Het uiterlijk van zp veranderen is niet hetzelfde als op bestuurlijk niveau afdwingen dat niemand meer een zp gebruikt. Dat dingen als overdreven rode lippen en kroeshaar minder gebruikt word is iets waar niet veel users moeite mee hebben. Dat afdwingen van steden als Amsterdam en Rotterdam uiteraard wel. Dat is geen 'vragen of er alsjeblieft geen raciale stereotypen gebruikt worden'. Verder is het een keuze om dat zo te noemen. De meeste mensen zien er gewoon een vrolijk fantasiefiguur in zonder racistische bijbedoelingen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dit komt? Volgens I&O research wilde in 2018 44% van de mensen dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert en op dit forum zitten een overgroot deel rabiate pietenverdedigers. Dat toont toch alleen maar aan dat met de berichtgeving die hier gedaan wordt alleen maar een bepaald soort users aangetrokken wordt. Met deze actie erbij wordt de afstand naar een echochamber alleen maar kleiner.
[..]
Het is geen discriminatie om te zeggen dat om een inclusief feest te vieren er wordt gevraagd alsjeblieft geen raciale stereotypering te gebruiken.
[..]
Dat jij een hondenfluitje niet wil horen betekent niet dat ie niet gebruikt wordt.
Nee alle blanken over 1 kam scheren. Black privilege doordrukken doormiddel van eindeloos blijven zeuren, zeiken en verpesten heeft wel geholpen zeker.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:45 schreef AlohA het volgende:
[..]
Neuh ik ben niet zo heel erg viesmad hoor. Ik kijk er ook niet van op dat FOK! geen moeite heeft om deze onzin te signalboosten. Het is alleen dat zodra FOK! zijn naam hier aan verbindt en je ongebreideld racisme prima vindt bij deze actie, dit natuurlijk niet helpt bij het algemene imago.
Nou was het natuurlijk altijd al een probleem dat op deze site stelling wordt ingenomen vóór Zwarte Piet en het dus een gekleurd discussieforum is, maar dit gaat zeker niet helpen op zo'n manier.
En het antwoord is nee. Lange tenen veroorzaken een glijdende schaal en we zijn die schaal al héél hard af aan het gaan. Niemand wordt daar beter van uiteindelijk. Want het institutioneel racisme want nu tevoorschijn komt is nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
Het is geen discriminatie om te zeggen dat om een inclusief feest te vieren er wordt gevraagd alsjeblieft geen raciale stereotypering te gebruiken.
Een doneeractie is racistischquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:00 schreef AlohA het volgende:
[..]
Omdat het de discussie kleurt. In principe zie ik dit forum als een algemeen discussieforum en imo de uitgang van een discussie altijd neutraal moeten zijn. Door aan te geven dat deze site altijd zelf een bepaalde mening heeft maak je een schifting in users en manier van discussievoering.
Allemaal prima, betekent alleen dat ik mijn mening moet bijstellen en dit geen neutraal platform is, en in het geval van deze doneeractie dus ook dat racisme een plek heeft op deze site.
Everybody is equal but some pigs are more equal than others. Zo denken dat soort mensen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:02 schreef ikwordra het volgende:
geen neutraal platform, omdat mensen een andere mening hebbenboehoe
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Kan je bij die doneersite ook donaties weigeren? Staan toch wel een paar abject racistische commentaren tussen.
Laat nog maar eens zien dat voor veel mensen zwarte piet alleen maar gaat om 'vrijheid' om racistisch te mogen zijn.
Trouwens ook blij zijn met een tweetje van droeftoeter Wagensveld. Niets om trots op te zijn deze sneue actie, en zeker niet iets waar je als FOK! achter moet staan. Maar misschien trek je hierdoor nog wat meer wappies aan op deze site, we missen zeker op dit subforum wel wat ongeinformeerde extreemrechtse schreeuwers.
I see what you did there...quote:
"Just because you are offended doesn't mean you are right"quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Subsidies intrekken omdat het je politieke agenda niet uitkomt en vervolgens gaan klagen over doneeracties is anders nog een stuk sneuer en getuigt gewoon van een regelrechte poging tot staatscensuur.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef AlohA het volgende:
Kan je bij die doneersite ook donaties weigeren? Staan toch wel een paar abject racistische commentaren tussen.
Laat nog maar eens zien dat voor veel mensen zwarte piet alleen maar gaat om 'vrijheid' om racistisch te mogen zijn.
Trouwens ook blij zijn met een tweetje van droeftoeter Wagensveld. Niets om trots op te zijn deze sneue actie, en zeker niet iets waar je als FOK! achter moet staan. Maar misschien trek je hierdoor nog wat meer wappies aan op deze site, we missen zeker op dit subforum wel wat ongeinformeerde extreemrechtse schreeuwers.
Waarom is die donatie volgens jou dan een nazi verwijzing?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:29 schreef AlohA het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dit komt? Volgens I&O research wilde in 2018 44% van de mensen dat het uiterlijk van Zwarte Piet verandert en op dit forum zitten een overgroot deel rabiate pietenverdedigers. Dat toont toch alleen maar aan dat met de berichtgeving die hier gedaan wordt alleen maar een bepaald soort users aangetrokken wordt. Met deze actie erbij wordt de afstand naar een echochamber alleen maar kleiner.
[..]
[..]
Dat jij een hondenfluitje niet wil horen betekent niet dat ie niet gebruikt wordt.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:32 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Nikonlover hier meer van weet.
Dat is een vers die vele varianten heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:51 schreef Attitude het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit?
Al die opmerkingen tot nu toe konden wel maar deze??
oh.. dat is mij niet bekend, ben niet zo van nederlandse liedjes / versjesquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een vers die vele varianten heeft.
Ik ken hem ook heel anders, niet in deze variant.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:54 schreef Attitude het volgende:
[..]
oh.. dat is mij niet bekend, ben niet zo van nederlandse liedjes / versjes
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een vers die vele varianten heeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_kleine_negertjes_(boek)quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ken hem ook heel anders, niet in deze variant.
Op welke bek ging ik?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben jij altijd zo keihard getriggerd om vervolgens op je bek te gaan?
Je zogenaamde nazi vergelijking. Iedereen ziet wat je probeert.quote:
Albert Speer was geen nazi?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:03 schreef RTR het volgende:
[..]
Je zogenaamde nazi vergelijking. Iedereen ziet wat je probeert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |