quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Belgie doen ze juist de omgekeerde aanpak, daar worden alle twijfelgevallen ook als Covid behandeld.
Aan de andere kant is er weinig reden om aan te nemen dat het leeuwendeel van die oversterfte niet te wijten is aan corona (al zullen uitgestelde behandelingen en vermijden van ziekenhuizen/artsen ook een klein percentage oversterfte voor de rekening nemen).quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:04 schreef Breekfast het volgende:
Een stergeval als corona gerelateerd rapporteren omdat diegene een kuchje had gaat ook best ver.
Het is geen voetbalwedstrijdquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als een speler het zo vaak verkloot wissel je hem ook.
Rivm moet gewoon naar andere landen kijken en waar succesvol dat beleid volgen ipv zelf alle wijsheid in pacht denken te hebben.
Hoogste in Europa... wat een faalactie.
En nu gooien we alles weer versneld open.
Dat ze het bewust verzwegen hebben vind jij niet zo spannend?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Fascinerend trouwens, die besmetting van nerts op mens. Er vliegen hier ook vleermuizen rond, scenario dat een vleermuis een nerts bijt en daarna een mens besmet wordt is dus niet ondenkbaar.
Twee gevolgtrekkingen:
• Kritiek op China is wat overtrokken; dit had overal kunnen gebeuren;
• Misschien moeten we stoppen met het gehannes met dieren
Klopt, maar uitstellen van behandeling kan er ook voor zorgen dat de oversterfte juist omlaag gaat. En de lockdown zorgt voor minder ongevallen op het werk, in het verkeer, etc. Plus dat er minder verspreiding is van andere infectieziekten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er weinig reden om aan te nemen dat het leeuwendeel van die oversterfte niet te wijten is aan corona (al zullen uitgestelde behandelingen en vermijden van ziekenhuizen/artsen ook een klein percentage oversterfte voor de rekening nemen).
Dat denk ik niet, de meeste sectoren waar wel eens een ongelukje gebeurt waren gewoon open volgens mij.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
En de lockdown zorgt voor minder ongevallen op het werk.
Het blijft een beetje gissen zolang niet iedereen getest wordt. Daarom is het ook goed om de oversterfte er als cijfer bij te hebben. Je kunt namelijk wel aannemen dat het overgrote deel van de oversterfte ofwel wordt veroorzaakt door Corona zelf ofwel door het uitstellen/vermijden van zorg. De één is een direct gevolg, de ander indirect maar net zo belangrijk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er weinig reden om aan te nemen dat het leeuwendeel van die oversterfte niet te wijten is aan corona (al zullen uitgestelde behandelingen en vermijden van ziekenhuizen/artsen ook een klein percentage oversterfte voor de rekening nemen).
Lolquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Fascinerend trouwens, die besmetting van nerts op mens. Er vliegen hier ook vleermuizen rond, scenario dat een vleermuis een nerts bijt en daarna een mens besmet wordt is dus niet ondenkbaar.
Twee gevolgtrekkingen:
Veel minder reisbewegingen lijkt me. 'Half' NL zat in de Alpen in die periodequote:Op woensdag 20 mei 2020 11:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Oost-Europa niet 'mee zou tellen'.
Ten opzichte van de verstandige route.quote:
Nou, horeca bijvoorbeeld is aardig tot stilstand gekomen en veel fabrieken etc draaien op halve kracht.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de meeste sectoren waar wel eens een ongelukje gebeurt waren gewoon open volgens mij.
Het is niet alsof die ''oudjes'' voor de lockdown hebben gekozen natuurlijk. Ouderen in mijn omgeving vonden die lockdown maar wat onnodig; die hadden liever gewoon hun vrijheid en ze zaten er ook niet te wachten om volgende generaties op te zadelen met de rekening. Het zijn in mijn ervaring juist mensen van andere leeftijden die de lockdown steunen omdat ze denken dat dat de manier is om ouderen te beschermen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:06 schreef JANdeDERDE het volgende:
Jongeren tot 30 jaar met een tijdelijk of flexibel contract worden het hardst geraakt, vertelt Witjes. "Het gros van de jongeren heeft zo'n flexcontract. Dit is de groep waar werkgevers het makkelijkste afscheid van kunnen nemen."
0 risico maar toch de klappen opvangen en de rekening gaan betalen. Goed bezig oudjesJullie denken echt aan de volgende generaties not..
Jaap is echt een geweldig boegbeeld voor Nederland!quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooi hoe iedereen nu over Jaap valt en direct aanneemt dat de cijfers in andere landen wel kloppen.
Versneld tov het onderzoek van het effect van maatregelen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is geen voetbalwedstrijd
En versneld ten opzichte van wat?
Wat was volgens jou een meer verstandige versoepeling geweest dan wat we 1 juni gaan doen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ten opzichte van de verstandige route.
Ja want we gaan ook echt helemaal terug naar normaalquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Versneld tov het onderzoek van het effect van maatregelen.
Alles staat in de startblokken om naar pre corona tijd terug te gaan terwijl een hoop onderzoek nog loopt.
Ik snap dat je als Feyenoorder met weinig tevreden bent, maar een boegbeeld lijkt me wat overdreven.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jaap is echt een geweldig boegbeeld voor Nederland!
Het was ook over gegaan naar drie katten en een hond.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Twee gevolgtrekkingen:
Dit dus. Het wantrouwen richting het RIVM is hier echt gigantisch. De buitenlandse collega's van het RIVM weten het allemaal wel, zijn het allemaal met elkaar eens, en maken nooit fouten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooi hoe iedereen nu over Jaap valt en direct aanneemt dat de cijfers in andere landen wel kloppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |