Hoe mensen tegelijkertijd kunnen betogen dat we nog lang niet alles over Corona weten, maar wel stellig zijn in hun geloof in hun genuanceerde strategie, dat kan ik niet rijmen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is geen ziekte laat staan "ding" maar een ordinaire virale besmetting waar mensen met onderliggende aandoeningen, met een reeds aangetast immuunsysteem, na een besmetting vooral (soms erg veel) last van kunnen hebben. Strategie is de eigen (on)gezondheid, het handelen daarin laten bepalen.
Een voorspelling waarvan je niet weet of die klopt, heeft een naam: een gok. Ben jij een gokker, en vind jij dat je met de levens van een ander mag gokken?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:33 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Wel een voorspelling. Of die voorspelling klopt is een tweede.
Door je (of de) situatie ben je dus niet langer geschikt of zul je bepaalde werkzaamheden niet (meer) kunnen uitoefenen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 12:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
1. Dan zorgen je ouders ervoor dat er niemand langskomt.
2. Mensen die voor klm werkte? Mensen die in de horeca werken? Hoe kunnen die thuiswerken?
3. Minimale maatregelen prima.
Aldus Yoshiro Mori, hoofd van het organisatiecomité in Tokio. Het IOC zal daar anders over denken uiteraard en die beslissen.quote:
Het is allemaal gokken. Lockdowns zijn ook gokken. Door de geinduceerde recessie gaan x aantal burgers achteruit in inkomen. Dit kun je gewoon keihard doorberekenen naar een lagere levensverwachting voor wellicht miljoenen mensen, oftewel ontzettend veel verloren levensjaren. Benieuwd hoe die zich verhoudt tot de verloren levensjaren tgv corona zonder maatregelen. Let wel, ik vind ook: geen maatregelen was geen optie vanwege de chaos die dat zou veroorzaken, maar de langetermijn effecten zijn m.i. een compleet onderbelicht onderwerp.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een voorspelling waarvan je niet weet of die klopt, heeft een naam: een gok. Ben jij een gokker, en vind jij dat je met de levens van een ander mag gokken?
Gok dat hun mening minder zwaar weegt dan die van hem.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Aldus Yoshiro Mori, hoofd van het organisatiecomité in Tokio. Het IOC zal daar anders over denken uiteraard.
Gok ik niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Gok dat hun mening minder zwaar weegt dan die van hem.
Oh.quote:
Nee eerder pressie (middels geld) om het wel door te laten gaan zonder publiek.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh.
Wat stel je voor. Dat ze als Tokio niet meewerkt het hele evenement maar gewoon ff verplaatsen naar een andere locatie in minder dan een jaar tijd?
Dat lijkt me gelden voor alle grote evenementen.quote:
https://www.gelderlander.(...)erplichten~af1dcac6/quote:Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat het absoluut noodzakelijk is om een mondkapje te dragen in de kroeg. Volgens hoogleraar en natuurkundige Detlef Lohse spelen kleine druppeltjes in de lucht een grotere rol bij de verspreiding van het virus dan eerder werd gedacht. Dat geldt ook voor andere binnenruimtes waar mensen bij elkaar komen en ook voor voetbalstadions.
Volgens de hoogleraar moet Nederland zo snel mogelijk mondkapjes binnen verplichten. In februari waarschuwde de hoogleraar al voor de grotere rol van kleine druppeltjes in de lucht bij de verspreiding van het corona-virus, maar het RIVM negeerde zijn boodschap.
Nu leidt de hoogleraar van Universiteit Twente een groot onderzoek naar deze aerosolen. Eén ding weet Detlef Lohse al zeker: „Mondkapjes binnen zijn noodzakelijk, bijvoorbeeld in de kroeg.”
Mondkapjes in de kroeg. Zie je dat al voor je?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)erplichten~af1dcac6/
Per direct invoeren in alle binnenruimtes.
Tussenoplossing met minder publiek lijkt me het meest aannemelijk en ook wel haalbaar, zoals je nu ook in het voetbal ziet ontstaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee eerder pressie (middels geld) om het wel door te laten gaan zonder publiek.
Ik weet het zo net nog niet. Zonder een Godwin te willen doen, maar tijdens WOII was het ook allemaal heel slecht. Na WOII kwam er een wederobouw. Mensen waren heel gemotiveerd om alles weer goed of zelfs beter te maken. En we hadden een economische groei, een verhoogde levensverwachting, en een vergroting van de welvaart als nooit tevoren was meegemaakt in Nederland.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is allemaal gokken. Lockdowns zijn ook gokken. Door de geinduceerde recessie gaan x aantal burgers achteruit in inkomen. Dit kun je gewoon keihard doorberekenen naar een lagere levensverwachting voor wellicht miljoenen mensen, oftewel ontzettend veel verloren levensjaren. Benieuwd hoe die zich verhoudt tot de verloren levensjaren tgv corona zonder maatregelen. Let wel, ik vind ook: geen maatregelen was geen optie vanwege de chaos die dat zou veroorzaken, maar de langetermijn effecten zijn m.i. een compleet onderbelicht onderwerp.
Zou dat voor kantoor gelden? Is ook gewoon een binnenruimte. Zit je met 1. een derde van je collega's ivm 1,5 meter en dan 2. met z'n allen gezellig met een mondkapje op.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En geen autonomie geven aan dit soort sectoren. Dat de een het wel doet en de ander niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lijkt me wel.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zou dat voor kantoor gelden? Is ook gewoon een binnenruimte. Zit je met 1. een derde van je collega's ivm 1,5 meter en dan 2. met z'n allen gezellig met een mondkapje op.
Het is graag of niet, denk ik dan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Mondkapjes in de kroeg. Zie je dat al voor je?
Beter dan gezellig thuis liggen aan de beademingsapparatuur. Zelfs als je niet dood gaat an Corona, zul je het toch heel benauwd hebben en je longen uit je lijf hoesten, wanneer je het krijgt. Ook als je jong bent. Dit is wat ik tenminste begrijp van alle mensen hier op Fok! die Corona hebben gehad en er over vertelden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zou dat voor kantoor gelden? Is ook gewoon een binnenruimte. Zit je met 1. een derde van je collega's ivm 1,5 meter en dan 2. met z'n allen gezellig met een mondkapje op.
Dat laatste is niet waar, zat mensen die er nauwelijks iets van merken als ze het hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Beter dan gezellig thuis liggen aan de beademingsapparatuur. Zelfs als je niet dood gaat an Corona, zul je het toch heel benauwd hebben en je longen uit je lijf hoesten, wanneer je het krijgt. Ook als je jong bent.
Zal eerst wel voor publieke ruimtes gaan gelden. Een Coronabesmetting op kantoor is nu eenmaal veel makkelijker te herleiden dan als iemand ergens in een bibliotheek, bioscoop of winkel anderen heeft lopen besmetten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:52 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik ben een 50+er. Misschien wil je die mensen ook meenemen in je overwegingen? Wij werken ook hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, zat mensen die er nauwelijks iets van merken als ze het hebben.
Dan wordt het een niet, vrees ik. Hoe wil je dan ooit aan je pilsje lurken? En hoe ga je dat ooit handhaven? Gooi ze dan gewoon meteen dicht.quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:53 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Het is graag of niet, denk ik dan.
Een operatie aan je longen kán hele heftige gevolgen hebben, dat kan je toch niet bagetaliseren?quote:Op woensdag 22 juli 2020 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, zat mensen die er nauwelijks iets van merken als ze het hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |