quote:
FOK!kers doneren aan Zwarte Piet, 'Sylvana', 'Dries' en 'Akwasi' doen mee
De gemeente Rotterdam zit in haar maag met een inzamelingsactie voor Zwarte Piet in Hoek van Holland. Omdat subsidie voor een intocht met Zwarte Piet op de tocht staat, zamelen inwoners in de Hoek zelf geld in. Wethouder Wijbenga vreest een 'verharding' in het gevoelige debat. "Dit is niet het gewenste scenario."
Maar daar denken de FOK!kers uiteraard anders over!!
FOK!ker Voetbalmanager2 bracht het nieuws van de inzamelingsactie in het NWS-forum en al gauw deden meerdere FOK!kers een duit in het zakje. Een klein bedrag was voldoende, ook voor Zwarte Piet-criticus 'Wollah'. Toch doneerde deze kindervriend vijf euro.
Akwasi was de volgende, met als onderschrift "Goed idee swa". De teller begon na het openen van dit topic flink op te lopen. Airfryer ('ik vind dit helemaal mooi') en Sylvana Siemons ('o.v.v. campagnekosten') stortten beiden gul.
'Pia Dijkstra' had geld uitgespaard aangezien 'de safraan in de aanbieding was terwijl dat normaalgesproken erg duur is' en al dat geld komt ten goede aan de spaaractie. Dries Boussatta vindt de hele actie 'allemachtig pragtig 88' en zelfs Duwertje Blok gunt de organisatoren 'een ouderwets feest!'.
Speciale aandacht voor FOK!-favoriet Braddie, die uiteraard een geheel onnodig epistel neerpende: "Zwarte piet racistisch? Het is de enige dag in het jaar dat ik geen hekel aan zwarten heb, willen ze dat ook nog afpakken? Wie is dan de racist? Sorry voor het lage bedrag, ik zou liever 450 euro doneren, dat zou fantastisch zijn!"
Willen jullie ook doneren? Ga dan snel naar de donatiepagina en misschien zie je zo Erik van Muiswinkel storten!
Prachtige actie van de FOK!kers in NWS, de teller staat op moment van schrijven op ruim 4000 euro. Bijna 70 procent van het benodigde bedrag.
FOK!kers doneren aan Zwarte Piet, 'Sylvana', 'Dries' en 'Akwasi' doen mee
quote:Inzamelingsactie voor Zwarte Piet in Hoek van Holland brengt gemeente in verlegenheid
De gemeente Rotterdam zit in haar maag met een inzamelingsactie voor Zwarte Piet in Hoek van Holland. Omdat subsidie voor een intocht met Zwarte Piet op de tocht staat, zamelen inwoners in de Hoek zelf geld in. Wethouder Wijbenga vreest een ‘verharding’ in het gevoelige debat. ,,Dit is niet het gewenste scenario.’’
Directe aanleiding voor de inzamelingsactie is een recente uitspraak van de Rotterdamse gemeenteraad. Een meerderheid stemde in met een motie van de partij Nida om niet langer subsidie te verstrekken aan sint-intochten met traditionele Zwarte Pieten. Dus niet alleen bij de grote intocht bij de Erasmusbrug, waar enkel roetpieten rondlopen, maar ook in de rest van de stad.
,,Vanaf dat moment stond de telefoon roodgloeiend’’, vertelt Joey de Waard van de stichting Intocht Sinterklaas Hoek van Holland, en tevens voorzitter van de gebiedscommissie.
Roetveegje
In Hoek van Holland is inmiddels een crowdfundingsactie opgestart. De Waard is niet de initiatiefnemer, benadrukt hij. ,,Het is wel in samenspraak gedaan met mij. Ik steun het voor 100 procent. Wij doen dit al jarenlang zo, het is een leuk kinderfeest. Daarnaast heeft Hoek van Holland ongeveer 10.000 inwoners, een kleine kern. Alle vrijwilligers zijn heel erg goed herkenbaar, ook als ze een roetveegje op hebben. Daarnaast is Hoek van Holland heel traditioneel ingesteld. Als we een andere piet invoeren, dan haakt 95 procent van de sponsors en de vrijwilligers af.’’
Wethouder Bert Wijbenga (VVD, integratie) is niet blij met de gang van zaken. ,,Dit is niet het gewenste scenario. Deze hardheid is niet wat we willen.’’ Hij wijst erop dat een snelle subsidiestop voor Zwarte Pieten nog helemaal niet zeker is. ,,Dat is wel wat de gemeenteraad wil en in principe is die de baas. Maar het is niet duidelijk of het juridisch ook mogelijk is. Zwarte Piet is niet onomstreden, maar ook niet verboden. Dus dat moeten we nog laten uitzoeken. ’’
Bizar
In Hoek van Holland staat de teller inmiddels op 2000 euro. ,,In drie dagen tijd en dat is echt bizar. We hebben 6000 euro nodig. Normaal krijgen we ieder jaar tussen de 8000 à 9000 euro aan subsidie. Nu al is toegezegd dat de boot gesponsord gaat worden en normaal kost dat 3000 euro. Dan houden we nog 6000 euro over’’, zegt De Waard.
Dat Nederland al weken in de ban is van het racsimedebat speelt geen rol, zegt hij. ,,De discussie over racisme leeft hier niet. Wij hebben echt de insteek dat het een kinderfeest is. Kinderen zien Zwarte Piet als hun grote vriend. Ze vinden het spannend.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)rlegenheid~aaf7ec0f/
Dan wordt Pakjesboot 12 uitgerust met scheepsartillerie en vallen we Amsterdam binnen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als het bedrag behaald is? Ik neem aan dat ze extra geld goed kunnen gebruiken om een nog mooier feest te maken dan wanneer het door de gemeente georganiseerd en betaald zou zijn?
Top, gedoneerd!quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:13 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dan wordt Pakjesboot 12 uitgerust met scheepsartillerie en vallen we Amsterdam binnen.
quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:13 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dan wordt Pakjesboot 12 uitgerust met scheepsartillerie en vallen we Amsterdam binnen.
De Stopera als eerste doelwit en daarna de ambtswoningquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:13 schreef Kriegel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:16 schreef the-eye het volgende:
Is het een leuk idee om 14 november een FOK! meet in HvH te houden en dan allemaal verkleed als Zwarte Piet?
Ik bied twee slaapplaatsen aan op tien kilometer afstand!quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:16 schreef the-eye het volgende:
Is het een leuk idee om 14 november een FOK! meet in HvH te houden en dan allemaal verkleed als Zwarte Piet?
JA!!! Gaaf ideequote:Op donderdag 25 juni 2020 23:16 schreef the-eye het volgende:
Goed plan !! Iets te ver voor mijquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:16 schreef the-eye het volgende:
Gewoon dit ding erop:quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Stopera als eerste doelwit en daarna de ambtswoning
oeh ik doe het!quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:16 schreef the-eye het volgende:
Ik wacht nog steeds op de echte rijke foktattas met 450 fantastische euro’squote:
quote:
Wie?quote:
Het zou wel solidair zijn als de crew dan ook in het zwart gaat, want nu ben je blauw en dat is een beetje hypocrietquote:
Hoi anoniemquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:31 schreef maryen65 het volgende:
Donatie gedaan, zwarte piet moet blijven1
Hahaha hoe weet jij dat nu?quote:
quote:Bram van der Vlugt
¤ 10,00
Ik zei laatst nog tegen Stefan Stefan de Walle, die mij opvolgde als Sinterklaas , ik zei Stefan, er is toch geen tweekaatsenballenineennet meer aan met al die anders gekleurde Pieten? Ik zag er laatst zelfs één helemaal zonder schmink! Nee Bram, zei Stefan, alleen een diepzwart geschminkte Piet is niet meer te herkennen en daarom is het ooit allemaal begonnen. Gelukkig weten ze in Hoek van Holland nog wel van wanten.
hihiquote:
Nu durf ik niet meerquote:
wat moet dat moet!quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het zou wel solidair zijn als de crew dan ook in het zwart gaat, want nu ben je blauw en dat is een beetje hypocriet
twitter:wagensveld1968 twitterde op donderdag 25-06-2020 om 20:24:21Twee van de donaties voor een #Sinterklaasintocht met #ZwartePiet in Hoek van Holland 🤣🤣
https://t.co/VVdTBbDVkj https://t.co/hy5lWLv597 reageer retweet
Ik heb een kleine donatie gedaan, ik weet dat er straks meer sint intochten om geld verlegen zitten. Zo kan ik aan iedereen een bijdrage leveren. We zullen ze een poepie laten ruikenquote:
Angelaquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:39 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb een kleine donatie gedaan, ik weet dat er straks meer sint intochten om geld verlegen zitten. Zo kan ik aan iedereen een bijdrage leveren. We zullen ze een poepie laten ruiken
twitter:AsjeBello twitterde op donderdag 25-06-2020 om 22:15:06@wagensveld1968 #Afriye is ook reuze enthousiast 😂😂 https://t.co/Ze7zVqa0Yr reageer retweet
twitter:
Met zn allen logeren op de stoombootquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:40 schreef Mrmime het volgende:
Gewoon een invasie van 200+ inktzwarte pieten met FOK-capejes![]()
Jammer dat ik zo’n 200 kilometer verderop woon
Nee ik was anoniem, en maar goed ook want anders wisten jullie mijn naamquote:
quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:39 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb een kleine donatie gedaan, ik weet dat er straks meer sint intochten om geld verlegen zitten. Zo kan ik aan iedereen een bijdrage leveren. We zullen ze een poepie laten ruiken
Jij bent toch Marije, van die caravan langs de N65?quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:41 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee ik was anoniem, en maar goed ook want anders wisten jullie mijn naam
Ja jongens nu is het weer mooi geweestquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:43 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Jij bent toch Marije, van die caravan langs de N65?
Hoezo werd net interessantquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:45 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ja jongens nu is het weer mooi geweest
twitter:wagensveld1968 twitterde op donderdag 25-06-2020 om 20:24:21Twee van de donaties voor een #Sinterklaasintocht met #ZwartePiet in Hoek van Holland 🤣🤣
Mooi hequote:Op donderdag 25 juni 2020 23:55 schreef Woelwater het volgende:
Edwin kan er ook om lachen
Oh leuk, de voorman van Pegida pikt uitgerekend mijn tekst eruit.quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:55 schreef Woelwater het volgende:
Edwin kan er ook om lachen
quote:Op donderdag 25 juni 2020 23:58 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh leuk, de voorman van Pegida pikt uitgerekend mijn tekst eruit.
Nu ben ik aan ze gelieerd en komt Antifa me zoekenhalp
Dat zou echt goud zijn als we dat zouden doen. FOK! zou dan de geschiedenisboeken in gaan als protegé van Zwarte Pietquote:Op donderdag 25 juni 2020 23:40 schreef Mrmime het volgende:
Gewoon een invasie van 200+ inktzwarte pieten met FOK-capejes![]()
Jammer dat ik zo’n 200 kilometer verderop woon
zou in principe toch te regelen moeten zijn.. Een super-statement maken.. Als we ¤1000 kunnen doneren moet dit ook lukkenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 00:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat zou echt goud zijn als we dat zouden doen. FOK! zou dan de geschiedenisboeken in gaan als protegé van Zwarte Piet
quote:Albert de architect ¤ 5,00
De actie gaat als een speer!
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 00:07 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Donaties
George Floyd¤ 5,00
I want Piet
Democratie totdat er echt een eigen mening wordt gevormd natuurlijk he. Dat moeten we niet willen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:16 schreef Iblardi het volgende:
Ja, "we laten het aan de samenleving over" en dat soort dingen. Maar wat doen we vervolgens als de uitkomst "niet is wat we willen"?
quote:Wethouder Bert Wijbenga (VVD, integratie) is niet blij met de gang van zaken. ,,Dit is niet het gewenste scenario. Deze hardheid is niet wat we willen.’’ Hij wijst erop dat een snelle subsidiestop voor Zwarte Pieten nog helemaal niet zeker is. ,,Dat is wel wat de gemeenteraad wil en in principe is die de baas. Maar het is niet duidelijk of het juridisch ook mogelijk is. Zwarte Piet is niet onomstreden, maar ook niet verboden. Dus dat moeten we nog laten uitzoeken. ’’
Weg met deze Culturele Revolutie in de polder!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:34 schreef Montagui het volgende:
Het spelen van zwart geschminkte Zwarte Piet is een grondrecht!
It wasn’t me...quote:
Eigenlijk zou er gewoon 1 potje opgehaald moeten worden voor wanneer er in Nederland een gemeente zo'n subsidiestop voor zwarte pieten ingevoerd. Dat geld kan dan gebruikt worden om er een goede advocaat van te betalen die voor iedere linkse gemeente duidelijk maakt dat je dat onderscheid helemaal niet mag maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:34 schreef Montagui het volgende:
Eigenlijk zou er een landelijke crowdfundactie moeten komen waaruit door alle vrijwilligers organisaties geput kan worden wanneer hun gemeente hen dreigt te chanteren met het intrekken van subsidies als niet aan hun grondwet beperkende eisen wordt voldaan.
Vrijheid van expressie is altijd nog een onderdeel van de Vvmu - artikel 1 GW (zolang er geen haat gezaaid wordt, of wordt opgeroepen tot geweld).
En dat is in het geval van jezelf zwart schminken om een allegorisch, symbolisch archetype in een traditioneel (kinder)feest voor te stellen dan ook geenszins het geval. De interpretatie van wat Zwarte Piet moet voorstellen, wat zijn afkomst is, is ontzettend divers. Niemand weer er het fijne van. Niemand heeft dan ook de waarheid in pacht over hoe je Zwarte Piet 'moet' interpreteren. Niemand kan dat dan ook claimen. Ieder is daarbij vrij het zijne te denken.
Het spelen van zwart geschminkte Zwarte Piet is een grondrecht!
Reken maar niet dat je met 1 keer klaar bent. Dan verzinnen ze weer een andere weg waarop ze de subsidie kunnen dwarsbomen. Mocht het tot een rechtszaak komen, dan ben je zo 1 of 2 intochten verder.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er gewoon 1 potje opgehaald moeten worden voor wanneer er in Nederland een gemeente zo'n subsidiestop voor zwarte pieten ingevoerd. Dat geld kan dan gebruikt worden om er een goede advocaat van te betalen die voor iedere linkse gemeente duidelijk maakt dat je dat onderscheid helemaal niet mag maken.
Dat is goedkoper dan ieder jaar meerdere crowdfundingacties op te zetten om zelf je feestje te kunnen organiseren met zwarte pieten.
Is eigenlijk nog beter. De dictatuur bij de wortels aanpakken.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er gewoon 1 potje opgehaald moeten worden voor wanneer er in Nederland een gemeente zo'n subsidiestop voor zwarte pieten ingevoerd. Dat geld kan dan gebruikt worden om er een goede advocaat van te betalen die voor iedere linkse gemeente duidelijk maakt dat je dat onderscheid helemaal niet mag maken.
Dat is goedkoper dan ieder jaar meerdere crowdfundingacties op te zetten om zelf je feestje te kunnen organiseren met zwarte pieten.
quote:Biefstuk¤ 5,00
Jullie kennen het vast wel. Zit je lekker te fokken of te gamen en dan moet je lichaam wat vocht kwijt. Nu raak ik al een paar centiliter per uur kwijt in de vorm van liefdesnectar maar ik heb het over de gele variant. Daar heb ik dus geen zin in wat resulteert in een paar flessen urine. Om het vervolgens leeg te gooien uit mijn raam. 2 flesjes per dag keer aantal het maanden dat ik dit doe resulteerde in brandschone dakpannen. Helaas is het te donker om er nu een foto van te maken.
10 uur geleden
Die is toch top ?quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:55 schreef Oceanier het volgende:
Akwasi gaat jullie 1 voor 1 schoppen. Wie durft het adres van de meeting hier te zetten LOL
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Is dit een verkapt dreigement aan FOK! users?
De kade in Hoek van Holland waar ieder jaar de boot aankomt. Veel succes in november.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:55 schreef Oceanier het volgende:
Akwasi gaat jullie 1 voor 1 schoppen. Wie durft het adres van de meeting hier te zetten LOL
Hij kan zelf een paar schoppen krijgen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:55 schreef Oceanier het volgende:
‘k had geen idee dat je er zo goed je dakpannen mee kon schoonmaken!quote:
Wie weet wat nog meer?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:04 schreef Floris_Stempel het volgende:
[..]
‘k had geen idee dat je er zo goed je dakpannen mee kon schoonmaken!
Boehoehoe snif snif snifquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:06 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat leuk zeg!
Echt iemand met wie je je wil associëren!
Ik geef niet zo om cadeautjes.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:08 schreef Faxie het volgende:
[..]
Boehoehoe snif snif snif
Ook voor jou heeft Piet een mooi cadeau hoor
Dank!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie weet wat nog meer?
ps. onwijs vette user name!!!! Had jou nog niet gezien, maar vergeet hem nu al niet meer.
Deze is zuur jongequote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Kan je bij die doneersite ook donaties weigeren? Staan toch wel een paar abject racistische commentaren tussen.
Laat nog maar eens zien dat voor veel mensen zwarte piet alleen maar gaat om 'vrijheid' om racistisch te mogen zijn.
Trouwens ook blij zijn met een tweetje van droeftoeter Wagensveld. Niets om trots op te zijn deze sneue actie, en zeker niet iets waar je als FOK! achter moet staan. Maar misschien trek je hierdoor nog wat meer wappies aan op deze site, we missen zeker op dit subforum wel wat ongeinformeerde extreemrechtse schreeuwers.
Z1edend!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Kan je bij die doneersite ook donaties weigeren? Staan toch wel een paar abject racistische commentaren tussen.
Laat nog maar eens zien dat voor veel mensen zwarte piet alleen maar gaat om 'vrijheid' om racistisch te mogen zijn.
Trouwens ook blij zijn met een tweetje van droeftoeter Wagensveld. Niets om trots op te zijn deze sneue actie, en zeker niet iets waar je als FOK! achter moet staan. Maar misschien trek je hierdoor nog wat meer wappies aan op deze site, we missen zeker op dit subforum wel wat ongeinformeerde extreemrechtse schreeuwers.
Die Braddie lijkt me satire, een nepkarakter dat te vergelijken is met die oude kolonel uit Fawlty Towers.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Ja, ik zie wel wat bedoeld is als humor maar reacties alsquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:28 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Die Braddie lijkt me satire, een nepkarakter dat te vergelijken is met die oude kolonel uit Fawlty Towers.
quote:Kick out zwarte people. Doe mee of ga weg. Dit is onze land
Zit gewoon geen humor in en is gewoon puur racisme. Lijkt me dat als je deze actie opzet en zeker als je wil uitdragen dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft, dat je dit soort donaties gewoon moet weigeren.quote:Allemachtig pragtig 88!
Zit iets in.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
[..]
Ja, ik zie wel wat bedoeld is als humor maar reacties als
[..]
[..]
Zit gewoon geen humor in en is gewoon puur racisme. Lijkt me dat als je deze actie opzet en zeker als je wil uitdragen dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft, dat je dit soort donaties gewoon moet weigeren.
Vind vooral 'onze land' erg pijnlijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zit gewoon geen humor in en is gewoon puur racisme. Lijkt me dat als je deze actie opzet en zeker als je wil uitdragen dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft, dat je dit soort donaties gewoon moet weigeren.
#viesmadquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Ik zal straks nog even doneren namens jou... Met een leuke ZP-grap erbij!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Wou net zeggen, als je iets uitlokt met dat soort zure reacties is het wel dat er meer geld naartoe gaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal straks nog even doneren namens jou... Met een leuke ZP-grap erbij!
Ondanks dat dit hele Pieten-gedoe me niks interesseert kan ik hier wel redelijk om lachen andersquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Wat is er zuur aan signaleren dat er nazi-verheerlijking en puur racisme tussen staat?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:40 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Wou net zeggen, als je iets uitlokt met dat soort zure reacties is het wel dat er meer geld naartoe gaat.
Vooral zo doorgaan!
Neuh ik ben niet zo heel erg viesmad hoor. Ik kijk er ook niet van op dat FOK! geen moeite heeft om deze onzin te signalboosten. Het is alleen dat zodra FOK! zijn naam hier aan verbindt en je ongebreideld racisme prima vindt bij deze actie, dit natuurlijk niet helpt bij het algemene imago.quote:
Waarom is het een probleem als FOK! stelling inneemt voor zwarte piet?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef AlohA het volgende:
[..]
Neuh ik ben niet zo heel erg viesmad hoor. Ik kijk er ook niet van op dat FOK! geen moeite heeft om deze onzin te signalboosten. Het is alleen dat zodra FOK! zijn naam hier aan verbindt en je ongebreideld racisme prima vindt bij deze actie, dit natuurlijk niet helpt bij het algemene imago.
Nou was het natuurlijk altijd al een probleem dat op deze site stelling wordt ingenomen vóór Zwarte Piet en het dus een gekleurd discussieforum is, maar dit gaat zeker niet helpen op zo'n manier.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
Kick out zwarte people. Doe mee of ga weg. Dit is onze land
Iets zegt me dat dit comment eerder van Achmed dan van Floris Jan afkomt.quote:Kick out zwarte people. Doe mee of ga weg. Dit is onze land
Au au woorden au au au!!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat is er zuur aan signaleren dat er nazi-verheerlijking en puur racisme tussen staat?
Voor mij geen enkel 'probleem'quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef AlohA het volgende:
Nou was het natuurlijk altijd al een probleem dat op deze site stelling wordt ingenomen vóór Zwarte Piet
In plaats van nationaalsocialistische symbolen zoals de Hitlergroet gebruiken neonazi's graag het getal 88quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:50 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Au au woorden au au au!!
Wacht ff, 88 = nazi-verheerlijking? Wow...
Waarom is dat een probleem? Het is toch gewoon een particuliere site? Persoonlijk vind ik de partijdigheid van organen die met belastinggeld worden gefinancierd storender.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef AlohA het volgende:
[..]
Nou was het natuurlijk altijd al een probleem dat op deze site stelling wordt ingenomen vóór Zwarte Piet en het dus een gekleurd discussieforum is, maar dit gaat zeker niet helpen op zo'n manier.
Tja, dat vloekt met de deugende MSM. Een tegengeluid kunnen de radicalen van KOZP natuurlijk niet hebben.quote:
Was het geen verwijzing naar het EK in '88? Weet je dat zeker? En hoe? De interpretatie ligt nogal bij de ontvanger natuurlijk...quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:52 schreef Kopiko het volgende:
[..]
In plaats van nationaalsocialistische symbolen zoals de Hitlergroet gebruiken neonazi's graag het getal 88
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
88 machtig prachtig gaat om voetbal.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:52 schreef Kopiko het volgende:
[..]
In plaats van nationaalsocialistische symbolen zoals de Hitlergroet gebruiken neonazi's graag het getal 88
Maar ik ben natuurlijk de dwaas hier die het merkwaardig vindt dat bij verdediging van een Nederlandse traditie geheuld word met (o.a.) Speer en de Hitlergroet.
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:53 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Was het geen verwijzing naar het EK in '88? Weet je dat zeker? En hoe? De interpretatie ligt nogal bij de ontvanger natuurlijk...
Ongebreideld racisme.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef AlohA het volgende:
[..]
Neuh ik ben niet zo heel erg viesmad hoor. Ik kijk er ook niet van op dat FOK! geen moeite heeft om deze onzin te signalboosten. Het is alleen dat zodra FOK! zijn naam hier aan verbindt en je ongebreideld racisme prima vindt bij deze actie, dit natuurlijk niet helpt bij het algemene imago.
Bij een zgn. voetballer ligt dat inderdaad meer voor de hand, zeker in combinatie met dat "allemachtig prachtig".quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:53 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Was het geen verwijzing naar het EK in '88? Weet je dat zeker? En hoe? De interpretatie ligt nogal bij de ontvanger natuurlijk...
👌🏻quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:52 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Maar ik ben natuurlijk de dwaas hier die het merkwaardig vindt dat bij verdediging van een Nederlandse traditie geheuld word met (o.a.) Speer en de Hitlergroet.
Doe eens niet zo hypocriet. JIJ maakt een insinuaties, dus mag jij het zeker weten en bewijs geven. Nu draai je het om...quote:
quote:Selçuk Öztürk
¤ 5,00
Ook wai fan denk viend Sielvana stöm!
8 minuten geleden
Omdat het de discussie kleurt. In principe zie ik dit forum als een algemeen discussieforum en imo de uitgang van een discussie altijd neutraal moeten zijn. Door aan te geven dat deze site altijd zelf een bepaalde mening heeft maak je een schifting in users en manier van discussievoering.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem als FOK! stelling inneemt voor zwarte piet?
Kun je daar concrete voorbeelden van geven? Ik heb niet het idee dat tegenstanders van ZP de mond gesnoerd wordt in de discussies, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Omdat het de discussie kleurt. In principe zie ik dit forum als een algemeen discussieforum en imo de uitgang van een discussie altijd neutraal moeten zijn. Door aan te geven dat deze site altijd zelf een bepaalde mening heeft maak je een schifting in users en manier van discussievoering.
Allemaal prima, betekent alleen dat ik mijn mening moet bijstellen en dit geen neutraal platform is, en in het geval van deze doneeractie dus ook dat racisme een plek heeft op deze site.
Het hele doel van een forum is dat mensen hun mening geven. En op dit forum is de overgrote meerderheid een fan van zwarte piet. Verder is het tevens een particulier forum en niet een forum van de overheid betaald met subsidie. Daarom mag de leiding van dit forum best voor of tegen zp zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Omdat het de discussie kleurt. In principe zie ik dit forum als een algemeen discussieforum en imo de uitgang van een discussie altijd neutraal moeten zijn. Door aan te geven dat deze site altijd zelf een bepaalde mening heeft maak je een schifting in users en manier van discussievoering.
Allemaal prima, betekent alleen dat ik mijn mening moet bijstellen en dit geen neutraal platform is, en in het geval van deze doneeractie dus ook dat racisme een plek heeft op deze site.
Dan zal je de MSM ook wel helemaal niets vinden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Ai veel sterkte gewenst met deze constatering. Hopelijk kwam het niet als een hele zware klap.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, de meeste problemen worden gemaakt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:11 schreef Nikonlover het volgende:
Was idd gewoon een verwijzing naar EK88. Sommige mensen moeten overal wat in zien....
Ik heb deze enquête gemistquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het hele doel van een forum is dat mensen hun mening geven. En op dit forum is de overgrote meerderheid een fan van zwarte piet.
De overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking is voor Zwarte Piet, dus op Fok zal het niet anders zijn.quote:
Het is wel heel typerend dat er gelijk met termen als nazi wordt geschermd door bepaalde types.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:11 schreef Nikonlover het volgende:
Was idd gewoon een verwijzing naar EK88. Sommige mensen moeten overal wat in zien....
Zal wel snel afgelopen zijn dan als straks de adverteerders weglopenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef AlohA het volgende:
[..]
Het jaar 1988 moet ook afgeschaft worden trouwens, want EK88 dat kan toch niet??!???? Over NAZIIIIIIISSSSSS gesproken??!?????????????!!!!!!!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:20 schreef RTR het volgende:
[..]
Het is wel heel typerend dat er gelijk met termen als nazi wordt geschermd door bepaalde types.
Yep.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, de meeste problemen worden gemaakt.
Yep. Zegt genoeg.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:20 schreef RTR het volgende:
[..]
Het is wel heel typerend dat er gelijk met termen als nazi wordt geschermd door bepaalde types.
Ok, ik kom nooit op frontpage vanwege baggerquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://frontpage.fok.nl/(...)of-roetveegpiet.html
Dan starten we toch een inzamelingsactie opquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zal wel snel afgelopen zijn dan als straks de adverteerders weglopen
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:22 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Het jaar 1988 moet ook afgeschaft worden trouwens, want EK88 dat kan toch niet??!???? Over NAZIIIIIIISSSSSS gesproken??!?????????????!!!!!!!
Ja, dat zegt degene toch ook die jij quote?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ok, ik kom nooit op frontpage vanwege bagger
Ruime meerderheid van deze poll was voor ZP, niet heel Fok
Fok is gelukkig meer dan FrontPagequote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat zegt degene toch ook die jij quote?
Hoe denk je dat dit komt? Volgens I&O research wilde in 2018 44% van de mensen dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert en op dit forum zitten een overgroot deel rabiate pietenverdedigers. Dat toont toch alleen maar aan dat met de berichtgeving die hier gedaan wordt alleen maar een bepaald soort users aangetrokken wordt. Met deze actie erbij wordt de afstand naar een echochamber alleen maar kleiner.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het hele doel van een forum is dat mensen hun mening geven. En op dit forum is de overgrote meerderheid een fan van zwarte piet. Verder is het tevens een particulier forum en niet een forum van de overheid betaald met subsidie. Daarom mag de leiding van dit forum best voor of tegen zp zijn.
Het is geen discriminatie om te zeggen dat om een inclusief feest te vieren er wordt gevraagd alsjeblieft geen raciale stereotypering te gebruiken.quote:Waarom heb jij er geen moeite mee dat een grote stad als Rotterdam de eis stelt dat als je subsidie wil dat daar dan geen zwarte piet bij mag zijn? Van een overheidsinstantie die jouw en mijn belastinggeld uitdelen verwacht je toch niet zo'n discriminerende eis?
Als ze gewoon hun werk zouden doen dan was deze hele inzamelingsactie niet eens nodig geweest en dan hadden we ook deze polariserende situatie niet gehad.
Dat jij een hondenfluitje niet wil horen betekent niet dat ie niet gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:11 schreef Nikonlover het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Dat jij een hondenfluitje niet wil horen betekent niet dat ie niet gebruikt wordt.
Het uiterlijk van zp veranderen is niet hetzelfde als op bestuurlijk niveau afdwingen dat niemand meer een zp gebruikt. Dat dingen als overdreven rode lippen en kroeshaar minder gebruikt word is iets waar niet veel users moeite mee hebben. Dat afdwingen van steden als Amsterdam en Rotterdam uiteraard wel. Dat is geen 'vragen of er alsjeblieft geen raciale stereotypen gebruikt worden'. Verder is het een keuze om dat zo te noemen. De meeste mensen zien er gewoon een vrolijk fantasiefiguur in zonder racistische bijbedoelingen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dit komt? Volgens I&O research wilde in 2018 44% van de mensen dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert en op dit forum zitten een overgroot deel rabiate pietenverdedigers. Dat toont toch alleen maar aan dat met de berichtgeving die hier gedaan wordt alleen maar een bepaald soort users aangetrokken wordt. Met deze actie erbij wordt de afstand naar een echochamber alleen maar kleiner.
[..]
Het is geen discriminatie om te zeggen dat om een inclusief feest te vieren er wordt gevraagd alsjeblieft geen raciale stereotypering te gebruiken.
[..]
Dat jij een hondenfluitje niet wil horen betekent niet dat ie niet gebruikt wordt.
Nee alle blanken over 1 kam scheren. Black privilege doordrukken doormiddel van eindeloos blijven zeuren, zeiken en verpesten heeft wel geholpen zeker.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef AlohA het volgende:
[..]
En het antwoord is nee. Lange tenen veroorzaken een glijdende schaal en we zijn die schaal al héél hard af aan het gaan. Niemand wordt daar beter van uiteindelijk. Want het institutioneel racisme want nu tevoorschijn komt is nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
Het is geen discriminatie om te zeggen dat om een inclusief feest te vieren er wordt gevraagd alsjeblieft geen raciale stereotypering te gebruiken.
Een doneeractie is racistischquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Everybody is equal but some pigs are more equal than others. Zo denken dat soort mensen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:02 schreef ikwordra het volgende:
geen neutraal platform, omdat mensen een andere mening hebbenboehoe
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
I see what you did there...quote:
"Just because you are offended doesn't mean you are right"quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Subsidies intrekken omdat het je politieke agenda niet uitkomt en vervolgens gaan klagen over doneeracties is anders nog een stuk sneuer en getuigt gewoon van een regelrechte poging tot staatscensuur.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Waarom is die donatie volgens jou dan een nazi verwijzing?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dit komt? Volgens I&O research wilde in 2018 44% van de mensen dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert en op dit forum zitten een overgroot deel rabiate pietenverdedigers. Dat toont toch alleen maar aan dat met de berichtgeving die hier gedaan wordt alleen maar een bepaald soort users aangetrokken wordt. Met deze actie erbij wordt de afstand naar een echochamber alleen maar kleiner.
[..]
[..]
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:32 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Nikonlover hier meer van weet.
Dat is een vers die vele varianten heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:51 schreef Attitude het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit?
Al die opmerkingen tot nu toe konden wel maar deze??
oh.. dat is mij niet bekend, ben niet zo van nederlandse liedjes / versjesquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een vers die vele varianten heeft.
Ik ken hem ook heel anders, niet in deze variant.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:54 schreef Attitude het volgende:
[..]
oh.. dat is mij niet bekend, ben niet zo van nederlandse liedjes / versjes
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een vers die vele varianten heeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_kleine_negertjes_(boek)quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ken hem ook heel anders, niet in deze variant.
Op welke bek ging ik?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben jij altijd zo keihard getriggerd om vervolgens op je bek te gaan?
Je zogenaamde nazi vergelijking. Iedereen ziet wat je probeert.quote:
Albert Speer was geen nazi?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:03 schreef RTR het volgende:
[..]
Je zogenaamde nazi vergelijking. Iedereen ziet wat je probeert.
Hou m’n hart vast voor als we de 88 aantikken...quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:23 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Hou m’n hart vast voor als we de 88 aantikken...
Het trieste is dat je zelf niet eens de belachelijkheid van je reactie doorziet.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Harco Sorbato,is dat geen typetje van die Jiskefet gasten?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:51 schreef Attitude het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit?
Ahh ja dat was em.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:59 schreef Woelwater het volgende:
En Harco Sorbato is een verbastering van Marco Borsato in de serie Flodder.
Eigenlijk niet, goed en wel beschouwd.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:32 schreef Gia het volgende:
Mooi zo'n actie en een goed voorbeeld voor andere zogenaamde deuggemeentes die hun subsidie intrekken als de pieten zwart zijn.
Waarom hamer je er zo op dat ze donaties moeten weigeren?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jawel hoor, het geeft alleen aan dat men zich niet alles door de strot laat drukken. Zou eens wat vaker moeten gebeuren ook.quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:59 schreef Woelwater het volgende:
En Harco Sorbato is een verbastering van Marco Borsato in de serie Flodder.
Deze afleveringquote:
Of ze stoppen subsidie met de gedachte dat als mensen zwarte piet willen ze zelf wel doneren lol. Scheelt weer wat geld voor ze.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jawel hoor, het geeft alleen aan dat men zich niet alles door de strot laat drukken. Zou eens wat vaker moeten gebeuren ook.
Dat zou wel een typisch Hollandse gedachte zijn ja.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of ze stoppen subsidie met de gedachte dat als mensen zwarte piet willen ze zelf wel doneren lol. Scheelt weer wat geld voor ze.
Gemeentes kunnen het gaan misbruiken om onder de subsidie uit te komen.quote:
Hoe kom je erbij dat men met deze actie uit wil dragen dat Zwarte Piet niet racistisch is? Als jij er racisme in wil zien ga je toch lekker je gang, deze mensen willen gewoon Sinterklaas vieren.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben ook zo'n rabiate pietenverdediger en ik heb geen enkel probleem met veranderingen, zolang Piet maar Zwart is en blijft.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dit komt? Volgens I&O research wilde in 2018 44% van de mensen dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert en op dit forum zitten een overgroot deel rabiate pietenverdedigers.
Ik heb ook geen problemen met veranderingen maar ze gaan steeds verder. Ik had best kunnen leven met roetveeg of gekleurde pieten. Maar ze willen gewoon het hele sinterklaasfeest weg hebben. Sinds ik dat door heb ben ik gewoon 100% pro zwarte piet. Zwarte piet is zwart en moet zwart blijven!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:51 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n rabiate pietenverdediger en ik heb geen enkel probleem met veranderingen, zolang Piet maar Zwart is en blijft.
Ik vind het prima dat de dikke rode lippen verdwenen zijn, de gouden oorringen, de rare taaltje, en misschien iets aan de kleding. Ook prima dat de bruine schmink verdwijnt, hij moet pikzwart zijn.En dan moet het gezeur klaar zijnquote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb ook geen problemen met veranderingen maar ze gaan steeds verder. Ik had best kunnen leven met roetveeg of gekleurde pieten. Maar ze willen gewoon het hele sinterklaasfeest weg hebben. Sinds ik dat door heb ben ik gewoon 100% pro zwarte piet. Zwarte piet is zwart en moet zwart blijven!
Het is opgeklopte ellende van de grote steden. In Amsterdam is er een 'zwarte sint' die zonder knechten een week eerder aankomt. In Osdorp zit Sinterklaas op een kameel met Arabische muziek.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:12 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat de dikke rode lippen verdwenen zijn, de gouden oorringen, de rare taaltje, en misschien iets aan de kleding. Ook prima dat de bruine schmink verdwijnt, hij moet pikzwart zijn.En dan moet het gezeur klaar zijn
quote:Rapper JayJay
¤ 5,00
Zwarte Piet naar Hoek van Holland? Waar praten we over??? Komt naar mijn modeshop.nl allen, patta's voor de tatta's voor weinig geld. Niet goed geld terug.
2 uur geleden
Waarom zou ik dat willen Gia? Ik vind het allemaal prima, de Zwarte Pietenoorlog is gestreden, conservatief Nederland heeft verloren en wil zo lang mogelijk nog vasthouden aan het verleden. Niet meer dan logisch en van mij mag je het ene domme burgerinitiatief houden na het andere.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom hamer je er zo op dat ze donaties moeten weigeren?
Je wilt dat ze het niet halen, hè?
Jammer, maar voor 6 uur vanavond is Hoek van Holland gered.
Next!
Helmond ook, met ons kasteel. Althans, tot nu toe.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Urk, Monnickendam, Edam, Volendam, Staphorst, Dokkum, daar is het nog ouderwets gezellig.
Een mooi sinterklaasfeest met vrolijke zwarte pieten. En dat blijft in elk dorp gerust wel zo.
Die oorringen, rare taaltje en rode lippen zijn zaken die men voornamelijk bij Zwarte Pieten op televisie zag. De gewone man had die attributen helemaal niet. Daar was het, het gezicht zwart maken en een geïmproviseerd / zelfgemaakt Zwarte Pietenpak.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:12 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat de dikke rode lippen verdwenen zijn, de gouden oorringen, de rare taaltje, en misschien iets aan de kleding. Ook prima dat de bruine schmink verdwijnt, hij moet pikzwart zijn.En dan moet het gezeur klaar zijn
De Pieten oorlog is nog niet gestreden. En de pro-pieten hebben zeker niet verloren!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat willen Gia? Ik vind het allemaal prima, de Zwarte Pietenoorlog is gestreden, conservatief Nederland heeft verloren en wil zo lang mogelijk nog vasthouden aan het verleden. Niet meer dan logisch en van mij mag je het ene domme burgerinitiatief houden na het andere.
Waar ik tegen ageer is dat ik racisme zie in de donaties, wat mij op twee punten tegen de borst stuit.
- FOK! leent zijn naam aan de actie.
- Een overgroot gedeelte van de pro-pietschreeuwers zegt altijd dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft.
Je hoeft die reacties niet te lezen en je hoeft niet naar de intocht te kijken.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat willen Gia? Ik vind het allemaal prima, de Zwarte Pietenoorlog is gestreden, conservatief Nederland heeft verloren en wil zo lang mogelijk nog vasthouden aan het verleden. Niet meer dan logisch en van mij mag je het ene domme burgerinitiatief houden na het andere.
Waar ik tegen ageer is dat ik racisme zie in de donaties, wat mij op twee punten tegen de borst stuit.
- Een overgroot gedeelte van de pro-pietschreeuwers zegt altijd dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft.
En dan worden de Chinezen boos.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zwarte piet heeft niets met racisme te maken.
Een ieder met gezond verstand kan dat opmaken uit de intenties en de vrolijke gezichten.
het is een laagje zwarte schmink die overal gewoon verkrijgbaar is waardoor de kinderen de volwassenen even niet herkennen. Dit is iets wat alleen bij zwarte schmink werkt. bij gele schmink herken je de persoon zo.
En maak je, je dan daadwerkelijk druk om de naam van FOK! of is het meer een huichelachtige bezwaar omdat er mensen zijn die hun bips afvegen met je gezeik over racisme?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
[..]
Welnee, hij wil alleen proberen te voorkomen dat het feest in Hoek van Holland doorgaat. Wat niet lukt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
En maak je, je dan daadwerkelijk druk om de naam van FOK! of is het meer een huichelachtige bezwaar omdat er zo waar mensen zijn die hun bips afvegen met je gezeik over racisme?
zo denk ik ook al jaren. Zwarte piet is volledig zwart. er bestaan geen mensen die een vergelijkbare huidskleur hebben met Zwarte piet. kleur hexcode #000000.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan worden de Chinezen boos.
Echt zwart is geen mens. Zwart is geen huidskleur, net zo min als wit.
Iedereen is een bruintint, van zwartbruin tot heel lichtbeige, met daartussen ook roodbruin en geelbruin.
Druk maken is een groot woord, maar het merk 'FOK!' is natuurlijk al jaren in duikvlucht en ik zie die versnelling niet afnemen door je naam te verbinden aan een stel racisten.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
En maak je, je dan daadwerkelijk druk om de naam van FOK! of is het meer een huichelachtige bezwaar omdat er mensen zijn die hun bips afvegen met je gezeik over racisme?
En dat klopt ook. Dat zowel extremistische pro- en anti-Pieten Zwarte Piet willen misbruiken voor hun eigen vuilspuiterij wil nog niet zeggen dat Zwarte Piet iets racistisch is.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
Eigenlijk moeten we negers ook niet meer zwart noemen, maar bruin.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zo denk ik ook al jaren. Zwarte piet is volledig zwart. er bestaan geen mensen die een vergelijkbare huidskleur hebben met Zwarte piet. kleur hexcode #000000.
Ik zie hier de reactie van iemand die niet racistisch is, maar wel al tijden in die hoek wordt gedrukt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:51 schreef Attitude het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit?
En daarom mijn eerste vraag in dit topic: Kan je de abject racistische donaties ook terugstorten, het lijkt me dat je niet met die groep geassocieerd wil worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
En dat klopt ook. Dat zowel extremistische pro- en anti-Pieten Zwarte Piet willen misbruiken voor hun eigen vuilspuiterij wil nog niet zeggen dat Zwarte Piet iets racistisch is.
Flikker lekker op als het zo kut is hier.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:56 schreef AlohA het volgende:
[..]
Druk maken is een groot woord, maar het merk 'FOK!' is natuurlijk al jaren in duikvlucht en ik zie die versnelling niet afnemen door je naam te verbinden aan een stel racisten.
Ik ervaar dit ook wel zo ja. Ik wil gewoon niet dat het type randdebiel zoals Akwasi hierin tegemoet getreden wordt. Stik er maar inquote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb ook geen problemen met veranderingen maar ze gaan steeds verder. Ik had best kunnen leven met roetveeg of gekleurde pieten. Maar ze willen gewoon het hele sinterklaasfeest weg hebben. Sinds ik dat door heb ben ik gewoon 100% pro zwarte piet. Zwarte piet is zwart en moet zwart blijven!
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ervaar dit ook wel zo ja. Ik wil gewoon niet dat het type randdebiel zoals Akwasi hierin tegemoet getreden wordt. Stik er maar in
Altijd opvallend hoe dit soort figuren met twee maten meten. KOZP gaat hand in hand met extremistisch figuren van De Grauwe Eeuw etc maar daar mag je niemand voor ter verantwoording roepen. Tegelijkertijd wensen ze wel dat jij tot in de derde graad de familie checkt van mensen die aan een zelfde doel als jou doneren want daar ben je dan uiteraard verantwoordelijk voorquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee, hij wil alleen proberen te voorkomen dat het feest in Hoek van Holland doorgaat. Wat niet lukt.
KOZP wil eigenlijk een wettelijk verbod op zwart schminken. En tja, dat gaat er niet komen. Dus zwarte piet blijft.
Ik vroeg me in eerste instantie af of het misschien een van de felle tegenstanders hier was, die de voorstanders in een slecht daglicht willen zeggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
En daarom mijn eerste vraag in dit topic: Kan je de abject racistische donaties ook terugstorten, het lijkt me dat je niet met die groep geassocieerd wil worden.
Dat dit nou meteen weer tot een rehash van de afgelopen 50 jaar pietendiscussie doet oplaaien, laat maar zien hoe diep racisme verstrengeld is met de ideeen van pro-pieten.
Ga snel adverteerders bellen joh misschien dat die je schijnheilig geleuter gelovenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:56 schreef AlohA het volgende:
[..]
Druk maken is een groot woord, maar het merk 'FOK!' is natuurlijk al jaren in duikvlucht en ik zie die versnelling niet afnemen door je naam te verbinden aan een stel racisten.
Lijkt me fair.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
En daarom mijn eerste vraag in dit topic: Kan je de abject racistische donaties ook terugstorten, het lijkt me dat je niet met die groep geassocieerd wil worden.
Wat enge discriminerende generalisatie. Zo lijkt het net alsof alle pro-Pieten racisten zijn (standpunt van KOZP overigens).quote:Dat dit nou meteen weer tot een rehash van de afgelopen 50 jaar pietendiscussie doet oplaaien, laat maar zien hoe diep racisme verstrengeld is met de ideeen van pro-pieten.
Waarom? Geld stinkt niet. Als het doel maar bereikt wordt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Dat dit nou meteen weer tot een rehash van de afgelopen 50 jaar pietendiscussie doet oplaaien, laat maar zien hoe diep racisme verstrengeld is met de ideeen van pro-pieten.
Ahhh...... je wil toch nog deze Sinterklaasvierders de racismekaart onder hun neus kunnen duwen. Daar komt de aap uit de mouwquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ze foto's van mijnwerkers racistisch vonden!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef Gia het volgende:
KOZP wil eigenlijk een wettelijk verbod op zwart schminken.
Precies, zo ver gaat het nooit komen.Daarnaast; stel je nou eens voor dat je tegen een Airfryer zegt; "Je krijgt in alles je zin, je hoeft niet meer te demonstreren."quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee, hij wil alleen proberen te voorkomen dat het feest in Hoek van Holland doorgaat. Wat niet lukt.
KOZP wil eigenlijk een wettelijk verbod op zwart schminken. En tja, dat gaat er niet komen. Dus zwarte piet blijft.
quote:VarkensHart
¤ 5,00
Aiii fok die deuggappies tog hier vijf euro op je muil GAUW
Ik wacht op de dag dat een journalist hem vraagt naar watvoor werk wat hij in z'n leven gedaan heeft ofdat hij misschien heel z'n leven nog niets anders heeft gedaan dan janken en in de slachtofferrol kruipenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies, zo ver gaat het nooit komen.Daarnaast; stel je nou eens voor dat je tegen een Airfryer zegt; "Je krijgt in alles je zin, je hoeft niet meer te demonstreren."
De man zou gek van verveling worden en weer snel een ander jankonderwerp gevonden hebben.
Subsidies intrekken omdat het je politieke agenda niet uitkomt en vervolgens gaan klagen over doneeracties is anders nog een stuk sneuer en getuigt gewoon van een regelrechte poging tot staatscensuur. Dus nee, donaties trekken we niet inquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Scheelt mij weer typen, exact dit. En nou opdonderen met je geklaag en gehuilquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Subsidies intrekken omdat het je politieke agenda niet uitkomt en vervolgens gaan klagen over doneeracties is anders nog een stuk sneuer en getuigt gewoon van een regelrechte poging tot staatscensuur. Dus nee, donaties trekken we niet in
Voor iemand die het niet zoveel doet ben je wel systematisch verongelijkt, continu getriggerd en ongezond geobsedeerd door je verband tussen ZP en vermeend racisme aan te willen tonen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
[..]
Kerken en moskeen maken zich niet druk over de herkomst van giften maar voor een donatie aan een Sinterklaascommitee moet iemand brandschoon en heilig verklaard zijn volgens AlohAquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Subsidies intrekken omdat het je politieke agenda niet uitkomt en vervolgens gaan klagen over doneeracties is anders nog een stuk sneuer en getuigt gewoon van een regelrechte poging tot staatscensuur. Dus nee, donaties trekken we niet in
Hij was nachtwaker, maar is vanwege strafblad ontslagen. Nu is hij volgens mij fulltime zeurpiet.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik wacht op de dag dat een journalist hem vraagt naar watvoor werk wat hij in z'n leven gedaan heeft ofdat hij misschien heel z'n leven nog niets anders heeft gedaan dan janken en in de slachtofferrol kruipen
Echt grappig is het alleen niet, die zinnen lopen merendeels niet eens fatsoenlijk. Komt toch een beetje op me over als zo'n frusti figuur die net terugkomt van de gemeentewerf.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:58 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ik zie hier de reactie van iemand die niet racistisch is, maar wel al tijden in die hoek wordt gedrukt.
Ja, dan kun je hem krijgen ook.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Fijn dat Aloha zo sportief is om toch te doneren. Zwarte Piet verbroedert
quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Fijn dat Aloha zo sportief is om toch te doneren. Zwarte Piet verbroedert
quote:
Maar hoe ga je het uitleggen aan je vrienden van KOZP?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:08 schreef AlohA het volgende:
Zie je, er hoeft niet per se iets kwetsends bij te staan
Zo te zien hebben die ook allemaal gedoneerd hoorquote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar hoe ga je het uitleggen aan je vrienden van KOZP?
Heel KOZP heeft toch al gedoneerd? Kon niet achterblijven.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar hoe ga je het uitleggen aan je vrienden van KOZP?
Dat doet Afriyie en Akwasa teveel denken aan de goudmijnen waar hun Ashanti-voorvaderen de slaven lieten werken voordat ze aan de Portugezen begonnen te verkopen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ze foto's van mijnwerkers racistisch vonden!Die vegen steenkool op de gezichten staat 100% gelijk aan blackface. Mijnwerkers drijven de spot met negers! REEEEEEE!!!!!!!
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet Afriyie en Akwasa teveel denken aan de goudmijnen waar hun Ashanti-voorvaderen de slaven lieten werken voordat ze aan de Portugezen begonnen te verkopen.
Ja, aan deugen doen we niet hier op Fokquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Ieder jaar heeft Van Dale volgens mij een 'woord van het jaar' Van mij mag dat voor dit jaar het woord 'deugkneus' zijn, maar dat zal wel niet door de ballotage komen.
Soms wel soms niet.. ik vind het hier doorgaans een mix van links gezever en rechtse ratio, dat zie je nergens anders.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, aan deugen doen we niet hier op Fok
Die obsessie zie ik eigenlijk vooral terug bij de propietactivisten. Er is in dit topic welgeteld één iemand die een beetje tegengas geeft en iedereen buitelt schuimbekkend over elkaar heen om hem de grond in te stampen. Over obsessies gesproken.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor iemand die het niet zoveel doet ben je wel systematisch verongelijkt, continu getriggerd en ongezond geobsedeerd door je verband tussen ZP en vermeend racisme aan te willen tonen.
Gek he dat mensen boos worden als je ze nazi noemtquote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Die obsessie zie ik eigenlijk vooral terug bij de propietactivisten. Er is in dit topic welgeteld één iemand die een beetje tegengas geeft en iedereen buitelt schuimbekkend over elkaar heen om hem de grond in te stampen. Over obsessies gesproken.
Zit je nou ordinair te vissen naar een donatie-shoutout?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:21 schreef Brybry het volgende:
Sneu weer hoor. Doneren, doe lekker maar die reacties erbij zeg.
Minstens de helft van Fok! is gewoon een ordinaire racist.
Vast allemaal uitkeringstrekkers die niks te doen hebben met hun leven.
Je weet zelf dat dat niet klopt. Als je ook maar een beetje gematigd een bijdrage levert wordt je helemaal afgefakkelt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gek he dat mensen boos worden als je ze nazi noemt
Heb ff ge CTRL+F'd maar ik zie niemand een nazi genoemd worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gek he dat mensen boos worden als je ze nazi noemt
Pas op, anders gaat AlohA roepen dat dit met bruinhemden te maken heeftquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we negers ook niet meer zwart noemen, maar bruin.
De bruinen!
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:26 schreef ToT het volgende:
"WHAAAA!!! ZWARTE PIET IS RACISME!!! WITTE MANNEN DIE ZICH ZWART SCHMINKEN MOETEN VOOR DE BEK GESCHOPT WORDEN!!!! ALS JE SINTERKLAAS MET ZWARTE PIET VIERT WIL JE DE SLAVERNIJ TERUG!!!!!"
- FOK!kers doneren wat geld voor een intocht met Zwarte Piet en plaatsen er wat lollige berichtjes bij. -
"WHAAAA!!!! DIE PRO-PIETEN ZIJN HE-LE-MAAL GEOBSEDEERD!!! WAT EEN VUILE RACISTEN ZEG!!!!!"
quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:21 schreef Brybry het volgende:
Lees eens terugquote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Heb ff ge CTRL+F'd maar ik zie niemand een nazi genoemd worden.
Wat doe jij dan hier op FOK!? Het is half 4. Een werkdag is tot 5 uur hoor. Je bent zeker ook een uitkeringstrekker?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:21 schreef Brybry het volgende:
Niet iedereen hoeft te slaven voor baasquote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat doe jij dan hier op FOK!? Het is half 4. Een werkdag is tot 5 uur hoor. Je bent zeker ook een uitkeringstrekker?
Refereer je nu aan mij? Beetje een zielige poging wel, wil best met je in discussie hoor als dat normaal lukt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:26 schreef ToT het volgende:
"WHAAAA!!! ZWARTE PIET IS RACISME!!! WITTE MANNEN DIE ZICH ZWART SCHMINKEN MOETEN VOOR DE BEK GESCHOPT WORDEN!!!! ALS JE SINTERKLAAS MET ZWARTE PIET VIERT WIL JE DE SLAVERNIJ TERUG!!!!!"
- FOK!kers doneren wat geld voor een intocht met Zwarte Piet en plaatsen er wat lollige berichtjes bij. -
"WHAAAA!!!! DIE PRO-PIETEN ZIJN HE-LE-MAAL GEOBSEDEERD!!! WAT EEN VUILE RACISTEN ZEG!!!!!"
Ja de 8e letter van het alfabet is de "h" dus 88 = HH = Heil Hitler, dus altijd als je ergens het getal 88 ziet, heb je met een neo-nazi te maken!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lees eens terugHij gaat helemaal over de zeik omdat er 88 (dat is een nazi symbool ofzo) in een donatie staat terwijl het gewoon een verwijzing naar het EK van 88 is.
Wel eens gehoord van ploegendienst, onregelmatige diensten of compensatiedagen wegens weekenddienst? Niet iedereen is een 9-tot-5-werker.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat doe jij dan hier op FOK!? Het is half 4. Een werkdag is tot 5 uur hoor. Je bent zeker ook een uitkeringstrekker?
Ongetwijfeld een misplaatste constatering, maar hij noemt niemand een nazi, dat mag ook niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lees eens terugHij gaat helemaal over de zeik omdat er 88 (dat is een nazi symbool ofzo) in een donatie staat terwijl het gewoon een verwijzing naar het EK van 88 is.
Uhhhh.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:34 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ongetwijfeld een misplaatste constatering, maar hij noemt niemand een nazi, dat mag ook niet.
Gaat helemaal over de zeikquote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Precies, en drop is racisme.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de 8e letter van het alfabet is de "h" dus 88 = HH = Heil Hitler, dus altijd als je ergens het getal 88 ziet, heb je met een neo-nazi te maken!
En da's dus waarom er zo veel tegengas gegeven wordt.quote:
"Ja, nee, JULLIE gingen over de zeik. Ik kwam gewoon dit topic binnen en besloot om door alle reacties heen te spitten om te kijken of daar racisme tussen zat, heel onschuldig enzo, en dat ga ik dan op Fok benoemen en dan ga ik heel hard roepen dat het racisme is en nazi vergelijkingen zijn en als jullie het daar dan niet mee eens zijn dan gaan jullie toch echt over de zeik, ik niet hoor!"quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:46 schreef AlohA het volgende:
[..]
Gaat helemaal over de zeik
En ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat tussen de stroom van echt enorm grappige rassengrappen en hilarische namen ineens een verwijzing naar het EK van 88 staat. Dat is juist het hele idee.
De mensen die helemaal over de zeik gingen waren jullie die het meteen als onmogelijk afdoen dat het een racistische betekenis heeft.
Ik haalde trouwens 2 reacties aan, maar die tweede wordt dan weer helemaal niets over gezegd.
Ah nee, dat maakt het oke, ik bedoel, ik zeg gewoon dat jij doet aan nazi verheerlijking, je bent een fan van Albert Speer en Adolf Hitler en je gebruikt het 88 symbool op een nazi manier, dat mag allemaal, maar zodra ik je als een nazi zou benoemen, dan gaan we de grens over?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Heb ff ge CTRL+F'd maar ik zie niemand een nazi genoemd worden.
Wat een mooi samenhangend verhaal weer. Weet je al wie nazi genoemd werd?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah nee, dat maakt het oke, ik bedoel, ik zeg gewoon dat jij doet aan nazi verheerlijking, je bent een fan van Albert Speer en Adolf Hitler en je gebruikt het 88 symbool op een nazi manier, dat mag allemaal, maar zodra ik je als een nazi zou benoemen, dan gaan we de grens over?
Vraag je nou of ik jouw werk wil gaan doen? Je hebt toch zelf dit topic gelezen en gezien dat de usual suspects weer moord en nazi-verheerlijking roepen zonder concreet te zijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:06 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat een mooi samenhangend verhaal weer. Weet je al wie nazi genoemd werd?
Ik zie wel veel usual suspects jaquote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vraag je nou of ik jouw werk wil gaan doen? Je hebt toch zelf dit topic gelezen en gezien dat de usual suspects weer moord en nazi-verheerlijking roepen zonder concreet te zijn?
Klopt, het is vooral guild by association wat de pro-pieten gebruiken. Iets verfijnder waardoor lang niet elke mod het doorheeft blijkbaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:13 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik zie wel veel usual suspects ja![]()
Maar niemand werd dus expliciet nazi genoemd, zoals Nikonlover in post #251 beweerde, waar mijn reactie betrekking op had? Mooi man.
De anti-pieten dan toch?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, het is vooral guild by association wat de pro-pieten gebruiken. Iets verfijnder waardoor lang niet elke mod het doorheeft blijkbaar.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zo te zien hebben die ook allemaal gedoneerd hoor
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:14 schreef AlohA het volgende:
[..]
Heel KOZP heeft toch al gedoneerd? Kon niet achterblijven.
Maar je hebt die uitspraak nooit in het buitenland gehoord? Buitenlanders vinden onze g-klank raar dus vandaar die zin met veel g's (icm met ek 88). Zijn vooral verkopers die dat zeggen als ze erachter komen dat je uit Nederland komt, met als doel om iets te verkopen natuurlijk. Toen ik in Egypte was hoorde ik dat 20 keer op een avond.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:46 schreef AlohA het volgende:
[..]
Gaat helemaal over de zeik
En ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat tussen de stroom van echt enorm grappige rassengrappen en hilarische namen ineens een verwijzing naar het EK van 88 staat. Dat is juist het hele idee.
De mensen die helemaal over de zeik gingen waren jullie die het meteen als onmogelijk afdoen dat het een racistische betekenis heeft.
Ik haalde trouwens 2 reacties aan, maar die tweede wordt dan weer helemaal niets over gezegd.
Kijk ze viesmad wordenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:21 schreef Brybry het volgende:
Ouwe fossielen die tegen Nederlandse traditie zijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is trouwens het clubje dat er alles aan doet om zwarte piet uit het straatbeeld te krijgen:
[ afbeelding ]
Pardonquote:Dit is niet het gewenste scenario."
En de BLM demonstranten dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:21 schreef Brybry het volgende:
quote:@AlohA
¤ 5,00
Ik kreeg extra zakgeld van mijn moeder om drop te kopen maar ik vind dit een beter doel!
Ja, als Piet niet geketend met een zak suiker sjouwt hoeft het van hen niet meer.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ouwe fossielen die tegen Nederlandse traditie zijn?
quote:timmmmm
¤ 5,00
ouwe vogelzoeker geile kikker haas koe penis hangoor stierenkl
50PLUS durft wel, zo rechtstreeks tegen de wil van haar achterban in te stemmen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is trouwens het clubje dat er alles aan doet om zwarte piet uit het straatbeeld te krijgen:
[ afbeelding ]
50PLUS zal alleen de laatste woorden meegekregen hebben "Stemming... Subsidie voor Zwarte piet".quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |