Oh je noemt me een oudere. Mag ook hoor, geen problemen mee. Het is niet onterecht. Als je in deze situatie een ander de schuld geeft voor het hebben van minder toekomstperspectief ben je een egoïst. En heb je geen inlevingsvermogen, maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.quote:
Wie heeft het over een schuldvraag? ik zie dat in mijn posts niet terug komen. Ik noem je ook geen oudere en hoe jij aan die interpretatie komt is me echt een raadsel. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat de jongeren het idee hebben dat zij vooral heel veel op moeten geven voor het beschermen van ouderen en zwakkeren. Jij noemt dat egoistisch.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh je noemt me een oudere. Mag ook hoor, geen problemen mee. Het is niet onterecht. Als je in deze situatie een ander de schuld geeft voor het hebben van minder toekomstperspectief ben je een egoïst. En heb je geen inlevingsvermogen, maar dat kan een leeftijdsdingetje zijn.
Zijn fans zullen het weer als zoete koek slikkenquote:Op woensdag 20 mei 2020 15:25 schreef Oekelele het volgende:
Trump noemt recordaantal besmettingen VS een ‘badge of honour’
https://www.msn.com/nl-nl(...)mlL1?ocid=spartanntp
Topper Trump.
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen? Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Die jongeren van nu worden ook een keer ouder en kwetsbaarder hè. Tegen die tijd mogen zij ook verwachten van de generatie die dan jong is dat ze wat solidariteit tonen
Beeldvorming. Die solidariteit is er echt wel hoor. Maar als in de beeldvorming een idee ontstaat dat ''alle'' ouderen zomaar de regels aan hun laars lappen dan houdt het ook een keer op met die solidariteit.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:32 schreef hooibaal het volgende:
Die jongeren van nu worden ook een keer ouder en kwetsbaarder hè. Tegen die tijd mogen zij ook verwachten van de generatie die dan jong is dat ze wat solidariteit tonen
Ja, dat is egoïstisch. Doen alsof de wereld om jou draait omdat je jong bent.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie heeft het over een schuldvraag? ik zie dat in mijn posts niet terug komen. Ik noem je ook geen oudere en hoe jij aan die interpretatie komt is me echt een raadsel. Ik kan me alleen heel goed voorstellen dat de jongeren het idee hebben dat zij vooral heel veel op moeten geven voor het beschermen van ouderen en zwakkeren. Jij noemt dat egoistisch.
Jazeker. Het grootste deel wel in elk geval. Ik leg alleen uit waarom dat wat mij betreft terecht is en ook waarom het geen eenzijdig offer is. Het betaalt zich later wel weer terug.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen?
Volledig afhankelijk van het verdere verloop van het virus. Met de paar weken die we nu gehad hebben zijn we er in elk geval nog niet, en als we nu weer overgaan tot de orde van dag dan zijn de offers van de afgelopen weken ook voor niets geweest.quote:Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.
Het woordje wat is hier wel juist gekozen, ja.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch ook, wat solidariteit tonen? Het blijft alleen de vraag hoe ver die moet gaan en hoe lang solidariteit houdbaar is.
Wat zouden ze nu allemaal verkeerd doen dan?quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het woordje wat is hier wel juist gekozen, ja.
Ga er maar eens aan staan, afgestudeerd met een hoge schuld die je niet terug kunt betalen omdat er straks geen werk is. Dat is dan nog tot daar aan toe. Er is echt wel solidariteit naar ouderen toe maar je moet ook beseffen dat die het leven voor een groot gedeelte achter zich hebben itt een jongere die met een torenhoge schuld de markt in stapt. Het leven waar zij tot een paar maanden terug op hoopten dat hebben die ouderen al achter zich. In dat opzicht zou je het ook egoistisch van de ouderen kunnen noemen dat we de wereld in laten storten voor een generatie met een geringe toekomst.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat is egoïstisch. Doen alsof de wereld om jou draait omdat je jong bent.
Ze doen niks verkeerd. Er is solidariteit, maar blijkbaar niet zo heel erg veel.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat zouden ze nu allemaal verkeerd doen dan?
Daarom gaan we ook niet over naar de orde van de dag, maar gaan we kijken tot hoe ver we maatregelen kunnen intrekken of versoepelen. En daarbij zullen ongetwijfeld nieuwe besmettingen, ziekenhuis opnamen en doden bij komen kijken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jazeker. Het grootste deel wel in elk geval. Ik leg alleen uit waarom dat wat mij betreft terecht is en ook waarom het geen eenzijdig offer is. Het betaalt zich later wel weer terug.
[..]
Volledig afhankelijk van het verdere verloop van het virus. Met de paar weken die we nu gehad hebben zijn we er in elk geval nog niet, en als we nu weer overgaan tot de orde van dag dan zijn de offers van de afgelopen weken ook voor niets geweest.
Alu hoedjes gejank op de NOS hoort op Facebook thuis.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Oekelele het volgende:
Dierenarts die in slachthuis werkt...… NOS nog serieus nemen
Die komen daar voor toezicht. Is niks raars aan. Was ooit al eens een item over bij ZML.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Oekelele het volgende:
Euh ja..quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Oekelele het volgende:
Ik las hier net dat je dan asperges kunt gaan steken:quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ga er maar eens aan staan, afgestudeerd met een hoge schuld die je niet terug kunt betalen omdat er straks geen werk is. Dat is dan nog tot daar aan toe. Er is echt wel solidariteit naar ouderen toe maar je moet ook beseffen dat die het leven voor een groot gedeelte achter zich hebben itt een jongere die met een torenhoge schuld de markt in stapt. Het leven waar zij tot een paar maanden terug op hoopten dat hebben die ouderen al achter zich. In dat opzicht zou je het ook egoistisch van de ouderen kunnen noemen dat we de wereld in laten storten voor een generatie met een geringe toekomst.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 14:59 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In deze graai cultuur..... Krijg je vaak nog gouden handdruk toe.
En de meeste graaiers hebben zat vet op de botten.
Als je van school komt kun je altijd nog seizoens werk gaan doen.
https://www.ltoledenvoord(...)p-voor-seizoenswerk/
NVWA de gezondheid van de dierenartsen niet meer waarborgen en hebben ze uit voorzorg besloten dat die hun werk opschorten. Dit betekent dat het slachthuis dicht moet omdat er zonder toezicht niet geslacht mag worden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Alu hoedjes gejank op de NOS hoort op Facebook thuis.
Pas maar op, met de dreigende recessie kan er wel eens een lange rij ontstaan om asperges te mogen steken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik las hier net dat je dan asperges kunt gaan steken:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |