de afgelopen maand ook wel aan gestoord ja; nogal selectief allemaal. Volksgezondheid gaat echt veel verder dan enkel koste wat kost Corona voorkomen. Alsof levens op andere manieren niet verwoest worden, oa ook door de maatregelen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Och we bestrijden ten minste corona. That's where it's all about! Het mag ten koste van alles gaan want iedereen gaat doodHet leed hebben we het niet over op psychisch en sociaal vlak. Of op economisch vlak. Of kindermisbruik. Ze moeten zich niet zo aanstellen, het is wat het is want het killervirus kan op ieder moment toeslaan en roeit half Nederland uit.
Hypocriete mensen
Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef Noek het volgende:
0 ziekenhuisopnames
Dat kan niet kloppen want een kwart wordt opgenomen. Soberzo
Ja, dat blijft werken he?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wacht maar over 2 of 4 weken!!!Ook weer zo'n trucje om hun paniekmodus te verdedigen.
Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar heb ik me de afgelopen maand ook wel aan gestoord ja; nogal selectief allemaal. Volksgezondheid gaat echt veel verder dan enkel koste wat kost Corona voorkomen. Alsof levens op andere manieren niet verwoest worden, oa ook door de maatregelen.
ja, daaag, 2 weken geleden waren er ook gewoon besmettingen hoor. ZOWIEZOquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:38 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.
En het is sowieso.
Dood?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef Noek het volgende:
[..]
ja, daaag, 2 weken geleden waren er ook gewoon besmettingen hoor. ZOWIEZO
We hebben het over een kwart. Waar zijn ze?
Het wordt wel lekker vergroot, ja.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen.
Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wacht maar over 2 of 4 weken!!!Ook weer zo'n trucje om hun paniekmodus te verdedigen.
Eens ja.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik stoor mij sowieso enorm aan de toon van de media. het is niets anders dan doomscenario's schetsen, nieuwe deskundigen van stal halen die nog niet eerder geinterviewd zijn, lockdowns verkondigen, en vooral de publieke opinie manipuleren met bepaalde stellingen.
Neem anders afstand van dit topic want zo te zien erger je je er alleen maar aan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het wordt wel lekker vergroot, ja.
En het moet ook wel steeds wat gekker zijn anders leest geen hond het meer.
Het loont soms ook echt wel om afstand te nemen.
Dat laatste klopt wel jaquote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''.Dat zag je rond februari/maart ook. RIVM was kut, want die zagen dit niet aankomen, maar user(s) in kwestie natuurlijk wel.
En als we geen maatregelen zouden nemen, was alles dan normaal gebleven? Hoe zou de Nederlander reageren als we Italiaanse ziekenhuis toestanden hadden in Nederland?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Och we bestrijden ten minste corona. That's where it's all about! Het mag ten koste van alles gaan want iedereen gaat doodHet leed hebben we het niet over op psychisch en sociaal vlak. Of op economisch vlak. Of kindermisbruik. Ze moeten zich niet zo aanstellen, het is wat het is want het killervirus kan op ieder moment toeslaan en roeit half Nederland uit.
Hypocriete mensen
Afgezien dit wel klopt. Cijfers lopen gewoon een paar weken achter.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kan, maar het kan ook na 2 dagen al zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:38 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Als je besmet bent kom je niet gelijk in het ziekenhuis, dat kan twee weken duren.
En het is sowieso.
Er is in feite ook niets anders aan de situatie. Het is al maanden ontzettend druk, echt overal. Buiten en binnen. Ook hadden veel jongeren maanden geleden al lak aan de regels. Ze maken mij niet wijs dat deze stijging komt doordat de horeca weer open is. Alhoewel sommige mensen dat wel graag zien te willen. De horeca is het pispaaltje hier in COR.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar nu is het echt anders hoor; nu is er écht reden om zeker te weten dat het goed fout gaat in ziekenhuizen over twee weken. Maakt niet uit dat het 1 week geleden, 2 weken geleden, 4 weken geleden ook voorspelt is. Nu is het écht anders hoor. En wanneer (of beter gezegd; ALS) de opnames dan ook daadwerkelijk een keer stijgen dan is het ''zie, zie, ik riep het weken geleden al!!''.Dat zag je rond februari/maart ook. RIVM was kut, want die zagen dit niet aankomen, maar user(s) in kwestie natuurlijk wel.
Ik betwijfel of dit zijn stellingname is. Kritisch zijn richting of de keerkant bekijken van maatregelen is niet hetzelfde als het afzweren ervan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:49 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
En als we geen maatregelen zouden nemen, was alles dan normaal gebleven? Hoe zou de Nederlander reageren als we Italiaanse ziekenhuis toestanden hadden in Nederland?
Had dan iedereen nog gewoon lekker naar het café/restaurant gegaan?
[..]
Neh, onjuiste aanname. Ik vermaak me prima. Et tu?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Neem anders afstand van dit topic want zo te zien erger je je er alleen maar aan.
En Denemarken dan?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
Het lijkt er op dat Zweden het met hun relaxte houding tav de corona-crisis heel goed doet.
Sommigen worden gewoon nerveus van een paar extra besmettingen, terwijl dat gewoon ingecalculeerd is door de overheid. En er word veel meer getest. Betere brononderzoeken, etc. Het doel is nooit geweest om nooit meer een stijging (qua besmettingen) te hebben. Het doel heeft altijd gedraaid rondom ziekenhuizen; dat de zorg het aan zou kunnen. Er moet écht meer aanleiding zijn om Nederlanders ervan te gaan overtuigen dat we weer maatregelen moeten nemen. Elke week een onderbuikgevoel hebben (want twee weken geleden maakten mensen zich hier ook zorgen; vier weken geleden ook, etc) dat het twee weken later fout gaat is niet een goede reden imo. Rond maart/april werd er geroepen dat besmettingen niet relevant waren en dat we weer konden versoepelen als de zorg het allemaal aan zou kunnen. Nu is het al maanden stabiel in de ziekenhuizen en nu zijn de besmettingen opeens reden genoeg om versoepelingen terug te draaien. Gewoon niet logisch.quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is in feite ook niets anders aan de situatie. Het is al maanden ontzettend druk, echt overal. Buiten en binnen. Ook hadden veel jongeren maanden geleden al lak aan de regels. Ze maken mij niet wijs dat deze stijging komt doordat de horeca weer open is. Alhoewel sommige mensen dat wel graag zien te willen. De horeca is het pispaaltje hier in COR.
Welke cijfers tonen aan dat jij gelijk hebt? Lopen de ziekenhuizen al over hier? Bron?quote:Op woensdag 22 juli 2020 14:59 schreef hooibaal het volgende:
Iedere keer als ik de afgelopen berichten postte uit het buitenland waarbij te enthousiaste versoepelingen leiden tot grote stijgingen in de besmettingen werd ik hier uitgelachen, maar we kunnen nu aan de cijfers in eigen land zien dat ik gewoon gelijk gehad heb.
Meneer wil zn gelijk halen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welke cijfers tonen aan dat jij gelijk hebt? Lopen de ziekenhuizen al over hier? Bron?
Er word goed getest in NL. Veel meer dan de afgelopen maanden. Alleen maar goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |