Hoeveel bespaart dit per jaar?quote:Op maandag 18 mei 2020 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
Mijn duit in het zakje:
-schaf kinderbijslag af vanaf het derde kind
-geen kinderbijslag meer naar kinderen die hier nog nooit 1 voet op Nederlandse grond hebben gezet
Wie krijgen er een uitkering na 1 maand werken?quote:-geen uitkering meer naar profiteurs die hier een maand hebben gewerkt, daarna heel zielig werden en weer terug zijn naar land van herkomst, uiteraard wel elke maand een zak geld bijgeschreven op hun rekening.
Dus de innovatiebox mag niet meer worden aangevraagd?quote:Op maandag 18 mei 2020 23:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe shell het doet en de olie halen ze natuurlijk niet hier uit de grond, maar voor bijvoorbeeld een ASML is dat een heel ander verhaal.
Punt is dat er redenen zijn om -zeer- vermogende particulieren en ook multinationals niet te zwaar aan te slaan. Zag je met Unilever ook.
Het gaat om de vraag waarom telkens de middenklasse belast wordt. Dat is omdat er bij de onderklasse niks te halen valt en omdat de top te mobiel is.quote:Op maandag 18 mei 2020 23:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus de innovatiebox mag niet meer worden aangevraagd?
Allemaal an zich valide hoor, maar ik kan slecht tegen politicie die hierover protesteren.
Hoor ik daar nou een rol voor de eu?quote:Op maandag 18 mei 2020 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om de vraag waarom telkens de middenklasse belast wordt. Dat is omdat er bij de onderklasse niks te halen valt en omdat de top te mobiel is.
Dit ja. Een pijnlijk voorbeeld was dat Rutte zich liet chanteren door Unilever met de dividendbelasting. Als er één land was dat op dat moment moest vrezen voor het verlies van een hoofdkantoor, was dat het VK. Onbegrijpelijk die opstelling van Nederland.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:36 schreef LXIV het volgende:
Wij moeten veel zelfverzekerder zijn wat dat betreft. Zij zijn minstens zo afhankelijjk van ons als wij van hen.
Het lijkt mij niet dat ik dit voor jou hoef uit te rekenen, het spreekt wel aardig voor zich dat dit ontzettend veel zal besparen.quote:Op maandag 18 mei 2020 23:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel bespaart dit per jaar?
[..]
Zoals ik al zei: profiteurs. Ik heb er geen beter woord voor...quote:Wie krijgen er een uitkering na 1 maand werken?
Er staan behoorlijk wat dubbelingen in je lijstje!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:11 schreef cempexo het volgende:
Hierbij het verleden - het heden - de toekomst:
Ik kan me jaren herinneren waarin ik in januari meer geld overhield.quote:
bestaan die ook ??quote:
Precies, men wil niet betalen voor een schat.quote:Op maandag 18 mei 2020 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar mensen zitten ook te janken als de overheid kansloze horeca-ondernemers niet helpt. Men wilt in dit land alles maar niet ervoor betalen.
We gaan volgend jaar al hard bloeden voor al die cadeautjes aan ondernemers die zelf met honderd trucjes effectief weinig belasting betalen.
Nee dat zijn belastingen bedoelt voor mensen die het goed doen in de maatschappij en om die reden gestraft moeten worden met extra belastingen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bestaan die ook ??
En de ik heb niks te vreten belastingen
Als je het nu nog beter doet dan ga je weer minder betalen,quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee dat zijn belastingen bedoelt voor mensen die het goed doen in de maatschappij en om die reden gestraft moeten worden met extra belastingen.
Valt nog wel tegen. Belasting is er vooral voor de mensen die makkelijk belastbaar zijn. De hoofdmoot van de belastingen komt dan ook uit loonbelasting en BTW. Het echte geld wordt natuurlijk niet verdient door loonslaven maar door mensen die hun inkomsten uit kapitaal halen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee dat zijn belastingen bedoelt voor mensen die het goed doen in de maatschappij en om die reden gestraft moeten worden met extra belastingen.
Totale uitgeven kinderbijslag per jaar is 3.3 miljard. Ik kan helaas geen percentages vinden van >3e kind en buitenlandse bijdragen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:24 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat ik dit voor jou hoef uit te rekenen, het spreekt wel aardig voor zich dat dit ontzettend veel zal besparen.
[..]
Zoals ik al zei: profiteurs. Ik heb er geen beter woord voor...
Maar speciaal voor jou, omdat je kennelijk te lui bent om te googlen: https://www.uwv.nl/partic(...)e-naartoe-kunt-nemen
Maar je vragen zijn vast niet uit interesse, heb ik zo het vermoeden...
https://www.ad.nl/politie(...)er-je-huis~acab02fa/quote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:30 schreef Pendora het volgende:
[..]
Totale uitgeven kinderbijslag per jaar is 3.3 miljard. Ik kan helaas geen percentages vinden van >3e kind en buitenlandse bijdragen.
Ik denk dat voorral overigens "Jan Modaal" en lager 3 kinderen krijgen. Dus zorg je er juist voor dat die mensen minder uit te geven hebben. Ze zullen er echt niet minder kinderen door krijgen.
Tweede stuk is waar je een uitkering naar toe mee kan nemen. Maar geeft niet aan hoe je een uitkering na een maand kan krijgen. Ik denk dat dat vooral de vraag was.
Er komt een dag dat de aangifte volledig automatisch gaat gebeurenquote:Ambtenaren: Minder belasting over je loon, meer over je huis
Het huidige belastingstelsel loopt op zijn laatste benen, concluderen ambtenaren in een nieuw onderzoek. Hun medicijn: hef minder over inkomsten uit werk en verhoog de belasting op consumptie en vermogen, ook op het eigen huis.
Hans van Soest 18-05-20, 17:01 Laatste update: 20:08
196
8
Het belastingstelsel moet op de schop.
Het is te ingewikkeld geworden, er zijn te veel problemen met de ict en van veel aftrekposten en andere uitzonderingen is het maar de vraag of ze überhaupt werken.
Maar een grote stelselherziening is te gevaarlijk, waarschuwen ambtenaren in een gisteren verschenen rapport.
En dus moet er zoveel mogelijk aan 'bestaande knoppen' worden gedraaid. In totaal doen zij 169 voorstellen waaruit het volgende kabinet kan kiezen.
De hoogte van uitgaven lijken mij geen selectiebasis om te bepalen waar je in kunt snijden. Al gaat er vooral in de zorg veel mis. Bijvoorbeeld de wildgroei aan thuiszorg bureautjes die zorg claimen dat nooit geleverd wordt.quote:Op maandag 18 mei 2020 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allemaal peanuts vergeleken bij de uitgaven die ik noemde.
Dan gaan ze in de UK zitten.quote:
Dit is wel een aardige managementsamenvatting.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Eigenlijk staat er:
"Voor de gasbel kochten wij een multiculturele samenleving maar dat is allemaal een beetje uit de hand gelopen qua kosten. Verder hebben we alle vergrijzingsproblemen voor ons uitgeschoven. We krijgen nu niet meer genoeg geld binnen en zijn verplicht u nog wat harder in de nek te slaan. Dat kunnen wij natuurlijk allemaal zo niet brengen en dus doen we er een zoet gelul sausje overheen."
Zolang de belasting over arbeidsinkomen omlaag gaat heb ik daar geen enkel probleem mee. Het is een stuk eerlijker om consumptie zwaarder te belasten dan inkomen.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onder Rutte is het eigen huis van een spaarvarken in een melkkoe veranderd. En de lage BTW naar 12%. Het is nog geen 2 jaar geleden dat het van 6% naar 9% verhoogd is! Gelukkig nu maar een verhoging van 33% ipv 50%.
Btw-tarief Btw-tarief
Sinds laag hoog
1 januari 2019 9% 21%
1 oktober 2012 6% 21%
1 januari 2001 6% 19%
1 oktober 1992 6% 17,5%
1 januari 1989 6% 18,5%
1 oktober 1986 6% 20%
1 januari 1984 5% 19%
1 oktober 1976 4% 18%
1 januari 1973 4% 16%
1 januari 1971 4% 14%
1 januari 1969 4% 12%
Dus dan zitten we met het 'lage' tarief al weer op het punt waar we ooit met het hoge tarief gestart zijn, en het hoge tarief is alweer bijna verdubbeld.
lolquote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:47 schreef robbietobbie het volgende:
Zolang de belasting over arbeidsinkomen omlaag gaat
Weet jij toevallig hoeveel kinderbijslag tegenwoordig is?quote:Op maandag 18 mei 2020 18:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
Mijn duit in het zakje:
-schaf kinderbijslag af vanaf het derde kind
-geen kinderbijslag meer naar kinderen die hier nog nooit 1 voet op Nederlandse grond hebben gezet
-geen uitkering meer naar profiteurs die hier een maand hebben gewerkt, daarna heel zielig werden en weer terug zijn naar land van herkomst, uiteraard wel elke maand een zak geld bijgeschreven op hun rekening.
Begin hier maar eens mee, in plaats van wéér jan modaal uit te melken...
Dit...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:11 schreef asco het volgende:
Eigenlijk staat er:
"Voor de gasbel kochten wij een multiculturele samenleving maar dat is allemaal een beetje uit de hand gelopen qua kosten. Verder hebben we alle vergrijzingsproblemen voor ons uitgeschoven. We krijgen nu niet meer genoeg geld binnen en zijn verplicht u nog wat harder in de nek te slaan. Dat kunnen wij natuurlijk allemaal zo niet brengen en dus doen we er een zoet gelul sausje overheen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |