Hoe kom je erbij dat men met deze actie uit wil dragen dat Zwarte Piet niet racistisch is? Als jij er racisme in wil zien ga je toch lekker je gang, deze mensen willen gewoon Sinterklaas vieren.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:32 schreef AlohA het volgende:
[..]
Ja, ik zie wel wat bedoeld is als humor maar reacties als
[..]
[..]
Zit gewoon geen humor in en is gewoon puur racisme. Lijkt me dat als je deze actie opzet en zeker als je wil uitdragen dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft, dat je dit soort donaties gewoon moet weigeren.
Ik ben ook zo'n rabiate pietenverdediger en ik heb geen enkel probleem met veranderingen, zolang Piet maar Zwart is en blijft.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dit komt? Volgens I&O research wilde in 2018 44% van de mensen dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert en op dit forum zitten een overgroot deel rabiate pietenverdedigers.
Ik heb ook geen problemen met veranderingen maar ze gaan steeds verder. Ik had best kunnen leven met roetveeg of gekleurde pieten. Maar ze willen gewoon het hele sinterklaasfeest weg hebben. Sinds ik dat door heb ben ik gewoon 100% pro zwarte piet. Zwarte piet is zwart en moet zwart blijven!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:51 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n rabiate pietenverdediger en ik heb geen enkel probleem met veranderingen, zolang Piet maar Zwart is en blijft.
Ik vind het prima dat de dikke rode lippen verdwenen zijn, de gouden oorringen, de rare taaltje, en misschien iets aan de kleding. Ook prima dat de bruine schmink verdwijnt, hij moet pikzwart zijn.En dan moet het gezeur klaar zijnquote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb ook geen problemen met veranderingen maar ze gaan steeds verder. Ik had best kunnen leven met roetveeg of gekleurde pieten. Maar ze willen gewoon het hele sinterklaasfeest weg hebben. Sinds ik dat door heb ben ik gewoon 100% pro zwarte piet. Zwarte piet is zwart en moet zwart blijven!
Het is opgeklopte ellende van de grote steden. In Amsterdam is er een 'zwarte sint' die zonder knechten een week eerder aankomt. In Osdorp zit Sinterklaas op een kameel met Arabische muziek.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:12 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat de dikke rode lippen verdwenen zijn, de gouden oorringen, de rare taaltje, en misschien iets aan de kleding. Ook prima dat de bruine schmink verdwijnt, hij moet pikzwart zijn.En dan moet het gezeur klaar zijn
quote:Rapper JayJay
¤ 5,00
Zwarte Piet naar Hoek van Holland? Waar praten we over??? Komt naar mijn modeshop.nl allen, patta's voor de tatta's voor weinig geld. Niet goed geld terug.
2 uur geleden
Waarom zou ik dat willen Gia? Ik vind het allemaal prima, de Zwarte Pietenoorlog is gestreden, conservatief Nederland heeft verloren en wil zo lang mogelijk nog vasthouden aan het verleden. Niet meer dan logisch en van mij mag je het ene domme burgerinitiatief houden na het andere.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom hamer je er zo op dat ze donaties moeten weigeren?
Je wilt dat ze het niet halen, hč?
Jammer, maar voor 6 uur vanavond is Hoek van Holland gered.
Next!
Helmond ook, met ons kasteel. Althans, tot nu toe.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Urk, Monnickendam, Edam, Volendam, Staphorst, Dokkum, daar is het nog ouderwets gezellig.
Een mooi sinterklaasfeest met vrolijke zwarte pieten. En dat blijft in elk dorp gerust wel zo.
Die oorringen, rare taaltje en rode lippen zijn zaken die men voornamelijk bij Zwarte Pieten op televisie zag. De gewone man had die attributen helemaal niet. Daar was het, het gezicht zwart maken en een geīmproviseerd / zelfgemaakt Zwarte Pietenpak.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:12 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat de dikke rode lippen verdwenen zijn, de gouden oorringen, de rare taaltje, en misschien iets aan de kleding. Ook prima dat de bruine schmink verdwijnt, hij moet pikzwart zijn.En dan moet het gezeur klaar zijn
De Pieten oorlog is nog niet gestreden. En de pro-pieten hebben zeker niet verloren!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat willen Gia? Ik vind het allemaal prima, de Zwarte Pietenoorlog is gestreden, conservatief Nederland heeft verloren en wil zo lang mogelijk nog vasthouden aan het verleden. Niet meer dan logisch en van mij mag je het ene domme burgerinitiatief houden na het andere.
Waar ik tegen ageer is dat ik racisme zie in de donaties, wat mij op twee punten tegen de borst stuit.
- FOK! leent zijn naam aan de actie.
- Een overgroot gedeelte van de pro-pietschreeuwers zegt altijd dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft.
Je hoeft die reacties niet te lezen en je hoeft niet naar de intocht te kijken.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat willen Gia? Ik vind het allemaal prima, de Zwarte Pietenoorlog is gestreden, conservatief Nederland heeft verloren en wil zo lang mogelijk nog vasthouden aan het verleden. Niet meer dan logisch en van mij mag je het ene domme burgerinitiatief houden na het andere.
Waar ik tegen ageer is dat ik racisme zie in de donaties, wat mij op twee punten tegen de borst stuit.
- Een overgroot gedeelte van de pro-pietschreeuwers zegt altijd dat Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft.
En dan worden de Chinezen boos.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zwarte piet heeft niets met racisme te maken.
Een ieder met gezond verstand kan dat opmaken uit de intenties en de vrolijke gezichten.
het is een laagje zwarte schmink die overal gewoon verkrijgbaar is waardoor de kinderen de volwassenen even niet herkennen. Dit is iets wat alleen bij zwarte schmink werkt. bij gele schmink herken je de persoon zo.
En maak je, je dan daadwerkelijk druk om de naam van FOK! of is het meer een huichelachtige bezwaar omdat er mensen zijn die hun bips afvegen met je gezeik over racisme?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
[..]
Welnee, hij wil alleen proberen te voorkomen dat het feest in Hoek van Holland doorgaat. Wat niet lukt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
En maak je, je dan daadwerkelijk druk om de naam van FOK! of is het meer een huichelachtige bezwaar omdat er zo waar mensen zijn die hun bips afvegen met je gezeik over racisme?
zo denk ik ook al jaren. Zwarte piet is volledig zwart. er bestaan geen mensen die een vergelijkbare huidskleur hebben met Zwarte piet. kleur hexcode #000000.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan worden de Chinezen boos.
Echt zwart is geen mens. Zwart is geen huidskleur, net zo min als wit.
Iedereen is een bruintint, van zwartbruin tot heel lichtbeige, met daartussen ook roodbruin en geelbruin.
Druk maken is een groot woord, maar het merk 'FOK!' is natuurlijk al jaren in duikvlucht en ik zie die versnelling niet afnemen door je naam te verbinden aan een stel racisten.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
En maak je, je dan daadwerkelijk druk om de naam van FOK! of is het meer een huichelachtige bezwaar omdat er mensen zijn die hun bips afvegen met je gezeik over racisme?
En dat klopt ook. Dat zowel extremistische pro- en anti-Pieten Zwarte Piet willen misbruiken voor hun eigen vuilspuiterij wil nog niet zeggen dat Zwarte Piet iets racistisch is.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:43 schreef AlohA het volgende:
Eigenlijk moeten we negers ook niet meer zwart noemen, maar bruin.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zo denk ik ook al jaren. Zwarte piet is volledig zwart. er bestaan geen mensen die een vergelijkbare huidskleur hebben met Zwarte piet. kleur hexcode #000000.
Ik zie hier de reactie van iemand die niet racistisch is, maar wel al tijden in die hoek wordt gedrukt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:51 schreef Attitude het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit?
Al die opmerkingen tot nu toe konden wel maar deze??
En daarom mijn eerste vraag in dit topic: Kan je de abject racistische donaties ook terugstorten, het lijkt me dat je niet met die groep geassocieerd wil worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
En dat klopt ook. Dat zowel extremistische pro- en anti-Pieten Zwarte Piet willen misbruiken voor hun eigen vuilspuiterij wil nog niet zeggen dat Zwarte Piet iets racistisch is.
Flikker lekker op als het zo kut is hier.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:56 schreef AlohA het volgende:
[..]
Druk maken is een groot woord, maar het merk 'FOK!' is natuurlijk al jaren in duikvlucht en ik zie die versnelling niet afnemen door je naam te verbinden aan een stel racisten.
Ik ervaar dit ook wel zo ja. Ik wil gewoon niet dat het type randdebiel zoals Akwasi hierin tegemoet getreden wordt. Stik er maar inquote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb ook geen problemen met veranderingen maar ze gaan steeds verder. Ik had best kunnen leven met roetveeg of gekleurde pieten. Maar ze willen gewoon het hele sinterklaasfeest weg hebben. Sinds ik dat door heb ben ik gewoon 100% pro zwarte piet. Zwarte piet is zwart en moet zwart blijven!
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ervaar dit ook wel zo ja. Ik wil gewoon niet dat het type randdebiel zoals Akwasi hierin tegemoet getreden wordt. Stik er maar in
Altijd opvallend hoe dit soort figuren met twee maten meten. KOZP gaat hand in hand met extremistisch figuren van De Grauwe Eeuw etc maar daar mag je niemand voor ter verantwoording roepen. Tegelijkertijd wensen ze wel dat jij tot in de derde graad de familie checkt van mensen die aan een zelfde doel als jou doneren want daar ben je dan uiteraard verantwoordelijk voorquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee, hij wil alleen proberen te voorkomen dat het feest in Hoek van Holland doorgaat. Wat niet lukt.
KOZP wil eigenlijk een wettelijk verbod op zwart schminken. En tja, dat gaat er niet komen. Dus zwarte piet blijft.
Ik vroeg me in eerste instantie af of het misschien een van de felle tegenstanders hier was, die de voorstanders in een slecht daglicht willen zeggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
En daarom mijn eerste vraag in dit topic: Kan je de abject racistische donaties ook terugstorten, het lijkt me dat je niet met die groep geassocieerd wil worden.
Dat dit nou meteen weer tot een rehash van de afgelopen 50 jaar pietendiscussie doet oplaaien, laat maar zien hoe diep racisme verstrengeld is met de ideeen van pro-pieten.
Ga snel adverteerders bellen joh misschien dat die je schijnheilig geleuter gelovenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:56 schreef AlohA het volgende:
[..]
Druk maken is een groot woord, maar het merk 'FOK!' is natuurlijk al jaren in duikvlucht en ik zie die versnelling niet afnemen door je naam te verbinden aan een stel racisten.
Lijkt me fair.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
En daarom mijn eerste vraag in dit topic: Kan je de abject racistische donaties ook terugstorten, het lijkt me dat je niet met die groep geassocieerd wil worden.
Wat enge discriminerende generalisatie. Zo lijkt het net alsof alle pro-Pieten racisten zijn (standpunt van KOZP overigens).quote:Dat dit nou meteen weer tot een rehash van de afgelopen 50 jaar pietendiscussie doet oplaaien, laat maar zien hoe diep racisme verstrengeld is met de ideeen van pro-pieten.
Waarom? Geld stinkt niet. Als het doel maar bereikt wordt.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Dat dit nou meteen weer tot een rehash van de afgelopen 50 jaar pietendiscussie doet oplaaien, laat maar zien hoe diep racisme verstrengeld is met de ideeen van pro-pieten.
Ahhh...... je wil toch nog deze Sinterklaasvierders de racismekaart onder hun neus kunnen duwen. Daar komt de aap uit de mouwquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ze foto's van mijnwerkers racistisch vonden!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef Gia het volgende:
KOZP wil eigenlijk een wettelijk verbod op zwart schminken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |