abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193224883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Exact. En onterecht.
Oh je noemt me een oudere. Mag ook hoor, geen problemen mee. Het is niet onterecht. Als je in deze situatie een ander de schuld geeft voor het hebben van minder toekomstperspectief ben je een egoïst. En heb je geen inlevingsvermogen, maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:25:32 #277
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193224932
Trump noemt recordaantal besmettingen VS een ‘badge of honour’
https://www.msn.com/nl-nl(...)mlL1?ocid=spartanntp
Topper Trump.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193224976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh je noemt me een oudere. Mag ook hoor, geen problemen mee. Het is niet onterecht. Als je in deze situatie een ander de schuld geeft voor het hebben van minder toekomstperspectief ben je een egoïst. En heb je geen inlevingsvermogen, maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.
Wie heeft het over een schuldvraag? ik zie dat in mijn posts niet terug komen. Ik noem je ook geen oudere en hoe jij aan die interpretatie komt is me echt een raadsel. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat de jongeren het idee hebben dat zij vooral heel veel op moeten geven voor het beschermen van ouderen en zwakkeren. Jij noemt dat egoistisch.
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:32:40 #279
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193225022
Die jongeren van nu worden ook een keer ouder en kwetsbaarder hè. Tegen die tijd mogen zij ook verwachten van de generatie die dan jong is dat ze wat solidariteit tonen
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193225023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:25 schreef Oekelele het volgende:
Trump noemt recordaantal besmettingen VS een ‘badge of honour’
https://www.msn.com/nl-nl(...)mlL1?ocid=spartanntp
Topper Trump.
Zijn fans zullen het weer als zoete koek slikken :') :') :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193225040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Die jongeren van nu worden ook een keer ouder en kwetsbaarder hè. Tegen die tijd mogen zij ook verwachten van de generatie die dan jong is dat ze wat solidariteit tonen
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen? Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.
pi_193225042
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Beeldvorming. Die solidariteit is er echt wel hoor. Maar als in de beeldvorming een idee ontstaat dat ''alle'' ouderen zomaar de regels aan hun laars lappen dan houdt het ook een keer op met die solidariteit.
pi_193225068
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wie heeft het over een schuldvraag? ik zie dat in mijn posts niet terug komen. Ik noem je ook geen oudere en hoe jij aan die interpretatie komt is me echt een raadsel. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat de jongeren het idee hebben dat zij vooral heel veel op moeten geven voor het beschermen van ouderen en zwakkeren. Jij noemt dat egoistisch.
Ja, dat is egoïstisch. Doen alsof de wereld om jou draait omdat je jong bent.
In Southern Sun
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:37:42 #284
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193225071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen?
Jazeker. Het grootste deel wel in elk geval. Ik leg alleen uit waarom dat wat mij betreft terecht is en ook waarom het geen eenzijdig offer is. Het betaalt zich later wel weer terug.
quote:
Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.
Volledig afhankelijk van het verdere verloop van het virus. Met de paar weken die we nu gehad hebben zijn we er in elk geval nog niet, en als we nu weer overgaan tot de orde van dag dan zijn de offers van de afgelopen weken ook voor niets geweest.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193225078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen? Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.
Het woordje wat is hier wel juist gekozen, ja.
In Southern Sun
pi_193225098
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het woordje wat is hier wel juist gekozen, ja.
Wat zouden ze nu allemaal verkeerd doen dan?
pi_193225122
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)corona-uitbraak.html

Een vleesbedrijf van het Nederlandse concern Vion in Groenlo is per direct gesloten nadat 45 personeelsleden positief zijn getest op corona.

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) bevestigt de sluiting. Alle medewerkers zullen getest worden. Vanwege het hoge aantal besmettingen kon de NVWA de gezondheid van de dierenartsen niet meer waarborgen en hebben ze uit voorzorg besloten dat die hun werk opschorten. Dit betekent dat het slachthuis dicht moet omdat er zonder toezicht niet geslacht mag worden.

Maatregelen
Er zijn al langer zorgen over de situatie in slachthuizen. Tachtig procent van de werknemers is arbeidsmigrant en woont vaak bij elkaar. Ook melden vakbonden en klokkenluiders dat er vaak niet voldoende afstand wordt gehouden in de slachthuizen. De Partij voor de Dieren en D66 riepen deze week in Nieuwsuur op om maatregelen te nemen.

Eerder werden 28 medewerkers van een Vion-vestiging in Scherpenzeel positief op corona getest. De overkoepelende branche-organisatie COV wil dat personeel sneller getest kan worden.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 15:43:49 #288
5428 crew  miss_sly
pi_193225135
Ik denk dat het zowel bij de ouderen als de jongeren voor het grootste deel geen kwestie is van geen solidariteit tonen of geen empathie hebben voor elkaar. Bij beide groepen zal veruit het grootste deel echt wel proberen het juiste te doen. Maar ook in beide groepen zijn er mensen die het allemaal te veel moeite vinden, die regels aan hun laars lappen en die weinig begrip hebben voor anderen.

De laatste groep is alleen de groep die je altijd het beste ziet. En dus de groep waar men het eerst over praat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193225137
En daar komen de besmettingen vandaan. Ipv de recalcitrante mensen die drukke plekken bezoeken.
Go hard or go home
pi_193225142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, dat is egoïstisch. Doen alsof de wereld om jou draait omdat je jong bent.
Ga er maar eens aan staan, afgestudeerd met een hoge schuld die je niet terug kunt betalen omdat er straks geen werk is. Dat is dan nog tot daar aan toe. Er is echt wel solidariteit naar ouderen toe maar je moet ook beseffen dat die het leven voor een groot gedeelte achter zich hebben itt een jongere die met een torenhoge schuld de markt in stapt. Het leven waar zij tot een paar maanden terug op hoopten dat hebben die ouderen al achter zich. In dat opzicht zou je het ook egoistisch van de ouderen kunnen noemen dat we de wereld in laten storten voor een generatie met een geringe toekomst.
pi_193225143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat zouden ze nu allemaal verkeerd doen dan?
Ze doen niks verkeerd. Er is solidariteit, maar blijkbaar niet zo heel erg veel.
In Southern Sun
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:44:51 #292
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193225148
Dierenarts die in slachthuis werkt...… NOS nog serieus nemen _O-
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193225156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jazeker. Het grootste deel wel in elk geval. Ik leg alleen uit waarom dat wat mij betreft terecht is en ook waarom het geen eenzijdig offer is. Het betaalt zich later wel weer terug.
[..]

Volledig afhankelijk van het verdere verloop van het virus. Met de paar weken die we nu gehad hebben zijn we er in elk geval nog niet, en als we nu weer overgaan tot de orde van dag dan zijn de offers van de afgelopen weken ook voor niets geweest.
Daarom gaan we ook niet over naar de orde van de dag, maar gaan we kijken tot hoe ver we maatregelen kunnen intrekken of versoepelen. En daarbij zullen ongetwijfeld nieuwe besmettingen, ziekenhuis opnamen en doden bij komen kijken.
pi_193225158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Oekelele het volgende:
Alu hoedjes gejank op de NOS hoort op Facebook thuis.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 15:46:38 #295
5428 crew  miss_sly
pi_193225163
Mijn sportschool heeft een (open) tent opgezet. Je kunt in tijdsloten van 45 minuten reserveren. Er is een apart tijdslot voor 65+ iedere dag. Na de drie kwartier moet iedereen weg en wordt alles schoongemaakt.

Ik ga het morgen proberen. Ben erg benieuwd. Het klinkt erg goed georganiseerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193225166
quote:
Die komen daar voor toezicht. Is niks raars aan. Was ooit al eens een item over bij ZML.

https://www.werkenvoorned(...)chthuizen-verbeteren
pi_193225177
quote:
Euh ja..
Go hard or go home
pi_193225195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ga er maar eens aan staan, afgestudeerd met een hoge schuld die je niet terug kunt betalen omdat er straks geen werk is. Dat is dan nog tot daar aan toe. Er is echt wel solidariteit naar ouderen toe maar je moet ook beseffen dat die het leven voor een groot gedeelte achter zich hebben itt een jongere die met een torenhoge schuld de markt in stapt. Het leven waar zij tot een paar maanden terug op hoopten dat hebben die ouderen al achter zich. In dat opzicht zou je het ook egoistisch van de ouderen kunnen noemen dat we de wereld in laten storten voor een generatie met een geringe toekomst.
Ik las hier net dat je dan asperges kunt gaan steken:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:59 schreef Oekelele het volgende:

[..]

In deze graai cultuur..... Krijg je vaak nog gouden handdruk toe.

En de meeste graaiers hebben zat vet op de botten.
Als je van school komt kun je altijd nog seizoens werk gaan doen.
https://www.ltoledenvoord(...)p-voor-seizoenswerk/

woensdag 20 mei 2020 @ 15:49:04 #299
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193225201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:46 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Alu hoedjes gejank op de NOS hoort op Facebook thuis.
NVWA de gezondheid van de dierenartsen niet meer waarborgen en hebben ze uit voorzorg besloten dat die hun werk opschorten. Dit betekent dat het slachthuis dicht moet omdat er zonder toezicht niet geslacht mag worden.
Sorry persbericht suggereerd dit zelf.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-corona-uitbraak.htm
pi_193225217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik las hier net dat je dan asperges kunt gaan steken:
[..]

Pas maar op, met de dreigende recessie kan er wel eens een lange rij ontstaan om asperges te mogen steken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')