abonnement Unibet Coolblue
pi_193396290
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396326
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 05:36 schreef Scarface88 het volgende:
Net een video gezien op twitter van een blanke winkeleigenaar die wordt doodgetrapt door zwarten omdat hij zijn winkel verdedigt die leeg wordt geplunderd. Hoeveel media zullen dit melden??? Super triest wat er nu aan de hand is. Ongeacht huidskleur overigens.
Even over selectiviteit van de media gesproken: meldde jouw bron ook dat die man met daarvoor met een zwaard instak op een jongen die langs kwam skateboarden?
pi_193396333
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:46 schreef kipknots het volgende:

[..]

Even over selectiviteit van de media gesproken: meldde jouw bron ook dat die man met daarvoor met een zwaard instak op een jongen die langs kwam skateboarden?
Ja hij was zomaar aan het skateboarden terwijl de hele stad leeg wordt geplunderd en in de fik staat. Normaalste zaak van de wereld om dan te gaan skateboarden... Ik heb genoeg videos gezien de laatste dagen van dit soort pisventjes die met hun skateboard de hersenen van anderen inslaan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193396403
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja hij was zomaar aan het skateboarden terwijl de hele stad leeg wordt geplunderd en in de fik staat. Normaalste zaak van de wereld om dan te gaan skateboarden... Ik heb genoeg videos gezien de laatste dagen van dit soort pisventjes die met hun skateboard de hersenen van anderen inslaan.
Duidelijk weer. Mijn post was wat gechargeerd (het is moeilijk om te zien wat er precies gebeurd vooraf, al is het redelijk zeker dat hij een zwaard heeft). Maar dat maakt voor jou niet uit, het gaat je niet om de waarheid.

Dit is overigens vaak het probleem met filmpjes op Twitter. Mensen gaan filmen omdat ze iets zien gebeuren en dan mis je het begin.

[ Bericht 4% gewijzigd door kipknots op 31-05-2020 07:39:51 ]
pi_193396467
Zal de machtige leider trump met zijn goede charisma vandaag een toespraak gaan houden en zijn verdeelde bevolking tot kalmte oproepen? :D
pi_193396806
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:52 schreef Basp1 het volgende:
Zal de machtige leider trump met zijn goede charisma vandaag een toespraak gaan houden en zijn verdeelde bevolking tot kalmte oproepen? :D
Obama heeft het ook al eens moeten doen:

  zondag 31 mei 2020 @ 09:21:27 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193397000
Vraag me af hoe dit verder verloopt. Dat er nu bijna 40 miljoen werklozen zijn in de VS maakt het ook nog een stukje 'gevaarlijker' dan eerdere rellen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193397002
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:56 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Obama heeft het ook al eens moeten doen:

Ik verwacht van Trump ook zo'n genuanceerde, empathische toespraak.

Kom op Donald, je kúnt het! ^O^ :Y
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193397036
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:21 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik verwacht van Trump ook zo'n genuanceerde, empathische toespraak.

Kom op Donald, je kúnt het! ^O^ :Y
Volgens mij is Donald allergisch voor empathie en gaat hij spontaan over zijn nek als hij dit zou moeten doen. Maar goed hij kan me nog versteld laten staan. ^O^
pi_193397046
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:21 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik verwacht van Trump ook zo'n genuanceerde, empathische toespraak.

Kom op Donald, je kúnt het! ^O^ :Y
Nee niet echt. Maar goed, dit dooft ook wel weer uit.
pi_193397140
Trump is de meest belabberde president die de VS op dit moment kan hebben. Hij zou de angel eruit kunnen halen door op te treden als een verzoener. Maar daar is Trump simpelweg niet toe in staat.

Trump loopt te dreigen met geweld met als gevolg dat mensen alleen maar bozer worden en rechtvaardiging vinden voor hun acties.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193397154
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is de meest belabberde president die de VS op dit moment kan hebben. Hij zou de angel eruit kunnen halen door op te treden als een verzoener. Maar daar is Trump simpelweg niet toe in staat.

Trump loopt te dreigen met geweld met als gevolg dat mensen alleen maar bozer worden en rechtvaardiging vinden voor hun acties.
Moet ook De agressie moet eruit al dan niet terecht.
pi_193397167
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Trump is de meest belabberde president die de VS op dit moment kan hebben. Hij zou de angel eruit kunnen halen door op te treden als een verzoener. Maar daar is Trump simpelweg niet toe in staat.

Trump loopt te dreigen met geweld met als gevolg dat mensen alleen maar bozer worden en rechtvaardiging vinden voor hun acties.
True.

Trump is als een brandende fakkel in een levensgrote poel hete olie.

Of was het andersom, weet even niet.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193397170
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:34 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Moet ook De agressie moet eruit al dan niet terecht.
Nee, er moeten zaken veranderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193397183
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, er moeten zaken veranderen.
Klopt maar praten of beter gezegd luisteren is geen optie gebleken. Daar bestaat een spreek woord over. (zeg ik dat goed?).

Ja heb het even na gekeken.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:39:32 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193397197
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vraag me af hoe dit verder verloopt. Dat er nu bijna 40 miljoen werklozen zijn in de VS maakt het ook nog een stukje 'gevaarlijker' dan eerdere rellen.
Het is inderdaad een hele explosieve mix van omstandigheden :{
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:39:44 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193397200
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, er moeten zaken veranderen.
Voorlopig wordt het alleen maar erger denk ik. Zoveel werklozen erbij door corona. Nauwelijks sociale vangnetten (vooral zorg is een probleem)...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193397234
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, er moeten zaken veranderen.
Dat heeft de master of disaster genaamd trump allang gedaan veel dingen veranderd. We hebben nog nooit zoveel personeelswisselingen in 1 presidentsperiode gezien, kijk eens hoeveel veranderingen. Dat deze veranderingen precies verkeerd aan het uitpakken zijn in deze onverwachte samenloop van omstandigheden dat had deze geniale en o zo diplomatieke president nooit kunnen voorzien. :P
pi_193397239
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Voorlopig wordt het alleen maar erger denk ik. Zoveel werklozen erbij door corona. Nauwelijks sociale vangnetten (vooral zorg is een probleem)...
De VS is dan ook gewoon een shithole-country.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193397306
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:56 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Obama heeft het ook al eens moeten doen:

Ook de Messias Obama maakt onderscheid tussen vreedzame protesten en criminelen en ander soort gespuis.
pi_193397360
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ook de Messias Obama maakt onderscheid tussen vreedzame protesten en criminelen en ander soort gespuis.
hoezo ook?
Dat hebben we je held trump die alleen maar polariseert nog niet zien doen over de normale protestanten tegen de dood van Floyd. :D
pi_193397474
WhiteHouse twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 23:51:44 “We support the right of peaceful protestors, and we hear their pleas. But what we are now seeing on the streets of our cities has nothing to do with justice or peace.” https://t.co/ckZ28xXSkA reageer retweet
pi_193397480
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ook de Messias Obama maakt onderscheid tussen vreedzame protesten en criminelen en ander soort gespuis.
Maar wie is wat?
pi_193397513
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:02 schreef Chivaz het volgende:
WhiteHouse twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 23:51:44 “We support the right of peaceful protestors, and we hear their pleas. But what we are now seeing on the streets of our cities has nothing to do with justice or peace.” https://t.co/ckZ28xXSkA reageer retweet
Dat is trump niet, en ook half gelogen, want als ze iets anders als fox kijken zien ze ook genoeg vreedzame protestanten. En dan over justice beginnen terwijl juist de klasse justitie een van de belangrijkere redenen zijn dat deze protesten plaats vinden. _O-
pi_193397534
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is trump niet, en ook half gelogen, want als ze iets anders als fox kijken zien ze ook genoeg vreedzame protestanten. En dan over justice beginnen terwijl juist de klasse justitie een van de belangrijkere redenen zijn dat deze protesten plaats vinden. _O-
Hoe bedoel je dat is Trump niet? Te diep in het glaasje gekeken gisteren?
pi_193397562
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat is Trump niet? Te diep in het glaasje gekeken gisteren?
Hij bedoelt dat de tweets van Trump een stuk provocatiever en venijniger zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 31 mei 2020 @ 10:12:52 #27
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193397567
Trump leest een zin voor die een ander heeft geschreven. Goede zaak trouwens, dat zou hij vaker moeten doen. Zijn eigen woordkeuze en boodschap is altijd belabberd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193397573
@Basp1 jij bent gisteravond stiekem al op terras neergeploft op de (Korte) Heuvel, is het niet?! :D _O- :R

Te diep in het glaasje gekeken. :9~
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193397583
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat de tweets van Trump een stuk provocatiever en venijniger zijn.
Het was dan ook een speech van hem, althans een deel van zijn speech.
pi_193397644
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het was dan ook een speech van hem, althans een deel van zijn speech.
Leuk. Jammer dat hij een enigszins verzoenende boodschap direct weer teniet doet met zijn felle tweets.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193397662
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:13 schreef Salina het volgende:
@:Basp1 jij bent gisteravond stiekem al op terras neergeploft op de (Korte) Heuvel, is het niet?! :D _O- :R

Te diep in het glaasje gekeken. :9~
te diep in het glaasje gekeken omdat ik constateer dat degene die dit tweetje stuurde niet the real Donald was. 8)7
Ik ben mijn huis nog niet uit geweest sinds vrijdag. Dadelijk een stukje fietsen lang het kanaal tot dongen. ^O^
  zondag 31 mei 2020 @ 10:31:41 #32
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193397783
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:12 schreef Montov het volgende:
Trump leest een zin voor die een ander heeft geschreven. Goede zaak trouwens, dat zou hij vaker moeten doen. Zijn eigen woordkeuze en boodschap is altijd belabberd.
Ik ga er van uit dat Barr of McConnell zijn ghostwriters is nu. Die zit naast hem op de plee, gezellig en warm..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193397825
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 07:29 schreef kipknots het volgende:

[..]

Duidelijk weer. Mijn post was wat gechargeerd (het is moeilijk om te zien wat er precies gebeurd vooraf, al is het redelijk zeker dat hij een zwaard heeft). Maar dat maakt voor jou niet uit, het gaat je niet om de waarheid.

Dit is overigens vaak het probleem met filmpjes op Twitter. Mensen gaan filmen omdat ze iets zien gebeuren en dan mis je het begin.
Ik sla tegenwoordig ook iedereen op een scooter preventief in elkaar. Heb genoeg filmpjes gezien dan crimineler die er op een scooter vandoor gingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games zondag 31 mei 2020 @ 10:42:45 #34
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193397902
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 31 mei 2020 @ 10:47:13 #35
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193397951
quote:
De politie houdt zich niet alleen bezig met protesten. Beseffen ze niet dat ze daar onschuldigen indirect ook mee in gevaar brengen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 10:48:02 #36
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193397960
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik sla tegenwoordig ook iedereen op een scooter preventief in elkaar. Heb genoeg filmpjes gezien dan crimineler die er op een scooter vandoor gingen.
:')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 10:53:53 #37
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_193398019
Eerst crisis in de gezondheidszorg, daarna gebrek aan slagvaardigheid van de politiek, nu de crisis in de ongelijkheid van de zwarte amerikanen. Langzaam maar zeker komt alles wat mis is in de VS bovendrijven.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_193398034
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk. Jammer dat hij een enigszins verzoenende boodschap direct weer teniet doet met zijn felle tweets.
Gericht aan relschoppers en ander tuig die dit als een kans zien om te stelen en herrie te schoppen.
pi_193398049
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gericht aan relschoppers en ander tuig die dit als een kans zien om te stelen en herrie te schoppen.
Tsja, het staat hem vrij dergelijke tweets de wereld in te slingeren. Het zal alleen op geen enkele wijze bijdragen aan een oplossing voor de huidige onlusten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193398058
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gericht aan relschoppers en ander tuig die dit als een kans zien om te stelen en herrie te schoppen.
Die zullen toch alleen maar extra gemotiveerd worden door dat soort tweets?
pi_193398065
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het staat hem vrij dergelijke tweets de wereld in te slingeren. Het zal alleen op geen enkele wijze bijdragen aan een oplossing voor de huidige onlusten.
Sterker nog het polariseert alleen maar nog meer waardoor hij de problemen verder laat escaleren.
pi_193398128
Serieus, dit is echt heel eng. Ik vrees voor de VS (en de rest van de wereld?). Met corona kan je bijna geen slechtere tijd bedenken om nu met z'n allen naar buiten te gaan om samen te "protesteren".

Ik had nog hoop dat we samen een 2de golf misschien kunnen voorkomen door dit heel rustig en geleidelijk aan te pakken, maar die gaat er nu geheid komen. Weet niet eens of we over een 2de golf kunnen spreken aangezien de VS niet eens de 1ste golf onder controle heeft.

Situatie in de VS gaat de komende weken/maanden heel veel erger worden (met corona) verwacht ik.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:07:21 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_193398167
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:02 schreef Chivaz het volgende:
WhiteHouse twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 23:51:44 “We support the right of peaceful protestors, except when they're black, then they get fined for exercising their constitutional right during the anthem and repeatedly get antagonized personally by the POTUS. reageer retweet
Fixed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:10:01 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193398203
Ik zie nu pas net de speech van de burgemeester van Atlanta. Erg indrukwekkend. Hopelijk heeft het effect.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193398207
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:04 schreef IndoorKite het volgende:
Serieus, dit is echt heel eng. Ik vrees voor de VS (en de rest van de wereld?). Met corona kan je bijna geen slechtere tijd bedenken om nu met z'n allen naar buiten te gaan om samen te "protesteren".

Ik had nog hoop dat we samen een 2de golf misschien kunnen voorkomen door dit heel rustig en geleidelijk aan te pakken, maar die gaat er nu geheid komen. Weet niet eens of we over een 2de golf kunnen spreken aangezien de VS niet eens de 1ste golf onder controle heeft.

Situatie in de VS gaat de komende weken/maanden heel veel erger worden (met corona) verwacht ik.
Niks aan de hand.
Iedereen is druk bezig in de buitenlucht. Meer dan voldoende ventilatie en de luchtvochtigheid is op dit moment een stuk lager dan afgelopen maanden. Dus Maurice de Hond geeft aan dat de kans op besmetting zeer laag is.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:15:15 #46
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193398260
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:53 schreef Terreros85 het volgende:
Eerst crisis in de gezondheidszorg, daarna gebrek aan slagvaardigheid van de politiek, nu de crisis in de ongelijkheid van de zwarte amerikanen. Langzaam maar zeker komt alles wat mis is in de VS bovendrijven.
Wat er mis is in de VS is niet iets wat Trump pér se verantwoordelijk voor is. Het is het hebzuchtige systeem wat ze er hebben gecreëerd. En de krachten die dit willen behouden, en politiek en media misbruiken voor dit doel. Het is eigenlijk ingezet door Ronald Reagan, met zijn trickle down economie. Het gaat al heel lang mis daar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 11:16:21 #47
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193398268
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niks aan de hand.
Iedereen is druk bezig in de buitenlucht. Meer dan voldoende ventilatie en de luchtvochtigheid is op dit moment een stuk lager dan afgelopen maanden. Dus Maurice de Hond geeft aan dat de kans op besmetting zeer laag is.
Sinds wanneer is Maurice de Hond een viroloog?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 11:18:47 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193398299
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Maurice de Hond een viroloog?
Ik gok zomaar dat hij sarcastisch is ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193398321
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:04 schreef IndoorKite het volgende:
Serieus, dit is echt heel eng. Ik vrees voor de VS (en de rest van de wereld?). Met corona kan je bijna geen slechtere tijd bedenken om nu met z'n allen naar buiten te gaan om samen te "protesteren".

Ik had nog hoop dat we samen een 2de golf misschien kunnen voorkomen door dit heel rustig en geleidelijk aan te pakken, maar die gaat er nu geheid komen. Weet niet eens of we over een 2de golf kunnen spreken aangezien de VS niet eens de 1ste golf onder controle heeft.

Situatie in de VS gaat de komende weken/maanden heel veel erger worden (met corona) verwacht ik.
Qua Corona zal dit vermoedelijk allemaal niet zoveel uitmaken. In absolute aantallen gaat het natuurlijk niet om heel erg veel mensen.
pi_193398539
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat hij sarcastisch is ;)
Nou ja, de meeste mensen in COR nemen de beste man wel degelijk heel serieus hoor. :Y) :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:35:04 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193398568
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:32 schreef Salina het volgende:

[..]

Nou ja, de meeste mensen in COR nemen de beste man wel degelijk heel serieus hoor. :Y) :P
@opgebaarde niet volgens mij.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193398579
Wat is nou een goed artikel over racisme bij de Amerikaanse politie? Want als ik naar de police shooting database van de Washington Post kijk (https://www.washingtonpos(...)lice-shootings-2019/), dan is 23% van door de politie gedode mensen black race, en 37% van de gedode mensen white race. Die 23% is heel hoog als je het afzet tegen de absolute aantallen mensen van de respectievelijke rassen, maar als je het afzet tegen veroordelingen in het algemeen is het niet hoog (https://en.wikipedia.org/(...)rests_and_sentencing).

Ik twijfel verder niet aan het wijdverbreide racisme in de VS, maar ik word niet veel wijzer van deze getallen.
pi_193398668
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is nou een goed artikel over racisme bij de Amerikaanse politie? Want als ik naar de police shooting database van de Washington Post kijk (https://www.washingtonpos(...)lice-shootings-2019/), dan is 23% van door de politie gedode mensen black race, en 37% van de gedode mensen white race. Die 23% is heel hoog als je het afzet tegen de absolute aantallen mensen van de respectievelijke rassen, maar als je het afzet tegen veroordelingen in het algemeen is het niet hoog (https://en.wikipedia.org/(...)rests_and_sentencing).

Ik twijfel verder niet aan het wijdverbreide racisme in de VS, maar ik word niet veel wijzer van deze getallen.
Wat wil je er precies uit wijs worden?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193398672
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Qua Corona zal dit vermoedelijk allemaal niet zoveel uitmaken. In absolute aantallen gaat het natuurlijk niet om heel erg veel mensen.
Hopelijk heb je gelijk. Het enge aan corona is dat zelfs 1 zieke persoon zomaar een groot aantal mensen kan besmetten door juist op de verkeerde tijd op de verkeerde plek te zijn (waar veel mensen rondhangen) zoals dat geval in Zuid Korea.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is nou een goed artikel over racisme bij de Amerikaanse politie? Want als ik naar de police shooting database van de Washington Post kijk (https://www.washingtonpos(...)lice-shootings-2019/), dan is 23% van door de politie gedode mensen black race, en 37% van de gedode mensen white race. Die 23% is heel hoog als je het afzet tegen de absolute aantallen mensen van de respectievelijke rassen, maar als je het afzet tegen veroordelingen in het algemeen is het niet hoog (https://en.wikipedia.org/(...)rests_and_sentencing).

Ik twijfel verder niet aan het wijdverbreide racisme in de VS, maar ik word niet veel wijzer van deze getallen.
Aantal en zwaarte van de beoordelingen schijnt ook voor zwarte mensen wat heftiger te zijn dan blanke mensen (voor dezelfde misdaden). Maar daar heb ik geen harde cijfers van. Is wel vaak een voorgedragen argument om racisme aan te tonen.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:43:57 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193398678
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:43 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Hopelijk heb je gelijk. Het enge aan corona is dat zelfs 1 zieke persoon zomaar een groot aantal mensen kan besmetten door juist op de verkeerde tijd op de verkeerde plek te zijn (waar veel mensen rondhangen) zoals dat geval in Zuid Korea.
COR is ergens anders en dat was binnen
pi_193398754
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

te diep in het glaasje gekeken omdat ik constateer dat degene die dit tweetje stuurde niet the real Donald was. 8)7
Ik ben mijn huis nog niet uit geweest sinds vrijdag. Dadelijk een stukje fietsen lang het kanaal tot dongen. ^O^
Veel plezier!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow, dit is het VS politiek-topic toch? Excuus voor de offtopic iedereen.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, het staat hem vrij dergelijke tweets de wereld in te slingeren. Het zal alleen op geen enkele wijze bijdragen aan een oplossing voor de huidige onlusten.
Welke Tweets precies? Ik vind dat Trump - voor een president van het "machtigste" land ter wereld toch wel regelmatig Tweets de wereld in slingert waarvan ik denk: nah, geen goed idee en niet echt verantwoordelijk en opbouwend - als Leider der Leiders, Aanvoerder der Wereldmachten, Verlosser van het Kwaad en Bouwer van Muren.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:35 schreef Monolith het volgende:
Ik sla tegenwoordig ook iedereen op een scooter preventief in elkaar. Heb genoeg filmpjes gezien dan crimineler die er op een scooter vandoor gingen.
Mooi, goed bezig! ^O^

Ieder dient zijn of haar bijdrage te leveren aan misdaadpreventie.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193398766
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Fixed.
stillgray twitterde op zondag 31-05-2020 om 05:08:40 A mob of rioters just murdered a man in cold blood in Dallas. He was defending his store. https://t.co/1b28ezTUiY reageer retweet
ElijahSchaffer twitterde op zondag 31-05-2020 om 11:19:51 Kicked in the head laying lifeless on the street

A man had his teeth literally knocked out by Portland rioters

Reporter @farleymedia shows how vicious these riots have become

Nobody is safe

No business is exempt from destruction

https://t.co/7x1PAfvy3a reageer retweet
Zomaar even een kleine greep, maar blijf vooral racisme roepen terwijl racisme hier helemaal niets mee te maken heeft.
pi_193398814
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

stillgray twitterde op zondag 31-05-2020 om 05:08:40 A mob of rioters just murdered a man in cold blood in Dallas. He was defending his store. https://t.co/1b28ezTUiY reageer retweet
ElijahSchaffer twitterde op zondag 31-05-2020 om 11:19:51 Kicked in the head laying lifeless on the street

A man had his teeth literally knocked out by Portland rioters

Reporter @:farleymedia shows how vicious these riots have become

Nobody is safe

No business is exempt from destruction

https://t.co/7x1PAfvy3a reageer retweet
Zomaar even een kleine greep, maar blijf vooral racisme roepen terwijl racisme hier helemaal niets mee te maken heeft.
Racisme was natuurlijk wel gewoon de vonk die dit kruitvat deed ontploffen. Dan hoeft er tijdens de rellen zelf geen sprake van racisme te zijn. Relschoppers zijn tijdens het rellen met heel andere dingen bezig...
pi_193398823
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

stillgray twitterde op zondag 31-05-2020 om 05:08:40 A mob of rioters just murdered a man in cold blood in Dallas. He was defending his store. https://t.co/1b28ezTUiY reageer retweet
Je recht op zelfverdediging houdt op als je iemand met een wapen achterna rent.

Als iemand je aanvalt en je schiet hem neer: zelfverdediging.
Als je iemand in de rug schiet terwijl hij van je wegrent: geen zelfverdediging.

Ik weet niet wat je had verwacht wat er ging gebeuren als je mensen met een zwaard achterna rent?
  zondag 31 mei 2020 @ 12:01:02 #60
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193398900
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:55 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Je recht op zelfverdediging houdt op als je iemand met een wapen achterna rent.

Als iemand je aanvalt en je schiet hem neer: zelfverdediging.
Als je iemand in de rug schiet terwijl hij van je wegrent: geen zelfverdediging.

Ik weet niet wat je had verwacht wat er ging gebeuren als je mensen met een zwaard achterna rent?
je definitie is glashelder.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 12:03:13 #61
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_193398938
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:43 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Hopelijk heb je gelijk. Het enge aan corona is dat zelfs 1 zieke persoon zomaar een groot aantal mensen kan besmetten door juist op de verkeerde tijd op de verkeerde plek te zijn (waar veel mensen rondhangen) zoals dat geval in Zuid Korea.
[..]

Aantal en zwaarte van de beoordelingen schijnt ook voor zwarte mensen wat heftiger te zijn dan blanke mensen (voor dezelfde misdaden). Maar daar heb ik geen harde cijfers van. Is wel vaak een voorgedragen argument om racisme aan te tonen.
"There were also substantial race differences in criminal justice histories. As seen in Table 1, Blacks were convicted significantly fewer times than Whites (8.43 vs 11.29 times), but they had significantly more sentences resulting in incarceration than Whites (9.09 vs 6.15) and significantly longer last sentences than Whites (1.74 vs .71 years). As seen in Table 2, the charge for the most recent incarceration differed significantly by race. Blacks were more frequently charged with drug sales or possession than Whites (27% vs 4%; 20% vs 16%, respectively). Whites had more charges indirectly related to drugs, such as committing a crime in order to buy drugs, or being high while committing a crime (80% vs. 53%). Further, as seen in Table 3, Blacks were 2.2 times (95% OR: 1.07–4.55) more likely than Whites to have a possession charge as compared to an “other” charge even after adjusting for other sociodemographic factors. Similarly, Blacks were 8.24 times more likely than Whites to have a sales charge as compared to an “other” charge, after adjusting for other sociodemographic factors (95% OR: 2.73–24.90). Finally, while Blacks were significantly more likely than Whites to have been arrested most recently for drug sales, we found no statistical race difference in self-reports of ever having sold drugs (79% of Blacks vs. 70% of Whites)."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5614457/

Interessante kost.
Op het scherp van de snede.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:08:27 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_193399014
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

stillgray twitterde op zondag 31-05-2020 om 05:08:40 A mob of rioters just murdered a man in cold blood in Dallas. He was defending his store. https://t.co/1b28ezTUiY reageer retweet
ElijahSchaffer twitterde op zondag 31-05-2020 om 11:19:51 Kicked in the head laying lifeless on the street

A man had his teeth literally knocked out by Portland rioters

Reporter @:farleymedia shows how vicious these riots have become

Nobody is safe

No business is exempt from destruction

https://t.co/7x1PAfvy3a reageer retweet
Zomaar even een kleine greep, maar blijf vooral racisme roepen terwijl racisme hier helemaal niets mee te maken heeft.
Naar wat ik begreep is hij niet echt dood, niet dat dat de mate van geweld goedpraat. En met racisme heeft het inderdaad weinig te maken maar met zelfverdediging, want hij rende met een zwaard op die mensen af, die natuurlijk liever hebben dat hij vervolgens niet meer opstaat om het nog een keer te proberen, gelijk je met een moslimterrorist met machete doet. En dan kan jij zeggen, okay ik keur dat achterna rennen met een zwaard niet goed, maar het zou ook niet gebeurd zijn als er geen plunderingen waren, en hey, dan zitten we weer op dezelfde lijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193399037
Ik kan me nog een situatie herinneren waarin het geen enkel probleem was om iemand neer te schieten die op je af kwam rennen. Dat was namelijk zeer bedreigend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193399070
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:10 schreef Ludachrist het volgende:
Ik kan me nog een situatie herinneren waarin het geen enkel probleem was om iemand neer te schieten die op je af kwam rennen. Dat was namelijk zeer bedreigend.
En ik herinner me ook dat de link met diepgeworteld racisme zeker niet gelegd mocht worden.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:25:06 #65
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193399188
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

stillgray twitterde op zondag 31-05-2020 om 05:08:40 A mob of rioters just murdered a man in cold blood in Dallas. He was defending his store. https://t.co/1b28ezTUiY reageer retweet
ElijahSchaffer twitterde op zondag 31-05-2020 om 11:19:51 Kicked in the head laying lifeless on the street

A man had his teeth literally knocked out by Portland rioters

Reporter @:farleymedia shows how vicious these riots have become

Nobody is safe

No business is exempt from destruction

https://t.co/7x1PAfvy3a reageer retweet
Zomaar even een kleine greep, maar blijf vooral racisme roepen terwijl racisme hier helemaal niets mee te maken heeft.
Gaat goed daar hé? Met jouw godheid aan het roer.

Vertel, wat maakt trump zo’n goede president, dat je hem continu denkt te moeten verdedigen?
  zondag 31 mei 2020 @ 12:25:29 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193399194
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja hij was zomaar aan het skateboarden terwijl de hele stad leeg wordt geplunderd en in de fik staat. Normaalste zaak van de wereld om dan te gaan skateboarden... Ik heb genoeg videos gezien de laatste dagen van dit soort pisventjes die met hun skateboard de hersenen van anderen inslaan.
Pleur nou eens op, gast. Vorige week kwam je nog de antisemiet uithangen en nu blijf je doordrammen met vage linksjes, want ook die twitterkanker die jij komt verspreiden hier hebben een agenda, snap dat nu eens. Dus met een zwaard op een skateboarder in gaan is prima, want wie gaat er nu skateboarden?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193399318
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

@:opgebaarde niet volgens mij.
Ik was ook licht sarcastisch. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193399499
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:55 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Je recht op zelfverdediging houdt op als je iemand met een wapen achterna rent.

Als iemand je aanvalt en je schiet hem neer: zelfverdediging.
Als je iemand in de rug schiet terwijl hij van je wegrent: geen zelfverdediging.

Ik weet niet wat je had verwacht wat er ging gebeuren als je mensen met een zwaard achterna rent?
Je zou ook gewoon kunnen stoppen met hoofdschoppen en op iemand inbeuken als iemand al lang en breed uitgeteld op de grond ligt dood te gaan.

Idee hoor.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:53:14 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193399548
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:49 schreef Salina het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon kunnen stoppen met hoofdschoppen en op iemand inbeuken als iemand al lang en breed uitgeteld op de grond ligt dood te gaan.

Idee hoor.
Ook helemaal waar. Al zou ik waarschijnlijk ook gek worden als iemand mij wil steken met een zwaard. Hoe dan ook; al dat geweld is kut en met zo'n recente geschiedenis in de USA zat dit er een keer aan te komen. Dan nog prefereer ik geen geweld en is het slopen van een winkel niet het slopen van het systeem wat men graag wil.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193399580
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:03 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

"There were also substantial race differences in criminal justice histories. As seen in Table 1, Blacks were convicted significantly fewer times than Whites (8.43 vs 11.29 times), but they had significantly more sentences resulting in incarceration than Whites (9.09 vs 6.15) and significantly longer last sentences than Whites (1.74 vs .71 years). As seen in Table 2, the charge for the most recent incarceration differed significantly by race. Blacks were more frequently charged with drug sales or possession than Whites (27% vs 4%; 20% vs 16%, respectively). Whites had more charges indirectly related to drugs, such as committing a crime in order to buy drugs, or being high while committing a crime (80% vs. 53%). Further, as seen in Table 3, Blacks were 2.2 times (95% OR: 1.07–4.55) more likely than Whites to have a possession charge as compared to an “other” charge even after adjusting for other sociodemographic factors. Similarly, Blacks were 8.24 times more likely than Whites to have a sales charge as compared to an “other” charge, after adjusting for other sociodemographic factors (95% OR: 2.73–24.90). Finally, while Blacks were significantly more likely than Whites to have been arrested most recently for drug sales, we found no statistical race difference in self-reports of ever having sold drugs (79% of Blacks vs. 70% of Whites)."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5614457/

Interessante kost.
Misschien is het tegenwoordig iets minder racistisch gemotiveerd en meer gewoon een nare cirkel van "zwarte mensen plegen statistisch gezien meer misdaden, dus we moeten hen juist beter in de gaten houden". Waardoor je eigenlijk dus een soort van zichzelf vervullende voorspelling krijgt: meer attentie op zwarte mensen = meer arrestaties = nog meer attentie op zwarte mensen etc.

Ondertussen voelen zwarte mensen zich steeds meer onderdrukt, reageren daadwerkelijk wat aggresiever als resultaat = cirkel begint weer van voren. Heel lastig dit.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:58:52 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193399640
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:55 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Misschien is het tegenwoordig iets minder racistisch gemotiveerd en meer gewoon een nare cirkel van "zwarte mensen plegen statistisch gezien meer misdaden, dus we moeten hen juist beter in de gaten houden". Waardoor je eigenlijk dus een soort van zichzelf vervullende voorspelling krijgt: meer attentie op zwarte mensen = meer arrestaties = nog meer attentie op zwarte mensen etc.

Ondertussen voelen zwarte mensen zich steeds meer onderdrukt, reageren daadwerkelijk wat aggresiever als resultaat = cirkel begint weer van voren. Heel lastig dit.
Het mooiste is als iedereen een individu is en zo behandeld wordt. Maar meer op 'zwarten' gaan letten omdat ze zwart zijn is nu juist het probleem natuurlijk. Elke vorm van protest eindigt in 'niet op die manier!'. Die jogger vorige week die doodgeschoten werd, werd door de usual suspect gelijk alweer afgeschilderd als dat die man crimineel zou zijn geweest, maar dat weet je helemaal niet als iemand aan het rennen is. Dit soort dingen toestaan in je land met zo'n afschuwelijke recente geschiedenis is vragen om verzet.

In Arabische landen spreken we dan van een 'lente' en wordt het vaak gebracht als dat Arabieren zich proberen los te wringen van onderdrukking. Dat is dit voor sommige mensen ook die daar staan te protesteren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193399783
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:49 schreef Salina het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon kunnen stoppen met hoofdschoppen en op iemand inbeuken als iemand al lang en breed uitgeteld op de grond ligt dood te gaan.

Idee hoor.
Helemaal mee eens hoor. Dit is gewoon een hele nare situatie waarbij alle partijen niet met de juiste mate hebben gereageerd en alles escaleren. Eerst die agent met die zwarte man, nu mensen die tijdens het "protesteren" gewoon aan het roven zijn en dingen vernietigen. En deze winkelier, die ws daadwerkelijk alleen maar zijn winkel wilde verdedigen, reageerde juist te aggressief en ipv in zijn winkel te blijven om het echt te verdedigen, even met een zwaard achter mensen aan ging rennen en daarna ook als overdreven reactie helemaal verrot werd getrapt.
pi_193399854
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Racisme was natuurlijk wel gewoon de vonk die dit kruitvat deed ontploffen. Dan hoeft er tijdens de rellen zelf geen sprake van racisme te zijn. Relschoppers zijn tijdens het rellen met heel andere dingen bezig...
Het was een tragedie heel die arrestatie van Floyd maar racisme is niet bewezen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 mei 2020 @ 13:18:41 #74
426493 crew  PippenScottie
pi_193399866
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het was een tragedie heel die arrestatie van Floyd maar racisme is niet bewezen.
Het was geen tragedie.
Het was moord.
pi_193399869
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Gaat goed daar hé? Met jouw godheid aan het roer.

Vertel, wat maakt trump zo’n goede president, dat je hem continu denkt te moeten verdedigen?
Wat heeft Trump te maken met het rellend tuig door heel de VS? Waarschijnlijk ook nog eens lui die niet op hem zullen stemmen?
Leg mij die connectie eens uit.
pi_193399873
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het was geen tragedie.
Het was moord.
Eens
  zondag 31 mei 2020 @ 13:22:16 #77
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193399915
Het in het algemeen wat rustiger te worden met de vernieling. Maar dat kan ook komen omdat de winkels al kapot zijn, er meer nationaal guard is en er meer privébewaking is bij winkels
Het is nu vooral agressie tegen politie en conservatieven geworden i.p.v. winkels.

Breaking911 twitterde op zondag 31-05-2020 om 05:18:00 GRAPHIC: Man in Dallas attempting to defend business against looters is beat with skateboard, stomped, and stoned nearly to death.

His condition is not known.

https://t.co/0wniIo7qv7 reageer retweet
hemkellz twitterde op zondag 31-05-2020 om 07:53:50 Random guy ran over a cop in down town Denver #denverprotests https://t.co/AJBSkLGU79 is live-streaming the riot , clip from stream. Anyone in Denver stay safe https://t.co/HvwwdxbCgO reageer retweet
Woj_Pawelczyk twitterde op zondag 31-05-2020 om 02:45:52 Guy in MAGA hat attacked by rioters https://t.co/AvOc5ifNnV reageer retweet
JanPostmaUSA twitterde op zondag 31-05-2020 om 07:14:48 In de loop van de avond sloeg de sfeer om en sloeg demonstreren om in vernielen. https://t.co/O4MJ3KAjNe reageer retweet
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_193399919
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat heeft Trump te maken met het rellend tuig door heel de VS? Waarschijnlijk ook nog eens lui die niet op hem zullen stemmen?
Leg mij die connectie eens uit.
Ik meende altijd dat je president was voor alle burgers, maar blijkbaar hoef je je alleen te bekommeren om burgers die op je stemmen. Weer wat geleerd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 31 mei 2020 @ 13:22:58 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193399929
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat heeft Trump te maken met het rellend tuig door heel de VS? Waarschijnlijk ook nog eens lui die niet op hem zullen stemmen?
Leg mij die connectie eens uit.
Omdat Amerika meer is dan de mensen die op je stemmen. Een echte leider brengt de boel weer bij elkaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193399957
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:03 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

"There were also substantial race differences in criminal justice histories. As seen in Table 1, Blacks were convicted significantly fewer times than Whites (8.43 vs 11.29 times), but they had significantly more sentences resulting in incarceration than Whites (9.09 vs 6.15) and significantly longer last sentences than Whites (1.74 vs .71 years). As seen in Table 2, the charge for the most recent incarceration differed significantly by race. Blacks were more frequently charged with drug sales or possession than Whites (27% vs 4%; 20% vs 16%, respectively). Whites had more charges indirectly related to drugs, such as committing a crime in order to buy drugs, or being high while committing a crime (80% vs. 53%). Further, as seen in Table 3, Blacks were 2.2 times (95% OR: 1.07–4.55) more likely than Whites to have a possession charge as compared to an “other” charge even after adjusting for other sociodemographic factors. Similarly, Blacks were 8.24 times more likely than Whites to have a sales charge as compared to an “other” charge, after adjusting for other sociodemographic factors (95% OR: 2.73–24.90). Finally, while Blacks were significantly more likely than Whites to have been arrested most recently for drug sales, we found no statistical race difference in self-reports of ever having sold drugs (79% of Blacks vs. 70% of Whites)."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5614457/

Interessante kost.
5 gram crack (cocaine freebase), vooral gebruikt door zwarten, leverde dezelfde straf op als 500 gram cocaine, ook al bevat 500 gram cocaine 448 gram freebase.
Die 1/100 verhouding werd in 2010 verlaagd tot 1/18.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 31 mei 2020 @ 13:28:18 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193400002
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik meende altijd dat je president was voor alle burgers, maar blijkbaar hoef je je alleen te bekommeren om burgers die op je stemmen. Weer wat geleerd.
:D
  zondag 31 mei 2020 @ 13:29:01 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193400013
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik meende altijd dat je president was voor alle burgers, maar blijkbaar hoef je je alleen te bekommeren om burgers die op je stemmen. Weer wat geleerd.
^^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 31 mei 2020 @ 13:31:39 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193400053
Is toch precies de doctrine van maffioso Trump: als je niet met me bent, dan ben je tegen me en heb ik schijt aan je.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 31 mei 2020 @ 13:34:46 #84
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193400091
‘Incredibly dangerous’: Officer killed in Oakland as law enforcement struggle to control George Floyd protests

https://www.news.com.au/w(...)586dbbdb1936c7c831fb

Two Federal Protective Service officers shot in Oakland, one killed

https://edition.cnn.com/w(...)b46b3562f2e9281edaad
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 31 mei 2020 @ 13:36:42 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193400123
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
‘Incredibly dangerous’: Officer killed in Oakland as law enforcement struggle to control George Floyd protests

https://www.news.com.au/w(...)586dbbdb1936c7c831fb

Two Federal Protective Service officers shot in Oakland, one killed

https://edition.cnn.com/w(...)b46b3562f2e9281edaad
En zal de politie de komende 10 jaar wraak nemen op loslopende zwarte mensen. En zo verder tot de volgende rellen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 mei 2020 @ 13:38:28 #86
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193400150
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En zal de politie de komende 10 jaar wraak nemen op loslopende zwarte mensen. En zo verder tot de volgende rellen.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Het is een cirkel zonder einde.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 31 mei 2020 @ 13:42:23 #87
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193400191
gryking twitterde op zondag 31-05-2020 om 04:03:37 Meet All Lives Matter Hawkeye... Brian McCormick from Utah. https://t.co/52j0lKS0Hc reageer retweet

Even met je pijl en boog de politie gaan helpen.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 13:46:55 #88
236264 crew  capricia
pi_193400250
Mensen.
Het is hier POL.
Bedenk bij je posts of ze niet beter in NWS thuishoren.
Al begrijpt iedereen dat die scheidslijn niet zo scherp is.

Dit bericht is voor niemand persoonlijk. Enkel iets wat ik mee wil geven. Anders wordt het hier een NWS-light. ^O^
Definitely not CIA
  Redactie Games zondag 31 mei 2020 @ 13:55:46 #89
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193400380
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:42 schreef Tweek het volgende:
gryking twitterde op zondag 31-05-2020 om 04:03:37 Meet All Lives Matter Hawkeye... Brian McCormick from Utah. https://t.co/52j0lKS0Hc reageer retweet

Even met je pijl en boog de politie gaan helpen.
Je schreeuwt all lives matter en je richt je boog op anderen (misschien heeft hij ook nog geschoten). Wat verwacht je dat mensen gaan doen? Vriendelijk doorlopen?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 31 mei 2020 @ 14:22:21 #90
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193400857
Mensen, ga niet met dit soort PVV/FvD promotie-tokkies in discussie. Ze zitten hier gewoon users te lokken met steeds maar weer dezelfde reacties. Het doel van die gasten is repetitie. Hoe vaker ze de kans krijgen om hun verwerpelijke ideeën stukje bij beetje in het hoofd van de minder sterk in de schoenen staande user te planten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 14:24:30 #91
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_193400894
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

5 gram crack (cocaine freebase), vooral gebruikt door zwarten, leverde dezelfde straf op als 500 gram cocaine, ook al bevat 500 gram cocaine 448 gram freebase.
Die 1/100 verhouding werd in 2010 verlaagd tot 1/18.
"Marijuana use by youth of color has been the focal point of the War
on Drugs from its inception.11 Most U.S. drug arrests stem from
unlawful possession rather than trafficking in drugs, and most of those
possession arrests are for marijuana, amounting to near a million
arrests annually.12 Evidencing the racial inequity of the War on Drugs,
African Americans and Latinos account for most of those arrests
despite their smaller population numbers than whites and studies
confirming that white youths use marijuana in the same percentage as
African American and Latino youth."

https://www.google.com/ur(...)d_JalL9YDxdvcjLE_Pzn


Ook bij wietgebruik was er sprake van discriminatie van zwarten.
Op het scherp van de snede.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:26:53 #92
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193400924
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:55 schreef Puddington het volgende:

[..]

Je schreeuwt all lives matter en je richt je boog op anderen (misschien heeft hij ook nog geschoten). Wat verwacht je dat mensen gaan doen? Vriendelijk doorlopen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 14:36:31 #93
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193401076
De afgelopen week heeft iedereen duidelijk gemaakt dat er niet meer geregeerd wordt in de VS. Het land ligt financieel, politiek en sociaal op zijn gat. De president is absoluut niet bezig met de taken waar ze hem voor in het Witte huis hebben gekozen, en jammert alleen maar. Trump is in mijn optiek al geen president meer. Hij is nutteloos, Twittert en golft alleen maar of staat via dat podium iedereen en alles van alles en nog wat de schuld te geven. Het wordt tijd dat ze de poorten van het witte huis opengooien en de boel schoon gaan poetsen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193401172
Vanmorgen vroeg ik mij af, of jongste zoon in z’n uppie door het WH dwaalt!?
Of gamet met Melania?
  zondag 31 mei 2020 @ 14:52:27 #95
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193401251
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:45 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen vroeg ik mij af, of jongste zoon in z’n uppie door het WH dwaalt!?
Of gamet met Melania?
Barron? die probeert al 4 jaar te ontsnappen, en zoekt de uitgang.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 31 mei 2020 @ 14:53:56 #96
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193401271
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:52 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Barron? die probeert al 4 jaar te ontsnappen, en zoekt de uitgang.
Ik zie voor me dat ie door de gangen rijdt zoals in The Shining
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193401449
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:53 schreef Szura het volgende:

[..]

Ik zie voor me dat ie door de gangen rijdt zoals in The Shining
_O-

"Come play with us, Danny..."
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193401538
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ook helemaal waar. Al zou ik waarschijnlijk ook gek worden als iemand mij wil steken met een zwaard. Hoe dan ook; al dat geweld is kut en met zo'n recente geschiedenis in de USA zat dit er een keer aan te komen. Dan nog prefereer ik geen geweld en is het slopen van een winkel niet het slopen van het systeem wat men graag wil.
Klopt ook wel hoor, al zou ik geen idee hebben hoe ik zou handelen op dat moment. Mensen worden snel gek wellicht, een flinterdun laagje beschaving is het dat wij - mens- zijn, en als er ook maar iéts gebeurd, dan worden we gewoon beestachtig. Zoiets. :?

Ik ben echt anti-geweld, dan merk je wel. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:10 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor. Dit is gewoon een hele nare situatie waarbij alle partijen niet met de juiste mate hebben gereageerd en alles escaleren. Eerst die agent met die zwarte man, nu mensen die tijdens het "protesteren" gewoon aan het roven zijn en dingen vernietigen. En deze winkelier, die ws daadwerkelijk alleen maar zijn winkel wilde verdedigen, reageerde juist te aggressief en ipv in zijn winkel te blijven om het echt te verdedigen, even met een zwaard achter mensen aan ging rennen en daarna ook als overdreven reactie helemaal verrot werd getrapt.
De hele situatie is fucked up, kan niet anders zeggen. Al die filmpjes ook, met al dat geweld, ik kan er echt niet (meer) naar kijken. Vroeger ook al, ik weet nog dat de eerste kopschopfilmpjes hier verschenen in NL, een jaar of 6-8 terug? Vreselijk, ik ben daar niet geschikt voor, ik kan bijna letterlijk overgeef-neigingen krijgen daarvan. Gevoelig type ofzo. ;)

De winkelier reageerde misschien inderdaad wat te agressief, maar goed, wat is goed in deze situatie? Ik weet het niet, nooit meegemaakt ook en wil het ook nooit meemaken.

Wat ik wel merk in deze hele situatie die vreselijk uit de hand loopt, is continue dat gepraat over wij en zij. Zwart en wit. Democraten en republikeinen. Waar is het "wij"-gevoel (gebleven)? Of was dat er nooit?

Verder is er eerlijk gezegd nog wel iets anders dat me verbaasd en ook wel een beetje stoort. Ik snap dat er heel veel donkere mensen onterecht zijn vermoord, aangehouden en dergelijke. Dat moet aangepakt worden en uitgeroeid worden, het dieper liggende racisme, het gebrek aan politie-opleiding (?!!), alles.

Maar als ik dan zo'n donkere politieke commentator en donkere vrouw (geen idee wat ze was) op CNN hoor over achtergestelde situaties bij donkere mensen, minder kans op scholing, op de arbeidsmarkt, toegang tot gezondheidszorg en dergelijke, dan denk ik:

OK, helemaal true, er is veel ongelijkheid in de VS en bij Afro-Americans, en ik snap dat je "opkomt" voor je Afro-Amerikaanse medemensen, maar ben je ook zo verbolgen over de Latino's en Native Americans die volgens mij in dezelfde situatie verkeren als het gaat om de ongelijkheid (afgezien natuurlijk van het geweld tegen donkere burgers door politiehandelen!)?
Volgens mij verkeren Latino's en Native Americans (NA's) echt niet in een betere situatie als veel donkere Amerikanen, maar ik kan het mis hebben.

Wat betreft gezondheidszorg weet ik wel dat de NA's alvast amper gezondheidszorg tot hun beschikking hebben, en zelfs geeneens stromend water en electriciteit soms. Ben je daar ook verbolgen over, als politiek commentator? Of blijft het bij je "eigen" ras/groep/whatever?

Nou, dat dus. En ik snáp dat de Afro-Americans het zwaar hebben in de VS, en dat ze met (veel) meer zijn (?) dan de Latino;s en de NA's, maar - en vergeef me als ik het mis heb - volgens mij zijn - ondanks alles dat we deze dagen zien - de Afro-Americans al veel "verder" in hun emancipatie richting gelijkheid dan de andere minderheden.

En dat stoort me wel een beetje aan de VS en aan het debat nu. Alles is "wij" en "zij", blank en zwart. Nauwelijks ergens sprake van overstijgende boosheid, verbolgenheid, gevoel van samenzijn. Begrip voor de "andere kant", nuance, respect voor de ander. Verder kijken dan je eigen straatje, je eigen ras, geloofsovertuiging, gemeenschap, kleurtje of achtergrond. Althans, ik zie het niet en hoor het niet. Ook niet bij de massamedia, die er gretig aan meedoen.

Ik heb er gewoon geen woorden voor, de hele fucked up situatie, het racisme, het geweld, de wetteloosheid en Goddeloosheid. En ik ben geeneens gelovig, kun je nagaan hoe diep het zit bij mij.
En dan zo'n stelletje brakke makaken in de regering er nog even bovenop ook nog, en maar tweeten met zijn allen, we moeten toch iets doen om Amerika weer groot te maken... :X
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193401900
Ik vrees ondertussen wel weer het ergste voor november. De ideale omstandigheden worden gekweekt waar Trump bij gedijt.
Chaos, groeperingen die hij de schuld kan geven en weg kan zetten, veel sterke basale emoties waar hij misbruik van kan maken.
Je ziet hier ook al dat de naïeve users schaapachtig de talking points overnemen.

Ik hoop dat de Biden een heldere samenbrengende boodschap heeft.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:35:37 #100
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_193401920
Het gebrek aan een fatsoenlijk sociaal vangnet begint steeds ernstiger vormen aan te nemen...

'People are going to go hungry': pandemic effects could leave 54m Americans without food

https://www.theguardian.c(...)pp_Copy_to_clipboard

quote:
It’s the deep south where the economic impact and food insecurity will probably penetrate deepest: more than 11 million people in the states of Louisiana, Arkansas, Alabama, Mississippi, New Mexico, Texas and Tennessee are projected to suffer food insecurity in 2020.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:37:38 #101
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193401946
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:35 schreef Barbusse het volgende:
Het gebrek aan een fatsoenlijk sociaal vangnet begint steeds ernstiger vormen aan te nemen...

'People are going to go hungry': pandemic effects could leave 54m Americans without food

https://www.theguardian.c(...)pp_Copy_to_clipboard
[..]

Maar gelukkig hebben ze het beste leger ooit, om andere landen ook de honger en armoede in te bombarderen!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:38:02 #102
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193401955
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Klopt ook wel hoor, al zou ik geen idee hebben hoe ik zou handelen op dat moment. Mensen worden snel gek wellicht, een flinterdun laagje beschaving is het dat wij - mens- zijn, en als er ook maar iéts gebeurd, dan worden we gewoon beestachtig. Zoiets. :?

Ik ben echt anti-geweld, dan merk je wel. ;)
[..]

De hele situatie is fucked up, kan niet anders zeggen. Al die filmpjes ook, met al dat geweld, ik kan er echt niet (meer) naar kijken. Vroeger ook al, ik weet nog dat de eerste kopschopfilmpjes hier verschenen in NL, een jaar of 6-8 terug? Vreselijk, ik ben daar niet geschikt voor, ik kan bijna letterlijk overgeef-neigingen krijgen daarvan. Gevoelig type ofzo. ;)

De winkelier reageerde misschien inderdaad wat te agressief, maar goed, wat is goed in deze situatie? Ik weet het niet, nooit meegemaakt ook en wil het ook nooit meemaken.

Wat ik wel merk in deze hele situatie die vreselijk uit de hand loopt, is continue dat gepraat over wij en zij. Zwart en wit. Democraten en republikeinen. Waar is het "wij"-gevoel (gebleven)? Of was dat er nooit?

Verder is er eerlijk gezegd nog wel iets anders dat me verbaasd en ook wel een beetje stoort. Ik snap dat er heel veel donkere mensen onterecht zijn vermoord, aangehouden en dergelijke. Dat moet aangepakt worden en uitgeroeid worden, het dieper liggende racisme, het gebrek aan politie-opleiding (?!!), alles.

Maar als ik dan zo'n donkere politieke commentator en donkere vrouw (geen idee wat ze was) op CNN hoor over achtergestelde situaties bij donkere mensen, minder kans op scholing, op de arbeidsmarkt, toegang tot gezondheidszorg en dergelijke, dan denk ik:

OK, helemaal true, er is veel ongelijkheid in de VS en bij Afro-Americans, en ik snap dat je "opkomt" voor je Afro-Amerikaanse medemensen, maar ben je ook zo verbolgen over de Latino's en Native Americans die volgens mij in dezelfde situatie verkeren als het gaat om de ongelijkheid (afgezien natuurlijk van het geweld tegen donkere burgers door politiehandelen!)?
Volgens mij verkeren Latino's en Native Americans (NA's) echt niet in een betere situatie als veel donkere Amerikanen, maar ik kan het mis hebben.

Wat betreft gezondheidszorg weet ik wel dat de NA's alvast amper gezondheidszorg tot hun beschikking hebben, en zelfs geeneens stromend water en electriciteit soms. Ben je daar ook verbolgen over, als politiek commentator? Of blijft het bij je "eigen" ras/groep/whatever?

Nou, dat dus. En ik snáp dat de Afro-Americans het zwaar hebben in de VS, en dat ze met (veel) meer zijn (?) dan de Latino;s en de NA's, maar - en vergeef me als ik het mis heb - volgens mij zijn - ondanks alles dat we deze dagen zien - de Afro-Americans al veel "verder" in hun emancipatie richting gelijkheid dan de andere minderheden.

En dat stoort me wel een beetje aan de VS en aan het debat nu. Alles is "wij" en "zij", blank en zwart. Nauwelijks ergens sprake van overstijgende boosheid, verbolgenheid, gevoel van samenzijn. Begrip voor de "andere kant", nuance, respect voor de ander. Verder kijken dan je eigen straatje, je eigen ras, geloofsovertuiging, gemeenschap, kleurtje of achtergrond. Althans, ik zie het niet en hoor het niet. Ook niet bij de massamedia, die er gretig aan meedoen.

Ik heb er gewoon geen woorden voor, de hele fucked up situatie, het racisme, het geweld, de wetteloosheid en Goddeloosheid. En ik ben geeneens gelovig, kun je nagaan hoe diep het zit bij mij.
En dan zo'n stelletje brakke makaken in de regering er nog even bovenop ook nog, en maar tweeten met zijn allen, we moeten toch iets doen om Amerika weer groot te maken... :X
Kijk, je kunt een republikein zijn die valt voor allerlei beloftes van een kandidaat voor die partij, maar hoe kunnen ze ooit America great maken als hun partij amper 42 % van de bevolking vertegenwoordigd? Zelfs de resterende democratische 58 % kan dit niet eens.daar heb je toch echt 100% van de amerikanen voor nodig. De polarisatie heeft de VS verlamd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193401963
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:34 schreef ITs_relative het volgende:

Ik hoop dat de Biden een heldere samenbrengende boodschap heeft.
Important new statement from Joe Biden below. The core contrast here is that Biden continues to speak to the legitimate grievances of protesters. As I argued, there are reasons we want presidents to do that, rather than to deliberately incite more hate:

https://mobile.twitter.co(...)/1267075370978873344

Biden’s statement in de tweet. _O_
  zondag 31 mei 2020 @ 15:44:23 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193402039
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Klopt ook wel hoor, al zou ik geen idee hebben hoe ik zou handelen op dat moment. Mensen worden snel gek wellicht, een flinterdun laagje beschaving is het dat wij - mens- zijn, en als er ook maar iéts gebeurd, dan worden we gewoon beestachtig. Zoiets. :?

Ik ben echt anti-geweld, dan merk je wel. ;)
[..]

De hele situatie is fucked up, kan niet anders zeggen. Al die filmpjes ook, met al dat geweld, ik kan er echt niet (meer) naar kijken. Vroeger ook al, ik weet nog dat de eerste kopschopfilmpjes hier verschenen in NL, een jaar of 6-8 terug? Vreselijk, ik ben daar niet geschikt voor, ik kan bijna letterlijk overgeef-neigingen krijgen daarvan. Gevoelig type ofzo. ;)

De winkelier reageerde misschien inderdaad wat te agressief, maar goed, wat is goed in deze situatie? Ik weet het niet, nooit meegemaakt ook en wil het ook nooit meemaken.

Wat ik wel merk in deze hele situatie die vreselijk uit de hand loopt, is continue dat gepraat over wij en zij. Zwart en wit. Democraten en republikeinen. Waar is het "wij"-gevoel (gebleven)? Of was dat er nooit?

Verder is er eerlijk gezegd nog wel iets anders dat me verbaasd en ook wel een beetje stoort. Ik snap dat er heel veel donkere mensen onterecht zijn vermoord, aangehouden en dergelijke. Dat moet aangepakt worden en uitgeroeid worden, het dieper liggende racisme, het gebrek aan politie-opleiding (?!!), alles.

Maar als ik dan zo'n donkere politieke commentator en donkere vrouw (geen idee wat ze was) op CNN hoor over achtergestelde situaties bij donkere mensen, minder kans op scholing, op de arbeidsmarkt, toegang tot gezondheidszorg en dergelijke, dan denk ik:

OK, helemaal true, er is veel ongelijkheid in de VS en bij Afro-Americans, en ik snap dat je "opkomt" voor je Afro-Amerikaanse medemensen, maar ben je ook zo verbolgen over de Latino's en Native Americans die volgens mij in dezelfde situatie verkeren als het gaat om de ongelijkheid (afgezien natuurlijk van het geweld tegen donkere burgers door politiehandelen!)?
Volgens mij verkeren Latino's en Native Americans (NA's) echt niet in een betere situatie als veel donkere Amerikanen, maar ik kan het mis hebben.

Wat betreft gezondheidszorg weet ik wel dat de NA's alvast amper gezondheidszorg tot hun beschikking hebben, en zelfs geeneens stromend water en electriciteit soms. Ben je daar ook verbolgen over, als politiek commentator? Of blijft het bij je "eigen" ras/groep/whatever?

Nou, dat dus. En ik snáp dat de Afro-Americans het zwaar hebben in de VS, en dat ze met (veel) meer zijn (?) dan de Latino;s en de NA's, maar - en vergeef me als ik het mis heb - volgens mij zijn - ondanks alles dat we deze dagen zien - de Afro-Americans al veel "verder" in hun emancipatie richting gelijkheid dan de andere minderheden.

En dat stoort me wel een beetje aan de VS en aan het debat nu. Alles is "wij" en "zij", blank en zwart. Nauwelijks ergens sprake van overstijgende boosheid, verbolgenheid, gevoel van samenzijn. Begrip voor de "andere kant", nuance, respect voor de ander. Verder kijken dan je eigen straatje, je eigen ras, geloofsovertuiging, gemeenschap, kleurtje of achtergrond. Althans, ik zie het niet en hoor het niet. Ook niet bij de massamedia, die er gretig aan meedoen.

Ik heb er gewoon geen woorden voor, de hele fucked up situatie, het racisme, het geweld, de wetteloosheid en Goddeloosheid. En ik ben geeneens gelovig, kun je nagaan hoe diep het zit bij mij.
En dan zo'n stelletje brakke makaken in de regering er nog even bovenop ook nog, en maar tweeten met zijn allen, we moeten toch iets doen om Amerika weer groot te maken... :X
Men komt voor zichzelf op, maar waarom zouden ze daar dan ook latino's in moeten opnemen om een goed punt te kunnen maken. Ja, het probleem zit em vooral in dat minderheden minder kansen hebben. Daarnaast heeft mijn schoonvader nog allerlei mensonterende dingen meegemaakt op het gebied van huidskleur, waarmee ik wil zeggen dat die verschrikkelijke geschiedenis nog niet lang geleden is en dat dat heel erg meespeelt. Ik vind het knap dat dat soort dingen vergeten worden. Als dit soort beelden uit Saudi Arabië zou komen, dan spreekt men over een Arabische lente. Veel minderheden voelen zich al generaties onderdrukt, en met een crisis kan zoiets behoorlijk ontsporen.

En als je je onderdrukt voelt dan zul je op weinig begrip voor de andere kant stuiten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 31 mei 2020 @ 15:46:50 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193402092
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:38 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Kijk, je kunt een republikein zijn die valt voor allerlei beloftes van een kandidaat voor die partij, maar hoe kunnen ze ooit America great maken als hun partij amper 42 % van de bevolking vertegenwoordigd? Zelfs de resterende democratische 58 % kan dit niet eens.daar heb je toch echt 100% van de amerikanen voor nodig. De polarisatie heeft de VS verlamd.
in NL komt er door het partijenstelsel toch ook een beleidscompromis uit waar niemand rechtstreeks voor gekozen heeft dus dat vind ik niet echt een goed argument, van de 58% die jij noemt is niet iedereen 100% tegen het beleid
pi_193402195
Bij zien én horen van het filmpje in tweet, kreeg ik rillingen.

“ Incredible scene at Colorado’s Capitol right now. Thousands of protesters are lying face down with their hands behind their backs chanting “I can’t breathe.” They’re doing this for 9 mins.”
https://mobile.twitter.co(...)/1266815884737249280
  Overall beste user 2022 zondag 31 mei 2020 @ 15:56:19 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193402204
RawStory twitterde op zondag 31-05-2020 om 02:17:15 Trump announces he has unilaterally decided to let Putin back into the G7 Summit: report
https://t.co/qeZqcmnwqv reageer retweet
Braaf! Baas Poetin heeft Trump goed in de zak.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 31-05-2020 15:57:38 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193402245
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:12 schreef Salina het volgende:

De hele situatie is fucked up, kan niet anders zeggen. Al die filmpjes ook, met al dat geweld, ik kan er echt niet (meer) naar kijken. Vroeger ook al, ik weet nog dat de eerste kopschopfilmpjes hier verschenen in NL, een jaar of 6-8 terug? Vreselijk, ik ben daar niet geschikt voor, ik kan bijna letterlijk overgeef-neigingen krijgen daarvan. Gevoelig type ofzo. ;)

De winkelier reageerde misschien inderdaad wat te agressief, maar goed, wat is goed in deze situatie? Ik weet het niet, nooit meegemaakt ook en wil het ook nooit meemaken.
Die is er inderdaad niet. In deze situatie is het kiezen tussen slecht of slechter. Met deze winkelier komt het ws nooit meer helemaal goed medisch. Als je zo in elkaar wordt getrapt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk schade opgelopen die je de rest van je leven achtervolgt. Achteraf gezien (maar dat is altijd makkelijker te roepen) had hij gewoon zijn winkel moeten opgeven. Nu is hij zijn winkel en zijn gezondheid kwijt. Als hij niets had gedaan was hij alleen zijn winkel kwijt.

Rest van je commentaar: denk dat de zwarte bevolking verreweg toch het zwaarst heeft gehad qua racisme/discriminatie in Amerika. Dus dat zij zich meer van zich laten horen tijdens dergelijke incidenten vind ik weer niet zo vreemd. Verder wel eens met je punten.

Ben eigenlijk benieuwd of winkeliers in dergelijke situaties niet even wat speciale maatregelen kunnen nemen om het een stuk minder aantrekkelijk te maken voor mensen om je winkel te vernielen. Als je bijv. niet even snel waakhonden kan kopen/huren en aan een flinke ketting vastzet? Denk niet dat de gemiddelde persoon bereid is om door honden aangevallen te worden alleen om wat artikelen van een normale winkel te stelen. En als je honden begint dood te maken omdat je zonodig moet gaan plunderen denk ik dat de mening van de publiek heel snel tegen je kan keren? Of denk ik nu te makkelijk?
  zondag 31 mei 2020 @ 16:11:36 #109
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193402431
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

in NL komt er door het partijenstelsel toch ook een beleidscompromis uit waar niemand rechtstreeks voor gekozen heeft dus dat vind ik niet echt een goed argument, van de 58% die jij noemt is niet iedereen 100% tegen het beleid
Je kunt het Nederlandse coalitie systeem niet vergelijken met die van de VS. Hier kan zelfs een partij als de PVV regeren. Mits ze zich aan de coalitieafspraken houden. Doen ze dit niet, dan kan het kabinet ontbonden worden en gaat de grootste partij verder met een andere. In de VS hebben ze een systeem dat lijkt op het flippen van een muntje, zwart of wit. Dat is het ondemocratische van de VS van nu. Tot voor 4 jaar geleden waren republikeinen best wel bereid om met samenwerking met de democraten het land te besturen. Trump heeft het muntje één kleur gegeven. Bush, Clinton, Obama en Reagan, ze waren allemaal in staat om solide afspraken te maken, met de "tegenpartij" dus. Trump is daartoe niet in staat. Hij regeert per decreet en als een despoot. Hij krijgt weinig bipartisan voor elkaar. wat trump de afgelopen 4 jaar heeft ondertekend zal door de volgende president teniet worden gedaan. Omdat dit kan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193402444
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:59 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Die is er inderdaad niet. In deze situatie is het kiezen tussen slecht of slechter. Met deze winkelier komt het ws nooit meer helemaal goed medisch. Als je zo in elkaar wordt getrapt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk schade opgelopen die je de rest van je leven achtervolgt. Achteraf gezien (maar dat is altijd makkelijker te roepen) had hij gewoon zijn winkel moeten opgeven. Nu is hij zijn winkel en zijn gezondheid kwijt. Als hij niets had gedaan was hij alleen zijn winkel kwijt.

Rest van je commentaar: denk dat de zwarte bevolking verreweg toch het zwaarst heeft gehad qua racisme/discriminatie in Amerika. Dus dat zij zich meer van zich laten horen tijdens dergelijke incidenten vind ik weer niet zo vreemd. Verder wel eens met je punten.

Ben eigenlijk benieuwd of winkeliers in dergelijke situaties niet even wat speciale maatregelen kunnen nemen om het een stuk minder aantrekkelijk te maken voor mensen om je winkel te vernielen. Als je bijv. niet even snel waakhonden kan kopen/huren en aan een flinke ketting vastzet? Denk niet dat de gemiddelde persoon bereid is om door honden aangevallen te worden alleen om wat artikelen van een normale winkel te stelen. En als je honden begint dood te maken omdat je zonodig moet gaan plunderen denk ik dat de mening van de publiek heel snel tegen je kan keren? Of denk ik nu te makkelijk?
Ik ben hartstikke voor privacy maar ik zou bijna willen dat er in dit soort gevallen gezichtsherkenningssoftware wordt ingezet. Om de pakkans van dit soort looters zo groot mogelijk te maken.
pi_193402476
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:11 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je kunt het Nederlandse coalitie systeem niet vergelijken met die van de VS. Hier kan zelfs een partij als de PVV regeren. Mits ze zich aan de coalitieafspraken houden. Doen ze dit niet, dan kan het kabinet ontbonden worden en gaat de grootste partij verder met een andere. In de VS hebben ze een systeem dat lijkt op het flippen van een muntje, zwart of wit. Dat is het ondemocratische van de VS van nu. Tot voor 4 jaar geleden waren republikeinen best wel bereid om met samenwerking met de democraten het land te besturen. Trump heeft het muntje één kleur gegeven. Bush, Clinton, Obama en Reagan, ze waren allemaal in staat om solide afspraken te maken, met de "tegenpartij" dus. Trump is daartoe niet in staat. Hij regeert per decreet en als een despoot. Hij krijgt weinig bipartisan voor elkaar. wat trump de afgelopen 4 jaar heeft ondertekend zal door de volgende president teniet worden gedaan. Omdat dit kan.
Gelukkig maar. Ik kan even niets bedenken wat die gedaan heeft dat het bewaren waard is.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:19:14 #112
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193402563
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:12 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik ben hartstikke voor privacy maar ik zou bijna willen dat er in dit soort gevallen gezichtsherkenningssoftware wordt ingezet. Om de pakkans van dit soort looters zo groot mogelijk te maken.
Jawel, maar ook daarmee valt iets uit te halen, natuurlijk. Hoe weten we zeker of die gezichten daar ook echt waren?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zondag 31 mei 2020 @ 16:23:59 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193402655
een aardig artikel over de Russen die zich nu ook lijken te realiseren dat alles wat Trump aanraakt kapot gaat.


JuliaDavisNews twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 15:29:07 Everyone has had it with Trump. Even the Russians.

Trump administration talk about starting a new arms race has the Kremlin on edge. It's as if they suddenly realized their buffoon has his finger on the thermonuclear button.

https://t.co/p7lYDvvhEx reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193402682
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Jawel, maar ook daarmee valt iets uit te halen, natuurlijk. Hoe weten we zeker of die gezichten daar ook echt waren?
Dat is inderdaad een probleem idd. En sowieso nu met de mondkapjes en die gozer met paraplu, hamer en gasmasker.
Daarnaast is het ook een flinke grens die je overschrijdt door dat soort dingen te gebruiken. Want wanneer is het dan nog meer handig en geoorloofd.
Moeilijk geval, ik zou er nog niet over durven beslissen.
pi_193402784
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:59 schreef IndoorKite het volgende:
Rest van je commentaar: denk dat de zwarte bevolking verreweg toch het zwaarst heeft gehad qua racisme/discriminatie in Amerika.
Gewaagde stelling wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 zondag 31 mei 2020 @ 16:33:30 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193402787
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:12 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik ben hartstikke voor privacy maar ik zou bijna willen dat er in dit soort gevallen gezichtsherkenningssoftware wordt ingezet. Om de pakkans van dit soort looters zo groot mogelijk te maken.
Om Ned Stark te citeren: Alles voor het woord 'maar' is een leugen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193402897
quote:
11s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewaagde stelling wel.
Ja, eigenlijk heb je gelijk. Klopt ws niet. Maar van de 2 grote minorities (black - hispanic/latino) denk ik dat de zwarte bevolking het zwaarder heeft gehad, hoewel er een groter percentage van hispanic/latinos zijn. Dus dat je ze meer hoort is ook niet zo heel vreemd denk ik. Lastige discussie dit.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:58:34 #118
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193403177
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:41 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk heb je gelijk. Klopt ws niet. Maar van de 2 grote minorities (black - hispanic/latino) denk ik dat de zwarte bevolking het zwaarder heeft gehad, hoewel er een groter percentage van hispanic/latinos zijn. Dus dat je ze meer hoort is ook niet zo heel vreemd denk ik. Lastige discussie dit.
Was waarschijnlijk sarcasme ;).
  zondag 31 mei 2020 @ 17:06:34 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193403311
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:41 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk heb je gelijk. Klopt ws niet. Maar van de 2 grote minorities (black - hispanic/latino) denk ik dat de zwarte bevolking het zwaarder heeft gehad, hoewel er een groter percentage van hispanic/latinos zijn. Dus dat je ze meer hoort is ook niet zo heel vreemd denk ik. Lastige discussie dit.
Wat dacht je van de Native Americans?
Al horen die niet bij de grote 2.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193403499
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Om Ned Stark te citeren: Alles voor het woord 'maar' is een leugen.
Wat een rare manier om te insinueren dat ik niets om privacy geef.
Heel vreemd.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:22:23 #121
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193403534
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat heeft Trump te maken met het rellend tuig door heel de VS? Waarschijnlijk ook nog eens lui die niet op hem zullen stemmen?
Leg mij die connectie eens uit.
Als trump een onsje verbindend vermogen en een paar grammen empathie bezat zou hij heel misschien in staat zijn de angel eruit te halen. Echter als de racistische, narcistische domkop die hij is gooit hij alleen maar olie op een al heet vuurtje.

Alsjeblieft, een connectie die zelfs een extreemrechtse simpele ziel moet begrijpen
  Overall beste user 2022 zondag 31 mei 2020 @ 17:36:29 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193403768
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:19 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Wat een rare manier om te insinueren dat ik niets om privacy geef.
Heel vreemd.
Een paar relletjes en privacy mag worden afgeschaft. Heel principieel kan ik dat niet noemen.

Maar off-topic.

Het zou de republikeinen sieren als ze oproepen tot vreedzaam protest. Knielen tijdens het volkslied of zoiets. Ik noem maar iets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193403912
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Om Ned Stark te citeren: Alles voor het woord 'maar' is een leugen.
Dat was Benjen.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:47:09 #124
323401 Kijkertje
met filter
pi_193403950
Artikel over het probleem om 'rogue' (weet er eik geen nederlands woord voor) politieagenten ter verantwoording te kunnen roepen/ te vervolgen:

jadler1969 twitterde op zondag 31-05-2020 om 15:46:11 Police Unions and the Problem of Police Misconduct (Updated) https://t.co/VVtL8zbEoO via @reason @VolokhC reageer retweet
Police Unions and the Problem of Police Misconduct

Met een draadje:

robgillezeau twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 22:49:41 Prior to COVID-19, I was supposed to be presenting some early stage research this weekend at the @ClioSociety conference on the the impact of police bargaining rights on killings of civilians by race. I don't normally discuss early stage research, but it feels appropriate today. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193404263
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als trump een onsje verbindend vermogen en een paar grammen empathie bezat zou hij heel misschien in staat zijn de angel eruit te halen. Echter als de racistische, narcistische domkop die hij is gooit hij alleen maar olie op een al heet vuurtje.

Alsjeblieft, een connectie die zelfs een extreemrechtse simpele ziel moet begrijpen
Het moet toch heerlijk zijn om zo simpel te zijn. Een agent pleegt een moord op een burger, de bevolking begint massaal te rellen en zelf kom je niet verder dan “ja maar Trump”.
  zondag 31 mei 2020 @ 18:21:02 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193404503
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het moet toch heerlijk zijn om zo simpel te zijn. Een agent pleegt een moord op een burger, de bevolking begint massaal te rellen en zelf kom je niet verder dan “ja maar Trump”.
Ja, want het gaat natuurlijk om 1 incident, zeker? Het is niet de schuld van Trump en daarnaast beschikt hij totaal niet over het vermogen de boel te sussen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193404545
Luistert naar Cuomo , nu via twitter. https://www.ny.gov/
pi_193404615
Dreigen dat je mensen die plunderen gaat neerschieten is niet heel handig (als president zijnde).
  zondag 31 mei 2020 @ 19:11:12 #129
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193405584
realDonaldTrump twitterde op zondag 31-05-2020 om 18:23:43 The United States of America will be designating ANTIFA as a Terrorist Organization. reageer retweet
Het werd tijd, maar weet iemand of dat legaal wel kan in de VS, want is de KKK eigenlijk wel verboden?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:12:45 #130
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193405619
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:11 schreef martijnde3de het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 31-05-2020 om 18:23:43 The United States of America will be designating ANTIFA as a Terrorist Organization. reageer retweet
Het werd tijd, maar weet iemand of dat legaal wel kan in de VS, want is de KKK eigenlijk wel verboden?
Ja, want dit is geweldig leiderschap van die ezel. Zal een sussende werking hebben en nee, de KKK is zo niet gebrandmerkt. En jij trapt er in, met je agenda.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193405652
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:11 schreef martijnde3de het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 31-05-2020 om 18:23:43 The United States of America will be designating ANTIFA as a Terrorist Organization. reageer retweet
Het werd tijd, maar weet iemand of dat legaal wel kan in de VS, want is de KKK eigenlijk wel verboden?
Hoezo werd dat tijd?

Antifa is heel geen organisatie, dus het is me niet duidelijk wat dit moet doen, afgezien van verder polariseren en er proberen een rechts vs links dingetje van te maken.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:14:50 #132
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193405658
En die gasten die 'jews will not replace us' riepen waren hele aardige mensen. Dit wordt zo alleen maar erger.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 31 mei 2020 @ 19:20:18 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193405773
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoezo werd dat tijd?

Antifa is heel geen organisatie, dus het is me niet duidelijk wat dit moet doen, afgezien van verder polariseren en er proberen een rechts vs links dingetje van te maken.
Hij escaleert zo ipv te de-escaleren. Lijkt me niet verstandig :X
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 mei 2020 @ 19:22:53 #134
426493 crew  PippenScottie
pi_193405827
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoezo werd dat tijd?

Antifa is heel geen organisatie, dus het is me niet duidelijk wat dit moet doen, afgezien van verder polariseren en er proberen een rechts vs links dingetje van te maken.
Nee? Aan wie betaal ik dan elk kwartaal mijn contributie? ;(
pi_193405844
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:22 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Nee? Aan wie betaal ik dan elk kwartaal mijn contributie? ;(
Soros!
pi_193406165
MrAndyNgo twitterde op zondag 31-05-2020 om 15:52:44 Portland: A man tried to help the man carrying a US flag who was getting beaten on the ground at yesterday’s antifa/BLM riot. They chased him away and kicked him in the face when he was unconscious on the ground: #Antifa #BlackLivesMatter https://t.co/xqKTYT5tPl reageer retweet
Stel je voor dat je een organisatie vol met radicale communisten die het geweld niet schuwen classificeert als een terroristische organisatie.
Ja MaAR CHarlOtTeSvILlE!!!!
pi_193406229
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:42 schreef Chivaz het volgende:
MrAndyNgo twitterde op zondag 31-05-2020 om 15:52:44 Portland: A man tried to help the man carrying a US flag who was getting beaten on the ground at yesterday’s antifa/BLM riot. They chased him away and kicked him in the face when he was unconscious on the ground: #Antifa #BlackLivesMatter https://t.co/xqKTYT5tPl reageer retweet
Stel je voor dat je een organisatie vol met radicale communisten die het geweld niet schuwen classificeert als een terroristische organisatie.
Ja MaAR CHarlOtTeSvILlE!!!!
We kunnen het ook gewoon allebei doen? Antifa en die white supremecists. Allebei terroristisch.

Vind je dat wat?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:46:51 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193406258
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:42 schreef Chivaz het volgende:
MrAndyNgo twitterde op zondag 31-05-2020 om 15:52:44 Portland: A man tried to help the man carrying a US flag who was getting beaten on the ground at yesterday’s antifa/BLM riot. They chased him away and kicked him in the face when he was unconscious on the ground: #Antifa #BlackLivesMatter https://t.co/xqKTYT5tPl reageer retweet
Stel je voor dat je een organisatie vol met radicale communisten die het geweld niet schuwen classificeert als een terroristische organisatie.
Ja MaAR CHarlOtTeSvILlE!!!!
Maar hoe weet je zeker wie dit doet, dan? Je 'betrouwbare' bronnen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 31 mei 2020 @ 19:46:53 #139
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_193406259
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

We kunnen het ook gewoon allebei doen? Antifa en die white supremecists. Allebei terroristisch.

Vind je dat wat?
Lijkt mij een heel goed idee.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:48:22 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193406282
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:46 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Lijkt mij een heel goed idee.
Yeah sure, alsof de usual suspects zichzelf dan ineens zien als terrorist...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193406293
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:46 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Lijkt mij een heel goed idee.
Dan is bet toch jammer dat de president die laatste groep omschrijft als 'very fine people' ;(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193406307
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

We kunnen het ook gewoon allebei doen? Antifa en die white supremecists. Allebei terroristisch.

Vind je dat wat?
Prima, wat mij betreft gaat elke organisatie op die lijst die met geweld iets willen afdwingen.
pi_193406324
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

We kunnen het ook gewoon allebei doen? Antifa en die white supremecists. Allebei terroristisch.

Vind je dat wat?
Zal rare situatie worden als de Republikeinsepartij verboden wordt.
pi_193406331
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Prima, wat mij betreft gaat elke organisatie op die lijst die met geweld iets willen afdwingen.
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan is het toch jammer dat de president die laatste groep omschrijft als 'very fine people' ;(
Dan zal de potus toch het één en ander terug moeten gaan nemen denk ik.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193406345
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan is bet toch jammer dat de president die laatste groep omschrijft als 'very fine people' ;(
Een hardnekkig stukje fakenews wat maar blijft terugkomen.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:51:49 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193406348
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan is bet toch jammer dat de president die laatste groep omschrijft als 'very fine people' ;(
Omdat daar zijn onvoorwaardelijke kiezers precies zitten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 31 mei 2020 @ 19:52:14 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193406360
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een hardnekkig stukje fakenews wat maar blijft terugkomen.
_O-
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193406378
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een hardnekkig stukje fakenews wat maar blijft terugkomen.
:')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 20:01:11 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193406496
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:42 schreef Chivaz het volgende:
MrAndyNgo twitterde op zondag 31-05-2020 om 15:52:44 Portland: A man tried to help the man carrying a US flag who was getting beaten on the ground at yesterday’s antifa/BLM riot. They chased him away and kicked him in the face when he was unconscious on the ground: #Antifa #BlackLivesMatter https://t.co/xqKTYT5tPl reageer retweet
Stel je voor dat je een organisatie vol met radicale communisten die het geweld niet schuwen classificeert als een terroristische organisatie.
Ja MaAR CHarlOtTeSvILlE!!!!
Nou ja, de enige moord die in Charlottesville gepleegd werd kwam van een alt right Trump aanhanger, da's wel navrant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193406500
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

_O-
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:')
Dit is het resultaat van kritiekloos de media nablaten. Maar ga gerust verder, nog even en iemand typt hier nog neer dat Trump deze ellende heeft gewild en dat Putin hier achter zit ofzo.
pi_193406607
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

[..]

Dit is het resultaat van kritiekloos de media nablaten. Maar ga gerust verder, nog even en iemand typt hier nog neer dat Trump deze ellende heeft gewild en dat Putin hier achter zit ofzo.
Nee, wat er gebeurde was dat hij dat wel gezegd heeft. Er volgde erg veel ophef en toen heeft hij een dag later daar over gezegd dat hij het anders bedoelde en dat zijn woorden verdraaid zijn. Die uitleg accepteer jij wel en anderen niet.
  Overall beste user 2022 zondag 31 mei 2020 @ 20:13:47 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193406702
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het moet toch heerlijk zijn om zo simpel te zijn. Een agent pleegt een moord op een burger, de bevolking begint massaal te rellen en zelf kom je niet verder dan “ja maar Trump”.
Politie is overheid.

Moord is slecht.


Was daar niet het tweede amendement voor bedacht? De politie mag blij zijn dat de mensen zich niet met AR-15's gaan weren tegen de tirannie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193406729
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Politie is overheid.

Moord is slecht.


Was daar niet het tweede amendement voor bedacht? De politie mag blij zijn dat de mensen zich niet met AR-15's gaan weren tegen de tirannie.
Als ze het deden tegen de politie was het al een stuk gerechtvaardigder dan random mensen in elkaar trappen en gebouwen in brand steken en plunderen etc etc.
  zondag 31 mei 2020 @ 20:21:22 #154
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193406856
Naar ik begrijp zit er geen organisatie achter Antifa. Linkse extremisten kunnen simpelweg onder een andere naam de straat op gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193406901
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
Naar ik begrijp zit er geen organisatie achter Antifa. Linkse extremisten kunnen simpelweg onder een andere naam de straat op gaan.
George Soros zal wel indirect wat geldstroompjes hebben via constructies.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193406933
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

George Soros zal wel indirect wat geldstroompjes hebben via constructies.
_O- _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 31 mei 2020 @ 20:26:08 #157
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193406938
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

George Soros zal wel indirect wat geldstroompjes hebben via constructies.
Heb je hem weer.

Veel succes daar in die failed state.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 20:27:43 #158
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193406961
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

George Soros zal wel indirect wat geldstroompjes hebben via constructies.
Heb je ook bewijs of lul je maar wat uit je nek?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193407051
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

George Soros zal wel indirect wat geldstroompjes hebben via constructies.
Moet je me toch eens uitleggen hoe dat werkt. Stel, ik ben van plan wat te gaan protesteren en te vechten. Ik wil daar best de naam Antifa boven hangen. Hoe krijg ik dan dat geld van Soros? Moet ik me ergens aanmelden?

Of had je niet nagedacht bij je post en had je gewoon zin om dom "Soros!!!" te roepen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193407308
De protesten in Minneapolis begonnen inmiddels vijf dagen geleden. Da's ook de termijn waarop gemiddeld genomen de helft van de bevolking die COVID-19 krijgt de incubatietijd door is. We zouden, als dat inderdaad ook nog eens fout gaat, een dezer dagen de ziekenhuisopnamen moeten zien toenemen.

Sowieso lijkt de daling al wat af te vlakken (Al kan het nog alle kanten op)

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

:{

En ik heb Trump volgens mij al dagen lang niet meer over de pandemie gehoord. Het is alleen nog maar haatzaaierij. Het laatste 'relevante' bericht was nog maar een rant naar de WHO en China.

Da's drie rampen tegelijk.

Of zou hij denken dat de pandemie voorbij is omdat hij er op Fox niets meer over hoort?

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 31-05-2020 20:56:47 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:00:44 #161
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193407519
Robert Reich merkte vandaag in The Guardian terecht op dat het presidentschap van Trump feitelijk voorbij is. Die man is allang niet meer bezig met regeren (voor zover hij dat ooit was), maar is louter nog aan het schelden en tieren op Twitter. Het is tragisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193407681
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

@:opgebaarde niet volgens mij.
Klopt :P
  zondag 31 mei 2020 @ 21:24:58 #163
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193407956
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het moet toch heerlijk zijn om zo simpel te zijn. Een agent pleegt een moord op een burger, de bevolking begint massaal te rellen en zelf kom je niet verder dan “ja maar Trump”.
Een goede, intelligente president brengt rust, brengt partijen bij elkaar, is er voor de gehele bevolking. Net als Corona is dit voorval niet de schuld van trump, maar mede dankzij het gedrag van trump escaleert de situatie. Continu op elk gebied.

Over simpel gesproken, wat is er nou zo goed aan hem dat je hem blijft verdedigen? Dat moet je toch simpel kunnen uitleggen. WAAROM?
  zondag 31 mei 2020 @ 21:30:57 #164
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_193408058
Altijd wel tof om de outfits en het materiaal van al die agenten te zien. Als ze één tiende van wat ze daar aan uitgeven zouden besteden aan gezondheidszorg, dan konden ze iedereen 100 mondmaskers geven.

Al kan ik wel begrijpen dat men burgers in alle veiligheid moet kunnen verstikken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:33:18 #165
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193408099
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

George Soros zal wel indirect wat geldstroompjes hebben via constructies.
Klopt, ik ben de penningmeester van de stichting antifa. Onder andere Soros, Gates en de Clintons dragen trouw bij. Wij van de stichting hebben natuurlijk een BV (een pizzaketen) om een en ander weer weg te zetten. Daar gebruiken we kleine kindertjes bij. Natuurlijk romen we naar goed links gebruik eerst de inkomsten flink af, ik moet ook regelmatig op vakantie tenslotte.
  Overall beste user 2022 zondag 31 mei 2020 @ 21:45:34 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193408380
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als ze het deden tegen de politie was het al een stuk gerechtvaardigder dan random mensen in elkaar trappen en gebouwen in brand steken en plunderen etc etc.
Dus Black Lives Matter mogen zich met wapens verdedigen tegen de politie. Okay. Ik had dat niet van je verwacht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 22:14:33 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193408990
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt, ik ben de penningmeester van de stichting antifa. Onder andere Soros, Gates en de Clintons dragen trouw bij. Wij van de stichting hebben natuurlijk een BV (een pizzaketen) om een en ander weer weg te zetten. Daar gebruiken we kleine kindertjes bij. Natuurlijk romen we naar goed links gebruik eerst de inkomsten flink af, ik moet ook regelmatig op vakantie tenslotte.
Mag ik lid worden? Ik wil wat phat lewt! :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193409315
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:33 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt, ik ben de penningmeester van de stichting antifa. Onder andere Soros, Gates en de Clintons dragen trouw bij. Wij van de stichting hebben natuurlijk een BV (een pizzaketen) om een en ander weer weg te zetten. Daar gebruiken we kleine kindertjes bij. Natuurlijk romen we naar goed links gebruik eerst de inkomsten flink af, ik moet ook regelmatig op vakantie tenslotte.
Kan ik doneren ?
#sarcasm
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 22:48:30 #169
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193409707
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

[..]

Dit is het resultaat van kritiekloos de media nablaten.
Ik ga het hier even voor je opnemen, want als je het transcript helemaal leest dan weet je inderdaad dat dit fake news is. Het is een uitspraak die volkomen uit het verband gerukt is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 22:51:00 #170
236264 crew  capricia
pi_193409752
Het kan ook zonder persoonlijke aanvallen.
Definitely not CIA
pi_193409757
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:48 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik ga het hier even voor je opnemen, want als je het transcript helemaal leest dan weet je inderdaad dat dit fake news is. Het is een uitspraak volkomen uit het verband gerukt.
Ik vraag me af waar je dat op baseert. Trump deed die uitspraak, waarbij aan de ene kant rechtsextremisten waren en aan de andere kant een gemengde groep van mensen die daar niks van moesten hebben. Na een nieuwscyclus ophef, van links tot rechts tot republikeins zei hij de dag erna dat hij het anders had bedoeld en dat het zogenaamd de media waren die de boel hadden verdraaid.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 22:53:40 #172
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193409806
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar je dat op baseert. Trump deed die uitspraak, waarbij aan de ene kant rechtsextremisten waren en aan de andere kant een gemengde groep van mensen die daar niks van moesten hebben. Na een nieuwscyclus ophef, van links tot rechts tot republikeins zei hij de dag erna dat hij het anders had bedoeld en dat het zogenaamd de media waren die de boel hadden verdraaid.
Nee, dat klopt niet. Ik dacht het eerst ook, maar in conservatieve kringen was al meteen duidelijk dat het fake news was. Als je het verslag bekijkt zie je dat hij het niet heeft over 'fine people' bij de rechts-extremisten, maar over de mensen die kwamen protesteren tegen het weghalen van de standbeelden.

Trump: "Excuse me, excuse me. They didn't put themselves -- and you had some very bad people in that group, but you also had people that were very fine people, on both sides. You had people in that group. Excuse me, excuse me. I saw the same pictures as you did. You had people in that group that were there to protest the taking down of, to them, a very, very important statue and the renaming of a park from Robert E. Lee to another name."

Hier is het nog enigszins onduidelijk maar even verder:

"So you know what, it's fine. You're changing history. You're changing culture. And you had people -- and I'm not talking about the neo-Nazis and the white nationalists -- because they should be condemned totally. But you had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists. Okay? And the press has treated them absolutely unfairly.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193409884
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:53 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Ik dacht het eerst ook, maar in conservatieve kringen was al meteen duidelijk dat het fake news was. Als je het verslag bekijkt zie je dat hij het niet heeft over 'fine people' bij de rechts-extremisten, maar over de mensen die kwamen protesteren tegen het weghalen van de standbeelden.
Het punt van de andere kant is juist dat die groep die kwam protesteren tegen verwijdering van een standbeeld van een generaal die voor slavernij streed, [praktisch] allemaal rechts-extremisten waren. Het was georganiseerd door en voor rechts-extremisten. En dan kun je wel zeggen dat daar goede mensen tussen zitten, wat vast zo zal zijn, maar dat mist nogal het punt.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 23:00:33 #174
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193409939
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het punt van de andere kant is juist dat die groep die kwam protesteren tegen verwijdering van een standbeeld van een generaal die voor slavernij streed, [praktisch] allemaal rechts-extremisten waren. Het was georganiseerd door en voor rechts-extremisten.
Er waren ook mensen die alleen kwamen protesteren tegen het weghalen van een standbeeld, maar dat is niet eens zo heel relevant voor de uitspraak. Het is duidelijk dat hij het niet over neo-nazi's heeft, zeker als je het stukje erbij haalt waar hij zegt:
"So you know what, it's fine. You're changing history. You're changing culture. And you had people -- and I'm not talking about the neo-Nazis and the white nationalists -- because they should be condemned totally.'

Er is zo ontzettend veel aan te merken aan Trump, maar ik vind dit echt een gevalletje fake news.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193410144
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Er waren ook mensen die alleen kwamen protesteren tegen het weghalen van een standbeeld, maar dat is niet eens zo heel relevant voor de uitspraak. Het is duidelijk dat hij het niet over neo-nazi's heeft, zeker als je het stukje erbij haalt waar hij zegt:
"So you know what, it's fine. You're changing history. You're changing culture. And you had people -- and I'm not talking about the neo-Nazis and the white nationalists -- because they should be condemned totally.'

Er is zo ontzettend veel aan te merken aan Trump, maar ik vind dit echt een gevalletje fake news.
Het is natuurlijk goed dat hij dat zei, begrijp me niet verkeerd. Maar het is denk ik moeilijk houdbaar.

Dat protest was namelijk georganiseerd door precies die groepen die hij betitelt als mensen die veroordeeld zouden moeten worden en waarvan hij dus ook zei dat er very fine people bij zitten, alsof het maar om het even zou zijn.

Je hebt dus aan de ene kant een stel rechts-extremisten die strijden voor een standbeeld van een landverrader die voor slavernij streed waar ook vast wel een verdwaalde 'normaal' persoon tussenliep en aan de andere kant een vrij brede volksbeweging die van links tot rechts daar tegen protesteerde.

Het kan zijn dat hij zich niet realiseerde dat dat de situatie was, wat ik best kan accepteren, met alles wat van hem inmiddels bekend is - hij is immers niet het grootste licht. Echter, doen alsof het "fake news" was doet geen recht aan het punt van zijn opponenten, die de president wel serieus namen.
pi_193410229
Ik zie niet hoe dit goed gaat komen zolang Trump president is. 25% van de werkende bevolking zit thuis en veel scholen zijn dicht. Veel mensen hebben dus alle tijd om elke dag te protesteren. Misschien dat een verzoenende president wel de boel in bedwang kan houden, maar met Trump lijkt dat onhaalbaar.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 23:14:41 #177
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193410271
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

Het kan zijn dat hij zich niet realiseerde dat dat de situatie was, wat ik best kan accepteren, met alles wat van hem inmiddels bekend is - hij is immers niet het grootste licht. Echter, doen alsof het "fake news" was doet geen recht aan het punt van zijn opponenten, die de president wel serieus namen.
Het gaat er vooral om dat men dit nu steeds blijft herhalen als een 'feit' dat de president dol is op rechts-extremisten terwijl hij een paar zinnen later duidelijk zegt dat alles wat neo-nazi en witte nationalist is totaal veroordeeld moet worden. Het is dus echt wel duidelijk dat Trump het niet over deze mensen had bij 'fine people' en als er dan zoveel andere uitspraken te gebruiken zijn tegen Trump, vind ik het jammer dat net dit stukje nepnieuws zo prominent gebruikt wordt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193410576
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:14 schreef Mike het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat men dit nu steeds blijft herhalen als een 'feit' dat de president dol is op rechts-extremisten terwijl hij een paar zinnen later duidelijk zegt dat alles wat neo-nazi en witte nationalist is totaal veroordeeld moet worden. Het is dus echt wel duidelijk dat Trump het niet over deze mensen had bij 'fine people' en als er dan zoveel andere uitspraken te gebruiken zijn tegen Trump, vind ik het jammer dat net dit stukje nepnieuws zo prominent gebruikt wordt.
Ik ben het met je eens dat daar beter materiaal voor beschikbaar is.

Er is echter een redelijke spagaat in het denken van republikeins ver-rechts. Of, althans, je ziet het hier ook bij FVD en PVV. Dat is het aan de ene kant uiten van schunnig racisme en aan de andere kant veroordelen van racisten/(neo-)nazi's/etc.

Wat het meest top-of-mind is, is bv. Scarface88 die een plaatje post waarbij de Joden de andere groepen als puppets tegen elkaar uitspelen, waarvan hij zegt dat hij dat niet zo bedoeld had (ook nu, as we speak, trouwens weer in opspraak in de NWS FB). Dit gaat echt topic na topic zo door terwijl iedereen dan maar moet doen alsof hij het steeds niet zo bedoelt.

Dat doen ze wel slim, want het verdunt het water wat en maakt het moeilijker te onderscheiden waar ze echt staan. Ofwel https://en.wikipedia.org/wiki/Dog-whistle_politics

Edit: Dit teruglezende druk ik me denk ik niet precies genoeg uit om dingen duidelijk genoeg over te brengen. Het zal echter voor nu moeten volstaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 31-05-2020 23:46:54 ]
pi_193410945
Dit is wel een interessant artikel.

quote:
Bellingcat has documented the involvement in the protests of a largely white, and far-right movement called the Boogaloo, whose leaders “expect, even hope, that the warmer weather will bring armed confrontations with law enforcement, and will build momentum towards a new civil war in the United States.”
quote:
If the protests are being infiltrated by police provocateurs, accelerationists or other bad actors, we can expect a lot more violence in the lead up to the 2020 election.
https://www.justsecurity.(...)-white-supremacists/
pi_193411711
Gut, de kloon van KellyAnn Conway doet het té goed in trump style:

"McEnany’s fiery confrontations with reporters at White House press briefings — including one where she claimed reporters “desperately” want to see churches closed — were knocked by some White House officials as unhelpful and even offensively provocative."
https://mobile.twitter.com/hotlinejosh/status/1267212570588561408
pi_193411752
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:40 schreef Jojoke het volgende:
Dit is wel een interessant artikel.
[..]

[..]

https://www.justsecurity.(...)-white-supremacists/
Bellingcat komt vaak wel met serieuze onderzoeksresultaten, dus dit zou zeker verder onderzocht moeten worden!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193412044
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:40 schreef Jojoke het volgende:
Dit is wel een interessant artikel.
[..]


[..]

https://www.justsecurity.(...)-white-supremacists/
Het zijn weer de witte supremacists en de Russen. De narrative is weer 180 graden gespind. Best knap.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193412102
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:37 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het zijn weer de witte supremacists en de Russen. De narrative is weer 180 graden gespind. Best knap.
Inhoudelijke bijdrage, goede argumenten!
  Overall beste user 2022 maandag 1 juni 2020 @ 00:41:42 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193412112
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:21 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Bellingcat komt vaak wel met serieuze onderzoeksresultaten, dus dit zou zeker verder onderzocht moeten worden!
Volgens mij zei een gouverneur ook al zoiets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 00:45:37 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193412179
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Volgens mij zei een gouverneur ook al zoiets.
Die van Minnesota, ja. Die noemde white supremacists. Trump had het over antifa. Nu weet ik niet zo veel van Walz maar Trump is een habituele leugenaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 1 juni 2020 @ 00:49:01 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193412226
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die van Minnesota, ja. Die noemde white supremacists. Trump had het over antifa. Nu weet ik niet zo veel van Walz maar Trump is een habituele leugenaar.
Waren ook gekke beelden hoe die ramen werden ingetikt eergister, in koele bloeden zonder aanleiding. Fishy ist zeker.
pi_193412249
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Inhoudelijke bijdrage, goede argumenten!
Ja wat moet ik er op zeggen dit slaat natuurlijk als kut op dirk. Arrestanten na de curfew waren allemaal antifa relschoppers die niet eens in Minnesota woonden.
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 1 juni 2020 @ 00:51:15 #188
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193412265
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja wat moet ik er op zeggen dit slaat natuurlijk als kut op dirk. Arrestanten na de curfew waren allemaal antifa relschoppers die niet eens in Minnesota woonden.
Aldus je dikke duim, zoals gebruikelijk?
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 00:51:46 #189
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193412277
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waren ook gekke beelden hoe die ramen werden ingetikt eergister, in koele bloeden zonder aanleiding. Fishy ist zeker.
Ik weet het niet maar als Trump zegt dat iets groen is dan ga ik ervan uit dat hij liegt, ik wacht dan wel af wat de echte kleur is. Zo simpel is het nu, Trump liegt gewoon constant en over alles, van groot tot klein, van belangrijk tot futiel.

Maar hey, on the bright side, 10 pt lead for Biden:

quote:
Americans give President Trump negative ratings for his handling of the coronavirus pandemic, and as the crisis has persisted his prospects for reelection in November have eroded, with former vice president Joe Biden now holding a clear lead nationally, according to a Washington Post-ABC News poll.

https://www.washingtonpos(...)8a893bd59_story.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 00:52:18 #190
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193412288
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja wat moet ik er op zeggen dit slaat natuurlijk als kut op dirk. Arrestanten na de curfew waren allemaal antifa relschoppers die niet eens in Minnesota woonden.
Bewijs dat eens want dat is niet wat lokale journalisten in Minneapolis hebben vastgesteld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193412302
https://mobile.twitter.com/maggienyt/status/1267189680715583490:

“Earlier today, a number of advisers spent time telling the president not to tweet and going over why it was making things worse. Now, he’s tweeting folks using QANon slogans.“

https://mobile.twitter.com/axios/status/1267217027271458822:

“ Over the past couple of days, numerous advisers both inside and outside the White House have urged the president to tone down his violent rhetoric, which many worry could escalate racial tensions and hurt him politically.”

En ergens op twitter las ik dat wh personeel gemaild is, dat zij maar niet moeten komen i.v.m. bereikbaarheid.
Rond wh stroomt nu vol met betogers met armen omhoog.
Er is overleg tussen organisatie en politie.
  maandag 1 juni 2020 @ 00:56:12 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193412342
Opmerkelijk dat iemand die zo dicht bij het vuur woont dat niet gebruikt om zichzelf en ons te informeren maar nog steeds niet verder komt dan hier onzin te verkondigen.
pi_193412381
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja wat moet ik er op zeggen dit slaat natuurlijk als kut op dirk. Arrestanten na de curfew waren allemaal antifa relschoppers die niet eens in Minnesota woonden.
Probeer deze bewering voor de verandering eens te onderbouwen, zodat het meer wordt dan een holle frase.
pi_193412384
Wat eerder ook werd gequote: “Members of the Proud Boys, a far-right group ... appeared at Black Lives Matter protests over the weekend.

... Several known Proud Boys were photographed dressed in traditional all-black Antifa garb at a rally in Portland on Saturday”
https://www.nbcnews.com/n(...)tter_impression=true

Wat antifa?
  maandag 1 juni 2020 @ 01:04:19 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193412451
Antifa is wat Telegraaflezend Nederland nodig heeft om anderen de schuld te geven. Voor Antifa is nooit bewijs nodig, de suggestie is al voldoende. Alles om te kunnen blijven wegkijken.
pi_193412469
Trouwens:
Mark Zuckerberg werd gebeld door trump:

Quote: “Later that day, Trump phoned Facebook CEO Mark Zuckerberg. During the call, Zuckerberg "expressed concerns about the tone and the rhetoric," according to a source familiar with the call.

Zuckerberg "didn't make any specific requests," the source said. A second source familiar with the call said the Facebook boss told Trump that he personally disagreed with the president's incendiary rhetoric and that by using language like this, Trump was putting Facebook in a difficult position.“

Bron: https://www.axios.com/tru(...)nic&utm_content=1100
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 01:21:06 #197
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193412635
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 01:04 schreef VoMy het volgende:
Antifa is wat Telegraaflezend Nederland nodig heeft om anderen de schuld te geven. Voor Antifa is nooit bewijs nodig, de suggestie is al voldoende. Alles om te kunnen blijven wegkijken.
Antifa bestaat natuurlijk wel maar er is geen organisatie genaamd antifa die te identificeren is, het zijn altijd tijdelijke samenwerkingen tussen anarchistische en extreem linkse groeperingen aangevuld met randfiguren als nihilisten en mensen die het gewoon prachtig vinden om te rellen.

Maar voor de Alt Right figuren die altijd een duidelijke vijand nodig hebben is Antifa natuurlijk perfect, het is tenslotte overal en nergens en dan hebben ze ook nog "Soros" voor hun anti-semitische kameraden. Perfect dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 1 juni 2020 @ 01:21:17 #198
323401 Kijkertje
met filter
pi_193412639
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja wat moet ik er op zeggen dit slaat natuurlijk als kut op dirk. Arrestanten na de curfew waren allemaal antifa relschoppers die niet eens in Minnesota woonden.
Eh nee. Eerst ging het om 80% out of state arrestanten met geen enkele verwijzing naar Antifa maar die verklaring is ook al weer teruggetrokken. Het bleek 20% te zijn. Wel blijven opletten he.
quote:
He noted that about 20% of those detained appeared to come from out of state. On Saturday, state officials estimated that 80% of those arrested on Friday came from out of state. But they appeared to walk back from that assessment on Sunday.

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193412694
Het was redelijk rustig tijdens demonstreren in Washington en nu wordt het eng!
pi_193412824
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 01:25 schreef AnneX het volgende:
Het was redelijk rustig tijdens demonstreren in Washington en nu wordt het eng!
Het zal ongetwijfeld weer een hete nacht worden in de Amerikaanse steden.
pi_193412918
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 01:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld weer een hete nacht worden in de Amerikaanse steden.
Ja zeg: trump in een bunker en Biden op straat in gesprek met een demonstrant.
  maandag 1 juni 2020 @ 02:03:37 #202
323401 Kijkertje
met filter
pi_193412964
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 01:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja zeg: trump in een bunker en Biden op straat in gesprek met een demonstrant.
Geen golf voor Trump dit Pinksterweekend
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193412972
Dit is Trump in een bunker:
pi_193412996
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja wat moet ik er op zeggen dit slaat natuurlijk als kut op dirk. Arrestanten na de curfew waren allemaal antifa relschoppers die niet eens in Minnesota woonden.
quote:
Department of Safety Commissioner John Harrington said they are contact-tracing the arrested and added that an investigation is underway about white nationalist groups posting online to encourage their members to use the protests as a cover to create chaos.

He said some of the 40 arrests made in the Twin Cities Friday night were of people linked to white supremacist groups and organized crime.
https://www.courthousenew(...)e-supremacist-groups
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 1 juni 2020 @ 02:23:11 #205
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413086
Artikel over de neiging van officials om onruststokers van buiten de staat de schuld te geven:

EricMGarcia twitterde op maandag 01-06-2020 om 00:54:08 Blaming outside agitators seems easy for elected officials because a) it allows them not to blame their own constituents and condemn violence and B) allows them to not address the concerns of protesters. Good piece by @BrandyZadrozny and @oneunderscore__
https://t.co/46R9EJ1vqg reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 02:34:36 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193413127
quote:
Ik snap hem nu, Antifa is de nieuwe naam van de Alt Right en white supremacists? ;)

Een ding kan ik niet terugvinden, hoeveel Antifa leden er zijn gearresteerd, dat zullen ze toch wel bijgehouden hebben?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 1 juni 2020 @ 02:48:37 #207
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413179
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 02:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap hem nu, Antifa is de nieuwe naam van de Alt Right en white supremacists? ;)

Een ding kan ik niet terugvinden, hoeveel Antifa leden er zijn gearresteerd, dat zullen ze toch wel bijgehouden hebben?
Mss hadden ze hun lidmaatschapskaart expres niet meegenomen! :(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193413196
Zojuist gepost in NWS, maar ook hier vast relevant. Video in tweet.
  maandag 1 juni 2020 @ 02:59:29 #209
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413225
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 02:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zojuist gepost in NWS, maar ook hier vast relevant. Video in tweet.
Deze is zeker niet gepost daar? :P

FrankFigliuzzi1 twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 19:11:30 Worth a read: Far-Right Extremists Are Hoping to Turn the George Floyd Protests Into a New Civil War - VICE #MAGANIGHT https://t.co/bagUAoGHLH reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193413254
quote:
6s.gif Op maandag 1 juni 2020 02:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Deze is zeker niet gepost daar? :P

FrankFigliuzzi1 twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 19:11:30 Worth a read: Far-Right Extremists Are Hoping to Turn the George Floyd Protests Into a New Civil War - VICE #MAGANIGHT https://t.co/bagUAoGHLH reageer retweet
Hm, ik vermoed van niet, hoewel je wel allerlei pluimage hebt die posten. :-) Leef je uit zou ik zeggen..
  maandag 1 juni 2020 @ 03:10:49 #211
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413282
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 03:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hm, ik vermoed van niet, hoewel je wel allerlei pluimage hebt die posten. :-) Leef je uit zou ik zeggen..
Neu, ik lees af en toe even mee en een normale discussie is ver te zoeken daar.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 1 juni 2020 @ 03:55:49 #212
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413387
Bij het Witte Huis:

Filmpje:
AdamParkhomenko twitterde op maandag 01-06-2020 om 03:25:30 This is currently happening outside the White House https://t.co/vrjqQp1Azw reageer retweet
En het merendeel van de protesten verloopt ook gewoon heel vreedzaam maar dat is natuurlijk geen nieuws. -O-

MattOswaltVA twitterde op maandag 01-06-2020 om 00:30:38 Trump finally figured out how to draw a huge crowd for himself in Washington without using photoshop https://t.co/Z0WzveI5EY reageer retweet
:D

Nog een filmpje met agenten 'taking a knee' O+

DarrenMHaynes twitterde op maandag 01-06-2020 om 01:52:27 One of the officers just told me he took a knee because he "respects what we are doing" @wusa9 reageer retweet
In de aanloop naar het ingaan van de curfew:

mkraju twitterde op maandag 01-06-2020 om 04:36:35 "Huge fire" set by protestors at Lafayette Park, which is just steps from the WH, per @MarquardtA, reporting on the chaotic scene reageer retweet
ZekeJMiller twitterde op maandag 01-06-2020 om 04:43:30 WASHINGTON (AP) -- Multiple fires set near the White House as protests in Washington escalate ahead of curfew. reageer retweet
hunterw twitterde op maandag 01-06-2020 om 04:53:37 Law enforcement including military police just advanced on the crowd of protesters in Lafayette Park across from White House. They used tear gas, flashbangs, and I believe were shooting rubber bullets. Much of the crowd dispersed but people are still here. Seven minutes to curfew reageer retweet
POTUS krijgt zijn MAGA night :D

Filmpje:
Chopper4Brad twitterde op maandag 01-06-2020 om 04:43:41 Smoke from multiple fires rising up in front of the Washington Monument #Chopper4 looking south from Maryland, White House center screen. #BreakingNews @nbcwashington #protests2020 #GeorgeFloydProtests https://t.co/WNtPkgYCtD reageer retweet

Lights that usually illuminate exterior of the WH have been turned off.

RonaldKlain twitterde op maandag 01-06-2020 om 05:36:17 The light in the People's House was turned off on 1/20/17.

If we all vote, we can turn it back on on 1/20/21. https://t.co/0g3dcHomC3 reageer retweet


[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 01-06-2020 06:12:49 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 1 juni 2020 @ 04:02:49 #213
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413414
En een draadje over het verschil in leiderschap tussen Barr en AG's in het verleden:

Sifill_LDF twitterde op zondag 31-05-2020 om 17:18:18 A THREAD on this tweet released by DOJ yesterday. I presume they think it shows an AG hard at work. But on a day when the country was fracturing amid protests over racism & police violence, the photo is a reminder of the absence of civil rts leadership in this DOJ. By contrast.. https://t.co/CUoMCWFzUj reageer retweet
Intussen retweet POTUS dus zoiets:



:')

Terwijl POTUS zich in het WH verschanst:

Filmpje:
OliviaRaisner twitterde op maandag 01-06-2020 om 01:03:48 Visiting the site of last night's Wilmington protests, @JoeBiden gets some sage advice:

"You've got to get this crazy guy out of office." https://t.co/87dxHAo1P7 reageer retweet


[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 01-06-2020 04:26:40 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 1 juni 2020 @ 04:14:51 #214
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413435
Voor iedereen die zich afvraagt waarom POTUS nog steeds het volk niet heeft toegesproken in deze roerige tijden:

PhilipRucker twitterde op maandag 01-06-2020 om 01:06:25 Trump and advisers calculated that he shouldn’t speak to the nation because he had nothing to say, no tangible policy or action to announce, nor did he feel an urgent motivation to try to bring people together. So he let his tweets speak for themselves. https://t.co/JjcIC8oxiD reageer retweet
Hij kan maar beter geen toespraak houden idd.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193413619
“ Trump hiding IN A BUNKER?
The same hero who would have run into a school under gunfire unarmed?”

“ Trump doesn’t wanna wear a facemask but he wants to hide in a bunker?”

Some comments.
pi_193413636
Oh ja...dit speelde er ook nog:

“ A number of cadets from US Military Academy class of 2020 who were brought back for graduation where Pres Trump is giving address now tested positive for coronavirus. Army spox: “about 1.5 percent” of Class of 2020 who were brought back have tested positive “

https://mobile.twitter.com/kristenhcnn/status/1267252133822435330

Uitgerekend: “At least 16 cadets, just in case you were wondering what the vague Army spokesperson was trying to hide.“
pi_193413643
Als je morgen gaat werken op het wh

“ Tonight the White House cautions staffers who must come to work tomorrow to hide their passes until they reach a Secret Service entry point. The email repeated mandates for maximum telework status & said there is still an “elevated security posture” due to protests.”

https://mobile.twitter.co(...)/1267270982491758592
  maandag 1 juni 2020 @ 05:57:58 #218
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413666
Voter suppression mag best wat kosten.

Republicans devote $20m and 50,000 people to efforts to restrict voting

The RNC is seeking people in 15 key states to serve as poll watchers and challenge the registration of voters they believe ineligible
quote:
Donald Trump’s campaign and national Republicans are pumping millions of dollars into efforts to restrict voting and aggressively fight Democratic efforts to make it easier to cast a ballot during the Covid-19 pandemic.

The Republican National Committee has allocated $20m so far to oppose Democratic lawsuits across the country seeking to expand voting. Republicans are also seeking to recruit up to 50,000 people in 15 key states to serve as poll watchers and challenge the registration of voters they believe are ineligible, according to the New York Times.

The 2020 election will be the first time in nearly three decades that national Republicans will be involved in such a program. After the RNC was sued over intimidating minority voters in New Jersey in the early 1980s, they agreed to a federal court order not to engage in “ballot security” efforts. The order expired in 2018.

Ronna McDaniel, the chair of the RNC, accused Democrats of trying to “destroy” the integrity of elections on a conference call with reporters on Monday. Several studies, however, have shown that voter fraud is exceedingly rare.

The new effort is the latest in a high-stakes battle over voting laws that has shaped the last two decades in US politics. Republicans have consistently supported voting restrictions citing voter fraud. Democrats have pushed to make it easier to vote, saying the focus on voter fraud is just an excuse Republicans use to disenfranchise certain Americans, particularly students and minorities.

“It is a sad commentary on the sorry state of the Republican party that, under Trump, its only hope for winning in November is to try to suppress the vote,” said Marc Elias, an attorney who is representing Democrats in many of their suits across the country.

Amid Covid-19, the partisan fight has reached a new level. Republicans have fought Democratic efforts in Wisconsin and other states to make it easier to vote by mail. Democrats have sued to overturn requirements they say will make it difficult to cast a ballot during a pandemic, such as requiring people to give a state-approved excuse for why they want to vote absentee or a witness for their ballots.

“What we have seen over decades is that Republicans pursue incredibly aggressive voter suppression tactics because their agenda is unpopular and part of their strategy is to make it harder for Americans to vote,” said David Bergstein, a spokesman for the Democratic National Committee. “We’re very aware that part of the Republican playbook is voter suppression and we’re fighting back.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 1 juni 2020 @ 06:09:42 #219
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413689
Kijk zo kan het ook.

crampell twitterde op zondag 31-05-2020 om 23:44:32 In Some Cities, Police Officers Joined Protesters Marching Against Brutality https://t.co/HA9jY68DeJ reageer retweet
In Some Cities, Police Officers Joined Protesters Marching Against Brutality

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 1 juni 2020 @ 06:25:24 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_193413717
Hoe de rest van de wereld reageert op de rellen in de VS:

costareports twitterde op zondag 31-05-2020 om 22:40:18 The world watches...

Germany’s top-selling Bild newspaper on Sunday carried the sensational headline, “This killer-cop set America ablaze." And the newspaper’s story reported “scenes like out of a civil war.”

https://t.co/sgdZXO9Po2 reageer retweet
World alarmed by violence in US; thousands march in London
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juni 2020 @ 06:37:23 #221
426493 crew  PippenScottie
pi_193413763
Goedemorgen! Bestaat Amerika nog?
  maandag 1 juni 2020 @ 07:14:59 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193413842
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 05:27 schreef AnneX het volgende:
“ Trump hiding IN A BUNKER?
The same hero who would have run into a school under gunfire unarmed?̶
...
quote:

Donald Trump muses about if he 'were there' during Paris attacks, armed with a gun




quote:
Real-estate mogul Donald Trump at a Monday-night rally that he could have helped stop the recent terrorist attacks in Paris had he been there with a firearm.

"If I were there — I'm licensed to carry, I will tell you this — if I were there, if somebody were there, if we had some firepower in the opposite direction, those people would have been gone," Trump said of the Paris attackers while speaking at a rally in Las Vegas.
https://www.businessinsid(...)paris-attack-2015-12
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193413855
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 05:27 schreef AnneX het volgende:
“ Trump hiding IN A BUNKER?
The same hero who would have run into a school under gunfire unarmed?”

“ Trump doesn’t wanna wear a facemask but he wants to hide in a bunker?”

Some comments.
Bepaald de secret service het hele bunker verhaal en lichten uit niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193414029
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2020 04:14 schreef Kijkertje het volgende:
Voor iedereen die zich afvraagt waarom POTUS nog steeds het volk niet heeft toegesproken in deze roerige tijden:

PhilipRucker twitterde op maandag 01-06-2020 om 01:06:25 Trump and advisers calculated that he shouldn’t speak to the nation because he had nothing to say, no tangible policy or action to announce, nor did he feel an urgent motivation to try to bring people together. So he let his tweets speak for themselves. https://t.co/JjcIC8oxiD reageer retweet
Hij kan maar beter geen toespraak houden idd.
Is hij politiek niet gebaat bij deze rellen? Om dan uiteindelijk als sterke man te worden gezien als hij de National Guard eropaf stuurt?
pi_193414083
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 08:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is hij politiek niet gebaat bij deze rellen? Om dan uiteindelijk als sterke man te worden gezien als hij de National Guard eropaf stuurt?
Nee, lijkt me niet. Allereerst is het de vraag of de National Guard gaat helpen, verder maakt hij zich dan helemaal onmogelijk bij die helft van de bevolking die achter de protesten staat.

Natuurlijk zullen de die-hard Trumpfans het geweldig vinden als hij korte metten maakt met veelal vredige protesten, maar die die-hard fans hoeft hij niet meer te overtuigen. Het gaat om de zwevende kiezer en de teleurgestelde Trumpstemmers van 4 jaar geleden (naast de opkomst van de democratische kiezers). De vraag die je je moet stellen is of die eerder Trump gaan stemmen dankzij deze protesten en als Trump in gaat grijpen. Ik denk het niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 juni 2020 @ 08:18:17 #226
426493 crew  PippenScottie
pi_193414089
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 08:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Is hij politiek niet gebaat bij deze rellen? Om dan uiteindelijk als sterke man te worden gezien als hij de National Guard eropaf stuurt?
Dat dacht ik initieel ook.
Maar ik denk dat de lijnen in Amerika wel getrokken zijn. Trump krijgt wel kansen om zich presidentieel op te stellen, maar hij verkwanselt ze elke keer.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:01:12 #227
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193414418
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 08:18 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat dacht ik initieel ook.
Maar ik denk dat de lijnen in Amerika wel getrokken zijn. Trump krijgt wel kansen om zich presidentieel op te stellen, maar hij verkwanselt ze elke keer.
Je kunt dit niet verkwanselen noemen, maar pure onkunde. Een timmerman kun je ook niet als chirurg verkopen, zelfs al mag hij een witte jas aantrekken..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 09:05:45 #228
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193414460
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193414461
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:01 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je kunt dit niet verkwanselen noemen, maar pure onkunde. Een timmerman kun je ook niet als chirurg verkopen, zelfs al mag hij een witte jas aantrekken..
Jouw schoonmoeder is overleden, begreep ik? Gecondoleerd, veel sterkte joh.
I´m back.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:06:07 #230
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193414467
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jouw schoonmoeder is overleden, begreep ik? Gecondoleerd, veel sterkte joh.
dank je.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193414471
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:06 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dank je.
Kutzooi, denk dat je je machteloos voelt als je familie in de VS hebt.
I´m back.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:09:29 #232
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193414485
We waren van plan in november naar de states te gaan (deels om te stemmen, deels om haar te bezoeken) Ik gaf mijn vrouw de raad om via een mail ballot te gaan stemmen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193414506
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:09 schreef klappernootopreis het volgende:
We waren van plan in november naar de states te gaan (deels om te stemmen, deels om haar te bezoeken) Ik gaf mijn vrouw de raad om via een mail ballot te gaan stemmen.
Beter vermijden idd, alhoewel als je moeder is overleden dan wil je toch naar de uitvaart gaan wrs.
I´m back.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:13:43 #234
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193414538
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kutzooi, denk dat je je machteloos voelt als je familie in de VS hebt.
inderdaad. we kijken de hele dag naar het nieuw, vooral over plekken als Louisville en Frankfort, waar de familie woont..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 09:15:24 #235
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193414551
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beter vermijden idd, alhoewel als je moeder is overleden dan wil je toch naar de uitvaart gaan wrs.
dat is niet mogelijk. Mijn vrouw zit in een risicogroep, net een zware chemo en immunotherapie gehad. Die kan echt niet in een vliegtuig de komende tijd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193414558
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dat is niet mogelijk. Mijn vrouw zit in een risicogroep, net een zware chemo en immunotherapie gehad. Die kan echt niet in een vliegtuig de komende tijd.
Shit is dat.
I´m back.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:16:11 #237
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193414561
thehill twitterde op maandag 01-06-2020 om 08:10:04 George Floyd's brother on phone call with Trump: "He didn't give me an opportunity to even speak" https://t.co/PBjFKPw1CS https://t.co/XWjC2ghmkH reageer retweet
Klinkt als typisch Trump
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:23:12 #238
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193414638
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:16 schreef Szura het volgende:
thehill twitterde op maandag 01-06-2020 om 08:10:04 George Floyd's brother on phone call with Trump: "He didn't give me an opportunity to even speak" https://t.co/PBjFKPw1CS https://t.co/XWjC2ghmkH reageer retweet
Klinkt als typisch Trump
Fijn. Nou krijgen we weer maandenlang te horen dat het een perfect call was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:33:38 #239
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193414765
rudybouma twitterde op maandag 01-06-2020 om 09:16:46 Bellingcat: 50 incidenten waarbij journalisten zijn belaagd door politie bij protesten VS.
‘In these examples journalists have been shot with rubber bullets, targeted with stun grenades, tear gassed, physically attacked, pepper sprayed and arrested.’ https://t.co/aj2dDdCHi3 reageer retweet
Dit is er een van

tylergabriel_ twitterde op maandag 01-06-2020 om 04:51:03 Lost my glasses and my ankle is in searing pain after NYPD hit me in the face multiple times with riot shields and pushed me to the ground. I was backing away as request, with my hands up. My NYPD-issued press badge was clearly visible. I’m just sitting here crying. This sucks. reageer retweet
Als dit in een ander land zou gebeuren, stond consigliere Pompeo vooraan om met z’n vette vingers te wijzen en met sancties te dreigen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:45:23 #240
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193414905

Colin Kaepernicks kneel down moment is wel érg letterlijk genomen door de politie. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 09:58:57 #241
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193415060
AFP twitterde op maandag 01-06-2020 om 09:20:09 #BREAKING Iran calls on US to 'stop violence' against its people https://t.co/YjlQXbs5ZW reageer retweet
Typerend dat dit het eerste land is dat het geweld in de VS publiekelijk veroordeelt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:01:23 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193415088
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:58 schreef Szura het volgende:
AFP twitterde op maandag 01-06-2020 om 09:20:09 #BREAKING Iran calls on US to 'stop violence' against its people https://t.co/YjlQXbs5ZW reageer retweet
Typerend dat dit het eerste land is dat het geweld in de VS publiekelijk veroordeelt
ik vind hem wel grappig
pi_193415223
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:58 schreef Szura het volgende:
AFP twitterde op maandag 01-06-2020 om 09:20:09 #BREAKING Iran calls on US to 'stop violence' against its people https://t.co/YjlQXbs5ZW reageer retweet
Typerend dat dit het eerste land is dat het geweld in de VS publiekelijk veroordeelt
Alsof Iran hiermee ook maar enig andere intentie heeft dan het vuurtje een beetje verder op te stoken.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:13:49 #244
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193415262
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Alsof Iran hiermee ook maar enig andere intentie heeft dan het vuurtje een beetje verder op te stoken.
Wel, daar heeft de VS Iran niet voor nodig, daar hebben ze de bunkerpresident al voor.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193415269
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Alsof Iran hiermee ook maar enig andere intentie heeft dan het vuurtje een beetje verder op te stoken.
No shit, Sjemmert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193415271
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, lijkt me niet. Allereerst is het de vraag of de National Guard gaat helpen, verder maakt hij zich dan helemaal onmogelijk bij die helft van de bevolking die achter de protesten staat.

Natuurlijk zullen de die-hard Trumpfans het geweldig vinden als hij korte metten maakt met veelal vredige protesten, maar die die-hard fans hoeft hij niet meer te overtuigen. Het gaat om de zwevende kiezer en de teleurgestelde Trumpstemmers van 4 jaar geleden (naast de opkomst van de democratische kiezers). De vraag die je je moet stellen is of die eerder Trump gaan stemmen dankzij deze protesten en als Trump in gaat grijpen. Ik denk het niet.
Er is een verschil tussen legitiem protest en rellen en plunderen. Dat verschil is door de president duidelijk gemaakt.
pi_193415296
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen legitiem protest en rellen en plunderen. Dat verschil is door de president duidelijk gemaakt.
Jij denkt werkelijk dat Trump stemmen wint door zich in z'n bunker te verschansen en vanuit z'n veilige hokje provocatieve tweets de wereld in te slingeren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 1 juni 2020 @ 10:17:32 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415299
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen legitiem protest en rellen en plunderen. Dat verschil is door de president duidelijk gemaakt.
Er is niet zoiets als 'een legitiem protest' :') en 'de president' heeft al helemaal niets duidelijks gemaakt. Anders zou je namelijk wel nu even de uiteenzetting laten zien waar die president van jou dat duidelijk maakt :').
pi_193415300
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen legitiem protest en rellen en plunderen. Dat verschil is door de president duidelijk gemaakt.
legitiem protest, dus de mensen moet met wapens naar het witte huis gaan en daar toegang krijgen en wat door gangen gaan lopen en in de politie hun gezicht schreeuwen. Duidelijk. :D
  maandag 1 juni 2020 @ 10:23:11 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415372
Dat met die vrachtwagen op mensen inrijden, wat vond je daar nou van @Chivaz? Legitiem protest? Both sides met fine people?

En nog iets anders: Op twitter circuleren documenten over Trump en Epstein in verband me wat je kunt verwachten bij Epstein. Zou gelekt zijn door Anonymous - leek mij niet echt, maar ik heb het hier überhaupt nog niet voorbij zien komen. Is dat vanuit de moderatoren zo bepaald of heeft niemand zin om hier over te praten?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:25:19 #251
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193415395
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:
En nog iets anders: Op twitter circuleren documenten over Trump en Epstein in verband me wat je kunt verwachten bij Epstein. Zou gelekt zijn door Anonymous - leek mij niet echt, maar ik heb het hier überhaupt nog niet voorbij zien komen. Is dat vanuit de moderatoren zo bepaald of heeft niemand zin om hier over te praten?
Is volgens mij oud nieuws.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 10:27:35 #252
236264 crew  capricia
pi_193415420
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:


En nog iets anders: Op twitter circuleren documenten over Trump en Epstein in verband me wat je kunt verwachten bij Epstein. Zou gelekt zijn door Anonymous - leek mij niet echt, maar ik heb het hier überhaupt nog niet voorbij zien komen. Is dat vanuit de moderatoren zo bepaald of heeft niemand zin om hier over te praten?
Vanuit de moderatie is hier geen beperking op gelegd. Moet natuurlijk niet teveel conspiracy worden. :D
Definitely not CIA
pi_193415435
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:
Dat met die vrachtwagen op mensen inrijden, wat vond je daar nou van @:Chivaz? Legitiem protest? Both sides met fine people?

En nog iets anders: Op twitter circuleren documenten over Trump en Epstein in verband me wat je kunt verwachten bij Epstein. Zou gelekt zijn door Anonymous - leek mij niet echt, maar ik heb het hier überhaupt nog niet voorbij zien komen. Is dat vanuit de moderatoren zo bepaald of heeft niemand zin om hier over te praten?
Omdat die shit al 4 jaar geleden op niks uitliep omdat het waarschijnlijk gewoon weer een hoax was. Oude neppe koeien worden uit de sloot getrokken.

Dit was allemaal al bekend in 2016. Ze had geen bewijs en heeft de zaak laten vallen op 4 november 2016. Het hele verhaal was zeer sketchy.

https://www.courtlistener.com/docket/4524664/doe-v-trump/

Zelfs outlets als vox zette destijds vraagtekens bij het verhaal.

quote:
It was the end of an incredibly strange case that featured an anonymous plaintiff who had refused almost all requests for interviews, two anonymous corroborating witnesses whom no one in the press had spoken to, and a couple of seriously shady characters — with an anti-Trump agenda and a penchant for drama — who had aggressively shopped the story around to media outlets for over a year.


Those shady characters — a former reality TV producer who calls himself “Al Taylor” and a “Never Trump” conservative activist named Steve Baer — had been mostly unsuccessful in getting the media to bite. There are a few very good reasons for that, which the Huffington Post’s Ryan Grim succinctly summed up: Taylor and Baer have been really sketchy about the whole thing, and since the accuser is anonymous, journalists can’t do anything to verify her claims. The only journalist who has actually interviewed Johnson, Emily Shugerman at Revelist, came away confused and even doubting whether Johnson really exists.

Since a tape of Trump bragging about sexual assault came out in early October, a dozen named women have come forward with credible, similar-sounding allegations of Trump forcibly kissing or groping them in exactly the way he described on that tape. Johnson’s case was an outlier, with far more salacious allegations from a source that seems far less credible.
https://www.vox.com/platf(...)e-johnson-allegation
  maandag 1 juni 2020 @ 10:30:30 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415466
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Omdat die shit al 4 jaar geleden op niks uitliep omdat het waarschijnlijk gewoon weer een hoax was. Oude neppe koeien worden uit de sloot getrokken.

Dit was allemaal al bekend in 2016. Ze had geen bewijs en heeft de zaak laten vallen op 4 november 2016. Het hele verhaal was zeer sketchy.

https://www.courtlistener.com/docket/4524664/doe-v-trump/

Zelfs outlets als vox zette destijds vraagtekens bij het verhaal.
[..]

https://www.vox.com/platf(...)e-johnson-allegation
Ah. Dat verklaart.

Wat is er eigenlijk gebeurd met dat dozijn andere zaken van vrouwen aan wie Donald Trump zich opgedrongen heeft, die in dat artikel van Vox genoemd worden? Allemaal netjes afgekocht?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:34:11 #255
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193415544
Nogal logisch dat het zo uit de hand loopt nu.

In elke normale situatie zou je een stadshoofd hebben die de boel zou proberen te deescaleren.

Maar deze kiest de aanval.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193415623
Mensen die rellen en plunderen mag wat mij betreft op geschoten worden. De staat heeft als voornaamste functie het beschermen van mensen en eigendommen.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:39:53 #257
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193415662
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Alsof Iran hiermee ook maar enig andere intentie heeft dan het vuurtje een beetje verder op te stoken.
Misschien zijn ze van oordeel dat Trump zijn "geweldige" werk niet zelf af kan maken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:40:32 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193415670
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:38 schreef Chivaz het volgende:
Mensen die rellen en plunderen mag wat mij betreft op geschoten worden. De staat heeft als voornaamste functie het beschermen van mensen en eigendommen.
zijn toch wel andere middelen, dat snel dood maken is nou net het probleem
  maandag 1 juni 2020 @ 10:40:55 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415678
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:34 schreef DustPuppy het volgende:
Nogal logisch dat het zo uit de hand loopt nu.

In elke normale situatie zou je een stadshoofd hebben die de boel zou proberen te deescaleren.

Maar deze kiest de aanval.
Dat werkt niet altijd. Mubarak, Janoekovitsj moesten uiteindelijk aftreden bijvoorbeeld.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:41:02 #260
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193415679
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:23 schreef VoMy het volgende:
Dat met die vrachtwagen op mensen inrijden, wat vond je daar nou van @:Chivaz? Legitiem protest? Both sides met fine people?

En nog iets anders: Op twitter circuleren documenten over Trump en Epstein in verband me wat je kunt verwachten bij Epstein. Zou gelekt zijn door Anonymous - leek mij niet echt, maar ik heb het hier überhaupt nog niet voorbij zien komen. Is dat vanuit de moderatoren zo bepaald of heeft niemand zin om hier over te praten?
bad narrative, daar houden ze niet van.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:41:24 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415689
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:38 schreef Chivaz het volgende:
Mensen die rellen en plunderen mag wat mij betreft op geschoten worden. De staat heeft als voornaamste functie het beschermen van mensen en eigendommen.
Je beschermt mensen door ze dood te schieten? Goede redenering.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:42:27 #262
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193415706
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Vanuit de moderatie is hier geen beperking op gelegd. Moet natuurlijk niet teveel conspiracy worden. :D
Trump tierde 4 jaar lang welig met onspiracy crap. En nu vind je het te veel?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:42:42 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193415711
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je beschermt mensen door ze dood te schieten? Goede redenering.
Have-nots kan je gewoon elimineren zonder collateral damage.
Kennelijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193415720
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:38 schreef Chivaz het volgende:
Mensen die rellen en plunderen mag wat mij betreft op geschoten worden. De staat heeft als voornaamste functie het beschermen van mensen en eigendommen.
Vond je dat ook toen er gewelddadige protesten waren in Iran, Egypte en Oekraïne?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 10:43:14 #265
236264 crew  capricia
pi_193415724
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:42 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Trump tierde 4 jaar lang welig met onspiracy crap. En nu vind je het te veel?
Huh, dat schrijf ik toch helemaal niet.
Definitely not CIA
  maandag 1 juni 2020 @ 10:43:37 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415732
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:42 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Trump tierde 4 jaar lang welig met onspiracy crap. En nu vind je het te veel?
Dat staat er niet, en Trump post hier niet.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:44:22 #267
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193415740
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je beschermt mensen door ze dood te schieten? Goede redenering.
Als de straf voor plunderen de doodstraf wordt, dan ga je ook meer dode agenten zien. Als de straf toch gelijk is aan moord, dan ben je beter af als jezelf ook met een wapen de straat opgaat.

Er is een reden waarom er vershillende straffen zijn voor verschillende misdaden.
pi_193415751
Maar goed zijn er al Democraten en hun lakeien in de media die het geweld van Antifa en BLM veroordelen?
Hele steden staan in brand en er word overal geplunderd, de lui die zo positief waren tegenover die organisaties inclusief sommigen in dit topic zie ik nog geen statements maken of er publiekelijk afstand van nemen.
pi_193415775
Overigens is wat jammer dat het beeld wordt gecreëerd dat plunderen de hoofdmoot vormt van deze demonstraties. Ze zijn inderdaad een wezenlijk en schandalig onderdeel van de onlusten, maar nog veel meer mensen protesteren op vreedzame wijze (en ook daar treedt de politie hard tegen op).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 1 juni 2020 @ 10:46:33 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415778
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:44 schreef Tweek het volgende:

[..]

Als de straf voor plunderen de doodstraf wordt, dan ga je ook meer dode agenten zien. Als de straf toch gelijk is aan moord, dan ben je beter af als jezelf ook met een wapen de straat opgaat.

Er is een reden waarom er vershillende straffen zijn voor verschillende misdaden.
Op het moment dat je een groep mensen, politie of niet, de vrijheid geeft om naar gelieve burgers dood te schieten, ben je gewoon alles aan het doen behalve die burgers te verdedigen, je verklaart ze vogelvrij. @Chivaz laat zich weer eens van zijn slechtste kant zien. Het is een dag in de week.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:47:46 #271
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193415796
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:45 schreef Chivaz het volgende:
Maar goed zijn er al Democraten en hun lakeien in de media die het geweld van Antifa en BLM veroordelen?
Hele steden staan in brand en er word overal geplunderd, de lui die zo positief waren tegenover die organisaties inclusief sommigen in dit topic zie ik nog geen statements maken of er publiekelijk afstand van nemen.
Eens wat anders kijken dan die alt-rechtse echokamers, dan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 1 juni 2020 @ 10:48:02 #272
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415799
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:45 schreef Chivaz het volgende:
Maar goed zijn er al Democraten en hun lakeien in de media die het geweld van Antifa en BLM veroordelen?
Hele steden staan in brand en er word overal geplunderd, de lui die zo positief waren tegenover die organisaties inclusief sommigen in dit topic zie ik nog geen statements maken of er publiekelijk afstand van nemen.
Je gaat gewoon niet in op dat je net nog probeerde goed te praten dat mensen standrechtelijk geëxecuteerd moesten worden?

@capricia: zo gaat het dus altijd met deze (en sommige andere) figuren. Beetje oproepen tot het ombrengen van groepen mensen en vervolgens doen alsof hun neus bloed en later klagen dat ze zoveel agressie tegenover zich krijgen hier. En altijd alleen maar deflecties plaatsen en bronnenvrij wijzen naar anderen.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 10:48:57 #273
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193415807
Ik ben toch wel heel benieuwd waar Trump vandaag mee gaat komen. Tot nu toe zit-ie in de bunker van het Witte Huis terwijl er leiderschap gevraagd wordt. Hij wordt nu zelfs afgemaakt op social media door z'n grootste fans in 2016 (Coulter, Cernovich).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:49:40 #274
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193415821
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:38 schreef Chivaz het volgende:
Mensen die rellen en plunderen mag wat mij betreft op geschoten worden. De staat heeft als voornaamste functie het beschermen van mensen en eigendommen.
Het beschermen van levens is ook zo'n voorname functie. En laat die rellen nu juist over een agent gaan die een arrestant met zijn knie heeft vermoord. En dat er door een politieagent buiten functie een jogger standrechtelijk is geëxecuteerd. En dat er onlangs een vrouw door het zelfde staatsorgaan is doodgeschoten toen ze lag te slapen. In haar eigen bed. Dan lijkt mij plunderen nog een aardig milde reactie.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:49:52 #275
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193415824
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is wat jammer dat het beeld wordt gecreëerd dat plunderen de hoofdmoot vormt van deze demonstraties. Ze zijn inderdaad een wezenlijk en schandalig onderdeel van de onlusten, maar nog veel meer mensen protesteren op vreedzame wijze (en ook daar treedt de politie hard tegen op).
Op CNN benadrukken ze constant dat de plunderingen niet de hoofmoot zijn. Ook veel interviews met demonstranten op straat. Al mogen ze Wolf Blitzer wel van tv halen, die probeert het allemaal iets te sensationeel te brengen.
pi_193415832
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is wat jammer dat het beeld wordt gecreëerd dat plunderen de hoofdmoot vormt van deze demonstraties. Ze zijn inderdaad een wezenlijk en schandalig onderdeel van de onlusten, maar nog veel meer mensen protesteren op vreedzame wijze (en ook daar treedt de politie hard tegen op).
Ik denk dat het lastig is voor de politie om relschoppers en fatsoenlijk protesterende mensen te onderscheiden. Ik moet toegeven dat ik ook positieve beelden heb gezien van protesterende mensen die hun best doen om het plunderen en vandalisme tegen te gaan.
pi_193415855
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je gaat gewoon niet in op dat je net nog probeerde goed te praten dat mensen standrechtelijk geëxecuteerd moesten worden?

@:capricia: zo gaat het dus altijd met deze (en sommige andere) figuren. Beetje oproepen tot het ombrengen van groepen mensen en vervolgens doen alsof hun neus bloed en later klagen dat ze zoveel agressie tegenover zich krijgen hier. En altijd alleen maar deflecties plaatsen en bronnenvrij wijzen naar anderen.
Ik heb weinig zin om jou achterlijke interpretaties van mijn posts te voorzien van een reactie.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:52:24 #278
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415864
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:48 schreef Mike het volgende:
Ik ben toch wel heel benieuwd waar Trump vandaag mee gaat komen. Tot nu toe zit-ie in de bunker van het Witte Huis terwijl er leiderschap gevraagd wordt. Hij wordt nu zelfs afgemaakt op social media door z'n grootste fans in 2016 (Coulter, Cernovich).
Ik weet niet wie het was, maar gister of eergister kwam iemand hier met de observatie dat het niet mogelijk is om America Great te maken als je constant de helft van je bevolking wegzet en uitscheld in tweets, en er zo voor zorgt dat ze niet gaan meewerken. Met deze voortdurende protesten kunnen zelfs Trumpisten en Republikeinen dat nu ontdekken.

Ik vond dat zelf in ieder geval een mooi inzicht.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:53:05 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193415876
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb weinig zin om jou achterlijke interpretaties van mijn posts te voorzien van een reactie.
Ach, je hebt de quote-knop kunnen vinden.
Mensen doodschieten, waarom vind jij dat precies een goede actie? Leg nou eens uit :).
pi_193415892
https://www.bellingcat.co(...)orge-floyd-protests/

Het lijkt erop alsof de politie nu toch ook de pers gericht weg begint te jagen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 1 juni 2020 @ 10:54:23 #281
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193415894
quote:
'Mr President, don't go hide': China goads US over George Floyd protests
Officials and state media appear to revel in scenes of US unrest, comparing protests there to Hong Kong’s pro-democracy movement
https://www.theguardian.c(...)eorge-floyd-protests

Ook in China veroordelen ze de rellen.
pi_193415931
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig is voor de politie om relschoppers en fatsoenlijk protesterende mensen te onderscheiden.
Dat de politie zaken structureel niet goed in weet te schatten is dan ook de hele aanleiding voor de protesten...
  maandag 1 juni 2020 @ 10:56:04 #283
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193415935
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:54 schreef Tweek het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)eorge-floyd-protests

Ook in China veroordelen ze de rellen.
welke rellen? die op hun eigen grondgebied of die in de VS?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:57:56 #284
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193415959
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat de politie zaken structureel niet goed in weet te schatten is dan ook de hele aanleiding voor de protesten...
ze hebben toch duidelijke instructies gekregen?
https://www.washingtonpos(...)ects-during-arrests/
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 10:58:55 #285
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193415976
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

welke rellen? die op hun eigen grondgebied of die in de VS?
Die in de VS, waarin ze vooral wijzen op de hypocrisie van de VS die de portesten in Hong Kong wel legitiem vond.

Al vermoeden ze ook dat het Hong kongers zijn die de rellen doen aansteken in de VS.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:01:00 #286
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193416015
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:58 schreef Tweek het volgende:

[..]

Al vermoeden ze ook dat het Hong kongers zijn die de rellen doen aansteken in de VS.
:')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193416159
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat de politie zaken structureel niet goed in weet te schatten is dan ook de hele aanleiding voor de protesten...
Klopt, maar rellen, vandalisme en de mishandelingen die er nu plaatsvinden daar moet hard tegen opgetreden worden. Als je mensen hun gang laat gaan dan word het alleen maar erger.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:10:44 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193416193
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, maar rellen, vandalisme en de mishandelingen die er nu plaatsvinden daar moet hard tegen opgetreden worden. Als je mensen hun gang laat gaan dan word het alleen maar erger.
Mensen neerschieten, zoals jij eerder wenste, gaat helpen om de rust terug te brengen?
  maandag 1 juni 2020 @ 11:12:41 #289
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193416223
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, maar rellen, vandalisme en de mishandelingen die er nu plaatsvinden daar moet hard tegen opgetreden worden. Als je mensen hun gang laat gaan dan word het alleen maar erger.
De revolutie in Frankrijk zijn begonnen met rellen, sabotage en plunderingen. De MEERDERHEID van de bevolking had zich tegen een onderdrukker gekeerd. En dit is er aan de hand nu.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193416224
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mensen neerschieten, zoals jij eerder wenste, gaat helpen om de rust terug te brengen?
Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
  maandag 1 juni 2020 @ 11:16:07 #291
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193416282
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Jij bent meer van een ferme toespraak?
als de politie een ferme toespraak hadden gevoerd met George Floyd, Ahmaud Arbery en Breonna Taylor was er niks aan de hand geweest.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 11:16:21 #292
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193416285
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
Jij bent van het doodschieten van mensen zonder proces. Ik ben daar vooral niet van.
Je kunt het inbedden in een 'het moet niet uit de hand lopen' wat je wil, maar je roept hier juist op om het uit de hand te laten lopen. Beetje mensen op straat gaan executeren heeft nog nooit de boel gesust.
pi_193416295
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
Als je mensen dood gaat schieten, ben je natuurlijk geen haar beter dan al die verschrikkelijke regimes waar de VS altijd op af loopt te geven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 1 juni 2020 @ 11:19:24 #294
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193416325
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
Je snapt dat het zo niet werkt bij dit soort massa protesten?

De kleine minderheid van de demonstranten die zich aan dit gedrag schuldig maakt is voor een politiemacht bijna onmogelijk te onderscheiden van de rest van de demonstranten. En dus schieten ze gewoon op alles en iedereen.

Eigenlijk straffen ze dus gewoon de hele groep voor de misdragingen van de minderheid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 1 juni 2020 @ 11:19:35 #295
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193416328
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je mensen dood gaat schieten, ben je natuurlijk geen haar beter dan al die verschrikkelijke regimes waar de VS altijd op af loopt te geven.
de "nekschot reacties" mogen dus zomaar blijven staan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193416339
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
Dan is het wachten tot er een "onschuldig" iemand per ongeluk geraakt wordt, het liefst een minderjarige in een rolstoel. En dan is het helemaal het hek van de dam.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:21:48 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193416352
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:20 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dan is het wachten tot er een "onschuldig" iemand per ongeluk geraakt wordt, het liefst een minderjarige in een rolstoel. En dan is het helemaal het hek van de dam.
Dat is inmiddels al een paar keer gebeurd. Gelukkig schieten ze alleen (nog) met rubber.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 1 juni 2020 @ 11:22:43 #298
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193416368
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:20 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dan is het wachten tot er een "onschuldig" iemand per ongeluk geraakt wordt, het liefst een minderjarige in een rolstoel. En dan is het helemaal het hek van de dam.


echt wel.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 1 juni 2020 @ 11:24:36 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193416397
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
quote:
Bij een protest zondag op een snelweg in de Amerikaanse stad Minneapolis is een vrachtwagen ingereden op demonstranten. Op beelden is te zien dat de mensen zich snel uit de voeten maken als een toeterende tankwagen in eerste instantie hard op de menigte komt afrijden. Uiteindelijk stopt het voertuig en wordt het omsingeld door de betogers.

Niemand van de betogers raakte gewond, meldt de politie. Wel liep de vrachtwagenchauffeur letsel op, maar hij is niet in levensgevaar. De man is gearresteerd en naar het ziekenhuis gebracht. Wat de chauffeur bezielde is onduidelijk.

De autoriteiten onderzoeken hoe de truck op de snelweg is gekomen. Die was namelijk op dat tijdstip afgesloten, evenals andere snelwegen in en rondom Minneapolis vanwege de grootschalige protesten tegen het politiegeweld in Amerika.
De vrachtwagenchauffeur die de politiebarricades omzeilde om op een menigte in te rijden, had die beter doodgeschoten kunnen worden?
  maandag 1 juni 2020 @ 11:24:36 #300
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193416398
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
Hey slimpie, ben je der weer?

Nu wil je de politie op menigten laten schieten in de veronderstelling dat daarmee het probleem wordt opgelost?

Ik begin te begrijpen waarom je een trumpfan bent.
pi_193416404
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen die plunderen en moedwillig de zaak zitten af te branden en mensen mishandelen etc. Die mogen wat mij betreft beschoten worden.
Jij bent meer van een ferme toespraak?
Jij hebt een hekel aan de rechtsstaat? Of hoe moet ik dit executeren zonder proces anders interpreteren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')