anders is natuurlijk niet meteen beter of slechterquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
We hadden geen Computers Xboxen , mobile telefoons , als het regende werden wij gewoon naar buiten stuurt of je ging zelf wel naar buiten ...
En daar bij we gingen dan vaak naar vrienden of we zochten elkaar op ergens waar je droog kon staan maar we zaten niet de hele dag naar een scherm te kijken
Ik weet niet waar zijn moeder dan mee haar tijd door brengt maar je zal maar zo'n voorkeur hebbenquote:
Wtf lees ik hier.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik weet niet waar zijn moeder dan mee haar tijd door brengt maar je zal maar zo'n voorkeur hebben![]()
net zo als die mop
moeder net bevalen van een kind .... ach als het zwart is niet klagen , ik ben met een neger naar bed geweest , maar als het blond haar heeft dan kandat ook wel want ik ben ook met een blanke man naar bed geweest ....
maar als het een staart heb dan moet je je mond houden ..
Je klas in een lokaal laten en de leraren laten wisselen kan prima en verkleint -natuurlijk- de bewegingen in een schoolgebouw. Punt is dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van je onderwijs, en dat wordt nogal eens over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zelf leraar?
Want dit is wel dat typische in problemen blijven denken in plaats van in oplossingen, wat de afgelopen maanden veelvuldig gehoord hebben.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:57 schreef Leonos het volgende:
En dan weer lekker staken over een maandje met ze alle.
Mijn kat heeft zo nu en dan eens een gek-doen-kwartiertje. Dan springt ze alle kanten op, geen flauw idee waar het heen gaat en waarom.quote:
Dit zou nog een van de meest logische verklaringen kunnen zijn inderdaad.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Mijn kat heeft zo nu en dan eens een gek-doen-kwartiertje. Dan springt ze alle kanten op, geen flauw idee waar het heen gaat en waarom.
Misschien is dat kwartiertje hier ook aangebroken.
Haha, dat deed mijn vorige kat ook, meestal halverwege de avond. Ineens helemaal gek in de kopquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Mijn kat heeft zo nu en dan eens een gek-doen-kwartiertje. Dan springt ze alle kanten op, geen flauw idee waar het heen gaat en waarom.
Misschien is dat kwartiertje hier ook aangebroken.
En je huidige kat doet dat niet?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha, dat deed mijn vorige kat ook, meestal halverwege de avond. Ineens helemaal gek in de kop
Ja had volstaan.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je klas in een lokaal laten en de leraren laten wisselen kan prima en verkleint -natuurlijk- de bewegingen in een schoolgebouw. Punt is dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van je onderwijs, en dat wordt nogal eens over het hoofd gezien.
En daarnaast, die anderhalve meter regel in een schoolgebouw is gewoon echt niet houdbaar. Als je dat wil handhaven dan kun je de hele dag politieagent gaan spelen en dat heeft al helemaal niks meer met onderwijs te maken. Zeker niet na een periode die toch al onveilig was voor veel leerlingen. Pubers zoeken elkaar op, hangen aan elkaar. Dat is wat ze doen. Dat gaan wij met onze protocollen en draaiboeken echt niet voorkomen. En je moet dat, wat mij betreft, ook niet eens willen.
[..]
Nou, als dat is wat je wil lezen dan moet je daar vooral in blijven hangen. Succes ermee.quote:
Er is even geen kat nu, binnenkort wel weer waarschijnlijkquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:20 schreef Salina het volgende:
[..]
En je huidige kat doet dat niet?
Mijn kat doet dat meestal nadat ze van de pot/bak afkomt. Bizar.
Anyway, ontopic maar weer. Mooie dag vandaag.
Ik lees anders voornamelijk onmogelijkheden en redenen waarom het niet zou werken, geen enkele manier om het wel te laten werken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als dat is wat je wil lezen dan moet je daar vooral in blijven hangen. Succes ermee.
Ah, maar dan is dat dus je laatste kat geweest, niet je vorige kat, technisch gezien, toch?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is even geen kat nu, binnenkort wel weer waarschijnlijk![]()
Klopt inderdaad vaak na bezoek aan de bak.
Offtopic verder dit
Haha klopt. Tijd voor work inderdaad!quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah, maar dan is dat dus je laatste kat geweest, niet je vorige kat, technisch gezien, toch?
Enniewee, genoeg gemuggenzift nu. Moet aan het werk.
Nee, ik laat de andere kant zien. Wat we in de tussentijd gedaan hebben om digitaal onderwijs op te tuigen, en waar nu aan gewerkt wordt om op 2 juni weer leerlingen te kunnen ontvangen in het schoolgebouw, daar heb ik nog niemand over horen klagen en dat is ook niet meer dan logisch want dat is gewoon ons werk. Linksom of rechtsom: na Pinksteren lopen er weer leerlingen door onze school en daar ben ik blij om.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik lees anders voornamelijk onmogelijkheden en redenen waarom het niet zou werken, geen enkele manier om het wel te laten werken.
Er zal daar wellicht nog wat aan bijgedraaid worden, dat de school kinderen machtigt om met het ov te komen ofzo.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:30 schreef speknek het volgende:
De regering heeft toch over een aantal dingen niet helemaal goed nagedacht. Dat studenten bijvoorbeeld niet in de spits mogen. Leuk idee, maar sommige studenten wonen twee uur van de universiteit af, dus dan kun je nog steeds geen lessen inplannen zonder dat je het onmogelijk maakt voor een deel van je studenten. Middelbare scholen moeten persoonlijk vervangend vervoer regelen voor kinderen die ver weg wonen? Sinds wanneer is een school een logistiek bedrijf? Ik zat zelf op een speciale middelbare school in Rotterdam, de ene scholier kwam uit Gouda, de ander uit Hoek van Holland en weer een ander uit Dordrecht. Toedeledokie.
Maar misschien was dit wel onderdeel van het plan, dat voor veel scholen en hoger onderwijs nog steeds niets verandert, alleen zodat Rutte kon zeggen dat het wel zo was.
Die is ook leuk ja. De twee leerlingen uit mijn klassen die het verste van de school wegwonen hebben een onderlinge afstand van 47 kilometer.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:30 schreef speknek het volgende:
Middelbare scholen moeten persoonlijk vervangend vervoer regelen voor kinderen die ver weg wonen?
wat is fout, zolang er geen vaccin is en het virus ook niet dooft is er nog geen goed of fout, er zijn landen waar veel mensen snel sterven of landen waar het " gedoseerd" gebeurt of compleet isoleren wat ook niet vol te houden is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Mexico krijgt het ook nog niet echt onder controle he, 2700 besmettingen en 334 doden, hoogste tot nu toe. Volgens mij zijn die daar ook veel te laat in lockdown gegaan. Waarom heeft bijna elk land toch dezelfde fout gemaakt.
Je kunt wellicht iets met ouders regelen (een "pooltje" maken) voor kinderen die te ver weg wonen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem niet aan dat de bedoeling is dat de leraren ze zelf in de auto zetten, dus het zal wel taxivervoer worden. Wie betaalt dat?
Ze moeten gewoon gaan fietsen en docenten moedigen ze dan aan met een speciale app.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die is ook leuk ja. De twee leerlingen uit mijn klassen die het verste van de school wegwonen hebben een onderlinge afstand van 47 kilometer.
Ik neem niet aan dat de bedoeling is dat de leraren ze zelf in de auto zetten, dus het zal wel taxivervoer worden. Wie betaalt dat?
Ja precies. Alles vervolgens bijhouden in een dashboard en als blijkt dat ze langer over de rit gaan doen ingrijpen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon gaan fietsen en docenten moedigen ze dan aan met een speciale app.
Natuurlijk is het geen makkelijke tijd, maar daar ontkomen we niet aan.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ik laat de andere kant zien. Wat we in de tussentijd gedaan hebben om digitaal onderwijs op te tuigen, en waar nu aan gewerkt wordt om op 2 juni weer leerlingen te kunnen ontvangen in het schoolgebouw, daar heb ik nog niemand over horen klagen en dat is ook niet meer dan logisch want dat is gewoon ons werk. Linksom of rechtsom: na Pinksteren lopen er weer leerlingen door onze school en daar ben ik blij om.
Maar het gaat me om het volgende: al die protocollen en in beleidsgebouwen bedachte plannen hebben praktische onmogelijkheden en nadelen, en daar wordt te makkelijk aan voorbij gegaan. Dat is het punt wat ik wil maken. Net zoals de IC-verpleegkundigen protesteren omdat de kwaliteit van hun zorg lijdt onder een groter aantal patiënten, zo loopt de kwaliteit van ons onderwijs ook zware klappen op als gevolg van de maatregelen. Per saldo zal een leerling na 2 juni bijvoorbeeld minder zuivere lestijd hebben ten opzichte van nu. Het terug naar school krijgen van de kinderen weegt uit sociaal oogpunt zwaarder dus dat is wat we gaan doen - maar het gaat ten koste van de lestijd. En ja, we gaan de lessen in het lokaal wel streamen voor het gedeelte dat er niet is - maar de leeropbrengst daarvan is bijzonder laag.
Dat is voor een groot deel onvermijdelijk, maar het is voor een mbo-opleiding met veel praktijkonderdelen niet te doen om een leerling een schooljaar te laten afsluiten als je altijd afstand moet bewaren, of als je gebonden bent aan een lokaal. Het is voor een 3 vmbo-b/k klas niet mogelijk om hun hele PTA af te sluiten als bepaalde dingen niet mogen - en daar hebben die leerlingen vooral last van. Wij lossen het wel op, maar het gaat ten koste van de kinderen.
Er wordt te makkelijk gedacht 'dit kan wel'. Vanuit mijn optiek: afstand houden kan niet. Al het andere kan wel, maar dat trekt een grote wissel op de kwaliteit van het onderwijs en daar wordt te makkelijk aan voorbij gegaan.
Ouders kunnen ook de kinderen brengen. Een kleine prijs om te willen wonen op het platteland....quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Je kunt wellicht iets met ouders regelen (een "pooltje" maken) voor kinderen die te ver weg wonen.
We laten het wel werken, wees maar niet bang. Alleen werkt het minder goed. En dat zullen we als sector aan de buitenwereld moeten laten weten, omdat de beleidsmakers niet goed kunnen overzien waar wij in de praktijk tegenaan lopen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:48 schreef Fretwork het volgende:
Blijf focussen op het positieve en denken: "hoe kunnen we dit laten werken" in plaats van "waarom gaat dit niet werken".
Iedereen weet dat het minder goed werkt, het is aan jullie om te zorgen dat het zo goed als mogelijk werkt. Dan kan je de buitenwereld laten weten dat het allemaal kut is, of je kiest ervoor om met elkaar te delen hoe je het wel laat werken. Zoals de zorg, de horeca, en veel andere sectoren doen. Waarom zou je nu steeds de buitenwereld moeten laten horen dat jullie minder resultaat gaan boeken?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We laten het wel werken, wees maar niet bang. Alleen werkt het minder goed. En dat zullen we als sector aan de buitenwereld moeten laten weten, omdat de beleidsmakers niet goed kunnen overzien waar wij in de praktijk tegenaan lopen.
Daarin verschillen we echt niet van de zorg, of de horeca, of een andere branche.
Of is het juist terloops omdat er geen update is?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:50 schreef zoost het volgende:
Dat terloopse van Van Dissel irriteert mij. Weer de Sanquin cijfers aanhalen van 6 weken terug. Geen update, geen vragen.
Dit is echt te makkelijk. Die protocollen worden niet door Rutte na een middagje brainstormen bedacht. Dat gaat in nauwe samenwerking met de sectororganisaties. Het is echt onzin om te doen alsof het een kantoorrealiteit is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:33 schreef Janneke141 het volgende:
Maar het gaat me om het volgende: al die protocollen en in beleidsgebouwen bedachte plannen hebben praktische onmogelijkheden en nadelen, en daar wordt te makkelijk aan voorbij gegaan.
Het gros woont echt wel op een behapbare afstand. Het heeft geen zin beleid te maken op grote outliers.quote:Gemiddeld bedraagt de afstand tot de meest nabije middelbare school 2,4 kilometer.
Bij herhaaldelijk getreuzel zullen drones worden ingezet.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies. Alles vervolgens bijhouden in een dashboard en als blijkt dat ze langer over de rit gaan doen ingrijpen.
Niet alleen Mexico, het gaat in meerdere Zuid-Amerikaanse landen nog aardig losquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Mexico krijgt het ook nog niet echt onder controle he, 2700 besmettingen en 334 doden, hoogste tot nu toe. Volgens mij zijn die daar ook veel te laat in lockdown gegaan. Waarom heeft bijna elk land toch dezelfde fout gemaakt.
Het verspreid zich als een olievlek over de wereld. Het epicentrum ligt nu in Latijs-Amerika volgens de WHO.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet alleen Mexico, het gaat in meerdere Zuid-Amerikaanse landen nog aardig los
quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik weet niet waar zijn moeder dan mee haar tijd door brengt maar je zal maar zo'n voorkeur hebben![]()
net zo als die mop
moeder net bevalen van een kind .... ach als het zwart is niet klagen , ik ben met een neger naar bed geweest , maar als het blond haar heeft dan kandat ook wel want ik ben ook met een blanke man naar bed geweest ....
maar als het een staart heb dan moet je je mond houden ..
Onder aan de streep hebben ze ook 33.500 doden van drugsgeweld in het jaar en dat hebben ze ook niet onder controle.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Oh, oke. Boeiend die extra doden door corona dan.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Onder aan de streep hebben ze ook 33.500 doden van drugsgeweld in het jaar en dat hebben ze ook niet onder controle.
Ik ben wel benieuwd wanneer we meer weten over die antistoffen die ze kunnen meten met die miljoen testen die ze hebben gekocht.quote:
Hoor je mij dat zeggen? Dat jij deze interpretatie er van maakt zegt meer over jou dan over mij.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, oke. Boeiend die extra doden door corona dan.
waarom kunnen die grote outliers dan niet gewoon met OV?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Het gros woont echt wel op een behapbare afstand. Het heeft geen zin beleid te maken op grote outliers.
Goed, door de beleidsmakers misschien in mindere mate. Door buitenstaanders echter des te meer. Zie de eerdere 'ga anders maar weer gewoon staken'-reacties eerder in dit topic.quote:Dit is echt te makkelijk. Die protocollen worden niet door Rutte na een middagje brainstormen bedacht. Dat gaat in nauwe samenwerking met de sectororganisaties. Het is echt onzin om te doen alsof het een kantoorrealiteit is.
Ja ik ben echt elke keer flabbergasted als iemand iets zegt als 'we hebben ook x aantal doden per jaar door y' - dus is het niet erg dat er heel veel doden bij komen door coronavirus, want we hadden al doden. Of zo.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh, oke. Boeiend die extra doden door corona dan.
Wat heeft dat met het enorme probleem te maken dan Mexico al heeft? Hoe denk je een land in een gecontroleerde lockdown te gaan stoppen waar het voor een deel een complete anarchie is? Het probleem van drugsgeweld krijgen zitten ze al jaren mee met kartels rond die totaal niks geven om mensenlevens en dit probleem krijgen ze ook al niet opgelost.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja ik ben echt elke keer flabbergasted als iemand iets zegt als 'we hebben ook x aantal doden per jaar door y' - dus is het niet erg dat er heel veel doden bij komen door coronavirus, want we hadden al doden. Of zo.
Tja, lees hoe veel mensen tegen Corona aankijken: een heftig griepje dat alleen het dorre hout van de samenleving treft ( gechargeerd). Pas als ze merken dat het menens is nemen ze maatregelen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Lockdown in dat soort landen werkt sowieso niet, want er zijn daar letterlijk miljoenen mensen die gewoonweg elke dag aan het werk moeten omdat ze anders letterlijk niks te vreten hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het enorme probleem te maken dan Mexico al heeft? Hoe denk je een land in een gecontroleerde lockdown te gaan stoppen waar het voor een deel een complete anarchie is? Het probleem van drugsgeweld krijgen zitten ze al jaren mee met kartels rond die totaal niks geven om mensenlevens en dit probleem krijgen ze ook al niet opgelost.
Denk je nou echt dat die gezellig met de hele zooi uit gaan voeren omdat ze bang zijn voor wat extra doden? De kans is groter dat die dit juist gebruiken om hun macht nog meer uit te breiden.
Wat was de vraag, kon helaas niet kijken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:26 schreef zoost het volgende:
Goede vraag Agema! Van Dissel: we onderzoeken het nog.....
Dat klopt. Daarom snap ik de verontwaardiging ook niet zo. We moeten het voor sommige landen nu heel erg vinden dat er mensen dood gaan aan Corona, maar onderstaande bericht van het WFP lukt het niet eens om vol topic mee te maken:quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lockdown in dat soort landen werkt sowieso niet, want er zijn daar letterlijk miljoenen mensen die gewoonweg elke dag aan het werk moeten omdat ze anders letterlijk niks te vreten hebben.
Tsjah, dan kan je wel met een leuke meme-plaatje aan komen maar dan heb je ook gewoon oogkleppen op als het over dit soort landen gaat.quote:Los van de coronacrisis gingen er al 820 miljoen mensen elke avond met honger naar bed en hadden er 135 miljoen voedselhulp nodig. Zonder ingrijpen loopt dat laatste aantal dit jaar op naar 265 miljoen. In het slechtste scenario, zo schetst Beasley, als het WFP de dertig miljoen mensen die het meest van hulp afhankelijk zijn niet kan bereiken, kunnen er gedurende drie maanden dagelijks 300.000 mensen sterven, los van de doden die het virus veroorzaakt. In meer dan dertig landen kan er hongersnood ontstaan.
Wat is de rol van aerosolen i.c.m. zingen (koren) en schreeuwen (voetbalwedstrijden).quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat was de vraag, kon helaas niet kijken.
Tot zover het RIVMtwitter:LarsNos twitterde op woensdag 20-05-2020 om 09:46:33Opmerkelijk. Jaap van Dissel geeft aan dat hij in eerdere briefings een fout heeft gemaakt in de vergelijking van Nederland met andere landen. Nu het gecorrigeerd is, blijkt dat de sterfte in Nederland behoort tot de hoogste in Europa. reageer retweet
Nederland heeft gewoon systematisch gefaald - vanaf het begin - om de juiste materialen te verstrekken en maatregelen te nemen op de plekken die het meest kwetsbaar waren in de zorg en in de verzorgings- en bejaardentehuizen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:42 schreef trein2000 het volgende:
Tot zover het RIVMtwitter:LarsNos twitterde op woensdag 20-05-2020 om 09:46:33Opmerkelijk. Jaap van Dissel geeft aan dat hij in eerdere briefings een fout heeft gemaakt in de vergelijking van Nederland met andere landen. Nu het gecorrigeerd is, blijkt dat de sterfte in Nederland behoort tot de hoogste in Europa. reageer retweet
wat is de correctie?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:42 schreef trein2000 het volgende:
dat is toch het Zweedse model?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nederland heeft gewoon systematisch gefaald - vanaf het begin - om de juiste materialen te verstrekken en maatregelen te nemen op de plekken die het meest kwetsbaar waren in de zorg en in de verzorgings- en bejaardentehuizen.
Een statisticus liep door een meer van gemiddeld 30 centimeter diep en verdronk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is echt te makkelijk. Die protocollen worden niet door Rutte na een middagje brainstormen bedacht. Dat gaat in nauwe samenwerking met de sectororganisaties. Het is echt onzin om te doen alsof het een kantoorrealiteit is.
En zo'n voorbeeld van een leerling die 47 km ver woont. Tja...
[..]
Het gros woont echt wel op een behapbare afstand. Het heeft geen zin beleid te maken op grote outliers.
En hoe betrouwbaar zijn die cijfers uit andere landen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:42 schreef trein2000 het volgende:
De oversterftecijfers zijn al vrij lang bekend en het is ook al vrij lang bekend dat Nederland daarvan in de top zit, net iets onder Belgie. Nederland rapporteert een veel lager percentage van de oversterfte als coronadoden dan andere landen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe betrouwbaar zijn die cijfers uit andere landen?
twitter:bslagter twitterde op maandag 18-05-2020 om 16:49:15Fact check!
RIVM suggereerde tijdens de technische briefing vorige maand dat Nederland het qua sterfte prima doet ten opzichte van de rest van Europa.
Het gaat om deze sheet uit de technische briefing van 7 mei van Jaap van Dissel.
h/t @edwinveldhuizen https://t.co/D3SnnCwkpz reageer retweet
Heb je een link met vergelijkingscijfers tussen landen wat betreft de oversterfte?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De oversterftecijfers zijn al vrij lang bekend en het is ook al vrij lang bekend dat Nederland daarvan in de top zit, net iets onder Belgie. Nederland rapporteert een veel lager percentage van de oversterfte als coronadoden dan andere landen.
Als een speler het zo vaak verkloot wissel je hem ook.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:42 schreef trein2000 het volgende:
https://www.economist.com(...)homes-are-unrecordedquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Heb je een link met vergelijkingscijfers tussen landen wat betreft de oversterfte?
Flauwekul, Italie en Spanje zitten rond de 500 doden per miljoen inwoners, als je de complete oversterfte pakt van 9000 en dat deelt door 17.000 dan kom je zo rond de 2000 per miljoen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De oversterftecijfers zijn al vrij lang bekend en het is ook al vrij lang bekend dat Nederland daarvan in de top zit, net iets onder Belgie. Nederland rapporteert een veel lager percentage van de oversterfte als coronadoden dan andere landen.
We willen onze koppositie graag behouden geloof ikquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als een speler het zo vaak verkloot wissel je hem ook.
Rivm moet gewoon naar andere landen kijken en waar succesvol dat beleid volgen ipv zelf alle wijsheid in pacht denken te hebben.
Hoogste in Europa... wat een faalactie.
En nu gooien we alles weer versneld open.
Spanje zit inderdaad veel hoger, maar ik noemde specifiek Belgie omdat men lijkt de denken dat het daar in vergelijking tot Nederland zo'n slachthuis is terwijl de daadwerkelijke oversterftecijfers van NL en BE niet heel veel verschillen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, Italie en Spanje zitten rond de 500 doden per miljoen inwoners, als je de complete oversterfte pakt van 9000 en dat deelt door 17.000 dan kom je zo rond de 2000 per miljoen.
Nauwelijks vermoedelijk. Al doen de Belgen wel hun best.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe betrouwbaar zijn die cijfers uit andere landen?
Uhmquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Flauwekul, Italie en Spanje zitten rond de 500 doden per miljoen inwoners, als je de complete oversterfte pakt van 9000 en dat deelt door 17.000 dan kom je zo rond de 2000 per miljoen.
In Belgie doen ze juist de omgekeerde aanpak, daar worden alle twijfelgevallen ook als Covid behandeld.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Spanje zit inderdaad veel hoger, maar ik noemde specifiek Belgie omdat men lijkt de denken dat het daar in vergelijking tot Nederland zo'n slachthuis is terwijl de daadwerkelijke oversterftecijfers van NL en BE niet heel veel verschillen.
Italie valt wel mee, die hebben het buiten Lombardije echt heel goed weten in te dammen.
Ik zie al 4 landen met meer oversterfte dan Nederland. Dus als je op de 5e plek in de EU staat, en er rekening mee houdt dat Oost-Europa de dans tot nu toe grotendeels ontsprongen is, dan is het beeld echt wel wat genuanceerder.quote:
Klopt, die blijken 2% meer coronadoden te rapporteren dan er oversterfte is, maar die zitten dus waarschijnlijk wel meer in de richting van het daadwerkelijke aantal coronadoden dan Nederland.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Belgie doen ze juist de omgekeerde aanpak, daar worden alle twijfelgevallen ook als Covid behandeld.
Ik zie niet in waarom Oost-Europa niet 'mee zou tellen'.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik zie al 4 landen met meer oversterfte dan Nederland. Dus als je op de 5e plek in de EU staat, en er rekening mee houdt dat Oost-Europa de dans tot nu toe grotendeels ontsprongen is, dan is het beeld echt wel wat genuanceerder.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Belgie doen ze juist de omgekeerde aanpak, daar worden alle twijfelgevallen ook als Covid behandeld.
Aan de andere kant is er weinig reden om aan te nemen dat het leeuwendeel van die oversterfte niet te wijten is aan corona (al zullen uitgestelde behandelingen en vermijden van ziekenhuizen/artsen ook een klein percentage oversterfte voor de rekening nemen).quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:04 schreef Breekfast het volgende:
Een stergeval als corona gerelateerd rapporteren omdat diegene een kuchje had gaat ook best ver.
Het is geen voetbalwedstrijdquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als een speler het zo vaak verkloot wissel je hem ook.
Rivm moet gewoon naar andere landen kijken en waar succesvol dat beleid volgen ipv zelf alle wijsheid in pacht denken te hebben.
Hoogste in Europa... wat een faalactie.
En nu gooien we alles weer versneld open.
Dat ze het bewust verzwegen hebben vind jij niet zo spannend?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Fascinerend trouwens, die besmetting van nerts op mens. Er vliegen hier ook vleermuizen rond, scenario dat een vleermuis een nerts bijt en daarna een mens besmet wordt is dus niet ondenkbaar.
Twee gevolgtrekkingen:
• Kritiek op China is wat overtrokken; dit had overal kunnen gebeuren;
• Misschien moeten we stoppen met het gehannes met dieren
Klopt, maar uitstellen van behandeling kan er ook voor zorgen dat de oversterfte juist omlaag gaat. En de lockdown zorgt voor minder ongevallen op het werk, in het verkeer, etc. Plus dat er minder verspreiding is van andere infectieziekten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er weinig reden om aan te nemen dat het leeuwendeel van die oversterfte niet te wijten is aan corona (al zullen uitgestelde behandelingen en vermijden van ziekenhuizen/artsen ook een klein percentage oversterfte voor de rekening nemen).
Dat denk ik niet, de meeste sectoren waar wel eens een ongelukje gebeurt waren gewoon open volgens mij.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
En de lockdown zorgt voor minder ongevallen op het werk.
Het blijft een beetje gissen zolang niet iedereen getest wordt. Daarom is het ook goed om de oversterfte er als cijfer bij te hebben. Je kunt namelijk wel aannemen dat het overgrote deel van de oversterfte ofwel wordt veroorzaakt door Corona zelf ofwel door het uitstellen/vermijden van zorg. De één is een direct gevolg, de ander indirect maar net zo belangrijk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er weinig reden om aan te nemen dat het leeuwendeel van die oversterfte niet te wijten is aan corona (al zullen uitgestelde behandelingen en vermijden van ziekenhuizen/artsen ook een klein percentage oversterfte voor de rekening nemen).
Lolquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Fascinerend trouwens, die besmetting van nerts op mens. Er vliegen hier ook vleermuizen rond, scenario dat een vleermuis een nerts bijt en daarna een mens besmet wordt is dus niet ondenkbaar.
Twee gevolgtrekkingen:
Veel minder reisbewegingen lijkt me. 'Half' NL zat in de Alpen in die periodequote:Op woensdag 20 mei 2020 11:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Oost-Europa niet 'mee zou tellen'.
Ten opzichte van de verstandige route.quote:
Nou, horeca bijvoorbeeld is aardig tot stilstand gekomen en veel fabrieken etc draaien op halve kracht.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de meeste sectoren waar wel eens een ongelukje gebeurt waren gewoon open volgens mij.
Het is niet alsof die ''oudjes'' voor de lockdown hebben gekozen natuurlijk. Ouderen in mijn omgeving vonden die lockdown maar wat onnodig; die hadden liever gewoon hun vrijheid en ze zaten er ook niet te wachten om volgende generaties op te zadelen met de rekening. Het zijn in mijn ervaring juist mensen van andere leeftijden die de lockdown steunen omdat ze denken dat dat de manier is om ouderen te beschermen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:06 schreef JANdeDERDE het volgende:
Jongeren tot 30 jaar met een tijdelijk of flexibel contract worden het hardst geraakt, vertelt Witjes. "Het gros van de jongeren heeft zo'n flexcontract. Dit is de groep waar werkgevers het makkelijkste afscheid van kunnen nemen."
0 risico maar toch de klappen opvangen en de rekening gaan betalen. Goed bezig oudjesJullie denken echt aan de volgende generaties not..
Jaap is echt een geweldig boegbeeld voor Nederland!quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooi hoe iedereen nu over Jaap valt en direct aanneemt dat de cijfers in andere landen wel kloppen.
Versneld tov het onderzoek van het effect van maatregelen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is geen voetbalwedstrijd
En versneld ten opzichte van wat?
Wat was volgens jou een meer verstandige versoepeling geweest dan wat we 1 juni gaan doen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ten opzichte van de verstandige route.
Ja want we gaan ook echt helemaal terug naar normaalquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Versneld tov het onderzoek van het effect van maatregelen.
Alles staat in de startblokken om naar pre corona tijd terug te gaan terwijl een hoop onderzoek nog loopt.
Ik snap dat je als Feyenoorder met weinig tevreden bent, maar een boegbeeld lijkt me wat overdreven.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jaap is echt een geweldig boegbeeld voor Nederland!
Het was ook over gegaan naar drie katten en een hond.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Twee gevolgtrekkingen:
Dit dus. Het wantrouwen richting het RIVM is hier echt gigantisch. De buitenlandse collega's van het RIVM weten het allemaal wel, zijn het allemaal met elkaar eens, en maken nooit fouten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooi hoe iedereen nu over Jaap valt en direct aanneemt dat de cijfers in andere landen wel kloppen.
Jaapquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jaap is echt een geweldig boegbeeld voor Nederland!
Ik vind het prachtig hoe hij het plan "laat iedereen het maar krijgen, maar wel beetje langzaam" tot stand weet te brengen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik snap dat je als Feyenoorder met weinig tevreden bent, maar een boegbeeld lijkt me wat overdreven.
Versneld tov het onderzoek van het effect van maatregelen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is geen voetbalwedstrijd
En versneld ten opzichte van wat?
Rupsje nooitgenoeg, versneld ipv volledig.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja want we gaan ook echt helemaal terug naar normaal.
Op zich gaat het nog maanden duren voordat het enigszins weer is als pre corona.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Versneld tov het onderzoek van het effect van maatregelen.
Alles staat in de startblokken om naar pre corona tijd terug te gaan terwijl een hoop onderzoek nog loopt.
Eerst de effecten van de eerdere versoepelingen afwachten, want die kun je over ongeveer een week pas voorzichtig zien. Kun je daarna bekijken of je per 15 juni een volgende stap kan zetten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat was volgens jou een meer verstandige versoepeling geweest dan wat we 1 juni gaan doen?
Wat voor beeld heb jij bij vleermuizen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Twee gevolgtrekkingen:
De schaal en vorm is daar toch echt totaal anders.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Twee gevolgtrekkingen:
Onbegrijpelijk dat Jaap niet meer naar de Belgische aanpak kijkt.quote:
Achteraf oordelen is altijd zo makkelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:00 schreef belanov het volgende:
Ook Jaap haalde even het onderzoek aan dat er amper besmettingen in de buitenlucht vastgesteld zijn en wind en zon kan bijdragen aan een laag besmettingsrisico.
Het maakt die drones boven strandwandelaars en die boetes voor met z'n vieren op afstand in een parkje achteraf nog treuriger, als zelfs Jaap aangeeft dat het veiligere alternatieven waren dan thuis bezoek ontvangen.
Zou dat ook niet komen omdat ze daar geen casus Brabant hebben? Dat is deels ook gewoon meer geluk dan wijsheid. En welk beleid moeten we in deze fase nog van ze overnemen? Verplichte mondkapjes in winkels?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Noordrhijn-westfalen is vergelijkbaar met ons qua oppervlakte,inwoners en bevolkingsdichtheid.
Geen oversterfte. Dus waarom hebben wij 6x zoveel doden? (9k vs 1,5) Doen ze het daar dus veel beter.
Zet dan gewoon je trots opzij en volg dat beleid in grote lijnen.
Doen de oudjes toch altijd, ook met pensioen en andere mooie voordelen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:06 schreef JANdeDERDE het volgende:
Jongeren tot 30 jaar met een tijdelijk of flexibel contract worden het hardst geraakt, vertelt Witjes. "Het gros van de jongeren heeft zo'n flexcontract. Dit is de groep waar werkgevers het makkelijkste afscheid van kunnen nemen."
0 risico maar toch de klappen opvangen en de rekening gaan betalen. Goed bezig oudjesJullie denken echt aan de volgende generaties not..
Oplossing was en is nog steeds makkelijk. Alle personen boven de 60 verplicht in lockdown, zijzelf beschermd en de rest ook.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is niet alsof die ''oudjes'' voor de lockdown hebben gekozen natuurlijk. Ouderen in mijn omgeving vonden die lockdown maar wat onnodig; die hadden liever gewoon hun vrijheid en ze zaten er ook niet te wachten om volgende generaties op te zadelen met de rekening. Het zijn in mijn ervaring juist mensen van andere leeftijden die de lockdown steunen omdat ze denken dat dat de manier is om ouderen te beschermen.
Dit is schijnbaar besproken in de ministerraad. VVD en D66 waren voor, CDA en CU faliekant tegen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Oplossing was en is nog steeds makkelijk. Alle personen boven de 60 verplicht in lockdown, zijzelf beschermd en de rest ook.
Want zoals je zelf aangeeft vinden de oudjes het onnodig en zo leven ze er ook naar. Lekker ziek naar de supermarkten gaan en andere nare acties uitvoeren.
En Beieren?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Noordrhijn-westfalen is vergelijkbaar met ons qua oppervlakte,inwoners en bevolkingsdichtheid.
Geen oversterfte. Dus waarom hebben wij 6x zoveel doden? (9k vs 1,5) Doen ze het daar dus veel beter.
Zet dan gewoon je trots opzij en volg dat beleid in grote lijnen.
Niet begrijpen dat je egoïstischer denkt dan de ouderenquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Oplossing was en is nog steeds makkelijk. Alle personen boven de 60 verplicht in lockdown, zijzelf beschermd en de rest ook.
Want zoals je zelf aangeeft vinden de oudjes het onnodig en zo leven ze er ook naar. Lekker ziek naar de supermarkten gaan en andere nare acties uitvoeren.
Mijn broer heeft wel eens een vleermuis onder zijn bed gehad, en mijn zus twee keer een vleermuis in huis. Aanraking met vleermuizen komt wel vaak voor (anekdotisch bewijs)quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat voor beeld heb jij bij vleermuizen?
Geen wonder dat Van Dissel geen zin meer heeft om naar de Nieuwsuur-studio te gaan. Die Jeroen Wollaers (ik was vóór de coronacrisis fan van hem) is ook zo irritant de laatste tijd.twitter:milenaholdert twitterde op woensdag 20-05-2020 om 10:05:16V Dissel geeft fout toe in Kamer.Eerder had hij grafiek (foto links) laten zien, waarin NL qua relatief aantal coronadoden tussen de EU-landen in leek te zitten.Nadat @bslagter hem op fout wees geeft hij toe(nieuwe grafiek rechts)dat NL juist bij landen met hoogste sterfte hoort https://t.co/r5BZYIxtef reageer retweet
Dit inderdaad "de jeugd" doet best wel vaak heel erg verongelijkt dat alles kut is en dat zij als generatie het echt het kutste hebben allertijden. Nu hebben ze het kwa studiegeld niet al te best, maar toch kan het niet zo zijn dat letterlijk elke generatie jeugd het het kutste heeft allertijden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:28 schreef speknek het volgende:
Wat een gehuilie. Alsof ontslagen worden van je hamburgers flippen baantje van invloed op je carrière gaat zijn. Jongeren onder de dertig die hun bijbaan verliezen is net zoiets als negentigjarigen in een verzorgingshuis die de 91 niet halen. Alleen dan is doodgaan nog een stuk erger.
Joh ik vond vroeger ook alles kut. Hoort er een beetje bij. Viel achteraf reuze mee.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit inderdaad "de jeugd" doet best wel vaak heel erg verongelijkt dat alles kut is en dat zij als generatie het echt het kutste hebben allertijden. Nu hebben ze het kwa studiegeld niet al te best, maar toch kan het niet zo zijn dat letterlijk elke generatie jeugd het het kutste heeft allertijden.
Aan de andere kant snap ik wel dat "jeugd" het kut vind.
Mwa, deze generatie is wel de eerste die het slechter heeft dan hun ouders. 'Mijn' generatie, geboren begin/midden jaren '80 had het echt wel een stuk beter.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit inderdaad "de jeugd" doet best wel vaak heel erg verongelijkt dat alles kut is en dat zij als generatie het echt het kutste hebben allertijden. Nu hebben ze het kwa studiegeld niet al te best, maar toch kan het niet zo zijn dat letterlijk elke generatie jeugd het het kutste heeft allertijden.
Ook al eens vleermuizen in huis gehad maar dat ze van alles bijten is echt complete nonsens natuurlijk. Zelfs een hondsdolle vleermuis (in Nederland al erg zeldzaam) daar moet je hard je best bij doen. Het scenario dat een vleermuis een nerts bijt is in tegenstelling tot wat ratjetoe denkt wel degelijk ondenkbaar.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn broer heeft wel eens een vleermuis onder zijn bed gehad, en mijn zus twee keer een vleermuis in huis. Aanraking met vleermuizen komt wel vaak voor (anekdotisch bewijs)
Precies dat, prima dat ze het roepen maar we moeten niet met zn allen gelijk gaan springen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Joh ik vond vroeger ook alles kut. Hoort er een beetje bij. Viel achteraf reuze mee.
Nadat je ze vangt komen ze behoorlijk bijterig over hoorquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ook al eens vleermuizen in huis gehad maar dat ze van alles bijten is echt complete nonsens natuurlijk. Zelfs een hondsdolle vleermuis (in Nederland al erg zeldzaam) daar moet je hard je best bij doen. Het scenario dat een vleermuis een nerts bijt is in tegenstelling tot wat ratjetoe denkt wel degelijk ondenkbaar.
Net zo normaal als het 'vroeger was alles beter' van de oudere generatie. Mensen zijn daar blijkbaar gevoelig voor.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zijn vleermuizen eigenlijk niet gewoon nertsen die ooit bedacht hebben hun armen te spreiden toen ze uit een boom sprongen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nadat je ze vangt komen ze behoorlijk bijterig over hoor
Ja maar onze generatie riep ook dat alles kut was. Mijn zus had nog gewoon een OV voor 7 dagen in de week en bij ons kwamen ze ineens aan met week en weekend kaart, eikelsquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, deze generatie is wel de eerste die het slechter heeft dan hun ouders. 'Mijn' generatie, geboren begin/midden jaren '80 had het echt wel een stuk beter.
Anti Rutte sentiment als onderwijsstas kan ik me ook nog wel herinneren. Volgens mij kreeg hij eens en plein publique de wind van voren toen hij bij zijn eigen studentenhuis kwam buurten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar onze generatie riep ook dat alles kut was. Mijn zus had nog gewoon een OV voor 7 dagen in de week en bij ons kwamen ze ineens aan met week en weekend kaart, eikels
En de anti Ritsen sentimenten waren ook niet mild
Dat zeiden ze nou juist over jouw generatie, de millennials, dat ze als eerste het minder goed kregen dan hun ouders.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, deze generatie is wel de eerste die het slechter heeft dan hun ouders. 'Mijn' generatie, geboren begin/midden jaren '80 had het echt wel een stuk beter.
Er is geen reden om een volwassen vleermuis te willen vangen met je blote handen. Zo ongeveer ieder dier dat zichzelf kan verdedigen zal dit ook doen, wat verder ook vrij logisch is. Punt is dat een vleermuis niet uit zichzelf begint te bijten. Al helemaal geen nerts dat opgesloten zit in één of ander hokje.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nadat je ze vangt komen ze behoorlijk bijterig over hoor
Kloptquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er is geen reden om een volwassen vleermuis te willen vangen met je blote handen. Zo ongeveer ieder dier dat zichzelf kan verdedigen zal dit ook doen, wat verder ook vrij logisch is. Punt is dat een vleermuis niet uit zichzelf begint te bijten. Al helemaal geen nerts dat opgesloten zit in één of ander hokje.
We leven niet in Bram Stoker' zijn boek he.
Is dat zo, ik dacht altijd dat ze doelden op de generatie net iets na mij. In ieder geval hebben die het qua stufi en prestatiedruk op de uni wel slechter dan ik het had.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zeiden ze nou juist over jouw generatie, de millennials, dat ze als eerste het minder goed kregen dan hun ouders.
Het hoort erbij. Je loon is extreem laag en je komt erachter hoeveel geld nu alles echt kost. Je dromen dat je rijk wordt en alles anders gaat doen dan je ouders zijn ook niet haalbaar. Dus dan is alles kut inderdaad.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een schuld van 10.000 is niet zo belangrijk op je totale inkomsten over je leven. De huizenmarkt en vergrijzing is dat veel meer.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is dat zo, ik dacht altijd dat ze doelden op de generatie net iets na mij. In ieder geval hebben die het qua stufi en prestatiedruk op de uni wel slechter dan ik het had.
slechter, in wat voor zin dan?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Troll gespot of boomer gespot.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Je kan niet eerst de middelbare scholen, daarna het hoger onderwijs en daarna de cafés en dan restaurants etc één voor één openen. Dan ben je jaren verder. En gelukkig snappen Rutte en zijn team dat maar al te goed. Met het testen zou prima mogelijk moeten zijn om te kijken waar er veel besmettingen zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Eerst de effecten van de eerdere versoepelingen afwachten, want die kun je over ongeveer een week pas voorzichtig zien. Kun je daarna bekijken of je per 15 juni een volgende stap kan zetten.
Alles tegelijk doen is zo ongeveer het stomste idee ooit, want als de besmettingen dan weer oplopen kun je nooit beoordelen als gevolg van welke maatregel(en) dat is. Dus 1 voor 1, de gevolgen beoordelen en dan indien mogelijk verder met de volgende stap.
Niet alleen die schuld, maar ook het niet meer kunnen freewheelen. Die huizenmarkt moet dan nog wel gaan instorten en die vergrijzing brengt enerzijds wel kansen op de arbeidsmarkt maar levert aan de andere kant een enorme demografische druk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Een schuld van 10.000 is niet zo belangrijk op je totale inkomsten over je leven. De huizenmarkt en vergrijzing is dat veel meer.
Pardon? In het verleden was het echt een heel stuk slechter qua geld, vooral omdat je voor sommige studies ontzettend veel boeken moest kopen. Daarnaast had je ook geen OV kaart. Toen mijn zus in Enschede studeerde kon ze lang niet elk weekend naar huis.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je misschien overzichten waaruit dat blijkt, bvd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
De schaal en vorm is daar toch echt totaal anders.
Wat ik zeg: elke generatie vind het voor zichzelf het kutste.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pardon? In het verleden was het echt een heel stuk slechter qua geld, vooral omdat je voor sommige studies ontzettend veel boeken moest kopen. Daarnaast had je ook geen OV kaart. Toen mijn zus in Enschede studeerde kon ze lang niet elk weekend naar huis.
Bovendien als ik het gemiddelde gedrag van een student zie dan denk ik niet dat ze heel zuinig leven.
zal geen ce keurmerk op staan dus dan maakt het niet uitquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:53 schreef Simmertje het volgende:
Zojuist 100 mondkapjes gekregen van mijn werkgever, voordeel van voor een Japans bedrijf werken. Hebben er gewoon duizenden over laten komen uit Japan, vraag mij af of ze zogenaamd "medisch" zijn.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal geen ce keurmerk op staan dus dan maakt het niet uit
alsof het zo bijzonder is dat je mondkapjes hebtquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:53 schreef Simmertje het volgende:
Zojuist 100 mondkapjes gekregen van mijn werkgever, voordeel van voor een Japans bedrijf werken. Hebben er gewoon duizenden over laten komen uit Japan, vraag mij af of ze zogenaamd "medisch" zijn.
Wellicht, maar die vleermuizen schijten de hele nertsen stal vol, ze hoeven die nertsen niet eens te bijten om ze aan hun vunzigheid bloot te stellen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:35 schreef Pumpalov het volgende:
Ook al eens vleermuizen in huis gehad maar dat ze van alles bijten is echt complete nonsens natuurlijk. Zelfs een hondsdolle vleermuis (in Nederland al erg zeldzaam) daar moet je hard je best bij doen. Het scenario dat een vleermuis een nerts bijt is in tegenstelling tot wat ratjetoe denkt wel degelijk ondenkbaar.
het is wel netjes dat ze het doen maar ze zijn niet de enigequote:Op woensdag 20 mei 2020 11:57 schreef koemleit het volgende:
[..]
alsof het zo bijzonder is dat je mondkapjes hebt.
"voordeel van een Japanse werkgever ik kreeg 100 mondkapjes"
kosten voor de Japanse werkgever nog geen 5 euro, gefeliciteerd met je bonus.
Technologische vooruitgang zorgt er natuurlijk wel voor dat je min of meer beter af bent wanneer je geboortedatum later ligt, maar economisch gezien verliest vooral de inkomensstijging van de middenklasse de inflatie steeds slechter kan bijbenen.quote:
maar kan je dat dan onder slechtere jeugd scharen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Technologische vooruitgang zorgt er natuurlijk wel voor dat je min of meer beter af bent wanneer je geboortedatum later ligt, maar economisch gezien verliest vooral de inkomensstijging van de middenklasse de inflatie steeds slechter kan bijbenen.
https://www.welingelichte(...)is-aan-covid-19.htmlquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er is geen reden om een volwassen vleermuis te willen vangen met je blote handen. Zo ongeveer ieder dier dat zichzelf kan verdedigen zal dit ook doen, wat verder ook vrij logisch is. Punt is dat een vleermuis niet uit zichzelf begint te bijten. Al helemaal geen nerts dat opgesloten zit in één of ander hokje.
We leven niet in Bram Stoker' zijn boek he.
Matig.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
https://speld.nl/2020/05/(...)-in-persconferentie/
Er ontbreekt alleen nog een hoofdschuddende Jaap 'Fauci' van Dissel.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:
https://speld.nl/2020/05/(...)-in-persconferentie/
Niet zozeer de jeugd alswel de verwachting van de welvaart gedurende het volwassen leven.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar kan je dat dan onder slechtere jeugd scharen?
zuurpruimquote:Op woensdag 20 mei 2020 12:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Matig.
Sowieso die totale obsessie in de media aangaande de VS is zumkotsen.
mwa van die middenklasse vervaging hebben meerdere generaties last, niet alleen de nieuwequote:Op woensdag 20 mei 2020 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zozeer de jeugd alswel de verwachting van de welvaart gedurende het volwassen leven.
Er is ook niemand die roept dat mensen van onder de 60 niet ziek worden. Het blijft alleen een minderheid. En bespaar je de moeite om voorbeelden op te zoeken van jongere patiënten (ook als het er duizenden zijn); het veranderd het bewezen feit niet. Daarmee wil ik ook niet zeggen dat het niet erg is als jongere mensen ziek worden, want dat is onwijs kut. Maar word er een beetje moe van dat sommige users er moeite mee hebben om te accepteren dat de meerderheid van de patiënten binnen de risico groepen vallen (of in jouw geval; blijven roepen dat er ook jonge mensen overlijden - alsof dat de situatie veranderd). Kan je nog met zoveel voorbeeldjes komen van jongere patiënten; niemand ontkent dat die ook niet ziek kunnen worden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:29 schreef hooibaal het volgende:
Is ook een vorm van leeftijdsdiscriminiatie natuurlijk. En ook, het is niet dat mensen van onder de 60 niet ziek worden hè.
Klopt, dat speelt ook al een tijdje, alleen hebben jongere generaties daar exponentieel meer last van dan oudere.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa van die middenklasse vervaging hebben meerdere generaties last, niet alleen de nieuwe
Ik ging rond 2000 studeren en vond eigenlijk toen ook al dat alles echt prima geregeld was.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja maar onze generatie riep ook dat alles kut was.
Ik ook maar toen waren er ook genoeg collega studenten die riepen dat alles en iedereen kut was als het op studeren en opleidingen aankwam.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ging rond 2000 studeren en vond eigenlijk toen ook al dat alles echt prima geregeld was.
Dat is de levensfase, maar als je daar later op reflecteert neem ik aan dat de meesten wel een afgewogen en geinformeerd kunnen oordelen over hun positie als student tov andere generaties.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ook maar toen waren er ook genoeg collega studenten die riepen dat alles en iedereen kut was als het op studeren en opleidingen aankwam.
Het is ook gewoon kut vaak maar je situatie wordt later nog kutter.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ook maar toen waren er ook genoeg collega studenten die riepen dat alles en iedereen kut was als het op studeren en opleidingen aankwam.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is ook gewoon kut vaak maar je situatie wordt later nog kutter.
Dat is vanaf de basisschool-middelbare-hogere school- loondienst.
Op het moment dat je eindekijk als volwassene behandeld wordt en vrijheid heb zit je aan de ketting dmv verplichtingen en schulden.
Is het makkelijk om nostalgisch te zijn later.
Bedankt voor je uitleg.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Eerst de effecten van de eerdere versoepelingen afwachten, want die kun je over ongeveer een week pas voorzichtig zien. Kun je daarna bekijken of je per 15 juni een volgende stap kan zetten.
Alles tegelijk doen is zo ongeveer het stomste idee ooit, want als de besmettingen dan weer oplopen kun je nooit beoordelen als gevolg van welke maatregel(en) dat is. Dus 1 voor 1, de gevolgen beoordelen en dan indien mogelijk verder met de volgende stap.
of corona... of zit ik niet in het coronatopic?quote:
Corona is ook kutquote:Op woensdag 20 mei 2020 12:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
of corona... of zit ik niet in het coronatopic?
Ons belastingstelsel is ook beter geworden van beleid maken op tig uitzonderingen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Een statisticus liep door een meer van gemiddeld 30 centimeter diep en verdronk.
Alleen beleid maken op de grootste gemene deler was erg populair in de jaren 30.
Zijn er nog vegan aandelen om ij te stappen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:30 schreef Za het volgende:
Dokters in de VS roepen op om de slachthuizen te sluiten.
"We want the slaughterhouses to close, as they are a place where over 16,000 workers have gotten COVID," said Dr. Ashwani Garg of Physicians Committee for Responsible Medicine.
https://abc7chicago.com/h(...)r-shutdowns/6197302/
Ja Beyond Meat van Bill Gates.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zijn er nog vegan aandelen om ij te stappen?
Geen idee, wat mij betreft kun je daar best een uitzondering voor maken, ja. Het gaat volgens mij echt om een handvol middelbare scholieren (en als het er meer zijn kun je wellicht georganiseerd vervoer regelen). Desnoods laat je zo iemand een uurtje later op school komen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
waarom kunnen die grote outliers dan niet gewoon met OV?
Tja, what's new? Het riedeltje 'je hebt al zoveel vakantie' is ook al zo oud als ik me kan herinneren.quote:Goed, door de beleidsmakers misschien in mindere mate. Door buitenstaanders echter des te meer. Zie de eerdere 'ga anders maar weer gewoon staken'-reacties eerder in dit topic.
het ligt niet aan het vlees maar aan de slagers/slachters, schijnt in Duitsland ook een probleem te zijnquote:Op woensdag 20 mei 2020 12:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zijn er nog vegan aandelen om ij te stappen?
Gelukkig doen we niet alles tegelijk, dus best goed beleid.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Met de prijzen momenteel in de winkels vind ik het wel een voordeel ja dat een werkgever dit zo makkelijk kan regelen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:57 schreef koemleit het volgende:
[..]
alsof het zo bijzonder is dat je mondkapjes hebt.
"voordeel van een Japanse werkgever ik kreeg 100 mondkapjes"
kosten voor de Japanse werkgever nog geen 5 euro, gefeliciteerd met je bonus.
Op Amazon heb je er 50 voor 9 euro. Dan komen ze ongeveer op 18 cent per stuk. Valt wel mee toch?quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met de prijzen momenteel in de winkels vind ik het wel een voordeel ja dat een werkgever dit zo makkelijk kan regelen.
nee maar verder toch niets mis mee als een werkgever het regeltquote:Op woensdag 20 mei 2020 12:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Op Amazon heb je er 50 voor 9 euro. Dan komen ze ongeveer op 18 cent per stuk. Valt wel mee toch?
Zeker nietquote:Op woensdag 20 mei 2020 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar verder toch niets mis mee als een werkgever het regelt
Niet gekeken. Wat komt op ons af?quote:
Maurice de Hond op Ongehoord NL. Dubbel fout, dus ook maar niet gekeken. Kan nooit veel goeds zijn.quote:
Volgens de Gelderlander vanmorgen vooral in de grote(re) steden. Mensen die toch de drukke plekken opzoeken dus.quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:57 schreef Simmertje het volgende:
Er moet nu toch ook wel een duidelijk beeld zijn waar die 200 besmette personen op een dag vandaan komen? Waar raken die besmet of zijn het toch nog steeds met name de verzorgingshuizen.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgens de Gelderlander vanmorgen vooral in de grote(re) steden. Mensen die toch de drukke plekken opzoeken dus.
Daar wil ik wel een linkje van.quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgens de Gelderlander vanmorgen vooral in de grote(re) steden. Mensen die toch de drukke plekken opzoeken dus.
Daar mogen ze inderdaad wel eens wat specifieker in worden. Verder weer goede cijfers!quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:57 schreef Simmertje het volgende:
Er moet nu toch ook wel een duidelijk beeld zijn waar die 200 besmette personen op een dag vandaan komen? Waar raken die besmet of zijn het toch nog steeds met name de verzorgingshuizen.
Over 2 weken weer een piek dus.quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ok, brandhaarden zijn verhuisd naar drukbevolkte gebieden in het westen dus. Wijs je nog even de alinea aan waar staat dat dit komt doordat mensen drukke gebieden opzoeken?quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)met-gedrag~a10ee2a3/
Jouw dus is ook weer zo misplaatst. Genant gewoon hoe jij maar angst probeert te blijven zaaien en je verzint het gewoon.quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En Groningen is dunbevolkt, dus daar is niks aan de hand. Daar is het blijkbaar makkelijker om afstand te bewaren.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Jouw dus is ook weer zo misplaatst. Genant gewoon hoe jij maar angst probeert te blijven zaaien en je verzint het gewoon.
Het is dichtbevolkt gebied. Like duh!
Ja, beter, de staat kan niet iedereen aan het infuus houden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
Dus de boete op het ontslaan van mensen verdwijnt.
RIP werkend Nederland.
Ze zijn van baanbehoud naar bedrijfsbehoud geswitcht in 2 maanden tijd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
RIP werkend Nederland.
Lijkt mij ook belangrijk deze informatie voor het versoepelen van de maatregelen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Idd elke keer maar heel weinig info van de achtergrond van de besmette mensen. Natuurlijk uit privacy overwegingen, maar zou toch interessant zijn wat iemand in de week voorafgaand gedaan heeft.
Als iemand bv 1 keer een drukke plek heeft bezocht en verder niks is dat bv reuze interessant imo.
Of als duidelijk is dat alle nieuwe besmette gevallen duidelijk geen afstand hielden, dan is dat ook erg interessant om te weten lijkt me.
Ja. Grootste fout die ze konden maken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
RIP werkend Nederland.
Dat is eigenlijk wel logisch. Veel bedrijven zullen zich moeten aanpassen aan de nieuwe situatie en waar omzetverlies langdurig of blijvend is zullen ze dat toch met minder mensen gaan doen. Die kun je moeilijk verplichten om mensen in dienst te houden die ze toch niet meer nodig hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
RIP werkend Nederland.
Nee hoor, Groningen had geen carnaval en een week eerder vakantie. Daarnaast een ander testbeleid. Ook hier was het met Pasen overal gezellig druk en met koningsdag.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En Groningen is dunbevolkt, dus daar is niks aan de hand. Daar is het blijkbaar makkelijker om afstand te bewaren.
Of een verhaal zoals deze in Dordrecht.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Idd elke keer maar heel weinig info van de achtergrond van de besmette mensen. Natuurlijk uit privacy overwegingen, maar zou toch interessant zijn wat iemand in de week voorafgaand gedaan heeft.
Als iemand bv 1 keer een drukke plek heeft bezocht en verder niks is dat bv reuze interessant imo.
Of als duidelijk is dat alle nieuwe besmette gevallen duidelijk geen afstand hielden, dan is dat ook erg interessant om te weten lijkt me.
quote:Coronavirus treft afdeling Parkhuis: op één na alle bewoners besmet
Het Parkhuis is verrast door de snelheid waarmee het coronavirus zich heeft verspreid binnen een afdeling van het Dordtse verpleeghuis. Daar is bij vrijwel de hele afdeling, op één bewoner na, Covid-19 vastgesteld.
Lange tijd wist het Parkhuis de besmettingen buiten de deur te houden. Toen op 30 april de eerste bewoner positief getest werd, nam het verpleeghuis onmiddellijk maatregelen. De afdeling werd in quarantaine geplaatst: bewoners mochten de afdeling niet meer af en personeel werkte met persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals mondkapjes en handschoenen.
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:08 schreef Oekelele het volgende:
Maar is het in de steden dan niet drukker......dan in een gelders boeren gat?
Kun je nog even aangeven waar staat dat mensen in de drukbevolkte gebieden in het Westen de drukte opzoeken?quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En Groningen is dunbevolkt, dus daar is niks aan de hand. Daar is het blijkbaar makkelijker om afstand te bewaren.
Dat was nu net de bedoeling van wel om de economie op peil te houden door de consument geld te laten houden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel logisch. Veel bedrijven zullen zich moeten aanpassen aan de nieuwe situatie en waar omzetverlies langdurig of blijvend is zullen ze dat toch met minder mensen gaan doen. Die kun je moeilijk verplichten om mensen in dienst te houden die ze toch niet meer nodig hebben.
Vind brandhaard nogal overtrokken eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok, brandhaarden zijn verhuisd naar drukbevolkte gebieden in het westen dus. Wijs je nog even de alinea aan waar staat dat dit komt doordat mensen drukke gebieden opzoeken?
Ja ik ook maar Gelderlander he, die hebben sws schuld.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Vind brandhaard nogal overtrokken eerlijk gezegd.
Wat een onzin. Groningen en Leeuwarden zijn best drukke steden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen moeten wel bang gemaakt worden he. Je kunt van de pers niet verwachten dat ze gaan nuanceren: dat trekt geen lezers.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Vind brandhaard nogal overtrokken eerlijk gezegd.
Sorry..... Mag niet zelf meer nadenken.quote:
Ja man laten we alle banen schrappen in deze nieuwe situatie. Heel onverantwoord. Maar moedertje overheid stort maandelijks wel een uitkering. Ben benieuwd wanneer die schatkist een keer leegraakt als je massaal werklozen moet gaan onderhoudenquote:Op woensdag 20 mei 2020 14:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel logisch. Veel bedrijven zullen zich moeten aanpassen aan de nieuwe situatie en waar omzetverlies langdurig of blijvend is zullen ze dat toch met minder mensen gaan doen. Die kun je moeilijk verplichten om mensen in dienst te houden die ze toch niet meer nodig hebben.
Duh...wat denk je?quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:08 schreef Oekelele het volgende:
Maar is het in de steden dan niet drukker......dan in een gelders boeren gat?
Och die mogelijke vaccins zijn toch allemaal dooie mussen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ke-coronavaccin.html.
Precies.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja man laten we alle banen schrappen in deze nieuwe situatie. Heel onverantwoord. Maar moedertje overheid stort maandelijks wel een uitkering. Ben benieuwd wanneer die schatkist een keer leegraakt als je massaal werklozen moet gaan onderhouden
We gaan naar het Amerikaanse systeem.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Och. Nu is het zo bij een fabriek. Later bij Hbo-banen als je dit in stand gaat houden. Het is geen geheim dat bedrijven mensen eruit kegelen na 3 contracten omdat ze je dan vast aan moeten stellen. Zelfs een vast contract gaat nu 0 zekerheid bieden, je gaat nu richting een uitzendbureau-economie.
Het is beter dat wat mensen hun baan kwijtraken dan dat bedrijven ten onder gaan en nog meer mensen hun baan kwijtraken. Kiezen voor het mindere kwaad.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:04 schreef DonDruiper het volgende:
RIP werkend Nederland.
Precies hetzelfde als wat er regelmatig gezegd word over ondernemers als ze kapot gaan tijdens de corona crisis "hadden ze zich maar moeten aanpassen"quote:
Komende jaren kunnen we een tweede Afsluitdijk laten aanleggen als werkverschaffing.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:22 schreef Oekelele het volgende:
[..]
We gaan naar het Amerikaanse systeem.
Er zijn hier wat mensen heel erg solidair die dol zijn op #SAMEN en dat we aan de mogelijke slachtoffers moeten denken en alles moeten doen om te voorkomen dat ze dood gaan.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Och. Nu is het zo bij een fabriek. Later bij Hbo-banen als je dit in stand gaat houden. Het is geen geheim dat bedrijven mensen eruit kegelen na 3 contracten omdat ze je dan vast aan moeten stellen. Zelfs een vast contract gaat nu 0 zekerheid bieden, je gaat nu richting een uitzendbureau-arbeidsmarkt
Dit is wel wat kort door de bocht. Het verdwijnen van de ontslagboete betreft niet alle vaste contracten natuurlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zelfs een vast contract gaat nu 0 zekerheid bieden, je gaat nu richting een uitzendbureau-arbeidsmarkt
Nee, het is heel simpel, de mensen die dat het hardste schreeuwen zitten gebakken met hun baan en dit weten ze goed. Als zij ook hun werk verliezen is het gedaan met de solidariteit.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zijn hier wat mensen heel erg solidair die dol zijn op #SAMEN en dat we aan de mogelijke slachtoffers moeten denken en alles moeten doen om te voorkomen dat ze dood gaan.
Zouden die ook bereid zijn een financiële bijdrage te leveren voor alle mensen die straks werkeloos en uitzichtloos thuis zitten? Want we doen het toch #SAMEN?
Als er dan nog steeds WW afdracht betaald wordt aan het eind van de maand......wel inderdaad.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zijn hier wat mensen heel erg solidair die dol zijn op #SAMEN en dat we aan de mogelijke slachtoffers moeten denken en alles moeten doen om te voorkomen dat ze dood gaan.
Zouden die ook bereid zijn een financiële bijdrage te leveren voor alle mensen die straks werkeloos en uitzichtloos thuis zitten? Want we doen het toch #SAMEN?
Bedrijven vallen uiteindelijk om als dit blijft duren of zelfs weer verslechterd, en van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit is wel wat kort door de bocht. Het verdwijnen van de ontslagboete betreft niet alle vaste contracten natuurlijk.
Het is natuurlijk ergens wel te begrijpen in deze situatie. Studenten zijn bang voor hun toch al hoge studieschuld, hun bijbaantjes en hun vrije tijdsbesteding. in dat opzicht vind ik het echt knap wat zij op dit moment allemaal over hebben voor de kwetsbaren in deze samenleving. Alsze dan zien dat het winkelcentrum vol hangouderen zit snap ik best dat er een idee ontstaat dat ze het voor jan lul doen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die is met het verkeerde been uit bed gestapt!twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:35:39Some wacko in China just released a statement blaming everybody other than China for the Virus which has now killed hundreds of thousands of people. Please explain to this dope that it was the “incompetence of China”, and nothing else, that did this mass Worldwide killing! reageer retweet
Dat is dezelfde bochtquote:Op woensdag 20 mei 2020 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedrijven vallen uiteindelijk om als dit blijft duren of zelfs weer verslechterd, en van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken.
Ik vind dit een behoorlijk zorgelijke ontwikkeling eerlijk gezegd. Maar ik vind de situatie meer zorgelijk dat de meeste mensen aan tunnelvisie lijden om het coronavirus te bestrijden. Het mag ten koste van alles gaan voor velenquote:Op woensdag 20 mei 2020 14:34 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit is wel wat kort door de bocht. Het verdwijnen van de ontslagboete betreft niet alle vaste contracten natuurlijk.
Ik moet soms echt 3 keer checken of ik zeer zeker niet op een parodie account aan het kijken ben.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:43 schreef Adrie072 het volgende:
Die is met het verkeerde been uit bed gestapt!twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:35:39Some wacko in China just released a statement blaming everybody other than China for the Virus which has now killed hundreds of thousands of people. Please explain to this dope that it was the “incompetence of China”, and nothing else, that did this mass Worldwide killing! reageer retweet
Uit die link:quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ke-coronavaccin.html.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:43 schreef Adrie072 het volgende:
Hier ben ik het overigens helemaal mee eens hoor. Maar het is niet zo dat alle bedrijven op kiepen (gaan) staan.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind dit een behoorlijk zorgelijke ontwikkeling eerlijk gezegd. Maar ik vind de situatie meer zorgelijk dat de meeste mensen aan tunnelvisie lijden om het coronavirus te bestrijden. Het mag ten koste van alles gaan voor velenAls deze coronacrisis voorbij is dan krijgen we nog een veel grotere en bovendien ergere crisis voor onze kiezen en velen lijken dit te onderschatten. Maar inderdaad dit is nog niet zichtbaar maar komt vanzelf wel binnen bij Jan Modaal
Waarom?quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:46 schreef Za het volgende:
[..]
Uit die link:
"Dat is precies wat een goed vaccin moet voorkomen, dat een virus het lichaam niet kan binnendringen."
Ik word zo treurig van dit soort zinnen.
Dubbele ontkenningquote:
quote:
Ik ben zelf student en het klopt helemaal wat jij zegt. Ik kon mijn studieschuld nog enigzins binnen de perken houden door veel te werken. Maar nu is mijn inkomen grootendeels weggevallen. Dus stijgt de studieschuld... En bovendien is het toekomstbeeld heel erg onzeker nu. Kom ik nog wel aan de bak als ik afgestudeerd ben? Tel daarbij de stijgende studieschuld bij op en dat voelt toch niet erg lekker eerlijk gezegd. Als ik ouderen buiten zie de regels aan hun laars lappen voel ik mij belazerd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ergens wel te begrijpen in deze situatie. Studenten zijn bang voor hun toch al hoge studieschuld, hun bijbaantjes en hun vrije tijdsbesteding. in dat opzicht vind ik het echt knap wat zij op dit moment allemaal over hebben voor de kwetsbaren in deze samenleving. Alsze dan zien dat het winkelcentrum vol hangouderen zit snap ik best dat er een idee ontstaat dat ze het voor jan lul doen.
Een vaccin voorkomt nooit dat een virus het lichaam binnen dringt.quote:
Ik, ik, ik.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben zelf student en het klopt helemaal wat jij zegt. Ik kon mijn studieschuld nog enigzins binnen de perken houden door veel te werken. Maar nu is mijn inkomen grootendeels weggevallen. Dus stijgt de studieschuld... En bovendien is het toekomstbeeld heel erg onzeker nu. Kom ik nog wel aan de bak als ik afgestudeerd ben? Tel daarbij de stijgende studieschuld bij op en dat voelt toch niet erg lekker eerlijk gezegd. Als ik ouderen buiten zie de regels aan hun laars lappen voel ik mij belazerd.
Weet ikquote:Op woensdag 20 mei 2020 14:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hier ben ik het overigens helemaal mee eens hoor. Maar het is niet zo dat alle bedrijven op kiepen (gaan) staan.
Als jij je werk kwijtraakt wordt het ook ik, ik, ik jongemanquote:
In deze graai cultuur..... Krijg je vaak nog gouden handdruk toe.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als jij je werk kwijtraakt wordt het ook ik, ik, ik jongeman
Dan hoeven de ouderen nog steeds niet heiliger te zijn dan de jongeren.quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als jij je werk kwijtraakt wordt het ook ik, ik, ik jongeman
Het blijkt dat jongeren zich best op willen offeren voor ouderen en zwakkeren, opzich lijkt me dat al een vreemd gegeven. Maar goed we moeten het met zijn allen doen. Als je zelf dan je schulden ziet stijgen terwijl juist degene die beschermd moeten worden de regels aan hun laars lappen dan lijkt het me niet heel erg vreemd dat je dan naar jezelf gaat kijken en beseft wat je nog te wachten staat.quote:
Mwa die schommelingen hebben we hier toch net zo? De ene dag 30 doden, de andere dag 10-20 momenteel..quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Portugal hoor je niet zoveel over, maar dit lijkt wel een beetje op een tweede golf (wat betreft doden)
[ afbeelding ]
Er is heel veel oud dat zich netjes aan de regels houdt en jong erg dankbaar is. Dan is het vrij ondankbaar als jong wanneer het even kut dreigt te gaan meteen naar oud te wijzen dat ze de regels aan de laars lappen, terwijl dat vaak niet eens bewust is. We moeten het inderdaad met z'n allen doen. Jongeren vergeten vaak dat het voor ouderen lastiger aanpassen is dan voor hen. Natuurlijk zijn er ouderen die schijt hebben, net als jongeren. Hou je altijd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het blijkt dat jongeren zich best op willen offeren voor ouderen en zwakkeren, opzich lijkt me dat al een vreemd gegeven. Maar goed we moeten het met zijn allen doen. Als je zelf dan je schulden ziet stijgen terwijl juist degene die beschermd moeten worden de regels aan hun laars lappen dan lijkt het me niet heel erg vreemd dat je dan naar jezelf gaat kijken en beseft wat je nog te wachten staat.
Aan de andere kant leven we in een land waarbij zelfs kinderen of verdere familie van ouderen geen mogelijkheden zien of de moeite niet willen nemen om ouderen te beschermen door taken uit handen te nemen zoals boodschappen doen. Of anders gezegd: veel ouderen leven hier in Nederland zeer zelfstandig tot op late leeftijd (indien de gezondheid dat toelaat). Dat draagt denk ik ook wel bij aan het naar buiten moeten ondanks dat dat minder verstandig is voor bepaalde risicogroepen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is niet meer dan terecht dat er kritiek is op ouderen die coronarichtlijnen aan hun laars lappen.
Vaak is er geen sprake van opzet, maar moeten de ouderen gewezen worden op de gevaren die ze lopen.
Het interesseert de mensen niet meer.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op het winkelcentrum hier vlakbij was het net tussen de middag weer een komen en gaan van ouderen. Complete volksstammen zijn op de been.
Niet zo gek ook. Mensen zijn gewoontedieren. In het begin was alles nog nieuw en spannend, nu is het minder speciaal en veert iedereen terug naar zijn oude doen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het interesseert de mensen niet meer.
Ik geloof niet in kwade opzet. Maar Ik denk dat het leven er voor een jongere er toch iets anders uit ziet als voor een oudere. De jongeren moeten nog een heel leven opbouwen en dat lijkt steeds onzekerder te worden. Ouderen hebben in princippe veel minder toekomst om naarte kijken en zich druk over te maken. Om dan de jongeren weg te zetten als egoisten gaat echt wel te ver. Ook daarvan hebben de meesten zich keurig gedragen maar als die beseffen met welke schulden ze straks opgezadeld worden en hoe dat ze dat zelf terug moeten gaan betalen is dat toch een ander toekomstbeeld dan die van de oudere die hun leven achter de rug hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is heel veel oud dat zich netjes aan de regels houdt en jong erg dankbaar is. Dan is het vrij ondankbaar als jong wanneer het even kut dreigt te gaan meteen naar oud te wijzen dat ze de regels aan de laars lappen, terwijl dat vaak niet eens bewust is. We moeten het inderdaad met z'n allen doen. Jongeren vergeten vaak dat het voor ouderen lastiger aanpassen is dan voor hen. Natuurlijk zijn er ouderen die schijt hebben, net als jongeren. Hou je altijd.
Vooral als deze ouderen de kranten lezen.....en zien hoe het er in de verzorging huizen toegaat.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het interesseert de mensen niet meer.
Ouderen zetten jongeren niet weg als egoïsten, dat doe ik. De schulden komen niet door ouderen die zich toevallig niet aan de regels hebben gehouden. Het probleem is een virus, dat zich moeilijk laat bestrijden. Vervelend dat je uitgerekend nu jong bent. Kan geen oudere iets aan doen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geloof niet in kwade opzet. Maar Ik denk dat het leven er voor een jongere er toch iets anders uit ziet als voor een oudere. De jongeren moeten nog een heel leven opbouwen en dat lijkt steeds onzekerder te worden. Ouderen hebben in princippe veel minder toekomst om naarte kijken en zich druk over te maken. Om dan de jongeren weg te zetten als egoisten gaat echt wel te ver. Ook daarvan hebben de meesten zich keurig gedragen maar als die beseffen met welke schulden ze straks opgezadeld worden en hoe dat ze dat zelf terug moeten gaan betalen is dat toch een ander toekomstbeeld dan die van de oudere die hun leven achter de rug hebben.
Er zou gewoon geen zondebok aangewezen moeten worden worden. Dit virus is de schuldige. Niet jong of oud of alles er tussenin.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geloof niet in kwade opzet. Maar Ik denk dat het leven er voor een jongere er toch iets anders uit ziet als voor een oudere. De jongeren moeten nog een heel leven opbouwen en dat lijkt steeds onzekerder te worden. Ouderen hebben in princippe veel minder toekomst om naarte kijken en zich druk over te maken. Om dan de jongeren weg te zetten als egoisten gaat echt wel te ver. Ook daarvan hebben de meesten zich keurig gedragen maar als die beseffen met welke schulden ze straks opgezadeld worden en hoe dat ze dat zelf terug moeten gaan betalen is dat toch een ander toekomstbeeld dan die van de oudere die hun leven achter de rug hebben.
Exact. En onterecht.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ouderen zetten jongeren niet weg als egoïsten, dat doe ik.
Dat zou mooi zijn!quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:18 schreef Hallojo het volgende:
GOED NIEUWS MENSEN!!!
Wetenschappelijke doorbraak: 5G blijkt medicijn tegen COVID-19
19 mei 2020 door Alex de Zwart
Groot nieuws! Wetenschappers van Oxford University hebben een medicijn tegen corona ontdekt: 5G-straling. Volgens de onderzoekers moeten mensen snel wakker worden om het wonder te aanschouwen.
De wetenschappers waren eigenlijk bezig met een onderzoek naar de gevaren van 5G, toen ze een opvallende ontdekking deden: in wijken waar 5G-masten werden geplaatst, nam het aantal coronagevallen snel af. “Toeval? We dachten het niet,” aldus het onderzoeksteam. De wetenschappers zochten niet verder en publiceerden hun onderzoek op YouTube. “De upload ging heel snel. Dankzij het 5G-netwerk stond het zo online.”
Volgens de medici is er sprake van de grootste ontdekking sinds hun ontdekking eergisteren dat de Amerikaanse overheid er alles aan gedaan heeft om 11 september te verhinderen.
Oh je noemt me een oudere. Mag ook hoor, geen problemen mee. Het is niet onterecht. Als je in deze situatie een ander de schuld geeft voor het hebben van minder toekomstperspectief ben je een egoïst. En heb je geen inlevingsvermogen, maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.quote:
Wie heeft het over een schuldvraag? ik zie dat in mijn posts niet terug komen. Ik noem je ook geen oudere en hoe jij aan die interpretatie komt is me echt een raadsel. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat de jongeren het idee hebben dat zij vooral heel veel op moeten geven voor het beschermen van ouderen en zwakkeren. Jij noemt dat egoistisch.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh je noemt me een oudere. Mag ook hoor, geen problemen mee. Het is niet onterecht. Als je in deze situatie een ander de schuld geeft voor het hebben van minder toekomstperspectief ben je een egoïst. En heb je geen inlevingsvermogen, maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.
Zijn fans zullen het weer als zoete koek slikkenquote:Op woensdag 20 mei 2020 15:25 schreef Oekelele het volgende:
Trump noemt recordaantal besmettingen VS een ‘badge of honour’
https://www.msn.com/nl-nl(...)mlL1?ocid=spartanntp
Topper Trump.
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen? Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Die jongeren van nu worden ook een keer ouder en kwetsbaarder hè. Tegen die tijd mogen zij ook verwachten van de generatie die dan jong is dat ze wat solidariteit tonen
Beeldvorming. Die solidariteit is er echt wel hoor. Maar als in de beeldvorming een idee ontstaat dat ''alle'' ouderen zomaar de regels aan hun laars lappen dan houdt het ook een keer op met die solidariteit.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Die jongeren van nu worden ook een keer ouder en kwetsbaarder hè. Tegen die tijd mogen zij ook verwachten van de generatie die dan jong is dat ze wat solidariteit tonen
Ja, dat is egoïstisch. Doen alsof de wereld om jou draait omdat je jong bent.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie heeft het over een schuldvraag? ik zie dat in mijn posts niet terug komen. Ik noem je ook geen oudere en hoe jij aan die interpretatie komt is me echt een raadsel. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat de jongeren het idee hebben dat zij vooral heel veel op moeten geven voor het beschermen van ouderen en zwakkeren. Jij noemt dat egoistisch.
Jazeker. Het grootste deel wel in elk geval. Ik leg alleen uit waarom dat wat mij betreft terecht is en ook waarom het geen eenzijdig offer is. Het betaalt zich later wel weer terug.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen?
Volledig afhankelijk van het verdere verloop van het virus. Met de paar weken die we nu gehad hebben zijn we er in elk geval nog niet, en als we nu weer overgaan tot de orde van dag dan zijn de offers van de afgelopen weken ook voor niets geweest.quote:Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.
Het woordje wat is hier wel juist gekozen, ja.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen? Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.
Wat zouden ze nu allemaal verkeerd doen dan?quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het woordje wat is hier wel juist gekozen, ja.
Ga er maar eens aan staan, afgestudeerd met een hoge schuld die je niet terug kunt betalen omdat er straks geen werk is. Dat is dan nog tot daar aan toe. Er is echt wel solidariteit naar ouderen toe maar je moet ook beseffen dat die het leven voor een groot gedeelte achter zich hebben itt een jongere die met een torenhoge schuld de markt in stapt. Het leven waar zij tot een paar maanden terug op hoopten dat hebben die ouderen al achter zich. In dat opzicht zou je het ook egoistisch van de ouderen kunnen noemen dat we de wereld in laten storten voor een generatie met een geringe toekomst.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat is egoïstisch. Doen alsof de wereld om jou draait omdat je jong bent.
Ze doen niks verkeerd. Er is solidariteit, maar blijkbaar niet zo heel erg veel.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat zouden ze nu allemaal verkeerd doen dan?
Daarom gaan we ook niet over naar de orde van de dag, maar gaan we kijken tot hoe ver we maatregelen kunnen intrekken of versoepelen. En daarbij zullen ongetwijfeld nieuwe besmettingen, ziekenhuis opnamen en doden bij komen kijken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jazeker. Het grootste deel wel in elk geval. Ik leg alleen uit waarom dat wat mij betreft terecht is en ook waarom het geen eenzijdig offer is. Het betaalt zich later wel weer terug.
[..]
Volledig afhankelijk van het verdere verloop van het virus. Met de paar weken die we nu gehad hebben zijn we er in elk geval nog niet, en als we nu weer overgaan tot de orde van dag dan zijn de offers van de afgelopen weken ook voor niets geweest.
Alu hoedjes gejank op de NOS hoort op Facebook thuis.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Oekelele het volgende:
Dierenarts die in slachthuis werkt...… NOS nog serieus nemen
Die komen daar voor toezicht. Is niks raars aan. Was ooit al eens een item over bij ZML.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Oekelele het volgende:
Euh ja..quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Oekelele het volgende:
Ik las hier net dat je dan asperges kunt gaan steken:quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ga er maar eens aan staan, afgestudeerd met een hoge schuld die je niet terug kunt betalen omdat er straks geen werk is. Dat is dan nog tot daar aan toe. Er is echt wel solidariteit naar ouderen toe maar je moet ook beseffen dat die het leven voor een groot gedeelte achter zich hebben itt een jongere die met een torenhoge schuld de markt in stapt. Het leven waar zij tot een paar maanden terug op hoopten dat hebben die ouderen al achter zich. In dat opzicht zou je het ook egoistisch van de ouderen kunnen noemen dat we de wereld in laten storten voor een generatie met een geringe toekomst.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:59 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In deze graai cultuur..... Krijg je vaak nog gouden handdruk toe.
En de meeste graaiers hebben zat vet op de botten.
Als je van school komt kun je altijd nog seizoens werk gaan doen.
https://www.ltoledenvoord(...)p-voor-seizoenswerk/
NVWA de gezondheid van de dierenartsen niet meer waarborgen en hebben ze uit voorzorg besloten dat die hun werk opschorten. Dit betekent dat het slachthuis dicht moet omdat er zonder toezicht niet geslacht mag worden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Alu hoedjes gejank op de NOS hoort op Facebook thuis.
Pas maar op, met de dreigende recessie kan er wel eens een lange rij ontstaan om asperges te mogen steken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik las hier net dat je dan asperges kunt gaan steken:
[..]
Je punt was dat een dierenarts niet in een slachthuis werkt en dat punt is dus niet correct.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
NVWA de gezondheid van de dierenartsen niet meer waarborgen en hebben ze uit voorzorg besloten dat die hun werk opschorten. Dit betekent dat het slachthuis dicht moet omdat er zonder toezicht niet geslacht mag worden.
Sorry persbericht suggereerd dit zelf.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-corona-uitbraak.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |