Hoeveel bespaart dit per jaar?quote:Op maandag 18 mei 2020 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
Mijn duit in het zakje:
-schaf kinderbijslag af vanaf het derde kind
-geen kinderbijslag meer naar kinderen die hier nog nooit 1 voet op Nederlandse grond hebben gezet
Wie krijgen er een uitkering na 1 maand werken?quote:-geen uitkering meer naar profiteurs die hier een maand hebben gewerkt, daarna heel zielig werden en weer terug zijn naar land van herkomst, uiteraard wel elke maand een zak geld bijgeschreven op hun rekening.
Dus de innovatiebox mag niet meer worden aangevraagd?quote:Op maandag 18 mei 2020 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe shell het doet en de olie halen ze natuurlijk niet hier uit de grond, maar voor bijvoorbeeld een ASML is dat een heel ander verhaal.
Punt is dat er redenen zijn om -zeer- vermogende particulieren en ook multinationals niet te zwaar aan te slaan. Zag je met Unilever ook.
Het gaat om de vraag waarom telkens de middenklasse belast wordt. Dat is omdat er bij de onderklasse niks te halen valt en omdat de top te mobiel is.quote:Op maandag 18 mei 2020 23:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus de innovatiebox mag niet meer worden aangevraagd?
Allemaal an zich valide hoor, maar ik kan slecht tegen politicie die hierover protesteren.
Hoor ik daar nou een rol voor de eu?quote:Op maandag 18 mei 2020 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om de vraag waarom telkens de middenklasse belast wordt. Dat is omdat er bij de onderklasse niks te halen valt en omdat de top te mobiel is.
Dit ja. Een pijnlijk voorbeeld was dat Rutte zich liet chanteren door Unilever met de dividendbelasting. Als er één land was dat op dat moment moest vrezen voor het verlies van een hoofdkantoor, was dat het VK. Onbegrijpelijk die opstelling van Nederland.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:36 schreef LXIV het volgende:
Wij moeten veel zelfverzekerder zijn wat dat betreft. Zij zijn minstens zo afhankelijjk van ons als wij van hen.
Het lijkt mij niet dat ik dit voor jou hoef uit te rekenen, het spreekt wel aardig voor zich dat dit ontzettend veel zal besparen.quote:Op maandag 18 mei 2020 23:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel bespaart dit per jaar?
[..]
Zoals ik al zei: profiteurs. Ik heb er geen beter woord voor...quote:Wie krijgen er een uitkering na 1 maand werken?
Er staan behoorlijk wat dubbelingen in je lijstje!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:11 schreef cempexo het volgende:
Hierbij het verleden - het heden - de toekomst:
Ik kan me jaren herinneren waarin ik in januari meer geld overhield.quote:
bestaan die ook ??quote:
Precies, men wil niet betalen voor een schat.quote:Op maandag 18 mei 2020 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar mensen zitten ook te janken als de overheid kansloze horeca-ondernemers niet helpt. Men wilt in dit land alles maar niet ervoor betalen.
We gaan volgend jaar al hard bloeden voor al die cadeautjes aan ondernemers die zelf met honderd trucjes effectief weinig belasting betalen.
Nee dat zijn belastingen bedoelt voor mensen die het goed doen in de maatschappij en om die reden gestraft moeten worden met extra belastingen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bestaan die ook ??
En de ik heb niks te vreten belastingen
Als je het nu nog beter doet dan ga je weer minder betalen,quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee dat zijn belastingen bedoelt voor mensen die het goed doen in de maatschappij en om die reden gestraft moeten worden met extra belastingen.
Valt nog wel tegen. Belasting is er vooral voor de mensen die makkelijk belastbaar zijn. De hoofdmoot van de belastingen komt dan ook uit loonbelasting en BTW. Het echte geld wordt natuurlijk niet verdient door loonslaven maar door mensen die hun inkomsten uit kapitaal halen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee dat zijn belastingen bedoelt voor mensen die het goed doen in de maatschappij en om die reden gestraft moeten worden met extra belastingen.
Totale uitgeven kinderbijslag per jaar is 3.3 miljard. Ik kan helaas geen percentages vinden van >3e kind en buitenlandse bijdragen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:24 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat ik dit voor jou hoef uit te rekenen, het spreekt wel aardig voor zich dat dit ontzettend veel zal besparen.
[..]
Zoals ik al zei: profiteurs. Ik heb er geen beter woord voor...
Maar speciaal voor jou, omdat je kennelijk te lui bent om te googlen: https://www.uwv.nl/partic(...)e-naartoe-kunt-nemen
Maar je vragen zijn vast niet uit interesse, heb ik zo het vermoeden...
https://www.ad.nl/politie(...)er-je-huis~acab02fa/quote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:30 schreef Pendora het volgende:
[..]
Totale uitgeven kinderbijslag per jaar is 3.3 miljard. Ik kan helaas geen percentages vinden van >3e kind en buitenlandse bijdragen.
Ik denk dat voorral overigens "Jan Modaal" en lager 3 kinderen krijgen. Dus zorg je er juist voor dat die mensen minder uit te geven hebben. Ze zullen er echt niet minder kinderen door krijgen.
Tweede stuk is waar je een uitkering naar toe mee kan nemen. Maar geeft niet aan hoe je een uitkering na een maand kan krijgen. Ik denk dat dat vooral de vraag was.
Er komt een dag dat de aangifte volledig automatisch gaat gebeurenquote:Ambtenaren: Minder belasting over je loon, meer over je huis
Het huidige belastingstelsel loopt op zijn laatste benen, concluderen ambtenaren in een nieuw onderzoek. Hun medicijn: hef minder over inkomsten uit werk en verhoog de belasting op consumptie en vermogen, ook op het eigen huis.
Hans van Soest 18-05-20, 17:01 Laatste update: 20:08
196
8
Het belastingstelsel moet op de schop.
Het is te ingewikkeld geworden, er zijn te veel problemen met de ict en van veel aftrekposten en andere uitzonderingen is het maar de vraag of ze überhaupt werken.
Maar een grote stelselherziening is te gevaarlijk, waarschuwen ambtenaren in een gisteren verschenen rapport.
En dus moet er zoveel mogelijk aan 'bestaande knoppen' worden gedraaid. In totaal doen zij 169 voorstellen waaruit het volgende kabinet kan kiezen.
De hoogte van uitgaven lijken mij geen selectiebasis om te bepalen waar je in kunt snijden. Al gaat er vooral in de zorg veel mis. Bijvoorbeeld de wildgroei aan thuiszorg bureautjes die zorg claimen dat nooit geleverd wordt.quote:Op maandag 18 mei 2020 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allemaal peanuts vergeleken bij de uitgaven die ik noemde.
Dan gaan ze in de UK zitten.quote:
Dit is wel een aardige managementsamenvatting.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Eigenlijk staat er:
"Voor de gasbel kochten wij een multiculturele samenleving maar dat is allemaal een beetje uit de hand gelopen qua kosten. Verder hebben we alle vergrijzingsproblemen voor ons uitgeschoven. We krijgen nu niet meer genoeg geld binnen en zijn verplicht u nog wat harder in de nek te slaan. Dat kunnen wij natuurlijk allemaal zo niet brengen en dus doen we er een zoet gelul sausje overheen."
Zolang de belasting over arbeidsinkomen omlaag gaat heb ik daar geen enkel probleem mee. Het is een stuk eerlijker om consumptie zwaarder te belasten dan inkomen.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder Rutte is het eigen huis van een spaarvarken in een melkkoe veranderd. En de lage BTW naar 12%. Het is nog geen 2 jaar geleden dat het van 6% naar 9% verhoogd is! Gelukkig nu maar een verhoging van 33% ipv 50%.
Btw-tarief Btw-tarief
Sinds laag hoog
1 januari 2019 9% 21%
1 oktober 2012 6% 21%
1 januari 2001 6% 19%
1 oktober 1992 6% 17,5%
1 januari 1989 6% 18,5%
1 oktober 1986 6% 20%
1 januari 1984 5% 19%
1 oktober 1976 4% 18%
1 januari 1973 4% 16%
1 januari 1971 4% 14%
1 januari 1969 4% 12%
Dus dan zitten we met het 'lage' tarief al weer op het punt waar we ooit met het hoge tarief gestart zijn, en het hoge tarief is alweer bijna verdubbeld.
lolquote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:47 schreef robbietobbie het volgende:
Zolang de belasting over arbeidsinkomen omlaag gaat
Weet jij toevallig hoeveel kinderbijslag tegenwoordig is?quote:Op maandag 18 mei 2020 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
Mijn duit in het zakje:
-schaf kinderbijslag af vanaf het derde kind
-geen kinderbijslag meer naar kinderen die hier nog nooit 1 voet op Nederlandse grond hebben gezet
-geen uitkering meer naar profiteurs die hier een maand hebben gewerkt, daarna heel zielig werden en weer terug zijn naar land van herkomst, uiteraard wel elke maand een zak geld bijgeschreven op hun rekening.
Begin hier maar eens mee, in plaats van wéér jan modaal uit te melken...
Dit...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Eigenlijk staat er:
"Voor de gasbel kochten wij een multiculturele samenleving maar dat is allemaal een beetje uit de hand gelopen qua kosten. Verder hebben we alle vergrijzingsproblemen voor ons uitgeschoven. We krijgen nu niet meer genoeg geld binnen en zijn verplicht u nog wat harder in de nek te slaan. Dat kunnen wij natuurlijk allemaal zo niet brengen en dus doen we er een zoet gelul sausje overheen."
quote:
Het lijkt jou dat je dat niet hoeft uit te rekenen? Zo werkt dat niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:24 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat ik dit voor jou hoef uit te rekenen, het spreekt wel aardig voor zich dat dit ontzettend veel zal besparen.
[..]
Na 1 maand werken zei je. Nogmaals: welke uitkering krijg je na 1 maand werken?quote:Zoals ik al zei: profiteurs. Ik heb er geen beter woord voor...
Maar speciaal voor jou, omdat je kennelijk te lui bent om te googlen: https://www.uwv.nl/partic(...)e-naartoe-kunt-nemen
Maar je vragen zijn vast niet uit interesse, heb ik zo het vermoeden...
Klopt, en zou je de kinderbijslag in het buitenland afschaffen dan betalen we met z'n allen ¤0,38 minder belasting per maand...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoeveel kinderbijslag tegenwoordig is?
Ik zal je helpen: het valt he-le-maal in het niet. Het is welkom, maar het zijn niet de getallen van de jaren '80 meer.
200 euro krijg ik per kind per kwartaal. Jonge kinderen, oudere kinderen krijgen wat meer. Afgaande op 3,5 miljoen kinderen onder de 18 is dit berdrag ongeveer 3 miljard per jaar.
Ga je de wereld niet mee redden.
Mwah, vermogens belasten zal altijd eindigen in Jan Modaal zijn karige vermogen laten verdampen. Echte vermogenden gaan het gewoon niet betalen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:06 schreef skrn het volgende:
Maar belasting over vermogen is gewoon een goed idee. De overheidsinkomsten worden voor een steeds groter deel gehaald uit loonbelasting en de BTW. En energie-belastingen natuurlijk.
Dat mag wat mij betreft ook wel versoberd. Eenpitters die 100k+ als resultaat draaien hebben geen starters- en zelfstandigenaftrek nodig.quote:Wat vooral weg moet, zijn al die fiscale voordeeltjes voor ondernemers/zzp'ers en fiscale voordeeltjes ten behoeve van financieringen van huizen. Dat zal al een hoop schelen.
Zo lang je de gemiddelde burgers tegen elkaar op kan zetten lachen de belastingontwijkende multinationals en de grootvermogenden zich de ballen uit de broek. Elkaar te bevechten op kleine toeslagen en marginale voordeeltjes.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoeveel kinderbijslag tegenwoordig is?
Ik zal je helpen: het valt he-le-maal in het niet. Het is welkom, maar het zijn niet de getallen van de jaren '80 meer.
200 euro krijg ik per kind per kwartaal. Jonge kinderen, oudere kinderen krijgen wat meer. Afgaande op 3,5 miljoen kinderen onder de 18 is dit berdrag ongeveer 3 miljard per jaar.
Ga je de wereld niet mee redden.
Alleen dat laatste ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:14 schreef Tuned22 het volgende:
[..]![]()
Nog een mooie aanvulling op het geheel:
https://www.telegraaf.nl/(...)-ook-in-coronabeleid
Dus: ongezonde shit zwaarder gaan belasten -> ziektekosten omlaag. Niet alleen in de strijd tegen Covid-19.
Gezondere bevolking levert een gigantische besparing op.
Wat je ziet is dat het allemaal onzinbelastingen zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:50 schreef skrn het volgende:
Overdrachtsbelasting ophogen naar een reeel getal, zeg naar de 4%, kan de schatkist ook gewoon 1 miljard euro per jaar opleveren. Niet de wereld, maar alle beetjes kunnen helpen.
Wat je ziet, is dat dit soort belastingen allemaal zijn verlaagd, het schenken tussen familie-leden, de overdrachtsbelasting, vennootschapsbelasting, allerlei belastingen die je moet betalen als je toch al geld hebt.
juist en de HWF en de even hoge HRA is ook onzin een dat boxenstelsel ookquote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:18 schreef skrn het volgende:
En doe wat aan de woningmarkt. De jubelton, de 2% overdrachtsbelasting, familiehypotheken, de verhuurdersheffing, daar kan wel een bezem doorheen.
Anders was er nooit zoveel geld geschonken voor de aankoop van een woning. Bovendien heeft het over de gehele linie de woningprijzen opgedreven inclusief de bijbehorende overdrachtsbelastingen; ook voor woningen zonder schenking.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:43 schreef skrn het volgende:
Het is voor de overheid heel moeilijk gebleken om te bepalen waar alle vermogens zijn. Ook met de jubelton had de overheid zich helemaal misgerekend. De belastingvrije schenking van 100k voor eigen huis bleek 10 keer zo populair als de overheid zelf had ingeschat, waardoor de schatkist al een miljard euro misliep.
Het verlagen van de vennootschapsbelasting is een prima stimulans voor de economie, als daarmee ook de aanmerkelijk belangheffing inherent stijgt én onrechtmatig onttrokken gelden aan vennootschapen worden gefiscaliseerd. Dat wordt overigens allebei ingevoerd, wel een beetje laat helaas (en in het geval van rekening-couranten slechts boven ¤ 500.000).quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:50 schreef skrn het volgende:
Overdrachtsbelasting ophogen naar een reeel getal, zeg naar de 4%, kan de schatkist ook gewoon 1 miljard euro per jaar opleveren. Niet de wereld, maar alle beetjes kunnen helpen.
Wat je ziet, is dat dit soort belastingen allemaal zijn verlaagd, het schenken tussen familie-leden, de overdrachtsbelasting, vennootschapsbelasting, allerlei belastingen die je moet betalen als je toch al geld hebt.
Precies dit.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:03 schreef Farenji het volgende:
Laten ze de erfbelasting lekker ophogen. Dat is een heel impopulaire belasting, ook wel "sterfbelasting" genoemd maar dat imago is vooral door een succesvolle PR / framing campagne vanuit conservatief rechts. Erfbelasting levert veel op en stimuleert mensen ook om zelf voor hun geld te werken ipv het zo aangereikt te krijgen van dode pappie of mammie.
Jij en skm zijn de perfecte slaven. Yes Master!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:03 schreef Farenji het volgende:
Laten ze de erfbelasting lekker ophogen. Dat is een heel impopulaire belasting, ook wel "sterfbelasting" genoemd maar dat imago is vooral door een succesvolle PR / framing campagne vanuit conservatief rechts. Erfbelasting levert veel op en stimuleert mensen ook om zelf voor hun geld te werken ipv het zo aangereikt te krijgen van dode pappie of mammie.
Buffers moet je anders zien. Ze hebben liever dat je kredietwaardig bent en je vastlegt aan toekomstige verplichtingen. Dan moet je wel stil blijven zitten als er geschoren wordt.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:02 schreef VacaLoca het volgende:
Huh, Corona bracht juist het belang van financiële buffers aan het licht, en nu willen ze het hebben daarvan verder ontmoedigen??
Alsof als je de overheid blijft voeren met andermans geld je zelf niet aan de beurt komt.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
Jij en skm zijn de perfecte slaven. Yes Master!
Geld waar je niet zelf voor hebt gewerkt behoort de gemeenschap toe. Het hele principe van geld erven (of adelijke titels met bijbehorende privileges erven) is een achterlijk pre-middeleeuws gebruik dat al lang afgeschaft had moeten worden, net zoals men met slavernij en heksenverbrandingen heeft gedaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
Jij en skm zijn de perfecte slaven. Yes Master!
Waarom zou je dan werken?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geld waar je niet zelf voor hebt gewerkt behoort de gemeenschap toe. Het hele principe van geld erven (of adelijke titels met bijbehorende privileges erven) is een achterlijk pre-middeleeuws gebruik dat al lang afgeschaft had moeten worden, net zoals men met slavernij en heksenverbrandingen heeft gedaan.
Dus als je partner overlijdt dan gaan die helft van je bezittingen naar de staat en moet je om die reden je huis uit?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geld waar je niet zelf voor hebt gewerkt behoort de gemeenschap toe. Het hele principe van geld erven (of adelijke titels met bijbehorende privileges erven) is een achterlijk pre-middeleeuws gebruik dat al lang afgeschaft had moeten worden, net zoals men met slavernij en heksenverbrandingen heeft gedaan.
erfbelasting is wmb gewoon diefstalquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:03 schreef Farenji het volgende:
Wat je zegt is dat het individu afhankelijk moet blijven van de overheid. Ondanks dat er over die inkomsten alsnog veel en vaak belasting gaat worden afgedragen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
En niet-essentiële ritjes met de auto verbieden/zwaarder belasten levert ook veel milieu en gezondheidswinst op en scheelt veel verkeersdoden. Ook maar doorvoeren dan? Rot toch op met je betuttelingquote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:14 schreef Tuned22 het volgende:
[..]![]()
Nog een mooie aanvulling op het geheel:
https://www.telegraaf.nl/(...)-ook-in-coronabeleid
Dus: ongezonde shit zwaarder gaan belasten -> ziektekosten omlaag. Niet alleen in de strijd tegen Covid-19.
De enige organisatie die in Nederland nog over een vermogen beschikt, is de belastingdienst zelf.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:06 schreef skrn het volgende:
Maar belasting over vermogen is gewoon een goed idee. De overheidsinkomsten worden voor een steeds groter deel gehaald uit loonbelasting en de BTW. En energie-belastingen natuurlijk.
Wat vooral weg moet, zijn al die fiscale voordeeltjes voor ondernemers/zzp'ers en fiscale voordeeltjes ten behoeve van financieringen van huizen. Dat zal al een hoop schelen.
Hoe ver wil je dat doortrekken? Ga je ook controleren of ouders cadeaus geven aan hun kinderen?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Meritocratie ftw!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:03 schreef Farenji het volgende:
Ja, trek het maar in het absurde, voor dat soort redeneertruukjes val ik niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:37 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Hoe ver wil je dat doortrekken? Ga je ook controleren of ouders cadeaus geven aan hun kinderen?
"Mevrouw, ik zie dat u Calvé pindakaas koopt. Ik neem aan dat dit niet op de boterham van uw kinderen gaat?!"
Er is geen nuance in stellen dat geld waar je niet voor gewerkt hebt jou niet toebehoort.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, trek het maar in het absurde, voor dat soort redeneertruukjes val ik niet.
Ja als je het zo zwart wit benadert kun je alles kapotslaan... In een geciviliseerd land bestaat er natuurlijk een goed sociaal vangnet, zodat mensen niet doodgaan van de honger als ze niet kunnen werken. Maar dat is natuurlijk wel even iets anders dan op je 20e miljoenen erven van je overleden pappie zodat je de rest van je leven nooit meer hoeft te werken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:50 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Er is geen nuance in stellen dat geld waar je niet voor gewerkt hebt jou niet toebehoort.
Vrij te besteden uitkeringen behoren dan ook tot het verleden.
Wat??quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:14 schreef Tuned22 het volgende:
Met een uitkering hoef je ook nooit meer te werken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja als je het zo zwart wit benadert kun je alles kapotslaan... In een geciviliseerd land bestaat er natuurlijk een goed sociaal vangnet, zodat mensen niet doodgaan van de honger als ze niet kunnen werken. Maar dat is natuurlijk wel even iets anders dan op je 20e miljoenen erven van je overleden pappie zodat je de rest van je leven nooit meer hoeft te werken.
trolquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Sowieso, belasting op arbeid. Dat dat als normaal wordt gezien zegt alles over het systeem waarin we leven.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:22 schreef xzaz het volgende:
Slecht idee. Je moet de belasting op arbeid verlagen.
klopt dat zou een flatrate van 20% moeten zijn met een hele hoge belastingvrije voet van 20.000 euroquote:Op dinsdag 19 mei 2020 14:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Sowieso, belasting op arbeid. Dat dat als normaal wordt gezien zegt alles over het systeem waarin we leven.
Dat is dan ook het voorstel.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:22 schreef xzaz het volgende:
Slecht idee. Je moet de belasting op arbeid verlagen.
Hoge belastingvrij voet dan is het gezeur over ZZP of zwart geld ook over en de pensioenstorting kan dan ook omlaagquote:
Nee; de vraag is waar gaan we meer belasting op heffen. Het is niet bij de één halen we wat weg en bij de andere doen we er wat bij. Tenminste; geschiedenis heeft uitgewezen dat dat nog nooit is gebeurd.quote:
Het advies luidt om de belasting op arbeid te verlagen:quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee; de vraag is waar gaan we meer belasting op heffen. Het is niet bij de één halen we wat weg en bij de andere doen we er wat bij. Tenminste; geschiedenis heeft uitgewezen dat dat nog nooit is gebeurd.
quote:Het genot van ‘belastingbox 2’, voor wie toch al rijk is
Om te voorkomen dat de lastendruk voor werknemers te hoog wordt, zou de overheid de inkomstenbelasting in de toekomst verder moeten verlagen. Om de belastingontvangsten op peil te houden zouden andere groepen Nederlanders dan meer belasting moeten gaan betalen. De ambtenaren richten hun pijlen daarbij op drie groepen: gepensioneerden, zzp’ers en grootaandeelhouders.
kloptquote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:30 schreef Jemoederniet het volgende:
HRA afschaffen
Inkomensbelasting omlaag
CO2 taks/btw/accijns op vliegtickets en brandstof
Stoppen met subsidiëren van Tesla's en biomassacentrales.
Geen geld meer naar knoflooklanden.
Vermogensrendementheffing kan blijven zoals die is.
Het pijnpunt van de woningmarkt zit hem vooral bij (huur)huizen voor de lage tot middeninkomens. Kinderen die door hun ouders gefinancierd worden bij de koop van een huis zitten meestal niet in die markt.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:35 schreef BasEnAad het volgende:
Tja je kan elke belasting wel diefstal noemen, ik vind erfbelasting nog een van de minst kwade.
Wat ook gelijk eruit kan is die belachelijke regeling dat ouders hun kind belastingvrij geld kunnen schenken om een huis te kopen. Dat drijft de huizenprijzen alleen nog maar verder op en het vergoot de ongelijkheid.
Yup. Hartstikke leuk voor jongeren wier ouders beschikken over een dikke portemonnee. Maar wij gewone stervelingen vissen daardoor mooi achter het net.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:35 schreef BasEnAad het volgende:
Tja je kan elke belasting wel diefstal noemen, ik vind erfbelasting nog een van de minst kwade.
Wat ook gelijk eruit kan is die belachelijke regeling dat ouders hun kind belastingvrij geld kunnen schenken om een huis te kopen. Dat drijft de huizenprijzen alleen nog maar verder op en het vergoot de ongelijkheid.
Dan nog, ouders die hun kind een ton kunnen schenken hebben geen belastingvoordeeltjes nodig.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:37 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Het pijnpunt van de huurmarkt zit hem vooral bij (huur)huizen voor de lage tot middeninkomens. Kinderen die door hun ouders gefinancierd worden bij de koop van een huis zitten meestal niet in die markt.
Een goedverdienende baan mag tot op zekere hoogte beloond worden en ouders die dat geld in hun kinderen willen investeren hoeven daar niet voor worden afgestraft. Mensen in de hoogste inkomensschaal betalen op andere punten al genoeg belasting.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:39 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan nog, ouders die hun kind een ton kunnen schenken hebben geen belastingvoordeeltjes nodig.
klopyquote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:35 schreef BasEnAad het volgende:
Waarom zou ik belasting moeten betalen als er al belasting betaald is? Precies de reden dat wij de erfenis zwart verdeeld hebbenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, trek het maar in het absurde, voor dat soort redeneertruukjes val ik niet.
Prima als je geen belasting wil betalen, maar dan ook geen gebruik meer maken van openbare voorzieningen. Asfalteer je eigen weg, begraaf je stront in een gat in je tuin, en begin je eigen vuilnisbelt maar. En als je huis in de fik staat dan mag je zelf emmertjes water gaan halen want de brandweer komt lekker niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:54 schreef RTR het volgende:
[..]
Waarom zou ik belasting moeten betalen als er al belasting betaald is? Precies de reden dat wij de erfenis zwart verdeeld hebbenNederland belastingland ik betaal zo weinig mogelijk
Ik betaal zo weinig mogelijk omdat werkelijk op elke scheet belasting wordt geheven.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Prima als je geen belasting wil betalen, maar dan ook geen gebruik meer maken van openbare voorzieningen. Asfalteer je eigen weg, begraaf je stront in een gat in je tuin, en begin je eigen vuilnisbelt maar. En als je huis in de fik staat dan mag je zelf emmertjes water gaan halen want de brandweer komt lekker niet.
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:35 schreef BasEnAad het volgende:
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Yup. Hartstikke leuk voor jongeren wier ouders beschikken over een dikke portemonnee. Maar wij gewone stervelingen vissen daardoor mooi achter het net.
Godsamme, de afgunst druipt er ook weer meters dik vanaf...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:39 schreef BasEnAad het volgende:
Dan nog, ouders die hun kind een ton kunnen schenken hebben geen belastingvoordeeltjes nodig.
De afschaffing van de HRA komt weer ter sprake en heel Fok! is weer aan het juichen... Ik meende dat hier alleen maar dik verdienende figuren rondhingen... Althans, als je de verhalen moet geloven die je hier altijd leest...quote:
Er is uberhaupt geen vliegtax nu dus er gewoon 1 zou helpen.quote:Op maandag 18 mei 2020 15:40 schreef Tuned22 het volgende:
De sterkste schouders zullen de zwaarste lasten moeten dragen![]()
En die vlees- en suikertaks is een goed plan. Maar dan graag ook een torenhoge vliegtaks invoeren.
Haha, jij woont zeker in Duindorp? Met je "paasvuurtje".quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:09 schreef RTR het volgende:
[..]
Ik betaal zo weinig mogelijk omdat werkelijk op elke scheet belasting wordt geheven.
Als ik met Pasen een vuurtje wil maken in mijn achtertuin moet ik een vergunning aanvragen a 15 euro. Denk je dat er iemand komt kijken of ik het wel 'goed' doe? Natuurlijk niet, pure geldklopperij.
Ik woon in Gelderland, lekker rustig. Maar ga er eens op in?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Haha, jij woont zeker in Duindorp? Met je "paasvuurtje".
Volgens mij vindt niemand het leuk om belasting te betalen. Maar dat geldt voor zoveel dingen, de meeste mensen hebben ook een hekel aan stofzuigen of de vaatwasser uitruimen. Moet toch gewoon gebeuren. Dus trek je grotemensenbroek op en stop met zeuren.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:21 schreef RTR het volgende:
[..]
Ik woon in Gelderland, lekker rustig. Maar ga er eens op in?
Nivelleren is ook een taak van de overheid. Als de overheid dit namelijk niet genoeg doet, dan krijg je uiteindelijk zaken zoals communisme of landen waar een oligarchie de dienst uit maakt met uitwassen van dien. Een sterke middenklasse is een doel op zich, m.i.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
Godsamme, de afgunst druipt er ook weer meters dik vanaf...![]()
Daarbij, als je denkt dat een belastingvrije gift van de ouders de huizenprijzen opdrijft ben je wel heel simpel.
Alsof iedereen een gift van een ton plus krijgt...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:30 schreef tfors het volgende:
[..]
Nivelleren is ook een taak van de overheid. Als de overheid dit namelijk niet genoeg doet, dan krijg je uiteindelijk zaken zoals communisme of landen waar een oligarchie de dienst uit maakt met uitwassen van dien. Een sterke middenklasse is een doel op zich, m.i.
en ja, alles wat het mensen makkelijker maakt om hogere prijzen te betalen drijft de huizenprijezen op, dat is niet meer dan logisch.
Ook met minder belasting kan je prima openbare voorzieningen hebben. Bijvoorbeeld in Zwitserland zijn deze beter, maar is de belastingdruk veel lager. De overheid hier vindt de belastinginkomsten echter een mooie manier om aan allerlei knoppen te draaien voor politiek gewin. Zie het jaarlijkse geneuzel met koopkrachtplaatjes en dergelijke. Het is totaal niet de taak van overheid om dit te doen. Het is in Nederland ook al kapot genivelleerd. Op een korte periode na (eind jaren '90/begin '00) is het nog nooit zo genivelleerd als nu.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Prima als je geen belasting wil betalen, maar dan ook geen gebruik meer maken van openbare voorzieningen. Asfalteer je eigen weg, begraaf je stront in een gat in je tuin, en begin je eigen vuilnisbelt maar. En als je huis in de fik staat dan mag je zelf emmertjes water gaan halen want de brandweer komt lekker niet.
Leg uit, jij vindt een groot verschil tussen arm en rijk zoals in Brazilie en bananenrepublieken geen probleem, of je vindt het wel een probleem maar geen taak voor de overheid, of jij denkt dat de overheid daar niets aan kan doen??quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof iedereen een gift van een ton plus krijgt...![]()
![]()
En je verhaal over nivelleren slaat kant noch wal.
Doe die extra vliegtax maar op businessclass plaatsen. Je hebt gezinnen die elk dubbeltje om moeten draaien om van de zomer met het gezin naar Spanje , Griekenland of Turkije ( :’) ) te kunnen.quote:Op maandag 18 mei 2020 16:12 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Waar doel je precies op, qua keuze?
Mensen zullen toch op 1 of andere manier ontmoedigd moeten worden om bijv. vliegreizen te maken. En ook vlees en suiker 'consuminderen' is niks mis mee.
Ik ben het ook niet eens met de afschaffing van de HRA. Dit omdat ik zelf jaren recht had op HRA. Nu heb ik daar nog steeds recht op. Maar dat bedrag is circa 400 tot 500 euro op jaarbasis. Dus ik zou het kunnen missen. Persoonlijk zou het mij totaal niet meer raken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
De afschaffing van de HRA komt weer ter sprake en heel Fok! is weer aan het juichen... Ik meende dat hier alleen maar dik verdienende figuren rondhingen... Althans, als je de verhalen moet geloven die je hier altijd leest...
Daar zit ook het voorname probleem inderdaad.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:40 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Loonbelasting werd rond 1900 nog niet geint. Het waren de zionistische bankenindustrie samen met de Rockefellers die dit hebben ingevoerd. En Nederland nam het voorbeeld over. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de geldhonger van de overheid sindsdien exponentieel is toegenomen. Het is gewoon gekte.
Periode 2012-2017, Nederland binnen Europa, even opklikken:quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:49 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ook met minder belasting kan je prima openbare voorzieningen hebben. Bijvoorbeeld in Zwitserland zijn deze beter, maar is de belastingdruk veel lager. De overheid hier vindt de belastinginkomsten echter een mooie manier om aan allerlei knoppen te draaien voor politiek gewin. Zie het jaarlijkse geneuzel met koopkrachtplaatjes en dergelijke. Het is totaal niet de taak van overheid om dit te doen. Het is in Nederland ook al kapot genivelleerd. Op een korte periode na (eind jaren '90/begin '00) is het nog nooit zo genivelleerd als nu.
Die moet voor alle passagiers gelden. Businessclass zouden ze gerust nog zwaarder mogen belasten inderdaad.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 18:02 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Doe die extra vliegtax maar op businessclass plaatsen. Je hebt gezinnen die elk dubbeltje om moeten draaien om van de zomer met het gezin naar Spanje , Griekenland of Turkije ( :’) ) te kunnen.
Van die mensenhatende retoriek vermomd als 'bezorgde burger'quote:Op dinsdag 19 mei 2020 18:30 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Die moet voor alle passagiers gelden. Businessclass zouden ze gerust nog zwaarder mogen belasten inderdaad.
En die gezinnen zouden eens een jaar (of langer) op vakantie in eigen land kunnen blijven. Nederland is prachtig. Goed voor het milieu en voor onze eigen economie.
Make The Netherlands great again![]()
(ohja en mensen die naar Turkije op vakantie gaan moeten sowieso het tienvoudige betalen qua reiskosten)
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 18:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Van die mensenhatende retoriek vermomd als 'bezorgde burger'
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 18:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Van die mensenhatende retoriek vermomd als 'bezorgde burger'
Zo is het toch? Iedereen moet maar jouw mening volgen en geen dingen doen waar jij het niet mee eens bent, met als reden "het is beter voor ze".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |